Zou het kunnen zijn dat er bij SE weer communicatie problemen zijn?
Mijn omvormer geeft aan "fout" in de app, en o.a. wel weer 232 V, reactief vermogen 114(VAR) en actief vermogen van een 341W.
Ook zie je geen stroom lopen naar zowel het net niet, maar ook niet naar de accu.
Even bij de omvormer gekeken, alle drie led lampjes branden tegelijkertijd, dit is de koppel modus als ik het me goed herrinner.
Terwijl als ik in de HWZ app kijk, zie ik wel een stroom lopen vanuit de panelen naar mijn huis, ook staat daar bij de kWh meter een 317 W vermeld. Echter de weergave van de gekoppelde 3500H is al rond 13 uur gestopt met iets weer te geven, op moment van schrijven .
Weer communicatie problemen bij SE, zie je momenteel wel vaker voorkomen, van de week was er bijvoorbeeld helemaal geen opgewekte productie per paneel via hun app te zien, alles, elk paneel stond gewoon op zwart.
Afwachten dan maar, schijn dus wel productie te hebben, maar de omvormer blijft in de pair stand staan?
Update 18.50: bij thuiskomst uurtje geleden nog steeds alle 3 leds op de omvormer brandend, in de app bij uitlezen ook nog steeds de melding "omvormer fout"
Inmiddels nu dus uurtje later, melding "omvormer productie" haalt actuele verbuik uit de gekoppelde accu, en inderdaad nog alleen de groene en blauwe led brandend.
Vanzelf opgelost, inmiddels ook wel productie terug te zien tot vanmiddag rond een uur of 15.40 in de app.
[
Voor 17% gewijzigd door
dinandus op 31-12-2025 18:54
. Reden: update situatie ]