Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ameliusvtwil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 22:07
Huis wordt volledig opnieuw opgebouwd van binnen en ingericht met Unifi apparatuur. Nu is de vraag of er al iemand ervaring heeft met het Unifi Access systeem.

Ze willen graag vanaf boven met hun telefoon de deur kunnen openen als er iemand voor de deur staat.

Nu heb ik gezien dat unifi daar tegenwoordig een mooi systeem voor heeft, maar ik kan niet zo snel vinden wat hiervoor aangebracht moet worden in de deur qua slot enzo. En of dit gevoed moet worden, of dat dit met batterijen gaat.

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die dit al een keer voor elkaar heeft gekregen om hier even over te sparren wat ik nodig heb.

Planning van aanschaf tot nu toe excl het toegangssysteem is:

UDM Pro 1TB
Unifi Switch 24 POE
5x Wifi 6 AP
5x Unifi G4 Bullet
G4 Deurbel (of dus dit access systeem van Unifi)

Wil je meer weten vraag gerust.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiegerincknils
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik ga dit topic ook volgen. Ik ben momenteel mijn huis ook grondig aan het verbouwen en ben ook al een tijdje aan het kijken wat ik met de toegang / deuren wil doen. Volgens mij (corrigeer me als ik het verkeerd heb) is bij dit systeem alles hard-wired (wat eigenlijk een pro is). Op zich is dit voor mij prima, want nu kan ik overal nog draden heen trekken...

Om Unifi access werkend te krijgen heb je een elektrisch slot nodig, zoiets als dit op 12v. Dit is de netste / chique oplossing maar moet wel compleet in de deur worden verwerkt worden en daar zie ik best tegenop. Ik ben best handig, maar om een nieuwe geïsoleerde kunststof deur te bewerken voor dit project vind ik best spannend :9

https://www.robbshop.nl/r...GbgmZGuutXHRoCTigQAvD_BwE

Een andere optie is een 12v magneet opbouwslot. Veel makkelijker te installeren alleen godsgruwelijk lelijk qua aangezicht :)

Mijn andere optie waar ik eigenlijk een beetje op wacht, is de Aqara N100 EU / International versie. Die ziet er veelbelovend uit. Met de juiste apps kun je die op afstand ook openen. Maar dat kan bijv. een Nuki 2/3 Pro ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:38
Het slot in jouw link moet je volgens mij in de deurpost monteren en niet in de deur.

Overigens is dat slot helemaal niet geschikt voor een buitendeur, want het heeft geen enkele skg kwalificatie, dus een fluitje van een cent voor een inbreker.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je moet bedenken dat dit soort systemen voor bedrijven zijn bedoeld en dan als een soort dagslot als er iemand aanwezig is. Zou het zeker niet in een huis toepassen of je moet boven nog een tweede deur hebben. Denk dan aan een portiek deur.
Mocht je zo'n oplossing toch toepassen bespaar dan niet en ga voor het goede spul en zorg ook voor een permanente stroom voorziening anders stroom weg deur open. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar electronische cilinders er zijn er die je ook op afstand kan openen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
@wiegerincknils ik zou dit draadje is ff lezen en vooral de laatste post. Misschien heb je er wat aan.....