Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 20:35

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Op 24 februari zijn de OPPO Find X5 Pro (€ 1.299,-), Find X5 (€ 999,-) en de Find X5 Lite (€ 499,-) gelanceerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeLJuex1pVKqkvF-7hKZzwyyOps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phVxETtefKinUR9AWWsg9v1g.jpg?f=fotoalbum_large

Oppo Find X5 website
Verschillen tussen de toestellen

Hands-on filmpjes Find X5 Pro
Tech Spurt
Unbox Therapy
Short Circuit
The Tech Chap
Flossy Carter 'Real review'

[ Voor 21% gewijzigd door WhateverSuitsU op 25-02-2022 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Wat is de upgrade en update policy van Oppo rondom dit toestel? Dus welke Android versie staat er nu op (Android 12), en tot welke versie garanderen ze upgrades? Hoe vaak (maandelijks, 2 maandelijks, kwartaal, etc.) en hoe lang (1 jaar, 3 jaar, etc.) komen er beveiligingsupdates?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 20:35

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Dit is wat Android Authority daar over zegt:

"Oppo promises three years of OS updates and four years of monthly security patches for the Find X5 Pro. That’s not the best in the business, that title belongs to Samsung, but is pretty much average for flagship-tier smartphones coming out of China. The phone will still be secure until at least 2026, which isn’t too bad."

Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nog een aardig filmpje
Mijn favoriet omdat hij altijd praktische voorbeelden geeft met name van de camera's.

Ik zit erg te twijfelen, ik vind dit toestel (de X5 Pro in het wit) onweerstaanbaar mooi maar mijn Reno 2z doet het nog goed en ondanks het introductiepakket met draadloze lader, oordopjes en een smartwactch is de prijs pittig.

[ Voor 2% gewijzigd door drfruit op 05-03-2022 14:54 . Reden: verduidelijking over welk toestel ik het heb ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:35
Normaal gesproken haal ik elk jaar een nieuw toestel, maar ik gebruik nu al 3 jaar mijn Huawei Mate 20 Pro omdat alle nieuwe telefoons wel iets hebben of missen waardoor ik ze niet interessant genoeg vind.

Deze Oppo heeft eigenlijk alles waar ik naar op zoek ben (behalve IR-Dot gezichtsherkenning) en heb de knoop maar doorgehakt.
Ik heb de witte versie van de Find X5 Pro besteld bij Oppo zelf.

Ben benieuwd wanneer hij exact geleverd wordt. Wat ik zo overal kan vinden zal dat rond 11 maart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 20:40
joeyschrama schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:21:
Normaal gesproken haal ik elk jaar een nieuw toestel, maar ik gebruik nu al 3 jaar mijn Huawei Mate 20 Pro omdat alle nieuwe telefoons wel iets hebben of missen waardoor ik ze niet interessant genoeg vind.

Deze Oppo heeft eigenlijk alles waar ik naar op zoek ben (behalve IR-Dot gezichtsherkenning) en heb de knoop maar doorgehakt.
Ik heb de witte versie van de Find X5 Pro besteld bij Oppo zelf.

Ben benieuwd wanneer hij exact geleverd wordt. Wat ik zo overal kan vinden zal dat rond 11 maart zijn.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Ik heb zelf ook de Mate 20 Pro al vanaf launch en ben er nog steeds erg tevreden over. Maar zat dan toch wel wat rond te kijken. Niet omdat een nieuwe nodig is, want de Huawei doet het nog perfect, maar gewoon om eens wat nieuws te proberen denk ik. Tot nu toe is er voor mij geen telefoon voorbij gekomen is die ik de moeite waard vond. Dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met deze Oppo tov de Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:49
De opvolger van mijn oneplus 7t gaat de oneplus 10 worden of de X5 Lite.

Is vooral afhankelijk van de prijs van de Oneplus 10. Gebruik een telefoon voor weinig speciaals en foto's worden bijna altijd gemaakt met spiegel reflex camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulbringer320
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03 22:50
Heb de knoop doorgehakt, wilde eingelijk de Oppo Find X5 PRo maar de prijs is mij teveel.
De OnePlus 10 pro komt heel dicht in de buurt, maar de prijs is velen malen beter voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ik heb m binnen.
De oppo find X5.
Komende vanaf een Huawei 30 pro van bijna 2 jaar oud.
Eerste wat opvalt dat het allemaal iets sneller werkt.
Bij de telefoon zit ook een oplader,(schijnbaar niet meer standaard bij andere merken) 80 watt.
En een beschermhoesje.
Op het toestel zit al een screenprotector.
Eerste indruk is goed. Foto's zien er goed uit.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
WhateverSuitsU schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:03:
Dit is wat Android Authority daar over zegt:

"Oppo promises three years of OS updates and four years of monthly security patches for the Find X5 Pro. That’s not the best in the business, that title belongs to Samsung, but is pretty much average for flagship-tier smartphones coming out of China. The phone will still be secure until at least 2026, which isn’t too bad."

Bron
Voor €1.300?????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:35
Ik heb mijn ceramic white Find X5 Pro afgelopen vrijdag ontvangen en ben echt heel blij dat ik de upgrade gedaan heb (Had een Huawei Mate 20 Pro van 3 jaar oud).
Het 120hz scherm, en snelle SOC zijn echt een verademing. Het toestel werkt zoveel sneller terwijl ik daar eigenlijk nooit klachten over had op mijn Huawei, totdat ik gisteren mijn oude toestel weer pakte om terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en merkte hoeveel sneller de Find X5 Pro nou echt is.

De speakers zijn een wereld van verschil (veel voller geluid en volume is bijna 2x zo hoog) en de camera ook een flinke upgrade.
De batterij (ookal is deze 1000mah groter dan de Huawei) lijkt wel wat sneller leeg te gaan, maar dat kan ook een illusie zijn omdat het heel lineair gaat. Mijn Huawei bleef heel lang hangen rond de 100 procent wat deze Oppo niet doet.

Verder moet ik zeggen dat het meegeleverde hoesje zeer goed aanvoelt. De pasvorm is perfect en hij is lekker dun waardoor hij fijn in de hand ligt. De screenprotector heb ik wel direct vervangen voor een Clearplex (Mediamarkt) omdat de meegeleverde echt zo'n goedkoop plastic velletje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 23:30

Eguna

AMD is liev

Het jeukt hier behoorlijk om m'n Reno 10x zoom te gaan vervangen met de reguliere Find X5, maar die prijs..... pfoe!

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Van de week de actie artikelen binnen gekregen.
De smartwatch kan in de verkoop, die past niet om mijn pols.
Earpods werken goed en prima geluid.
En een extra hoesje.
Telefoon zelf gaat ongeveer 2 dagen op een volle batterij, in vergelijking met de Huawei 30 valt mij op dat de foto's sneller gaan (bij de Huawei vaak de melding hou toestel stil om te verscherpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelC1000
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik twijfel tussen de oppo X5 en de Xiaomi 12 (niet lite/pro.
De plussen voor de oppo: iets groter scherm, betere camera.
de minnen: iets oudere processor, iets aan de prijs.
Wat zou voor jullie een reden kunnen zijn om op de Xiaomi 12 te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
edsandje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:14:
Ik heb m binnen.
De oppo find X5.
Komende vanaf een Huawei 30 pro van bijna 2 jaar oud.
Eerste wat opvalt dat het allemaal iets sneller werkt.
Bij de telefoon zit ook een oplader,(schijnbaar niet meer standaard bij andere merken) 80 watt.
En een beschermhoesje.
Op het toestel zit al een screenprotector.
Eerste indruk is goed. Foto's zien er goed uit.
Ik zit ook te twijfelen. Ik heb ook sinds 2019 een huawaai p30 pro. Batterij gaat nog 1.5 dag mee..camera is nog prima (denk ik :D)

Maar is de zoom van de x5 echt zo veel minder als 'men' zegt?

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
lucaspr schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Ik zit ook te twijfelen. Ik heb ook sinds 2019 een huawaai p30 pro. Batterij gaat nog 1.5 dag mee..camera is nog prima (denk ik :D)

Als ik de reviews bekijk valt men vooral over het feit dat de x5 zoom maar 2x optisch is. Persoonlijk lig ik daar niet wakker van, maar dat is ieder voor zich.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
Vanmorgen de Find X5 besteld *O* dacht mooi dan komt die uiterlijk morgen binnen. Krijg ik mail dat ik pas kan verlengen op 4-4. Maar kreeg vanmorgen mail van de provider dat ik wel kon verlengen.

Kortom nog even wachten :P maar heel benieuwd naar het toestel vergeleken met de Oneplus 7t nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
bennieeee schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:04:
Vanmorgen de Find X5 besteld *O* dacht mooi dan komt die uiterlijk morgen binnen. Krijg ik mail dat ik pas kan verlengen op 4-4. Maar kreeg vanmorgen mail van de provider dat ik wel kon verlengen.

Kortom nog even wachten :P maar heel benieuwd naar het toestel vergeleken met de Oneplus 7t nu.
Ik twijfelde best lang tussen de s22U en de x5 Pro, net ook de Oppo besteld. Het gratis pakket van de headset, wireless charger etc is een mooi extraatje en hij is dik 100 euro goedkoper dan de s22U (de 256gb/12gb versie iig). Ook het design van de X5 vind ik prachtig.
Ben wel benieuwd of en hoe Oppo het toestel nog verder ondersteunt qua updates en hoe snel ze zijn met de security en Android updates.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

lucaspr schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Ik gebruik de zoom functie zelden, ik heb een paar plaatjes geschoten en of het goed of slecht is geen idee.
Sowieso moeilijk om bij flink inzoomen het toestel stil te houden.
Eerste foto 1x, daarna 5x, 10x en de laatste 20x.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW69Sp3bmtqJR_rkqwrf0dZDORY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAAqJSHi7dKmUlCKhWbh49MC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVWhus9PlXJ-OfzNcngK0dKm61U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56tzJe7MBEelaSFuhJmrG7AB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODK6Mn5lARF4YPv0E-juwE25w6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0UcWGxGZOoSChtawXUJsCDQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlWyfBYgLmSlptcAg0ZJCVDI3Fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uUxYjm9lC7NiaQ9B1d4f4Sm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik woon landelijk, om het maar zo te zeggen en ik gebruik het zoomen regelmatig. En de zoomfunctie van de huawei is best aardig. Al merk ik wel dat in de normale stand de nieuwe telefoons mooiere of kleurrijkere foto's maken. Ik heb eerst een sim only abo genomen.

Super bedankt voor de foto's!!

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bennieeee
Heb het toestel nu 24 uur in me handen en tot nu toe is het echt wauw! Toestel werkt mega snel, camera lijkt goed op het eerste oog. Overzetten van de gegevens was snel klaar. Opladen was echt bizar hoe snel zeg!

De 3 items die je erbij kan krijgen inmiddels aangevraagd en ook goedkeuring al van terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
bennieeee schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:43:
Heb het toestel nu 24 uur in me handen en tot nu toe is het echt wauw! Toestel werkt mega snel, camera lijkt goed op het eerste oog. Overzetten van de gegevens was snel klaar. Opladen was echt bizar hoe snel zeg!

De 3 items die je erbij kan krijgen inmiddels aangevraagd en ook goedkeuring al van terug.
Ik heb de promo ook aangevraagd maar krijg steeds te horen dat m'n aankoopbewijs niet voldoet. Alleen geen uitleg waarom niet. Geen idee wat er mis is aangezien op de bestelbevestiging alles staat. Type toestel, imei, bedrag en dat de betaling voldaan is.
Heb nu dus berichtje naar support moeten sturen, afwachten of die me wel kunnen vertellen wat het probleem is.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Nephalem schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:21:
[...]

Ik heb de promo ook aangevraagd maar krijg steeds te horen dat m'n aankoopbewijs niet voldoet. Alleen geen uitleg waarom niet. Geen idee wat er mis is aangezien op de bestelbevestiging alles staat. Type toestel, imei, bedrag en dat de betaling voldaan is.
Heb nu dus berichtje naar support moeten sturen, afwachten of die me wel kunnen vertellen wat het probleem is.
Er al achtergekomen waar de fout zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattjieu
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-11-2024
Nephalem schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:21:
[...]

Overkwam mij ook, bleek dat er een vergrendeling op mijn aankoopbewijs zat (vanuit de provider, ter bescherming). Support van Oppo overigens erg rap en attent, werd binnen een dag opgelost en kreeg binnen een week het gratis speelgoed opgestuurd. Met name de Earbuds bevallen uitstekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
bennieeee schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:27:
[...]

Er al achtergekomen waar de fout zit?
Nog steeds geen idee. Kreeg vanmorgen mail dat de aanvraag nu alsnog goedgekeurd is als reactie op mijn vraag, dus ik vind het prima zo haha.
Nu afwachten wanneer ik de spullen binnenkrijg, de mail heeft het over 60 dagen maar ik lees hierboven al positievere geluiden :)

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 14:25
Zo net ook de knoop doorgehakt en Find X5 Pro besteld. Heb nu een S9+ dus ik denk dat ik er wel op vooruit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Vandaag bericht gekregen dat alles verzonden is. Dat is echt heel mooi snel!

Ben er nog steeds super tevreden mee maar heb 1 ding gevonden wat ik mis aan mijn Oneplus. Die had aan de zijkant een schuifje waarmee je hem kon zetten op stil, trillen of geluid. Dat werkte echt zo perfect. Ben nu nog steeds aan het aftasten hoe ik hem snel stil krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 14:25
Ik lees overal dat het toestel heel snel erg heet wordt. Kunnen jullie dit beamen? Of valt het allemaal wel mee? Het gaat om de Pro versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Nilco op 09-04-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Vandaag de losse spullen binnen gekregen. Hoesje is netjes maar hoesje wat bij het toestel zat beschermt de telefoon meer voor gevoel.

De oordopjes en watch lijken heel prima. Enige jammer is dat je meldingen op de watch niet volledig kan lezen en kan terug reageren. Maar misschien zie ik iets over het hoofd dat dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-11-2024
bennieeee schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:09:
Vandaag de losse spullen binnen gekregen. Hoesje is netjes maar hoesje wat bij het toestel zat beschermt de telefoon meer voor gevoel.

De oordopjes en watch lijken heel prima. Enige jammer is dat je meldingen op de watch niet volledig kan lezen en kan terug reageren. Maar misschien zie ik iets over het hoofd dat dit wel kan.
Die heb je snel binnen gekregen. Wanneer heb je ze aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
ecm.smits schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:49:
[...]

Die heb je snel binnen gekregen. Wanneer heb je ze aangevraagd?
4 april aangevraagd. 5 april goedkeuring gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
bennieeee schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:02:
[...]

4 april aangevraagd. 5 april goedkeuring gekregen.
Dat is idd erg snel dan. En wat vind je van het toestel? Je hebt de pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
ecm.smits schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:09:
[...]

Dat is idd erg snel dan. En wat vind je van het toestel? Je hebt de pro?
Heb de gewone versie. Ben er erg blij mee! Uitstekende camera, batterij is keurig( zit meestal rond de 1,5 dag), toestel is snel met 120hz. Heb nog geen zwaktes kunnen ontdekken. Alleen de modus tussen switchen stil, trillen of geluid vond ik prettiger op de Oneplus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecm.smits
Ik heb even een vraag. Ik heb de Oppo find x5 pro. Als ik op de aan/ uit knop druk of inhoud dan gebeurd er niks. Hoe zet ik het toestel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

ecm.smits schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:50:
Ik heb even een vraag. Ik heb de Oppo find x5 pro. Als ik op de aan/ uit knop druk of inhoud dan gebeurd er niks. Hoe zet ik het toestel uit?
Aan/uit knop en volume+ tegelijk 3 seconden indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ecm.smits
edsandje schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:08:
[...]

Aan/uit knop en volume+ tegelijk 3 seconden indrukken.
Ah. Dat doet hij inderdaad. Maar is dat niet geforceerd afsluiten! Of moet het gewoon zo bij Oppo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
Zojuist de find x5 pro met 50% korting kunnen bestellen in ruil voor een paar reviews. Ben benieuwd! Wat vinden jullie so far van de fotokwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontpickme
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 18:46
Brammos85 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:58:
Zojuist de find x5 pro met 50% korting kunnen bestellen in ruil voor een paar reviews. Ben benieuwd! Wat vinden jullie so far van de fotokwaliteit?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18
dontpickme schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:48:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? 😅
First rule of The Insiders club: you don't talk about The Insiders club :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Nilco schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:54:
Ik lees overal dat het toestel heel snel erg heet wordt. Kunnen jullie dit beamen? Of valt het allemaal wel mee? Het gaat om de Pro versie.
Als je gaat gamen wordt het toestel wel voelbaar warmer bovenaan waar de soc zit, maar het is absoluut niet heet of oncomfortabel. En buiten gamen om heb ik nog niks gemerkt dat toestel warmer aanvoelt.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
bennieeee schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:09:

Hier 7 april goedgekeurd en nog geen verzendbevestiging :-(

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
Brammos85 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:58:
Lekkere prijs, doe je goed haha.
En ik kom zelf van een Note 9 dus hoe de x5 zich verhoudt tot recente modellen durf ik je niet te zeggen maar voor mij is het echt een enorm verschil. Kleurbalans, scherpte en hoe snel het toestel de foto maakt allemaal veel beter en low light situaties is dit toestel echt enorm goed in.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sony2go
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Heeft iemand al de Lite versie van x5? Zo ja, bevalt hij? Ben vooral benieuwd naar hoe de dimensity 900 chip presteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
My first OPPO Phone... + Ice-Skin case

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36

ChromeFR

Qui est l&#039;exemple?

Gisteren een Oppo Find X5 gekocht. Prima telefoon (wel wat zwaar), maar had meteen al het idee dat het scherm niet zo vloeiend werkt als op mijn Realme GT Neo2. In de instellingen heb ik de refresh rate 'vastgezet' op 120hz (hoog).

Mijn gevoel bleek inderdaad te kloppen, als ik test dan draait het scherm op 90Hz i.p.v. 120hz. Mijn Realme (ook draaiend op ColorOS) toont wel netjes 120Hz.

Kan iemand met een Find X5 dit ook even testen (https://www.testufo.com/)? Anders ga ik morgen meteen terug...

Oppo Find X5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRyto6Zh3ojzS4OiUDa6EtjNP0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhYEiIi7vhgjmWtuptVaAZiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Realme GT Neo2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xlGrCrxhIECvVnZyaAtO8iz0gA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJcp7qMIQv2pA02WMS03wqXm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soulbringer320
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03 22:50
Heb gisteren toch de knoop doorgehakt en een Oppo find x5 pro gekocht.
Iemand nog een advies voor een goede case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valiant_Haos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-05-2023
Soulbringer320 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:27:
Heb gisteren toch de knoop doorgehakt en een Oppo find x5 pro gekocht.
Iemand nog een advies voor een goede case?
Heb zelf de 'ice skin' case besteld via Ali.
Voor de rest is er niet veel op de markt van echt mooie cases, of toch allesinds niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-05 11:26
ChromeFR schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:28:
Gisteren een Oppo Find X5 gekocht. Prima telefoon (wel wat zwaar), maar had meteen al het idee dat het scherm niet zo vloeiend werkt als op mijn Realme GT Neo2. In de instellingen heb ik de refresh rate 'vastgezet' op 120hz (hoog).

Mijn gevoel bleek inderdaad te kloppen, als ik test dan draait het scherm op 90Hz i.p.v. 120hz. Mijn Realme (ook draaiend op ColorOS) toont wel netjes 120Hz.

Kan iemand met een Find X5 dit ook even testen (https://www.testufo.com/)? Anders ga ik morgen meteen terug...

Oppo Find X5:
[Afbeelding]

Realme GT Neo2:
[Afbeelding]
Met de methode wat in de onderstaande link wordt uitgelegd kan je het scherm forceren op 120hz. Dit werkt op mijn Oneplus 10 Pro. Youtube, Chrome, etc werken nu allemaal op 120hz.

https://novablogitalia.bl...z-su-realme-gt-2-pro.html
(Google translate gebruiken om te vertalen naar Nederlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:24
Sinds enkele weken ook de gelukkig eigenaar van een Oppo find x5 pro, komend van een x2 pro zeker een vooruitgang. Ik loop echter wel tegen een probleem aan en dat is dat contactloos betalen via de ING bankieren app niet lukt. Ik heb netjes een pas aangemaakt, nfc staan aan echter geeft het pin apparaat steeds een melding dat de pas ongeldig is. Zijn er nog meer mensen die hetzelfde probleem ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Zojuist een software update gehad, kan nog niet zeggen of de ING bug is verholpen. Hierbij de changelog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQ0WEugyv9Ydb4jZJzGqg-Uk4QA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i33jBdzLhMXJjFdOTj0s0U65.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Heb je een nieuwe simkaart geprobeerd? Dat schijnt precies ditzelfde probleem op te lossen bij Oneplus telefoons. En aangezien Oneplus en OPPO beide BBK zijn heb je kans dat dit je probleem dus op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
cordonbleu schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:01:
Heb je een nieuwe simkaart geprobeerd? Dat schijnt precies ditzelfde probleem op te lossen bij Oneplus telefoons. En aangezien Oneplus en OPPO beide BBK zijn heb je kans dat dit je probleem dus op kan lossen.
Nieuwe simkaart heeft probleem inderdaad verholpen. Bedankt voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Iemand die ook Galaxy watch 5 pro icm Oppo X5 lite heeft en uurwerk niet kan koppelen...is al mijn tweede watch 5 pro dus moet probleem met Oppo zijn
Samsung, Coolblue kunnen niet verder helpen 😔

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ik ben sinds een paar weken in het bezit van de oppo find x5 pro en ik loop tegen een probleempje aan met de meldingen. ik krijg in het vergrendelscherm geen meldingen van berichten (sms of whatsapp). ik zie daar bijv. alleen actieve apps, zoals spotify of sonos. maar een nieuw binnengekomen bericht of gemist telefoontje staat er niet. ik moet daarvoor eerst mn telefoon ontgrendelen en pas in het startscherm kan ik via de statusbalk m'n meldingen zien. ik vroeg me af of dat bij andere gebruikers ook zo is? zo niet, hoe krijg ik mn meldingen op het vergrendelscherm zichtbaar? ik heb al heel veel gezocht en zelfs contact genomen met oppo via de telefonische klantenservice, maar behalve een instellingenreset die niet werkte konden ze me niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:51
Hallo beste mede-tweakers.
Ik ben van plan om the switchen van een s22 ultra naar een find x5 pro.
Hoe bevallen deze, zijn er veel issues/bugs?
Hoe is oppo met updates?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:21
Luitjes, In mijn contactpersonen in de standaard contacten app, heb ik groepen aangemaakt. Normaal gesproken kun je in 1x per groep de beltoon aanpassen, maar dit krijg ik niet voor mekaar. Color OS 12.1
Heeft iemand een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
MrProper schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:45:
Iemand die ook Galaxy watch 5 pro icm Oppo X5 lite heeft en uurwerk niet kan koppelen...is al mijn tweede watch 5 pro dus moet probleem met Oppo zijn
Samsung, Coolblue kunnen niet verder helpen 😔
Na een firmware update op mijn Galaxy Watch 4, kon ik ook geen verbinding meer maken met m'n Find X5 Pro.
Dit was opgelost na een volledige reset van de Watch (inmiddels een maand of 2 geleden) en sindsdien geen issues meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
izzet3838 schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:17:
Hoe is oppo met updates?
In elk geval als eerste Android 13 in Nederland (ook al zie ik tot nu toe geen ColorOS 13 firmware op mijn Find X5 Pro binnenkomen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
izzet3838 schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:17:
Hoe is oppo met updates?
Hoe is het bij jou, ben je ondertussen geswiched naar de Find x5? Hoe zijn je ervaringen?
Zelf ben ik 2 weken geleden van een paar maanden aan klooien met een S22 ultra, overgestapt naar een Reno 8 pro. Echt waar...... wat een verademing.

Ondanks de Reno 8 gb werkgeheugen heeft, en die S22 12 GB, draait de Reno vele malen vlotter en soepeler.
Hoe kan het ook anders, al die Samsung bloatware vreet geheugen op en kost stroom. De 4500 mah accu van de Reno gaat iets van 30% langer mee, vergeleken met de 5000 mah van de S22 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Aloysxda schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:17:
Luitjes, In mijn contactpersonen in de standaard contacten app, heb ik groepen aangemaakt. Normaal gesproken kun je in 1x per groep de beltoon aanpassen, maar dit krijg ik niet voor mekaar. Color OS 12.1
Heeft iemand een tip voor me?
Reactie van Oppo ontvangen. Dit zal ook gelden voor andere modellen met Color OS:

Beste.......

OPPO waardeert uw correspondentie.

Uit uw e-mail hebben we begrepen dat u de beltoon van groepen die u in uw contactenlijst heeft gemaakt wilt wijzigen.
Geen zorgen, we zijn hier om te helpen!

Helaas moet ik u informeren dat u de beltoon niet per groep kunt wijzigen, alleen per contactpersoon.

Onze excuses voor het ongemak dat door deze situatie wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:51
Aloysxda schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:27:
[...]

Hoe is het bij jou, ben je ondertussen geswiched naar de Find x5? Hoe zijn je ervaringen?
Zelf ben ik 2 weken geleden van een paar maanden aan klooien met een S22 ultra, overgestapt naar een Reno 8 pro. Echt waar...... wat een verademing.

Ondanks de Reno 8 gb werkgeheugen heeft, en die S22 12 GB, draait de Reno vele malen vlotter en soepeler.
Hoe kan het ook anders, al die Samsung bloatware vreet geheugen op en kost stroom. De 4500 mah accu van de Reno gaat iets van 30% langer mee, vergeleken met de 5000 mah van de S22 ultra.
Neen uiteindelijk niet gedaan, maar na je reactie begin ik weer te twijfelen. :?
Door de camera kan ik de S22 maar niet loslaten, was recent in egypte met vrienden die een iphone 13 en xiaomi 12 pro hadden en je mag 3 keer raden welke met duidelijkheid de beste foto's nam.

Ook is er natuurlijk het puntje afschrijving, de Samsung behoudt zijn waarde veel beter, en als iemand die normaalgezien een telefoon max 2 jaar gebruikt vind ik dat ook wel belangrijk.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Het puntje van afschrijving heb je helemaal gelijk in. Mensen zullen eerder voor een Samsung kiezen, dan voor een Oppo. Behalve, degenen die al bekend zijn met Oppo, en dat zijn er steeds meer. Dat zie ik in mijn kennissenkring.
Vóór de S22 had ik een Find X2. Deze heb ik voor een leuke prijs verkocht en iemand heel blij mee gemaakt.
Als ik op dit moment zou moeten kiezen tussen een S22 Ultra of de Find X2, hoef ik geen seconde na te denken.
Net als de Reno 8 pro een stabiel maatje die doet wat je er van vraagt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05 08:20
Iemand in dit topic wat me een beetje kan verder helpen.

Wil eventueel een oppo find x 5 aanschaffen ter vervanging van mijn pixel 3a.

Echter zijn er bijna nergens reviews te lezen van dit model.

Hoe houd de batterij het vol bij normaal gebruik op een dag ?
Is deze snel leeg of prima een dag mee door te komen.

Verder nog andere kwaaltjes aan dit toestel ? Wou de pixel 7 eerst maar deze heeft geen fast charging vandaar de keuze voor de find x5 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
We weten dat alle merken reclame maken met de grootste accu en het meeste werkgeheugen in onze mobieltjes. Er wordt niet bij vermeld, dan de Bloatware die op sommige merken is geinstalleerd, intern geheugen en batterij vreet.

Voor de camera en kwaliteit geldt hetzelfde. het is niet alleen de meeste pixels die de kwaliteit van een foto bepalen.
Hier kunnen we lezen hoe Oppo dit doet:

https://mixedgrill.nl/oppo-marisilicon-x-imaging-npu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:20
Philtjens schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:33:

Verder nog andere kwaaltjes aan dit toestel ? Wou de pixel 7 eerst maar deze heeft geen fast charging vandaar de keuze voor de find x5 te gaan.
Batterijduur is bij mij niet slecht, niet geweldig. Ik haal 4/6 uur screen on time ongeveer.
Ik haal meestal wel de gehele dag met 1 lading. Als hij het niet haalt, zit de telefoon in een aantal minuten weer vol. Dat is wel een fijne gedachte. Ik heb de X5 nu ongeveer 2,5 week en het is een heel mooi toestel.
Ik heb in Salzburg een stedentrip gedaan en de foto's zijn erg mooi geworden. De ultra-wide is ook van hoge kwaliteit. Dit mistte ik op mijn vorige Xiaomi mi 10 nogal. Ik heb zelf een display defect gemerkt: Bij 120 hz, op de laagste helderheid is een zwarte, verticale balk op het display te zien. Ik ga de telefoon maandag opsturen voor reparatie. Ik vind hier online verder niet veel over, dus waarschijnlijk heb ik gewoon pech. Wel zonde. Ik heb trouwens de witte x5. In de zon zijn dan op de achterkant allemaal glitters te zien, heel fancy! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Prima telefoon. Mijne is trouwens nog nooit heet geworden, ik dan ook niet constant qhd+ aan maar wanneer nodig. Zelfs met wat spelletjes niet warm, maar ik speel niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

ChromeFR schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:28:

Oppo Find X5:
[Afbeelding]

Realme GT Neo2:
[Afbeelding]
Je zal het vast al hebben, maar screen refresh rate op high zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Philtjens schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:33:

Ja, en zo niet binnen 20/30 minuten weer 100% vol geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 08:25
Is het het nog waard om de Oppo Find X5 Pro aan te schaffen of komt er binnenkort al een X6 versie?

Heb nu een Pixel 7, maar ik ben erg gecharmeerd van de Oppo (vooral in het wit die er uit ziet als een Storm Trooper van Star Wars 😁)

Vind de prijs alleen nu een beetje fors (949,- bij Belsimpel, maar er zijn al goedkopere toestellen met de Snapdragon 8 gen 1+ zoals een Xiaomi 12T Pro en de Motorola Edge 30 Ultra).

Tweedehands (nieuw in doos) zijn nu ook niet te vinden op internet. Zeker niet in het wit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Knamix schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:39:
Is het het nog waard om de Oppo Find X5 Pro aan te schaffen of komt er binnenkort al een X6 versie?

Heb nu een Pixel 7, maar ik ben erg gecharmeerd van de Oppo (vooral in het wit die er uit ziet als een Storm Trooper van Star Wars 😁)

Vind de prijs alleen nu een beetje fors (949,- bij Belsimpel, maar er zijn al goedkopere toestellen met de Snapdragon 8 gen 1+ zoals een Xiaomi 12T Pro en de Motorola Edge 30 Ultra).

Tweedehands (nieuw in doos) zijn nu ook niet te vinden op internet. Zeker niet in het wit..
Vandaag is het Oppodag...
Omdat ik een curved screen niet prettig vind, heb ik sinds een maand de Oppo Reno 8 Pro. Wat een fantastisch toestel. Je zou dat niet zeggen qua specs, maar probeer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 08:25
Aloysxda schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:12:
[...]

Vandaag is het Oppodag...
Omdat ik een curved screen niet prettig vind, heb ik sinds een maand de Oppo Reno 8 Pro. Wat een fantastisch toestel. Je zou dat niet zeggen qua specs, maar probeer maar eens.
Zojuist even een review gelezen, maar ik word er niet bepaald warm van... Vooral de Ultra Wide camera zou teleurstellend zijn.

https://www.google.com/am...-reno-8-pro-review/%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Er zijn al meerder reviews geschreven over de Reno 8 pro. Marco en ultra wide moet je inderdaad niet te veel van verwachten. De hoofd camera doet niet onder, voor de camera's van de High end toestellen. Toen ik het toestel voor het eerst in de hand kreeg, was ik gelijk om. Kale android en supersnel.
Wat nog veel belangrijker is........ waar de high end toestellen geen 4G en gsm verbinding hebben, heeft de Reno wél verbinding. Maar dat wordt nergens geschreven in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Het heeft even geduurd (weken geleden al aangekondigd maar mijn vrouw had op haar Koreaanse, midrange al veel eerder Android 13 ontvangen) maar ik kreeg vanmorgen deze update aangeboden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDOuZNearKB3z5vYtGKc0-gqgyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdJzvXVgAsIYDauXrj7R7HzA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had gehoopt dat met deze release een aantal missende (lees: wat ik gewend was bij m'n smartphones van Zuid-Koreaanse makelij) features zou aantreffen maar helaas:
  • Oogcomfort:
    Planning niet te koppelen aan zonsopgang en -ondergang.
  • App drawer:
    Apps niet te ordenen in mappen.
  • Live wallpaper:
    Geen eigen .mp4 als live wallpaper in te stellen.
  • Opladen:
    Geen laadmaximum (bijv. max. 85%) instelbaar.
  • Caller background:
    Geen gepersonaliseerde caller background (bijv. eigen .mp4 per contactpersoo) voor inkomende gesprekken.
Irritant dingetje wat erbij is gekomen:
De Calculator app past de grootte van de cijfer'toetsen' niet goed aan indien de app in floating mode (voor mij dus 99% van de tijd) wordt gedraaid waardoor de overste 4 'toetsen' alleen benaderbaar zijn na omhoog sliden.

Iemand al andere/meer ervaringen?

[ Voor 42% gewijzigd door nobleone op 03-12-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Ik kreeg de update over aangeboden, toen even via een vpn in Frankrijk om de update gevraagd en kreeg ik hem binnen.

Voordat je op download drukt wel even de vpn weer uitschakelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

hoi allemaal, ik gebruik vodafone en krijg de hele tijd een melding

Vodafone NL Wifi

heel irritant, want het lukt me niet de melding uit te krijgen en deze wordt ook doorgegeven aan m'n Garmin horloge, dus ik krijg hem dubbel binnen

ik heb al gezocht maar heb nog nergens een werkende manier gevonden om van de melding af te komen, iemand bruikbare tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-05 14:28
Hallo allemaal,

Ik heb jaren plezier gehad met de camera van de Huawei P30 Pro gehad. Beste camera ooit na mijn beleving.
Ik heb dus de normale Oppo Find x5 aangeschaft op goed geloof van de goede camera, die ongeveer even goed zou zijn, wat ik hier en daar heb gelezen. Ook vooral het design en het scherm is echt mijn voorkeur.

Nu valt mij de camera toch tegen vergeleken met Huawei en krijg ik niks echt scherp als ik flink inzoom. Die telelens en/of zoomlens is gewoon niet goed. De inzoom gaat niet ver, de uitzoom gaat niet echt wide. Ik vind de camera daar toch heel beperkt van de Oppo Find X5.

Ik heb nu gewoon een probleem want ik kan hem niet meer retourneren en ik ben al zoveel telefoons langsgegaan waar ik keer op keer merk dat de camera gewoon niet goed genoeg is.

Zo merk ik toch weer wat de waarde van een goede camera in een telefoon is en dat het echt belangrijk is. Overigens vind ik nu de Oppo Find X5 serie belachelijk duur en als iedereen nou zoveel om een goede camera zou geven en Oppo komt met deze matige camera, dan vind ik de prijs echt veel te hoog.

Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
luukdr98 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 00:01:
Hallo allemaal,

Ik heb jaren plezier gehad met de camera van de Huawei P30 Pro gehad. Beste camera ooit na mijn beleving.
Ik heb dus de normale Oppo Find x5 aangeschaft op goed geloof van de goede camera, die ongeveer even goed zou zijn, wat ik hier en daar heb gelezen. Ook vooral het design en het scherm is echt mijn voorkeur.

Nu valt mij de camera toch tegen vergeleken met Huawei en krijg ik niks echt scherp als ik flink inzoom. Die telelens en/of zoomlens is gewoon niet goed. De inzoom gaat niet ver, de uitzoom gaat niet echt wide. Ik vind de camera daar toch heel beperkt van de Oppo Find X5.

Ik heb nu gewoon een probleem want ik kan hem niet meer retourneren en ik ben al zoveel telefoons langsgegaan waar ik keer op keer merk dat de camera gewoon niet goed genoeg is.

Zo merk ik toch weer wat de waarde van een goede camera in een telefoon is en dat het echt belangrijk is. Overigens vind ik nu de Oppo Find X5 serie belachelijk duur en als iedereen nou zoveel om een goede camera zou geven en Oppo komt met deze matige camera, dan vind ik de prijs echt veel te hoog.

Weet iemand wat ik het beste kan doen?
toon volledige bericht
Wegdoen en een Pixel 7 Pro nemen of even wachten op de Honor Magic 5 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-05 14:28
cordonbleu schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:09:
[...]

Wegdoen en een Pixel 7 Pro nemen of even wachten op de Honor Magic 5 Pro.
Hi Cordenbleu!

Dank voor je reactie.
Ik zit echter nog steeds met een probleem.

(als ik naar een andere topic moet gaan dan hoor ik het graag, dan verplaats ik deze. maar ik zou het erg fijn vinden en op prijs stellen als je nog steeds kan meedenken)

Ik heb de afgelopen dagen de Samsung Galaxy S21 FE en Oppo Find X5 in handen gehad. Beide vind ik te groot en niet met 1 hand te besturen. S21 FE is vooral erg beperkt en de camera is heel slecht,

Ik zie jou met namen komen waarvan ik de poging niet meer durf te nemen omdat ik klaar ben met on-populaire merken. Ik heb de Google Pixel 7 Pro bekeken en ik vind de display met de icoontjes niet om aan te zien naar mijn mening. Ik wil toch weer teruggaan naar Samsung.

Het ding is dus dat ik camerakwaliteit erg belangrijk vind en onlangs heb ervaren dat ik vanaf nu voor kleinere compacte telefoons wil gaan. Want ik had een aantal weken geleden de Samsung A52 als tussentijds toestel in mijn hand, en ondanks dat die telefoon vreselijk sloom en outdated was, was ik werkelijk waar aan het genieten hoe compact en klein deze telefoon was en in de hand lag.

Ik heb de Samsung S22 op het oog. Logische keuze? De andere toestellen zijn te duur en tevens worden de telefoons dan groter, wat ik niet wil. Ik heb echt gemerkt dat zodra een telefoon te groot is in mijn beleving en ik met mijn vingers moet klimmen, dat ik daar niet tegen kan.

Ik zie graag je reactie tegemoet! Met dat wat ik bovenaan tussen haakjes heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Dat van de matige zoom resultaten, herken ik wel maar voor de rest ben ik nog steeds uitermate tevreden met mijn Find X5 Pro.
Vooral Samsung's 'laagje' over Android mis ik als kiespijn.

Voor mijn volgende telefoon, hou ik het draadje voor de nieuwe Sony Xperia lijn in de gaten.
Misschien ook een kandidaat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Hoe ervaren jullie de batterij?

Die van mij gaat hard achteruit voor me gevoel de laatste tijd. Hij is nu 10 uur van de lader met een schermtijd van 1.15 uur. Batterij is gezakt naar 55%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Ik zit nu toevallig ook op 55% maar wel na 2u18m schermtijd.
En daar zat een Teams videocall van een uur bij een dát trekt bij mij de batterij wel aardig leeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESChHnVu6NU62MErtsYu9bPCJbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9E3ia80mY7ioeyLo5sjgfbn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Ik krijg trouwens net (eindelijk) firmware met de juni security patch binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCPJ89efol5-7Yg3GRrSbFepcI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48vEcwPj6jvyyXkcSTGbd3Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
nobleone schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:53:
Voor mijn volgende telefoon, hou ik het draadje voor de nieuwe Sony Xperia lijn in de gaten.
Misschien ook een kandidaat voor jou?
Hm... Tot nu toe gaat dat draadje alleen maar over welke kleur iemand wanneer heeft besteld :?

Inmiddels meerdere reviews over die kandidaat gelezen; zonet deze nog.

Voor mij vervalt nu definitief de 'kandidaat opvolger'-status o.b.v.: slechts kunnen opladen met een (niet meegeleverde) 30W lader (van 0 naar 100% duurt ruim 1½ uur! Dat is 3x zo lang als die van ons draadloos (!) met 50W kan), 'gedoe' met die vingerafdrukscanner die nog - lekker ouderwets - in een knopje aan de zijkant zit (ik scan meerdere malen per dag mijn vingerafdruk met m'n telefoon plat op mijn bureau), geen variabele verversingssnelheid (altijd op 120Hz zorgt voor onnodig hoog energieverbruik), matige secundaire en tertiaire camera (oké, die van de X5 Pro zijn ook niet 'je van het' maar daarom wil ik juist erg opvolger die wél beter is op dit gebied) en dat Sony nog steeds slechts 2 jaar software updates op een 4-cijferig bedrag kostend toestel durft te geven, is ronduit minachtend t.a.v. hun clientèle.

Maar...
Wat is dan wél een interessante opvolger?
Afwachten wat voor Oga-monster tot leven wordt gewekt?
Of toch maar terug naar Sammy? Maar die gaan weer op de Exynos tour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathalieD
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05-2024
Hallo, ik zou graag advies willen omtrent deze telefoon. Nu hij eindelijk een betaalbare prijs heeft, en mijn P30Pro is gevallen (en dat na vier jaar krasvrij te hebben doorgebracht), lees ik overal dat dit eigenlijk de enige "camera" is die in de buurt komt....
Maar hoe zit het met de updates? Is het nu nog de moeite waard om dit toestel aan te schaffen?
Mijn P30pro doet nu dik twee dagen met de batterij, en zou zeker nog niet vervangen zijn, maar ja, black friday en zo he..... En ja, dat scherm doet het nog wel, wel knap voor vier meter naar beneden te zijn gestort.... Maar ja.

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
NathalieD schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:44:
Hallo, ik zou graag advies willen omtrent deze telefoon. Nu hij eindelijk een betaalbare prijs heeft, en mijn P30Pro is gevallen (en dat na vier jaar krasvrij te hebben doorgebracht), lees ik overal dat dit eigenlijk de enige "camera" is die in de buurt komt....
Maar hoe zit het met de updates? Is het nu nog de moeite waard om dit toestel aan te schaffen?
Mijn P30pro doet nu dik twee dagen met de batterij, en zou zeker nog niet vervangen zijn, maar ja, black friday en zo he..... En ja, dat scherm doet het nog wel, wel knap voor vier meter naar beneden te zijn gestort.... Maar ja.

Ik hoor graag jullie mening!
Netjes elke maand updates tot nu toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Gisteren weer een nieuwe beveiligingsupdate binnen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
Niet alleen een beveiligingsupdate hier maar een push naar Android 14 zelfs hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySWermXGes13i68__fIXff_rrzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o24eNKl9kuRtJBNBT01YhzBd.jpg?f=fotoalbum_large

Wijzigingen met deze update:
Pantanal Service
Voegt Fluid Cloud toe, een manier van interactie met veranderende vormen waarmee u in één oogopslag actuele informatie kunt bekijken.

Slimme efficiëntie
  • Voegt Bestandsdock toe, waar u inhoud kunt overdragen door deze te verslepen tussen apps en apparaten.
  • Voegt Inhoudsextractie toe, een functie die met één tik tekst en afbeeldingen op het scherm kan herkennen en extraheren.
  • Voegt Slim uitsnijden toe, een functie die meerdere onderwerpen in een foto kan scheiden van de achtergrond om ze te kopiëren of te delen.
Apparaatoverschrijdende connectiviteit
Verbetert Shelf door meer widgetaanbevelingen toe te voegen.

Beveiliging en privacy
Verbetert foto- en videogerelateerd machtigingsbeheer voor veiligere toegang door apps.

Prestatieoptimalisatie
Verbetert de systeemstabiliteit, de startsnelheid van apps en de vloeiendheid van animaties.

Aquamorphic Design
  • Werkt Aquamorphic Design bij met een natuurlijke, zachte en helderdere kleurstijl voor een comfortabelere kleurervaring.
  • Voegt beltonen met een Aquamorphic-thema toe en vernieuwt de systeemmeldingsgeluiden.
  • Verbetert systeemanimaties door ze nog vloeiender te maken.
Gebruikerszorg
Voegt een AOD met CO2-tracking toe die een visualisatie geeft van de koolstofuitstoot die u vermijdt door te lopen in plaats van te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
Ik zie nu eíndelijk een optie om rechtstreeks vanuit de Foto's app een .GIF te maken, incl. settings voor snelheid en richting/loop 👍🏼

Dat van 'Bestandsdock' klinkt handig; meer fuel voor Oppo's AndesBrain hè? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qq2U240BvpurldDmnKlPX6Pem-0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/c72lFEhrTjVce7D9HXvByyXI.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathalieD
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05-2024
Oké, dus volgens jullie echt de moeite nog wel waard van het bestellen?
Of zijn er inmiddels toch wel telefoons met betere camera-features gekomen de afgelopen maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mooi toestel, maar ik zou het zelf niet meer doen eerlijk gezegd. De Find X7-serie komt eraan in China, je hebt OnePlus, Samsung en bijvoorbeeld Google met toestellen met zeer goede camera's in hun recente toestellen, waarom dan toch voor een oudere Oppo kiezen met oudere hardware en minder lange ondersteuning?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
CLB schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:53:
Mooi toestel, maar ik zou het zelf niet meer doen eerlijk gezegd. De Find X7-serie komt eraan in China, je hebt OnePlus, Samsung en bijvoorbeeld Google met toestellen met zeer goede camera's in hun recente toestellen, waarom dan toch voor een oudere Oppo kiezen met oudere hardware en minder lange ondersteuning?
Als de aankoopprijs niet zo belangrijk voor je is, kan je inderdaad misschien beter naar één van de toestellen kijken, die CLB noemt. (y)

Maar als je niet al te duur uit wil zijn, heb je aan de OPPO Find X5 een prachtig toestel voor een lage prijs. Ik heb er geen spijt van dat ik 'm dit jaar daarom gekocht heb. Alles werkt er goed en soepel aan. Het enige minpuntje vind ik dat de batterij iets eerder leeg is dan ik met mijn vorige toestellen gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Ik heb de CPH2307 update nog niet binnen gekregen.

Weet iemand een manier om deze update versneld binnen te halen? Of moet ik rustig wachten tot mijn telefoon die zelf binnen krijgt?

>>> Inmiddels automatisch binnen gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Timmy_01 op 29-02-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2N3055
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-02 17:43
Camera gaat op zwart

Een paar maanden geleden de Oppo Find X5 Pro aangeschaft en ben er erg blij mee. Een van de redenen om voor dit toestel te kiezen was de camera. En die maakt inderdaad fantastische foto's! En toch is de camera app van Oppo wat mij betreft onbruikbaar. Op het moment dat ik met het toestel in de aanslag sta, te wachten op het juiste moment, gaat het beeld op zwart! Nee, niet het toestel, de camera. Op het scherm staat dan "tik om een voorbeeld weer te geven". Ik heb hierdoor al diverse goede shots gemist. Maar met video is het nog erger: TIJDENS het filmen gaat het beeld op zwart. De opname loopt door, maar je ziet niet wat je in beeld hebt. Dit kan geen feature zijn, maar moet een bug zijn. Of het zou bedoeld moeten zijn als energie besparing, maar dan nog is het een domme keuze om dit bij de camera app te doen.

Nu hoop ik dat ik mij vergis en dat dit een instelling is, al heb ik die niet kunnen vinden. Of misschien ben ik de enige, want ik Google dit probleem al een hele poos en ben dit probleem nergens tegen gekomen.

Zijn er anderen met dezelfde ervaring? En weet iemand er een oplossing voor?

Oppo Find X5 Pro
Android 14.0 (beveiligingsupdate 5 juli 2024)
ColorOS 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Hoe het bij Oppo werkt weet ik niet, maar bij andere toestellen is het een feature en vind je in de camera instellingen een optie om het uit te schakelen.

• 2N3055
Ik heb daar naar gezocht, maar kon het niet vinden. Niet in de app zelf en ook niet in de systeem instellingen. Wat zo raar is, is dat niemand hierover klaagt. Ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben. Wel balen, want de camera app maakt echt geweldige foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Ik heb dit toestel nu andrhalf jaar, maar jouw probleem ben ik nog nooit tegen gekomen.

Als ik in "Instellingen" kijk, zie ik nog als een eventuele mogelijkheid van herstel "Standaardwaarden herstellen".

Ik neem aan dat je niet per ongelijk een duim of een vinger of iets anders voor de lens hebt gehouden. Want dat had je vast zelf al lang ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2N3055
@Timmy-01. Goed advies, heb ik meteen geprobeerd. Maar helaas... toch weer op zwart. Zou jij je toestel eens op de camera stand willen zetten en dan 2 minuten wachten, zonder iets aan te raken? Ik ben erg benieuwd wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  1. Ik heb op mijn toestel de camera aangezet.
  2. Vervolgens heb ik niets aangeraakt en ruim twee minuten gewacht.
  3. Na twee minuten kwam er een zwart scherm met daarop het silhouet van een witte telefoon. Onder deze telefoon staat de tekst: "Tik om een voorbeeld weer te geven".
  4. Na een minuut wordt het scherm helemaal zwart.
Als ik vervolgens twee tikjes op het scherm geef, komt het camerascherm weer tevoorschijn.

Voor jouw informatie: ik heb mijn toestel zo ingesteld, dat het scherm na twee minuten uitgaat bij geen gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Timmy_01 op 03-10-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2N3055
Dank voor de moeite! Hier kan ik wat mee. Dat silhouet van de telefoon krijg ik dus ook. Blijkbaar is dat "normaal" bij dit type Oppo. Mijn oude Oppo Renoz Z doet dit niet. Als je, zoals ik, wel eens videootjes maakt die langer dan 2 minuten duren, dan gaat je scherm dus ook op zwart en zie je niks meer van wat je werkelijk opneemt. Dat is bijzonder irritant en maakt het toestel voor mij onbruikbaar. Het vervelende is dat andere camera apps niet zulke mooie beelden maken als die app van Oppo zelf. Dat is voor mij dus geen oplossing. Ik moet eens kijken of Oppo een helpdesk heeft waar ik dit kan melden. Heb jij, of heeft iemand nog een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Je zou het volgende eens kunnen proberen voor je gaat filmen:

Onder "Instellingen" heb je de pagina "Weergave en helderheid". Hieronder vind je vervolgens de pagina "Automatisch scherm uitschakelen". Hier kan je bijvoorbeeld "dertig minuten" aanklikken.

Ben benieuwd of dat je helpt!
Pagina: 1 2 Laatste