Het Charkiv-Koepiansk-Izjoem-Lyman front

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 159.454 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:17
Het enige wat de Russen nog kunnen doen is ver weg een nieuwe verdedigingslinie opzetten en accepteren dat alles daarbuiten verloren is.

Poetin zal dat echter nooit accepteren...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 00:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Volgens Visrgard24 is dit de huidige situatie.
Bovenin zie je dat de pocket bijna gesloten is en een grote groep Russische soldaten zijn omcirkeld.

Ook benieuwd hoe ze het verder aanpakken. De manschappen ten oosten van de pocket kunnen op meerdere flanken aangevallen worden.

Een aantal ru brigades die naar het zuiden zijn gestuurd rijden nu weer de omgekeerde weg. Dus ze zullen één deze dagen weer bij dit front aansluiten.

Echter nu Kupyansk heroverd is, is een belangrijke levensader van het Russische leger afgesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-L-boIe_mT4gid3swMvq5Z98VO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fEiny7MPCcXcjgKgbPLqTvfb.jpg?f=user_large

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook in de reguliere NL media wordt er over dit item gesproken:

https://nos.nl/nieuwsuur/...mars-van-oekraine-vandaan

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27
hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:55:
Het enige wat de Russen nog kunnen doen is ver weg een nieuwe verdedigingslinie opzetten en accepteren dat alles daarbuiten verloren is.

Poetin zal dat echter nooit accepteren...
Ik ben toch benieuwd hoe alle gangsters om Poetin heen zich nu gaan gedragen , de beloofde punt van de nieuwe taart is nu wel uit zicht en er zal op enig moment afgerekend gaan worden. Vraag is nu wie is er sneller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoopte hiermee wakker te worden, en het lijkt te gebeuren.

Kupyansk is grotendeels heroverd, zo lijkt het. Er komt nu geolocated beeld naar buiten.
[Twitter: https://twitter.com/HIMARS_OTAN/status/1568497928561639426?t=Ag5nOtG3IBGMQYa7HfYxYw&s=19]

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 09:51 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:34
Passief lezer in dit forum, maar het is me meerdere malen opgevallen dat de updates die hier gepost worden en de duiding die eraan gegeven wordt, erg vaak als soort van letterlijke samenvatting terugkomt op de NOS. Alsof er een paar enthousiaste redacteurs meelezen :). Of we moeten concluderen dat wat hier verzameld en besproken wordt van goed journalistiek niveau is - chapeau aan de vele posters!

Intussen hoop ik dat het "if it's too good to be true..." motto hier niet opgaat. Ik blijf altijd een bepaalde mate van gereserveerdheid hebben, want zoals wij de Russen beschimpen met hun information bias, zo ben ik er heel erg van overtuigd dat wij die óók hebben, de andere kant op. Vooralsnog lijkt die echter meestal wel uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 00:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb er alle vertrouwen in dat ze dit wel van flikken.

Met alle intelligence daar in de lucht en buiten de dampkring zullen de posities die worden aangevallen héél zorgvuldig gekozen zijn. De zwakste plekken doorbreken om vervolgens de sterkere posities van de achterkant aan te vallen bijvoorbeeld.

Waar de Russen gewoon lomp door probeerden te stomen.

Voelt een beetje als muscle vs brains. Oekraïne de underdog die steeds weet te verrassen. Gedegen bron/vooronderzoek doet en niet over 1 nacht ijs gaat. Beetje zoals wij.. Tweakers (8>

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het valt mij juist op dat wat hier allemaal gebeurt, en in mijn ogen nu al historisch is, weinig aandacht krijgt in de reguliere media. Ik zou wel wat duiding willen zien door een NL generaal b.d. of iets dergelijks. Niet dat hij mij iets nieuws zal vertellen (denk ik), maar het grote publiek zal wel nieuwe dingen horen denk ik zo.

Dat betekent, stam + t .

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Killjoy

Klingon lawn products

bloody schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:00:
[...]

Ik ben (helaas) niet zo verbaasd. Vanaf dag 1 van de oorlog horen we al berichten dat er eenheden zijn die met keiharde hand voorkomen dat andere eenheden niet meevechten.

Edit, ah ik lees een paar replies later dat ze Barrier Troops genoemd worden.
Bizar dat deze eenheden nodig zijn überhaupt. Past wellicht goed bij totalitaire regimes
In ieder geval tot aan de tweede wereldoorlog was dat in het Nederlandse leger de taak van de militaire politie. Kan het niet zo snel vinden. Maar er is een interview met een voormalig mp'er die die taak had bij de slag om de Grebbeberg.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

sjroorda schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:51:
[...]

Passief lezer in dit forum, maar het is me meerdere malen opgevallen dat de updates die hier gepost worden en de duiding die eraan gegeven wordt, erg vaak als soort van letterlijke samenvatting terugkomt op de NOS. Alsof er een paar enthousiaste redacteurs meelezen :). Of we moeten concluderen dat wat hier verzameld en besproken wordt van goed journalistiek niveau is - chapeau aan de vele posters!
Dit is inderdaad een interessant artikel voor Nederlandse begrippen :) Eindelijk eens een beschouwing van de beschikbare informatie, afwegend wat wel en niet zou kunnen kloppen.
Intussen hoop ik dat het "if it's too good to be true..." motto hier niet opgaat. Ik blijf altijd een bepaalde mate van gereserveerdheid hebben, want zoals wij de Russen beschimpen met hun information bias, zo ben ik er heel erg van overtuigd dat wij die óók hebben, de andere kant op. Vooralsnog lijkt die echter meestal wel uit te komen.
Klopt. Het nieuws komt vooral uit pro-Oekraïense bron, ook omdat de pro-russische kant totaal onbetrouwbaar is en altijd liegt. Het interessante van deze opmars is nu juist dat we de meeste informatie op dit moment krijgen vanuit russische hoek, terwijl het vanuit Oekraïense hoek stil is. Ik ben ook elke keer bang dat het te mooi is om waar te zijn, om een half uur later bevestiging te krijgen dat het toch echt zowel mooi als waar is.

We gaan zien waar dit eindigt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:00:
Het valt mij juist op dat wat hier allemaal gebeurt, en in mijn ogen nu al historisch is, weinig aandacht krijgt in de reguliere media. Ik zou wel wat duiding willen zien door een NL generaal b.d. of iets dergelijks. Niet dat hij mij iets nieuws zal vertellen (denk ik), maar het grote publiek zal wel nieuwe dingen horen denk ik zo.
Ik hoop dat als dit "klaar" is en er vanuit Oekraïense kant ook officiële informatie naar buiten komt, we een mooie documentaire oid hierover krijgen. Bedenk dat er vanuit Oekraïense kant een informatiestilte is. Naast een paar beelden van wat men in beslag heeft genomen en beelden met Oekraïense vlaggen bij stadshuizen, komt er maar weinig beeld naar buiten en kijken we nota bene vooral naar de russen voor updates.

Wat een verhalen zullen er te vertellen zijn over deze opmars. Hoe dan ook, eerst doordrukken en consolideren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@RoD
We gaan zien waar dit eindigt :)
Ik hoop dáár waar het een ruim half jaar geleden ook begonnen is. Een losgeslagen 'valse hond' die uiteindelijke weer terug in z'n hok gedwongen is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
Geen woorden voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:08:
[...]

Dit is inderdaad een interessant artikel voor Nederlandse begrippen :) Eindelijk eens een beschouwing van de beschikbare informatie, afwegend wat wel en niet zou kunnen kloppen.
Dat heeft denk ik met jouw subset te maken.

@teacup plaatst regelmatig goede stukjes uit het liveblog van de Volkskrant (paywall), ik zie in NRC (paywall) ook goede stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38

_Eend_

🌻🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:24:
[...]

@teacup plaatst regelmatig goede stukjes uit het liveblog van de Volkskrant (paywall), ik zie in NRC (paywall) ook goede stukken.
Ja, sorry, ik zei Nederlandse, maar ik bedoel eigenlijk NOS. NRC en Volkskrant plaatsen inderdaad regelmatige goede artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:24:
[...]

Inderdaad, NRC heeft af en toe ook wel goede stukken maar je moet het wel een beetje van de kwaliteitskranten hebben en zelfs die hebben af en toe stukjes waarvan ik denk dat de journalistiek wel wat beter had gekund.

De mainstream media laten het al een tijd heel erg liggen en verspreiden soms zelfs complete onzin of gewoon niet meer dan copy paste stukjes

Goede journalistiek wordt, in mijn ogen, in toenemende mate belangrijk. Zowel in deze oorlogsverslaggeving als in algemene zin.

Ik moet zeggen dat tweakers voor mij ook een bron is. Natuurlijk wordt er hier ook onzin gepost maar er wordt ook veel uitgezocht. Met name als het om specifieke kennis gaat kun je hier nog wel eens wat vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Het wordt steeds mooier...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat ik mij trouwens afvraag, met de aanval ten zuiden van Lyman / Yampil, zou UA de Oskil al overgestoken zijn ten zuiden van Kupyansk? Lijkt me goed om daar een bridgehead te hebben om vanuit het zuiden de oostkant van Kupyansk te kunnen bevrijden cq. het offensief daar te kunnen ondersteunen. Maar wellicht is dat te optimistisch.

Plaatje van wat ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7WpV5W_iovTOvXxtekYWFUOJUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yNwcVeFsaT2Y0NKUSjlh6EJZ.png?f=fotoalbum_large

Edit: als armchair general met een diploma militaire strategie van de Twitter-universiteit zeg ik dat Svatove het volgende target moet zijn, om de GLOC naar Severodonetsk af te sluiten. Dat zou kunnen als Kupyansk echt in handen is van UA. Maar de russen zullen toch ook wel ergens tegenstand gaan bieden, voordat we bij de russische grens zijn....

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 10:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Vermoed dat het kaartje van gisteren toch waar kan zijn geweest. Ze vanaf Sid'kove over de rechter oever naar het zuiden zijn gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Russen die uit Kupyansk vluchten:

https://www.reddit.com/r/...pyansk_the_author_of_the/

Iemand had het over een Blyatskrieg van de Russen :+

Verder:
An almost literal translation.

Barely got the fuck out. We'd just finished moving all the shit to the guys at the front, when they saw us and covered us with fire. Thank God we got away.

bron: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Een andere redditor heeft de vermoedelijke locatie:
probably at 49.709584, 37.662872 , driving east

bron: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSXMF4TRQ1EaLWviiWaNuhPYobc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f8aGxoQ1xRWktbupw2jkF2Lq.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:33:
Vermoed dat het kaartje van gisteren toch waar kan zijn geweest. Ze vanaf Sid'kove over de rechter oever naar het zuiden zijn gegaan.
Bedoel je Sen'kove?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 23:12
Lijkt dat Kupyansk nu officieel is bevrijd volgens LiveUAMap:

https://liveuamap.com/en/...s-have-liberated-kupiansk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:29:
[...]
Goede journalistiek wordt, in mijn ogen, in toenemende mate belangrijk. Zowel in deze oorlogsverslaggeving als in algemene zin.

Ik moet zeggen dat tweakers voor mij ook een bron is. Natuurlijk wordt er hier ook onzin gepost maar er wordt ook veel uitgezocht. Met name als het om specifieke kennis gaat kun je hier nog wel eens wat vinden.
Helemaal mee eens, maar journalistiek kent ook zijn economische grenzen.

Sinds de tech bedrijven zo'n groot stuk van de advertentiemarkt hebben opgeslokt zijn de redacties grofweg gehalveerd. Wat we hier op Tweakers zien, het continue afschuimen van socials en proberen de opbrengst te wegen, dat kan een krantenredactie domweg niet meer opbrengen voor actualiteit.

De NOS is een ander verhaal, die hebben een doelstelling om voor een zo breed mogelijk publiek nieuws te brengen. Dus ook voor mensen met weinig kennis en weinig achtergrond. Dat betekent niet te veel onderwerpen in een uitzending, en niet te veel diepgang. Het uitdiepen moeten ze aan de andere omroepen overlaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:30:
Edit: als armchair general met een diploma militaire strategie van de Twitter-universiteit zeg ik dat Svatove het volgende target moet zijn, om de GLOC naar Severodonetsk af te sluiten. Dat zou kunnen als Kupyansk echt in handen is van UA. Maar de russen zullen toch ook wel ergens tegenstand gaan bieden, voordat we bij de russische grens zijn....
Over Svatove werd (gisteren?) gemeld dat daar juist flinke versterkingen werden aangevoerd.
Als UA die kant op iets wil proberen zal het niet met de 'speedrun' tactieken van de afgelopen dagen zijn, ik denk dat daar meer nodig zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Zijn blijkbaar steeds meer bronnen die dit melden. Ik ben vooral benieuwd wat voor (zwaar) spul ze achtergelaten hebben daar.

edit:

[ Voor 16% gewijzigd door user109731 op 10-09-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:49:
[...]

Over Svatove werd (gisteren?) gemeld dat daar juist flinke versterkingen werden aangevoerd.
Als UA die kant op iets wil proberen zal het niet met de 'speedrun' tactieken van de afgelopen dagen zijn, ik denk dat daar meer nodig zal zijn.
Ja. Maar als die versterkingen bestaan uit 2 Mi-26 heli’s waar 2 BMP’s een rondje rijden voor een filmpje met een Rus die zegt dat ‘de versterkingen aangevoerd worden’, heb ik daar ook niet zo’n hoge pet van op..

Wat ik niet begrijp is dat een hoop mensen waar ik mee praat nog steeds er van overtuigd zijn dat de Russen superieur zijn en dat ze ‘altijd nog wat achter de hand hebben’. En nu er bijna geen aandacht meer voor is in de media valt daar al helemaal niet meer over te praten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:43:
[...]

Helemaal mee eens, maar journalistiek kent ook zijn economische grenzen.

Sinds de tech bedrijven zo'n groot stuk van de advertentiemarkt hebben opgeslokt zijn de redacties grofweg gehalveerd. Wat we hier op Tweakers zien, het continue afschuimen van socials en proberen de opbrengst te wegen, dat kan een krantenredactie domweg niet meer opbrengen voor actualiteit.

De NOS is een ander verhaal, die hebben een doelstelling om voor een zo breed mogelijk publiek nieuws te brengen. Dus ook voor mensen met weinig kennis en weinig achtergrond. Dat betekent niet te veel onderwerpen in een uitzending, en niet te veel diepgang. Het uitdiepen moeten ze aan de andere omroepen overlaten.
True, Ik heb ook een abbo op NRC, ik lees het niet eens elke dag maar het is belangrijk dat er nog journalistiek over blijft. Zeker met de onzin die er af en toe (of vaak) op sociale media ronddrijft.

In een oorlog is het altijd al moeilijk om accurate info te krijgen. Fog of war.

Gelukkig zijn er nog mensen die proberen de snippets info bij elkaar te krijgen en te wegen. Zelfs dan is het vaak lastig het grote plaatje te overzien.

Ik realiseer me dat we hier op tweakers best een aardige community bij elkaar hebben. Dan nog is het soms lastig de echte achtergronden te analyseren en duiden.

Ik verbaas me wel over de snelheid waarmee het russische front in elkaar lijkt te zijn gestort. Vrijwel zonder weerstand van enige omvang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Kuusj schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:55:
[...]

Ja. Maar als die versterkingen bestaan uit 2 Mi-26 heli’s waar 2 BMP’s een rondje rijden voor een filmpje met een Rus die zegt dat ‘de versterkingen aangevoerd worden’, heb ik daar ook niet zo’n hoge pet van op..
Dat ging om een trein met zwaar materieel. Die Mi-26's waren gemeld bij Izyum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is ten noorden van Shevshenkove en Kupyansk. Goed om te zien dat de blik ook richting het noorden wordt gericht en HIMARS actief zijn aan het front. Deze staat ook op het verlanglijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 11:07
denk dat die MI's er waren om wat sterren met hun buit naar een veiliger plek te vervoeren, niet voor versterkingen. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40
Heel interessant hoe het verloopt. Precies goed geplaatst deze punch zeg maar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Meer russische bronnen:
Oekraïense bron:
En ook Rybar:
Het is nu echt afwachten op beeld. Oekraïeners voor het stadhuis, pakhuizen met munitie, russisch materieel, POWs, etc. Fingers crossed.

Edit: terwijl we wachten, nog eentje:

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:55

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Wat gaat dit hard, het gaat nu zo hard dat het bijna niet meer is bij te houden. Begrijp ik hieruit dat Izyum slechter verdedigd werd dan Kupyansk? Dit is nog uit te leggen met te zeggen dat Kupyansk meer een knooppuntfunctie is en daarom van strategische waarde is.

Izyum heeft echter lang aan het front gelegen. Dit is niet echt logisch meer. Ik had een andere volgorde verwacht. Waarschijnlijk is de logica in dat gebied allang vertrokken.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:10:
[Twitter] Dit is ten noorden van Shevshenkove en Kupyansk. Goed om te zien dat de blik ook richting het noorden wordt gericht en HIMARS actief zijn aan het front. Deze staat ook op het verlanglijstje.
Om dit nog eens aan te halen, Rybar laat nu ook een push naar het noorden zien op zijn kaart:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcSPIzJWAAIl8CU?format=jpg&name=large
Pfff, het is bijna niet bij te houden, en dat allemaal op basis van russische bronnen. Je zou bijna denken aan een grote georganiseerde psyops, maar we weten dat russen daar niet toe in staat zijn.

Rybar geeft het op zijn kaart trouwens aan als Большой Бурлук, waarom weet ik niet. Komt overigens op hetzelfde neer als Великий

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beelden van heel vroeg in de ochtend van Oekraïense soldaten die ogenschijnlijk zonder enige tegenstand Kupyansk binnen rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een Oekraïense soldaat postte net dit plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcSTezoXgAELIdV?format=jpg&name=small
Kudos voor wie hem snapt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 21:54

Jiffy

God, you're ugly!

Als ik LiveUAmap mag geloven, staat de UAF op plm 10 km van Velykyi Burluk?!? 8)7

Hoe dan? Waar zijn de Russen? Ik krijg bijna een "Dolle Dinsdag"-gevoel...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jiffy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:15:
Als ik LiveUAmap mag geloven, staat de UAF op plm 10 km van Velykyi Burluk?!? 8)7

Hoe dan? Waar zijn de Russen? Ik krijg bijna een "Dolle Dinsdag"-gevoel...
Ik zou het liever traditie noemen. De Russen hebben wel meer problematische veldslagen gehad rond Charkiv. Maar toen vochten ze nog tegen de echte Nazi's. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 21:54

Jiffy

God, you're ugly!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:18:
[...]
Ik zou het liever traditie noemen. De Russen hebben wel meer problematische veldslagen gehad rond Charkiv. Maar toen vochten ze nog tegen de echte Nazi's. O-)
De Oekraieners hebben blijkbaar de acties van Von Manstein nauwkeurig bestudeerd... ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jiffy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:21:
[...]

De Oekraieners hebben blijkbaar de acties van Von Manstein nauwkeurig bestudeerd... ;)
Het is helaas niet Mansteins rokade, maar alsnog vrij vernederend op een eigen unieke manier. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 14:01
Het gaat nu wel echt heel hard nu.. onvoorstelbaar. Het verbaast me wel dat het zo hard gaat. Je zou verwachten dat je een gebied wilt 'uitkammen' voordat je het als vrij verklaart.

Anyway. Het is wel leuk Twitter & Reddit volgen nu.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:06:
[...]

Om dit nog eens aan te halen, Rybar laat nu ook een push naar het noorden zien op zijn kaart:
[Afbeelding]
Pfff, het is bijna niet bij te houden, en dat allemaal op basis van russische bronnen. Je zou bijna denken aan een grote georganiseerde psyops, maar we weten dat russen daar niet toe in staat zijn.
Straks is Charkiv Oblast weer volledig in handen van UA :)

Wel jammer dat de Russen gevlucht zijn uit Izyum, want nu kunnen ze elders nog vechten.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:29:
[...]

Wel jammer dat de Russen gevlucht zijn uit Izyum, want nu kunnen ze elders nog vechten.
Wens ze veel succes daarmee zonder hun materiaal. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

Nat-Water schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:26:
Anyway. Het is wel leuk Twitter & Reddit volgen nu.
Ik volg liever dit topic, dus vooraf gefilterd. ;)

Zelf heb ik last van een gezonde spanning. Laten ze niet overmoedig worden!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:30:
[...]

Wens ze veel succes daarmee zonder hun materiaal. ;)
Ze zullen vast niet te voet gevlucht zijn?

Maar de munitie en kanonnen zullen achtergebleven zijn, benieuwd naar de foto's van dat materiaal :9

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:15
XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:29:
[...]

Ik hoop het, niets is beter voor het moreel dan bange gevluchte kameraden.

Wat ik met betrekking de snelheid lees is dat de Russen sneller vluchten dan Ukraine kan rijden. Dat betekent dat dit wel moet stoppen, omdat je op een gegeven moment gewoon geen troepen meer hebt om dit vol te houden.

Het betekent ook dat Rusland dus effectief zoveel troepen heeft verdund dat er effectief geen linie meer is en de eerste de beste doorbraak alle andere linies kwetsbaar achter liet. Dat dit uberhaupt heeft kunnen plaatsvinden is bizar en elke keer zie ik een handvol gepantserde HMMV's met gemotiveerde troepen erin door een veld scheuren en hun .50 legen op de horizon en mezelf realiserende dat Ukraine weliswaar de ballen heeft maar Rusland gewoon niets meer heeft. Want hoogdravende tactische overwinningen zijn dit niet - tis gewoon agressie en motivatie vs verloren moraal en ongeloof in succes.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:33:
[...]

Maar de munitie en kanonnen zullen achtergebleven zijn, benieuwd naar de foto's van dat materiaal :9
En de tanks ook. Immers moesten ze een rivier over dus al het zware materiaal is achtergebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Soldaten die massaal vluchten en de frontlinie houdt effectief op met bestaan, Putin doet een herhaling van 1917 8)

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Vergeet niet het belang van moraal. Als je je kameraden full speed voorbij ziet racen omdat hun linie is verslagen, dan is de kans groot dat je daar achteraan wil rijden. Anders is de kans groot dat jij de volgende bent in de meatgrinder.
Als je voorkomt dat de terugtrekgolf stopt, dan kan het snel gaan. Ik ken dat als een 'rout', weet niet wat de Nederlandse vertaling daar voor is.

[ Voor 5% gewijzigd door pingkiller op 10-09-2022 12:42 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NiGeLaToR schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:33:
[...]

Het betekent ook dat Rusland dus effectief zoveel troepen heeft verdund dat er effectief geen linie meer is en de eerste de beste doorbraak alle andere linies kwetsbaar achter liet.
En dit vermoeden speelde al veel langer (o.a. op dit forum), namelijk dat Rusland eerder strategische plekken bezet hield in plaats van dat er een 'echte' frontlinie was.

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:13:
Een Oekraïense soldaat postte net dit plaatje.
[Afbeelding]
Kudos voor wie hem snapt :)
The Ukrainian city of Izyum also happens to be the Russian word for "raisins."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
en de geruchten blijven binnenstromen: next stop Svatove

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

[...]

Zag een filmpje waar in een getapt gesprek een seperatist vertelde dat ze inderdaad konden lopen.. Richting Lyman

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 15:11

bloody

0.000 KB!!

Tens schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:20:
en de geruchten blijven binnenstromen: next stop Svatove
[Twitter]
Helaas.
Too good to be true..

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
bloody schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:36:
[...]

Helaas.
Too good to be true..
[Twitter]
Jammer, de laatste paar dagen waren de meldingen uit pro-Russische hoek over het algemeen correct. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Tens schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:39:
Jammer, de laatste paar dagen waren de meldingen uit pro-Russische hoek over het algemeen correct. 8)
In het huidige tempo is het hooguit een paar uur langer wachten... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bloody schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:36:
[...]

Helaas.
Too good to be true..
[Twitter]
Ik weet het niet, deze persoon verwijst naar een video, maar Def Mon verwijst naar een bericht van Grey Zone. Kan wel op hetzelfde neerkomen overigens, we wachten het maar even af.

Edit: deze zegt ook meerdere russische bronnen.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/Natsecjeff/status/1568565215674916871] Eerste beelden van UA soldaten bij Izyum.

Edit: geolocated ten noorden van de stad.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:59

Grouchy

meep meep

Jiffy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:21:
[...]

Plus die van Legergroep Zuid's Fedor von Bock. Had een Operatie ‘Fridericus II’ deja vu de afgelopen dagen.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Operatie_Fridericus_II.jpg

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

teacup schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:02:
Wat gaat dit hard, het gaat nu zo hard dat het bijna niet meer is bij te houden. Begrijp ik hieruit dat Izyum slechter verdedigd werd dan Kupyansk? Dit is nog uit te leggen met te zeggen dat Kupyansk meer een knooppuntfunctie is en daarom van strategische waarde is.

Izyum heeft echter lang aan het front gelegen. Dit is niet echt logisch meer. Ik had een andere volgorde verwacht. Waarschijnlijk is de logica in dat gebied allang vertrokken.
Als Kupiansk viel, was Izium niet meer te houden voor Rusland.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:01
[...]

Blijkbaar wel! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 26-06 15:11

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:42:
[...]
Ik weet het niet, deze persoon verwijst naar een video, maar Def Mon verwijst naar een bericht van Grey Zone. Kan wel op hetzelfde neerkomen overigens, we wachten het maar even af.

Edit: deze zegt ook meerdere russische bronnen.
[Twitter]
Het zou iig fantastisch nieuws zijn.
Niet vanwege de plek zelf, maar meer omdat het super ver RECHTS van de rivier ligt.

Dit zegt Grey Zone er letterlijk over, bold is interessant.
Komt er op neer dat er geen duidelijkheid is iig.
In principle, I have already come to terms with the fact that the Armed Forces of Ukraine have crossed over, or rather developed an offensive in the Luhansk region, leaving Liman, and now we are also being told from Ridovka that the Russian Armed Forces have left Svatovo (❗️different sources report different versions that we there, others vice versa).

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toch wel grappig.
Het land met de meeste gepantserde voertuigen op voorraad klaagt dat de tegenstander zoveel materieel heeft 8)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

@wauskoek @XWB

Dit lijkt er idd op wat ik bedoelde.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bloody schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:55:
[...]

Het zou iig fantastisch nieuws zijn.
Niet vanwege de plek zelf, maar meer omdat het super ver RECHTS van de rivier ligt.

Dit zegt Grey Zone er letterlijk over, bold is interessant.
Komt er op neer dat er geen duidelijkheid is iig.

[...]
Geen duidelijkheid bij de russen is sowieso al winst :)

Nog iets:
Dit is ten noorden van de stad Charkiv.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hoop dat dit topic binnenkort dicht kan, zodra ze nog een paar dagen verder zijn, gaan ze Luhansk/Donbass in, dus dan moeten we door in het andere topic O-)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We wachten op beeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is hoe Michael MacKay het noorden van Charkiv nu mapt:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcSp2dHXgAAfsmI?format=jpg&name=4096x4096
Komt overeen met een aantal meldingen hier eerder in het topic geplaatst, namelijk een push ten noorden van Charkiv, en op weg naar Veliky Byrlyk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit komt van het bekende propagandakanaal Romanov. Wat er nou precies waar is weet ik niet, maar als UA weet door te stoten tot bij Svatove vermoed ik dat ze weinig tegenstand zullen krijgen. Fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Def Mon, altijd conservatiever dan andere OSINT-kanalen, weet ook dat Lyman bevrijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 421923

Een ware stoomwals vanuit het niets.
Dit is eigenlijk gewoon te mooi om waar te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4Ixy3GtTuxHU9_5l9u1hZ4MKhI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0y6OwRkvAoMQ1cMEPlN6MRgP.png?f=user_large

Over aantallen gesproken... .kan me voorstellen dat UA flink wat Russen gevangen neemt die weer gebruikt kan worden voor gevangenenruil. Tot nu toe had UA volgens mij altijd te weinig RF-gevangenen en zijn er duizenden UA in gevangenschap maar UA kan ze niet uitruilen.
Misschien dat daar nu verandering in komt.
XWB schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:43:
[...]

En dit vermoeden speelde al veel langer (o.a. op dit forum), namelijk dat Rusland eerder strategische plekken bezet hield in plaats van dat er een 'echte' frontlinie was.
is natuurlijk ook logisch. Met 180k manschappen kan je geen frontlinie van 1000km+ realiseren.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 10-09-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook russische media melden nu ru terugtrekking uit Izyum. Het is klaar.
Nu graag beelden van massa's POWs, russisch materieel, munitie, etc.

Voor de volledigheid, CNN heeft van Oekraïense legerleiding gehoord dat ze Izyum hebben overgenomen.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Op weg naar.. ?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dan zijn ze ook bijna de controle over laatste spoorlijn van de noordkant vanuit Rusland UA in kwijt.

De bovenste helft van de Luhansk oblast wordt dan ook moeilijk houdbaar voor RU :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:38
Aangezien er vast niet genoeg BMP/APC of andere transport voertuigen zijn om alle vluchtende eenheden te vervoeren bij een massale terugtrekking, verbaast het mij dat er nog geen concrete aantallen van POW's zijn genoemd.

Ook al zijn ze in de nacht gevlucht. Heb je maximaal een voorsprong van 25-30km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 01:35
YakuzA schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:55:
[...]

Dan zijn ze ook bijna de controle over laatste spoorlijn van de noordkant vanuit Rusland UA in kwijt.

De bovenste helft van de Luhansk oblast wordt dan ook moeilijk houdbaar voor RU :)
Je ziet ze nu inderdaad richten op de belangrijkste spoorlijnen. Zodra die plat liggen kan er zeker geen grootschalige tegenaktie meer komen van de russen.

[removed]

• Apache4u
  • Niet online
ah, een push bericht van nu.nl over dit alles..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-06 08:16
Kadett schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:58:
Aangezien er vast niet genoeg BMP/APC of andere transport voertuigen zijn om alle vluchtende eenheden te vervoeren bij een massale terugtrekking, verbaast het mij dat er nog geen concrete aantallen van POW's zijn genoemd.

Ook al zijn ze in de nacht gevlucht. Heb je maximaal een voorsprong van 25-30km.
Of, juist alles zit rondom Cherson. Of het is daar met man en macht het front beschermen, of dezelfde eindsprint naar de Donbass, kortom, afhankelijk van de keuze van Rusland zal dat het aantal POW's moeten gaan worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Welkom in Izyum :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcS3HnhWAAERW0M?format=jpg&name=small

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

FlowSnake schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:03:
[...]

Of, juist alles zit rondom Cherson. Of het is daar met man en macht het front beschermen, of dezelfde eindsprint naar de Donbass, kortom, afhankelijk van de keuze van Rusland zal dat het aantal POW's moeten gaan worden.
alles zit bij kherson inderdaad. Nu ook 1300 Kadyrovites er naar toe.

In ander nieuws, een van de vele filmpjes die nu opduiken uit bevrijde gebieden waar UA positief wordt onthaald:

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a2KEMv9_460sv.mp4

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:28
Apache4u schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:01:
ah, een push bericht van nu.nl over dit alles..
Mocht ook wel eens gebeuren

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ghe ghe, de Russische reserve/versterking is aangekomen:

Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmNTZUNvX1dJQU03cjZJLmpwZw==
Afbeeldingslocatie: https://nitter.it/pic/orig/enc/bWVkaWEvRmNTZUdtVFdBQUVjajgwLmpwZw==
Inclusief de rare O met V driehoek combi markering van de filmpjes van gister :+

En een parkeerverbod teken blijkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 10-09-2022 15:18 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:55
Een praktische vraag: Wat gaan ze doen met de Russische POW die ze mogelijk grootschalig gaan maken. Aan de ene kant een enorme snelle opmars (en hoe is de logistiek hiervan). Aan de andere kant de remmende werking van Russische gevangenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jan390 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:17:
Een praktische vraag: Wat gaan ze doen met de Russische POW die ze mogelijk grootschalig gaan maken. Aan de ene kant een enorme snelle opmars (en hoe is de logistiek hiervan). Aan de andere kant de remmende werking van Russische gevangenen.
Vastbinden en in een huis/school zetten zodat de tdf die over een dagje aan komt ze verder kan verwerken, en daarna ruilen voor UA krijgsgevangenen.

Na het vastzetten kunnen de voorste troepen weer verder optrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 10-09-2022 15:20 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volchansk is bijna bij de russische grens in het noorden. Voorlopig geloof ik hier even helemaal niets van maar omdat het van russische bronnen komt, zie ik het maar als een signaal dat de paniek onder de russen enorm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-06 08:24
LiveUAmap meldde twee uur geleden explosies in Volchansk. Misschien wel op de spoorbrug geland?

https://liveuamap.com/en/...kes-reported-in-vovchansk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Lysisansk graag in het Donbass topic. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Oekraïense vlag zou wapperen in Izyum:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcTLUQbWQAcK7wI?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568602129551474688

[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 10-09-2022 16:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is aan de zuid-kant van Izyum. Aan de noord-kant hebben we al een vlag gezien.

Bron: https://twitter.com/zcjbrooker/status/1568605056496181249

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:24:
[Embed] Volchansk is bijna bij de russische grens in het noorden. Voorlopig geloof ik hier even helemaal niets van maar omdat het van russische bronnen komt, zie ik het maar als een signaal dat de paniek onder de russen enorm is.
Het lijkt toch waar te zijn 8)7
[Twitter: https://twitter.com/WarInUkraineYet/status/1568609794474516486]
Wat gebeurt hier allemaal 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 10-09-2022 16:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit noemen we nu een ineenstorting. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:48:
Dit noemen we nu een ineenstorting. :+
De wasmachines waren op, dus ze konden niets anders dan terug naar het moederland. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Een schoolvoorbeeld van een ineenstorting zo te zien.

In minder dan een week van "Een offensief is moeilijk en kostbaar" naar "Ze zijn nu WAAR?"

Bizar gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rybar update. Volgens hem is UA al bij Veliky Burluk. Morgen staat UA aan de russische grens in het noorden.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcTPzNOWQAArcD6?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

the offensive have slowed down slightly, too many trophies.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 10-09-2022 17:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het wordt vanzelf waarheid :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-06 12:12
_Eend_ schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:50:
Een schoolvoorbeeld van een ineenstorting zo te zien.

In minder dan een week van "Een offensief is moeilijk en kostbaar" naar "Ze zijn nu WAAR?"

Bizar gewoon.
Het is natuurlijk nog steeds moeilijk en kostbaar. Maar dat is geen reden om het niet te doen. Sterker nog, sommige dingen zijn waardevol omdat ze moeilijk zijn. (lees je mee, Rob van Wijk)

Overigens denk ik wel dat het huidige offensief geselecteerd is op zwakte in de linies om het aantal slachtoffers te verminderen, maar ook om te zorgen voor een klinkend resultaat.
Er is niets zo motiverend voor de buitenwereld als een winnend team. Hoe onterecht ook, daar geef je liever miljarden aan wapens aan uit, dan aan de treuzelaar / verliezer.

En dat de Oekraïne een waanzinnige afdeling communicatie heeft, mag ondertussen wel duidelijk zijn. Echt: filmpjes van soldaten met puppy’s! Dat is zo briljant op bizar onwerkelijke wijze dat ik er niet anders dan veel respect voor kan hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door blissard op 10-09-2022 17:09 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.