Haha ik pak nog een bak koffie. Ik dacht dat je hem de toegang wilde ontnemen zodat hij eerst een sleutel moest ophalen. Soms zijn de dingen zo logisch dat ik het compleet mis. Succes de komende tijd!Remy!!!! schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:28:
[...]
Omdat er nog geen slot op zit![]()
En omdat je bij ons vanaf de hal-->bijkeuken-->douche-->onze slaapkamer gaat. Dus het is nogal een gekke indeling. Wij slapen dus beneden, en onze gast slaapt boven.
Maar vooralsnog zit de bijkeuken in dezelfde ruimte als de badkamer/douche. Dus om te voorkomen dat wij/hij gestoord worden tijdens het douchen zetten we er een slot op.
Indien nodig kunnen wij ook vanaf onze slaapkamer direct naar buiten via de schuifdeuren, dus we zitten niet eventueel 'opgesloten' als de gast aan het douchen is.
Hahaha ja dat was wel een mooie geweest, 'wil je douchen? vraag dan eerst toestemming en mogelijk krijg je dan de sleutel voor de badkamer'Zenomyscus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:30:
[...]
Haha ik pak nog een bak koffie. Ik dacht dat je hem de toegang wilde ontnemen zodat hij eerst een sleutel moest ophalen. Soms zijn de dingen zo logisch dat ik het compleet mis. Succes de komende tijd!

Om het nog even wat duidelijker te maken qua indeling, een plaatje bij het praatje
Vanmiddag had ik onze gast opgehaald in Harskamp, op de terugweg een beetje gehad over z'n verblijf daar, dat het vooral slapen, eten, werken was zonder enig vermaak/activiteiten. En hij vroeg zich af waarom er zoveel mensen in Nederland fietsen.
Bij thuiskomst even een korte rondleiding gegeven, en daarna is hij een tijdje op z'n kamer geweest om z'n spullen op te bergen/in te delen.
Begin van de avond even samen buiten gegeten en een beetje gekletst.
Verder gaat hij best goed met de honden om, hij weet nog niet helemaal hoe hij zich moet 'gedragen' om de honden rustig te houden/maken, maar dat leert ie vast wel snel genoeg.
Verder is het een aardige/rustige jongen, die een beetje zacht praat dus je moet wel goed luisteren.
Vooralsnog is het een goeie start.

Bij thuiskomst even een korte rondleiding gegeven, en daarna is hij een tijdje op z'n kamer geweest om z'n spullen op te bergen/in te delen.
Begin van de avond even samen buiten gegeten en een beetje gekletst.
Verder gaat hij best goed met de honden om, hij weet nog niet helemaal hoe hij zich moet 'gedragen' om de honden rustig te houden/maken, maar dat leert ie vast wel snel genoeg.
Verder is het een aardige/rustige jongen, die een beetje zacht praat dus je moet wel goed luisteren.
Vooralsnog is het een goeie start.
Hey!Motrax schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:40:
[...]
Ja tnx! Ik had er gisteren kort over gelezen, maar kon het niet meer terug vinden. Ik ben benieuwd, want Google Translate is vrij basic. We hebben al wat verwarring en gelach gehad met de vertalingen
Het is een wat trage reactie. Maar ik ben dit topic aan het terug lezen.
Wij vangen sinds 22 maart 2 oekrainers op.

Ik ben er inmiddels achter gekomen hoe het kan dat Google Translate soms met gekke vertalingen komt.
Het gaat van NL naar Engels naar Oekraiens. En daar zitten soms wat gekke dingen in.
Voorbeeld:
[NL] Gaan jullie mee met ons?
[EN] Are you guys joining coming with us?
[UA] (Letterlijk vertaald) Gaan jullie jongens mee met ons?
Wij kregen grote vraagtekens, aangezien wij 2 dames opvangen.

Toen viel bij mij het kwartje!
Tegenwoordig typ ik of in het Engels of in het Nederlands, om vervolgens de Engelse vertaling te checken om eventuele gekke vertalingen eruit te vissen.
pryv.it werkt ook aardig goed. maar onze oudere dame (65) praat volgens mij erg plat en spreek veel Russische woorden op het Oekraiens uit. (Dat is ook nog wel een dingetje)
Dus pryv.it komt soms ook met gekke vertalingen naardat ze wat heeft ingesproken.
Communicatie met haar blijft nog steeds soms een uitdaging.