• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:37
Ik heb een Volledig Unifi netwerk draaien, met Protect.
Maar nu heb ik van Vriendinlief de toestemming gekregen om ook de toegang van de woning te mogen Unifi-en.

Ik heb reeds 1 Access starter kit en een (beta) Rescue slot.
Maar nog geen sloten, want we gaan pas écht over als er iets van veiligheid om buiten te kunnen komen.
bv Brand, stroomuitval.

Nu ben ik het 1 en ander aan het lezen over Fail-safe, en Fail-secure sloten.
Ik zit nu met Fail-safe te stoeien, want dan zou het dus kloppen dat als er een stroomstoring is, dan we er altijd uit kunnen, maar klopt dit ook dat wij binnen kunnen komen?

Daar had ik dus de UA-Rescue KeySwitch voor in gedachte.
(óf wij blijven de sleutel als backup bij ons dragen) maar dan heeft het hele 'smart home' idee geen effect.

als slot keek ik naar een Deuropener.
Die kan ik namelijk makelijk via de deurpost trekken, ipv een Electrisch slot in de deur zelf. (geen ervaring)

Optie 1.
https://elektrischedeurop...htschootsluitkom-7-800-n/

Want dan kunnen wij gewoon het oude slot 'er op' doen in de nacht.

Optie 2.
https://elektrischedeurop...korte-sluitplaat-7-800-n/

Makelijk, maar is dit voldoende voor de nacht om het zodoende 'op slot' te houden

Dus hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?
Of klopt mijn huidige gedachtegang? (ish, ik sta open voor advies)

Dit oudere Topic lijkt op onze situatie.
Unifi Toegangssysteem - iemand ervaring mee?

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk dat je topic meer op z'n plek is in Smarthome, dus daar zet ik hem naartoe. Wellicht meer users die er gebruik van maken aldaar :)

Betreffende de sluitkommen, ze kunnen natuurlijk "geflipperd" worden in veel gevallen, dus als nachtslot zou ik het niet toevertrouwen. Dan toch de boel op slot draaien of een knip van binnenuit.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03 14:13

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Ik heb vandaag mijn starters kit ontvangen. Ik ben ondertussen opzoek naar sloten die hiervoor gebruikt kunnen worden. Jij al inmiddels verder gekomen @bobby022 ?

Ik wil voor een pilot deze aanschaffen https://www.webstore4ipcameras.nl/en/wl4-wm-280t(led)

http://www.Twitter.com/Xmoo

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:10
bobby022 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:09:
Maar nog geen sloten, want we gaan pas écht over als er iets van veiligheid om buiten te kunnen komen.
bv Brand, stroomuitval.
UPS ivm alles op POE?

• bobby022
Xmoo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:45:
Ik heb vandaag mijn starters kit ontvangen. Ik ben ondertussen opzoek naar sloten die hiervoor gebruikt kunnen worden. Jij al inmiddels verder gekomen @bobby022 ?

Ik wil voor een pilot deze aanschaffen https://www.webstore4ipcameras.nl/en/wl4-wm-280t(led)
Nee, ik heb nog geen sloten gehaald.
Maar zat ook te denken om te kijken voor anders een magneet sluiting.

Want die is namelijk wel fail-safe.
Dus geen stroom, geen magneet.

En voor enige sluiting kan ik de gewone deursluiting gebruiken.
Zonder sleutel slot dan.

• Xmoo

Xmoo

bobby022 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Nee, ik heb nog geen sloten gehaald.
Maar zat ook te denken om te kijken voor anders een magneet sluiting.

Want die is namelijk wel fail-safe.
Dus geen stroom, geen magneet.

En voor enige sluiting kan ik de gewone deursluiting gebruiken.
Zonder sleutel slot dan.
Ik heb inmiddels mijn test rig uitgebreid:

Slot is: https://www.portacon.nl/w...dsstroom-12v-met-geheugen
De sensor en knop komen van het Karwei af maar is voor nu puur en alleen maar als test.

Morgen ga ik dit setup proberen in te bouwen. Stay tuned :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

Vandaag lekker klusjesman uithangen.

Het werkt nu via de Unifi Access maar je kunt ook nog steeds je sleutels gebruiken. Ik ga snel verder met de hub en readers ophangen, en cable management.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 22:18
Wellicht ten overvloede, maar ik kwam het topic tegen en wilde toch even wat dingen delen die de overweging waard kunnen zijn als je kiest voor een vorm van elektronische toegangscontrole thuis.

Ik zie dat er in dit topic gekozen is voor zogeheten sluitplaten. Deze geven de dagschoot vrij als daar om gevraagd word. De nachtschoot werkt onafhankelijk van de toegangscontrole en die zou je dus gewoon met een cilinder (sleutel of als je die ook graag elektronisch hebt een Nuki, Bold Smartlock of Assa Abloy Aperio) kunnen gebruiken. De opmerking met betrekking tot flipperen wordt al gemaakt: dagschoten en daarmee sluitplaten zijn te flipperen. Gebruik ze daarom in combinatie met andere sluittechniek als je ze op buitendeuren toepast, zoals een anti-flipper plaat.

De in dit topic gebruikte sluitplaten zijn normaal gesproken in 2 varianten leverbaar:
  • Ruststroom (ofwel; spanningsloos ontgrendeld)
  • Arbeidstroom (ofwel; spanningsloos vergrendeld)
Om dus te voorkomen dat je buitendeuren open gestuurd worden in geval van een stroomstoring/onderbreking, is het verstandig om arbeidsstroom sluitplaten te kiezen. Voor binnendeuren worden veelal ruststroom sluitplaten toegepast: dan kun je binnen het pand vrij bewegen in het geval van een stroomstoring.

Mocht je toegangscontrole op je buitendeuren willen gaan toepassen, zou ik een sluitplaat in eerste aanleg niet aanraden zonder aanvullende maatregelen. Een (aanzienlijk duurder) alternatief is een motorslot of solenoid slot. Dergelijke sloten kun je vaak krijgen met diverse opties:
  • Zelfvergrendelende functie: als je de deur dicht doet, wordt automatisch de nachtschoot geactiveerd. Je deur zit dan dus niet alleen dicht, maar ook echt op slot.
  • Paniek functie: de deur is altijd van binnenuit te openen, zonder sleutel of toegangscontrole. In geval van bijvoorbeeld brand, kun je hierdoor altijd snel naar buiten.
  • Meerpuntssluiting
Een solenoid slot werkt door de deurkruk bediening te ontkoppelen van het slotmechanisme middels een spoel (elektro-magnetisch). Met andere woorden: je toegangscontrole bepaald of je de deurkruk kunt gebruiken. Dit betekend dus ook dat je een deurklink/kruk aan de buitenzijde krijgt. Een voorbeeld is de Assa Abloy EL466 of EL566.
Een motorslot werkt daadwerkelijk met een motor die de dagschoot en nachtschoot intrekt (hoewel er modellen zijn die enkel de nachtschoot bedienen). Hierdoor zou je aan de buitenzijde van je deur geen klink/kruk maar een knop krijgen, zoals je op de meeste 'normale' deuren ziet. Een bijkomend voordeel is dat de meeste motorsloten zijn voorzien van een zelf-stellend mechanisme, waardoor de nachtschoot zeer moeilijk te manipuleren is. Een mooi voorbeeld is de Assa Abloy EL520.

Een bijkomend voordeel van een solenoid- of motorslot is dat je gewoon een cilinder kunt plaatsen en dus naar binnen kunt met een sleutel, mocht je ooit een storing in je toegangscontrole systeem hebben (denk aan een kapotte pas/weigerende app, defecte lezer, stroomstoring enz). Dit kan overigens ook bij een sluitplaat, maar niet met een elektronische cilinder.

Als laatste optie, verdiend de zogeheten kleefmagneet nog een vermelding, maar die zou ik niet thuis op een buitendeur installeren. Ze zijn vrij groot en daarmee aanwezig in het zicht, ze worden meestal boven de deur geplaatst, waardoor de onderkant in principe vatbaar is om er een koevoet tussen te zetten en ze zijn niet met een sleutel te openen, mocht er een keer sprake zijn van een storing. Voor een schuifdeur, zou het wel een mooie optie zijn. Zeker als je er 2 toepast (1 boven, 1 onder).

Dit was even in een notendop welke mogelijkheden er een beetje zijn voor het afsluiten van de meeste (scharnierende) deuren. Ik hoop dat iemand er in de toekomst nog wat aan heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-03 05:32

JayPe

Ondertitel

*schopje*

@Xmoo
Ben erg benieuwd hoe het er mee staat inmiddels. Werkt het naar tevredenheid?

En waarvoor heb je die motion sensor eigenlijk opgenomen / aangesloten? Wat is daarvan de functie?

Wat mij opvalt (ik heb de starterkit nu ook in huis) is dat de camera van de UA-Pro niet in de protect app terug komt. Ook zou ik, voor Exit-registratie graag een UA-Lite plaatsen bij de achterdeur (loopdeur in een overhead-roldeur). Heb ik daar dan direct ook een complete UA-Hub voor nodig?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
Klein schopje cq een specifieke vraag met onze komende situatie. In ons nieuwe huis krijgen we een motorslot ingebouwd (zo een waar @Philip_Janssen het over heeft). Nu zoek ik een oplossing voor enerzijds de toegang tot deze deur (Code bedien / tag) en anderzijds videodeurbel.
Nu ben ik al fan van unify spul en komt het huis al met camera's en AP's van unify dus een logische stap om naar access te kijken.
Ik weet alleen niet 100% zeker of ik de deur wel open kan krijgen, simpelweg omdat het mijn elektro kennis te boven gaat vermoed ik.

De site van unify spreekt van "12V powered and dry relays compatible with most locks" en de voorbeelden die ze op noemen zijn mn sluitplaten en magneetsloten (Actief en door unify van stroom voorzien volgens mij).
De info van de aansturingsunit van het motorslot is o.a.:
- 1x input potentiaal vrij puls-/maakcontact t.b.v. toegangscontrole
sturingen n.c.
- 1x input stuurspanning puls contact 6-24V AC/DC t.b.v.
aansturing via een intercom
- 1x input dag/nacht schakeling potentiaalvrij maakcontact n.o.
- 1x output alarmcontact schootstand vergrendeling n.c.
- 1x output contact puls t.b.v. draaideurautomaat n.o.
- Voorzien van geïntegreerde ontvanger 868Mhz

wat is jullie beeld? Kan ik dit slot wel of niet op een correcte manier aansturen hiermee... thx

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-03 21:22

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Ik heb het hele Unifi Access systeem ook geïnstalleerd in m'n woning. Wat ik heb:

GU Security 1916 (3 punts sluiting) met A-Opener (de motor) met 3 aansluiting (12V DC en een stuursignaal), met een inbouw kabelovergang de 3 aderige kabel van het kozijn naar de motor geknutseld.

Extra schakelaar bij de deur (aan de binnenkant) om het slot elektronisch te openen, het is een paniekslot dus kan ik ook gewoon met de klink de deur openen (in geval van stroomuitval).

Aan de buitenkant alleen de cilinder (dus geen klink) en de UA-PRO natuurlijk.

Op de HUB de motor als volgt aangesloten : LINE +/- 12V/0,33A (links boven op de HUB) gebruikt voor de motor (constante spanning) en de NO (normally open) van LOCK - Powered 12V/1A (rechts op de HUB) gebruikt als stuursignaal voor de motor.

@RoelsRules Vraag even de specs op van de motor zodat je kan checken of 't gaat werken!

Foto's:

[Voor 55% gewijzigd door Snoeiman op 21-06-2022 10:28]

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

• RoelsRules
dank voor je uitgebreide antwoord. Mijn deur/motorslot wordt aangestuurd door een stuurunit en dus niet rechtstreeks of zou de stuurunit door de access vervangen moeten worden? Anyway de specs zoals ik die nu heb schematisch even weergegeven. De vraag is dus of de access een passend signaal naar de stuurunit kan sturen. Ik ben niet onhandig maar deze materie nog niet bekend mee om het uit te sluiten.

• carpebios
  • Laatst online: 23:55

carpebios

-1 social credit

Ik denk dat ik het niet goed snap. Is het zo dat je op de buitendeuren ook stroom moet kunnen zetten? Waar loopt de stroomkabel naartoe? Want op de achterdeur zou ik niet weten hoe ik daar stroom kan krijgen bijvoorbeeld.

In het installatiefilmpje lijkt het alsof de muur van gipsplaat is, dan kan natuurlijk iedereen gewoon binnenkomen door de muur eruit te trappen. En je moet dan door een geïsoleerde muur een UTP kabel kunnen trekken? Het lijkt mij nogal omslachtig allemaal.

[Voor 37% gewijzigd door carpebios op 21-06-2022 22:51]

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Philip_Janssen
RoelsRules schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:32:
[...]

dank voor je uitgebreide antwoord. Mijn deur/motorslot wordt aangestuurd door een stuurunit en dus niet rechtstreeks of zou de stuurunit door de access vervangen moeten worden? Anyway de specs zoals ik die nu heb schematisch even weergegeven. De vraag is dus of de access een passend signaal naar de stuurunit kan sturen. Ik ben niet onhandig maar deze materie nog niet bekend mee om het uit te sluiten.
Dry Output = Potentiaal vrij.

Je slot heeft een potentiaal vrije input ten behoeve van de toegangscontrole en de Unifi unit kan dat leveren. Ik verwacht dus dat je deze combinatie probleemloos moet kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Philip_Janssen
carpebios schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:41:
Ik denk dat ik het niet goed snap. Is het zo dat je op de buitendeuren ook stroom moet kunnen zetten? Waar loopt de stroomkabel naartoe? Want op de achterdeur zou ik niet weten hoe ik daar stroom kan krijgen bijvoorbeeld.
Het slot zal stroom nodig hebben om zichzelf te vergrendelen en ontgrendelen, ongeacht welk soort slot je neemt. Soms is een batterij-gevoede variant mogelijk, maar ik zie meestal sloten met een permanente voeding (veelal 12V of 24V DC).

Het aanleggen van toegangscontrole vereist dus een goede planning voor wat betreft je bekabeling. Bij nieuwbouw of renovatie zijn dit soort dingen goed te doen. In bestaande bouw zul je in ieder geval moeten gaan frezen. Soms is het mogelijk om enkel in het kozijn te frezen en een kabel via de kruipruimte in te brengen. Dat is in veel gevallen de meest makkelijke optie. Anders zul je vanaf een centraaldoos moeten gaan werken en met een muurfrees aan de gang moeten.

Voor wat betreft voeding: sommige fabrikanten maken een AC-DC transformator die je in het kozijn kunt zetten. Is dus wat extra freeswerk in je kozijn, maar wel erg mooi gedaan.
carpebios schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:41:
In het installatiefilmpje lijkt het alsof de muur van gipsplaat is, dan kan natuurlijk iedereen gewoon binnenkomen door de muur eruit te trappen. En je moet dan door een geïsoleerde muur een UTP kabel kunnen trekken? Het lijkt mij nogal omslachtig allemaal.
Binnenmuren kunnen gerust van gips zijn, maar in Europa zie je dat (nog) niet veel. Houtbouw is in de VS redelijk populair, maar hier (nog) niet. Als ze eenmaal binnen zijn, dan heb je toch al een probleem: die deuk in je gipsen binnenmuur is dan niet meer je grootste zorg.

Het trekken van de kabels in bestaande bouw, is voor veel toegangscontrole projecten het meeste werk. In industriële toepassingen, zien we dat de afwerking ook industrieel mag zijn: buizen op de muur. Maar in een woonhuis wordt dat meestal niet heel erg gewaardeerd.

Dat gezegd hebbende: ik woon in een jaren 80 woning, waar de verwarmingsbuizen niet in de muur liggen maar erop. Hier zijn voor een vorige bewoner koofjes omheen geplaatst en dat zijn natuurlijk ideale plekken om kabels in te trekken. Vanuit de kruipruimte en door de diverse koofjes (hoewel ik ook een deel heb ingefreest in de muren) heb ik een paar jaar geleden een slordige 700 meter netwerkkabel getrokken. Het is niet makkelijk en je bent er flink wat tijd aan kwijt, maar ik vond het wel een prettig idee dat (bijna) alles bekabeld kan zijn in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snoeiman

Snoeiman

Snoeien maar!!!

@RoelsRules Dat probeerde ze bij mij eerst ook te verkopen maar heel simpel gezegd: je hebt een driepuntssluiting (liefst met paniekslot) nodig met daarop een motor die dan door de Unifi Hub wordt aangestuurd. Alle andere intelligente stuurunits van de fabrikant van de driepuntssluiting heb je niet nodig, dat maakt het onnodig gecompliceerd. Mijn fabrikant (GU) heeft dit soort units ook in het assortiment maar is echt niet nodig. De "brains" is de Unifi Hub.

@Philip_Janssen Inderdaad een goede planning maken hoe je het e.e.a. wilt aanleggen is erg belangrijk Bij mij was de deur het minste probleem (daar kan je met een lange boor makkelijk doorheen, om bij de deur/kozijn te komen met zowel ethernet kabel (voor de Access), 2 aderige kabel voor de manuele schakelaar en de 3 aderige kabel voor de motor in de deur was nog het meeste werk (ik heb geen kruipruimte, maar wel een massief houten huis :-) dus dat was lekker boren.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelsRules
Snoeiman schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:05:
@RoelsRules Dat probeerde ze bij mij eerst ook te verkopen maar heel simpel gezegd: je hebt een driepuntssluiting (liefst met paniekslot) nodig met daarop een motor die dan door de Unifi Hub wordt aangestuurd. Alle andere intelligente stuurunits van de fabrikant van de driepuntssluiting heb je niet nodig, dat maakt het onnodig gecompliceerd. Mijn fabrikant (GU) heeft dit soort units ook in het assortiment maar is echt niet nodig. De "brains" is de Unifi Hub.
Heb er niet zoveel in te kiezen... Het is een driepuntsslot met paniekfunctie dat door de deur leverancier meteen wordt ingezet. De stuurunit zit daar bij en is zoals ik het begrepen nodig voor de deur open te zetten maar ook om de juiste stroom te leveren. Maar wie weet kan ik de kabels van de deur rechtstreeks op de unifi hub aansluiten. Dan heb ik die stuurunit niet nodig mits die dus ook de benodigde stroom kan leveren en zo.

Zal eens kijken of ik het merk kan achterhalen van het slot (overal nu het label/merk van de betreffende toeleverancier)
Moet even

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobby022
Snoeiman schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:16:
Ik heb het hele Unifi Access systeem ook geïnstalleerd in m'n woning. Wat ik heb:

GU Security 1916 (3 punts sluiting) met A-Opener (de motor) met 3 aansluiting (12V DC en een stuursignaal), met een inbouw kabelovergang de 3 aderige kabel van het kozijn naar de motor geknutseld.
De GU 1916, die zit als ik de foto goed bekijk op de deur zijde?
Want ik zou dat dus kunnen gebruiken, want de deuren en kozijnen uiten zijn van hout _/-\o_

(binnen is alles van metaal... ish)

Tegen het flipperen wat @_ferry_ melde, heb ik reeds 2 van deze schoten besteld.

https://www.veiligwonenwi...sHFo1rTAbSXBoCHLoQAvD_BwE

dus dat probleem is tot dus ver opgelost.

Ik zit alleen met de slot oplossing.
of kon je het 'oude slot' erin laten?

|:( ik mis iets... iets, maar weet niet wat |:( sorry

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snoeiman

Snoeiman

Snoeien maar!!!

De GU 1916 is een gewone 3punts paniek sluiting, deze kan je zonder motor ook gebruiken met de klink of sleutel aan de binnenzijde en met de sleutel aan de buitenkant. De a-opener is een motor unit die je op de GU 1916 schroeft en dan kan je de deur buiten alle bovenstaande opties ook elektronisch bedienen. 0 intelligentie dus

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 11:52
Hier hebben we een aantal Fuhr 881GL motorsloten. Ben aan het kijken hoe we die aan gaan sturen en Unifi Access is een van de charmantere kanshebbers. Wifi is in huis (en de tuin) geregeld met Ubiquiti, zelfde met de camera's en de deurbel. Unifi Access zou wat dat betreft prima in het plaatje passen.

Wat me echter nog niet duidelijk wordt is wat er nu precies nodig is om een deur te ontgrendelen. Ik heb geen zin in het opvissen van m'n telefoon in die gevallen. Zou het liefst alleen de Access unit een keer aanraken waarna die checkt of er een geauthoriseerde telefoon (of Apple Watch) in de buurt is. Ondersteuning voor de iPhone lijkt echter nog steeds behoorlijk beperkt?

Iemand hier praktijkervaring mee?

• Snoeiman

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Ik heb geen Apple Watch, maar als je de app op je telefoon hebt staan (en geopend (op de achtergrond)) dan wordt je herkend en gaat de deur van 't slot af.... afstand kan je zelf instellen, ik heb deze op ongeveer 2m staan (7ft). Werkt goed ook als je je handen vol hebt met boodschappen!

• lexen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 08:27
Is er bekend of je in plaats van de Unifi access pro reader je ook gezien de betere beeldkwaliteit ook een
Ubiquiti UniFi Protect G4 Pro Doorbell zou kunnen gebruiken ?

• bartvb
Dank!
Open als je in de buurt bent doe ik het ook voor :)

Geeft dat in de achtergrond moeten houden nog problemen? Houdt de iPhone die app open en gaat hij alleen weg na een reboot, of worden achtergrondapps vaker afgesloten?

@lexen Voor zover ik weet is er helemaal geen integratie tussen Protect en Access. Voor zover ik kan zien kan je b.v. via de Protect app ook geen deur ontgrendelen als er b.v. iemand aanbelt. Gemiste kans...

Nog een vraag; moeten de Unifi Access Pro/Lite inderdaad direct op de Access Hub worden aangesloten? Ik heb die hub niet nodig om m'n deuren te besturen en de deuren zitten niet bij elkaar in de buurt, maar wel dicht bij andere (PoE) switches...

Edit: Oh, wacht. Zit wat meer te lezen en je hebt 1 hub nodig per deur? Dat wordt een dure grap op die manier :\ En er is ook geen API beschikbaar :/

[Voor 10% gewijzigd door bartvb op 09-12-2022 17:25]

• bobby022
bartvb schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:13:
Dank!
Open als je in de buurt bent doe ik het ook voor :)

Geeft dat in de achtergrond moeten houden nog problemen? Houdt de iPhone die app open en gaat hij alleen weg na een reboot, of worden achtergrondapps vaker afgesloten?

@lexen Voor zover ik weet is er helemaal geen integratie tussen Protect en Access. Voor zover ik kan zien kan je b.v. via de Protect app ook geen deur ontgrendelen als er b.v. iemand aanbelt. Gemiste kans...

Nog een vraag; moeten de Unifi Access Pro/Lite inderdaad direct op de Access Hub worden aangesloten? Ik heb die hub niet nodig om m'n deuren te besturen en de deuren zitten niet bij elkaar in de buurt, maar wel dicht bij andere (PoE) switches...

Edit: Oh, wacht. Zit wat meer te lezen en je hebt 1 hub nodig per deur? Dat wordt een dure grap op die manier :\ En er is ook geen API beschikbaar :/
Ja dat is een nadeel van Unifi, je hebt per deur inderdaad 1 hub nodig.
De aansluiting voor alle Unifi Access apparaten moeten lopen via de UA-HUB.

Dit heeft te maken met de aansturing en veiligheid van de UA lijn. (volgens Unifi Support)

Je kan wel een soort van koppeling hebben, maar dan moet je een kijken op Unifi Identity.
Je hebt alleen voor de gratis versie een limitatie op 5 deuren? en 20 gebruikers-ish.

Mijn nadeel, de Identity moet je aan alle Unifi controllers toevoegen, en draait in de cloud.
Voor mijn Protect en Access is dit laatste niet wenselijk wat mij betreft.

Ik heb wel gekeken naar Identity icm Server SBS, maar dat is een ander topic (waardig)

edit: Vergeten te melden, Als je Identity neemt, heb je ook de auto unlock functie via Bluetooth.
maar ik ga geen abbonement nemen voor mn deuren.

[Voor 4% gewijzigd door bobby022 op 11-12-2022 21:36]

• bobby022
lexen schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:03:
Is er bekend of je in plaats van de Unifi access pro reader je ook gezien de betere beeldkwaliteit ook een
Ubiquiti UniFi Protect G4 Pro Doorbell zou kunnen gebruiken ?
Ja dit is bekend, en helaas niet werkbaar om te mixen.

De Unifi 4G Pro is van de Unifi Protect lijn.
Die werkt (nu thands) niet samen met Unifi Access.

behalve als je Unifi Identity gaat nemen, maar dit heeft voor Thuisgebruikers meer nadelen dan voordelen vind ik

• bartvb
Een van de redenen voor mij om voor Unifi Protect te gaan (voor deurbel en camera's) is dat dit allemaal lokaal draait. Dit i.t.t. b.v. Ring en Nest. Unifi Identity dan via de cloud gaan draaien is een dikke nee. Ik vind het best prima om een paar cloud zaken te gebruiken voor huisautomatisering, maar liever helemaal niet, en zeker niet voor kritieke zaken als beveiliging.

Jammer :\ Geen Unifi Access dus. Is toch wel een van de charmantere oplossingen wat betreft hardware bij de deur.

• bobby022
bartvb schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:37:
Een van de redenen voor mij om voor Unifi Protect te gaan (voor deurbel en camera's) is dat dit allemaal lokaal draait. Dit i.t.t. b.v. Ring en Nest. Unifi Identity dan via de cloud gaan draaien is een dikke nee. Ik vind het best prima om een paar cloud zaken te gebruiken voor huisautomatisering, maar liever helemaal niet, en zeker niet voor kritieke zaken als beveiliging.

Jammer :\ Geen Unifi Access dus. Is toch wel een van de charmantere oplossingen wat betreft hardware bij de deur.
Je begrijpt me niet helemaal zie ik.
komt door mn uitleg (ben soms warrig)

Wat ik bedoelde:

Je kan Unifi Access wel 'offline' gebruiken.
Je kan bv zoveel deuren hebben als je wilt, zelf NFC kaarten gebruiken (ook OV <ben namelijk aan het testen>)

het 'Online' gedeelte is alleen voor je Unifi Identity (en een aantal mooie opties)

Nu is het toeval dat ik op reddit ene mooie oplosing zag voor toegang met Access en Protect.
als in:

Access: Bewoner (UA-PRO)
Protect: Gast (4G PRO Deurbell)

Dit vond ik opzich wel een mooie oplossing,
wel bulky, maar werkbaar.
=================================
Je kan ook Protect beter offline gebruiken vind ik, omdat je dan inderdaad zelf de regie hebt over je opslag van je camerabeelden.

En niet afhankelijk bent van Google en zo.
als je Unifi Identity hebt, word die link meer de lcoud in geholpen dan nodig is vind ik.

(Dit laatste is nogal een opzich zelf staande topic) Wij hebben hier thuis het meeste nameijk AVG, lees: Burengezeur proof

• RoelsRules
omdat ik hier eerder dit jaar 'kennis' heb opgehaald ook maar even het resultaat delen...

Heb het voor elkaar gekregen :D Het werkt erg mooi... Wat heb ik nu werkend;

Een Unifi Access met UA Pro deurbel gekoppeld aan een deur met gemotoriseerd slot dat open gaat met tag of pincode. De deur kun je van binnen naar buiten altijd uit ivm de paniekfunctie. Ook heb ik een schakelaar gemaakt waar de nachtsloten mee van de deur gaan maar het dagslot wel dicht blijft. Ik zal van de week nog wel even een filmpje maken maar ik (En vrouwlief, niet geheel onbelangrijk) ben blij hoe het werkt!
Bijgevoegd een foto van de techniek. Ja er moet nog wat aan kabelmanagement gedaan worden maar niet alles tegelijk ;) Cq het moet nog voor de gehele utp kast

Wat ik nog moet doen; naast kabelmngt wil ik een 2e pro deurbel bij de voordeur (paar meter verder) maar daar moet ik nog een goede oplossing voor bedenken, dat is een bakstenen muur en met de meegeleverde wallmounts kan ik niets (naast dat het niet mooi uitziet)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee