Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:03
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone

Wat is je budget?
Via mijn werkgever heb ik nog ongeveer 800 euro gespaard, daar wil ik best nog een honderd of 2 bijleggen, maar dan houdt 't wel op.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral belangrijk vind ik de camera's. Voldoende opslagruimte, en vlotte bediening. Ook een accu die lang meegaat is fijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op het moment heb ik een One Plus 3, en ben daar nog best tevreden over. De accu is niet meer best, en de foto's zijn niet top vergeleken met de huidige high-end, maar het toestel is nog erg vlot.
Waarom dan toch de wens voor een nieuwe? Gewoon omdat het kan, maar ook vanwege beveiligingsupdates, en omdat ik graag een (veel) betere camera wil.

Ik wil geen Chinaphone meer, vanwege de koers die China vaart. Hierover ook geen discussie.
Dus geen OPPO, Huawei, Xiaomi, One Plus, Poco, etc.

Ik wil ook een telefoon die lang meegaat, mijn OP3 is dus 5,5 jaar oud, en eigenlijk nog redelijk goed.
Ook enkele feautures worden nauwelijks overtroffen zoals RAM.
Maar mede daarom wil ik nu een telefoon die misschien een beetje teveel van het goede is.

Een lijstje met punten (geen eisen)

- 256 GB opslag (liever nog 512 GB)
- 8 GB geheugen (liever meer)
- 50+ MP camera
- Extra camera's, tele en groothoek is eigenlijk wel een must
- Selfiecamera van voldoende kwaliteit (meestal onderschoven kindje) maar geen must.

Zelf al gekeken naar Pixel 6 Pro, S21/S22 (plus ultra), Asus ROG 5s, en Sony Xperia.

Vaak ontbreekt het bij elke telefoon wel aan iets, dat zal ook haast niet te voorkomen zijn, tenzij ik (ver) boven mijn budget ga.

Hebben jullie nog ideeën, of kan ik beter nog even wachten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 13:01
Tsja, wachten zou ik persoonlijk nooit doen. Er komt altijd wel iets snellers/nieuwers/beters. Je eigen lijstje ziet er degelijk uit. Pak de telefoon waar je je het prettigst bij voelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
Samsung garandeert nog 4 jaar updates op de S21 serie, en 5 jaar op de S21FE en de S22 serie. Daarnaast levert Samsung in de praktijk een jaar langer dan belooft aan kwartaal updates op de S serie, zie de S9 die nu nog updates krijgt. Heb zelf de S21 Ultra en geen spijt, de telelens is echt fijn om bij je te hebben. Gisteren nog op vakantie een Luiaard kunnen spotten hoog in een boom en uiteraard net alleen de telefoon bij me, toch mooie plaatjes kunnen schieten.

Voor prijzen op de nieuwe S22 serie is er een topic: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
Ook voor de S21 serie:
[Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Gewoon wachten. Er komt altijd een nieuwere die weer net even wat beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
swhnld schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:22:
Samsung garandeert nog 4 jaar updates op de S21 serie, en 5 jaar op de S21FE en de S22 serie. Daarnaast levert Samsung in de praktijk een jaar langer dan belooft aan kwartaal updates op de S serie, zie de S9 die nu nog updates krijgt. Heb zelf de S21 Ultra en geen spijt, de telelens is echt fijn om bij je te hebben. Gisteren nog op vakantie een Luiaard kunnen spotten hoog in een boom en uiteraard net alleen de telefoon bij me, toch mooie plaatjes kunnen schieten.

Voor prijzen op de nieuwe S22 serie is er een topic: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
Ook voor de S21 serie:
[Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Het liefst heb ik de S22 ultra. Maar die is buiten budget.
Tevens dien ik de telefoon aan te schaffen bij een shop via het werk. Dat is nooit de goedkoopste, maar anders kan ik geen gebruikmaken van m'n bedrijfsbudget.

Wachten... tsja, er komt altijd iets beters natuurlijk. Liever koop ik een keer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Aardappel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Het liefst heb ik de S22 ultra. Maar die is buiten budget.
Tevens dien ik de telefoon aan te schaffen bij een shop via het werk. Dat is nooit de goedkoopste, maar anders kan ik geen gebruikmaken van m'n bedrijfsbudget.

Wachten... tsja, er komt altijd iets beters natuurlijk. Liever koop ik een keer iets.
En de S21 Ultra, camera setup is niet wezenlijk anders dan van de S22 Ultra, wel een jaartje korter support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
swhnld schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:28:
[...]

En de S21 Ultra, camera setup is niet wezenlijk anders dan van de S22 Ultra, wel een jaartje korter support?
Hah, zie je nou wel. Ik wilde zeggen dat die buiten budget zou vallen maar dat komt omdat ik in mijn vergelijk de 512 GB versie had van 1350.
De 256 is nog steeds wel buiten bereik met 1200 euro maar de goedkoopste 128 GB versie zit op 1032. Bij de shop waar ik 'm dan moet bestellen zit 'ie op 1069.... zou dus wel kunnen.
Misschien eens bellen wat of ze ook een 256 gb versie kunnen leveren.
Heb nu 64 gb, en daarbij is het wel noodzakelijk af en toe op te ruimen (zeker met filmen in 4k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je kunt nog kijken of Samsung nog een kick back actie heeft, scheelt soms 100 Euro....
https://www.samsung.com/nl/promo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:58
Ik had nooit gedacht een aardappel tegen te komen die wel goede fotos schiet
Pagina: 1