Hi All
Het heeft even geduurd, wat verbouwings perikelen gehad waardoor dit is blijven liggen. Een maand geleden hebben we het aangesloten, en het werkt zoals gehoopt en verwacht en me verteld was door @
RoelsRules (nogmaals bedankt voor de info!)
De g2 access reader professional doet wat het moet doen, intercom functie werkt goed en snel, nfc om de deur te openen is ook prettig en werkt eveneens snel! Reader moet nog buiten gehangen worden, omdat we een zinken pui hebben van 7 meter hoog wil ik eerst nog even een afdakje laten maken zodat de reader niet al het water van al die meters hoeft te verwerken. Het ziet er buiten nu zo uit:
De reader zelf:
En in de meterkast hangt het tijdelijk even zo:
E.e.a. gaat natuurlijk nog afgewerkt worden, wanneer de schilder klaar is met de garage en buitendeur kan de wand patchkast gehangen worden en kunnen de benodigde kabels afgewerkt worden.
Alles is aangesloten op een dream machine pro se, en doet wat het moet doen.
Eigenlijk alleen maar positief nieuws over zowel het slot als de manier waarop unify access werkt ism met de besturingskast van het slot. Als cilinder hebben we een vrijloopcilinder geplaatst, dus vanuit binnen is het slot eenvoudig handmatig te openen door de klink naar beneden te duwen. We gaan hier nog wel een access reader hangen om het met een hand gesture af te kunnen doen (maakt het nog simpeler)
Wat enigszins een tegenvaller blijkt te zijn is dat de camera van de g2 access reader professional NIET zichtbaar is in unify protect, en dus ook niet geschikt is voor 24x7 opnemen! Dat had ik eerder kunnen weten, ben niet de enige die dat “probleem” ervaren heeft ( zie deze forum post :
https://community.ui.com/...53-4a1f-9be6-1a0f862433cd
Dus gaan we er nog een camera bij hangen, de reader is best simpel los te maken uit de behuizing
(dus niet echt diefstal proof).
Verder hebben we nog een poe++ injector erbij gehangen, de udm pro se kwam na het aansluiten zelf met die aanbeveling, onverwacht wel eens waar, maar een kleine moeite om die er tussenin te hangen, hierdoor houden we een poe+ poort over op de udm die dan weer een camera kan aansturen.
Al met al erg tevreden na een goede maand in gebruik. We nemen vaak geen sleutel meer mee.
De cilinder heeft wel een sleutel toegang buiten dus mocht de stroom wegvallen of de software crashen dan kunnen we bij de buren of bij vrienden in de straat de sleutel ophalen. Er komt in de patchkast ook een UPS te staan waarmee ik de udm en het access gedeelte ervan samen met de isp modem van (nood) stroom kan voorzien.
Om te kijken of de deur dicht is, want bij het sluiten gaat de deur automatisch volledig op slot (driepuntsluiting), gaan we gebruik maken van een contact sensor via zigbee of zwave en die aansluiten op HomeSeer (huis automatisering software)
HomeSeer heeft ook een prima unify plugin, dus daarmee kan ik o.a. ook de deur bedienen.
Tot zover, mocht het verder afgewerkt zijn dan zal ik nieuwe foto’s posten! Groet, de schatbewaarder