Toon posts:

Het Charkiv-Koepiansk-Izjoem-Lyman front

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 154.779 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:39

_Eend_

🌻🇺🇦

Ze schijnen al de Russische grens bereikt te hebben ten noorden van Staryi Saltiv:

https://nitter.net/IAPono...tus/1525940684456435714#m

https://nitter.net/IAPono...tus/1525945367401009153#m

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik hoop dat deze heeft geleerd dat hij iets vaker moet verplaatsen om counter artillery te voorkomen:

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

user109731 in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Hier ook relevant.
Ik had zelf niet verwacht dat ze die kant op zouden stoten totdat ze de Westoever helemaal gecleared hadden.

Mogelijk een aantal units die een open kans zagen :?

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:35
Er wordt beweerd dat een kleine groep UA soldaten het stuwmeer is overgestoken om de bevoorradingsroutes af te snijden richting de donbass

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@D_Jeff als dat klopt dan lijkt dat op wat ze eerder al deden: https://www.theguardian.c...vehicles-heading-for-kyiv

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
YakuzA schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:58:
user109731 in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Hier ook relevant.
Ik had zelf niet verwacht dat ze die kant op zouden stoten totdat ze de Westoever helemaal gecleared hadden.

Mogelijk een aantal units die een open kans zagen :?
Als dit lukt zou het geweldig zijn. Doorstoten richting het oosten en daar vandaan acties uitvoeren om aanvoer af te snijden... Dat zou wat zijn. Maargoed, eerst maar eens dit bevestigd krijgen.

Het geeft, als het klopt, wel weer aan hoe slecht de Russen hun achtergelegen gebieden verdedigen. De opmars vanuit Charkiv is indrukwekkend, gezien de tijd die ze er voor nodig hadden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
D_Jeff schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:23:
Er wordt beweerd dat een kleine groep UA soldaten het stuwmeer is overgestoken om de bevoorradingsroutes af te snijden richting de donbass
Deze mapper geeft dat ook aan inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bijzonder, op liveuamap zag ik dat Alekseevka, een dorpje aan de Russische kant van de grens was beschoten. Dat heb ik nog niet vaak gezien, in ieder geval niet zo dichtbij de grens. https://liveuamap.com/en/...k-region-was-shelled-with

Het Telegram bericht waarop ze dit baseren:

https://t.me/zhest_belgorod/11832
(Сегодня, около пяти утра, из крупнокалиберного оружия было обстреляно приграничное село Алексеевка в соседней Курской области.

Повреждения получили три частных дома, припаркованный автомобиль около одного из них, а также здание школы, — сообщил губернатор Курской области

Vertaald door Google Translate

Vandaag, om ongeveer vijf uur 's ochtends, werden wapens van groot kaliber afgevuurd op het grensdorp Alekseevka in de naburige regio Koersk.

De schade werd opgelopen door drie particuliere huizen, een geparkeerde auto in de buurt van een van hen, evenals een schoolgebouw, zei de gouverneur van de regio Koersk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

LongBowNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Deze mapper geeft dat ook aan inderdaad.

[Twitter]
zag het idd ook in het algemene topic:
PLAE in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"

Dit zou best tot een grotere terugtrekking uit de omgeving Izium kunnen leiden voor Rusland?
Er schijnen al rond de 4 BTG's vanuit Izium terug te worden gehaald om Kupiansk/Vovchansk te dekken.

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 17-05-2022 16:18]

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
YakuzA schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:13:
[...]

zag het idd ook in het algemene topic:
PLAE in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"
[Afbeelding]

Dit zou best tot een grotere terugtrekking uit de omgeving Izium kunnen leiden voor Rusland?
Er schijnen al rond de 4 BTG's vanuit Izium terug te worden gehaald om Kupiansk/Vovchansk te dekken.
Ik zie op die website dat ze het inmiddels hebben aangepast naar: "Information about the Ukrainian crossing at Staryi Saltiv have turned out to be contested. We are monitoring the situation."

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

LongBowNL schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Ik zie op die website dat ze het inmiddels hebben aangepast naar: "Information about the Ukrainian crossing at Staryi Saltiv have turned out to be contested. We are monitoring the situation."
Het gebrek aan bevestiging uit andere bronnen over de crossing zie ik idd ook als teken dat het nog 'contested' of 'unknown' is.

PSN

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik zie eigenlijk niet echt de tactische noodzaak om die rivier over te steken.
Ik heb de situatie bewust een paar dagen rustig aangekeken en ik vermoed dat de Oekraïners bezig zijn met consolideren en hergroeperen. Het is gewoon een overwinning wat ze hebben behaald bij Charkiv omdat ze het halve beleg hebben gebroken. Bepaalde kleine eenheden vervolgens de Russische achterhoede insturen om chaos te veroorzaken is een logische vervolgstap, maar niet noodzakelijkerwijs een opmaat voor een tweede offensief om Izyium maar af te snijden.

Ergens zou ik niet verbaast zijn als er even een patstelling gaat ontstaan waarin de Russen hun overwicht in zwaar materieel niet hebben uitgebuit en de offensieven staken. Maar de Oekraïners ook niet in staat zijn om Izyium direct aan te vallen. Maar dit is een discussie voor het Donbass topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is dan wel even een kleine tegenslag:

Goed, het is niet veel terrein, maar ik had toch gehoopt dat de Russen hier in de Charkiv regio niet meer toe in staat waren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook wat positiefs dan:

Dit is over de rivier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog eentje dan:

Dit is ten noord-westen van Izyum. Flinke klap, al lijkt niet alles te zijn geraakt. De Russen zijn in ieder geval een basis kwijt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tijd om deze weer af te stoffen. Tijdlang niet veel te melden geweest omdat het front statisch is, maar nu in ieder geval ietsje pietsje goed nieuws:

Dit is ten oosten van Izyum en ten noorden van Slavjansk. Opvallend dat Oekraïne hier door weet te drukken en dus die geruchten over verplaatste Russische troepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

RoD schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:10:
Tijd om deze weer af te stoffen. Tijdlang niet veel te melden geweest omdat het front statisch is, maar nu in ieder geval ietsje pietsje goed nieuws:
[Embed]
[Embed]
Dit is ten oosten van Izyum en ten noorden van Slavjansk. Opvallend dat Oekraïne hier door weet te drukken en dus die geruchten over verplaatste Russische troepen.
Wel heel raar.
Pasika is 10 km noordelijk van Bohorodychne waar ze nu al weken proberen door te breken richting Sloviansk.

PSN

• YakuzA

YakuzA

https://www.ukrinform.net...es-in-donetsk-region.html
"During the week, our troops improved their tactical position and advanced deep into the enemy's defense lines outside the settlements of Mazanivka, Brashkivka, Sulyhivka and Dmytrivka. They liberated two settlements - Mazanivka and Dmytrivka," he said.
Het lijkt idd alsof de troepenconcentratie hier zo laag is dat Rusland in de echte achteruit zit.
Lijkt alsof ze zich achter de rivier terug trekken. Maar dat zou ook betekenen dat ze ook uit Izium kunnen gaan terug trekken.

PSN

• RoD
  • Niet online

RoD

Weer een speldenprikje (bij gebrek aan beter nieuws):

Originele bron is UA leger. Wel aardig overigens, ik heb het even op de kaart opgezocht, en op een lijn gezet met Pasika (zie hierboven). Als dit klopt, dan is er aan het Izyum-front wel een aardig momentum van de Oekraïense troepen (en ja het gaat traag, maar dat is verwacht).

@YakuzA doe eens niet net wat sneller posten dan ik :P

[Voor 3% gewijzigd door RoD op 04-08-2022 18:12]

• YakuzA

YakuzA

Voor de rest lijkt het rondom Kharkiv nu ook rustiger.
"On the Kharkiv axis, the enemy does not conduct active hostilities, attempting to keep control of the captured territories and launching rocket strikes. Ukraine's defense forces advanced deep into the enemy's defense lines and gained a foothold in the liberated territories," Hromov said.
https://www.ukrinform.net...ines-on-kharkiv-axis.html

PSN

• Anoniem: 421923
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
PM het anders even aan RoD.
Zijn familie heeft een dacha in omgeving Charkiv.
Dit topic is van hem :D

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 421923 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:30:
PM het anders even aan RoD.
Zijn familie heeft een dacha in omgeving Charkiv.
Dit topic is van hem :D
:P

Van die dacha moeten we nog maar zien wat er van over is. We weten al dat het is beschadigd door Russische bommen. Daarnaast is het nog geen dag echt rustig geweest. Er moet nog veel gebeuren voordat Charkiv echt weer leefbaar wordt zoals Kyiv.

• YakuzA

YakuzA

RoD schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

:P

Van die dacha moeten we nog maar zien wat er van over is. We weten al dat het is beschadigd door Russische bommen. Daarnaast is het nog geen dag echt rustig geweest. Er moet nog veel gebeuren voordat Charkiv echt weer leefbaar wordt zoals Kyiv.
Het grootste probleem is dat Khakiv en omliggende durpjes ook vanaf Russisch grondgebied beschietbaar is met de MLRS etc.
Dus zelfs als ze terug gedrukt worden tot achter de grens heb je nog de dagelijkse beschietingen van achter de grens zoals ze nu continu in omgeving Sumy hebben.

PSN

• RoD
  • Niet online

RoD

Ligt in de buurt van de dorpjes die gisteren zijn bevrijd. Hopelijk krijgen we nog meer te zien de komende dagen.

• Niet online
RoD schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:45:
[Embed]
Ligt in de buurt van de dorpjes die gisteren zijn bevrijd. Hopelijk krijgen we nog meer te zien de. Komende dagen.
achtergelaten voertuigen.
Ik las eerder (ik dacht hier op tnet) dat buitgemaakte/achtergelaten munitie bijv. niet te vertrouwen is omdat het mogelijk zodanig is bewerkt dat het ontploft als je het probeert te gebruiken.

Hoeveel van die achtergelaten voertuigen zijn gebooby-trapped ook in Charkiv-front?

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:35:
[...]

achtergelaten voertuigen.
Ik las eerder (ik dacht hier op tnet) dat buitgemaakte/achtergelaten munitie bijv. niet te vertrouwen is omdat het mogelijk zodanig is bewerkt dat het ontploft als je het probeert te gebruiken.

Hoeveel van die achtergelaten voertuigen zijn gebooby-trapped ook in Charkiv-front?
Ik moet zeggen dat ik nog niet van voertuigen met boobytraps heb gehoord, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het niet gebeurd. Ik vermoed dat achtergelaten voertuigen eerst grondig worden geïnspecteerd.

• YakuzA

YakuzA

Als dit zo klopt, zou dit kunnen leiden tot wat minder artillerie beschietingen op Kharkiv :)

PSN

• Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:36:
[Afbeelding]
[Twitter]
Als dit zo klopt, zou dit kunnen leiden tot wat minder artillerie beschietingen op Kharkiv :)
vraag het me af.
Ik zou persoonlijk geen himars afschieten op afzonderlijke artilleriestukken simpelweg omdat ik niet genoeg himars munitie heb.

Dus ik gok dat ze hun kanonnen gewoon laten staan maar gecentraliseerde opslag wel naar het achterland verplaatsen.

• YakuzA

YakuzA

Anoniem: 421923 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

vraag het me af.
Ik zou persoonlijk geen himars afschieten op afzonderlijke artilleriestukken simpelweg omdat ik niet genoeg himars munitie heb.

Dus ik gok dat ze hun kanonnen gewoon laten staan maar gecentraliseerde opslag wel naar het achterland verplaatsen.
Als de gecentraliseerde opslag verder naar het achterland ligt, leid dat tot minder aanvoer, leid dat tot minder artillerie beschietingen ;)

PSN

• YakuzA

YakuzA

https://liveuamap.com/en/...fense-claims-full-control
Russian ministry of Defense claims full control over Udy village in Kharkiv region
Is wel een bijzondere claim. De frontlinie ligt daar nu al bijna 2 maanden stil?

PSN

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:07:
https://liveuamap.com/en/...fense-claims-full-control

[...]

Is wel een bijzondere claim. De frontlinie ligt daar nu al bijna 2 maanden stil?
Def Mon meldde het ook net, maar gaf ook aan dat er geen bewijs is. Conclusie, zal wel weer onzin zijn, tot het tegendeel bewezen wordt.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er lijkt hier ook wat schot in de zaak te komen.
Volgens wat bronnen op twitter is UA redelijk ver (een km of 10) doorgedrongen tot een stad genaamd Balakleya. Ten zuid-oosten van Charkiv.

Dat betekent, stam + t .

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
Via via staat op Twitter dat een Oekraïense officier al heeft gemeld dat het tegenoffensief rond Kharkiv ook is begonnen:

• YakuzA

YakuzA

Apache4u schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:21:
Er lijkt hier ook wat schot in de zaak te komen.
Volgens wat bronnen op twitter is UA redelijk ver (een km of 10) doorgedrongen tot een stad genaamd Balakleya. Ten zuid-oosten van Charkiv.

[Embed]
Balaklia ligt voor Rusland erg ongunstig qua bereikbaarheid, het ziet er niet uit als een locatie waar het goed of makkelijk verdedigen is voor RU kant.
(maar wel waar ze een paar weken geleden vandaan nog naar het zuiden probeerden te pushen, totdat de brug naar het zuiden werd opgeblazen tussen Balaklia en Bairak.)

PSN

• RoD
  • Niet online

RoD

Adviseur Zelenskyi
Echt onverwacht. Maar goed nieuws.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
rclahsen schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:19:
Via via staat op Twitter dat een Oekraïense officier al heeft gemeld dat het tegenoffensief rond Kharkiv ook is begonnen: [Twitter]
Zo dan, ik had niet verwacht dat Oekraïne al zo snel een tweede tegenoffensief zou kunnen beginnen.

World War One

• YakuzA

YakuzA

XWB schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:54:
[...]
Zo dan, ik had niet verwacht dat Oekraïne al zo snel een tweede tegenoffensief zou kunnen beginnen.
Technisch gezien 3e, Ozerne zou ik als 2e plaatsen.

Al begin ik onder het schrijven te twijfelen of we de 1e terugduwen van Rusland van Sloviansk richting Izium van een paar weken eigenlijk als 1e hadden moeten zetten ;) maar die valt net in een ander tijdframe misschien.

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 06-09-2022 17:41]

PSN

• tweakje-2018
  • Nu online
De tijd zal het leren, maar misschien een slimme zet. Eerst had Rusland de focus op de donbass, daarna het zuiden dat erbij kwam. Goed mogelijk dat het Charkiv front minder aandacht heeft gekregen vanuit Rusland.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Sowieso is het imho een stuk riskanter dan Kherson. Bij Kherson hebben ze de bruggen plat gegooid om de aanvoer vanuit Rusland lam te leggen.

De kaarten nog niet goed bestudeerd, maar bij Charkiv is dat volgens mij niet echt mogelijk.

• YakuzA

YakuzA

AndereKoekoek schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:07:
Sowieso is het imho een stuk riskanter dan Kherson. Bij Kherson hebben ze de bruggen plat gegooid om de aanvoer vanuit Rusland lam te leggen.

De kaarten nog niet goed bestudeerd, maar bij Charkiv is dat volgens mij niet echt mogelijk.
Voor Rusland zit de enige echte ontsluitingsweg vanuit Izium via Borova.
(50 a 60 km ten oosten van Balaklia)

Die soldaten daar zullen vandaag wel in de rats zijn geschoten.

PSN

• RoD
  • Niet online

RoD

Bewijs op basis van geolocated beeld

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:09

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:25:
Adviseur Zelenskyi
[Embed] Echt onverwacht. Maar goed nieuws.
Umm .. hij heeft zijn tweet verwijderd, dus het goede nieuws zal niet vandaag komen denk ik zo

nope

• RoD
  • Niet online

RoD

bloody schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:22:
[...]

Umm .. hij heeft zijn tweet verwijderd, dus het goede nieuws zal niet vandaag komen denk ik zo
Er is ook niet veel bijzonders gemeld in de avondupdate. Wel goed nieuws over vernietigde depots in de Charkiv richting, maar geen info over het grondoffensief terwijl er duidelijk iets gaande is. Blijkbaar houdt men net als Cherson dan toch maar de belangrijkste info achter. En dat is misschien ook wel de beste keus.

• bloody
  • Laatst online: 23:09

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:24:
[...]

Er is ook niet veel bijzonders gemeld in de avondupdate. Wel goed nieuws over vernietigde depots in de Charkiv richting, maar geen info over het grondoffensief terwijl er duidelijk iets gaande is. Blijkbaar houdt men net als Cherson dan toch maar de belangrijkste info achter. En dat is misschien ook wel de beste keus.
Laten we hopen dat de beste man voor z'n beurt gesproken heeft :)

nope

• Niet online
bloody schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:26:
[...]

Laten we hopen dat de beste man voor z'n beurt gesproken heeft :)
RF tamtam denkt van niet, en ik denk niet dat het maskirovka is.

There is no panic

Meer hoeven we eigenlijk al niet meer te weten over het Kharkiv-offensief 8)

Tja: scroll zelf maar op tweetes over de plaatsnaam:
https://twitter.com/search?q=Balakliya&src=typed_query

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 06-09-2022 21:43]

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 421923 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:35:
[...]

RF tamtam denkt van niet, en ik denk niet dat het maskirovka is.

Meer hoeven we eigenlijk al niet meer te weten over het Kharkiv-offensief 8)

[Twitter]

[Twitter]
[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

Tja: scroll zelf maar op tweetes over de plaatsnaam:
https://twitter.com/search?q=Balakliya&src=typed_query
WarMonitor zegt iets soortgelijks. Niet de beste bron, maar russische kanalen zijn in ieder geval niet blij.

• RoD
  • Niet online

RoD

Morgen zullen we meer weten maar de paniek onder de russen is alvast goed nieuws.

• Niet online
RoD schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:50:
[Embed] Morgen zullen we meer weten maar de paniek onder de russen is alvast goed nieuws.
ha, wilde deze ook net posten.

Even een sidetrack: rusbots op TG zijn verenigd in hun 'no panic'.
Weten we zeker dat er een UA-offensief is op die locatie? :*)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:59
RoD schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:50:
Morgen zullen we meer weten maar de paniek onder de russen is alvast goed nieuws.
Online veel beelden van gedode Russen, één bron claimt zelf alleen al 50 'visually confirmed'. Ook beelden van een brandend verzamelpunt, lijkt inderdaad op een omsingeling en de vernietiging van vluchtende troepen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Russische bronnen zijn niet positief, een goed teken:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:45

Snow_King

Konijn is stoer!

Als ik dit zo lees, wat er nu ook rondom Cherson gebeurd en dan ook nog de verhalen dat Rusland eigenlijk uitgeput is klinkt goed.

UA lijkt juist sterker en beter te worden de afgelopen tijd.

Bekijk ik dat de rooskleurig of delen mensen deze mening?

• YakuzA

YakuzA

user109731 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:50:
De Russische bronnen zijn niet positief, een goed teken:
[Twitter][Twitter][Twitter]
ook het dorpje net ten westen van Balaklia waren ze gisteravond bezig, Savyntsi:
https://liveuamap.com/en/...shes-reported-in-savyntsi

het lijkt alsof ze idd een push doen naar een aantal main roads daar.

Als nog verder door weten te stoten en ze fire control weten te krijgen over de brug bij Borova zijn daar aardig wat troepen vast gepind bij Izium.

[Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2022 09:13]

PSN

• YakuzA

YakuzA

Snow_King schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:06:
Als ik dit zo lees, wat er nu ook rondom Cherson gebeurd en dan ook nog de verhalen dat Rusland eigenlijk uitgeput is klinkt goed.

Hope for the best, fear for the worst.

Ik vermoed dat Rusland voornamelijk uit positie is gespeeld, en dat ze al een tijdje langer met te weinig manschappen een te lang front moeten bezetten.

PSN

• YakuzA

YakuzA

Aan het einde van het filmpje is het niet erg OpSec waardig om te melden waar je heen gaat rijden vanaf Volokhiv Yar :+

[Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2022 10:35]

PSN

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Snow_King schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:06:

Geen idee of UA sterker wordt, maar we weten wel dat er vers getrainde troepen blijven bijkomen. In het buitenland worden ze per groepen van ongeveer 10.000 getraind, dus maandelijks worden er nieuwe formaties gevormd die naar het front gestuurd worden.

World War One

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Een paar dagen geleden werd hier het bericht gepost dat de training van UA troepen verlengd is van 3 naar 5 weken, was dat alleen voor troepen die in UA zelf worden opgeleid, of ook voor de troepen die in het VK worden opgeleid?

• YakuzA

YakuzA

_Eend_ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:45:
Een paar dagen geleden werd hier het bericht gepost dat de training van UA troepen verlengd is van 3 naar 5 weken, was dat alleen voor troepen die in UA zelf worden opgeleid, of ook voor de troepen die in het VK worden opgeleid?
Dat is de training in de UK.

Van de domestic training heb ik verder niet veel gelezen/gehoord.

PSN

• hoevenpe
YakuzA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:34:
[Twitter]
Aan het einde van het filmpje is het niet erg OpSec waardig om te melden waar je heen gaat rijden vanaf Volokhiv Yar :+
Of het is juist de bedoeling om zo andere plekken te verzwakken...

• RoD
  • Niet online

RoD

Positieve berichten. Begint er steeds meer op te lijken dat de russen dit totaal niet hadden verwacht.

Edit:
Hopelijk veel POWs.

[Voor 17% gewijzigd door RoD op 07-09-2022 10:53]

• YakuzA

YakuzA

RoD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:51:
[Embed]
[Embed] Positieve berichten. Begint er steeds meer op te lijken dat de russen dit totaal niet hadden verwacht.
who didn't know how to use available heavy weapons
8)7
Hopelijk veel POWs.
Dat zou idd veel mogelijkheden geven om wat van de Azovstal gevangen terug te ruilen.

[Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2022 10:54]

PSN

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:46:
[...]

Die is er absoluut ook al hoor je er niks van. Dat lijkt me ook de bedoeling.
Het hele land is gemobiliseerd en was al jaren gemilitariseerd. Genoeg veteranen die de afgelopen maanden, steeds meer van die territoriale formaties in met name het westen van het land, omgevormd zullen hebben in meer professionele eenheden. Dit niet doen is dom en de Oekraïners betrap ik maar niet op dom. ;)

[Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-09-2022 10:54]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• YakuzA

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:54:
[...]

Die is er absoluut ook al hoor je er niks van. Dat lijkt me ook de bedoeling.
Het hele land is gemobiliseerd en was al jaren gemilitariseerd. Genoeg veteranen die de afgelopen maanden, steeds meer van die territoriale formaties in met name het westen van het land, omgevormd zullen hebben in meer professionele eenheden. Dit niet doen is dom en de Oekraïners betrap ik maar niet op dom. ;)
Ik verwoordde het idd niet correct.

Ik weet dat ze ook domestic getrained worden, maar heb nergens gezien/gelezen hoe lang die trainingen duren tov die in de UK :)

PSN

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

YakuzA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:46:
[...]

Vrijwel niets nee, ze hebben die les wel geleerd toen de basis bij Yaroviv werd beschoten door de Russen. Lijkt mij dat ze de training zoveel mogelijk hebben verspreid

• redwing
  • Nu online
[Embed]
[Embed] Positieve berichten. Begint er steeds meer op te lijken dat de russen dit totaal niet hadden verwacht.
Lijkt er vooral op dat ze inderdaad heel veel onervaren troepen hebben en de enigszins getrainde troepen in het oosten hebben gezet. Dat betekent simpelweg dat de rest van de linies bewaakt worden door veelal onervaren troepen en dan krijg je dat ze niet weten wat ze met hun wapens moeten doen. Het verhaal past wel in de berichten dat rusland zijn troepen echt overal vandaan moet schrapen.

[removed]

• YakuzA

YakuzA

Overzichtsplaatje :)
(missen wat nuances, aangezien het schijnt dat er ook tegelijk vanuit het zuiden over de rivier heen is aangevallen)
en gezien de mapping op andere sites zal de aanval op Volokhiv Yar vanuit Ivanivka zijn gekomen.

[Voor 38% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2022 11:52]

PSN

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[Embed]

Edit:
[Embed] Hopelijk veel POWs.
Blijft toch vreemd allemaal. De Russen die met hun artillerie complete steden vernietigen weten niet hoe ze moeten verdedigen?

World War One

• redwing
  • Nu online
XWB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:53:
[...]
Blijft toch vreemd allemaal. De Russen die met hun artillerie complete steden vernietigen weten niet hoe ze moeten verdedigen?
Ik vind dat niet zo heel vreemd. Tot nu toe was het op een plek staan, veel knallen, troepen er achteraan sturen en als de troepen lang genoeg wegblijven schuif je een stukje op en begin je opnieuw. Nu komt het doel echter plotseling naar je toe en moet je plotseling na gaan denken en beslissingen nemen. Daarnaast blijkt iedere keer dat ze het zeer moelijk krijgen als er op meerdere plekken wordt gevochten. Dus nu Oekraine, met waarschijnlijk goede intel, de zwakke plekken aanvalt, is het niet zo gek dat de russen het lastig krijgen.

[removed]

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Ik schat ook zo maar in dat de Russen momenteel een erg slecht beeld hebben wij wat er precies gebeurd. Dat zorgt weer voor veel onzekerheid en mogelijk snellere en chaotischer terugtrekking dan wellicht strikt noodzakelijk op basis van militaire verhoudingen.
Ik weet in ieder geval zeker dat de oekraine er alles aan doet om zo veel mogelijk chaos te creëren voor de individuele russische soldaat.
In het ideaal scenario vluchten die soldaten zonder dat er veel doden vallen.

Het gebrek aan professionaliteit speelt daarbij natuurlijk een grote rol.

[Voor 7% gewijzigd door blissard op 07-09-2022 12:48]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

[Embed]
Rosgvardia (tweede linie) who didn't know how to use available heavy weapons
Is wel te verwachten dat de interne ordertroepen die burgers moeten intimideren niet weten hoe zware wapens gebruikt moeten worden.

LPR had weinig zware wapens om een verschil op de eerste linie te kunnen maken.

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:47:
Overzichtsplaatje :)
(missen wat nuances, aangezien het schijnt dat er ook tegelijk vanuit het zuiden over de rivier heen is aangevallen)
en gezien de mapping op andere sites zal de aanval op Volokhiv Yar vanuit Ivanivka zijn gekomen.
[Twitter]
[Afbeelding]
In aanvulling hierop lijkt Semenivka iets ten noorden ook bevrijd te zijn.

• RoD
  • Niet online

RoD

Er komen momenteel heel veel videos naar buiten van gevangen genomen soldaten, tanks, vrachtwagens, overlopen russisch posities, etc, etc. Deze is voornamelijk aardig:
Tijd om de beste man eens te verhoren over russische posities en plannen :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ten zuiden van Balakliya
Weer een stukje dichter bij een volledige omsingeling.

• Apache4u
  • Niet online
Ok, ik ga deze twitter-thread in z'n geheel posten omdat hij misschien wat inzicht geeft in wat er nu precies bij Kharkiv aan de hand is.

Dat betekent, stam + t .

• Niet online
Apache4u schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:22:
Ok, ik ga deze twitter-thread in z'n geheel posten omdat hij misschien wat inzicht geeft in wat er nu precies bij Kharkiv aan de hand is.
[Embed]
[Afbeelding]
en het gaat hard nu, ze zouden nu bij pijl 3 zijn.
Dit is inderdaad een snoeiharde push richting Kupyansk.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 07-09-2022 16:19]

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://nitter.net/SputnikATONews/status/1567514080209952769
The soldiers of the "Wild Field" battalion removed the red banner of the Russian landing over the village. New Gusarovka near Balakleya
https://liveuamap.com/en/...in-nova-husarivka-village

[Voor 24% gewijzigd door _Eend_ op 07-09-2022 16:23. Reden: Vertaling toegevoegd.]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ben wel echt onder de indruk van het strategisch/tactisch inzicht waarmee de Oekraïense troepen worden ingezet.

Zolang de aanvoerlijnen vanuit het westen blijven draaien met munitie, voedsel etc kunnen ze wel echt goed doorpakken.

Hebben ze een mooie uitgangspositie voordat de winter start. Denk zelf dat Putin deze winter wel een mobilisatie gaat doen om zijn eer te redden. Het verlies erkennen zal hij nooit en te nimmer doen. Denk dat ie nog eerder zelfmoord zal plegen dan dat hij zijn verlies neemt.

[Voor 8% gewijzigd door AndereKoekoek op 07-09-2022 16:27]

• YakuzA

YakuzA

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:16:
[...]

en het gaat hard nu, ze zouden nu bij pijl 3 zijn.
Dit is inderdaad een snoeiharde push richting Kupyansk.

[Twitter]
FIRMS zegt ook dat er iets in Shevshenkove in de brand staat:
https://firms.modaps.eosd...2022-09-06;@37.1,49.7,10z

PSN

• Niet online
YakuzA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:27:
[...]

FIRMS zegt ook dat er iets in Shevshenkove in de brand staat:
https://firms.modaps.eosd...2022-09-06;@37.1,49.7,10z
reacties op de draad geven aan dat de strijd waarschijnlijk al voorbij is aangezien het gepost wordt.
Tevens is het mogelijk een weg zonder mijnen en kunnen ze in 30 minuten in Kupyansk zijn.

Fingers crossed. Morgenochtend tijdens ontbijt lezen we het nieuws over gehesen blauwgeel in Kupyansk :P

haha welke Shevshenkove trouwens? :+

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 07-09-2022 16:52]

• Apache4u
  • Niet online
Anoniem: 421923 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:49:
[...]

reacties op de draad geven aan dat de strijd waarschijnlijk al voorbij is aangezien het gepost wordt.
Tevens is het mogelijk een weg zonder mijnen en kunnen ze in 30 minuten in Kupyansk zijn.

Fingers crossed. Morgenochtend tijdens ontbijt lezen we het nieuws over gehesen blauwgeel in Kupyansk :P

[Afbeelding]
haha , als dat zo is, dan is het RU leger daar echt volledig geimplodeerd. Zou mooi zijn.

Dat betekent, stam + t .

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 00:33
XWB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:53:
[...]

Een stad is in het algemeen nogal groot, lastig te verstoppen, en moeilijk verplaatsbaar.
Boards don't hit back.

• YakuzA

YakuzA

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:49:
[...]

[Afbeelding]
Idd dat 'ene' dorpje vernoemd naar Taras Shevchenko:
Wikipedia: Taras Shevchenko
;)
His literary heritage is regarded to be the foundation of modern Ukrainian literature and, to a large extent, the modern Ukrainian language

[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2022 17:17]

PSN

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Apache4u schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:22:
[Embed]
[Afbeelding]
Als je de rivieren en de Oskil reservoir inkleurt, dan wordt het duidelijk hoeveel laag hangend fruit dat er is.

De logistiek in Kupiansk afsnijden maakt de Russische positie in Izyum onhoudbaar.

De Russen zijn niet goed in het oversteken van rivieren en zullen naar de openingen in het natuurlijke barrière gedreven worden (de rode lijnen). Het is bijna de schapen in een vrachtwagen inladen voor de slacht.

Pomp de regio vol met infanterie, anti-tank-wapens, drone-operatoren,... achter vijandelijke linies en het jachtseizoen wordt geopend (herfst).

De front inkorten en de rivieren hebben minimale verdediging (TDF) nodig is erg gunstig voor Oekraïne.

[Voor 3% gewijzigd door rapture op 07-09-2022 17:47]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Apache4u schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:53:
[...]

haha , als dat zo is, dan is het RU leger daar echt volledig geimplodeerd. Zou mooi zijn.
Dat is ook niet zo vreemd misschien. Want ook aan dit front was dit onder andere de artillerie.

Ja dat zijn luchtafweerkanonnen die dezelfde patronen kunnen afvuren als de T-54 (en SU-100 uit WO2 zelf), uit de late jaren 1940. 8)7
Wat is dit voor een grap van een leger? Die dingen wegen bijna 10t en zijn daarmee nauwelijks fatsoenlijk te verplaatsen. Ze vuren een relatief licht projectiel in een vlakke baan waardoor ze erg beperkt effectief zijn tegen ingegraven posities. Dit heeft niks meer te zoeken op welk slagveld dan ook. Ik begin me inmiddels serieus af te vragen hoeveel er gestolen is in de jaren 90 dat deze letterlijk antieke stukken nog in gebruik zijn. Ik zou nog liever krombaan WO2 artillerie hebben dan dit...
AndereKoekoek schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:27:
Ben wel echt onder de indruk van het strategisch/tactisch inzicht waarmee de Oekraïense troepen worden ingezet.

Zolang de aanvoerlijnen vanuit het westen blijven draaien met munitie, voedsel etc kunnen ze wel echt goed doorpakken.

Hebben ze een mooie uitgangspositie voordat de winter start. Denk zelf dat Putin deze winter wel een mobilisatie gaat doen om zijn eer te redden. Het verlies erkennen zal hij nooit en te nimmer doen. Denk dat ie nog eerder zelfmoord zal plegen dan dat hij zijn verlies neemt.
Ik niet echt. Wat de Oekraïners laten zien is gewoon competent. Competentie die ze hebben opgebouwd na jaren van oorlog en heel veel hulp. Zonder die hulp was het heel anders afgelopen. Wat er nu waarschijnlijk gebeurd is dat de Oekraïners nieuwe formaties inzetten die tenminste gedeeltelijk getraind en uitgerust zijn door NAVO lidstaten. Waarschijnlijk hebben ze een kern van veteranen die als onderofficieren en officieren dienen, maar zijn veel troepen vrij "groen". Van die formaties hoef je geen wonderen te verwachten. Wat ze nu doen is meer wat ik in lijn der verwachting zou vinden. Ze presteren omdat ze relatief getraind zijn, vrij goed geleid, redelijk uitgerust en omdat het Russische leger een grap is.

Het is alleen wel duidelijk dat de Oekraïense generale staf wel wat meer aandacht verdient. Want wat ze nu doen is vooral erg slim. Cherson was zo overduidelijk en daar hebben ze de tijd genomen om het slagveld voor te bereiden. De Russen lijken er ook wel een beetje ingetrapt te zijn omdat er versterkingen naar Cherson gestuurd lijken te zijn. Vervolgens zijn de Oekraïners een langzame, meer methodische opmars begonnen. Het doel lijkt daar meervoudig te zijn.
1) Bevrijd het gebied met minimale verliezen.
2) Zorg ervoor dat de Russen niet de gevechten kunnen afbreken en kunnen vluchten. Druk erop houden dus.
3) Laat de Russen versterkingen en materieel naar de regio transporteren waar ze in een logistiek problematische manier moeten vechten. Immers zijn de bruggen vrij kapot.

En uit het niks opeens dit offensief. Deze is veel pijnlijker want als de Russen echt Izium moeten verlaten, dan gaat dat ook heel wat gevechtssterkte kosten. Je pint ze immers wederom tegen een rivier aan en dwingt ze tot overgave of vernietigd ze als ze over proberen te steken.

• Apache4u
  • Niet online
Ik heb op 1 dag nog nooit zoveel gevangen genomen en gedode Russen voorbij zien komen als vandaag, in mijn twitter-feed. Allemaal vanaf dit front.

Dat betekent, stam + t .

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dus Cherson was een afleiding? De Russen lijken helemaal verward:

World War One

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28
@XWB Die mannen mogen zich gelukkig prijzen, hun oorlog is over, ze zijn gevangenen van een land dat in grote lijnen wél de verdragen van Geneve naleeft en ze hebben een goede kans over een tijdje weer levend, en met een flinke mentale kras bij hun geliefden te zijn. Niet iets wat de Russen zouden doen.

Nonsensical line goes here <---

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

XWB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:08:
Dus Cherson was een afleiding? De Russen lijken helemaal verward:

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]
Meest bizarre foto in tijden...:

Ik mag toch hopen dat het een soort knakworsten zijn in dat potje op tafel... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• hoevenpe
offtopic:
Heel bijzondere reclame van DubbelFriss... :+

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:27
Wat mij opvalt; van wie is dat pakje Marlboro ?
Ik kan niet veel meer vinden dan " Producent van Marlboro wil Russische markt verlaten" maar is dat al gebeurd?
Moet haast wel van de man zijn zonder krimpfolie om zijn hoofd.

Daily driver; MB R171 SLK280

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:01
Fiber schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:06:
[...]

Meest bizarre foto in tijden...:

[Afbeelding]

Ik mag toch hopen dat het een soort knakworsten zijn in dat potje op tafel... O-)
Waarschijnlijk lieten ze de knakworsten zien en heeft hij geblinddoekt en bakje Sheba kattenvoer opgegeten :+ (Smaakt waarachijnlijk beter dan rantsoenen die over dato waren).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• RoD
  • Niet online

RoD

Twee interessante observaties.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
r_bleumer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:20:
@XWB Die mannen mogen zich gelukkig prijzen, hun oorlog is over, ze zijn gevangenen van een land dat in grote lijnen wél de verdragen van Geneve naleeft en ze hebben een goede kans over een tijdje weer levend, en met een flinke mentale kras bij hun geliefden te zijn. Niet iets wat de Russen zouden doen.
Eens. Het is alleen te hopen dat ze bij terugkeer in RU een betere behandeling krijgen dan de krijgsgevangenen die na WO2 uit Dld terugkeerden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Benieuwd wat we gaan aantreffen in de stad. Hopelijk een mooie vangst.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Niet noodzakelijkerwijs.
Systemen zoals BM-21 en Msta-B hebben uiteraard een forse reikwijdte, maar dat betekent niet dat ze altijd ver van de frontlijn staan. Zeket met Msta-B kan je de drijfgaslading reduceren om de levensduur van de loop te sparen. En met de gigantische volumes die de Russen afvuren, is dat geen overbodige luxe.

Ook speelt mee dat je reikwijdte kan inzetten om juist diep in vijandelijk gebied, doelen te treffen. Maar dan moet die wel dichtbij het front opgesteld staan. Een laatste is dat ik zo hier en daar ook opvang dat de precisie van veel Russische artilleriesystemen, niet bepaald is wat je zou verwachten van westerse systemen. Een goede westerse houwitser zal enkele tientallen meters afwijking hebben op 30km. Die Russische lijken zomaar honderden meters afwijking te kunnen hebben. Ongetwijfeld een combinatie van de precisie van de loop, slijtage, kwaliteit van de munitie en kwaliteit van de drijfgaslading, maar toch. Wil je dus iets raken, dan moet je wat dichterbij komen.

Neemt niet weg dat het leuke dingen zijn om buit te maken. De Oekraïners zullen steeds meer overschakelen op westers geschut, zeker voor de belangrijke fronten, maar dit is een leuke aanvulling voor als je meer massa nodig hebt. ;)

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28
blissard schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:52:
[...]

Eens. Het is alleen te hopen dat ze bij terugkeer in RU een betere behandeling krijgen dan de krijgsgevangenen die na WO2 uit Dld terugkeerden.
Ik kan me zo voorstellen dat ze direct asiel aanvragen.

Nonsensical line goes here <---

• YakuzA

YakuzA

Zozo, heeft een unit een blauw schildje uit de doos gekregen bij Mario Kart en gaat direct op het volgende doel, Kupiansk, af?
klinkt een beetje te enthousiast?

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2022 23:31]

PSN

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:49:
Bewijs op basis van geolocated beeld
[Embed]
Nu ook een video uit Verbivka: https://www.reddit.com/r/...842la/zsu_enter_verbovka/

World War One

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 22:07
YakuzA schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:30:
Zozo, heeft een unit een blauw schildje uit de doos gekregen bij Mario Kart en gaat direct op het volgende doel, Kupiansk, af?
[Twitter]klinkt een beetje te enthousiast?
De Russen zouden flinke versterkingen naar Shevchekove hebben gestuurd die nu onder artillerie van UA valt.

• hoevenpe
RoD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:12:
Benieuwd wat we gaan aantreffen in de stad. Hopelijk een mooie vangst.
Vooral benieuwd hoe ze denken de stad te verlaten, het is totaal omsingeld.

• YakuzA

YakuzA

Het aanvalsplan is gewoon plagiaat :(

:+

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 08-09-2022 13:31]

PSN

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee