Ik had een tijdje geleden ook zoiets dergelijks met een SSD aan de hand.
Disk nog wel in hardware te zien, maar partitie niet meer leesbaar. Lijkt op jouw probleem.
Uiteraard was mn laatste backup van de data op die disk al weer van een tijdje geleden, dus ik als eerste volop aan de gang met diverse recovery programma's.
Vanuit een linux bootable recovery tool eerst een bit-voor-bit clone gemaakt van de SSD,
Toen met analyse- en recoverytools aan de gang (op de clone), zoals GetDataBack for NTFS (de oudere versie, die is gratis), Hetman Partition Recovery (had ik al aangeschaft), PhotoREC (gratis)..
Gelukkig kon ik met de meeste tools nog wel de data prima vinden en recoveren naar een andere disk. Die Hetman werkte wel het beste op dat moment.
Daarna vanuit Windows nog wat geprobeerd:
Een simpele CHKDSK vanuit de commandline ("CHKDSK x: /f /v" met x=driveletter)..en wat blijkt: ALLES hersteld! Binnen no-time! (dit werkte zowel op de clone, als op de originele disk)
Ik had al dat recoverywerk uiteindelijk eigenlijk helemaal niet nodig gehad...
De Windows checkdisk had de fouten hersteld!. Waarschijnlijk een corrupte (primary) filetable of zoiets dergelijks...
Aangezien je bij jou de drive + letter nog toegankelijk hebt, zou je dit ook kunnen proberen.
DISCLAIMER: Ik had die Windows check niet als eerste gedaan, want die brengt potentieel wijzigingen aan op de schijf, dus in een ongelukkig geval zou die daadwerkelijk files weg kunnen gooien, was mijn vermoeden... Ik had een clone, dus kon weinig gebeuren..
Edit:
Ik lees dat je bij jou wel korte tijd de schijf ziet, en deze daarna de connectie verliest. Dan gaat mijn idee waarschijnlijk niet helpen.
Zowiezo zou ik er die USB adapter tussenuit halen, en proberen of je deze ergens rechtstreeks in een PC kunt aansluiten. Grote kans dat de USB controller zelf het niet meer snapt als er een kleine storing optreedt, en dan de hele boel maar afsluit, waardoor deze nog lastiger te benaderen is.
[Voor 12% gewijzigd door BrainCrash op 22-02-2022 12:59]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!