Dit komt redelijk vaak voorbij:
Office 2019 aanschaffen, waarom zoveel prijsverschil
Betrouwbare goedkope adressen voor aankoop MS Office 2016
Is mijn Office versie illegaal? En is het veilig?
Office 2019 aanschaffen, waarom zoveel prijsverschil
Betrouwbare goedkope adressen voor aankoop MS Office 2016
Is mijn Office versie illegaal? En is het veilig?
[ Voor 65% gewijzigd door Ruzor op 15-03-2022 14:11 ]
Deze vraag komt regelmatig langs, lees wat oude topics door (zoek op iets als 'goedkope Office) voor meningen en ervaringen. Kort samengevat:
Bedrijfsmatig zou ik het 'net' kopen.F_J_K schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:05:
Deze vraag komt vrij regelmatig langs.
Deels doorverkoop (legaal, zolang niet wordt opgesplitst dus alleen legaal als de verkoper ooit 1 licentie kocht en niet 1000 in 1x).
Deels grijze import (ook legaal, denk ik? Wel faudt want uiteindelijk schaad je er de mensen in arme landen mee. Grote kans dat er ook belastingfraude is, dan zeker faudt)
Deels MSDN, volumelicenties, vaker dezelfde verkochte keys, etc. Faudt
Deels gekocht met gejatte creditcards en doorverkocht. Faudt.
Alleen de verkoper weet welke variant het is. Als je dingen ziet als 'bij problemen krijg je een nieuwe key', of 'niet via internet activeren' kan het m.i. alleen maar faudt zijn.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dank voor de snelle reacties! Ik had inderdaad gezocht, maar enkel op Office 2021 aangezien dat een standalone versie betreft. Ik had wat breder moet zoeken naar oudere versies die ook standalone zijn aangeboden. Ik weet voldoende, dank voor de samenvatting!