Nou, ik heb reactie terug (uiteraard zelf moeten bellen). Maar ze hebben wel lef zeg!
SolarEdge heeft inderdaad ook aan hun bevestigd dat het systeem op deze manier niet goed werkt en er minimaal twee panelen extra aan de achterkant bij moeten. Ik zou later die dag een prijs krijgen met wat de twee panelen extra zouden gaan kosten. Een extra scherpe prijs werd me beloofd. Ja ja, dat zal wel dacht ik. Maar, geduldig afgewacht.
Om half 5 toch maar weer eens gebeld hoe het zit.. ja, ja.. net er mee bezig. Over een paar minuten heb ik het klaar. Nou inderdaad, de 'offerte' in de mailbox ontvangen.. greep maar weer direct naar de telefoon want wat ik zag was buiten alle proporties.
'Offerte'- Heb het zelf overgetypt in word
Nu liet ik direct blijken dit echt een zéér schandalig voorstel te vinden. De vraag waarom het zo duur is, omdat de kosten van het materiaal maar max 500 euro incl BTW zijn, werd beantwoord met: "Ja er moeten ook jongens die kant uit om het te installeren. Dat kost ook geld, zeker voor maar twee panelen is het relatief duur."
Mijn opmerking dat het toch nota bene hun fout is dat de installatie verkeerd is, werd beantwoord met dat ze best twee panelen van de voorkant KOSTELOOS naar de achterkant willen verplaatsen. Dan gaat het om een zogenaamde 'reparatie van hun fout', terwijl bij twee panelen bijleggen het gaat om een 'uitbreiding van het bestaande systeem'.
Nu heb ik gezegd dat ik zelf meer aan 250 euro incl. BTW zat te denken, omdat ik ook 15-20% van mijn vakantiedagen dadelijk kwijt ben alleen door dit gezeik. Begon hij weer over dat het niet reeël was en de kosten voor de jongens ...
Ik heb gezegd dat de prijs omlaag moet en ze anders maar de hele installatie komen afbreken en ik het wel bij een ander ga aanschaffen. Nee, nee, dat was absoluut niet wat ze wilde. Maar degene die ik aan de lijn had kon verder niks met de prijs doen.
Morgen (het was immers al 17 uur geweest..) neemt de leidinggevende van het bedrijf eindelijk zelf contact met ons op om tot een oplossing te komen. Nou ik ben benieuwd..
Wat ik alleen niet snap is dat ze best twee panelen van voor naar achter willen leggen zonder extra kosten, maar niet tegen zeg de materiaalkosten alleen er twee panelen achter bij gaan leggen. Ik denk dat ze dat nota bene minder werk kost nog ook.
Wat een aanfluiting deze firma tot nu toe. Er is werkelijk waar niks goed gegaan nog. Hoop dat de baas zelf in ieder geval tot een fatsoenlijke oplossing wil komen. Pak toch gewoon je paar honderd euro verlies denk ik dan pff. Al die energie die je als bedrijf hierin moet stoppen kost je veel meer.