Foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dakhelling 54,7°
Beschikbare (dak)ruimte
- Woning dak 3,75 x 10,5
- Woning dak 8 x 5,7 mtr
- Kapschuur 6 x 2,4 mtr
- Garage 8,20x 3,30 mtr
Schaduw
Bij de garage een leilinde boom, deze gaat hoogstwaarschijnlijk verwijderd worden.Voor de rest geen hoge omringende bouwwerken welke schaduw veroorzaken.
Jaarverbruik
Het jaarverbruik is nu geschat op 6500kWh ivm een elektrische auto.Maar omdat er ook een water/water warmtepomp in dit traject zit is er een schating gemaakt op 12580kWh.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
40-50k en doel is om volledig gasloos te gaan en de energie rekening zo dicht mogelijk bij de 0 te krijgen.Wie gaat het project uitvoeren
InstalaltiebedrijfBijhouden van data
Standaard info via een webinterface/app.Reeds verkregen offertes
Zonnepanelen34 DMEGC Full Black 370 Wp mono panelen
10 AP systems YC-1000 micro omvormers
1 ECU-r
€19.335,80 incl btw
Grondgebonden warmtepomp
Itho Daalderop WPU-75i grondgebonden warmtepomp
Voorraadvat 200 ltr.
Gesloten bron 7,5 kW, 2 lussen
€28.798,00 incl btw
beide bedragen zijn netto zonder eventuele btw aftrek of subsidies.
Regio
Noord-HollandToelichting
Voor zonnepanelen wil ik gaan voor een parrallel geschakeld systeem met micro controllers bij de panelen zelf. Dit omdat er geen grote omvormer in huis benodigd is en als 1 paneel minder presteerd niet het algemene rendement naar beneden haalt.Een water/water warmtepomp heeft geen buitenunit met geluidsproductie aan de gevel nodig en minder onderhoud.
Ik ben niet merkgebonden, ik vind vooral kwaliteit belangrijk en ga niet voor de goedkoopste panelen.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten