Storywise, 100x beter. Geen moment gehad dat er een 'sleur' zat in het verhaal, plus zelfs een compleet losse zone die los van de story staat maar wel z'n hele eigen verhaal heeft, je merkt hier en daar wel wat 'rushed' momenten, maar geheel is zoveel 'fijner' door te spelen. Mechanics zitten goed in elkaar, de voicelines zijn divers en grappig (ik vind clever echt leuk, maar weird is ook grappig).
Maar combat/gun wise.. de eerste scheurtjes zitten. Maar dat is denk ik eerder omdat ze duidelijk door zijn gegaan op het BL3 principe (1% perfect, 99% trash), dat moet je liggen... Mij niet zo echt eerlijk. De companions zijn vaag op z'n tijd (regelmatig geeft hud aan dat ze dood zijn, maar dat zijn ze niet), de skilltrees matchen niet echt altijd lekker met elkaar. Maar ook naar mijn gevoel dat 90% devtijd in story is gegaan en 10% endgame, dat met name dat laatste nog wat finetuning nodig heeft.
Joltz (dude39) is al even lvl40 met diverse legendary farms, dus heb nog wel wat te doen, maar de 'aftercontent' valt me dan wel iets tegen. Bij BL3 had je nog de trials, de slaughterhouses, de 'encounters' in TTW zijn wat simpeler.. Een map, random berg mobs, klaar, volgende, opnieuw en klaar. Niet alleen op de world map, maar ook chaos chamber is zo opgezet.
Ik mis alleen een class die ik echt leuk vind, hoewel het idee van een 2-build (en ik gok met DLC dit nog wel een 3-build wordt) wel bijzondere combi's kan maken (Brr-stabo, graveborn-spellshot), heb je niet dusdanig veel skillpunten om echt divers te gaan (en de last tier skills lang niet altijd zo sterk zijn).