Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:25
Gisteren begonnen met Williams. Poging om ze terug naar de top te brengen :P

Als eerste actie meteen Latifi eruit gebonjourd en Piastri in de auto gezet. Wel maar een 2 jarig contract dus ik hoop niet dat ie snel weer vertrekt.
Nog geprobeerd om Latifi mijn testcoureur te maken aangezien ie wel betere stats heeft dan de huidige maar dat zag ie niet zitten :+
Ook direct wat andere personeelsleden vervangen door jongere/betere vervangers met meer potentie.
Nieuwe vloer is in ontwikkeling en een aantal faciliteiten worden geüpgraded.
Ben flink met miljoenen aan het smijten dus mij benieuwen of ik een beetje uit ga komen :P Als ik zie wat er maandelijks binnen komt moet het wel lukken.

Jammer dat je de eerste VT niet zelf kan doen. Daardoor was het vertrouwen in de auto bij beide coureurs slechts 63%.
In Q1 nog even wat gesleuteld en toen op 85 en 86% weten te krijgen :)
Desondanks niet in Q2 weten te komen maar tijdens de race met een 1 stop (Hard => Medium en Medium => Hard) beide Astons achter ons weten te houden :)
Gokte op misschien een late SC om nog naar softs te wisselen maar die kwam niet.
P17 (Albon) en P18 (Piastri) geworden dus.
Zoals iemand eerder al zei is DRS wel redelijk OP. Daar verwacht ik nog wel een update op. Heb de halve race stuivertje gewisseld met mensen vanwege DRS.

Die Nederlandse voice-over heb ik uit gezet (settings, volume race commentaar op 0). Voegt niks toe.

Vind het zo op het eerste gezicht een hele toffe game. Prima instapniveau en ik denk ook voldoende om op voort te borduren in volgende versies.
Hier ga ik mij zeker mee vermaken :)

[ Voor 4% gewijzigd door JEightyFive op 27-08-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05 09:41
inmiddels 24 uur verder, nog wat nieuwe inzichten of meningen inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
JEightyFive schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:02:
Gisteren begonnen met Williams. Poging om ze terug naar de top te brengen :P

Als eerste actie meteen Latifi eruit gebonjourd en Piastri in de auto gezet. Wel maar een 2 jarig contract dus ik hoop niet dat ie snel weer vertrekt.
Nog geprobeerd om Latifi mijn testcoureur te maken aangezien ie wel betere stats heeft dan de huidige maar dat zag ie niet zitten :+
Ook direct wat andere personeelsleden vervangen door jongere/betere vervangers met meer potentie.
Nieuwe vloer is in ontwikkeling en een aantal faciliteiten worden geüpgraded.
Ben flink met miljoenen aan het smijten dus mij benieuwen of ik een beetje uit ga komen :P Als ik zie wat er maandelijks binnen komt moet het wel lukken.

Jammer dat je de eerste VT niet zelf kan doen. Daardoor was het vertrouwen in de auto bij beide coureurs slechts 63%.
In Q1 nog even wat gesleuteld en toen op 85 en 86% weten te krijgen :)
Desondanks niet in Q2 weten te komen maar tijdens de race met een 1 stop (Hard => Medium en Medium => Hard) beide Astons achter ons weten te houden :)
Gokte op misschien een late SC om nog naar softs te wisselen maar die kwam niet.
P17 (Albon) en P18 (Piastri) geworden dus.
Zoals iemand eerder al zei is DRS wel redelijk OP. Daar verwacht ik nog wel een update op. Heb de halve race stuivertje gewisseld met mensen vanwege DRS.

Die Nederlandse voice-over heb ik uit gezet (settings, volume race commentaar op 0). Voegt niks toe.

Vind het zo op het eerste gezicht een hele toffe game. Prima instapniveau en ik denk ook voldoende om op voort te borduren in volgende versies.
Hier ga ik mij zeker mee vermaken :)
Herkenbaar. Had de tutorial in de livestreams al gezien. Voor F1 fans en mensen met wst ervaring in managergames is dat niet nodig verder. Heb daarom de tutorial in mijn eigen career meteen uitgezet om zo de FP1 meteen goed te doen.
Verder ook met geld aan het gooien bij Haas. Nog niet naar ander personeel, dat wil ik eerst scouten en dat duurt 10 of 30 dagen (ik kies 30 dagen). Zie voor volgend seizoen wel welk personeel niet goed bevalt of ontwikkelt.

Ik denk dat de coureur het belangrijkste is, dus wel goed dat je daar actie op hebt gezet. Ik zit bij Haas met Mick Schumacher. Die is nog niet echt goed genoeg, maar heeft wel een gemiddeld ontwikkeltempo. Die wordt nog wel beter dus. Fittipaldi zit nu in de FP1 ervaring op te doen. Mogelijk wissel ik hem er later in. En zal dit seizoen nog wat scouten naar andere coureurs. Keuzes. In de races doet Kevin Magnussen het meer dan prima, dat levert ook wat resultaten en geld op via sponsors.

Die f***ing Nederlandse vocie-over. Schrik mij elke keer kapot als hij er uit het niks doorheen schreeuwt. De beste man kan er zelf ook niks aan doen, maar hoe ze het in het spel hebben verwerkt is zwaar ondermaats. Misschien is de Engelse versie wel goed.
Vind de radio geluiden, uit het echte leven gehaald, wel heel leuk. Ook al is het natuurlijk steeds herhalend, dat klinkt tenminste volledig authentiek.
Odysseus87 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:39:
Zie hierboven. Ik ben serieus met racen. Heb een alu-rig met alles erop voor iRacing. Kijk alle F1 Q en R en delen van FP. Voor mij is het spel nu al geweldig. Het werkt prima. Er zijn een aantal bugs, maar die worden zeer zeker binnen een paar dagen/weken aangepakt. Twee zware bugs die ik ken:
- na afsluiten van een lange sessie van de game in win11 loopt windows zelf vast en is een hard reset nodig.
- wisselen van auto-onderdelen in fp-sessies, verwisselt het slijtpercentage van de onderdelen met elkaar (als de installatie niet klaar is voor het einde van de sessietijd).
Die laatste heb ik nooit hoeven of willen doen, maar is goed om te weten van tevoren. Kan een gloednieuw onderdeel anders spontaan totaal versleten maken.
- Er zijn taalfouten.

Vermaak mij erg met het spel verder. Speel het op elk vrij moment, wat de laatste jaren niet meer vanzelfsprekend is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:18

On_E

Housemusic

Odysseus87 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:39:
Ik hoop dat de eerste update DRS wat aanpakt, het is nu vrijwel niet te doen om iemand op een afstandje te rijden omdat men steeds weer via DRS inhaalt. Om en om dus eigenlijk.

En als je Williams kiest, bereid je voor op een hele lange lijdensweg. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05 09:41
Hier het spel aangeschaft voor de steam deck en op medium settings draait ie prima. Native controller support ook. Lekker op de bank managen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
On_E schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Ik hoop dat de eerste update DRS wat aanpakt, het is nu vrijwel niet te doen om iemand op een afstandje te rijden omdat men steeds weer via DRS inhaalt. Om en om dus eigenlijk.

En als je Williams kiest, bereid je voor op een hele lange lijdensweg. :+
DRS mag wel wat tweaking denk ik ook. Alsnog heb ik ook het idee dat we niet optimaal het spel spelen. Als je met alle knoppen wat extra power aan je auto geeft, dan kun je iemand met DRS vaak inhalen. Je kan er daarna zonder ERS niet voorblijven, wat realistisch is.

Wat ik zelf doe:
- Alleen inhalen als je echt denkt structureel sneller te zijn. Niet een paar rondes voor een pitstop, enz. Als het niet echt haalbaar is, kun je beter op de DRS meeliften i.p.v. ERS, benzine, banden verbruiken om te strijden.
Als ik wel wil inhalen:
- Alles op alles om in de DRS te komen.
- Als dat lukt, dan eerst ERS vol opladen voor een ronde of twee.
- Inhalen zonder ERS indien mogelijk.
- Na inhalen ERS op 'verdedigen' of 'inzetten'.
- Na inhalen indien mogelijk de 'lift & coast' op hoog en de pace op hoog of hoogst.

Kort gezegd, als je al op je max rijdt om iemand net in te halen met je DRS, dan is het ook logisch dat je daarna die gewonnen positie niet kan behouden. Dat maakt het spel naar mijn mening juist realistischer en een goed managerspel.
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn soms situaties wasr twee auto's elkaar twintig keer om de beurt inhalen door DRS. In het echt is het verder ook lastig om uit de DRS van een gelijkwaaridge concurrent te komen.

Wat verder opvalt en anders mag, is dat het verschil tussen de banden niet groot is. Gaat om twee tienden, zo lijkt het, waar het in het echt denk ik meer rond de seconde zit. Niet uitvoerig getest verder.
Ook lijkt gewicht van de auto niet mee te spelen bij de slijtage van de banden. Een volle auto op wit zetten, zou in het echt beter zijn, maar lijkt niet in het spel gesimuleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Net te denken over die banden. Mogelijk latat het spel in het overzicht de gemiddelde snelheid van de banden zien. De rode slijten sneller. Zou dus kunnen dat nieuwe rode banden wel een seconde sneller zijn dan nieuwe witte. Maar dus na de levensduur komt het gemiddelde dixjter bij elkaar. Zal het eens testen straks in FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Odysseus87 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:33:
Hier het spel aangeschaft voor de steam deck en op medium settings draait ie prima. Native controller support ook. Lekker op de bank managen!
Hier ook! Wordt wel warm trouwens maar dat geldt voor meer games.

Wel gek dat ik met nieuwe softs nog steeds verder uitloop op iemand met oude hards. Naja zal wel aan de Williams liggen

[ Voor 15% gewijzigd door HekkeySE op 27-08-2022 10:11 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-05 22:40
Playa del C. schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:58:
Net te denken over die banden. Mogelijk latat het spel in het overzicht de gemiddelde snelheid van de banden zien. De rode slijten sneller. Zou dus kunnen dat nieuwe rode banden wel een seconde sneller zijn dan nieuwe witte. Maar dus na de levensduur komt het gemiddelde dixjter bij elkaar. Zal het eens testen straks in FP.
Klopt, het overzicht toont de gemiddelde laptime tijdens een stint. En de stint van wit is dus langer dan geel en rood.

Ik zag gisteren een geval (Australië?) waar de gemiddelde laptime van wit sneller was dan geel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Playa del C. schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Die f***ing Nederlandse vocie-over. Schrik mij elke keer kapot als hij er uit het niks doorheen schreeuwt. De beste man kan er zelf ook niks aan doen, maar hoe ze het in het spel hebben verwerkt is zwaar ondermaats. Misschien is de Engelse versie wel goed.
Ik denk het wel, aangezien de start ook een letterlijke vertaling is van: It's lights out and away we go!
Dus ik vermoed dat je bij Engels wel beter commentaar hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

https://nl.pepper.com/aan...r-eur49-at-topgear-247403

Misschien voor mensen die twijfelen en topgear een leuk blad vinden :)

Als ik m binnen heb direct mee aan de slag! Heb altijd de oude manager games gespeeld van GPworld tot die van EA. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen op de Xbox trouwens, ben onlangs van pcgaming overgestapt naar de xdoos en begin nu een beetje te wennen. Hoe zijn de ervaringen daar mee hier?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Ik heb er nu drie races opzitten. Keuzes die je maakt wat betreft de ontwikkeling van de wagen, is erg leuk en grotendeels goed uitgewerkt.

Verder vallen de races niet mee. DRS is veel en veel te krachtig en verpest de complete dynamiek van de races. Je hebt altijd enkele groepje coureurs die de gehele race binnen elkaars DRS-trein zitten en elkaar continue inhalen. Ik had een race, Australië, waar Verstappen spinde en laatste reed. Normaliter zou hij als een warm mes door de boter rijden, maar door de veel te overpowered DRS zit hij constant vast in DRS-groepjes met bijvoorbeeld Stroll, Albon en Schumacher. Ook is het standaard zo dat Verstappen met de twee Ferrari's in zo'n DRS groepje zit vooraan. Nooit heb je dat iemand eens wegrijdt, want je wordt direct gepakt met DRS door degene achter je.

Vreemd dat de ontwikkelaars dit niet is opgevallen tijdens het testen.

Verder:
- Als een coureur wijd gaat, staat 'ie stil en sluit hij keurig achteraan aan. Slaat nergens op.
- de AI heeft niet de intelligentie om ruimte voor zichzelf te maken tijdens kwalificatie.
- Lapped cars kunnen mogen zich niet van een ronde achterstand ontdoen tijdens de Safety Car
- Ga je tijdens een VSC in volle besparingsmodus, dan verlies je tijd op degene voor je.
- Je kunt geen contracten afsluiten voor een volgend seizoen.
- de AI reageert niet op variabele omstandigheden tijdens een race. Undercut je iemand, reageert diegene er niet op. Tevens maakt dit alsnog niets uit, gezien je toch vast zit in DRS-treintjes. Ook al ben je Leclerc op verse softs, je blijft in een DRS-treintje met Zhou op versleten hards.
- Stroll naar AlphaTauri is grappig, maar slaat qua realisme nergens op. In een managementgames zie je liever gewoon realistische transfers.

Een aantal van de bovenstaande punten, verpest echt wel een deel van de game. Je wil gewoon een degelijke simulatie spelen en dat is het nu niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 27-08-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Soccer98 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:44:
Ik heb er nu drie races opzitten. Keuzes die je maakt wat betreft de ontwikkeling van de wagen, is erg leuk en grotendeels goed uitgewerkt.

Verder vallen de races niet mee. DRS is veel en veel te krachtig en verpest de complete dynamiek van de races. Je hebt altijd enkele groepje coureurs die de gehele race binnen elkaars DRS-trein zitten en elkaar continue inhalen. Ik had een race, Australië, waar Verstappen spinde en laatste reed. Normaliter zou hij als een warm mes door de boter rijden, maar door de veel te overpowered DRS zit hij constant vast in DRS-groepjes met bijvoorbeeld Stroll, Albon en Schumacher. Ook is het standaard zo dat Verstappen met de twee Ferrari's in zo'n DRS groepje zit vooraan. Nooit heb je dat iemand eens wegrijdt, want je wordt direct gepakt met DRS door degene achter je.

Vreemd dat de ontwikkelaars dit niet is opgevallen tijdens het testen.
Eens dat DRS iets te sterk is. Zal wel getweakt gaan worden. De AI heeft er last van, maar moet zeggen dat ik er zelf wel redelijk in slaag om aan iemand te ontsnappen. Daarvoor moet je dan wel goed timen en ERS sparen. Wat op zich strayegisch wel leuk en enigszins realistisch is.
Heb ook gezien dat Perez van ergens achterin toch wel ver maar voren terug kwam. Het hangt ook wat van de baan af en er zijn verder genoeg omstandigheden die je niet weet. Zo kon Verstappen in jouw voorbeeld ook schade hebben en daardoor niet meer snel genoeg zijn.
In het echt rijden coureurs niet landurig binnen 0,6 seconden van iemand. De vuie lucht is te erg. In het spel rijden ze voortdurend op 0,3 seconden in de DRS-trein. Heb het idee dat de vuile lucht, die wel in de managersim is verwerkt, wat te zwak effect heeft. Als een achterligger twee rondes op 0,8 rijdt en wat ERS gaat laden, dan is het makkelijker om het gat naar 1,1 seconden te rijden.
Verder:
- Als een coureur wijd gaat, staat 'ie stil en sluit hij keurig achteraan aan. Slaat nergens op.
Dat is volgens de regels. Het ziet er wat houterig uit, maar dat is het 'on-rails' effect. Auto's geven elkaar wel teveel ruimte bij invoegen, zowel bij buiten de baan als in de pitlane.
- de AI heeft niet de intelligentie om ruimte voor zichzelf te maken tijdens kwalificatie.
Juist wel. In FP rijden ze dicht op elkaar. In de Q laten ze allemaal een seconde afstand. Valt erg op en werkt prima. Als je met de golf mee rijdt, kom je niemand tegen.
- Lapped cars kunnen mogen zich niet van een ronde achterstand ontdoen tijdens de Safety Car
Klopt. Ook rijden auto's erg langzaam naar de safety car pickup toe. Ik dacht dat je op veilige stukken gewoon op snelheid mocht gaan, zodat je bij de groep komt.
- Ga je tijdens een VSC in volle besparingsmodus, dan verlies je tijd op degene voor je.
Dat is raar. Je bedoelt de pace? Ook op stand 2 dan?
- Je kunt geen contracten afsluiten voor een volgend seizoen.
Je kunt toch meerdere jaren iemand vastleggen? Als je bedoelt dat je iemand meteen moet aannemen, ja, dat zou beter per datum kunnen. Ook om iemand anders rustig op te volgen. Heb er nog geen ervaring mee. Ben wel aan het scouten voor jong talent. Ik denk dat het idee is dat je personeel meteen aanneemt en dat het niet uitmaakt wanneer in het seizoen. Ik weet ook niet wat er zou gebeuren als een personeelslid vertrekt en je neemt niemand aan. Iemand meer ervaring met personeelszaken?
- de AI reageert niet op variabele omstandigheden tijdens een race. Undercut je iemand, reageert diegene er niet op. Tevens maakt dit alsnog niets uit, gezien je toch vast zit in DRS-treintjes. Ook al ben je Leclerc op verse softs, je blijft in een DRS-treintje met Zhou op versleten hards.
AI reageert niet inderdaad. Zelf hoef je verder niet in de DRS trein te zitten, ik haal met een Haas de middenmoot-trein dan uiteindelijk wel in.
- Stroll naar AlphaTauri is grappig, maar slaat qua realisme nergens op. In een managementgames zie je liever gewoon realistische transfers.
Dat is wat de AI gedaan heeft? Tja, je kan er een verhaal bij bedenken. Zijn vader die niet meer sponsort in de F1, ruzie in de familie. Snap je punt. In mijn spel staan de meeste F1 coureurs op de stand dat ze niet willen onderhandelen. Stroll en Verstappen ook. Die twee zitten heel duidelijk op een vaste plek in het echt. Zit dus wel in de game, maar na een tijdje zou dat mogelijk kunnen veranderen. Tja, het is een random simulatie over de toekomst.
Je zei dat je nog maar 3 races had gedaan, dus zal niet in jouw spel zijn gebeurd? Verzin je dit?
Een aantal van de bovenstaande punten, verpest echt wel een deel van de game. Je wil gewoon een degelijke simulatie spelen en dat is het nu niet.
Hier en daar heb je een punt, maar verder vind ik je wat teveel aan het ranten. Als je ziet wat er allemaal wel wordt gesimuleerd en dat (in mijn geval) de uitslag van alle sessies tot nu toe zeer realistisch zijn, dan vind ik dat best knap. Het is een eerste versie, ik vind het een degelijke simulatie met veel potentie.

Ik heb het idee dat veel commentaar, ook op het steam forum, is gebaseerd op de illussie dat de auto's echt op de baan rijden. Het is eigenlijk een random-number simulatie, waarbij de auto op de baan laat zien wat een uitkomst is. De AI moet dus niet realistischer rijden, maar de kans op nadelige effecten kun je verkleinen door goed te managen.
Wel eens dat het alsnog wel houterig over kan komen en ook dat het nog niet perfect is. Lijkt mij echter een te grote opgave om de sim zo te maken dat alles realistisch is, qua prestatie van de auto-onderdelen, upgrades, personeel, coureurs, het weer, strategie, pech, enz. Laat staan dit allemaal te balanceren in een spel wat ook nog leuk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 22:09
‘Don’t fight your teammate’ werkt voor geen ene meter. Vettel heeft net 15 ronden op softs achter in de kont van Pourchaire gezeten die op hard reed. Kreeg hem er met geen mogelijkheid langs |:(

Druk je die knop nog een keer in krijg je “don’t let your teammate pass”

Wat is het hoogste percentage dat jullie behaald hebben bij de set-up? Ikzelf 84% tot nu toe. Moet zeggen dat ik in prestaties ook nog geen stijgende lijn ontdek. Hopelijk merk ik wel wat zodra nieuwe onderdelen klaar zijn.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
sjufke schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 00:29:
‘Don’t fight your teammate’ werkt voor geen ene meter. Vettel heeft net 15 ronden op softs achter in de kont van Pourchaire gezeten die op hard reed. Kreeg hem er met geen mogelijkheid langs |:(

Wat is het hoogste percentage dat jullie behaald hebben bij de set-up? Ikzelf 84% tot nu toe. Moet zeggen dat ik in prestaties ook nog geen stijgende lijn ontdek. Hopelijk merk ik wel wat zodra nieuwe onderdelen klaar zijn.
Met don't fight your teammate op de achterligger, gaat die er niet omheen. Dat werkte perfect. Andersom moet je dan alleen nog zorgen dat de voorligger langzamer gaat rijden. Pace omlaag, lift&coast omlaag, ERS op harvest. En andersom de inhaler natuurlijk alles omhoog. ERS eerst opladen mogelijk.
Werkte bij mij wel snel, alleen ging het zo houterig dat beide auto's een seconde verloren. Maar de switch was wel gemaakt.
Je moet het wel wat tijd geven, het inhalen is gebaseerd op een kans. Die bepaal je met de cijfers. Als je alles optimaal instelt, dan moet je soms nog even wachten op de juiste uitkomst.
Die knop weer uit doen, geeft inderdaad zo'n melding, maar dat zegt niks. Dat is meer een mentale steun. Als de teammate het kan, zal hij alsnog ook dan wel inhalen.

Setups heb ik meestal over de 90% en één keer 100% gehad. Het is verder een numbers-game. Als je de auto 0,1% beter maakt en de coureur ook, dan zal je rondetijd gemiddeld 0,1% beter worden. Een manager game draait om een goede planning, juiste financiën, goed personeel, investeringen, bestuur tevreden houden en taktische keuzes. De rest is statistiek.

Had twee nieuwe voorvleugels die vrij snel beiden kapot werden gereden samen met een lekke band in vrije training. Kost geld, tijd van engineers, prestatiesverlies, aangepaste planning voor de training en dus een band tekort voor de race.
Prestaties kunnen ook dalen, maar door goed te managen kom je als het goed is elke maand iets vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 20:35

Oxigeon

En zo is dat!

Heb zelf de game (nog) niet. Heb vanavond de stream van Jarno Opmeer nog eens bekeken via Twitch. Op de een of andere manier loop ik wel warm voor de game. Maar van de andere kant weet ik niet of ik deze voor 50 wil aanschaffen op de ps5.

Ziet er natuurlijk allemaal heel erg leuk uit. Maar dit lijkt gewoon op Motorsport Manager met een f1 sausje. Van de ene kant wil ik dit gewoon spelen omdat ik de F1 interessant vind. Maar van de andere kant lijkt het steeds hetzelfde en als je het trucje eenmaal kent lijkt het makkelijk te zijn. Al weet ik niet of dit ook wel zo is.

Wat ik trouwens wel leuk vind in de stream van Jarno vandaag... hij speelt met Williams (Albon en Piastri). Speelde net op Spa met regen ergens rond lap 20. De AI doet maar wat en gaat in de regen pitten voor slicks. Hij zelf gooit de inters erop. De AI rijd door tot het harder begint te regenen en AI gooit er Wets op. Jarno raakt dan in paniek omdat hij denkt de verkeerde banden erop te hebben gedaan waarna hij meteen ziet dat het water op de baan aan het afnemen is. Hij rijd met Piastri op plek 3 en besluit na de regen met Albon door te rijden en met Piastri te pitten naar slicks.

Hij heeft tot dan toe 0 punten gescoord met Williams. Rijd 3e gaat pitten na de regen en de pitcrew vernaggelt zijn pit waardoor hij meen ik als 8e weer op de baan komt. Uiteindelijk denkt hij de punten binnen te heben en crasht Piastri in lap 43 van de 44...

Albon rijd op dat moment 12 of 13 en crasht ook in de lap. Lijkt wel of de game dan niet wik dat hij punten pakt haha. Als je dan zijn reactie ziet. Geniaal.

Maar nogmaals. Ik ben zwaar aan de twijfel. Ik kijk nog wat streams en ga dan mijn keuze maken. Al gok ik dat nog wat bugs opgelost moeten worden.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
@Oxigeon Het is precies zoals jij zegt. Bugs zijn er trouwens nauwelijks, maar ze zijn er. Voor een eerste release, vind ik het juist erg goed. Heb 20 uur gespeeld en zelf nog geen last gehad van een bug. Hoe was het bij Jarno qua bugs?

Heb het idee, zeker op de steam forums, dat veel mensen niet echt goed weten hoe F1 werkt en hoe een manager game werkt. Bij wijze van, die denken dat als je ERS op inhalen gooit, je er meteen omheen vliegt. Maar bijvoorbeeld de AI kan ook rijden met ERS op defend, of net iets betere banden en exit speed hebben, enz. Het kan soms frustreren, maar dat is juist realistisch.

Had zelf nieuw ontwikkelde voorvleugels, maar door pech zijn ze beiden stuk. Had nog geen reserve in het magazijn (kost geld en tijd), dus de volgende race moet ik toch met de oude spec rijden. Terwijl de concurrenten waarschijnlijk wel een update hebben. Dat soort situaties maakt het leuk.

Het spel lijkt saai, maar elke Q en Race is spannend genoeg om als teambaas steeds bezig te zijn. Tussendoor van alles te doen, zoals scouten, stemmen op FIA-regels, plannen van raceweek qua doelen en strategie, enz. Ik voel mij de teambaas en dat is de bedoeling van het spel.

Ik speel op pc, met de muis is het wat relaxter denk ik. Ik zou het spel aanraden om te kopen als je het geld te besteden hebt en goed in de F1 materie zit. Als je een amateur bent, raak je snel gefrustreerd door alle regels en effecten die je niet snapt. En als geld een probleem is, dan kun je, zoals altijd, het beste wachten op een aanbiedingsprijs later. Dan is de kwaliteit van het spel ook nog wat hoger.
Als het je leuk lijkt in streams en je twijfelt nog wat, dan denk ik dat je het heel leuk gaat vinden om zelf te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Playa del C. schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 07:43:
@Oxigeon Het is precies zoals jij zegt. Bugs zijn er trouwens nauwelijks, maar ze zijn er. Voor een eerste release, vind ik het juist erg goed. Heb 20 uur gespeeld en zelf nog geen last gehad van een bug. Hoe was het bij Jarno qua bugs?

Heb het idee, zeker op de steam forums, dat veel mensen niet echt goed weten hoe F1 werkt en hoe een manager game werkt. Bij wijze van, die denken dat als je ERS op inhalen gooit, je er meteen omheen vliegt. Maar bijvoorbeeld de AI kan ook rijden met ERS op defend, of net iets betere banden en exit speed hebben, enz. Het kan soms frustreren, maar dat is juist realistisch.

Had zelf nieuw ontwikkelde voorvleugels, maar door pech zijn ze beiden stuk. Had nog geen reserve in het magazijn (kost geld en tijd), dus de volgende race moet ik toch met de oude spec rijden. Terwijl de concurrenten waarschijnlijk wel een update hebben. Dat soort situaties maakt het leuk.

Het spel lijkt saai, maar elke Q en Race is spannend genoeg om als teambaas steeds bezig te zijn. Tussendoor van alles te doen, zoals scouten, stemmen op FIA-regels, plannen van raceweek qua doelen en strategie, enz. Ik voel mij de teambaas en dat is de bedoeling van het spel.

Ik speel op pc, met de muis is het wat relaxter denk ik. Ik zou het spel aanraden om te kopen als je het geld te besteden hebt en goed in de F1 materie zit. Als je een amateur bent, raak je snel gefrustreerd door alle regels en effecten die je niet snapt. En als geld een probleem is, dan kun je, zoals altijd, het beste wachten op een aanbiedingsprijs later. Dan is de kwaliteit van het spel ook nog wat hoger.
Als het je leuk lijkt in streams en je twijfelt nog wat, dan denk ik dat je het heel leuk gaat vinden om zelf te spelen.
Qua bugs valt het wel mee. Weet sowieso niet hoe het op de ps5 is. Hij speelt op de pc. Zag alleen wat visuele bugs bij hem. Bij een dubbele pitstop banden die in de lucht blijven hangen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:42
sjufke schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 00:29:

Ik met gasly in alpha t 94% gisteren dus hoger kan wel had ik veel op optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Oxigeon schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:04:
[...]

Qua bugs valt het wel mee. Weet sowieso niet hoe het op de ps5 is. Hij speelt op de pc. Zag alleen wat visuele bugs bij hem. Bij een dubbele pitstop banden die in de lucht blijven hangen enzo
Heb net ook even het eerste uur van Jarno bekeken. Hij is snel als coureur, maar (naar mijn mening) ook veel te snel in dit managers spel. Klikt overal doorheen en begrijpt de helft er maar van. Doet maar wat, zonder afwegingen te maken. Gooit vrijwel al zijn startgeld in de eerste twee facilities die hij tegenkomt, prutst wat met de setups in FP1. Rijdt op de hoogste pace in FP1. Gaat meteen x16 in FP1, zonder even te kijken wat er allemaal gebeurt, hoe het werkt, wat de opties zijn.
Mag hij zelf weten, maar vond het een 'slechte speler' en niet zo'n goed voorbeeld.

Heb in mijn eigen spel op de pc verder ook geen noemenswaardige bugs inderdaad. Speelt perfect, herken weinig van het commentaar. Lijkt mij meer player error dan sim-error...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Playa del C. schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:03:
[...]

Heb net ook even het eerste uur van Jarno bekeken. Hij is snel als coureur, maar (naar mijn mening) ook veel te snel in dit managers spel. Klikt overal doorheen en begrijpt de helft er maar van. Doet maar wat, zonder afwegingen te maken. Gooit vrijwel al zijn startgeld in de eerste twee facilities die hij tegenkomt, prutst wat met de setups in FP1. Rijdt op de hoogste pace in FP1. Gaat meteen x16 in FP1, zonder even te kijken wat er allemaal gebeurt, hoe het werkt, wat de opties zijn.
Mag hij zelf weten, maar vond het een 'slechte speler' en niet zo'n goed voorbeeld.

Heb in mijn eigen spel op de pc verder ook geen noemenswaardige bugs inderdaad. Speelt perfect, herken weinig van het commentaar. Lijkt mij meer player error dan sim-error...
Klopt inderdaad wat je zegt. Doet heel veel heel snel en je weet niet wat hij aan het doen is. Kijk hem gewoon omdat het een Nederlander is.

Zijn acties met qualify zijn ook nier altijd goed hoor. Denk bijvoorbeeld aan drivers te laat naar buiten sturen zodat ze geen snelle lap meer kunnen rijden enzo. Komt dan mede omdat hij de game te snel afspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Playa del C. schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 00:14:
[...]
Eens dat DRS iets te sterk is. Zal wel getweakt gaan worden. De AI heeft er last van, maar moet zeggen dat ik er zelf wel redelijk in slaag om aan iemand te ontsnappen. Daarvoor moet je dan wel goed timen en ERS sparen. Wat op zich strayegisch wel leuk en enigszins realistisch is.
Heb ook gezien dat Perez van ergens achterin toch wel ver maar voren terug kwam. Het hangt ook wat van de baan af en er zijn verder genoeg omstandigheden die je niet weet. Zo kon Verstappen in jouw voorbeeld ook schade hebben en daardoor niet meer snel genoeg zijn.
In het echt rijden coureurs niet landurig binnen 0,6 seconden van iemand. De vuie lucht is te erg. In het spel rijden ze voortdurend op 0,3 seconden in de DRS-trein. Heb het idee dat de vuile lucht, die wel in de managersim is verwerkt, wat te zwak effect heeft. Als een achterligger twee rondes op 0,8 rijdt en wat ERS gaat laden, dan is het makkelijker om het gat naar 1,1 seconden te rijden.
Dat kan inderdaad, maar dan ben je op micromanagementniveau niets anders aan het doen dan tweaken met vooral je ERS. Dat is op een gegeven moment niet leuk meer, denk ik, en eigenlijk ook helemaal niet iets wat je zelf hoort te doen. Een coureur doet dit grotendeels zelf, met hier en daar een aanwijzing van zijn engineer. Zeker ervaren rijders als Hamilton en Alonso weten precies wanneer ze wel of niet ERS kunnen managen en inzetten en dat is niet iets wat Toto Wolff grotendeels bepaald.

Vergelijk het in dit geval wel een beetje met Football Manager. Daar bepaald je vooral de tactiek, dus de filosofie van hoe je speelt en zaken aanpakt, maar op microniveau is je invloed beperkt. Hoe het zit met ERS managen in F1 Manager, is het net alsof een voetballer op randje zestien de bal heeft en jij als manager bepaalt naar welke speler hij passt en wanneer op het moment zelf.

Je kan er zelf inderdaad omheen werken, maar de AI niet. Steevast dat Leclerc, Sainz en Verstappen binnen 0,3 seconden van elkaar rijden en elkaar per race, verschilt wel per circuit uiteraard, een stuk of 40 keer inhalen. Dat heeft dan niks meer met simuleren te maken, maar met inderdaad een veel te sterke (niet iets te sterke) DRS te maken en, inderdaad, het matige effect van vuile lucht.
Dat is volgens de regels. Het ziet er wat houterig uit, maar dat is het 'on-rails' effect. Auto's geven elkaar wel teveel ruimte bij invoegen, zowel bij buiten de baan als in de pitlane.
Het is niet bepaald realistisch te noemen dat als iemand P4 wijd gaat in Bahrein, in die bocht na de tweede DRS-zone, diegene vijf seconden achter P19 terugkomt. Wat jij zegt klopt, maar dat is wel gewoon een kwestie van tweaken denk ik.
Juist wel. In FP rijden ze dicht op elkaar. In de Q laten ze allemaal een seconde afstand. Valt erg op en werkt prima. Als je met de golf mee rijdt, kom je niemand tegen.
In mijn ervaring juist niet. Het is handig voor jezelf, want je kan je twee wagens gewoon achter de pack aangooien. Had ik één keer niet en zat Zhou de hele tijd binnen 0,5 seconden van me tijdens zijn laatste run in Q1. Uiteraard geen verbetering. Is voor de prestatie van mijn team niet zo erg, maar blijkbaar heeft de AI op dat moment geen intelligentie om zelf ruimte te creëeren. Idem dito in trainingen, waarin sommige auto's gewoon in treintjes rijden.

Klopt. Ook rijden auto's erg langzaam naar de safety car pickup toe. Ik dacht dat je op veilige stukken gewoon op snelheid mocht gaan, zodat je bij de groep komt.
Dat is raar. Je bedoelt de pace? Ook op stand 2 dan?
Ja, je verliest tijd op degene voor je als je tijdens een VSC in de besparingstand gaat met je banden, brandstof en ERS.
Dat is wat de AI gedaan heeft? Tja, je kan er een verhaal bij bedenken. Zijn vader die niet meer sponsort in de F1, ruzie in de familie. Snap je punt. In mijn spel staan de meeste F1 coureurs op de stand dat ze niet willen onderhandelen. Stroll en Verstappen ook. Die twee zitten heel duidelijk op een vaste plek in het echt. Zit dus wel in de game, maar na een tijdje zou dat mogelijk kunnen veranderen. Tja, het is een random simulatie over de toekomst.
Ik denk dat hier ook een beetje de vraag is wat je verwacht. Het is natuurlijk ook heel subjectief. Gezien management/simulatiegames voor realisme gaan, voelen bijzonder onrealistische transfers een beetje out of touch. Het is wat dat betreft niet veel anders dan het transfersysteem van de reguliere F1-games. Een Zhou bij Mercedes zou in principe nooit kunnen, maar deze transfers worden niet gemaakt op basis van prestaties blijkbaar. Tom Beugelsdijk komt in Football Manager en FIFA ook niet bij Ajax terecht.
Je zei dat je nog maar 3 races had gedaan, dus zal niet in jouw spel zijn gebeurd? Verzin je dit?
Is inderdaad van iemand op Reddit.
Hier en daar heb je een punt, maar verder vind ik je wat teveel aan het ranten. Als je ziet wat er allemaal wel wordt gesimuleerd en dat (in mijn geval) de uitslag van alle sessies tot nu toe zeer realistisch zijn, dan vind ik dat best knap. Het is een eerste versie, ik vind het een degelijke simulatie met veel potentie.
Ik vind niet dat ik rant. De puntjes, los van het transfersysteem, zie je vooral op Reddit erg vaak voorbij komen en hebben, denk ik, een negatieve invloed op de ervaring. Het is allemaal erg basic en zelfs minder diepgaand dan Motorsport Manager op sommige punten.
Ik heb het idee dat veel commentaar, ook op het steam forum, is gebaseerd op de illussie dat de auto's echt op de baan rijden. Het is eigenlijk een random-number simulatie, waarbij de auto op de baan laat zien wat een uitkomst is. De AI moet dus niet realistischer rijden, maar de kans op nadelige effecten kun je verkleinen door goed te managen.
Hier maak je denk ik een belangrijk punt, indedaad.

Wat denk ik ook van grote invloed is, is dat het verschil tussen de compounds echt enorm klein is. Hards zijn in de game gemiddeld 0,3 seconden langzamer dan softs. Dat vernaggelt strategieën echt enorm en is naar mijn mening wel erg slordig van de developers, dat dit niet gezien is. In the end komt het spel officieel op 30 augustus pas uit, dus wat we nu uittesten zou wellicht gefixt kunnen zijn dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Soccer98 op 28-08-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Soccer98 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Dat kan inderdaad, maar dan ben je op micromanagementniveau niets anders aan het doen dan tweaken met vooral je ERS. Dat is op een gegeven moment niet leuk meer, denk ik, en eigenlijk ook helemaal niet iets wat je zelf hoort te doen. Een coureur doet dit grotendeels zelf, met hier en daar een aanwijzing van zijn engineer. Zeker ervaren rijders als Hamilton en Alonso weten precies wanneer ze wel of niet ERS kunnen managen en inzetten en dat is niet iets wat Toto Wolff grotendeels bepaald.
Ben nu op de helft van de race in Imola. Heb zo'n tien keer de ERS stand aangepast. In het echt wordt dat door de pitwall-mensen gedaan trouwens, niet door de coureur (misverstand bij veel mensen). Dus inderdaad niet iets waar Wolff of Horner of Steiner met de handen letterlijk aan draaien, maar wel iets waar de teambaas verantwoordelijk voor is, door de instructie te geven aan de crew op de pitwall (en/of te vertrouwen op hun eigen inschatting).
Vergelijk het in dit geval wel een beetje met Football Manager. Daar bepaald je vooral de tactiek, dus de filosofie van hoe je speelt en zaken aanpakt, maar op microniveau is je invloed beperkt. Hoe het zit met ERS managen in F1 Manager, is het net alsof een voetballer op randje zestien de bal heeft en jij als manager bepaalt naar welke speler hij passt en wanneer op het moment zelf.
Vergelijking klopt niet, zie stuk hierboven. ERS hoort echt bij de pitmuur en is verder een globale instelling van de auto over het energiemanagement. Het is niet iets wat je indrukt om letterlijk de auto iets te laten doen (zoals een voetballer letterlijk een pass te laten doen).
Je kan er zelf inderdaad omheen werken, maar de AI niet. Steevast dat Leclerc, Sainz en Verstappen binnen 0,3 seconden van elkaar rijden en elkaar per race, verschilt wel per circuit uiteraard, een stuk of 40 keer inhalen. Dat heeft dan niks meer met simuleren te maken, maar met inderdaad een veel te sterke (niet iets te sterke) DRS te maken en, inderdaad, het matige effect van vuile lucht.
Niet mijn ingame ervaring. Nu op Imola, ronde 27, rijden er twee auto's achter een ander. In ronde tien waren er drie DRS-treintjes van elk 4 auto's. Zelf heb ik net met een Haas NOR ingehaald en met ERS naar deploy ben ik meteen naar +1,659 seconden afstand gereden.
De DRS is naar mijn mening niet te sterk, het is de vuile lucht die te slap is. Daardoor blijven de auto's rondes lang binnen een halve seconde als ze willen. In het echt kiezen coureurs voor 0,7 of iets meer en dan breekt de DRS na een paar rondes wel. In het spel breekt de DRS ook door mensen die van de baan raken en door pitstops.
[...]

Het is niet bepaald realistisch te noemen dat als iemand P4 wijd gaat in Bahrein, in die bocht na de tweede DRS-zone, diegene vijf seconden achter P19 terugkomt. Wat jij zegt klopt, maar dat is wel gewoon een kwestie van tweaken denk ik.
Jawel, afhankelijk van de situatie. In het begin van de race, als er nog nauwelijks een veilige opening is om weer in te voegen, dan komt iemand vanaf de top ook zeker terug ergens na P15. Heb zoiets extreems in het spel trouwens nog niet gezien. Elke race gaan er een paar van de baan, zelf ook wel, maar dat kost dan soms twee of drie plekken.
[...]

In mijn ervaring juist niet. Het is handig voor jezelf, want je kan je twee wagens gewoon achter de pack aangooien. Had ik één keer niet en zat Zhou de hele tijd binnen 0,5 seconden van me tijdens zijn laatste run in Q1. Uiteraard geen verbetering. Is voor de prestatie van mijn team niet zo erg, maar blijkbaar heeft de AI op dat moment geen intelligentie om zelf ruimte te creëeren. Idem dito in trainingen, waarin sommige auto's gewoon in treintjes rijden.
In de training hebben alle auto's altijd DRS en niet de hoogste pace-instelling, waardoor ze in een treintje vast zitten. Niet zo boeiend voor het spel verder, want FP is alleen voor setup en baan- en autokennis. Is wel iets waar de AI verbetert kan worden, want in het echt geven de auto's elkaar wat meer ruimte en opties.

Heb net de Q gehad en getest. Alle auto's namen zelfs drie seconden afstand voor hun runs. Enige waar je als speler op moet letten, is dat je met de golf meegaat of er ver vanaf zit. Dus niet twee minuten gaan voordat anderen beginnen, want dan kom je met je hotlap precies in tien anderen met een outlap terecht. Wat op zich realistisch is.

[...]

Ja, je verliest tijd op degene voor je als je tijdens een VSC in de besparingstand gaat met je banden, brandstof en ERS.
Dat zou een serieuze bug zijn. Dat kan. Ik zal hrt testen. Werkt het ook andersom, dat je met een hogere pace dan dichterbij de voorganger komt?
[...]

Ik denk dat hier ook een beetje de vraag is wat je verwacht. Het is natuurlijk ook heel subjectief. Gezien management/simulatiegames voor realisme gaan, voelen bijzonder onrealistische transfers een beetje out of touch. Het is wat dat betreft niet veel anders dan het transfersysteem van de reguliere F1-games. Een Zhou bij Mercedes zou in principe nooit kunnen, maar deze transfers worden niet gemaakt op basis van prestaties blijkbaar. Tom Beugelsdijk komt in Football Manager en FIFA ook niet bij Ajax terecht.
Ik zag tijdens het scouten bij veel coureurs staan dat ze niet bij het huidige team weg willen. Dat dit na een jaar of meerdere jaren eens anders wordt, dat is denk ik prima. Een Alonso en Vettel hebben ook andere tijden gehad, waarbij je toen niet kon voorstellen dat ze nu bij hiidige teams rijden. En omgekeerd kunnen teams na een tijdje ook anders worden. Er is ook een team-rating en nog wat stats die je met faciliteiten kunt verhogen. Zover ik zie is de 'kans' dat een topcoureur naar een slecht team gaat kleiner, door die statistieken. Tot zover ziet het er dus realistisch uit, maar alsnog is er altijd kans dat Max over drie jaar bij AlphaTauri zit (zowel in het echt als in het spel). Het totaal uitsluiten, omdat wij nu iets onrealistisch vinden, is ook wel iets. Ik heb nog geen half seizoen gedraaid verder, dus kan niet zoveel zeggen over hoe dat ingame is. Ik zie echter nog geen gekke dingen en er is een degelijk systeem om coureurs en personeel goed te matchen denk ik.
[...]

Is inderdaad van iemand op Reddit.

[...]

Ik vind niet dat ik rant. De puntjes, los van het transfersysteem, zie je vooral op Reddit erg vaak voorbij komen en hebben, denk ik, een negatieve invloed op de ervaring. Het is allemaal erg basic en zelfs minder diepgaand dan Motorsport Manager op sommige punten.
Ik lees dat ook, ook op steam forum. Ik zie vooral mensen die weer lekker gaan bashen online, omdat ze gefrustreerd raken met een spel wat ze niet zo goed kennen/kunnen. Ligt dan allemaal aan het spel en de makers. Ik zie vooral veel elkaar napraten en het wat overdrijven. Jij geeft ook aan dat je een paar keer je mening baseert op een reddit-verhaal. Ik vind ze totaal niet vergelijkbaar met wat ik meemaak in het spel. Zal nu ook weer verder met die race :) Denk dat er veel meer mensen nu lekker aan het managen zijn en die hoor je normaal gesproken niet of nauwelijks online.
[...]

Hier maak je denk ik een belangrijk punt, indedaad.
Dat denk ik. Het is voor veel mensen wennen om rustig af te wachten en een strategie te volgen. Je kunt niet even je best doen en wat sneller rijden. Je plant, je kiest en je kijkt toe. En dan krijg je ook nog wat random tegenslagen er bovenop. Zoals die Jarno Opmeer het speelt, dan snap ik best dat mensen helemaal in de war raken, wat een chaos daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Ik ben het zeker niet met alles eens wat je zegt, @Playa del C.. Ik denk wel dat we het er beiden over eens zijn dat de fundatie op zijn minst goed is en dat het gros van de kritiekpuntjes prima te verhelpen is met patches. Kan me zo voorstellen dat het effect van dirty air en de te kleine verschillen tussen bandencompounds met wat simpele parameters te verhelpen zijn. Dan krijg je al heel snel een flink verbeterde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Heb nu Gasly bij Williams, kan wel zeggen dat hij 100 keer meer verschil maakt dan alle faciliteiten upgrades en auto upgrades bij elkaar.

Want ondanks heel veel investeringen in bv de factory, design center etc en vanaf de zomerstop research in de auto van het nieuwe jaar heb ik in S2 nog steeds de 19e en 20e auto van de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
On_E schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:22:
Heb nu Gasly bij Williams, kan wel zeggen dat hij 100 keer meer verschil maakt dan alle faciliteiten upgrades en auto upgrades bij elkaar.

Want ondanks heel veel investeringen in bv de factory, design center etc en vanaf de zomerstop research in de auto van het nieuwe jaar heb ik in S2 nog steeds de 19e en 20e auto van de grid.
Nu al in S2? :D
Ik zit nog halverwege de race van Jeddah in S1 :').

Vind het zoeken naar die perfecte setup in de FP's overigens leuk gedaan. Weet iemand hoe die optimale ranges werken?
Met Piastri had ik 1 van de settings optimaal maar die zat helemaal op het uiterste rechts van die blauwe range. Zit ie daar altijd of verschilt het per setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JEightyFive schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:38:
[...]

Vind het zoeken naar die perfecte setup in de FP's overigens leuk gedaan. Weet iemand hoe die optimale ranges werken?
Met Piastri had ik 1 van de settings optimaal maar die zat helemaal op het uiterste rechts van die blauwe range. Zit ie daar altijd of verschilt het per setting?
Ik heb in de 2e helft van het seizoen vrijwel alles laten simuleren, het had toch geen zin meer omdat ik standaard 40-50 seconden achter de rest lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
On_E schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:19:
[...]

Ik heb in de 2e helft van het seizoen vrijwel alles laten simuleren, het had toch geen zin meer omdat ik standaard 40-50 seconden achter de rest lag.
Juist met dat simuleren heb ik het idee dat er slechter gepresteerd wordt dan wanneer je het zelf doet.
Bij die eerste FP die je niet zelf kan doen lag het vertrouwen in de auto bij beide coureurs op 63 en 64%.
Nu in Jeddah heb ik het zelf gedaan en het was 84 en 93. Dat vind ik wel een verschil.
Daarom zou ik het zelf niet simuleren, plus eventuele situaties met uitvallers, safety cars e.d.
Ik verwacht met Williams ook geen wonderen tijdens dat eerste seizoen maar wie weet soms een puntje sprokkelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren dan toch de game gehaald en de eerste race gereden. Ik weet nu al dat dit een game gaat zijn waar je makkelijk veel uren in gaat stoppen. Mijn bevindingen:

- ik volgde de tutorial. Waarom krijg ik tijdens de 1e training niet de optie om deze zelf te doen. Ik heb het nu moeten doen met een car setup van 64% ofzo. Heb dit in de qualify met de voorvleugel nog iets kunnen tweaken naar 72.

- mijn eerste qualify verliep redelijk. Speel met Haas. Schumacher kwam Q1 niet door en die flikker ik meteen uit mijn team. Heb geprobeerd Piastri aan te nemen na 3 dagen scouten. Maar hij accepteerde mijn salaris niet. Moet deze dus wat langer scouten om te zien wat ik hem moet betalen.

Magnussen heeft het echter geschopt tot P8 hier dus tevreden mee.

- De race. Volgens mij heeft die wel een uur geduurt bij mij. Heb zelf het idee dat ik te veel wil doen. Zo snel er een gevecht komt zit ik steeds te klooien met de ers/benzine/en banden. Dus zoiets de hele race haha.

De statistieken laten verder zien dat ik vrij achteraan sta met de snelheid. Hier heb ik mijn team dus opgezet. Laat ze een nieuwe voor- en achtervleugel ontwikkelen zodat ik wat meer topspeed krijg.

Verder nog wat gebouwen gebouwd. Nu eventjes sparen zodat ik gebouwen kan upgraden die zorgen dat ik meer design kan maken en meer kan bouwen. Denk dat dat uiteindelijk de key is. Maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
JEightyFive schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:51:
[...]
Ik verwacht met Williams ook geen wonderen tijdens dat eerste seizoen maar wie weet soms een puntje sprokkelen :P
Zou ook niet realistisch zijn als je in het 1e seizoen met Williams veel verder kan komen dan af en toe een puntje sprokkelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 13:02
Afgelopen vrijdag ook mijn seizoen gestart met Haas.

Ben nu bij de race van Silverstone aanbeland.
Het is een beetje stuivertje wisselen tussen mij en het team van Alphatauri om plaats 6 in het klassement.
Mijn beste finish positie is momenteel een plek 6.
ook ik heb Schumacher er uit geflikkerd en meteen Pouchaire gehaald zodra ik die netjes gescout had. Presteert momenteel niet slechter dan Schumacher. Met het oog op de toekomst hoop ik meer te kunnen bereiken met Pouchaire.

In het begin een beetje bang geweest om "veel" geld uit te geven aan de fabrieken, waardoor ik nu een beetje tegen de limiet aanloop met het designen van nieuwe onderdelen. ben al voor het volgende seizoen bezig, en kan dus nog maar 1 "nieuw" onderdeel ontwikkelen. Loop dus een beetje achter de feiten aan helaas.
Tevens de boot in gegaan met het maken van nieuwe onderdelen. Ik had in eerste instantie niet in de gaten dat de windtunnel uren en de andere uren(weet even niet hoe ze heten) zich na een X aantal dagen vernieuwen. dus je kan ze helemaal opmaken binnen deze periode, ik was lekker zuinig aan het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Net tijdens de lunch even de race van Jeddah afgerond. Piastri P16, Albon P20.
De multiplier van Piastri is 1,7 ofzo dus die kreeg aardig wat ervaringspunten. Heb zn efficiëntie een puntje omhoog kunnen gooien.
Tevens de nieuwe simulator klaar, ervaring gaat nu +40%. Meteen de volgende miljoenen maar aan een nieuwe upgrade gespendeerd. Dan gaat de ervaring +60%. Gevoelsmatig zit daar best wat winst.
Het is nu wachten op de nieuwe vloer, heb daar al mijn engineers op gezet en alle windtunnel uren aan gespendeerd. Daarna wordt het tijd voor de vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik ben mijn carrière begonnen bij Red Bull om het spel te leren. In een latere carrière ga ik proberen om Haas of Williams naar de top te brengen.

Wat betreft deze carrière bij Red Bull is het niet zo moeilijk. Verstappen heeft 6 van de eerste 7 races gewonnen en 1x 2de. Perez 1x2de en voor de rest 3de en 4de. Sta logischerwijs 1ste in het individueel als constructeurskampioenschap.

De free practice runs doe ik de setup en verder simuleer ik het. Kwalificaties manage ik net zoals de race.

De races zelf zijn een jojo met Ferrari. Ik heb altijd close battles met Ferrari waarbij er in elke DRS zone wel een inhaalmanoeuvre is. Echt wegrijden is er voor beide teams niet bij.

Zit nu aan de race in Monaco. Hier moet ik proberen een 1-2 te halen in zowel kwalificatie als in de race.

Ook trofeeën zijn bijzonder makkelijk. Ik denk zelfs 1 van de makkelijkste platinums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 12:48
Kan je het spel alleen spelen als je het koopt op steam? Dus als ik het ergens anders koop krijg ik de key morgen als ik het goed begrijp?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:34
jorank schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:34:
Kan je het spel alleen spelen als je het koopt op steam? Dus als ik het ergens anders koop krijg ik de key morgen als ik het goed begrijp?
Heb de key ergens anders gekocht, en ondanks dat er stond dat ik morgen pas een key zou krijgen, kreeg ik hem meteen. Komt omdat de release datum op morgen staat. Maar de keys zijn al lang gekocht.

Eerste race meteen al 2 bugs:

Ik ging voor een 1 stops strategie door een spin. Aan het eind van de race waren de banden op, met nog een halve ronde te gaan. De tutorial wilde pér sé dat ik een stop ging maken. Maar die optie was greyed out, want laatste ronde 8)7
Daarnaast was ik een ronde ingehaald. Dus alles op alles gezet om P12 te behouden. Maar ondanks dat Leclerc en Verstappen al gefinished waren (en punten toebedeeld hadden gekregen) moest ik NOG een ronde. Dag plek 12 want geen ERS meer....

Dat eerste is een slordigheidsfoutje maar wel game breaking want moest de turorial dus uitzetten... en die kan je niet meer aan zetten.

Die tweede is gewoon de regels niet volgen 8)7

Nu ga ik dus maar met frisse tegenzin opnieuw beginnen mét tutorial... 8)7

Verder is de game gewoon Motorsport Manager met F1 auto's. De meeste tijd heeft gezeten in de graphics dat weet ik wel zeker. De rest konden ze zo kopiëren van Motorsport Manager.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 29-08-2022 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:35
Hier ook een carrière begonnen met Haas. Bevindingen liggen wel een beetje in lijn met de eerdere commentaren. Veel DRS-treintjes en continue elkaar inhalen. Dit aanpakken zal al een grote verbetering opleveren.

Mijn 2e race (Jeddah) kende wel een mooie verhaal om te delen. Magnussen kwalificeerde als 12e en Schumacher 16e. Ik ging met beiden voor een 2-stop strategie. Ongeveer halverwege de race, na de 1e pitstops lig ik 9e met Magnussen en 14e met Schumacher. Dan is er ineens een rode vlag vanwege een grote crash tussen 2 rijders die voor me rijden.

We schuiven dus al wat dichter in de punten. Ik zet bij beiden een nieuwe set hards om de race uit te rijden (35 ronden ofzo). Na de restart zie ik dat alle AI op medium staan dus sowieso nog een keer moeten stoppen. In het vervolg van de race komt er echter nog 2x een safety car vanwege twee crashes van Perez en Sainz. Na de laatste safety car ligt Magnussen hierdoor 3e en hij was al aan het inlopen op Hamilton die 2e lag. De AI rijdt dan nog steeds op hun mediums van de restart die dan nog maar zo’n 35% tyre life hebben met nog iets van 3 ronden te gaan.

Direct na de restart haalt Magnussen, Hamilton in en in de laatste ronde zijn de banden van Verstappen ook helemaal kapot en pakt die gewoon de overwinning. Schumacher pakt een 4e plek dus het seizoen voor Haas is nu al geslaagd.

Realistisch? Mwuah. Maar ik heb me wel een partij zitten lachen. De volgende race eindigde ik weer keurig buiten de punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
JEightyFive schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:38:
[...]

Ik neem ook de tijd, maar de speelstijl mag iedereen zelf weten. Als je sneller door het seizoen gaat, heb je net zo veel lol en kom je er ook wel. Zelf vind ik het leuk om alles goed doordacht te doen. En niet met stomme foutjes te rijden (verkeerde onderdelen, onderdelen tekort, enz.)

Vind het halen van 100% setup ook leuk. Laatste race had ik beide coureurs op 100% (ook op baankennis en auto-onderdelen)
, dus perfect).

Die setup begint met een brede blauwe optimale range. Ik gok daar wat op het midden van elke balk om te beginnen.
Daarna, door steeds te rijden, worden de blauwe balken elke keer kleiner, plus de coureur geeft feedback met woorden. Ik rij altijd door tot 5/5 feedback. Je kunt eerder stoppen met testen en dan daarna de setup niet wijzigen om de laatste feedback er aan toe te voegen. Zodra de setup wijzigt, begin je opnieuw met feedbacl, dus op 0/5.
Met de feedback stel je bij, wetende dat het optimale doel (is een zeer kleine range) wel in de blauwe balk ligt, maar dat kan overal zijn. Dus niet het midden persé. De balken korten ook steeds verder in, maar soms blijft één kant staan en kort de andere kant in.
Het is een complexe versie van hoger/lager zegmaar, dus door trial&error benader je steeds meer het doel. En dan maken de schuiven het allemaal nog complex, maar met ervaring weet je op een gegeven moment welke schuif de meeste impact heeft op welke setting. Daarmee kun je op een gegeven moment vrij simpel puzzelen en haal ik dus 2x100% of anders altijd rond de 95%.
Waar het nog leuk wordt, is dat er door regen of crashes wel wat verstoord kan worden in het vinden van de setup. Of als je elke keer net de verkeerde kant op tweakt. Ik heb de volledige drie sessies nodig om een goede 100% score te halen.

Het komt realistisch over, want je zoekt echt naar de beste afstelling en vertrouwen van de coureur in de auto, maar aan de andere kant is het vergeleken met het echt juist totaal niet realistisch. De setup heeft geen verband met de staat van de baan of de werkelijkheid. Het is een random onbekende setup die je als speler moet zoeken. Enige doel is om de speler te forceren om de FP sessies serieus te nemen.

Het zou denk ik ook leuk zijn als je in de sim alle combinaties moet testen van banden en setup en coureursfeedback, om aan de rondetijden te zien wat het beste is en wat de strategie moet worden. En dan is het ook nog afhankelijk van het weer en de baantemperatuur. Maar goed, dat is ook wel wat teveel gevraagd van mensen die dat in racesims of het echt niet gedaan hebben.

Dus ja, setups vinden in F1M is wel leuk en enigszins logisch, maar verder ook wel erg onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dit is toch wel pijnlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7qVzo6DNn07bAeQp7SKVzw7wlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cS2BGiYNGYwZwfiNaK8DhoW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Want? Vertel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Gelijke tijd (15 en 16) maar wel uit Q1 want 16e :+ en dat kostte me geld, want had belooft met 2 rijders naar Q2 te gaan.

Zelf trouwens weinig issues met DRS. Vrij realistisch met de wedstrijden imho waar ook genoeg treintjes vormen. Door binnen 1 seconde te blijven en te sparen (banden, ers en brandstof, niet allemaal tegelijk natuurlijk) kan je er op het juiste moment wel voorbij en buiten de seconde rijden.

Als het allemaal simpel was, was er ook geen uitdaging.

Vrije training is niet heel boeiend. Daar hadden ze meer mee kunnen doen. Qualy al helemaal. Moment en bandenkeuze, meer heb je niet. In de motorsport manager games moest je dacht ik de banden in de juiste window krijgen vóór je snelle ronde. Zoiets had hier ook een leuke optie geweest.

[ Voor 66% gewijzigd door Waah op 30-08-2022 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:48
Waah schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Football manager.

Wat ik tot nu toe zie lijkt het meer Motorsport manager te zijn, met een F1 2022 sausje en 3D visuals.

Als je zonder de high-end visuals kan, lijkt het veel op Motorsport Manager met de F1 2022 mod :+

Ik ben benieuwd wie de eerste comparison video gaat maken _O-
Nou, daar heb je helemaal gelijk in. Wat een tegenvaller is deze game zeg. Een doorklikgame zonder enige diepgang. Ga eens kijken of ik nog een refund kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 27-05 16:41
Waah schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:57:
[...]

Gelijke tijd (15 en 16) maar wel uit Q1 want 16e :+ en dat kostte me geld, want had belooft met 2 rijders naar Q2 te gaan.

Zelf trouwens weinig issues met DRS. Vrij realistisch met de wedstrijden imho waar ook genoeg treintjes vormen. Door binnen 1 seconde te blijven en te sparen (banden, ers en brandstof, niet allemaal tegelijk natuurlijk) kan je er op het juiste moment wel voorbij en buiten de seconde rijden.

Als het allemaal simpel was, was er ook geen uitdaging.

Vrije training is niet heel boeiend. Daar hadden ze meer mee kunnen doen. Qualy al helemaal. Moment en bandenkeuze, meer heb je niet. In de motorsport manager games moest je dacht ik de banden in de juiste window krijgen vóór je snelle ronde. Zoiets had hier ook een leuke optie geweest.
Het is niet realistisch omdat ze elkaar 50x passeren zonder weg te kunnen rijden.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ThaStealth schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Het is niet realistisch omdat ze elkaar 50x passeren zonder weg te kunnen rijden.
Hmm zo erg heb ik het nog niet gezien. de AI haalt elkaar minder snel in heb ik het idee. Als ik niets doe is het wel vaak stuivertje wisselen tussen de AI en mijn drivers.

That said: Ik heb enkel de eerste 2 races gedaan nu. En Bahrain in 2022 had in het echt ook 76 overtakes EN zag je dat Max en Leclerc ook vaak van positie wisselde. Eigenlijk hetzelfde als je nu in de race ziet. Het is ook erg afhankelijk van de auto. De Mclarens kwam ik op Jeddah moeilijk voorbij, waarschijnlijk vanwege betere specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-05 11:34

Niekvl

QBased

Vind de game erg lachen. Leuk om te spelen en benieuwd wat er nog op mijn pad gaat komen.
Als negatief punt moet ik toch wel de crashes noemen.. ik heb in Imola 5x dezelfde crash gezien en 4x dezelfde lock-up. Had wat mij betreft wat dynamischer gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Heb 6 races gedaan, maar wacht eerst op een patch. Vooral voor de bandenprestaties. Leuk spel, maar het is wel makkelijk helaas. Haal met MAG in de Haas constant top 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Weet er iemand of je tussen de Practice en de Q het spel kan opslaan(of dat hij dit automatisch doen) voor PS5 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Hey everyone! Here’s a latest note for you regarding additional updates to F1 Manager 2022.

It’s been amazing to see so many players get stuck into the game over the weekend, and we’ve been tracking your feedback and reports across all our channels. Following the patch that was rolled out shortly before our early access launch, we are also working on multiple additional updates to further improve your experience.

The next F1 Manager 2022 update, set to release in the coming days, aims to further optimise game stability, visual performance, and general game simulation. Full patch notes will be shared when the update rolls out.

The team are also hard at work on an additional F1 Manager 2022 update, to follow the above. This will aim to further address some of the topics you have been reporting to us. We are closely tracking all of your reports and feedback, and prioritising our work wherever possible on what you are reporting on most. Please continue to use our Issue Tracker Tool to give our team useful information to work with.

As many of you will know, the process of adding updates to games takes a huge amount of planning and effort – from scoping and testing, to submissions and implementation. We’re seeing the conversations around topics like tyre performance, DRS, slower cars not moving aside, and more. We’ll continue to investigate these reports and make tweaks when possible.
Officiele update trouwens. Ze werken in ieder geval al aan een update, maar de banden en DRS lijkt nog niet gepatched te worden met de eerste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Playa del C. schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:43:
Heb 6 races gedaan, maar wacht eerst op een patch. Vooral voor de bandenprestaties. Leuk spel, maar het is wel makkelijk helaas. Haal met MAG in de Haas constant top 8.
Dan doe je het beter als mij :+ En heb je misschien ook wat meer geluk.

2 races, 2x MAG een lockup/crash. Vaak zelfs vaker dan 1x :X

Nu dus aan het scouten voor een vervanger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:16:
[...]

Dan doe je het beter als mij :+ En heb je misschien ook wat meer geluk.

2 races, 2x MAG een lockup/crash. Vaak zelfs vaker dan 1x :X

Nu dus aan het scouten voor een vervanger :+
Heb wel eens een lock-up. Zesde race ook nog een crash en toen werd ik 5e met MAG en 7e met MSC...
Dat was zonder de laatste update, want in de training reden ze beide nieuwe voorvleugels stuk.

Kleine spoiler om te presteren: ik rij met zo weinig mogelijk pitstops, dus meestal 1. En dan vol pace en witte en gele band. Heb een keer met rood een stuk gedaan, maar rood is gewoon niet snel genoeg t.o.v. geel of wit. Meestal doet de AI wel een pitstop, waardoor ik met Haas dus vrij concequent met Mercedes en Bottas stoei.

Sta met gemak op plek 4. Nou krijgen AI teams ook nog auto-updates enzo, dus ik snap dat het seizoen nog een staartje heeft. Ik zie alleen nergens uitdaging. Heb setups en het managenent voor elkaar en zo kom je elke paar races weer een stuk dichter bij de top. Na twee seizoenen is ben je dan een top3 team met Haas. Grappig, maar dat vind ik iets te makkelijk.

Overweeg om een tweede run te starten met Williams, maar in ieder geval pas na een patch met bandenupdate. Ik vind de rest nog prima te accepteren, maar doordat de compounds nauwelijks verschil maken, is de lol van de race er bij mij af. En ook zie ik nog graag eerst een patch voor het aannemen van een nieuwe coureur. Dat wil ik plannen en dat kan nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Playa del C. schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Heb wel eens een lock-up. Zesde race ook nog een crash en toen werd ik 5e met MAG en 7e met MSC...
Dat was zonder de laatste update, want in de training reden ze beide nieuwe voorvleugels stuk.

Kleine spoiler om te presteren: ik rij met zo weinig mogelijk pitstops, dus meestal 1. En dan vol pace en witte en gele band. Heb een keer met rood een stuk gedaan, maar rood is gewoon niet snel genoeg t.o.v. geel of wit. Meestal doet de AI wel een pitstop, waardoor ik met Haas dus vrij concequent met Mercedes en Bottas stoei.

Sta met gemak op plek 4. Nou krijgen AI teams ook nog auto-updates enzo, dus ik snap dat het seizoen nog een staartje heeft. Ik zie alleen nergens uitdaging. Heb setups en het managenent voor elkaar en zo kom je elke paar races weer een stuk dichter bij de top. Na twee seizoenen is ben je dan een top3 team met Haas. Grappig, maar dat vind ik iets te makkelijk.

Overweeg om een tweede run te starten met Williams, maar in ieder geval pas na een patch met bandenupdate. Ik vind de rest nog prima te accepteren, maar doordat de compounds nauwelijks verschil maken, is de lol van de race er bij mij af. En ook zie ik nog graag eerst een patch voor het aannemen van een nieuwe coureur. Dat wil ik plannen en dat kan nog niet
Wat je dus eigenlijk in het kort zegt:
Ik maak gebruik van een bug / verkeerde instelling in de game. Ik misbruik die terwijl de AI dat niet doet. en ga dan klagen dat het spel K*t is zonder update.

Buiten dat ik het vind dat het RUK is hoe het nu gaat mbt de banden denk ik wel dat als je er zelf al misbruik van gaat lopen maken door elke keer maar 1 stop te maken, dan ben je het misschien ook wel zelf een beetje schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNatter
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-05 20:53
Ik lees hier al heel veel mensen die F1 Manager 2022 al aan het spelen zijn, wat zijn de eerste indrukken? Is het vet? Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden en twijfel daarom ook nog even of ik hem direct koop. Maar de beelden op Twitch zien er bijvoorbeeld wel heel gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
BNatter schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:12:
Ik lees hier al heel veel mensen die F1 Manager 2022 al aan het spelen zijn, wat zijn de eerste indrukken? Is het vet? Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden en twijfel daarom ook nog even of ik hem direct koop. Maar de beelden op Twitch zien er bijvoorbeeld wel heel gaaf uit!
Als je wat door de reacties heen leest kan de game wel wat updates gebruiken om e.e.a. wat realistischer te maken, maar volgens mij vermaakt het gros van de mensen zich er goed mee.

Bizar dat er nog amper reviews van deze game te vinden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 30-08-2022 16:47 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
BNatter schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:12:
Het spel is mooi en leuk. Alleen... na een paar races zie je duidelijk wat de gebreken zijn op het simulatievlak. Frontier is er van op de hoogte en heeft aangekondigd om op korte termijn te patchen en de balans aan te passen.

Ik vind het persoonlijk heel leuk, alleen hou ik van realisme en moeilijkheid (ik speel Dark Souls 1 t/m 3 uit op 100%). Het spel is nog niet realistisch genoeg en zeker niet moeilijk genoeg. Ik ben begonnen met Haas. Het laatste team van vorig jaar, alleen is Williams nog een stap pittiger. Ik denk dat ik daarom na wat patches eens begin met Williams (en Latifi zo snel mogelijk inwissel). En verder hoop ik vooral dat F1M 2023 dan wel significant beter wordt. Dan zou het een geweldige serie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Swaxie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:02:
[...]

Wat je dus eigenlijk in het kort zegt:
Ik maak gebruik van een bug / verkeerde instelling in de game. Ik misbruik die terwijl de AI dat niet doet. en ga dan klagen dat het spel K*t is zonder update.

Buiten dat ik het vind dat het RUK is hoe het nu gaat mbt de banden denk ik wel dat als je er zelf al misbruik van gaat lopen maken door elke keer maar 1 stop te maken, dan ben je het misschien ook wel zelf een beetje schuld
Eens, ik snap wat je zegt. In de F1, als manager, haal je het onderste uit de kan. Door te spelen leer je snel wat wel werkt en wat niet. En helaas kun je dan niet meer doorspelen en dan maar de mindere keuze kiezen om zo de auto op een realistische plaats te laten eindigen. Dat werkt ook niet.

Ook online staat het vol met verhalen van mensen die eigenlijk na een half seizoen de uitdaging missen en die na twee seizoenen met een team als Haas kampioen worden.

Ik gebruik slechts de opties van het spel, ik bepaal de pitstrategie toch? Mijn strategie werkt alleen maar, omdat de banden niet goed worden gesimuleerd. Rood moet krachtig zijn, zodat het loont om te pitten en op rood terug te komen. Als ze dat herbalanceren, dan ga ik ook op die optimale manier racen. En dan komt het: dan moet de AI in het spel dus ook de juiste keuzes maken. En dat is niet zo moeilijk te berekenen voor een cpu in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik vind het vooral jammer dat je (bij Haas tenminste) maar 2 onderdelen kan bouwen, en dat dan tussen de 20 a 60 dagen duurt voor je ze hebt. Normaal hebben ze elke race wel een of meerdere kleine updates aan de auto. En dat kan dus nu totaal niet. Misschien dat dat met Red Bull/Mercedes/Ferrari wel kan.. Maar ik had liever wat méér ontwikkeling gezien tussen de races door. En specifiek ontwikkelen voor de track die komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:01:
Ik vind het vooral jammer dat je (bij Haas tenminste) maar 2 onderdelen kan bouwen, en dat dan tussen de 20 a 60 dagen duurt voor je ze hebt. Normaal hebben ze elke race wel een of meerdere kleine updates aan de auto. En dat kan dus nu totaal niet. Misschien dat dat met Red Bull/Mercedes/Ferrari wel kan.. Maar ik had liever wat méér ontwikkeling gezien tussen de races door. En specifiek ontwikkelen voor de track die komen gaat.
Is niet zo heel erg, toch? Het gaat snel genoeg met ontwikkelen. Maar inderdaad, als je het lab upgrade dan kun je meer projecten tegelijk draaien. Kun je meteen op dag 1 aan werken, dan kun je al vrij snel drie projecten doen. De hogere teams hebben die faciliteiten al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-05 18:34
Waah schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:01:
Wat dat betreft wel realistisch. In de echte F1 heeft Haas tot nu toe maar 1 update gebracht halverwege het jaar.

OT:
Inmiddels zelf ook een Haas-carriére gestart, inderdad wat iedereen zegt, heel veel DRS treintjes en raar bandengedrag.
Er zit zeker potentie in de game, hopelijk patcht Frontier nog 'the hell' uit deze game, dan kan het nog wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
Man man man, wat een domme dingen zitten nog in het spel. Krijg ik een rode vlag, kan je 1x je pit strategy kiezen, maar niet eerst even kijken naar je strategy options, want dat kan je je banden niet meer aanpassen tijdens de rode vlag...

Moest gelijk 1 ronde na de restart pitten hierdoor. Ze hadden beter wat minder geld kunnen besteden aan graphics en meer aan UI/UX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Terranova schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:14:
Man man man, wat een domme dingen zitten nog in het spel. Krijg ik een rode vlag, kan je 1x je pit strategy kiezen, maar niet eerst even kijken naar je strategy options, want dat kan je je banden niet meer aanpassen tijdens de rode vlag...

Moest gelijk 1 ronde na de restart pitten hierdoor. Ze hadden beter wat minder geld kunnen besteden aan graphics en meer aan UI/UX
Ik snap niet echt wat je hier typt. Met een rode vlag kun je toch je banden wisselen? Of heb je dat venster weg gedrukt om naar strategieën te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Oxigeon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Ik snap niet echt wat je hier typt. Met een rode vlag kun je toch je banden wisselen? Of heb je dat venster weg gedrukt om naar strategieën te kijken?
Ja, je kan banden wisselen. 1 keer...
Je kan in het pit options scherm niet je strategy zien, bij een safety car kan je nog ignore doen, strategy kijken en dan kiezen wat je voor banden wil.

Bij een rode vlag kan je dus geen ignore doen en moet je maar gokken dat een banden keuze gaat werken...
Dit heeft mij bij Williams dus hele belangrijke punten gekost.

Bijna net zo dom als de "feature" dat auto's zichzelf niet kunnen unlappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 31-08-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Aah nu snap ik je. De patchnotes van de patch die volgende week komt staan in elk geval ook al online. Volgens mij is de planning dat die 5 september online komt.

• JEightyFive
Oxigeon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:44:
Aah nu snap ik je. De patchnotes van de patch die volgende week komt staan in elk geval ook al online. Volgens mij is de planning dat die 5 september online komt.
Als ik het goed begrijp is voor Steam en Epic update 1.6 al uit (sinds gister). Consoles komen 5 september:
https://www.f1manager.com/news/f1r-manager-2022-patch-notes

Edit:
Gister race 3 gehad, Melbourne. P15 en P16 gepakt.

Ik kan mij wel vinden in de commentaren over de banden. Albon reed met de harde band geregeld sneller dan zijn teamgenoot op de mediums, ongeacht slijtage en dergelijke.
DRS speelt hierin een (veel) te grote rol. Het maakte niet uit wie van de 2 voor reed, zodra DRS open ging werd het gat weer dicht gereden of passeerden ze elkaar. Wegrijden zit er bijna niet in, tenzij je net even geluk hebt met de ERS deploy (totdat die weer opgeladen moet worden).
Zo ook met concurrenten.

Zondag op vakantie dus ik denk dat ik de game laat liggen tot ik terug ben en hopelijk zijn er dan nog wat meer zaken gepatched.

[ Voor 44% gewijzigd door JEightyFive op 01-09-2022 09:00 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Vreemd dat er in die patch notes niets staat over auto’s die niet opzij gaan in een out lap tijdens qualifying. Er zitten vaak secondes verschil tussen auto’s die vrij konden rijden en auto’s die werden opgehouden.

Niets over DRS wat te sterk is…

Of mis ik iets?

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 01-09-2022 10:39 ]

• Soccer98
Ik vraag me oprecht af of ze bij Frontier de game wel echt goed hebben getest op inhoud. Je ziet neem ik aan gelijk dat DRS te sterk is en dat het hele bandensysteem gewoon kapot is. Dan zie je, lijkt me, gelijk dat dit niet is zoals het in de Formule 1 werkt. En het dan wel uitbrengen. Dat moet wel onder druk van de licentie en uitgever zijn en dan de consument als playtester inzetten.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Soccer98 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:40:
Ik vraag me oprecht af of ze bij Frontier de game wel echt goed hebben getest op inhoud. Je ziet neem ik aan gelijk dat DRS te sterk is en dat het hele bandensysteem gewoon kapot is. Dan zie je, lijkt me, gelijk dat dit niet is zoals het in de Formule 1 werkt. En het dan wel uitbrengen. Dat moet wel onder druk van de licentie en uitgever zijn en dan de consument als playtester inzetten.
Kan... kan ook zijn dat er mensen aan de game werken die maar eens af en toe een wedstrijdje kijken. Die de regels etc niet kennen

• Terranova
Soccer98 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:40:
Dat hebben ze zeker niet, er zitten zoveel "domme" dingen in. Finishen onder Safety Car enzo, auto's die zichzelf niet kunnen unlappen etc.

• Soccer98
Oxigeon schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:44:
[...]

Kan... kan ook zijn dat er mensen aan de game werken die maar eens af en toe een wedstrijdje kijken. Die de regels etc niet kennen
Dat zou echt bizar zijn.

• Soccer98
Terranova schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:46:
[...]

Dat hebben ze zeker niet, er zitten zoveel "domme" dingen in. Finishen onder Safety Car enzo, auto's die zichzelf niet kunnen unlappen etc.
Ja, ik vind dat echt heel slecht. De game predict een managementgame met simulatie-elementen te zijn, maar ten eerste wordt er niets van de Formule 1 gesimuleerd zoals je dat zou verwachten. Heel veel dingen verlopen niet zoals dat in de Formule 1 zal lopen. En de game heeft niets qua strategie, want de "strategy" to go is in elke race een eenstopper van medium naar hard en een beetje klooien met je ERS.

Wat mij ook opvalt is dat heel veel dingen gewoon random gebeuren, maar dat vind ik vrij dodelijk voor een simulatie - en managementgame. Alles moet een reden hebben, anders valt dat niet te simuleren en ook niet te managen.

Een concreet voorbeeld is, en opzich vind ik dat wel een lachen feature maar ook weer halfbakken uitgewerkt, is regelwijzigingen. Heb regelmatig voorbij zien komen dat je dan stemt over een nieuw puntensysteem waarbij de meeste F1-teams voorstemmen om naar het pre-2003 systeem te gaan: punten voor top 6. Check je wie voorgestemd hebben, zie je Williams en AlphaTauri. Dat is gewoon random zo gekozen, terwijl het nergens op slaat. Achterhoedeteams stemmen nooit in met zaken die hun benadelen.

Stel dat dit in Football Manager zit en je hebt een stemming dat bijvoorbeeld drie teams uit de Eredivisie degraderen in plaats van twee. Dan krijg je gewoon dat clubs als Fortuna Sittard en FC Volendam tegenstemmen, terwijl een Ajax zou voorstemmen. Waarom? Omdat in die game wel alles met een reden gebeurd en in F1 Manager alles maar at random gegenereerd wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door Soccer98 op 01-09-2022 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
On_E schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:38:
Vreemd dat er in die patch notes niets staat over auto’s die niet opzij gaan in een out lap tijdens qualifying. Er zitten vaak secondes verschil tussen auto’s die vrij konden rijden en auto’s die werden opgehouden.

Niets over DRS wat te sterk is…

Of mis ik iets?
Zal vast bekend zijn bij ze maar nog niet meegenomen kunnen worden tijdens deze patch ronde? Gok ik.

Overigens met de quali kan je zien wat de verwachtte drukte is. Mijn 2e run doe ik altijd vlak voordat die piek op het eind is, aangezien iedereen dan in de pit staat.
Heb je geen last van verkeer.

• Terranova
Soccer98 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:57:
[...]

Ja, ik vind dat echt heel slecht. De game predict een managementgame met simulatie-elementen te zijn, maar ten eerste wordt er niets van de Formule 1 gesimuleerd zoals je dat zou verwachten. Heel veel dingen verlopen niet zoals dat in de Formule 1 zal lopen. En de game heeft niets qua strategie, want de "strategy" to go is in elke race een eenstopper van medium naar hard en een beetje klooien met je ERS.

Wat mij ook opvalt is dat heel veel dingen gewoon random gebeuren, maar dat vind ik vrij dodelijk voor een simulatie - en managementgame. Alles moet een reden hebben, anders valt dat niet te simuleren en ook niet te managen.

Een concreet voorbeeld is, en opzich vind ik dat wel een lachen feature maar ook weer halfbakken uitgewerkt, is regelwijzigingen. Heb regelmatig voorbij zien komen dat je dan stemt over een nieuw puntensysteem waarbij de meeste F1-teams voorstemmen om naar het pre-2003 systeem te gaan: punten voor top 6. Check je wie voorgestemd hebben, zie je Williams en AlphaTauri. Dat is gewoon random zo gekozen, terwijl het nergens op slaat. Achterhoedeteams stemmen nooit in met zaken die hun benadelen.

Stel dat dit in Football Manager zit en je hebt een stemming dat bijvoorbeeld drie teams uit de Eredivisie degraderen in plaats van twee. Dan krijg je gewoon dat clubs als Fortuna Sittard en FC Volendam tegenstemmen, terwijl een Ajax zou voorstemmen. Waarom? Omdat in die game wel alles met een reden gebeurd en in F1 Manager alles maar at random gegenereerd wordt.
Het is dat ik maar 30 euro heb betaald, anders had ik m'n geld wel teruggevraagd. Nu voor 30 euro is het net aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Buiten het feit dat ik ook vind dat dit op voorhand al opgevallen had moeten zijn, ben ik wel van mening dat Frontier luistert naar de community en de dingen echt wel aangepakt gaan worden.
Zoals in de patch notes al aangegeven is, was het nog te vroeg om alle punten die de community aangeeft nu al op te lossen.

Ik verwacht met de volgende patch(die waarschijnlijk (hoop ik in ieder geval)volgende week of een week later gaat komen) dat een hele hoop van deze problemen al opgelost gaan zijn.

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-03 16:58
JEightyFive schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:10:
[...]

Zal vast bekend zijn bij ze maar nog niet meegenomen kunnen worden tijdens deze patch ronde? Gok ik.

Overigens met de quali kan je zien wat de verwachtte drukte is. Mijn 2e run doe ik altijd vlak voordat die piek op het eind is, aangezien iedereen dan in de pit staat.
Heb je geen last van verkeer.
precies ook mijn benadering. eerste run gelijk aan het begin en dan met nog 4,5min voor het eind de baan op.
Dat zenuwachtige gedoe op het eind is ook niet nodig... de grip is in 9 van de 10 gevallen precies hetzelfde

• Playa del C.
  • Nu online
PresidentSkroob schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:24:
[...]

precies ook mijn benadering. eerste run gelijk aan het begin en dan met nog 4,5min voor het eind de baan op.
Dat zenuwachtige gedoe op het eind is ook niet nodig... de grip is in 9 van de 10 gevallen precies hetzelfde
Dat zal ook wel werken. Wat ook werkt, is als allerlaatste vertrekken. Concurrenten laten precies genoeg ruimte om dan net voor de eindtijd aan de hotlap te beginnen (waar je in het echt dan wel risico loopt het niet te halen). En omdat iedereen dan een hotlap doet, rijdt er niemand langzaam voor je. Werkt 100%, maar is ook wat onrealistisch. Ik ga ook wel eens midden in die laatste groep, is ook geen probleem. Het lijkt erop dat ze willen stimulereb om met de golf mee te gaan, dus juist op de piek van de golf in die grafiek met je hotlap bezig te zijn. Maar inderdaad, het is wat houterig. Trage auto's moeten gewoon aan de kant, 99% van de tijd, zoals in het echt.

De eindpositie maakte mij verder niet uit trouwens, ik kwam in de race toch met Haas op P6 en P7, ongeacht een spin van MAG en een gridstraf van drie voor MSC. Het is te makkelijk.

Ik zag bij 1.6 wel staan dat de upgrades een stuk minder voordeel van 'focus' krijgen. Dat is goed nieuws, want dat was de reden dat upgrades de auto veel te snel sneller maakte. Maar alleen als je de focus op elk punt vol naar rechts zette.

Wat in 1.7/1.8 moet komen:
realistische banden (qua compound en slijtage)
plannen van contracten (i.p.v. instant)

Daarna begin ik met een nieuwe career. En dst vind ik zo stom aan deze patches, ze verpesten de career door nu nog zo drastisch te wijzigen. Als ze alleen wat UI-bugs, grafische foutjes, enz. gingen patchen dan kon je prima verder spelen. Die drie dikke upgrades die ik nu op de auto heb, zijn veel te sterk, dus ja...

• Terranova
PresidentSkroob schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:24:
[...]

Gelijk aan't begin kan ook cheaten zijn :+
Heb nou al 3x Q2 gehaald met Williams omdat ik de regen voor was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-03 16:58
Terranova schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:25:
[...]

Gelijk aan't begin kan ook cheaten zijn :+
Heb nou al 3x Q2 gehaald met Williams omdat ik de regen voor was :+
dat vind ik nou net geen cheaten. Je speelt het spel en niet het systeem..
Als de "AI" geen rekening houdt met aankomende regen, hebben ze wat vergeten te programmeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
PresidentSkroob schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:01:
[...]

dat vind ik nou net geen cheaten. Je speelt het spel en niet het systeem..
Als de "AI" geen rekening houdt met aankomende regen, hebben ze wat vergeten te programmeren...
Daarom ook de smiley, het is alleen "cheaten" omdat de AI niet kan inspelen op weersomstandigheden en dus niet vaak direct al een tijd gaat zetten in Q1.
Dus ja, ze zijn wat vergeten te programmeren _O-

• Hulleman
  • Nu online
Game al in de aanbieding bij Mediamarkt voor €39,99

• Playa del C.
  • Nu online
Op steam wordt er druk gepraat over CheatEngine. Daarmee kun je de gamebestanden uitlezen en daaruit blijkt dan dat er wel allerlei goede dingen zijn geïmplementeerd, alleen is er gekozen om ze niet of onrealistisch in te stellen.

Bandenslijtage, oververhitting, compound, wegdek, pace, vuile lucht, enz. Staan allemaal veel te zwak ingesteld. Waarschijnlijk omdat de AI al die variabelen niet goed kan beheersen. Er zijn mensen die testen met realistischere instellingen, maar dan kan een AI bijvoorbeeld een langzamere auto niet meer inhalen.

Ook details over de projecten en de focus vallen dan op.

Geen idee hoe diep dat allemaal gaat en of de (snelle) conclusies kloppen. Enige waar ik mij zorgen over maak, is dat Frontier niet in staat is om alle systemen in balans te brengen voordat F1M23 uitkomt. Zelf wil ik niet spelen als het zo makkelijk is en als er vrijwel elke race slechts één strategie is en als er een paar zaken niet werken, zoals bandenslijtage. 50 euro voor 6 managerraces is niet de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Playa del C. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:37:
Op steam wordt er druk gepraat over CheatEngine. Daarmee kun je de gamebestanden uitlezen en daaruit blijkt dan dat er wel allerlei goede dingen zijn geïmplementeerd, alleen is er gekozen om ze niet of onrealistisch in te stellen.

Bandenslijtage, oververhitting, compound, wegdek, pace, vuile lucht, enz. Staan allemaal veel te zwak ingesteld. Waarschijnlijk omdat de AI al die variabelen niet goed kan beheersen. Er zijn mensen die testen met realistischere instellingen, maar dan kan een AI bijvoorbeeld een langzamere auto niet meer inhalen.

Ook details over de projecten en de focus vallen dan op.

Geen idee hoe diep dat allemaal gaat en of de (snelle) conclusies kloppen. Enige waar ik mij zorgen over maak, is dat Frontier niet in staat is om alle systemen in balans te brengen voordat F1M23 uitkomt. Zelf wil ik niet spelen als het zo makkelijk is en als er vrijwel elke race slechts één strategie is en als er een paar zaken niet werken, zoals bandenslijtage. 50 euro voor 6 managerraces is niet de bedoeling...
Wacht maar gewoon even af. Frontier kennende, pakken ze dit echt wel aan. Zie planet zoo en Coaster...
Er zijn op reddit inderdaad ook al meerdere personen die het eea aan het uitlezen zijn, en hier ook hun bevindingen plaatsen na het aanpassen van deze gegevens, dit leest Frontier echt wel en dat kan hun ook alleen maar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:22:
Game al in de aanbieding bij Mediamarkt voor €39,99
What else is new. Dat is zowat standaard bij iedere game. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:17:
[...]

What else is new. Dat is zowat standaard bij iedere game. :)
Dit is wel heel snel, 2 dagen na de fysieke release al 20% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
Swaxie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:16:
[...]

Wacht maar gewoon even af. Frontier kennende, pakken ze dit echt wel aan. Zie planet zoo en Coaster....
Kijk naar Jurassic World Evolution 1 en 2... daar pakte Frontier heel weinig aan onder het juk van de licenties. Waren best toffe games, maar zo weinig (micro)management diepgang. Geef ze de vrijheid en je krijgt parels als planet zoo en coaster, maar zodra er licenties bij komen kijken wordt het helemaal anders.

Laten we hopen dat ze er een mooie serie van maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 02-09-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hulleman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:47:
[...]

Dit is wel heel snel, 2 dagen na de fysieke release al 20% korting
EA FIA wil gewoon deze serie onder de aandacht brengen. Dat doe je door een grote spelersbase te creeëren.
Daarom was er al een pre-order korting.

Als de serie eenmaal bekend is en staat, zullen die discounts verdwijnen. Zoals bij de F1 racegames. Die zijn en stuk minder snel en vaak in de aanbieding. Want heeft al een grote schare fans die toch wel kopen (ondanks de bugs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 21:44
Waah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:19:
[...]

EA wil gewoon deze serie onder de aandacht brengen. Dat doe je door een grote spelersbase te creeëren.
Daarom was er al een pre-order korting.

Als de serie eenmaal bekend is en staat, zullen die discounts verdwijnen. Zoals bij de F1 racegames. Die zijn en stuk minder snel en vaak in de aanbieding. Want heeft al een grote schare fans die toch wel kopen (ondanks de bugs)
EA heeft met deze game toch niks te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Thom2289 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:24:
[...]

EA heeft met deze game toch niks te maken?
Sorry, ik zat 4 jaar in de toekomst, my bad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Hulleman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:48:
[...]

Kijk naar Jurassic World Evolution 1 en 2... daar pakte Frontier heel weinig aan onder het juk van de licenties. Waren best toffe games, maar zo weinig (micro)management diepgang. Geef ze de vrijheid en je krijgt parels als planet zoo en coaster, maar zodra er licenties bij komen kijken wordt het helemaal anders.

Laten we hopen dat ze er een mooie serie van maken.
Klopt, maar ik denk wel dat de grootste issues die bij deze game spelen op een "vrij Simpele" manier zijn op te lossen.
Wat betreft de licenties kan ik me niet voorstellen dat de F1 het een probleem vind als de harde band langzamer rijd dan de zachte band, dat zullen ze overigens alleen maar toejuichen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Swaxie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:16:
[...]

Wacht maar gewoon even af. Frontier kennende, pakken ze dit echt wel aan. Zie planet zoo en Coaster...
Er zijn op reddit inderdaad ook al meerdere personen die het eea aan het uitlezen zijn, en hier ook hun bevindingen plaatsen na het aanpassen van deze gegevens, dit leest Frontier echt wel en dat kan hun ook alleen maar helpen.
Kijkend naar Planet Zoo en Planet Coaster, zou ik juist niet afwachten en er juist niet vanuit gaan dat Frontier dit goed aanpakt. Die games zijn grafisch allemaal erg mooi, maar qua management en simulatie best zwak en totaal niet diepgaand. Idem dito met Jurrassic World en Elite Dangerous heeft ook zijn tekortkomingen op bepaalde vlakken.

Ik vind het wel écht slecht dat de meest basis zaken van de Formule 1 (bandensimulatie) gewoon compleet kapot is, terwijl ze jaren aan ontwikkeling hebben gehad. Dat zegt ook wel wat over Frontier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Opzich vind ik het best een lekkere game.
Zit in het eerste seizoen met Alpine, alonso en piastri. Net race van miami voltooid na een fuck up van mij in Q1 met een opdrogende baan, 18 en 19e. De race zou het op ongv. 1/3 gaan regenen. Dus agressief met de mediums van start, precies op het juiste moment naar de regenbanden gegaan en 1e en 3e liggen. 12 ronden voor het eind een opdrogende baan, op het juiste moment weer terug geswitched naar softs en een 1 2tje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Soccer98 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:37:
[...]

Kijkend naar Planet Zoo en Planet Coaster, zou ik juist niet afwachten en er juist niet vanuit gaan dat Frontier dit goed aanpakt. Die games zijn grafisch allemaal erg mooi, maar qua management en simulatie best zwak en totaal niet diepgaand. Idem dito met Jurrassic World en Elite Dangerous heeft ook zijn tekortkomingen op bepaalde vlakken.

Ik vind het wel écht slecht dat de meest basis zaken van de Formule 1 (bandensimulatie) gewoon compleet kapot is, terwijl ze jaren aan ontwikkeling hebben gehad. Dat zegt ook wel wat over Frontier.
Ik heb het ook niet over diepgaand. ik heb het over het fixen van bepaalde zaken, dat is wat anders dan diepgaande gameplay bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Het lukt me maar niet om de twee Williams auto’s van de 19e en 20e plek te krijgen en ik zit inmiddels in seizoen 3. Met alle faciliteiten op 4/5 en research van de nieuwe auto gestart zodra het kon.

Ik mis iets denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
On_E schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:30:
Het lukt me maar niet om de twee Williams auto’s van de 19e en 20e plek te krijgen en ik zit inmiddels in seizoen 3. Met alle faciliteiten op 4/5 en research van de nieuwe auto gestart zodra het kon.

Ik mis iets denk ik…
Hoe snel is de auto tov de rest van de grid op de verschillende punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Waah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:53:
[...]

Hoe snel is de auto tov de rest van de grid op de verschillende punten?
Versus de nr 18 auto van Aston Martin is de mijne maar op 2 punten beter.

Het vreemde is wel dat ik net zowaar mijn eerste GP win… :D Gasly kwalificeerde als 4e en werd dus 1e, in Barcelona. Wel met regen tussendoor trouwens.

Kloppen die rankings van de verschillende onderdelen wel vraag ik me nu af, misschien een weergave bug waardoor het alleen lijkt alsof mijn auto’s nog steeds onderaan bungelen?

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 02-09-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ga wel lekker met Alpine moet ik zeggen.
Het enige waar ik een beetje huiverig voor ben is S2. Ben nu halverwege en heb aardig wat geresearched, ik neem aan dat dit ook meteen voor de wagen van volgend jaar is of alleen voor dit jaar? Ben namelijk heel heftig aan het investeren in het volgende seizoen.

Overigens een dikke pluim voor de ontwikkelaars, nooit verwacht dat een management game zo lekker te spelen zou zijn op de Xbox. Tot groot ongenoegen van mijn vrouw overigens :+

[ Voor 22% gewijzigd door HaterFrame op 04-09-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Ik moet zeggen dat ik blij verrast bent met het spel. Met name de graphics vind ik top voor een management/simulatie game.

Inmiddels twee races achter de rug met McLaren. Erg leuk om zelf de optimale setting van de auto te vinden via de trainingen. En zowaar in race 2 10e geworden met Norris. De andere teams zijn gewoon een stuk sneller merk ik, dus dat wordt flink investeren in volgend seizoen.

Bel wel benieuwd of ik de Board tegemoet kan komen, want ze verwachten een 5e plaats maar met deze auto wordt dat nog spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Ik hou wel van een simulatie game, en ben deze dan ook gestart op de PS4.

Had een paar YouTube videos gezien, met Engels commentaar en kreeg toen ook een :| :N momentje toen het Nederlands commentaar begon.
Meteen op Mute gezet want dat is natuurlijk niet om aan te horen.

Voor de rest, heb pas 2 raceweekenden gespeeld en moet dan nog heel veel ontdekken en leren.
Ben als Williams gestart en beide races voor Aston Martin kunnen eindigen. :)
Maar, ik zie mij hier wel vele uurtjes insteken om Williams naar de top te brengen.

Erg leuke verrassing zo op de Playstation.
Maar, ook erg jammer dat een game zoals Football Manager wel op de Xbox komt, en niet op de Playstation...
I need more sims. :+

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:02
Pffff.... Ik ben met Aston Martin begonnen en het gaat pijnlijk moeizaam. Op een enkele uitschieter na veelal 17/18de plaats met quali. In de race kan ik vaak nog wel bijkomen tot 12 maar punten halen is tot nu toe 1x gelukt na 11 races.

Ik heb Seb er met pijn in mijn hart uitgebonjourd (Lance na de eerste race al natuurlijk :) ).
Ik heb van de 11 races zo vaak op puntenkoers gelegen waarna Seb een complete blackout kreeg en naast de baan stond.

Nu hebben we Gasly en Doohan en die Nederlander als 3de rijder (sorry, kan even niet op de naam komen).

Hopen dat we nu wat punten kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Met alpine in de 2e helft van het 2e seizoen. Gaat best lekker, maar merk nu wel nadat ik alle componenten een update heb gegeven vanaf het start van het seizoen ik nu wat wegzak. Komt omdat ik volledig inzet op research van volgend jaar. Uiteraard bijna alle faciliteiten naar 4 van 5 gebracht.

Net ook een bugje waarbij ik van piastri zn voorvleugel niet kon vervangen in de kwalificatie, dat was wel ruk in q1. Toch nog 5e gefinisht door goede strategie te kiezen en een safety car :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Het spel heeft een week geleden update 1.6 gekregen, waarbij o.a. de updates voor auto's een stuk minder sterk zijn gemaakt. Met name als je de focus hoog zet.
Veel spelers die al begonnen zijn, ervaren dus dat het ondertussen moeilijker is om de auto op niveau te krijgen.

Voor het vervangen van de voorvleugel moet er wel een reserve zijn (of je moet er één bouwen op de noodstand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Playa del C. schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:38:
Het spel heeft een week geleden update 1.6 gekregen, waarbij o.a. de updates voor auto's een stuk minder sterk zijn gemaakt. Met name als je de focus hoog zet.
Veel spelers die al begonnen zijn, ervaren dus dat het ondertussen moeilijker is om de auto op niveau te krijgen.

Voor het vervangen van de voorvleugel moet er wel een reserve zijn (of je moet er één bouwen op de noodstand).
Ja dat ervaar ik nu idd, desalniettemin prima te doen. Moet mn strategie er op aan passen, heb straks iig voor elk onderdeel de research voor volgend jaar gedaan en ligt nog op koers om mn doelen te halen. Misschien een ronde updates nog voor de huidige auto. De rest gaat weer naar research. Voor wat betreft die bug, ik had nog 2 vleugels op voorraad, daar zat t m niet in. Blijkt volgens reddit wel vaker voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Is het iemand al eens gelukt om sterker dan normaal uit de winter tests te komen?

Volgens mij is het nml. gewoon niet mogelijk.

Research voor het nieuwe seizoen heeft nul zin.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste