We hebben een huis op het oog. Het bouwjaar is 1998. Alle muren, dak en vloer volgens de bouwtekeningen rc 2.5.
Nu nog dubbel glas, maar dat wordt HR++
Ze gebruiken nu: een brink allure uit 1998. Tevens een cv ketel voor het warme water, en de vloerverwarming die helaas als bijverwarming dient in de huiskamer en badkamer.
(Tevens een houtkachel in de huiskamer).
Het vloeroppervlakte over 3 etages (begane grond, eerste, en zolder is 200m2.
Alle etages betonnen vloer. 5 slaapkamers verdeeld over de bovenetage.
Nu dus allemaal heteluchtverwarming in de kamers. Huidige gasverbruik bewoners per jaar 2100 m3.
Zelf zit ik te denken aan:
Heteluchtverwarming eruit
Huidige Vloerverwarming eruit en nieuwe laten infresen begane grond.
Boven ook vloerverwarming? Of LTV radiatoren? En zolder dan ook LTV radiatoren?
Dan een warmtepomp+boiler 200L
Hoeveel vermogen zal ik ongeveer nodig hebben?
Is dit ook hoe jullie het zouden aanpakken?
Ben bang dat de veranderingen heel wat gaan kosten. Maar nadeel is: bedrijven willen eerst kijken voordat ze offerte doen. En wij moeten al een bod gaan doen als we het willen :-)
En hoezeer ik het milieu niet wil verpesten. Ik vlieg dan liever niet, dan dat ik nu kosten maak aan iets wat uiteindelijk per maand niet echt bespaard.
Het gaat me naast comfort dus ook om de goedkoopste oplossing wanneer je het bekijkt over 15 jaar gebruik. De Hetelucht kanalen dichtstorten is ook nog wel een ding. Wellicht kan ik die kanalen gebruiken voor de mechanische ventilatie?
Nu nog dubbel glas, maar dat wordt HR++
Ze gebruiken nu: een brink allure uit 1998. Tevens een cv ketel voor het warme water, en de vloerverwarming die helaas als bijverwarming dient in de huiskamer en badkamer.
(Tevens een houtkachel in de huiskamer).
Het vloeroppervlakte over 3 etages (begane grond, eerste, en zolder is 200m2.
Alle etages betonnen vloer. 5 slaapkamers verdeeld over de bovenetage.
Nu dus allemaal heteluchtverwarming in de kamers. Huidige gasverbruik bewoners per jaar 2100 m3.
Zelf zit ik te denken aan:
Heteluchtverwarming eruit
Huidige Vloerverwarming eruit en nieuwe laten infresen begane grond.
Boven ook vloerverwarming? Of LTV radiatoren? En zolder dan ook LTV radiatoren?
Dan een warmtepomp+boiler 200L
Hoeveel vermogen zal ik ongeveer nodig hebben?
Is dit ook hoe jullie het zouden aanpakken?
Ben bang dat de veranderingen heel wat gaan kosten. Maar nadeel is: bedrijven willen eerst kijken voordat ze offerte doen. En wij moeten al een bod gaan doen als we het willen :-)
En hoezeer ik het milieu niet wil verpesten. Ik vlieg dan liever niet, dan dat ik nu kosten maak aan iets wat uiteindelijk per maand niet echt bespaard.
Het gaat me naast comfort dus ook om de goedkoopste oplossing wanneer je het bekijkt over 15 jaar gebruik. De Hetelucht kanalen dichtstorten is ook nog wel een ding. Wellicht kan ik die kanalen gebruiken voor de mechanische ventilatie?