Jep is inderdaad pas echt op de ''release day''. En geef liever 1 tientje meer uit naar de devolopers zelf en dat ik niet voor niks de pre-order koop. Weet ik 100% zeker dat ik hem op de early acces kan spelen.
Klopt. Heb de game al binnen! Donderdag eind van de middag heb ik al weekend,. En weet dan al heel goed wat ik ga doen!

Hier ook via Steam gekocht om zeker te zijn dat de 25ste lukt. Al moet GeForce Now het ook ondersteunen ofcourse.
Fingers crossed.
Fingers crossed.
Ik heb de mijne kunnen annuleren, juist omdat ik de code nog niet had gekregen. Dat heb ik gedaan en ik heb hem direct op Steam besteld en inmiddels ook al gedownload. Ik ben benieuwd!
Ook een maandje 3080 Tier afgesloten. Loopt echt als een tierelier. Impressed!jmignolet schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:54:
[...]
Ik heb de 3080 tier sinds eergisteren en ik ben echt onder de indruk. Ik heb een paar keer de free tier uitgeprobeerd maar vond het maar niets. Dus ik dacht: ik zal eens 1x 20 euro/m betalen voor die 3080 tier gezien het 1440p is met 144hz. (Heb zelf een M1 14 inch met ProMotion).
Werkt piekfijn .. Hell, ik speel nu AC Competizione zonder enige merkbare input lag. De input van versnelling veranderen op mijn gamepad en wat er in-game gebeurd is zo miniem.
En moest je games spelen zoals F1 manager (of bv building games zoals Surviving Mars) dan zou ik zeker het aanraden. Snelheid speelt daar een mindere rol, maar je hebt dan wel het voordeel dat je op 1440p gamet met een hoge refreshrate. Erg fijn met de Macbook die ik bezit.
Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hey, kijk eens.Rivanov schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:58:
[...]
Ook een maandje 3080 Tier afgesloten. Loopt echt als een tierelier. Impressed!
Soms start ik een spel en na 20 minuten besef ik pas dat ik nog steeds "maar" op een Macbook zit en niet op een gamepc.
Net ook maar gekocht op de XSX, nog geen reviews een dag voor release geeft mij altijd een slecht voorgevoel maar restitutie krijgen bij MS gaat gelukkig altijd heel gemakkelijk
Ben heel erg in twijfel óf ik de game haal en zoja; voor welk platform.
Heb nu dan een maandje 3080 Tier van Geforce Now, die dit spel natuurlijk prima aan kan. Maar als ik dan voor de PC versie ga, dan ben ik ook genoodzaakt om Geforce Now aan te houden wat ook weer iedere maand € 19,99 kost. Heb namelijk enkel Mac's in huis dus daar kan ik het niet native op spelen.
Het makkelijkst zou zijn voor de Xbox, maar ik vraag me af of deze game wel zo prettig speelt op de console met controller. Geen idee of het ook toetsenbord/muis ondersteunt, maar dat speelt weer niet zo makkelijk op de bank. Dan kan ik dit spel "enkel" spelen als ik de Xbox aangesloten heb op m'n gaming monitor boven.
Luxe problemen.
Heb nu dan een maandje 3080 Tier van Geforce Now, die dit spel natuurlijk prima aan kan. Maar als ik dan voor de PC versie ga, dan ben ik ook genoodzaakt om Geforce Now aan te houden wat ook weer iedere maand € 19,99 kost. Heb namelijk enkel Mac's in huis dus daar kan ik het niet native op spelen.
Het makkelijkst zou zijn voor de Xbox, maar ik vraag me af of deze game wel zo prettig speelt op de console met controller. Geen idee of het ook toetsenbord/muis ondersteunt, maar dat speelt weer niet zo makkelijk op de bank. Dan kan ik dit spel "enkel" spelen als ik de Xbox aangesloten heb op m'n gaming monitor boven.
Luxe problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2022 10:19 ]
Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Helaas..Will there be mouse and keyboard support on consoles?
No, as with other Frontier management games, the team are ensuring that the game is optimised for controller, controls will be adapted for each platform so that it’s simple to navigate menus and keep track of all the action
Tsja… daar heb ik ook lang over getwijfeld, heb een PC op een hete kamer, een Ps5 waar een racing rig aan gekoppeld staat maar wel op een koele kamer en een XSX in de huiskamer met het grootste scherm en atmos systeem maar met het risico dat vriendin lief iets op TV wilt zien>:)Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:18:
Ben heel erg in twijfel óf ik de game haal en zoja; voor welk platform.
Luxe problemen.
Uiteindelijk voor XSX gekozen omdat de races er gruwelijk uit zien op het grote scherm en planet coaster (zelfde maker) ook prima speelbaar is op console
Als je vrouw aan de tv zit en je toch wil spelen kun je ook streamen naar een telefoon of tablet. Dat werkt bij mij best goed.schumi1986 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:12:
[...]
Tsja… daar heb ik ook lang over getwijfeld, heb een PC op een hete kamer, een Ps5 waar een racing rig aan gekoppeld staat maar wel op een koele kamer en een XSX in de huiskamer met het grootste scherm en atmos systeem maar met het risico dat vriendin lief iets op TV wilt zien>:)
Uiteindelijk voor XSX gekozen omdat de races er gruwelijk uit zien op het grote scherm en planet coaster (zelfde maker) ook prima speelbaar is op console
De disc release is pas 30-08-22 zie ik overal... waarom zo'n groot verschil tussen een digitale en disc release?
Wil em vrijdag wel ff oppikken in de winkel eigenlijk
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat is nou eenmaal een soort preorder bonus voor dit spel.Hulleman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:36:
De disc release is pas 30-08-22 zie ik overal... waarom zo'n groot verschil tussen een digitale en disc release?
Ah oké, niet verkeerd natuurlijk. Dan heb ik alvast veel reviews tot mijn beschikkingKaasdipje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:44:
[...]
Dat is nou eenmaal een soort preorder bonus voor dit spel.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
als je hem digitaal doet bestellen is volgens mij ook 10% korting.Hulleman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:36:
Ik zie nog niet direct reviews of youtube video's van content creators die het spel vroeger hebben gekregen.
Ben al wat curieus.
Ben al wat curieus.
Ik lees dat het embargo er vandaag af gaat. Moet ook wel als de game morgen te spelen is. Frontier maakt altijd wel leuke games, maar niet bijster diepgaand. Heb me goed vermaakt met Jurassic World Evolution, maar die game heeft een micromanagement en diepgang van een pierenbadje. Dat lijkt nu met deze game ook te gebeuren. Hoop echt dat dit een toffe game wordt en niet dat je na 10 seizoenen alsnog tegen 90% van dezelfde coureurs en teams zit aan te kijken.jmignolet schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:35:
Ik zie nog niet direct reviews of youtube video's van content creators die het spel vroeger hebben gekregen.
Ben al wat curieus.
Hier komt om 16:00 F1 Manager 2022 op de stream.
https://www.twitch.tv/chesnoidgaming
LIVE ON TWITCH!
— Chris Wood (@ChesnoidGaming) 24 augustus 2022
💛 FIFA 22 Career Mode Filming!
🖤 F1 Manager 2022 from 3pm!
💛 YES. That's @F1Manager from 3pm!https://t.co/vj48ppP6GY
[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2022 14:29 ]
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeF1® Manager 2022 | We Meet Guenther Steiner! | CHALLENGE THE GRID
Kwa animaties na de race, en visuals tijdens de race: Kan de F1 game van EA/Codemasters nog wat van leren
Nu live overigens.Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:28:
Hier komt om 16:00 F1 Manager 2022 op de stream.
[Twitter]
En alle andere streams:
https://www.twitch.tv/directory/game/F1%20Manager%202022
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2022 16:05 ]
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeF1 Manager 2022 Review
Bekijk op YouTubeThe Perfect Introduction to F122 Manager
Bekijk op YouTubeF1 Manager 2022 Review
[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 24-08-2022 16:38 ]
Ik zit te kijken en twijfel ook nog. Het helpt niet dat ik eigenlijk gewoon Motorsports manager zie maar dan met F1 beelden. Grafisch heel goed maar qua speelstijl vrees ik. Ik wacht hier de berichten wel af wat jullie er van vinden.Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:07:
4PM CEST klaarblijkelijk.
https://www.reddit.com/r/..._able_to_upload_gameplay/
Tsja. Is dat ook niet zo met de F1 race serie? Ieder jaar is het weer copy paste. En nog kopen mensen het.
Dat begrijp ik. Maar dit is een nieuwe game waarbij je zou verwachten dat het onderscheid is. Immers is motorsport manager niet van dezelfde uitgever.Milan1NL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:58:
Tsja. Is dat ook niet zo met de F1 race serie? Ieder jaar is het weer copy paste. En nog kopen mensen het.
Bij FIFA en F1 zou ik daar inderdaad niet over klagen. Dus die vergelijking zie ik even mank gaan.
Probleem is ook dat ik mijzelf geen manager spel op een console zie spelen. Ben al heel m’n leven Football Manager fan, maar de console versie vind ik ook verschrikkelijk. Speelt gewoon te omslachtig.soskes schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:52:
[...]
Ik zit te kijken en twijfel ook nog. Het helpt niet dat ik eigenlijk gewoon Motorsports manager zie maar dan met F1 beelden. Grafisch heel goed maar qua speelstijl vrees ik. Ik wacht hier de berichten wel af wat jullie er van vinden.
Same, al heb ik tegenwoordig ook geen console meer.Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:43:
[...]
Probleem is ook dat ik mijzelf geen manager spel op een console zie spelen. Ben al heel m’n leven Football Manager fan, maar de console versie vind ik ook verschrikkelijk. Speelt gewoon te omslachtig.
Ik vergelijk het even niet met een FM want die lopen jaren voor doordat het eerder is ontwikkeld. Eerlijk gezegd kan ik wel wat vergelijkingen maken met PCM, zeker kijkend naar de bonussen en prestatie keuzes die ik op de stream zie.
Bekijk op YouTubeF1 Manager 2022 Let's Play - Part 1: EL PLAN.
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk en klik als een malle door de FM menu’s op de XBox.Rivanov schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:43:
[...]
Probleem is ook dat ik mijzelf geen manager spel op een console zie spelen. Ben al heel m’n leven Football Manager fan, maar de console versie vind ik ook verschrikkelijk. Speelt gewoon te omslachtig.
Zin in morgen, heb m al geïnstalleerd en zorg dat ik om 16:00 uur klaar ben met werken!
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Hoe komt iedereen op YT opeens allemaal aan het spel? Hebben die állemaal review exemplaren gekregen ofzo?
Klopt. Nog even geduld...SuperCrisz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:41:
Hoe komt iedereen op YT opeens allemaal aan het spel? Hebben die állemaal review exemplaren gekregen ofzo?
Vandaag om 16:00 uur zou het speelbaar moeten worden voor iedereen (ondanks dat de release op 30 augustus is).
Hoewel ik compleet hyped ben, is dat 5 dagen eerder spelen echt een totale wassen neus.
De "officiële" releasedatum is 30 augustus, maar als je hem eerder koopt dan die datum, dan kun je al vanaf vanmiddag spelen. Maar als ik 'm morgen koop, dan kan ik 'm ook direct spelen.
Uhhh... dan is de releasedatum toch gewoon 25 augustus?
De "officiële" releasedatum is 30 augustus, maar als je hem eerder koopt dan die datum, dan kun je al vanaf vanmiddag spelen. Maar als ik 'm morgen koop, dan kan ik 'm ook direct spelen.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Bij een digitale (pre-)order ja, de fysieke release is weldegelijk op de 30e.
Ohja... ik was die groep even vergeten, heb zelf al zo lang niets fysieks gekocht. Ook wel interessant is dat de game fysiek te koop is voor de Xbox Series X|S. Terwijl de S niet eens een DVD/BluRay laatje heeft.dutchgio schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:12:
Bij een digitale (pre-)order ja, de fysieke release is weldegelijk op de 30e.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Het is natuurlijk ook wel gewoon een slimme marketing truc om mensen een pre order te laten plaatsen.Wasp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:10:
Hoewel ik compleet hyped ben, is dat 5 dagen eerder spelen echt een totale wassen neus.
Dat is met alle xbox games sinds de release van de Series zo. Idd wel een bijzondere keuze omdat op het doosje te zetten.Wasp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:23:
[...]
Ook wel interessant is dat de game fysiek te koop is voor de Xbox Series X|S. Terwijl de S niet eens een DVD/BluRay laatje heeft.
Ik ga morgen eens wat winkels af, kijken of iemand de game al fysiek verkoopt.
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 25-08-2022 12:59 ]
op steam staat nog steeds 30 augustus , wat nou als ik hem daar vandaag koop , kan ik hem dan alsnog vandaag spelen of ?
psn: taker-mart
Zodra je koopt, kan je spelen vanaf vandaag 4 uur.taker1987 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:10:
op steam staat nog steeds 30 augustus , wat nou als ik hem daar vandaag koop , kan ik hem dan alsnog vandaag spelen of ?
oeps, verkeerde topic
[ Voor 81% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2022 14:55 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hij doet het!
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Waar gepre-orderd? Ik heb op Steam nog steeds de melding dat het spel nog niet is uitgebracht.robbinonline schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:01:
Hij doet het!
Op de XboxRobvG schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:02:
[...]
Waar gepre-orderd? Ik heb op Steam nog steeds de melding dat het spel nog niet is uitgebracht.
Herstart Steam. Na een extra download kan je het startenRobvG schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:02:
[...]
Waar gepre-orderd? Ik heb op Steam nog steeds de melding dat het spel nog niet is uitgebracht.
Bedankt. Ik heb het gedaan, maar de download is doodleuk weer 20GB, even groot als het pre-loaden van de game eergister. Kan iemand hier zeggen hoe dit zit?Kleynus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:07:
[...]
Herstart Steam. Na een extra download kan je het starten
Bij iedereen 100% GPU op het menu en in cutscenes? Allemachtig zeg het is al warm genoeg.
@RobvG dat is geen download waarschijnlijk maar het decrypten wat je ziet.
@RobvG dat is geen download waarschijnlijk maar het decrypten wat je ziet.
Zo erg aan het twijfelen... Pc of Xbox, jammer dat Xcloud niet met muis en keyboard werkt, dan wist ik het zeker. Wat is jullie ervaring?
Van wat ik nu zie is het toch vooral een game voor F1 fans, en minder voor manager game fans.
De meeste tijd zie je streamers in de race/quali simulatie en persoonlijk vind ik dat nou net het niet zo interessante stuk.
Het echte management gedeelte lijkt nogal beperkt.
Ook dat je zelf kiest hoe je coureurs ontwikkelen maakt het minder boeiend.
In FM is het zoeken naar een talent dat bij je team gaat passen bv groot deel van het leuke.
Dit lijkt vooral gewoon een mogelijkheid om nog vaker races te bekijken.
Wat bijvoorbeeld FM zo leuk maakt voor mij is de regens etc, of bv zonder club beginnen 10 jaar in de toekomst. Dat soort dingen missen hier compleet.
Het lijkt echt volledig om de licentie te draaien, auto's die niet veranderen etc.
Rule aanpassingen zijn ook erg beperkt.
Moest ook wel lachen toen iemand vroeg of je meerdere seizoenen kon doen etc, toen gaf de streamer aan dat 1 seizoen >20 uur duurt dus of het maar de vraag is of je meerdere seizoenen wilt doen
Dat is wel wat anders dan FM games waar genoeg mensen >1000 uur in 1 save doen.
Ik had gehoopt op een FM meets motorsport manager+
maar het lijkt eerder een uitgeklede Motor sport manager.
Eigen team mist, ook geen team in F3 starten en opwerken etc
De meeste tijd zie je streamers in de race/quali simulatie en persoonlijk vind ik dat nou net het niet zo interessante stuk.
In FM is het zoeken naar een talent dat bij je team gaat passen bv groot deel van het leuke.
Wat bijvoorbeeld FM zo leuk maakt voor mij is de regens etc, of bv zonder club beginnen 10 jaar in de toekomst. Dat soort dingen missen hier compleet.
Het lijkt echt volledig om de licentie te draaien, auto's die niet veranderen etc.
Moest ook wel lachen toen iemand vroeg of je meerdere seizoenen kon doen etc, toen gaf de streamer aan dat 1 seizoen >20 uur duurt dus of het maar de vraag is of je meerdere seizoenen wilt doen
[ Voor 7% gewijzigd door JBplap op 25-08-2022 17:17 ]
Had de hoop dat mijn laptop het nog kon draaien, mijn beestje blijkt toch te oud. Dus nu na 45 min spelen een refund aangevraagd. Koop hem wel voor op de ps5.
PSN: bollsie
Bij Williams begonnen en Latifi gelijk vervangen met de 18-jarige Theo Pourchaire. Eerste GP 17e en 20e, werk aan de winkel dus. 
Goede eerste indruk, als manager-game fan.
Goede eerste indruk, als manager-game fan.
[ Voor 14% gewijzigd door On_E op 25-08-2022 18:25 ]
Begrijp ik wel. Ik keek vroeger veel naar voetbal maar afgelopen jaren niet echt meer. En moet zeggen dat die FM games altijd erg goed ontwikkeld zijn met veel diepte. Ik hoopte ook dat F1 Manager dat ging zijn, maar het is het 1ste spel. Hopelijk (DLC's of updates) in de toekomst meer diepte, al dan niet met F1 manager 2023.JBplap schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:16:toon volledige bericht
Van wat ik nu zie is het toch vooral een game voor F1 fans, en minder voor manager game fans.
Ik heb zojuist een terug betaling aangevraagd.
Het is niet diepgaand genoeg voor mij om dit boeiend te houden. Het begint eigenlijk al met het overslaan van de winter/pre season test? Juist daar zou ik ook graag invloed op willen hebben.
Het is niet diepgaand genoeg voor mij om dit boeiend te houden. Het begint eigenlijk al met het overslaan van de winter/pre season test? Juist daar zou ik ook graag invloed op willen hebben.
Het is opmerkelijk rustig hier. Ik wordt ook niet heel warm van de streams die ik bekeken heb.
Ik ben ook benieuwd naar de eerste indrukken van de Tweakers, al denk ik dat je deze game pas echt goed kunt beoordelen na meerdere seizoenen gespeeld te hebben, wat natuurlijk nog wel even gaat duren voordat iemand zo ver is.
Kan iemand (nu) al iets zeggen over de moeilijkheidsgraad? En is deze ook aanpasbaar?
Kan iemand (nu) al iets zeggen over de moeilijkheidsgraad? En is deze ook aanpasbaar?
Ben net begonnen, moet nog ff een indruk krijgen. Wat wél opvalt, is dat het bandenreglement niet helemaal lijkt te werken. Ondanks dat een van je rijders zich in Q2 kwalificeert op gele banden, kan je voor de race tóch beginnen met rood. Vreemd..
Welkom in 2022SuperCrisz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:54:
Ben net begonnen, moet nog ff een indruk krijgen. Wat wél opvalt, is dat het bandenreglement niet helemaal lijkt te werken. Ondanks dat een van je rijders zich in Q2 kwalificeert op gele banden, kan je voor de race tóch beginnen met rood. Vreemd..
Sowieso goed om te weten dat alle ingame menuteksten en het commentaar in het NL zijn. Vooral de menuteksten in NL is wel top.. alleen NL commentaar tijdens de sessies… pffff. Heb nog geen mogelijkheid gezien om het aan te passenChicolini schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:37:
Ik ben ook benieuwd naar de eerste indrukken van de Tweakers, al denk ik dat je deze game pas echt goed kunt beoordelen na meerdere seizoenen gespeeld te hebben, wat natuurlijk nog wel even gaat duren voordat iemand zo ver is.
Bandenkeuze is vrij sinds dit jaar, ook voor de top 10.SuperCrisz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:54:
Ik ben net begonnen, 1e race gereden. Ik vind het wel ok. Het heeft heel wat weg van motorsport manager maar dan specifiek naar F1 toe, zeker in de race. Ook wel voor de setup van de wagen.
De ontwikkeling van de wagen vind ik ook wel leuk op een bepaalde manier. Maar er zijn zeker zaken die beter kunnen. DRS lijkt zeer krachtig. Mijn eerste race in Bahrein hebben de 2 ferrari's en RB's elkaar wel 50 keer ingehaald en weer voorbij gegaan op de rechte lijn van start/finish. Net wat te veel van het goede vond ik, de top 4 wisselde voortdurend.
Er is misschien wel wat weinig diepgang in het managen zelf. Ik vind het ontbreken van sponsorcontracten bv spijtig. Dat was echt een leuk gegeven in Grand Prix World/Motorsport Manager dat je die auto zag veranderen met het tekenen van andere sponsors. Zo kon je ook zelf voor je eigen budget zorgen. Ook onderhandelingen met motorconstructeurs/brandstof suppliers vond ik in GPW wel een toevoeging. Er is wel een goede basis om de komende jaren op verder te werken. Denk dat de hype het moeilijk gemaakt heeft om de hoge verwachtingen in te lossen. Maar denk wel dat ik er mij mee ga amuseren, zeker omdat het aantal spellen in dit genre mager is.
Ik vind het tot nu toe een hele leuke game. Een mix van manager spelen en simulaties kijken/draaien.
Alleen jammer dat ik heb gekozen voor Aston Martin die bakken er de eerste 2 races helemaal niks van. Wat ik dan wel mis is bijvoorbeeld het kunnen instellen dat ze elkaar niet constant willen inhalen en elkaar bevechten dit kost tot nu toe veel tijd.
Alleen jammer dat ik heb gekozen voor Aston Martin die bakken er de eerste 2 races helemaal niks van. Wat ik dan wel mis is bijvoorbeeld het kunnen instellen dat ze elkaar niet constant willen inhalen en elkaar bevechten dit kost tot nu toe veel tijd.
[ Voor 26% gewijzigd door robbinonline op 25-08-2022 23:10 ]
Speel hem op PS5, vanmiddag een korte sessie gedaan en vanavond een sessie. Beide keren tijdens een race na een cinematic van de pitcrew, kon ik niets meer selecteren. De race ging wel gewoon door maar ik kon geen input meer geven. De PS5 menus reageerden wel gewoon #bug
Dat kan je wél. Tijdens de race heb je de 4 items, de onderste met het “helmpje”. Daar kan je de coureurs instructies gevenrobbinonline schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:09:
Ik vind het tot nu toe een hele leuke game. Een mix van manager spelen en simulaties kijken/draaien.
Ik heb daar alleen maar staan niet op de kerbs rijden en nog zo’n optie. Maar niet elkaar niet inhalen.SuperCrisz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:21:
[...]
Dat kan je wél. Tijdens de race heb je de 4 items, de onderste met het “helmpje”. Daar kan je de coureurs instructies geven
De optie is er wel, heb het een paar keer gezien in dat coureurs-menu.robbinonline schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:35:
[...]
Ik heb daar alleen maar staan niet op de kerbs rijden en nog zo’n optie. Maar niet elkaar niet inhalen.
---
Ik probeer het met Haas. Ik dacht, laat ik op het eind van FP2 eens vol gas gaan in de laatste vijf minuten (wat op zich niet echt nuttig/realistisch is). Dus rich fuel, ERS vol aan, enz. Sta ik met Haas in die sessie op 1 en 2 ... Morgen verder met dat raceweekend, zal in Q wel anders lopen.
---
Spel zelf draait hier prima en soepel op een nieuw high-end pc systeem. Nederlandse voice-over is wat matig natuurlijk.
Het managen is prima, balanceren met geld, tijd en allerlei keuzes. Setup vinden en het team verder goed voorbereiden in de FP is leuk om te doen. Verder nog niet gespeeld.
Het is niet het diepste spel qua managen, maar is alsnog minstens acceptabel en zeker leuk. Het is vooral voor F1/race fans bedoeld. Lijkt mij lastig om dit spel goed te snappen en leuk te vinden, zonder ook de F1 enigszins in het echt te volgen.
Ook vanavond begonnen.
Mooi dat de menu's etc. Nederlands zijn maar die voice over is inderdaad vrij storend, die zou best Engels mogen.
Waarschijnlijk is de workaround om je console op Engels te zetten, dan krijg je alles in die taal.
Zou mooi zijn als je dat zelf los kunt instellen.
Verder is DRS inderdaad wel heel erg sterk, want zelfs met een lege batterij kun je wel erg makkelijk inhalen en rijd je erg moeilijk weg van je tegenstander, waardoor het dus continu bijne elke DRS zone van plek wisselen is.
Het lijkt grafisch een stuk minder mooi als eerder getoonde beelden. Alsnog prima maar het spat niet zo van het scherm zoals eerder werd vertoond.
Mooi dat de menu's etc. Nederlands zijn maar die voice over is inderdaad vrij storend, die zou best Engels mogen.
Waarschijnlijk is de workaround om je console op Engels te zetten, dan krijg je alles in die taal.
Zou mooi zijn als je dat zelf los kunt instellen.
Verder is DRS inderdaad wel heel erg sterk, want zelfs met een lege batterij kun je wel erg makkelijk inhalen en rijd je erg moeilijk weg van je tegenstander, waardoor het dus continu bijne elke DRS zone van plek wisselen is.
Het lijkt grafisch een stuk minder mooi als eerder getoonde beelden. Alsnog prima maar het spat niet zo van het scherm zoals eerder werd vertoond.
Je kunt wel de instructie geven om niet met je teamgenoot te vechten, volgens mij door op de foto van de coureur te klikken.robbinonline schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:09:
Latifi deed dit laatst in Hongarije (?) en eindigde ook bovenaan.Playa del C. schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:06:
[...]
---
Ik probeer het met Haas. Ik dacht, laat ik op het eind van FP2 eens vol gas gaan in de laatste vijf minuten (wat op zich niet echt nuttig/realistisch is). Dus rich fuel, ERS vol aan, enz. Sta ik met Haas in die sessie op 1 en 2 ... Morgen verder met dat raceweekend, zal in Q wel anders lopen.
--
Aangezien doorgaans niemand een echte push lap rijd aan het einde van een FP sessie kan dat dus echt wel.
In zoverre is dat dus juist ook wel realistisch dat niet iedereen op dat moment een echt snelle tijd neerzet.
Jazeker, dat weet ik. Soms zijn er van dat soort uitslagen van FP-sessies in het echt. Soms door regen.dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:21:
[...]
Latifi deed dit laatst in Hongarije (?) en eindigde ook bovenaan.
Aangezien doorgaans niemand een echte push lap rijd aan het einde van een FP sessie kan dat dus echt wel.
In zoverre is dat dus juist ook wel realistisch dat niet iedereen op dat moment een echt snelle tijd neerzet.
Het was ook wel realistisch qua hoe het spel op mijn acties als manager reageerde, alleen had een manager het in het echt niet zo gedaan. Het had geen nut. Ook al was Magnussen wel voor 93% tevreden met de setup, dus die wou ik wel alvast een kwalificatierondje laten testen.
robbinonline schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:35:
[...]
Ik heb daar alleen maar staan niet op de kerbs rijden en nog zo’n optie. Maar niet elkaar niet inhalen.
:strip_exif()/f/image/ZX23e43kMTiPjJoHBQCKlQ36.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij zijn de pre season tests in S1 niet aanwezig. maar zoals ik begrepen heb in S2 wel?schumi1986 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:02:
Ik heb zojuist een terug betaling aangevraagd.
maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Als je de tutorial wenst te volgen skip je de eerste practice sessions. Schakel je de tutorial uit, kan je FP1/2/3 in Bahrain wél volgen/managen.Swaxie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:41:
[...]
Volgens mij zijn de pre season tests in S1 niet aanwezig. maar zoals ik begrepen heb in S2 wel?
Klopt, maar dat is niet hetzelfde als de pre season(winter) test.jmignolet schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:28:
[...]
Als je de tutorial wenst te volgen skip je de eerste practice sessions. Schakel je de tutorial uit, kan je FP1/2/3 in Bahrain wél volgen/managen.
Oh sorry, te snel gelezen. Ik geloof dat de pre season er niet zijn.Swaxie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:30:
[...]
Klopt, maar dat is niet hetzelfde als de pre season(winter) test.
Edit:
Quote van Chris van Frontier Development:
On a broad level, yes this is pretty much how pre-season testing factors into the game
Before the season begins you'll get an email about pre-season testing results, on how your car performed
There isn't a specific 'gameplay' testing session that you participate in
The results you receive break down your car's performance in detail - even stuff like dirty air cornering, engine cooling, DRS top speed - compared to the other teams
The 'Cars' area will then also show how your car stacks up against the rest of the field, based on these results
[ Voor 54% gewijzigd door jmignolet op 26-08-2022 08:37 ]
Dat is correct. Je wordt 'te laat' aangesteld voor seizoen 1, maar dat is bewust. Na het seizoen heb je dan wel invloed op het pre-season testen en op de sponsordeals. Maar zover is nog niemand.Swaxie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:41:
[...]
Volgens mij zijn de pre season tests in S1 niet aanwezig. maar zoals ik begrepen heb in S2 wel?
Dit klopt ook, heb ik ook gedaan. Had de tutorial al gezien in een stream. Die tutorial voegt niet veel toe als je al veel weet van F1. Die FP sessies kun je trouwens dan ook weer prima missen de eerste keer. Vond het zelf juist wel leuk om de goede setup te vinden én om even alle menu's tijdens het rijden te leren en te testen.jmignolet schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:28:
[...]
Als je de tutorial wenst te volgen skip je de eerste practice sessions. Schakel je de tutorial uit, kan je FP1/2/3 in Bahrain wél volgen/managen.
Ik speel op een 4k scherm en het valt me op dat de textures echt totaal niet scherp zijn. Ik zie ook geen resolutie opties bij de game. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind overigens in quali dat auto's die op een trage ronde zitten echt letterlijk blokken... voor de rest prima vermaakt gisteren. Gestart met Mclaren, die eigenlijk op papier alles vrij goed hebben zitten behalve de auto zelf... P12 P13 in de eerste race op een totaal andere strategie. Norris S/M/S en Ricciardo H/S. Gokte op een SC met Ricciardo die helaas niet kwam. Toch eindigde hij maar 1 seconde achter Norris.
Ik ben maar meteen begonnen aan een nieuwe voorvleugel en vloer
Ik ben maar meteen begonnen aan een nieuwe voorvleugel en vloer
[ Voor 43% gewijzigd door Xenophoben op 26-08-2022 09:51 ]
Ik zit op 3440x1440. Het spel is niet heel scherp, wat op zich niet een probleem is. Ik vind het hier er mooi genoeg uitzien, wel licht wazig inderdaad. Post-process en AA staan op ultra. Schijnt dat die iets helpen als ze lager staan.Xenophoben schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:49:
Ik speel op een 4k scherm en het valt me op dat de textures echt totaal niet scherp zijn. Ik zie ook geen resolutie opties bij de game. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind overigens in quali dat auto's die op een trage ronde zitten echt letterlijk blokken...
Op het steamforum had iemand een waarde in een ini-bestand van 50 naar 100 gezet en dat hielp. Kan dat bericht niet zo snel vinden, maar misschien kun je daar zelf iets over vinden.
Auto's op trage ronde blokkeren inderdaad teveel, omdat het rijden gescript is. Inhalen kan alleen op vaste punten op het circuit en dus verlies je een paar tienden of meer elke keer als je achter iemand in de in- of outlap komt. Het is blijkbaar erg belangrijk om heel goed te timen voor een vrije run, maar dat is niet heel goed te doen. Het ritme van de anderen volgen, zodat je samen in de in- en outlap en hotlap zit.
Klopt!Playa del C. schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:58:
[...]
Ik zit op 3440x1440. Het spel is niet heel scherp, wat op zich niet een probleem is. Ik vind het hier er mooi genoeg uitzien, wel licht wazig inderdaad. Post-process en AA staan op ultra. Schijnt dat die iets helpen als ze lager staan.
Op het steamforum had iemand een waarde in een ini-bestand van 50 naar 100 gezet en dat hielp. Kan dat bericht niet zo snel vinden, maar misschien kun je daar zelf iets over vinden.
Auto's op trage ronde blokkeren inderdaad teveel, omdat het rijden gescript is. Inhalen kan alleen op vaste punten op het circuit en dus verlies je een paar tienden of meer elke keer als je achter iemand in de in- of outlap komt. Het is blijkbaar erg belangrijk om heel goed te timen voor een vrije run, maar dat is niet heel goed te doen. Het ritme van de anderen volgen, zodat je samen in de in- en outlap en hotlap zit.
Op 43 inch op nog geen 80 cm is het wazig maar het is te doen. Ik overweeg vanavond maar even moonlight te installeren zodat ik gewoon op de bank kan spelen met een biertje er bij
Overigens is het wel heel grappig dat Ricciardo in het echt niet echt bekend staat om het maken van setups en technische kennis. In de game waren al zijn bevindingen alleen maar slechter dan baseline
Er zitten nog genoeg foutjes in, veel al gemeld hierboven (DRS vooral, met die tig inhaalacties over en weer steeds), maar vermaak me voorlopig prima.
Schiet verder nog niet echt op met Williams, want als je zelf een upgrade klaar hebt en geïnstalleerd heeft de rest dat ook wel en sta je nog steeds achteraan.
Schiet verder nog niet echt op met Williams, want als je zelf een upgrade klaar hebt en geïnstalleerd heeft de rest dat ook wel en sta je nog steeds achteraan.
Ik denk dat als ik Williams zou zijn dat ik eerst zou investeren in staff en faciliteiten. Williams zal vast geen middenmoot zijn door in het eerste jaar alleen de auto te upgrade. Als dat wel zo is zou dat ook gek zijn.On_E schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:03:
Er zitten nog genoeg foutjes in, veel al gemeld hierboven (DRS vooral, met die tig inhaalacties over en weer steeds), maar vermaak me voorlopig prima.
Oh dat doe ik ook hoor, een nieuwe Head of Aerodynamics aangesteld, verschillende faciliteiten geüpgraded.Xenophoben schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:05:
[...]
Ik denk dat als ik Williams zou zijn dat ik eerst zou investeren in staff en faciliteiten. Williams zal vast geen middenmoot zijn door in het eerste jaar alleen de auto te upgrade. Als dat wel zo is zou dat ook gek zijn.
Maar goed, misschien pik ik pas volgend seizoen de vruchten.
Ik ga vanmiddag / Vanavond mijn eerste carreer starten met Haas. Ben eens benieuwd wat ik er van gebakken krijg.
Plan is om het eerste seizoen "gewoon" te rijden met Schumi en Magnussen.
Seizoen 2 wil ik eigenlijk een andere coureur voor Magnussen hebben rijden, maar twijfel een beetje of ik dat moet doen om 2 relatief nieuwe coureurs naast elkaar te zetten.
Plan is om het eerste seizoen "gewoon" te rijden met Schumi en Magnussen.
Seizoen 2 wil ik eigenlijk een andere coureur voor Magnussen hebben rijden, maar twijfel een beetje of ik dat moet doen om 2 relatief nieuwe coureurs naast elkaar te zetten.
Game is niet in HDR op Series X / PS5?
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 26-08-2022 11:13 ]
Eerste WK punt is binnen, een 10e plaats in Baku voor Albon. Volledig te danken aan 7 uitvallers.
Gisteravond toch aangeschaft. Met de 1660 Gaming X speel ik op gemiddelde graphics wat het minder mooi maakt maar niet minder leuk.
Ik dacht met Aston Martin een leuk team te hebben maar de eerste race kansloos rond gereden. Ik kon Gasly met Seb net bij houden voor P15. Maar geen mogelijkheid om in te halen.
Stroll reed met een 1 stopper ook rond P17 en eindigde daar ook netjes. Gelukkig is er een budget om veel te investeren en volgend jaar hopelijk stappen gemaakt te hebben.
Ik dacht met Aston Martin een leuk team te hebben maar de eerste race kansloos rond gereden. Ik kon Gasly met Seb net bij houden voor P15. Maar geen mogelijkheid om in te halen.
Stroll reed met een 1 stopper ook rond P17 en eindigde daar ook netjes. Gelukkig is er een budget om veel te investeren en volgend jaar hopelijk stappen gemaakt te hebben.
Lees dat HDR kapot is in deze game. Zo te lezen kan deze game nog wel wat updates gebruiken. Ook op gameplay gebied. Sla em voorlopig (ook) even over.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 26-08-2022 14:38 ]
Dit is toch redelijk realistisch waar ze horen te rijden?soskes schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:37:
Gisteravond toch aangeschaft. Met de 1660 Gaming X speel ik op gemiddelde graphics wat het minder mooi maakt maar niet minder leuk.
Begonnen met Aston Martin. Stroll’s contract ontbonden na de eerste race en Pouchaire een 5-jarig contract gegeven. Wil een fatsoenlijk beeld krijgen van hoe snel een talent kan groeien.
Twee races gedaan. Behoorlijk wat bugs toch nog. Zojuist in de tweede race 15e plaats met Pouchaire na een SC situatie. Beide coureurs stonden op een rondje. Dus je zou zeggen met SC unlappen. Gebeurde volgens mij niet, maar het hele beeld was vreemd. Volgorde van auto’s klopte niet met positie in de race.
Twee races gedaan. Behoorlijk wat bugs toch nog. Zojuist in de tweede race 15e plaats met Pouchaire na een SC situatie. Beide coureurs stonden op een rondje. Dus je zou zeggen met SC unlappen. Gebeurde volgens mij niet, maar het hele beeld was vreemd. Volgorde van auto’s klopte niet met positie in de race.
PSN: bollsie
Hier neig ik ook naar eigenlijk. Maar moet op mijn handen zitten om hem toch niet te kopen.Hulleman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:38:
[...]
Lees dat HDR kapot is in deze game. Zo te lezen kan deze game nog wel wat updates gebruiken. Ook op gameplay gebied. Sla em voorlopig (ook) even over.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Was je wel al in het treintje aangeschoven? of was je nog aan het rijden om bij het SC treintje te komen?sjufke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:06:
Begonnen met Aston Martin. Stroll’s contract ontbonden na de eerste race en Pouchaire een 5-jarig contract gegeven. Wil een fatsoenlijk beeld krijgen van hoe snel een talent kan groeien.
Volgens mij, zolang je nog niet aangesloten bent hoef je niet perse te unlappen, of is dat niet correct?
Ik laat hem voorlopig ook nog liggen na wat ik allemaal lees. Enerzijds een hoop zaken die nog gepolijst moeten worden maar anderzijds had ik stiekem toch ook gehoopt op een meer hardcore game a la FM. Misschien is het ook niet reëel om dat gelijk al te verwachten bij dit deel maar hopelijk gaat een eventueel vervolg wel meer die richting op.
FM??Chicolini schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:17:
Ik laat hem voorlopig ook nog liggen na wat ik allemaal lees. Enerzijds een hoop zaken die nog gepolijst moeten worden maar anderzijds had ik stiekem toch ook gehoopt op een meer hardcore game a la FM. Misschien is het ook niet reëel om dat gelijk al te verwachten bij dit deel maar hopelijk gaat een eventueel vervolg wel meer die richting op.
Football manager.
Wat ik tot nu toe zie lijkt het meer Motorsport manager te zijn, met een F1 2022 sausje en 3D visuals.
Als je zonder de high-end visuals kan, lijkt het veel op Motorsport Manager met de F1 2022 mod
Ik ben benieuwd wie de eerste comparison video gaat maken

Heb het de hele dag gespeeld. Moet zeggen dat het mijn verwachting overtreft. Als F1-fan, is de setting geweldig. Verder speelt het leuk, zeker de races zijn erg goed gedaan.
Geen enkel probleem gehad met traffic in de Q. Auto's gingen netjes aan de kant.
Alles wat je wil weten of bijstellen, komt op het juiste moment aan bod. Grafisch prima, als je het bekijkt als een manager game.
Enige wat stoort is de Nederlandse voice over, maar dat kan op de pc aangepast worden. Had één bug in het menu met de setups, wat ik kon oplossen, maar wat niet op de juiste manier ging. Verder een taalfout links en rechts. Zeer soepele eerste versie. Ik zie nog wel wat potentie voor 2023, zoals implementeren van risico's rond tracklimits, verbetering werking DRS, eigen team (ook al is het niet erg een bestaand team te managen), rijden in F2 en F3, sprintraces.
Voor de twijfelaars, ik zou aanraden te kopen. Het wordt alleen maar beter en is nu al een 8 wat mij betreft.
Geen enkel probleem gehad met traffic in de Q. Auto's gingen netjes aan de kant.
Alles wat je wil weten of bijstellen, komt op het juiste moment aan bod. Grafisch prima, als je het bekijkt als een manager game.
Enige wat stoort is de Nederlandse voice over, maar dat kan op de pc aangepast worden. Had één bug in het menu met de setups, wat ik kon oplossen, maar wat niet op de juiste manier ging. Verder een taalfout links en rechts. Zeer soepele eerste versie. Ik zie nog wel wat potentie voor 2023, zoals implementeren van risico's rond tracklimits, verbetering werking DRS, eigen team (ook al is het niet erg een bestaand team te managen), rijden in F2 en F3, sprintraces.
Voor de twijfelaars, ik zou aanraden te kopen. Het wordt alleen maar beter en is nu al een 8 wat mij betreft.
Same here. Vindt F1 echt prachtig om te kijken, maar twijfel ter erg. Aan de andere kant, de gamedroogte is realWom schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:10:
[...]
Hier neig ik ook naar eigenlijk. Maar moet op mijn handen zitten om hem toch niet te kopen.

@Playa del C., klinkt goed!
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 26-08-2022 19:10 ]
Ik ben begonnen met Ferrari en maak al dezelfde tactische blunders
Op weg naar een 1-2 in Saudi Arabië. SC. Ik meteen de keuze om 1e van mijn 2 rijders binnen te halen, ondanks dat het nipt zou zijn met de 3e. Maar ja met verse softs moet ik daar vlot over kunnen gaan toch? De nummer 1 binnengeroepen, verse softs erop en inderdaad net voorbij gestoken en als 3e terug buiten gekomen... om dan tot de conclusie te komen dat het nog slechts 3 rondes zijn en die SC nooit op tijd binnen gaat zijn om nog 1 ronde racen toe te laten.
Een zuivere 1-2 weggegooid.

Op weg naar een 1-2 in Saudi Arabië. SC. Ik meteen de keuze om 1e van mijn 2 rijders binnen te halen, ondanks dat het nipt zou zijn met de 3e. Maar ja met verse softs moet ik daar vlot over kunnen gaan toch? De nummer 1 binnengeroepen, verse softs erop en inderdaad net voorbij gestoken en als 3e terug buiten gekomen... om dan tot de conclusie te komen dat het nog slechts 3 rondes zijn en die SC nooit op tijd binnen gaat zijn om nog 1 ronde racen toe te laten.
Realistischer wordt het nietMef schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:43:
Ik ben begonnen met Ferrari en maak al dezelfde tactische blunders![]()
Op weg naar een 1-2 in Saudi Arabië. SC. Ik meteen de keuze om 1e van mijn 2 rijders binnen te halen, ondanks dat het nipt zou zijn met de 3e. Maar ja met verse softs moet ik daar vlot over kunnen gaan toch? De nummer 1 binnengeroepen, verse softs erop en inderdaad net voorbij gestoken en als 3e terug buiten gekomen... om dan tot de conclusie te komen dat het nog slechts 3 rondes zijn en die SC nooit op tijd binnen gaat zijn om nog 1 ronde racen toe te laten.Een zuivere 1-2 weggegooid.