Het Charkiv-Koepiansk-Izjoem-Lyman front

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 159.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

SkiFan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:08:
Eigenlijk precies zoals ik verwachte. Vraag me eigenlijk wel af of de Russen überhaupt nog wel terug kunnen vallen op de oude linies in het Luhansk oblast zoals die er voor 24 febr. waren. Ik vermoed dat ze daar niet meer de getrainde manschappen voor hebben. Met een beetje mazzel lopen de Oekraïners zo achterlangs de Donetsk in.
volgens mij gaf ISW al aan dat Putin het zuiden belangrijker vindt en Luhansk daarvoor opoffert.
Donetsk zal belangrijker zijn voor het behoud van de landbrug naar de Krim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 421923 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

volgens mij gaf ISW al aan dat Putin het zuiden belangrijker vindt en Luhansk daarvoor opoffert.
Donetsk zal belangrijker zijn voor het behoud van de landbrug naar de Krim.
Na al deze verliezen zal het me hogelijk verbazen als hij daarvoor nog materieel en mensen zou hebben. Het begint langzaam maar zeker de kleren van de keizer te worden.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn nog meer bevrijdingen onderweg in deze regio:

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 03-10-2022 12:47 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De snelweg die Svatove met Kreminna verbindt staat op het punt om onderbroken te worden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeI-AgSXgAI7oWi?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Ik las net ook op de NOS dat er in het zuiden vorderingen zijn, zij het in dunbevolkte gebieden. Ik denk dat na de ratificatie door Rusland van de annexaties dat Oekraine gewoon doorgaat met het offensief, ook met in het achterhoofd de dreigementen van onder andere Biden en een Amerikaanse generaal buiten dienst richting Rusland.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SkiFan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:41:
[...]

Na al deze verliezen zal het me hogelijk verbazen als hij daarvoor nog materieel en mensen zou hebben. Het begint langzaam maar zeker de kleren van de keizer te worden.
een van de kledingstukken schijnt al vermist te zijn: een Russische onderzeeër met mogelijk een Poseidon-torpedo is 'missing from base'.

Dus misschien krijgen we straks een nucleaire test in de Kara zee bij Nova Zembla als spierballentaal van Putin aangaande nucleaire dreiging en 'alle middelen niet schuwen'.
De K-329 is overigens van dezelfde klasse als de gezonken Kursk.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 03-10-2022 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:09
Anoniem: 421923 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

een van de kledingstukken schijnt al vermist te zijn: een Russische onderzeeër met mogelijk een Poseidon-torpedo is 'missing from base'.

[Twitter]

Dus misschien krijgen we straks een nucleaire test in de Kara zee bij Nova Zembla als spierballentaal van Putin aangaande nucleaire dreiging en 'alle middelen niet schuwen'.
Dat is waarschijnlijk wat de russen je willen laten denken zodat er meer onrust is.

Verder niet vergeten dat de Amerikanen beter wisten waar de Kursk gezonken was dan de russen zelf. Het is dus sowieso al de vraag of ze hem wel echt kwijt zijn.

Hoe dan ook kun je verder weinig met deze informatie en heeft het ook weinig nut om er van alles achter te zoeken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
[...]

[Twitter]

Die "Mike Hamilton" heeft een hoogst intrigerende twitter feed. Of een troll, of erg enthousiast in de propaganda getrapt.
Maar goed. Zo'n duikboot kan vast onaardige dingen doen, maar heeft natuurlijk niets van doen met tactische nucleaire dreiging. Dat er over en weer koude oorlog duikboten rondvaren om, als nodig MAD te doen is geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

obviously, klinkt inderdaad als stemmingmakerij, zeker omdat het ook een Oscar-II is en geen compleet nieuwe hull en aandrijving waarschijnlijk dus de signature zal prima volgbaar zijn door de Amerikaanse SSN's.

Maar het is wel weer een leuk dingetje, net zoals de meme dat je 's nachts wil slapen... maar dat kan niet want er is een sub missing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onkl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Die "Mike Hamilton" heeft een hoogst intrigerende twitter feed. Of een troll, of erg enthousiast in de propaganda getrapt.
Maar goed. Zo'n duikboot kan vast onaardige dingen doen, maar heeft natuurlijk niets van doen met tactische nucleaire dreiging. Dat er over en weer koude oorlog duikboten rondvaren om, als nodig MAD te doen is geen nieuws.
het heeft er in zoverre alles mee te maken dat de Russen gewoon deze boot naar buiten kunnen brengen met de poseidon-torpedo en misschien zelfs een kernproef doen als antwoord op de huidige situatie rondom de referenda en annexatie in Oekraine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zullen we het hier weer over het front hebben ipv over een duikboot?

Het nieuws gaat snel vandaag en ik denk dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben. Ik denk dat UA snel bij Svatove zal zijn. Daarna zal het wel wat minder snel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 20:22

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

[Twitter]

Rusland kennende heeft corruptie tot het verlies van de sub geleid. Heeft iemand al op eBay gekeken of hij daar te koop staat?

Maar even serieus, wellicht dat ze een kernproef gaan doen als 'waarschuwingsschot' Ze zullen niet zomaar meteen de boel de lucht in jagen met een kernwapen.

Hij 'duikt' vanzelf wel weer ergens op.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:33
RoD schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:46:
Ik denk dat UA snel bij Svatove zal zijn. Daarna zal het wel wat minder snel gaan.
Als Rusland verstandig is trekken ze zich helemaal terug uit dit gebied, pakken ze de defensieve postities van 24 februari op en hopen dat Oekraïne aarzelt om door te pakken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:09
hoevenpe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Als Rusland verstandig is trekken ze zich helemaal terug uit dit gebied, pakken ze de defensieve postities van 24 februari op en hopen dat Oekraïne aarzelt om door te pakken.
Met de wetenschap dat Oekraïne echt wel doorpakt. Aan de andere kant zijn het waarschijnlijk wel de enige defensieve linies die echt fatsoenlijk zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Is er info over hoe sterk de verdedigingslinie van 2014 is?

Natuurlijk heeft Oekraine in de afgelopen 8 jaar niet echt geprobeerd om dit gebied terug te veroveren, was meer wat over en weer artilerie geschiet in deze periode.
Maar ik vraag me af hoe goed/diep de russen en LDPR zich hebben ingegraven en versterkte posities hebben opgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:10
Even een #durftevragen vraag:

Is het te verwachten dat de opmarks van Oekraine moeilijker wordt zodra ze de grenzen bereikt van de gebieden die Rusland al sinds 2014 in bezit heeft?

Ik kan mij voorstellen dat Rusland alle etnische Oekrainers uit die gebieden langzaam heeft vervangen met Russen, dan wel pro-russische Oekrainers. De huidige lokale bevolking van Luhansk / Donetsk is wellicht minder op de hand van Oekraine dan de gebieden die Oekraine recent terug veroverd heeft.

Of zou dit geen rol spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk het niet. Veel pro-Russen zijn ook wel weer omgeslagen na februari gezien wat de Russen allemaal uitvreten in hun gebied.
Tevens zijn heleboel plaatselijke bewoners gedwongen het leger in te gaan aan de kant van DNR/LNR.

Het zal sowieso wel moeilijk zijn op de grenzen van 2014 waar uitgebreide loopgravenlinies zijn gebouwd.
Denk dat het huidige UA-commando daar wel rekening mee houdt en daar omheen gaat trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
Requiem19 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:58:

Is het te verwachten dat de opmarks van Oekraine moeilijker wordt zodra ze de grenzen bereikt van de gebieden die Rusland al sinds 2014 in bezit heeft?

Ik kan mij voorstellen dat Rusland alle etnische Oekrainers uit die gebieden langzaam heeft vervangen met Russen, dan wel pro-russische Oekrainers. De huidige lokale bevolking van Luhansk / Donetsk is wellicht minder op de hand van Oekraine dan de gebieden die Oekraine recent terug veroverd heeft.

Interessante vraag, nu worden ze (vaak) als bevrijders binnengehaald, maar is dat zometeen ook nog in de "2014 gebieden". Al zullen de echte Russische mensen wel weg zijn en veel van de rest zal het geen moer uitmaken, als het maar veilig is.

[ Voor 0% gewijzigd door lost95 op 03-10-2022 15:23 . Reden: Typos ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl

[Embed] Het nieuws gaat snel vandaag en ik denk dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben. Ik denk dat UA snel bij Svatove zal zijn. Daarna zal het wel wat minder snel gaan.
Dat zou dan wel de eerste min of meer ordentelijke tactische terugtrekking zijn door de Russen. Lijkt alsof er, tegen de verwachting in, wat gezond verstand in de bevelvoering is geslopen. In zekere zin jammer: Oekraïne leek dat gebrek aan gezond verstand goed te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

onkl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Dat zou dan wel de eerste min of meer ordentelijke tactische terugtrekking zijn door de Russen. Lijkt alsof er, tegen de verwachting in, wat gezond verstand in de bevelvoering is geslopen. In zekere zin jammer: Oekraïne leek dat gebrek aan gezond verstand goed te benutten.
Of het is qua verstandige bevelvoering een lucky hit en ze blijven hierna doorprutsen. Is ook nog een optie. Je weet gewoon dat als je niet naar de hoge bazen luistert die op aanzienlijke afstand van de oorlog zitten je op een zeker moment dood op een balkon eindigt ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 03-10-2022 14:21 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-04 10:34

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Met de wetenschap dat Oekraïne echt wel doorpakt. Aan de andere kant zijn het waarschijnlijk wel de enige defensieve linies die echt fatsoenlijk zijn.
Die fatsoenlijk waren. Ondertussen is er nogal wat gebeurt qua troepenbewegingen dus of die eerste linies nog steeds zo fatsoenlijk zijn lijkt me sterk de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:42

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/AndrewPerpetua/status/1576913924666306561

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 01:04

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Dat bericht leest alsof ze al voorbij Svatove zijn (noorzijde). Dat lijkt mij wel heel optimistisch / pessimistisch, afhankelijk van welke kant je bent ;)
Maar ze hebben dus ook door dat UA gewoon om de stevige verdedigingslinies heen cirkelt. Daar zit je dan te wachten op de vijand die niet van voren, maar van alle kanten behalve van voren komt...

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Je steeds terugtrekken achter een sterke verdedigingslinie en dan 'boos' worden op de vijand omdat die steeds om je sterkste punten heen trekt is wat kinderachtig. Maargoed, om daar iets tegen te doen heb je een goed uitgerust, professioneel en gemotiveerd leger nodig en niet:

https://nitter.it/nexta_tv/status/1576887102511276032

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 01:04

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

[Embed] Het nieuws gaat snel vandaag en ik denk dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben. Ik denk dat UA snel bij Svatove zal zijn. Daarna zal het wel wat minder snel gaan.
Sinds wanneer luisteren de Russen naar jouw bronnen? Heel het oranje gebied is nu ook op liveUAmap omgezet naar contested area... Wait.. what?!? :X

Als het waar is... met de staart tussen de benen.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Requiem19 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:58:

Ja, dat wordt moeilijker, maar voornamelijk omdat ze daar 8 jaar hebben zitten bouwen en knutselen aan de loopgraven.

Qua mensen zijn ongeveer alle mannen al conscripted, dus er is weinig locale bevolking over.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
YakuzA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Ja, dat wordt moeilijker, maar voornamelijk omdat ze daar 8 jaar hebben zitten bouwen en knutselen aan de loopgraven.

Qua mensen zijn ongeveer alle mannen al conscripted, dus er is weinig locale bevolking over.
In Kherson / Malitupol (spelling?) horen we ook redelijk wat over partizanen die het voor de Russen lastiger maken door bijvoorbeeld pro-Russische leiders te elimineren, of sabotage te doen etc. Dat helpt natuurlijk flink om de Russen daar te destabiliseren.

In Luhansk en Donetsk zal dat een stuk minder zijn, en is de kans er ook nog wel dat zodra de Oekrainers een stukje terug veroverd hebben, pro-Russische burgers het juist moeilijk gaan maken voor de Oekrainers...

Wordt in ieder geval wel interessant om te zien wat er gaat gebeuren zodra Oekraine richting de 2014 grenzen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Requiem19 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
In Kherson / Malitupol (spelling?) horen we ook redelijk wat over partizanen die het voor de Russen lastiger maken door bijvoorbeeld pro-Russische leiders te elimineren, of sabotage te doen etc. Dat helpt natuurlijk flink om de Russen daar te destabiliseren.

In Luhansk en Donetsk zal dat een stuk minder zijn, en is de kans er ook nog wel dat zodra de Oekrainers een stukje terug veroverd hebben, pro-Russische burgers het juist moeilijk gaan maken voor de Oekrainers...

Wordt in ieder geval wel interessant om te zien wat er gaat gebeuren zodra Oekraine richting de 2014 grenzen gaat.
Je komt dan inderdaad meer in gebied met mensen die onder de invloed van 8 jaar Russische staatstv een enigszins gecorrumpeerd wereldbeeld hebben.
Maar gezien alle mannen daar al afgevoerd zijn naar het front, zal het qua weerstand niet heel veel schelen vermoed ik. We zullen het in het voorjaar zien vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 03-10-2022 16:28 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Freakertje schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

Sinds wanneer luisteren de Russen naar jouw bronnen? Heel het oranje gebied is nu ook op liveUAmap omgezet naar contested area... Wait.. what?!? :X

Als het waar is... met de staart tussen de benen.
lijkt erop.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 03-10-2022 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeKcRNwXkBAyyTc?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Is Makiivka al gevallen dan?
Die stad was net versterkt met artillerie en extra troepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Dit is pas echt te voorspelbaar... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeKmbCpWYAAUACA?format=jpg&name=large
Situatie is natuurlijk nog erg fluide, met voornamelijk paniekerige bronnen. Dus nog even met de nodige slagen om de arm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:50:
[Embed]
[Afbeelding]
Situatie is natuurlijk nog erg fluide, met voornamelijk paniekerige bronnen. Dus nog even met de nodige slagen om de arm.
Krasnorichenke ligt aan de andere kant van de rivier. Als die nu al aangevallen wordt is de volgende verdedigingslinie ook alweer bijna geslecht.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Krasnorichenke ligt aan de andere kant van de rivier. Als die nu al aangevallen wordt is de volgende verdedigingslinie ook alweer bijna geslecht.
Dit gaat mij wat te snel, maar aan de andere kant is het niet onvoorstelbaar dat rusland daar geen verdedigende linies heeft.

We gaan het zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:58:
[...]

Dit gaat mij wat te snel, maar aan de andere kant is het niet onvoorstelbaar dat rusland daar geen verdedigende linies heeft.

We gaan het zien.
Ze vielen gisteren toch blijkbaar al Kreminna aan? Dan is dat helemaal niet te snel.
Tweede is dat Lyman waarschijnlijk een complete ramp is waarna er geen frontlijn meer was. Opeens konden de Oekraïners dus oprukken en daarom lijkt de rest van de Russen die waarschijnlijk net hun linies een beetje in orde hadden na de ramp een paar weken geleden, zich nu weer snel moeten terugtrekken. Die lopen alleen het risico overlopen te worden. Maak ook echt geen illusies wie nu ook meer, beter getrainde, meer ervaren en beter uitgeruste troepen heeft. Het zijn zeker niet de Russen.

De Oekraïners doen gewoon wat logisch is. Ze hebben net een tweede omsingelingsslag gewonnen en rukken nu snel op zodat de Russen geen kans krijgen om een nieuwe linie achter de volgende rivier op te zetten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Def Mon ziet het volgende gebeuren:

1. Omcirkeling Svatove:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeLA69CXEAALfp3?format=jpg&name=medium

2. Kreminna pakken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeK_yfsWAAA5ClS?format=jpg&name=medium

Lysychans'k en Severodonetsk komen daarna in het vizier.

https://twitter.com/DefMon3

[ Voor 33% gewijzigd door XWB op 03-10-2022 23:02 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:32:
Is Makiivka al gevallen dan?
Die stad was net versterkt met artillerie en extra troepen.
3 uur later... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 04-10-2022 00:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hier een filmpje van LPR troepen die onderling een gesprek hebben (met ondertiteling)

Blijkbaar hadden de Russische commandanten tegen de Russische troepen gezegd dat ze gingen terugtrekken vanuit Drobysheve (boven Lyman) en om niks tegen de LPR troepen te zeggen, zodat deze konden zorgen dat de Russen zich konden terug trekken.

Filmpje hier:
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-04 08:34
gise schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 00:49:
Hier een filmpje van LPR troepen die onderling een gesprek hebben (met ondertiteling)

Blijkbaar hadden de Russische commandanten tegen de Russische troepen gezegd dat ze gingen terugtrekken vanuit Drobysheve (boven Lyman) en om niks tegen de LPR troepen te zeggen, zodat deze konden zorgen dat de Russen zich konden terug trekken.

Filmpje hier:
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Hahahah, oh boy, even los van good vs bad guys, maar wat is dit diep triest zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FlowSnake schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 06:31:
[...]

Hahahah, oh boy, even los van good vs bad guys, maar wat is dit diep triest zeg.
Bad guys VS worse guys ;)

Het illustreert wel weer hoe het daar werkt in het leger...

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2022 07:42 ]

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeNhBM7WQAAN19M?format=jpg&name=medium
Er is nu een link tussen noord en zuid. Volle kracht vooruit naar het oosten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:19

Maestro

It's just completely whack!

Yes sir!
https://nitter.it/NOELreports/status/1577325631959883777

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Wellicht een nog dommer idee dan 20.000 man op de westoever van de Dnipro zonder brug:
Alle resterende troepen in een kom verzamelen voor een wanhopige 'Battle of the Bulge' tegenaanval, met Oekraïnse artillerie hoog in de heuvels ten westen ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Graag zelfs, dat ruimt nog snel wat ervarener soldatski voordat de mobiks komen. Hoe eerder ze een 'beslissende slag' willen afdwingen hoe beter, zeker nu ze die sowieso niet meer gaan winnen. Als ze dan ook nog een brakke locatie zoeken omdat de grote generaal nu-nu-nu een puntje wil scoren dan wordt het nog beter.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:56:
Wellicht een nog dommer idee dan 20.000 man op de westoever van de Dnipro zonder brug:
[Twitter]Alle resterende troepen in een kom verzamelen voor een wanhopige 'Battle of the Bulge' tegenaanval, met Oekraïnse artillerie hoog in de heuvels ten westen ervan...
Deze soldaat in Svatove zegt wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:29:
Volle kracht vooruit naar het oosten :)
Oeh, iemand kent het "Russlandlied" :p

[ Voor 35% gewijzigd door XWB op 04-10-2022 21:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/NOELreports/status/1577388407306784773

De Russische(?) genie is aan de rol, het grote apparaat is een BTM-3, een machine om loopgraven mee te graven. http://www.military-today.com/engineering/btm_3.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die loopgraven zullen de Russen hard nodig hebben, want Svatove is moeilijk te verdedigen daar Oekraïne nu vanop de heuvels kan bombarderen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:21:
Die loopgraven zullen de Russen hard nodig hebben, want Svatove is moeilijk te verdedigen daar Oekraïne nu vanop de heuvels kan bombarderen.
Het blijft bijzonder dat ze defensieve posities kiezen op basis van politieke ipv militaire logica.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Met 210-850 meter per uur is het ook een prachtig doelwit. Als dat ding daar in de buurt aan de gang gaat zijn ze wel rijkelijk laat..

Ja, nouja, what else is new :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
_Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:29:
Met 210-850 meter per uur is het ook een prachtig doelwit. Als dat ding daar in de buurt aan de gang gaat zijn ze wel rijkelijk laat..
Binnenkort bij Oryx op de lijst... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 15:13

servies

Veni Vidi Servici

XWB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:21:
Ik denk dat ze al wat verder vooruit denken: "Laten we vast de graven regelen voor straks. Dan hoeven ze niet meer met een schepje aan de gang"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

servies schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:39:
[...]

Ik denk dat ze al wat verder vooruit denken: "Laten we vast de graven regelen voor straks. Dan hoeven ze niet meer met een schepje aan de gang"...
Why not both? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

Jiffy

God, you're ugly!

_Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:29:
idd. Als ze nu nog aan loopgraven en dergelijke moeten gaan beginnen... Tja, uhm... "Rijkelijk laat" is dan wel het understatement van het jaar, vermoed ik.

Kansloos, gewoon.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
_Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:18:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1577388407306784773

De Russische(?) genie is aan de rol, het grote apparaat is een BTM-3, een machine om loopgraven mee te graven. http://www.military-today.com/engineering/btm_3.htm
Een ontwerp uit 1957... Lijkt me in dit geval geen probleem: als het werkt, dan werkt het.
Maar wel op basis van de originele T-54, dus we zijn weer een half stapje dichterbij de T-34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
_Eend_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:18:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1577388407306784773

Tja als je totaal geen reserves hebt, dan krijg je dit...
Ze zijn nu echt veel te laat als ze meer dan wat simpele schuttersputjes willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jiffy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:42:
[...]

idd. Als ze nu nog aan loopgraven en dergelijke moeten gaan beginnen... Tja, uhm... "Rijkelijk laat" is dan wel het understatement van het jaar, vermoed ik.

Kansloos, gewoon.
Ze hadden dat ding beter naar Starobilsk kunnen sturen imho.
Maarja, das politiek niet verantwoord.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56
Nou ja, misschien hebben ze er meer dan 1.
Ik vind het een mooie machine https://www.military-today.com/engineering/btm_3_l6.jpg , maar dit soort WW1 acties gaat ze niet redden tegen een modern leger.

[ Voor 3% gewijzigd door blissard op 05-10-2022 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik hou niet zo van dit soort berichten maar als notoire zwartkijker Ropcke dit roept, dan is het het posten waard.

Haidai meldt het ook, maar hij is altijd wat optimistisch.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 05-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:36:
[...]

Tja als je totaal geen reserves hebt, dan krijg je dit...
Ze zijn nu echt veel te laat als ze meer dan wat simpele schuttersputjes willen hebben.
ik vraag me vooral af of ze nog iets van zware infantrie hebben die enige staat van operationeel zijn kan vertonen. Als ik de progressie kijk over enkele dagen genomen, dan kun je bijna niet meer spreken van enige echte weerstand. Hooguit wat 'verdwaalde' Russische eenhden die proberen wat tegengewicht te geven zonder enig groter idee/plan.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:36:
[Embed] Ik hou niet zo van dit soort berichten maar als notoire zwartkijker Ropcke dit roept, dan is het het posten waard.

Haidai meldt het ook, maar hij is altijd wat optimistisch.
[Embed]
Het zullen wel Nevske en Makiivka zijn bijv.
en wat voorstadjes die tussen Kreminna en Lyman liggen?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
polthemol schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

ik vraag me vooral af of ze nog iets van zware infantrie hebben die enige staat van operationeel zijn kan vertonen. Als ik de progressie kijk over enkele dagen genomen, dan kun je bijna niet meer spreken van enige echte weerstand. Hooguit wat 'verdwaalde' Russische eenhden die proberen wat tegengewicht te geven zonder enig groter idee/plan.
Daar lijkt het wel op. Daarom heb je ook een operationele reserve nodig die je de tijd kan geven om al die losse eenheden weer te verzamelen en organiseren. De Oekraïners gaan nu al dagen door waardoor ik mijn twijfels heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
dat betekend ook dat elke linie reddeloos verloren is van hun tot er ergens weer zware eenheden geplaatst zijn (en vanaf dat punt is natuurlijk de vraag hoe ze tactisch ervoor staan, want ik zie daar ook geen verandering).

Volgende vraag zou dan zijn: heeft Oekraïne het materiaal om door te gaan als de winter ook bezig is? Gezien het gebrek aan welke bevoorrading dan ook zou het bijzonder prettig vechten moetn zijn tegen een tegenstander zonder zelfs winterkleding.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

de eenheden van de elite die ze naar het front hebben gestuurd zijn grotendeels wiped out.
Er zullen nog wel andere bataljons zijn van dezelfde genummerde eenheden maar ja die wacht hetzelfde lot.
In februari en maart, maar zeker nu, aangezien UA beter getraind en equipped is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polthemol schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:51:
dat betekend ook dat elke linie reddeloos verloren is van hun tot er ergens weer zware eenheden geplaatst zijn (en vanaf dat punt is natuurlijk de vraag hoe ze tactisch ervoor staan, want ik zie daar ook geen verandering).

Volgende vraag zou dan zijn: heeft Oekraïne het materiaal om door te gaan als de winter ook bezig is? Gezien het gebrek aan welke bevoorrading dan ook zou het bijzonder prettig vechten moetn zijn tegen een tegenstander zonder zelfs winterkleding.
Oekraine heeft dat materiaal, ben ik van overtuigd.
Hun infanterie lijkt mij superieur (nog even los van de lagere status van de TDF), hebben ze himars om de Russische mogelijkheden mee lam te leggen.
Tanks en voertuigen misschien minder, met name tanks.
Maar met mobiele units (mechanised infantry) kom je op veel terreinen ook een heel eind met anti-tank wapens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Er is in elk geval veel winterkleding gedoneerd aan Oekraïne, van verschillende landen. Geen idee of dat genoeg is om door te gaan.

Dat is een goede vraag!

Volgens westerse analisten zal het Oekraïense offensief over twee tot drie weken tot stilstand komen, vanwege het slecht weer. Maar Oekraïne kent zijn eigen land vast beter dan de analisten. Dus wie weet?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Er is in elk geval veel winterkleding gedoneerd aan Oekraïne, van verschillende landen. Geen idee of dat genoeg is om door te gaan.

[...]

Dat is een goede vraag!

Volgens westerse analisten zal het Oekraïense offensief over twee tot drie weken tot stilstand komen, vanwege het slecht weer. Maar Oekraïne kent zijn eigen land vast beter dan de analisten. Dus wie weet?
25k winterkleding gedoneerd door Litouwen. Er vanuitgaande dat het witte camo heeft?
In ieder geval de SOF gaat gewoon door *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFeTZYh5XwAkIkPb.jpg%3Fname%3Dorig

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dus UA staat bijna bij de grens met Luhansk en we kunnen dit topic alweer hernoemen? :D

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Luhansk front lijkt me een redelijk heldere naam. En als dat niet meer klopt kan het gefuseerd worden met het Donbass-topic. (Of hernoemd worden naar Wolgograd-front :X )

Als consequentie daarvan: Benieuwd hoeveel dagen het nog duurt voordat Charkov oblast helemaal bevrijd is.

[ Voor 24% gewijzigd door onkl op 05-10-2022 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:24
Per Oblast lijkt me een duidelijke kenmerking. Izjoem is al een tijdje bevrijd, straks Koepiansk ook. En wat Lyman betreft is het nog wel de vraag of dit dan de Donetsk oblast betreft; die stad ligt in de Donbass. Dus wat mij betreft per oblast opsplitsen.
We missen tevens nog een topic voor het Zaporizha front lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door fonsoy op 05-10-2022 14:23 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

De Donbas schijnt goed uitgeput te zijn qua infanterie. Veel eenheden waren weggehaald om Cherson te verdedigen, en die zitten nu tegen de Dnipro aangedrukt.

Zouden er nog veel eenheden in Zaporizhzhia verblijven?

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Laatste updates, UA moet hier en daar de frontlinie versterken en er is sprake van vermoeidheid onder de troepen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeTxgcdWIAAbgAy?format=png&name=small
https://twitter.com/wartranslated/status/1577651529309356034

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:05:
Laatste updates, UA moet hier en daar de frontlinie versterken en er is sprake van vermoeidheid onder de troepen:

[Afbeelding]
https://twitter.com/wartranslated/status/1577651529309356034
Daar zal wel een roulatie aankomen inderdaad, die zijn in een paar weken van Charkiv > Kupiansk > Svatove en Charkiv > Izium > Lyman > Kreminna/Svatove aan het karren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja dit zegt Rybar. Ik zou niet weten waarom hij informatie zou hebben over de noodzaak van rotatie bij sommige units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW04PxMoKrlsbz5STA78AL03-bI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bTGbrIpkxsR51pUFc3gvdMzp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-04 15:07
RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:36:
Tsja dit zegt Rybar. Ik zou niet weten waarom hij informatie zou hebben over de noodzaak van rotatie bij sommige units.
Hij spreekt zelfs over “ refused”, maar Rybar moet ondanks al het negatieve nieuws voor zijn team toch iets zeggen dat het bij de ander ook niet allemaal geweldig is.

En ergens kan ik me het ook wel enigszins voorstellen dat sommige eenheden ondanks alles toch wel even wat rust willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 15:13

servies

Veni Vidi Servici

Prosac schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:57:
[...]

Hij spreekt zelfs over “ refused”, maar Rybar moet ondanks al het negatieve nieuws voor zijn team toch iets zeggen dat het bij de ander ook niet allemaal geweldig is.

En ergens kan ik me het ook wel enigszins voorstellen dat sommige eenheden ondanks alles toch wel even wat rust willen.
Ik vermoed eerder dat veel van die Ukraïnse eenheden gedwongen moeten rouleren om te zorgen dat ze niet "overspannen" raken.... Ik gok dat ze er veel te veel op gebrand zijn om die Russen af te maken en hun eigen gezondheid nauwelijks in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het lijkt vandaag wat moeizamer te gaan. Het feest is weer voorbij en tijd om weer wat conservatiever te worden. Tot het volgende front instort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
RoD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:15:
[Embed] Het lijkt vandaag wat moeizamer te gaan. Het feest is weer voorbij en tijd om weer wat conservatiever te worden. Tot het volgende front instort.
Voor geïnteresseerden: Wanneer je die twee plaatsen ziet op google maps, lijkt het een slimme plek voor verdediging. Totdat je de terrein-laag aanzet. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inmiddels zou aardig wat materiaal naar de frontlinie verplaatst zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeVUEAXXEAIOJb_?format=png&name=small

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik luisterde een paar dagen terug naar een Twitter Space met James Vasquez (Amerikaan die daar meevecht), en hij is er van overtuigd dat Oekraïne flink zal toeslaan in de winter en dat de kaart in januari er heel anders uit zal zien. Ze hebben veel goede winterspullen binnen gekregen en de Russen zitten er dan waarschijnlijk een heel stuk slechter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-04 16:28

ZenTex

Doet maar wat.

user109731 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 03:07:
[...]

Ik luisterde een paar dagen terug naar een Twitter Space met James Vasquez (Amerikaan die daar meevecht), en hij is er van overtuigd dat Oekraïne flink zal toeslaan in de winter en dat de kaart in januari er heel anders uit zal zien. Ze hebben veel goede winterspullen binnen gekregen en de Russen zitten er dan waarschijnlijk een heel stuk slechter bij.
Dat lijkt niet onlogisch.

De Russen kennende zullen ze de logistiek nog steeds niet op orde hebben, denk tekorten aan alles, brandstof voedsel munitie, noem maar op.
niet dat ze zullen verhongeren, maar ze moeten waarschijnlijk spaarzaam zijn.
de conscripts aan het front zullen wel matig uitgerust zijn en het is sowieso geen pretje de hele dag in je schuttersputje te zitten te vernikkelden in je eigen rotzooi, helemaal als je niet of weinig gerouleerd word.

Dan stort het moraal, dat al beneden peil is, helemaal in.

En als UA dan weer volop van het terrein gebruik kan maken...

Toegegeven, elk nadeel voor de Russen is er ook 1 voor hen, maar ze lijken de logistiek op orde te hebben, goed uitgerust met winterspullen, en ze hebben de spirit en vechtlust.

Ik krijg bijna medelijden met die conscripts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Ook hier een mooie ISW update:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeWSofzXwAErccu?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Filmpje in tweet. De tekst zegt het eigenlijk al. Geen sprake van een georganiseerde terugtrekking uit Lyman.

https://nitter.it/ItsArto...188z8PHgeo2QfA5zb-oA&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-04 08:34
RoD schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:14:
[Embed] Filmpje in tweet. De tekst zegt het eigenlijk al. Geen sprake van een georganiseerde terugtrekking uit Lyman.

https://nitter.it/ItsArto...188z8PHgeo2QfA5zb-oA&s=19
Zooo, heftig. Maar goed, het is of de Russen, of de Oekraïeners. Dan toch maar zo, maar je gaat niet vol goede moed naar je 'back-up frontlinie' op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.it/NOELreports/status/1578288226166804482#m

https://nitter.it/NOELreports/status/1578288235289382913

En zoals ik net ontdekte, er ligt ook een Makiivka ten oosten van de stad Donetsk, maar het gaat dus om deze:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fec0hQ8XkAAg9yV?format=jpg&name=large

[ Voor 56% gewijzigd door _Eend_ op 07-10-2022 09:45 . Reden: Kaartje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
In de categorie "ruis door dubbele plaatsnamen" :
Hrakove, tussen Dvorichna en Troits'ke

is toch (nog) niet bevrijd.
https://nitter.it/Geopoli...tus/1578265688791166976#m
Ondertussen is Oekraïne al wel bezig in Hrakove spoorlijnen te herstellen, inclusief bovenstaand filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 24-04 12:52

bloody

0.000 KB!!

WarGonzo meldt:
⚡️Urgent⚡️Ukrainian Armed Forces hit the Rubizhne-Kremennaya interchange with HIMERS⚡️ The day before, Ukrainian neo-Nazis hit the Rubizhnoye-Kremennaya road junction with missiles, sources of the @wargonzo project at the Donbass front line report. We also had photos at our disposal confirming that the blow was inflicted by NATO weapons. There are dead and wounded among our fighters. There were six missiles in total. Ammunition was with striking elements that pierced iron poles standing by the road. Earlier, we reported on the use of HIMERS with cassettes in the Kherson direction.
Altijd een beetje lastig met die namen... maar ik vermoed de P-66 weg aan de directe oostkant van Kreminna.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:23:
WarGonzo meldt:

[...]
Altijd een beetje lastig met die namen... maar ik vermoed de P-66 weg aan de directe oostkant van Kreminna.
Zullen daar wel versterkingen op een kruispunt hebben staan roken die idd op de P66 onderweg waren van Rubizne naar Kreminna.

Zo te lezen was het goed raak op een militair doel iig :)
(blijkbaar met de nieuwe HIMARS raketten voor soft-targets)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-10-2022 11:35 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Hier wordt inderdaad hetzelfde verhaal genoemd en gesproken over het kruispunt:

https://nitter.it/NOELreports/status/1578316922596167680

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maestro schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:38:
Hier wordt inderdaad hetzelfde verhaal genoemd en gesproken over het kruispunt:
[Twitter]
https://nitter.it/NOELreports/status/1578316922596167680
Ze (Rusland) proberen al langer hun eigen cluster munitie gebruik goed te praten door de whataboutism kaart te spelen.

Dit klinkt meer als een m30a1 met de tungsten stukken. Niet als een cluster munitie.
https://www.forbes.com/si...-himars-far-deadlier/amp/

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 07-10-2022 11:51 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Ik postte hem even om je vermoeden over de locatie te ondersteunen.
Het gedeelte 'submunition' zat bij mij eigenlijk al in de auto-ignore, met exact de reden de je al noemt:
Klinkt als een 'mooie' gelegenheid voor een 'maar hunnie doen het ook!' uitroep.

Het zou me enorm verbazen als UA überhaupt clustermunitie in zou zetten. de EU landen zijn niet echt fier op dat spul. Het toch inzetten zou wel eens een hoop goodwill kunnen wegnemen. Dan nog de vraag: Hoe komen ze er aan? Behalve USA zie ik geen mogelijke leveranciers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maestro schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:04:
Ik postte hem even om je vermoeden over de locatie te ondersteunen.
Het gedeelte 'submunition' zat bij mij eigenlijk al in de auto-ignore, met exact de reden de je al noemt:
Klinkt als een 'mooie' gelegenheid voor een 'maar hunnie doen het ook!' uitroep.

Het zou me enorm verbazen als UA überhaupt clustermunitie in zou zetten. de EU landen zijn niet echt fier op dat spul. Het toch inzetten zou wel eens een hoop goodwill kunnen wegnemen. Dan nog de vraag: Hoe komen ze er aan? Behalve USA zie ik geen mogelijke leveranciers.
Jup, andere landen hebben idd de m26 munitie al ontmanteld en daarbovenop:
Waarom zou UA clustermunitie willen inzetten op eigen grondgebied?
Uiteindelijk zijn ze dan zelf het bokkie met onontplofte munitie waarmee ze hun eigen kinderen in gevaar kunnen brengen later.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En we gaan verder in een nieuw topic. :)
Het noord Loegansk front

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.