De situatie:
In 2019 was ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Het gaat om een halfvrijstaande woning met 3 verdiepingen en gasloos verwarmd (lucht/water Warmtepomp met vloerverwarming). En niet geheel onbelangrijk, ons huis staat in de provincie Groningen.
De laatste tijd kunnen Groningers gebruik maken van een aantal subsidies om de vermindering van de woningwaarde te compenseren door energiebesparende maatregelen uit te voeren aan het huis. Wij komen ook in de aanmerking voor een subsidie, echter zou ik niet weten wat we nog kunnen verbeteren aan het huis (binnen een budget en met minimale overlast. En daar kan ik jullie hulp bij gebruiken. Hebben jullie nog goede ideën? Een subsidie is leuk natuurlijk, maar het moet wel nuttig gebruikt worden..
Wat binnen de regeling valt:
https://www.snn.nl/particulier/subsidie-waardevermeerdering
met als mogelijke relevante zaken
- HR luchtverwarming
- Zonneboiler
- Apparaat te koppelen aan een slimme meter, hoofdzakelijk bedoeld voor het geven van inzicht in het energieverbruik
- Infraroodpanelen
- Technieken voor warmteterugwinning
- Energiezuinige vloerverwarmingspomp
- Technieken voor de opwekking van windenergie
Relevante (energiebesparende) hardware in het huis.
- 23 Zonnepanelen (iets meer dan 7000WP, dak ligt vol)
- LW Warmtepomp Daikin Altherma 3
- Douche WTW
- Type C ventilatie (wel vraaggestuurd, maar zonder WTW)
- Goede Isolatie (nieuwbouwhuis)
- Pelletkachel
- Homey Smarthomehub
Nu zat ik te denken aan de volgende zaken:
- Slimme meter uitlezen (was ik sowieso al van plan)
- Vloerverwarming slim maken door zones onafhankelijk te bedienen (niet heel nuttig, slaapkamers zijn flink geknepen en woonkamer/keuken hebben we ook een pelletkachel)
Hebben jullie nog suggesties?
In 2019 was ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Het gaat om een halfvrijstaande woning met 3 verdiepingen en gasloos verwarmd (lucht/water Warmtepomp met vloerverwarming). En niet geheel onbelangrijk, ons huis staat in de provincie Groningen.
De laatste tijd kunnen Groningers gebruik maken van een aantal subsidies om de vermindering van de woningwaarde te compenseren door energiebesparende maatregelen uit te voeren aan het huis. Wij komen ook in de aanmerking voor een subsidie, echter zou ik niet weten wat we nog kunnen verbeteren aan het huis (binnen een budget en met minimale overlast. En daar kan ik jullie hulp bij gebruiken. Hebben jullie nog goede ideën? Een subsidie is leuk natuurlijk, maar het moet wel nuttig gebruikt worden..
Wat binnen de regeling valt:
https://www.snn.nl/particulier/subsidie-waardevermeerdering
met als mogelijke relevante zaken
- HR luchtverwarming
- Zonneboiler
- Apparaat te koppelen aan een slimme meter, hoofdzakelijk bedoeld voor het geven van inzicht in het energieverbruik
- Infraroodpanelen
- Technieken voor warmteterugwinning
- Energiezuinige vloerverwarmingspomp
- Technieken voor de opwekking van windenergie
Relevante (energiebesparende) hardware in het huis.
- 23 Zonnepanelen (iets meer dan 7000WP, dak ligt vol)
- LW Warmtepomp Daikin Altherma 3
- Douche WTW
- Type C ventilatie (wel vraaggestuurd, maar zonder WTW)
- Goede Isolatie (nieuwbouwhuis)
- Pelletkachel
- Homey Smarthomehub
Nu zat ik te denken aan de volgende zaken:
- Slimme meter uitlezen (was ik sowieso al van plan)
- Vloerverwarming slim maken door zones onafhankelijk te bedienen (niet heel nuttig, slaapkamers zijn flink geknepen en woonkamer/keuken hebben we ook een pelletkachel)
Hebben jullie nog suggesties?