Chrome loopt vast bij het laden van de pricewatch op Android

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaflipper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-04 06:33
Ik kan de pricewatch niet laden op mijn Nokia 8.3. (android versie 11)
Tijdens het laden van de producten loopt de browser vast en krijg ik een melding dat de app gestopt is met werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f__ijl-gu5YxOSuGEZVbwMOgOrg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SK3FRyv3lE7MieqaUtD36mg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 11:56

sbuter

...dus...

Op mijn Samsung galaxy A8 2018 iets vergelijkbaars. Sinds ca een week hangt de pricewatch, na zo'n 30secs gaat ie door, om vervolgens weer te gaan hangen als je bv van een product teruggaat naar het overzicht.
Bij mij geen crash.

[ Voor 5% gewijzigd door sbuter op 10-03-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 13:03

Rashann

Zoek de hond...

Ik merk dit sinds vandaag ook... Wachten zorgt er voor dat de actie wel uitgevoerd wordt, maar zoals sbuter al meldt wel met flinke vertraging.

Mijn telefoon is een Sony Experia 5 II op Android 12, versie van Chrome is nu 99.0.4844.58

Het lijkt er na wat doorklikken op dat het de "Best Getest" banner is? Als die verschijnt is de pagina traag en als ik die sluit (en op "Wait" klik) lijkt de pagina weer responsief. Zal straks eens kijken of ik iets kan zien als ik hem aan een debugger hang...

[ Voor 35% gewijzigd door Rashann op 17-03-2022 19:59 . Reden: Extra info over Best Getest banner ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Helaas, ik zie niets raars in de inspector / traces :-( De Chrome inspector toont alleen 30s 'program' en de pftrace die de developer mode kan genereren laat daar helemaal niets zien in de periode dat de browser wacht.

Ik dacht nog even dat het 1Password was omdat het leek op een probleem wat we op het werk ook hebben met LastPass die alle inputs probeerd, maar ook die uitzetten leek niet te helpen (lhoewel ik hem ook niet helemaal gedeinstalleerd heb, weet op mobile niet zeker of ie dan ook niets meer doet).

Mocht een van de devs toch de traces willen hebben, stuur me een PM en dan stuur ik ze via de mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Idem op Samsung S10. De canary build van vandaag doet het overigens wel goed.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 15:39

DaFeliX

Tnet Devver
Het is lastig, want ik kan het zelf onder geen enkele omstandigheid reproduceren; noch verklaren waarom de pricewatch voor vastlopers zou zorgen.

Ik zie wel dat in nelizmastr in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door" dat iemand last heeft van soortgelijke issues met een bepaalde banner, en op de pricewatch staan banners wat misschien zou duiden op 'tzelfde probleem. Kunnen jullie checken of jullie ook deze mediamarkt banner zien?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

DaFeliX schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:13:
Kunnen jullie checken of jullie ook deze mediamarkt banner zien?
Met een add blocker (pihole) loop ik er inderdaad niet tegenaan al kan ik niet forceren welke banner ik te zien krijg.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
DukeBox schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Met een add blocker (pihole) loop ik er inderdaad niet tegenaan al kan ik niet forceren welke banner ik te zien krijgen.
fijn dat je mijn vermoeden kan bevestigen, dan denk ik echt dat het aan een banner ligt. Hou vooral dat topic in de gaten, want @Yevrah is daar al mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

DaFeliX schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:13:
Ik zie wel dat in nelizmastr in "Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door" dat iemand last heeft van soortgelijke issues met een bepaalde banner, en op de pricewatch staan banners wat misschien zou duiden op 'tzelfde probleem. Kunnen jullie checken of jullie ook deze mediamarkt banner zien?
Ik heb een abonnement, dus heb ook geen banners als het goed is :) (Tenzij deze stiekem na het laden van de pagina pas verwijderd worden?) Maar zoals boven al gemeld, lijkt het voornamelijk te gebeuren met de Best Getest banner (die ik dan - helaas, maar begrijpelijk - wel weer zie)

[ Voor 11% gewijzigd door Rashann op 18-03-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Rashann schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:35:
[...]
Maar zoals boven al gemeld, lijkt het voornamelijk te gebeuren met de Best Getest banner (die ik dan - helaas, maar begrijpelijk - wel weer zie)
de BestGetest "banner" zou je als ingelogde gebruiker IIRC niet moeten zien, maar volgens mij wordt die wel 'ns per ongeluk getoond aan ingelogde gebruikers. We hebben we daar volgens mij in de afgelopen weken niets in aangepast, maar ik zal 't hier 'ns doorgeven aan diegene die dit ding beheerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 13:20

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zelfde probleem hier.

LG Velvet 5G
Edge
Adblocker aan

Had dit een tijdje geleden ook al toen ik op de pricewatch zat.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-04 18:45

MPC60

Game on

Ik heb dit probleem al weken voor m'n gevoel. Chrome browser op Android.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaflipper
Ik heb het nog eens bekeken en het lijkt inderdaad te zitten in de advertentie. Maakt niet uit welke. Tijdens het laden blijft het blok wit. Dan loopt de browser vast, klik ik op wachten. Als de banner tevoorschijn komt kan ik weer scrollen en loopt alles soepel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wzlk-XvTOXGGKm4BmBaLVvI9CfE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d5jAVjamVxEHxvyKgdk9yPI2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXi6lMHHbjtBSAo_qyOKR5SULVo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9fI3GgIUarOkPGRh1U4UpbVL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-04 10:28
Heb hier hoor ook, Oppo Find X3 Neo met Chrome/Edge. Browser sluit gewoon af na een paar seconden als je binnenin een pricewatch-categorie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Huawei P30 proAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Hnj8nxda8-ADYw05GFQorBu_tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uc9Cie79G0xp9hybn5VxQmnC.jpg?f=fotoalbum_large

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Hier ook dit probleem. Alleen (?) bij pricewatch. Voor de rest nog niet gemerkt

Mi9
Android 11
Chrome 99.0.4844.88

Wachten op de "Chrome reageert niet" melding. Dan klik ik op "wachten" en na enkele seconden kan ik weer scrollen. Als ik weg ga en terug ga naar pricewatch ben ik weer een minuut verder of zo 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door foekie01 op 01-04-2022 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Het begint echt heel irritant te worden, het is gewoon onbruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yevrah
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-02 19:27
Hi all,

Bedankt voor het maken van al deze meldingen. Voorheen vonden vastgelopen en/of langzaam ladende pagina's in de Pricewatch, naar mijn weten, alleen plaats bij een bepaalde adverteerder in combinatie met iOS. Dit heeft de adverteerder nu opgelost, maar als ik dit zo lees dan gaat het probleem verder dan alleen die adverteerder en iOS.

Ik ga contact opnemen met een andere afdeling hierover om de mogelijke oorzaak (en hopelijk ook de oplossing) te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaflipper
Ik heb via de android debugger een profile gemaakt om te onderzoeken waar het fout gaat.
Als tweakers mij even contact kan ik het bestand met ze delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:17
Ik heb dit probleem ook nog steeds op Android. De pricewatch is hierdoor zo goed als onbruikbaar. Ook met Brave Browser (dus met ad blocker) is het probleem aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 13:17
ah ik ben niet de enige. Chrome loopt vast zodra ik naar laptop categorie ga, de rest werkt prima.

ik volg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04 14:45
Hier zelfde probleem. Met Edge op Android 12 (Pixel 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaflipper
Yevrah schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:37:
Hi all,

Bedankt voor het maken van al deze meldingen. Voorheen vonden vastgelopen en/of langzaam ladende pagina's in de Pricewatch, naar mijn weten, alleen plaats bij een bepaalde adverteerder in combinatie met iOS. Dit heeft de adverteerder nu opgelost, maar als ik dit zo lees dan gaat het probleem verder dan alleen die adverteerder en iOS.

Ik ga contact opnemen met een andere afdeling hierover om de mogelijke oorzaak (en hopelijk ook de oplossing) te achterhalen.
Het lijkt erop dat ook mensen zonder advertenties er last van hebben. Het is echt heel erg vervelend (haast onbruikbaar) om de pricewatch te gebruiken op mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 08:12
Hier ook.

Eerst op OnePlus 5T OEM 10.0.1 met Brave Browser. Vandaag gewiped en overgestapt op LineageOS met DuckDuckGo Browser en meteen weer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 08:12
vlaflipper schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:36:
[...]

Het lijkt erop dat ook mensen zonder advertenties er last van hebben...
Meeten even getest met de standaard browser. Cookies geaccepteerd, advertenties worden getoond en smartphone lijst loopt vrijwel meteen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04 19:13

Melvinvm

FD: All in power CEO

Ik heb hetzelfde issue met Brave op mobiel. Lijkt te maken te hebben met de pagina's met best buy tips widget die ik zie bij smartphones. Bij gpus staaf deze widget niet en werkt price watch helemaal top.

Doet energienerd dingen zoals energiehandelsplatformen bouwen en zijn vrouw gek maken met domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04 17:02
Krijg ANR bij telefoon category van de pricewatch. Ben abonnee zonder advertenties en gebruik Chrome op Android 11.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
DaFeliX schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:58:
[...]

fijn dat je mijn vermoeden kan bevestigen, dan denk ik echt dat het aan een banner ligt. Hou vooral dat topic in de gaten, want @Yevrah is daar al mee bezig
Ik zie als abonnee geen banners, maar ook hier krijg ik "vastlopers" op sommige pagina's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I86bOeNYFwhckvHAvcKKxck0u2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5P27YVOnM1CIMwc5UL7iGDR.jpg?f=fotoalbum_large

Vastlopers alsin: Tijdens het laden van de pagina hapert de boel even (kan niet scrollen etc.), soms duurt dat zo lang dat ik de "Chrome isn't responding" melding krijg. Uiteindelijk werkt het weer wel.

Dit gebeurt steevast op categorieën als:
https://tweakers.net/smartphones/vergelijken/
of:
https://tweakers.net/laptops/vergelijken/

Maar bijvoorbeeld nooit bij:
https://tweakers.net/elektrische-heggenscharen/vergelijken/

Wat is het verschil?
- Meer producten (mag niet uitmaken met paginering lijkt me)
- Meer filtermogelijkheden
- Schildjes als "Tweakers Ultimate" en "Tweakers Excellent"?
- Badges als "22% daling"?
Melvinvm schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:05:
Ik heb hetzelfde issue met Brave op mobiel. Lijkt te maken te hebben met de pagina's met best buy tips widget die ik zie bij smartphones. Bij gpus staaf deze widget niet en werkt price watch helemaal top.
https://tweakers.net/videokaarten/vergelijken/

Deze zit voor mij ergens in het midden. Hij hangt na inladen maar een seconde ofzo. Lang niet zo erg als categorieën zoals Smartphones of Laptops, maar wel merkbaar en het laadt niet zo soepel als bijvoorbeeld "Elektrische Heggenscharen". Rara?

Ik krijg sterk het vermoeden dat het met de hoeveelheid producten te maken heeft, hoe meer producten hoe langer het hangt. Maar snappen doe ik het niet want door paginering worden toch altijd even veel producten getoond?

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 18-04-2022 13:39 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Blijft nog steeds hangen, ik gebruik (of gebruikte) de pricewatch heel veel. Nu is het een ergernis aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remboman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 01:29
Ook ik heb last van een (bijna) crashende Chrome als ik naar de laptopsectie van de pricewatch ga (op een Galaxy S10+ met de laatste updates). Herstart, app uitgeschakeld; het lijkt niet op te lossen aan de gebruikerszijde zonder adblocker.

[ Voor 12% gewijzigd door remboman op 24-04-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMOKEz8z8
  • Laatst online: 21-04 10:47
Idem, since een paar weken. Voorheen geen probleem.
Brave of Chrome doen beide moeilijk, Chrome minder als brave. Piehole maakt niks uit, wifi of 4G ook geen verschil.
Op de pc werkt het wel prima op brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 00:07
Ook al lang last van, altijd icm de "best getest" banner. Ik gebruik edge mobile op nieuwste android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-04 14:29
thekink schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:42:
Ook al lang last van, altijd icm de "best getest" banner. Ik gebruik edge mobile op nieuwste android.
Edge hier ook. Als ik het vergelijk met Chrome, dan is Chrome nog niet zo erg, die herstelt zich na een paar seconden wel, en dan kan je op zich verder. Met Edge (ongeacht ingebouwde Adblocker aan of uit) kan je gewoon niet de Pricewatch gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04 17:02
Net op mobiel Android Chrome koptelefoon sectie in pricewatch bekeken en hij loopt bijna gelijk helemaal vast. Erg frustrerend!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 23:48
Hoi, ik werk aan Chrome :) Als iemand een crash report ID via chrome://crashes kan delen, dan kan ik uitzoeken wat het probleem is en zorgen dat het betreffende team dit aan onze kant in elk geval oplost. (Ik zal kunnen zien welk toestel + Android versie je hebt, maar verder absoluut geen persoonlijke informatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Peter schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:17:
Hoi, ik werk aan Chrome :) Als iemand een crash report ID via chrome://crashes kan delen, dan kan ik uitzoeken wat het probleem is en zorgen dat het betreffende team dit aan onze kant in elk geval oplost. (Ik zal kunnen zien welk toestel + Android versie je hebt, maar verder absoluut geen persoonlijke informatie.)
Chrome en edge crashen niet, het is gewoon unresponsive. Ik zie dan ook geen crashes onder die pagina, of moet ik nog iets aanzetten ergens? Trouwens, heb je er zelf geen last van, of heb je geen android telefoon om mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7zwZ7LR6DerizAOrhqRXLrUUAY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VdsSSk3BZscfFQC7ZgxbB0jS.png?f=fotoalbum_large

Zie hier een deel van wat logging op moment dat ik op feedback verzenden druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Bathing Aap schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:04:
[...]

Chrome en edge crashen niet, het is gewoon unresponsive. Ik zie dan ook geen crashes onder die pagina, of moet ik nog iets aanzetten ergens? Trouwens, heb je er zelf geen last van, of heb je geen android telefoon om mee te testen?
ANRs worden sinds Chrome 100 (~eind maart) op Android R+ ook als crash geclassificeerd. Crashes worden alleen geupload als je anonieme dataverzameling aanzet de eerste keer dat de browser geopend wordt.

Vanwege m'n abonnement heb ik er zelf niet direct last van, en in een snelle test (zonder in te loggen op een Pixel 6) op Chrome 100–102 krijg ik 'm niet te pakken. Ik zal het morgen even proberen op wat andere toestellen.

Dank je voor het delen van de screenshot, daar staat jammer genoeg niet genoeg informatie in. De stack traces van de andere threads zijn doorgaans nodig om uit te vinden wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rughbi83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-03 17:31
Sinds minimaal enkele weken, zorgt het bezoeken van Pricewatch dat mijn browser (Chrome) vastloopt. Uiteindelijk maar een nieuwe browser (Brave) geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Ingelogd of niet en met of zonder filters geeft hetzelfde resultaat. Zodra ik een categorie selecteer, bevriest de browser geleidelijk en krijg ik een popup.
Dit gebeurt op een Android 11 telefoon, waar niet veel aan is veranderd in de afgelopen maanden.
Het probleem doet zich niet voor in Firefox gek genoeg.
Daar ik graag Pricewatch gebruik, zou ik graag willen weten of dit een bekend probleem is dan/wel opgelost kan worden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMd8dFZlZjqhBsALRrufaZ73Fxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qACzcjfB8LNUInUbYPH5j8Mt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Rughbi83 op 13-05-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-04-2024

Meg

Wumboloog

Hier gebeurt het in Edge (op Android 11, Galaxy Note 20+) ook en alleen bij de laptops.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpcCwb
Er lijkt niet veel aan te gebeuren. Dit topic is zeker 2 maanden oud. Het probleem lijkt eerder erger dan beter te worden. Raar dat een techwebsite die ook een deel van de inkomsten uit de pricewatch haalt, hier niet iets aan doet. Of op zijn minst reageert.
Mij even niet gezien in de pricewatch in ieder geval, laatst hele telefoon opnieuw moeten opstarten omdat Edge helemaal vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Wumboloog

@SpcCwb wat je kunt proberen is Edge volledig te sluiten (via de recente apps), vervolgens te openen en voordat de pagina laad zorgen dat je de tab gesloten krijgt.

Verder hoop ik dat het snel wordt opgelost.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpcCwb
@Meg Dank voor de tip, zo doe ik het ook meestal. Laatste keer ging er daarbij iets mis waardoor geel Android vast liep. Edge was uit maar geen enkele app meer te starten. Gelukkig is de pricewatch van hardware.info ook redelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik dacht dat het een OxygenOS-gerelateerde bug was, lol, maar blijkbaar dus niet. Gebeurt bij mij en een vriend van mij ook. We gebruiken allebei Chrome. Lijkt bij de ene categorie vaker voor te komen dan bij de andere.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Wumboloog

*neemt een aanloop*
*schopt dit topic omhoog voor aandacht*

Is het bekend wanneer dit probleem, wat zich hier nog steeds voor doet op Edge, Android) opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03

crisp

Devver

Pixelated

Meg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:10:
*neemt een aanloop*
*schopt dit topic omhoog voor aandacht*

Is het bekend wanneer dit probleem, wat zich hier nog steeds voor doet op Edge, Android) opgelost wordt?
Helaas niet omdat we nog geen idee hebben wat de oorzaak is. Probleem hierbij is dat we het eigenlijk zelf (iig ik persoonlijk) niet kunnen reproduceren.

We vermoeden dat banners hier toch een rol in spelen, en aangezien we binnenkort overstappen naar een nieuwe advertentieprovider willen we daarop wachten om te kijken of dat het probleem oplost.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg

Meg

Wumboloog

crisp schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Helaas niet omdat we nog geen idee hebben wat de oorzaak is. Probleem hierbij is dat we het eigenlijk zelf (iig ik persoonlijk) niet kunnen reproduceren.
Dit is vreemd, ik neem aan dat jullie het op meerdere devices vanuit Tweakers kunnen testen?
We vermoeden dat banners hier toch een rol in spelen, en aangezien we binnenkort overstappen naar een nieuwe advertentieprovider willen we daarop wachten om te kijken of dat het probleem oplost.
Maar als de banners hier een rol in spelen, dan zou ik als Tweakers Elite Abonnee zonder banners (want die heb ik uitgeschakeld) hier toch geen last van moeten hebben?

Daarnaast is Tweakers whitelisted in de adblocker voor eventuele derden opties zoals YouTube videos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Meg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Dit is vreemd, ik neem aan dat jullie het op meerdere devices vanuit Tweakers kunnen testen?
Ja zeker. We hebben het intern ook nagevraagd (genoeg collega's die ook mobiel op Tweakers zitten), maar daar kwam helaas niets uit. We tasten dus vooral in het duister.
[...]

Maar als de banners hier een rol in spelen, dan zou ik als Tweakers Elite Abonnee zonder banners (want die heb ik uitgeschakeld) hier toch geen last van moeten hebben?

Daarnaast is Tweakers whitelisted in de adblocker voor eventuele derden opties zoals YouTube videos.
Ja, je zou denken dat dat dan geen invloed zou mogen hebben, maar zoals gezegd: we tasten echt in het duister wat dit betreft.

Ik ken het probleem van freezes in Chrome op Android overigens wel; ik maak dat wel vaker mee, op verschillende sites. Maar op Tweakers eigenlijk nooit (maar ik zit ook niet heel veel in de pricewatch).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Wumboloog

@crisp is er misschien bepaalde informatie die ik bij zo'n crash kan krijgen en hier delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Meg schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:26:
@crisp is er misschien bepaalde informatie die ik bij zo'n crash kan krijgen en hier delen?
Ik heb hierboven daarvan een voorbeeld gezien (Bathing Aap in "Chrome loopt vast bij het laden van de pricewatch op Android") maar dat soort data kunnen wij eerlijk gezegd niets mee; dat is echt meer iets voor een chrome-ontwikkelaar (en eerlijk gezegd vermoed ik ook dat het een chrome-probleem is).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Peter schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:17:
Hierbij een crash (net getriggerd door eerst te navigeren naar de homepage, dan op PW-button 'Laptops' te klikken en een klein stukje naar beneden te scrollen, waarna een freeze volgde, vervolgens koos ik voor 'Close app' (niet 'Wait')).

Crash from Tuesday, 24 May 2022 at 13:31:06
Status: Uploaded
Uploaded crash report ID: b0ae67bf1b853105
Upload time: Tuesday, 24 May 2022 at 13:31:06
Local crash context: 644cdc2877ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 23:09

Jimbolino

troep.com

Hier ook hetzelfde probleem op de laptops pricewatch pagina.
Ik zie geen banner oid, denk eerder dat het met de filtering / pagination te maken heeft.
In bijna alle populaire categorieën met 1000+ producten blijft ie een aantal sec hangen. In niche categorieën (100-200 producten) nergens last van.

Uiteindelijk schiet ie er uit en kun je weer scrollen etc.
Zodra je weer een filter optie aanpast, blijft ie weer een aantal sec hangen.

Ik zit op chrome op een Galaxy S20 FE

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Life-Slice
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-04 22:32
Ja jongens, tijd om even alle zeilen bij te zetten. Ik gebruik jullie al jaren voor mijn werk en heb jullie op nr 1 qua pricewatch, maar dit duurt te lang en mijn zoektocht naar een alternatief is begonnen (zal vast tegenvallen hoor). Ik denk dat je aan de reacties hier kunt zien dat het:
1. Om veel mensen gaat, want welk percentage neemt nou echt de moeite hier iets te posten als iets niet werkt..
2. Het niet aan Chrome of type toestel ligt, en heel duidelijk alleen bij Tweakers gebeurt, dus laten we het daar niet meer over hebben verder ;)

Dus please, vertel mensen wat ze moeten sturen, eenduidig zodat jullie je info hebben en aan de slag kunnen, want wachten en in het duister tasten omdat je 'niet kan reproduceren' is natuurlijk een beetje amateuristisch. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Life-Slice schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:22:
Ja jongens, tijd om even alle zeilen bij te zetten. Ik gebruik jullie al jaren voor mijn werk en heb jullie op nr 1 qua pricewatch, maar dit duurt te lang en mijn zoektocht naar een alternatief is begonnen (zal vast tegenvallen hoor).
De hardware.info prijsvergelijker werkt wel prima en zonder vastlopers. :+
Ik denk dat je aan de reacties hier kunt zien dat het:
1. Om veel mensen gaat, want welk percentage neemt nou echt de moeite hier iets te posten als iets niet werkt..
2. Het niet aan Chrome of type toestel ligt, en heel duidelijk alleen bij Tweakers gebeurt, dus laten we het daar niet meer over hebben verder ;)

Dus please, vertel mensen wat ze moeten sturen, eenduidig zodat jullie je info hebben en aan de slag kunnen, want wachten en in het duister tasten omdat je 'niet kan reproduceren' is natuurlijk een beetje amateuristisch. Succes!
Kan niet anders dan het hier mee eens zijn! Ieder willekeurig Android apparaat wat ik hier pak (toevallig wel allemaal Samsung) met Chrome vertoont problemen. "Kan niet reproduceren", tja? :?

Misschien dat een high-end toestel minder lang hangt waardoor het niet opvalt, misschien moet het devteam eens een trager toestel vastpakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Lijkt mij niet om eerlijk te zijn. Ik gebruik Blokada op mijn toestel en hierdoor worden er dus zowel trackers als ads geblokkeerd (effectief de domeinen) en ik ervaar het probleem al sinds maanden. Zelfde dus voor een vriend van mij (welke dus ook Blokada gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:20
Hier precies hetzelfde probleem, pricewatch loopt op mobiel met Android 12 OneUI 4.1 en Brave continue vast, waarbij je na een minuut ofzo een melding krijgt dat brave niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anonymoussaurus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Lijkt mij niet om eerlijk te zijn. Ik gebruik Blokada op mijn toestel en hierdoor worden er dus zowel trackers als ads geblokkeerd (effectief de domeinen) en ik ervaar het probleem al sinds maanden. Zelfde dus voor een vriend van mij (welke dus ook Blokada gebruikt).
En als je Blokada uitschakeld?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Xander schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:37:
[...]Ieder willekeurig Android apparaat wat ik hier pak (toevallig wel allemaal Samsung) met Chrome vertoont problemen.
Op mijn Samsung tablet geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

crisp schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:00:
[...]

En als je Blokada uitschakeld?
Zelfde probleem; freezed als ik naar beneden scroll bij laptops. Bij categorie smartphones lagged 'ie heel even, maar doet het nu prima. Misschien gerelateerd aan bepaalde filters binnen specifieke categorieën? Zelfde verhaal voor categorie televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Ook ik meld mij hier met hetzelfde probleem wat ongeveer 2 maanden speelt. (Logischerwijs) ervaar ik het probleem zowel in Edge als Chrome op een Samsung A52S. Oa in de categorie Laptops. In Firefox ervaar ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Kan bevestigen dat dit niet het probleem oplost. Getest zonder Blokada en met Blokada (aa.tweakers en ab.tweakers stonden niet in de blocklist by default natuurlijk). Heb je misschien wat aan een ADB logcat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Heb je misschien wat aan een ADB logcat?
Wellicht, en anders kan misschien @Peter er wat mee vanuit Chrome-perspectief?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
Hier hetzelfde probleem. Chrome 101.0.4951.61 op Android 10
Productpagina's werken prima. Het is echt enkel op de vergelijkingspagina's met de overzichten aan producten.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:09
Hoewel het hier niet crasht blijft inderdaad de PW hangen in o.a. de Laptopscategorie en in mindere mate de andere categorieën hier op een Samsung Galaxy A52s/Android 12 onder Vivaldi 5.2.2620.56/Chrome 100.0.4896.162 (momenteel), maar het probleem speelt inderdaad al langer (ik was alleen te lui om even een 'ik ook' te typen).
Uiteindelijk laadt de pagina hier wel en kan ik 'm ook gebruiken.

Edit: Chrome zelf even geprobeerd. Versie 102.0.5005.78. Daar hetzelfde probleem. In beide browsers worden geen adblockers gebruikt (in Vivaldi is de ingebouwde adblocker uitgeschakeld voor t.net). Het gebeurt zowel ingelogd als uitgelogd.

[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 31-05-2022 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter
crisp schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:36:
[...]

Wellicht, en anders kan misschien @Peter er wat mee vanuit Chrome-perspectief?
Dank je voor de herinnering! Ik kan het ook nog steeds niet herproduceren, op verschillende telefoons, en heb zojuist een Galaxy A52s aangevraagd gezien het voor @EDIT lijkt te gebeuren in verschillende producten.

Allereerst, de ANR is beschreven in twee issues op de Chromium bug tracker (1198435, 1320253) die jammergenoeg als privé zijn gemarkeerd, in beide gevallen heb ik ze omhoog geschopt en gevraagd om ze publiekelijk te maken, want dit helpt jullie uiteindelijk weinig.
Sefyu schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Hierbij een crash (net getriggerd door eerst te navigeren naar de homepage, dan op PW-button 'Laptops' te klikken en een klein stukje naar beneden te scrollen, waarna een freeze volgde, vervolgens koos ik voor 'Close app' (niet 'Wait')).

Crash from Tuesday, 24 May 2022 at 13:31:06
Status: Uploaded
Uploaded crash report ID: b0ae67bf1b853105
Upload time: Tuesday, 24 May 2022 at 13:31:06
Local crash context: 644cdc2877ac
Thanks! Dit is een crash die we veel zagen bij bepaalde autofill providers (bijvoorbeeld password managers). De originele crash is opgelost voor Android S+, maar ik zie dat je een iets oudere versie gebruikt. Ik heb het issue (1285454, eveneens privé, sorry!) een hogere prioriteit gegeven. Ik kan me echter niet goed voorstellen hoe dit hetzelfde probleem kan zijn dat andere Tweakers melden.
crisp schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:30:
[...]

[D]at is echt meer iets voor een chrome-ontwikkelaar (en eerlijk gezegd vermoed ik ook dat het een chrome-probleem is).
Mee eens, crashes en freezes waarvoor je geen "the website is not responding" dialogen krijgt zijn altijd een probleem van de browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Peter schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:52:
[...]

Thanks! Dit is een crash die we veel zagen bij bepaalde autofill providers (bijvoorbeeld password managers).
Hoppa. probleem gevonden hier. Zodra ik de autofill functie van Bitwarden uitzet laadt de pagina zonder problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Aanvulling: het lijkt bij mij specifiek te zitten in de Toegankelijkheidsfunctie van Bitwarden die hier nog aanstaat voor apps die de nieuwe methode van Android Automatisch aanvullen niet ondersteunen. Zolang ik die niet inschakel (en de andere autofill opties van Bitwarden wel) gaat het goed.

Edit: oeps, dat had een edit moeten zijn, geen dubbelpst :$

[ Voor 19% gewijzigd door EDIT op 31-05-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
EDIT schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Hoppa. probleem gevonden hier. Zodra ik de autofill functie van Bitwarden uitzet laadt de pagina zonder problemen hier.
Opmerkelijk, I stand corrected :) Wat ik niet snap is waarom autofill überhaupt gebruikt wordt tijdens het laden van de pagina, zeker gezien ik aanneem dat je al ingelogd bent in je Tweakers account. Wellicht iets dat bepaalde advertenties doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik vind het maar vreemd. Bij mij is het Nova welke permissies heeft tot toegankelijkheidsopties, maar als ik deze uitschakel blijft het probleem bestaan. Maar vaag dat dit het voor jou wel oplost @EDIT, omdat het ook bij één categorie voorkomt (of iig niet elke categorie). Ik zal zo even een logcat genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Hopelijk hebben jullie hier wat aan @Peter @crisp Heb hiervoor warnings eruit gefilterd. Zal ff kijken wat er gebeurt als ik errors en fatals eruit haal.
--------- beginning of crash
05-31 16:12:55.610 678 678 F libc : crash_dump helper failed to exec
05-31 16:12:55.748 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:55.781 1069 1564 E SurfaceFlinger: notifyInputMotion motionType=2
05-31 16:12:55.782 1572 2032 W InputDispatcher: Unresponsive window Window{a051813 u0 com.android.chrome/com.google.android.apps.chrome.Main} will not get the new gesture at 39024266882000
05-31 16:12:55.833 1069 2964 E SurfaceFlinger: notifyInputMotion motionType=3
05-31 16:12:55.840 1069 2964 E SurfaceFlinger: notifyInputMotion motionType=4
05-31 16:12:55.945 1069 2964 E SurfaceFlinger: notifyInputMotion motionType=1
05-31 16:12:55.949 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:56.150 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:56.352 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:56.553 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:56.955 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:57.156 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:57.357 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:57.560 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:57.761 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:57.962 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:58.163 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:58.333 1572 29625 E system_server: libdebuggerd_client: failed to send signal to pid 4955: Permission denied
05-31 16:12:58.322 1572 1572 W AnrConsumer: type=1400 audit(0.0:9992): avc: denied { signal } for scontext=u:r:system_server:s0 tcontext=u:r:hal_wifi_supplicant_default:s0 tclass=process permissive=0
05-31 16:12:58.365 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:58.391 1572 6571 W ActivityManager: Missing app error report, app = com.android.chrome crashing = false notResponding = true
05-31 16:12:58.566 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:58.659 1572 6571 W ActivityManager: Missing app error report, app = com.android.chrome crashing = false notResponding = true
05-31 16:12:58.767 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:58.795 1572 6571 W ActivityManager: Missing app error report, app = com.android.chrome crashing = false notResponding = true
05-31 16:12:58.931 1572 6571 W ActivityManager: Missing app error report, app = com.android.chrome crashing = false notResponding = true
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: ANR in com.android.chrome (com.android.chrome/com.google.android.apps.chrome.Main)
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: PID: 29278
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: Reason: Input dispatching timed out (a051813 com.android.chrome/com.google.android.apps.chrome.Main (server) is not responding. Waited 5004ms for MotionEvent)
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: Parent: com.android.chrome/com.google.android.apps.chrome.Main
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: Load: 1.08 / 1.12 / 0.92
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: ----- Output from /proc/pressure/memory -----
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: some avg10=0.00 avg60=0.00 avg300=0.11 total=145377316
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: full avg10=0.00 avg60=0.00 avg300=0.04 total=67522357
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: ----- End output from /proc/pressure/memory -----
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager:
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: CPU usage from 0ms to 9223ms later (2022-05-31 16:12:49.696 to 2022-05-31 16:12:58.919):
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 102% 29278/com.android.chrome: 101% user + 0.7% kernel / faults: 21248 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.6% 1306/media.codec: 0.3% user + 0.3% kernel / faults: 57934 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 19% 1572/system_server: 8.3% user + 10% kernel / faults: 11560 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 11% 1069/surfaceflinger: 4.3% user + 6.8% kernel / faults: 584 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 1424/media.swcodec: 0% user + 0.2% kernel / faults: 33724 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 5.2% 9821/com.Slack: 3.4% user + 1.7% kernel / faults: 6586 minor 14 major
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 5.2% 29371/com.android.chrome:privileged_process0: 2.8% user + 2.3% kernel / faults: 5095 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 4.5% 2547/com.android.systemui: 2.9% user + 1.6% kernel / faults: 5914 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 1025/media.hwcodec: 0% user + 0% kernel / faults: 7830 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 3.3% 25163/kworker/u16:12: 0% user + 3.3% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 3.2% 4412/com.google.android.inputmethod.latin: 1.8% user + 1.4% kernel / faults: 5054 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.9% 26074/kworker/u16:3: 0% user + 2.9% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.6% 29507/com.android.chrome:sandboxed_process0:org.chromium.content.app.SandboxedProcessService0:1: 2.3% user + 0.2% kernel / faults: 406 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.5% 3136/com.android.phone: 1.4% user + 1% kernel / faults: 4583 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 1.4% 628/logd: 0.5% user + 0.8% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 1280/media.extractor: 0% user + 0% kernel / faults: 2920 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.9% 26040/kworker/u16:1: 0% user + 0.9% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4719/com.android.se: 0% user + 0% kernel / faults: 659 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.7% 516/crtc_commit:136: 0% user + 0.7% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.7% 909/android.hardware.camera.provider@2.4-service_64: 0% user + 0.7% kernel / faults: 41 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 3011/.qtidataservices: 0% user + 0% kernel / faults: 1188 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.7% 4673/com.qualcomm.qti.services.systemhelper:systemhelper_service: 0.5% user + 0.2% kernel / faults: 687 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.7% 4849/com.android.bluetooth: 0% user + 0.7% kernel / faults: 128 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.6% 272/kgsl_worker_thr: 0% user + 0.6% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 800/tombstoned: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.6% 3076/org.codeaurora.ims: 0.4% user + 0.2% kernel / faults: 679 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 3124/com.oneplus.orm: 0% user + 0% kernel / faults: 652 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.5% 9/rcu_preempt: 0% user + 0.5% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.5% 10/rcu_sched: 0% user + 0.5% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.5% 2479/com.oneplus.coreservice: 0.3% user + 0.2% kernel / faults: 709 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.4% 717/jbd2/dm-3-8: 0% user + 0.4% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.4% 2916/com.android.networkstack.process: 0.2% user + 0.2% kernel / faults: 884 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 2989/.dataservices: 0% user + 0% kernel / faults: 700 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4116/com.qualcomm.location: 0% user + 0% kernel / faults: 667 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4614/com.dolby.daxservice: 0% user + 0% kernel / faults: 664 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4731/com.oneplus: 0% user + 0% kernel / faults: 666 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.4% 28775/adbd: 0% user + 0.4% kernel / faults: 1 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 1/init: 0% user + 0.3% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 62/rcuop/6: 0% user + 0.3% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 630/servicemanager: 0.1% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 924/android.hardware.graphics.composer@2.4-service: 0.1% user + 0.2% kernel / faults: 255 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 958/android.hardware.sensors@2.0-service.multihal: 0.1% user + 0.2% kernel / faults: 154 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 963/android.hardware.wifi@1.0-service: 0% user + 0.3% kernel / faults: 203 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 1290/wificond: 0.1% user + 0.2% kernel / faults: 27 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 1491/cameraserver: 0% user + 0% kernel / faults: 63 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 3025/com.qualcomm.qti.telephonyservice: 0% user + 0% kernel / faults: 668 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 3049/com.qualcomm.qtil.aptxals: 0% user + 0% kernel / faults: 667 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4642/com.android.nfc: 0% user + 0% kernel / faults: 684 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4754/com.oneplus.sound.tuner: 0% user + 0% kernel / faults: 659 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4817/com.qualcomm.qti.workloadclassifier: 0% user + 0% kernel / faults: 660 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.3% 29591/logcat: 0.1% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 30/rcuop/2: 0% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 46/rcuop/4: 0% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 63/rcuos/6: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 588/ueventd: 0.2% user + 0% kernel / faults: 1 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 629/lmkd: 0% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 808/netd: 0% user + 0.2% kernel / faults: 44 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 899/android.hardware.audio.service: 0% user + 0.2% kernel / faults: 98 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 908/android.hardware.bluetooth@1.0-service-qti: 0% user + 0.2% kernel / faults: 19 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 932/android.hardware.health@2.1-service: 0% user + 0.2% kernel / faults: 28 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 989/vendor.qti.hardware.display.allocator-service: 0.1% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 997/vendor.qti.hardware.perf@2.2-service: 0% user + 0.2% kernel / faults: 18 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 1052/audioserver: 0% user + 0.2% kernel / faults: 58 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 1282/mediaserver: 0% user + 0% kernel / faults: 66 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 1544/msm_irqbalance: 0.1% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 3097/com.qualcomm.qti.devicestatisticsservice: 0.1% user + 0.1% kernel / faults: 663 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 4843/com.oneplus.opbugreportlite: 0% user + 0% kernel / faults: 673 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 18946/kworker/0:4: 0% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 20652/net.oneplus.launcher: 0% user + 0.2% kernel / faults: 6 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 23740/kworker/u17:0: 0% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.2% 28726/kworker/0:6: 0% user + 0.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 12/rcuop/0: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 13/rcuos/0: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 22/rcuop/1: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 31/rcuos/2: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 39/rcuos/3: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 47/rcuos/4: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 55/rcuos/5: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 70/rcuop/7: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 102/system: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 568/kworker/2:1H: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 631/hwservicemanager: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 700/ipacm: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 701/android.system.suspend@1.0-service: 0% user + 0.1% kernel / faults: 22 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 807/statsd: 0% user + 0.1% kernel / faults: 71 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 919/android.hardware.gnss@2.1-service-qti: 0% user + 0.1% kernel / faults: 26 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 942/android.hardware.memtrack@1.0-service: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 944/android.hardware.neuralnetworks@1.3-service-qti: 0% user + 0% kernel / faults: 25 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 981/qrtr_rx: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 1281/media.metrics: 0% user + 0% kernel / faults: 35 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0% 1528/android.hardware.biometrics.fingerprint@2.1-service: 0% user + 0% kernel / faults: 16 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 1651/qcrild: 0.1% user + 0% kernel / faults: 1 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 1699/hvdcp_opti: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 3996/irq/33-90cd000.: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 4912/cds_ol_rx_threa: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 17172/com.whatsapp: 0.1% user + 0% kernel / faults: 2 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 22198/com.google.android.gms.persistent: 0.1% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 22548/com.google.android.gms: 0% user + 0.1% kernel / faults: 5 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 28475/kworker/1:4: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 0.1% 28900/irq/308-touchpa: 0% user + 0.1% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: +0% 29678/kworker/3:0: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: +0% 29680/crash_dump64: 0% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 29% TOTAL: 19% user + 8.9% kernel + 0.1% iowait + 0.4% irq + 0.2% softirq
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: CPU usage from 121ms to 664ms later (2022-05-31 16:12:49.817 to 2022-05-31 16:12:50.360):
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 59% 1572/system_server: 16% user + 42% kernel / faults: 958 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 52% 29625/AnrConsumer: 9.4% user + 42% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 4.7% 1776/OpMotorManager: 4.7% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.3% 1728/android.bg: 2.3% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.3% 1786/PowerManagerSer: 2.3% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 99% 29278/com.android.chrome: 99% user + 0% kernel / faults: 1 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 99% 29278/.android.chrome: 99% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 11% 1069/surfaceflinger: 6.6% user + 4.4% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 4.4% 1204/app: 4.4% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.2% 1141/Binder:1069_2: 0% user + 2.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.2% 1202/TimerDispatch: 0% user + 2.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.2% 1564/Binder:1069_3: 0% user + 2.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 4.9% 2547/com.android.systemui: 2.4% user + 2.4% kernel / faults: 5 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.4% 2547/ndroid.systemui: 2.4% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 7.2% 26074/kworker/u16:3: 0% user + 7.2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 1.8% 62/rcuop/6: 0% user + 1.8% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 1.9% 272/kgsl_worker_thr: 0% user + 1.9% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2% 516/crtc_commit:136: 0% user + 2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2% 628/logd: 0% user + 2% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 2.5% 3996/irq/33-90cd000.: 0% user + 2.5% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 3% 9821/com.Slack: 3% user + 0% kernel / faults: 1 minor
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 4% 29371/com.android.chrome:privileged_process0: 0% user + 4% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 4% 29411/VizCompositorTh: 4% user + 0% kernel
05-31 16:12:58.956 1572 29625 E ActivityManager: 24% TOTAL: 16% user + 7.7% kernel + 0.2% irq
05-31 16:12:58.968 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:58.972 1572 1689 E system_server: Invalid ID 0x00000000.
05-31 16:12:58.980 1572 1689 E system_server: Invalid ID 0x00000000.
05-31 16:12:58.994 1572 5565 E ActivityThread: Failed to find provider info for net.oneplus.odm.provider.PayloadProvider
05-31 16:12:58.994 1572 5565 E xne : Unknown URL content://net.oneplus.odm.provider.PayloadProvider/OP_payload_upload_table
05-31 16:12:59.042 1572 1717 W BroadcastQueue: Background execution not allowed: receiving Intent { act=android.intent.action.DROPBOX_ENTRY_ADDED flg=0x10 (has extras) } to com.google.android.gms/.stats.service.DropBoxEntryAddedReceiver
05-31 16:12:59.042 1572 1717 W BroadcastQueue: Background execution not allowed: receiving Intent { act=android.intent.action.DROPBOX_ENTRY_ADDED flg=0x10 (has extras) } to com.google.android.gms/.chimera.GmsIntentOperationService$PersistentTrustedReceiver
05-31 16:12:59.169 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:59.370 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:12:59.974 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0
05-31 16:13:00.175 630 630 E SELinux : avc: denied { find } for pid=4673 uid=10433 name=tethering scontext=u:r:vendor_systemhelper_app:s0:c512,c768 tcontext=u:object_r:tethering_service:s0 tclass=service_manager permissive=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

EDIT schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:58:
Aanvulling: het lijkt bij mij specifiek te zitten in de Toegankelijkheidsfunctie van Bitwarden die hier nog aanstaat voor apps die de nieuwe methode van Android Automatisch aanvullen niet ondersteunen. Zolang ik die niet inschakel (en de andere autofill opties van Bitwarden wel) gaat het goed.

Edit: oeps, dat had een edit moeten zijn, geen dubbelpst :$
Ik kan het hiermee inderdaad reproduceren, good job! d:)b

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 12:26
Precies hetzelfde probleem hier, maar met LastPass auto-fill. Ik moest zowel de standaard optie als ook de legacy optie uitzetten voordat het probleem opgelost was. Heb hetzelfde probleem op andere sites gehad, maar kon nooit eerder ontdekken waar het aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Peter schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:52:
Thanks! Dit is een crash die we veel zagen bij bepaalde autofill providers (bijvoorbeeld password managers). De originele crash is opgelost voor Android S+, maar ik zie dat je een iets oudere versie gebruikt. Ik heb het issue (1285454, eveneens privé, sorry!) een hogere prioriteit gegeven. Ik kan me echter niet goed voorstellen hoe dit hetzelfde probleem kan zijn dat andere Tweakers melden.
Ding, ding, Autofill van 1Password uitzetten en het probleem is hier ook foetsie. :)
EDIT schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:58:
Die toegankelijkheidsoptie had ik al uit staan, het is hier echt de Autofill optie in Android zelf die het verschil maakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2WNEgOGnzLfCervM1QWESzGHbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pgM8yxF5YriqfC9jFbs75dcz.png?f=fotoalbum_large
Peter schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Opmerkelijk, I stand corrected :) Wat ik niet snap is waarom autofill überhaupt gebruikt wordt tijdens het laden van de pagina, zeker gezien ik aanneem dat je al ingelogd bent in je Tweakers account. Wellicht iets dat bepaalde advertenties doen?
Advertenties zie ik niet (abonnee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier ook geen pret met de pricewatch. Pricewatch niet gebruiken werkt helaas het best als workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 11:54
Autofill uitzetten van Bitwarden zorgt ervoor dat de pricewatch wel werkt. Hopelijk helpt dit de developers om een oplossing te implementeren. Want als ik moet kiezen tussen autofill of de pricewatch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Xander schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:49:
[...]

Ding, ding, Autofill van 1Password uitzetten en het probleem is hier ook foetsie. :)

[...]

Die toegankelijkheidsoptie had ik al uit staan, het is hier echt de Autofill optie in Android zelf die het verschil maakt:
[Afbeelding]
Wel gaar eigenlijk. Bij mij staat die op "geen" en toch crasht de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 22:55
Ik had me hier nog niet eerder gemeld, maar heb er ook al een tijd last van. De pagina 'laptops/vergelijken' kan wel een halve minuut blijven hangen, waarbij ik in Chrome drie keer op 'Wachten' moet drukken. Daarna is de pagina vlug. Huawei P30 Pro op Android 10.

Na uitschakelen van autofill speelt het probleem niet meer. Staat normaal gesproken op LastPass.

Edit: Automatisch vullen is me meer waard dan de pricewatch, dus heb het weer ingeschakeld. Vreemd genoeg blijft de pricewatch gewoon vlug. Ik heb er uitgebreid mee getest en kan met zekerheid zeggen dat het tijdelijk uitschakelen van autofill het voor mij opgelost heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door FreddyFish op 09-06-2022 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:39
Fwiw, ik heb er ook last van. Android 12 (Moto G30).

Autofill Service staat (al heel lang) uit.

Onder toegangkelijkheid heb ik wel "Donker thema" aan staan. Als ik die toggle, en dus effectief geen enkele optie aan heb onder toegankelijkheid, werkt filteren in de pricewatch vloeiend.

Een willekeurige andere toggle onder toegankelijkheid produceert hetzelfde resultaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
Raymond P schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:05:
Fwiw, ik heb er ook last van. Android 12 (Moto G30).

Autofill Service staat (al heel lang) uit.

Onder toegangkelijkheid heb ik wel "Donker thema" aan staan. Als ik die toggle, en dus effectief geen enkele optie aan heb onder toegankelijkheid, werkt filteren in de pricewatch vloeiend.

Een willekeurige andere toggle onder toegankelijkheid produceert hetzelfde resultaat.
Ja thanks voor je reactie, kan dit ook reproduceren. Heb wel google auto fill aanstaan, maar zodra ik ook maar iets aanzet onder toegankelijk, blijft ie hangen op de pricewatch. In mijn geval gebruik ik het donker thema én authenticator als toegangelijkheids-service. Alleen authenticator uitzetten helpt niet, alleen donker thema uitzetten helpt ook niet, het moet echt allemaal uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Russel88 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 00:59:
Autofill uitzetten van Bitwarden zorgt ervoor dat de pricewatch wel werkt. Hopelijk helpt dit de developers om een oplossing te implementeren. Want als ik moet kiezen tussen autofill of de pricewatch....
Het vervelende is dat wij dit niet op kunnen lossen; dat ligt bij/aan Chrome (of wellicht ook Android's accessibility features en/of aan de implementatie van auto-fill in de diverse password managers).

Ik denk wel dat het aantal form-velden op de pagina, voornamelijk checkboxes (1883 in de laptop filters), hier een rol speelt, maar dat zou m.i. geen issue mogen zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 16-04 12:25
crisp schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Het vervelende is dat wij dit niet op kunnen lossen; dat ligt bij/aan Chrome (of wellicht ook Android's accessibility features en/of aan de implementatie van auto-fill in de diverse password managers).

Ik denk wel dat het aantal form-velden op de pagina, voornamelijk checkboxes (1883 in de laptop filters), hier een rol speelt, maar dat zou m.i. geen issue mogen zijn.
Jullie kunnen hier toch wel wat mee? Zo is pricewatch niet echt fijn werken helaas. Ik heb er veel last van. Zeker nu ik op zoek ben naar laptops :-)

Hardware.info heeft dit probleem niet, dus het kan wel.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ewivis schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Jullie kunnen hier toch wel wat mee? Zo is pricewatch niet echt fijn werken helaas. Ik heb er veel last van. Zeker nu ik op zoek ben naar laptops :-)

"Even de pricewatch filters herschrijven" * crisp zet het op de to-do :P

Maar zonder gekheid: de (legacy) auto-fill uitzetten in Lastpass of Bitwarden zou het voor je op moeten lossen. Helaas heb ik geen idee welke apps daadwerkelijk die "legacy" optie nog nodig hebben, dus ik kan niet beoordelen wat de downside ervan is...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bathing Aap
crisp schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:27:
[...]

"Even de pricewatch filters herschrijven" * crisp zet het op de to-do :P

Maar zonder gekheid: de (legacy) auto-fill uitzetten in Lastpass of Bitwarden zou het voor je op moeten lossen. Helaas heb ik geen idee welke apps daadwerkelijk die "legacy" optie nog nodig hebben, dus ik kan niet beoordelen wat de downside ervan is...
Zie ook reactie van @Raymond P en mij. Het heeft in ons geval niks te maken met auto-fill apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bathing Aap schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Zie ook reactie van @Raymond P en mij. Het heeft in ons geval niks te maken met auto-fill apps.
Bij jou was het toch te herleiden tot Google authenticator, of in ieder geval het gebruik van toegankelijkheidsopties? (Bathing Aap in "Chrome loopt vast bij het laden van de pricewatch op Android").

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 12-06-2022 18:40 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Ik blijf het probleem ook houden met alle toegankelijkheidsopties uit. Zelfs een reset van de toegankelijkheidsopties lost het probleem niet op. Lastpass verwijderen lost het ook niet op.

A52S met Android 12
Lastpass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bathing Aap schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Idem, zonder auto-fill meuk werkt pricewatch ook niet op de mobiel.
Gelukkig forum en de frontpage nog wel.

Ik snap wel dat gebruikers gaan twijfelen aan deze site ipv hetgeen ze gebruiken. 't Is niet alsof andere prijsvergelijkings sites eenzelfde issue hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de vergelijker etc mooi werken. Maar op mn mobiel gewoon niet werkbaar.

Ik zal die autofill eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ewivis schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Dat is interessant, want de filters in de laptop sectie hebben daar ook in totaal 2305 checkboxen. Dan zou de hoeveelheid inputs op de pagina dus niet bijdragen aan de oorzaak, wat dan weer de vraag opwerpt: wat dan wel?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Sterker nog, de vergelijker werkt ook echt sneller op hardware.info. Misschien daar eens naar kijken? Bedoel jullie werken toch samen.

Ben wel blij dat er in ieder geval gereageerd wordt op dit issue :) Dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 17:04
MaZeLe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:04:
Ik blijf het probleem ook houden met alle toegankelijkheidsopties uit. Zelfs een reset van de toegankelijkheidsopties lost het probleem niet op. Lastpass verwijderen lost het ook niet op.

A52S met Android 12
Lastpass
Heb je een add blocker of VPN draaien?

Ik heb het bij mij ook net op kunnen lossen (na weken de laptop sectie niet te kunnen bekijken in de PW)

Ik moest Blokada en Lastpass autofill allebei uitzetten om het probleem te verhelpen. Bij 1 van de 2 bleef Chrome vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jeshua9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 00:24:
[...]

Ik heb het bij mij ook net op kunnen lossen (na weken de laptop sectie niet te kunnen bekijken in de PW)

Ik moest Blokada en Lastpass autofill allebei uitzetten om het probleem te verhelpen. Bij 1 van de 2 bleef Chrome vastlopen.
Ik gebruik Blockada, ook uitgeschakeld krijgt de pricewatch Chrome op Android hier op de knieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Jeshua9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 00:24:
[...]

Ik ervaar het probleem zowel in Edge (AdBlock aan) als Chrome (geen AdBlock mogelijk). Getest met Lastpass geïnstalleerd/actief en Lastpass geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb het inderdaad ook, het stomme is dat als ik een zwieper geef in een grote categorie de zwiep gewoon doorgaat met de melding ervoor.

Dacht dat het aan mij lag maar nee. Getest op:
Oneplus 6T, 7T, 8T, 8 pro, note 4, s7 edge, 2 Lenovo tabs, Samsung tab etc.

Kon zo snel niet echt duidelijke logs vinden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rughbi83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-03 17:31
Is er al zicht op een fix? Het uitschakelen van een andere app, lijkt mij niet de oplossing daar ik het probelbleem ( browser loopt vast terwijl ik dit tik) bij andere sites niet ervaar. Ik ben geen abonnee maar wel langer dan een decennia een vervente Tweakers (Pricewatch) gebruiker en voornamelijk op mobiel. Mvg. Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Rughbi83 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:43:
Is er al zicht op een fix? [...]
Niet vanuit Tweakers; het betreft een bug van de browser waar wij niet zoveel aan kunnen doen. Je moet dus kijken naar Chrome en/of de plugins zelf voor 'n fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Rughbi83 we hebben wel gekeken of we een specifieke oorzaak konden vinden waardoor dit optreedt bij de filterlistings in de pricewatch. Het vermoeden bestond dat dit kwam door de grote hoeveelheid inputvelden (vnl checkboxes) in de filters, maar het blijkt dat het probleem zich niet voordoet op bijvoorbeeld HWI waar de filters qua markup vergelijkbaar in elkaar zitten en ook veel checkboxes hebben.

We kunnen moeilijk even zomaar de filters gaan herschrijven, met het risico dat dat het probleem niet oplost. Wij hebben niet de kennis om precies te achterhalen waar nu precies de oorzaak ligt, en er is helaas ook weinig publieke informatie rondom dit specifieke probleem beschikbaar vanuit het Chrome devteam.

Wellicht dat @Peter die eerder in dit topic heeft gereageerd en betrokken is bij Chrome development ondertussen meer informatie kan geven? Als wij een pointer hebben hoe we dit probleem zouden kunnen voorkomen dan ligt daar voor ons wellicht wel een mogelijkheid om er iets tegen te doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoootjex
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-04 22:56
Ik had dit topic niet opgemerkt en dus een nieuwe opgeschreven.

Maar wat zijn de plugins waarmee ik rekening moet houden?

Ik heb het probleem zowel op chrome als op opera. En in de prijsvergelijker van hardware.info heb ik dit niet. Het probleem is er niet op firefox. Dus ik vermoed dat het chromium gerelateerd is.

Toestel is oneplus nord met android 12.

[ Voor 35% gewijzigd door timoootjex op 01-07-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
timoootjex schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:35:

Maar wat zijn de plugins waarmee ik rekening moet houden?
In principe alles onder toegankelijks-instellingen:

- Authenticator app
- Password managers
- Dark mode (ja gewoon de Android dark mode).

Als je 1 van die dingen aan hebt staan klapt het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peter
crisp schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:53:
Wellicht dat @Peter die eerder in dit topic heeft gereageerd en betrokken is bij Chrome development ondertussen meer informatie kan geven? Als wij een pointer hebben hoe we dit probleem zouden kunnen voorkomen dan ligt daar voor ons wellicht wel een mogelijkheid om er iets tegen te doen.
Nog niet ben ik bang. Het probleem heeft een hogere priorieit gekregen en staat op de planning bij het Chrome Accessibility team, maar zelfs in het meest positieve geval zal een oplossing in de browser tot september moeten wachten.

Wat er lijkt te gebeuren is dat bij het vaststellen van de zogeheten "accessibility tree" tijdens het laden van bepaalde pagina's de geoptimaliseerde algorithmes niet gebruikt kunnen worden, waardoor we op de tragere generieke versies terugvallen. De accessibility tree wordt aangevraagd door onder andere password managers zodat ze weten waar een wachtwoord ingevuld kan worden; nieuwe versies van Android hebben hier betere oplossingen voor beschikbaar, maar nog lang niet alle password managers gebruiken die.

We proberen om voorbeelden van dergelijke HTML structuren te identificeren en deze aan te geven in bijvoorbeeld DevTools, maar dat is ook geen makkelijke taak. Ik zal wat laten horen zodra ik meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik gebruik nu Firefox voor Android ipv Chrome als ik veel moet pricewatch-en. Dat lijkt sowieso een stuk sneller te zijn dan Chrome op Android...

Pagina: 1 2 Laatste