Momenteel ben ik op zoek naar één vervangende auto voor de Renault Megane Station diesel uit 2012. Voor diesel maken we niet genoeg kilometers meer en de betrouwbaarheid wordt minder. Sterker nog, ik type dit in een hotel in Duitsland ivm pech onderweg.
Ik zoek bij voorkeur een hybride die volledig elektrisch kan rijden voor ongeveer 40/50 km binnen en buiten de bebouwde kom, exclusief snelweg. Dat dekt tussen de 60-90% van onze ritten. Als ik me goed ingelezen heb zijn dit soort waardes realistische met dagelijks mode-2 opladen.
Volledig elektrisch zit niet in het budget, we zoeken iets tussen de €15k - 17k€. Dat is exclusief de inruil voor de Renault.
Onderstaande topics heb ik doorgenomen en daar komt voor mij niet duidelijk naar voren of dat volledig elektrisch rijden mogelijk is.
Doorrijden, tussenauto of goedkope hybride/EV?
Advies - Mitsubishi Outlander Phev of Toyota Auris Hybrid
Een bagageruimte van 500 liter is zeer gewenst.
Uit die topics en mijn eigen zoektocht komen de volgende auto’s naar boven:
Toyota Auris station, vinkt eisen af en meeste keuze
Lexus CT200, bagageruimte aan de kleine kant
Hyundai Ionic lijkt ook veel af te vinken
VW Passat variant, duurdere belasting.
Wat zijn de voor- en nadelen van bovenstaande auto’s? Wat
Ik zoek bij voorkeur een hybride die volledig elektrisch kan rijden voor ongeveer 40/50 km binnen en buiten de bebouwde kom, exclusief snelweg. Dat dekt tussen de 60-90% van onze ritten. Als ik me goed ingelezen heb zijn dit soort waardes realistische met dagelijks mode-2 opladen.
Volledig elektrisch zit niet in het budget, we zoeken iets tussen de €15k - 17k€. Dat is exclusief de inruil voor de Renault.
Onderstaande topics heb ik doorgenomen en daar komt voor mij niet duidelijk naar voren of dat volledig elektrisch rijden mogelijk is.
Doorrijden, tussenauto of goedkope hybride/EV?
Advies - Mitsubishi Outlander Phev of Toyota Auris Hybrid
Een bagageruimte van 500 liter is zeer gewenst.
Uit die topics en mijn eigen zoektocht komen de volgende auto’s naar boven:
Toyota Auris station, vinkt eisen af en meeste keuze
Lexus CT200, bagageruimte aan de kleine kant
Hyundai Ionic lijkt ook veel af te vinken
VW Passat variant, duurdere belasting.
Wat zijn de voor- en nadelen van bovenstaande auto’s? Wat