Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-04-2022
Goeiedag,

Het ondenkbare is me gebeurd.
Mijn Inno3D Geforce RTX 3090 heeft de geest gegeven toen ik battlefield 2042 aan het spelen was. (in de eerste 3 uur toen ik nog niet doorhad dat het echt een slecht spel was)
Zwart scherm, fans naar 100% en niets meer.
Aankoopdatum : 12 januari 2021

Aangemeld bij verkoper met defect : 15 november 2021, geverifieerd door winkel als defect.
Aangemeld voor RMA, geweigerd voor reparatie vanwege ontbreken serienummer sticker op de kaart?

Zelf heb ik deze sticker niet verwijderd, ik weet alleen dat hij is aangemeld in de originele doos net zoals ik hem gekregen heb (dus met anti-verzakkingsbeugel en alles). de aankoopbon vind ik niet meer maar met Paypal wel de betaling teruggevonden met referenties op en winkel-ID en product + codes.

Na nu dus bijna 3 maanden is de kaart retour met de melding: Deze willen/kunnen we niet repareren vanwege ontbreken serienummer sticker op de kaart.

Ik heb veel topics bekeken maar ik vind GEEN duidelijk antwoord.
Ik zit wel niet in de eerste 6 maanden dus.

Graag advies gezien ik dus zelfs als ze het RMA proces nog aanvaarden(winkel ging dit nog proberen) ik dus nog eens 3 maanden zonder gpu kan zitten.

Inno3D fabrikant voor RMA, welke wetgeving en regio?

Ze boden ook aan de kaart gaan op te halen ongerepareerd maar dan lijkt het me wettelijk gezien dat ik de kaart dan aanvaard in die staat en dat wil ik net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:32

ResuCigam

BOFH

De sticker kan er door de warmte afgevallen zijn, heb je al in/bij je pc gekeken?

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:55
De winkel is verantwoordelijk voor het leveren van een conform product en dus de garantieafhandeling. Als zij aangeven dat het inderdaad kapot is buiten jouw schuld om, dan is het hun probleem als de leverancier vervolgens om een administratieve reden niet meewerkt.

Zie ook https://blog.iusmentis.co...ntenwet-garantiestickers/
Een product moet voldoen aan de redelijkerwijs gewekte verwachtingen, en doet deze dat niet dan moet de winkel het gratis herstellen of vervangen. Daar kunnen geen voorwaarden aan worden gesteld, en al helemaal niet “je mag het product niet open maken”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:39
Is de kaart gekocht bij een buitenlandse winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
@ResuCigam word regelmatig met perslucht uitgeblazen, kan echt al tijdje wegzijn hoor.

@Skamba Kortom, mijn verkoper, de winkel in Nederland kan niet zeggen : sorry we kunnen niets voor je doen hier is je kapot ding terug?

@freaky35 Gewoon in ons zonnige Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 16:38
Soms zit het stickertje met serialnumber los meegeleverd in de doos. Heb je daar al eens in gekeken?

@Proxa
Ja wat @Skamba zegt klopt. Jij zit nog binnen je 3 maanden tijd en dan is het aan de verkoper de taak om alles af te handelen. Hoe ze dat doen, mogen ze zelf beslissen, zolang jij maar A) een vervangende kaart krijgt of B ) Geholpen wordt door het te laten repareren. Als de leverancier dan gaat klagen, moeten ze dat bij de verkoper zijn en niet bij jou. De verkoper is in dit geval de gene die de garantieafhandeling moet regelen met de leverancier.

Verder is het zo, dat jij geen hinder mag hebben van het herstelproces zoals vermeld in Boek 7 Artikel 21 van het Burgerlijk Wetboek

[ Voor 10% gewijzigd door Wylana op 03-02-2022 10:25 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
@Wylana De doos is momenteel bij de verkoper want gewoon in orginele verpakking gaan afleveren dus ik zelf kan dat niet bekijken.

Wat bedoel je trouwens met 3 maanden? Tussen aankoopdatum en stukgaan zit net iets meer als 9 maanden, bedoel je dan 3 maanden nog winkel-garantie? Electronica is toch 2 jaar niet?
Wat ik van een telefoontje van de winkel begreep is dat de kaart in China is geweest en zij de RMA status checken bij hun leverancier, en hun leverancier is dus nog een tussenpersoon/bedrijf tussen Inno3D en mijn fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 16:38
Proxa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:25:
@Wylana De doos is momenteel bij de verkoper want gewoon in orginele verpakking gaan afleveren dus ik zelf kan dat niet bekijken.

Wat bedoel je trouwens met 3 maanden? Tussen aankoopdatum en stukgaan zit net iets meer als 9 maanden, bedoel je dan 3 maanden nog winkel-garantie? Electronica is toch 2 jaar niet?
Wat ik van een telefoontje van de winkel begreep is dat de kaart in China is geweest en zij de RMA status checken bij hun leverancier, en hun leverancier is dus nog een tussenpersoon/bedrijf tussen Inno3D en mijn fysieke winkel.
Excuus. Ik las 12 december 2021....dit is onjuist van mij.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit gebeurt wel vaker. Een stickertje op een backplate van een GPU is geen garantiebewijs, dat is namelijk je factuur icm de fysieke videokaart. Je hoeft verder alleen contact te hebben met de plek van aanschaf: de (web)winkel. Het maakt hier ook geen drol uit of het binnen 3 of 16 maanden gebeurt, de bewijslast van het defect is namelijk (nog) niet het probleem in deze kwestie. Ze willen je uberhaupt geen garantie geven vanwegen een lullig ontbrekend stickertje.

Gewoon doordrammen dat je een factuur hebt en dat ze desnoods de kaart maar gaan uitlezen of je anders een nieuwe sturen, niet jouw probleem :)

Garantie geweigerd vanwege missende sticker (zakelijk)
Garantie geweigerd ivm missende sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Had ik in die bijna 3 maanden maar een vervangkaart gehad zoals in dat topic...
Men computer staat nu maar wat naar me te kijken en ik naar haar(ja ik noem alle items zoals auto/pc/fiets haar 8)7 )
i5 12600k staat klaar.
nieuwe koeler
nieuw mobo
32 gb ram.

maar geen GPU en met de prijzen zoals ze zijn voor zelfs maar basic kaarten...kan wel wenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-07 22:04
Heb bij winkel gedaan een RMA of direct bij de fabrikant? Ik weet uit ervaring dat via de fabrikant sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Evertt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:48:
Heb bij winkel gedaan een RMA of direct bij de fabrikant? Ik weet uit ervaring dat via de fabrikant sneller is.
Winkel heeft de kaart bij de fabrikant aangemeld, maar de fabrikant heeft hem na 2.5maand teruggestuurd met weigering tot reparatie vanwege ontbreken serienummer sticker.
Ondanks dat de kaart aangemeld was via de serienummer op de doos en verkoopfactuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik zal proberen bij de fabrikant met vermelding van de factuur daar staat de serienummer op en in de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Evertt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:53:
Ik zal proberen bij de fabrikant met vermelding van de factuur daar staat de serienummer op en in de kaart.
Ondanks dat de fabrikant degene is die problemen maakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:55
Ik zou zelf niks doen met de fabrikant. Je hebt het bij de winkel gekocht, die is dus ook verantwoordelijk voor een deugdelijk product. Als die de fabrikant wil inschakelen om een deugdelijk product te leveren moet hij dat zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Skamba schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:03:
Ik zou zelf niks doen met de fabrikant. Je hebt het bij de winkel gekocht, die is dus ook verantwoordelijk voor een deugdelijk product. Als die de fabrikant wil inschakelen om een deugdelijk product te leveren moet hij dat zelf weten.
Kortom, gewoon volhouden dat de winkel zorgt voor reparatie, een nieuw product ''identiek'' of in overeenkomst met klant ter goedkeuring of aankoop bedrag terug betaald?
Geen idee wat de opties kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:53:
Ja goed advies, dan verwerp je direct al je rechten/garantie bij de winkel van aanschaf... dit grapje moet je alleen proberen als allerlaatste redmiddel of als het EVGA betreft.

Hij moet gewoon garantie krijgen bij de winkel van aanschaf, niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Random vraag, maar waarom zou die sticker uitmaken of de kaart wordt geaccepteerd of niet. Er zal toch vast wel ergens een serienummer of iets op de PCB staan?

*knip* We gaan hier niet aansporen tot fraude.

En staat er ergens iets in de voorwaarden over 'warrenty void if removed'?
Ik zie wel een voorbeeld van Inno3D waar een dergelijke tekst op die sticker staat. Maar daar zal vast wel wat jurisprudentie over zijn over hoe rechtvaardig die sticker is.

Op google zie ik daar in ieder geval wel veel discussie over, maar heb niet de tijd uit te zoeken wat de waarde ervan is. Zoals hier

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 14-02-2022 09:44 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
BLACKfm schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:09:
Random vraag, maar waarom zou die sticker uitmaken of de kaart wordt geaccepteerd of niet. Er zal toch vast wel ergens een serienummer of iets op de PCB staan?

Knip

En staat er ergens iets in de voorwaarden over 'warrenty void if removed'?
Ik zie wel een voorbeeld van Inno3D waar een dergelijke tekst op die sticker staat. Maar daar zal vast wel wat jurisprudentie over zijn over hoe rechtvaardig die sticker is.

Op google zie ik daar in ieder geval wel veel discussie over, maar heb niet de tijd uit te zoeken wat de waarde ervan is. Zoals hier
Dat ligt waarschijnlijk dus aan de regio, geen idee waar de hoofdzetel van Inno3D is en wat de rechtsgeldigheid daar is.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 14-02-2022 09:45 . Reden: Deel quote verwijderd, gezien origineel ook weg is. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Proxa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Dat ligt waarschijnlijk dus aan de regio, geen idee waar de hoofdzetel van Inno3D is en wat de rechtsgeldigheid daar is.
Lijkt mij, maar IANAL, dat wat je in Nederland koopt gewoon onder de Nederlandse wet valt. Dat de kaart uit Verweggistan komt is het probleem van de winkel of fabrikant.

Dat is naar mijn idee ook de reden waarom sommige producten hier niet te koop zijn, omdat ze aan bepaalde (garantie) eisen moeten voldoen een daar niet aan willen of kunnen voldoen.

Als je de kaart in het buitenland koopt heb je te maken met de rechten en plichten van dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
BLACKfm schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Lijkt mij, maar IANAL, dat wat je in Nederland koopt gewoon onder de Nederlandse wet valt. Dat de kaart uit Verweggistan komt is het probleem van de winkel of fabrikant.

Dat is naar mijn idee ook de reden waarom sommige producten hier niet te koop zijn, omdat ze aan bepaalde (garantie) eisen moeten voldoen een daar niet aan willen of kunnen voldoen.

Als je de kaart in het buitenland koopt heb je te maken met de rechten en plichten van dat land.
Dus garantieplicht ondanks dat het stickertje waar opstaat void if removed ofzo ontbreekt, kun je een Nederlandse winkel ''verplichten'' te voldoen aan de garantie?
Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
stin00 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Ja goed advies, dan verwerp je direct al je rechten/garantie bij de winkel van aanschaf... dit grapje moet je alleen proberen als allerlaatste redmiddel of als het EVGA betreft.

Hij moet gewoon garantie krijgen bij de winkel van aanschaf, niets meer niets minder.
Heb vaak RMA afgehandeld via de fabrikant dan via de winkel. Gaat veel sneller.
Zo heb ik bijvoorbeeld moederbord rma terug gestuurd via Asus en was binnen een week kwijt bij de winkel hadden ze over minimaal 4 weken.

De winkel is een tussen persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Proxa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:13:
[...]
Maar dat is helemaal niet jouw probleem. Jij gaat voor garantie naar de winkel, vervolgens gaat de winkel het garantieproces voor je uitvoeren. Meestal begint dit met reparatie - is het product nog te repareren ja/nee. Kan dit niet, dan wordt het een vervangend product (hetzelfde product of een vervangend, gelijkwaardig/beter product). Lukt dit niet, dan wordt de overeenkomst ontbonden en krijg je je aanschafbedrag terug.

Hoe ze dit invullen is hun probleem. Jij hebt een defect binnen de garantieperiode en je hebt netjes de kaart incl toebehoren en factuur bij elkaar. Je zit gewoon met Nederlandse wetgeving en ze zijn verplicht garantie te leveren.

De bewijslast voor de oorzaak van het defect ligt na 6 maanden bij de consument, maar dat is verder niet relevant nog voor deze kwestie. Ze willen uberhaupt geen reparatie uitvoeren omdat de garantie ongeldig zou zijn.
Evertt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:22:
[...]
Zo heb ik bijvoorbeeld moederbord rma terug gestuurd via Asus en was binnen een week kwijt bij de winkel hadden ze over minimaal 4 weken.
Dat werkt inderdaad soms heel goed en snel omdat een fabrikant een soort goodwill toont en het sneller kan oplossen. Ze zijn geenszins verplicht je te helpen trouwens. Na zo'n actie vervalt dus wel je garantie bij de (web)winkel van aanschaf, je hebt het origineel aangeschafte product namelijk niet meer in bezit en een vervangende gekregen met ander serienummer.

Dus ja, het kan soms lonen, maar het zou niet de eerste oplossing moeten zijn. Al helemaal niet in deze kwestie waar de fabrikant juist degene is die de boel blokkeert.

[ Voor 28% gewijzigd door stin00 op 03-02-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Proxa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Dus garantieplicht ondanks dat het stickertje waar opstaat void if removed ofzo ontbreekt, kun je een Nederlandse winkel ''verplichten'' te voldoen aan de garantie?
Dank voor de info.
Ik ben me er oppervlakkig in aan het verdiepen, maar er zijn blijkbaar 'wettelijke garanties' en 'fabrieksgarantie'
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

De wettelijke garantie, ga ik even van uit, zal in het geval van de videokaart toch wel minimaal 1 jaar zijn (De verwachte levensduur van een GPU is wel wat langer), binnen dat termijn heb je je gemeld.

De discussie tussen de fabrikant en de verkoper (winkel) lijkt mij niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:59
Evertt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Een fabrikant kan fabrieksgarantie geven als service van de fabrikant, maar is daar tot NIETS verplicht. De verkoper van het product is WEL verplicht jouw een conform product te leveren, dat is immers wettelijk geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Groentjuh schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Een fabrikant kan fabrieksgarantie geven als service van de fabrikant, maar is daar tot NIETS verplicht. De verkoper van het product is WEL verplicht jouw een conform product te leveren, dat is immers wettelijk geregeld.
Jup, en daar komt bij dat een fabriekant allerlei gekke eisen kan stellen zoals een sticker als voorwaarde voor fabrieksgarantie, waar een verkoper dit (vziw) niet mag doen omdat die de wettelijke garantie moet leveren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Wat betekent dat? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Dat je topic is verplaatst naar het 'Shopping Forum'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:44
Proxa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:19:
@ResuCigam word regelmatig met perslucht uitgeblazen, kan echt al tijdje wegzijn hoor.
Dan ben je of erg onvoorzichtig, of je merkt dat de sticker weggeblazen wordt lijkt mij.
Voor hetzelfde geld heeft de sticker er nooit op gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06 17:51
stin00 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Je garantie raak je niet op deze manier kwijt en OP mag en kan gewoon naar de fabrikant. Het is dan wel handig om de winkel in te lichten dat je gelijk naar de fabrikant gaat.

Voor OP, het beste is om de verkoper ingebreken te stellen:

Gebruik de voorbeeldbrief van Consuwijzer en stuur per e-mail een ingebrekestelling in met een redelijke termijn van drie weken. Zet ook even in de brief dat je in november hierover in contact bent getreden en een RMA procedure hebt gehad, maar dat die geweigerd is vanwege een ontbrekende sticker; maar dat laat onverlet dat je gewoon wettelijke garantie hebt, een ontbrekende sticker is geen reden om de garantie te weigeren.

Je kan ook gelijk contact opnemen met de fabrikant, maar ik vermoed dat het ontbreken van de sticker juist de reden is dat de fabrikant het niet wilt gaan maken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Groentjuh schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:30:
[...]

De fabrieksgarantie is ook gewoon een garantie waar de fabrikant zich aan moet houden, binnen de eigen gestelde voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Holland1994 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Je garantie raak je niet op deze manier kwijt en OP mag en kan gewoon naar de fabrikant. Het is dan wel handig om de winkel in te lichten dat je gelijk naar de fabrikant gaat.

Voor OP, het beste is om de verkoper ingebreken te stellen:

Gebruik de voorbeeldbrief van Consuwijzer en stuur per e-mail een ingebrekestelling in met een redelijke termijn van drie weken. Zet ook even in de brief dat je in november hierover in contact bent getreden en een RMA procedure hebt gehad, maar dat die geweigerd is vanwege een ontbrekende sticker; maar dat laat onverlet dat je gewoon wettelijke garantie hebt, een ontbrekende sticker is geen reden om de garantie te weigeren.

Je kan ook gelijk contact opnemen met de fabrikant, maar ik vermoed dat het ontbreken van de sticker juist de reden is dat de fabrikant het niet wilt gaan maken.

***members only***

[...]

De fabrieksgarantie is ook gewoon een garantie waar de fabrikant zich aan moet houden, binnen de eigen gestelde voorwaarde.
Zelfs als de hoofdzetel blijkbaar in Hong Kong licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Proxa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:23:
[...]

Zelfs als de hoofdzetel blijkbaar in Hong Kong licht?
Ai, ik dacht dat ik gelezen dat je het via een VI in NL had gekocht. :+

Het hangt er van af hoe de winkel zich tot de Nederlandse consument richt (NL'se vertaling, iDEAL etc) aanbieden of de garantieregels hier van toepassing zijn. Maar dan nog zal zo'n HK webwinkel daar niet zoveel van aantrekken.
Wellicht als het van Alibaba is of zo'n andere grote keten is er wellicht wat meer te regelen m.b.t. de klantenservice en hun garantie, maar ik kan hier eigenlijk niet zoveel zinnigs over zeggen.

Daarnaast helpt het dan om nog direct contact op te nemen met de fabrikant en alles vriendelijk uit te leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Holland1994 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:58:
[...]
Er staat niet voor niks een 'let op' bij de garantie uitleg van de overheid:
Fabrieksgarantie en verkopersgarantie

Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.
Ga voor de wettelijke garantie naar de verkoper en niet naar de fabrikant. Want de verkoper is verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.
Ga ook bij fabrieksgarantie eerst naar de verkoper met uw klacht. De verkoper kan het product naar de fabrikant opsturen. Of hij vraagt de fabrikant om contact met u op te nemen. Lost de fabrikant het probleem niet op? Ga dan weer terug naar de verkoper. De verkoper blijft verantwoordelijk voor het product. Want hij verkocht het product aan u.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 04-02-2022 13:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Holland1994 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Ai, ik dacht dat ik gelezen dat je het via een VI in NL had gekocht. :+

Het hangt er van af hoe de winkel zich tot de Nederlandse consument richt (NL'se vertaling, iDEAL etc) aanbieden of de garantieregels hier van toepassing zijn. Maar dan nog zal zo'n HK webwinkel daar niet zoveel van aantrekken.
Wellicht als het van Alibaba is of zo'n andere grote keten is er wellicht wat meer te regelen m.b.t. de klantenservice en hun garantie, maar ik kan hier eigenlijk niet zoveel zinnigs over zeggen.

Daarnaast helpt het dan om nog direct contact op te nemen met de fabrikant en alles vriendelijk uit te leggen?
Ja ik heb wel gekocht via een fysieke Nederlandse winkel.

Ik gok erop dat die winkel bij de fabrikant aankoopt of via tussenbedrijf kan ook.

Dus de GPU is wel degelijk in Nederland gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:39:
[...]

[...]

[...]

[...]

Zeer handig! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 12:21
De kaart is niet eens 2 jaar verkrijgbaar. Wat willen ze nu met die sticker doen dan? Dat regelen ze maar met de fabrikant, die kan dat echt wel achterhalen zonder sticker. Webshop in gebreke stellen en indien je deze hebt je rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUSE2OGTqyypAjRkR5YZH6rsZlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAutuwSHhDaVYNf8ZyY2RemF.jpg?f=fotoalbum_large

Dit vind ik op Judex.nl

Ik heb sinds 15 november geen leenkaart of vervanging gekregen dus zit al 2.5 maanden zonder PC mogelijkheid.

Nog advies van iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Proxa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Ja ik heb wel gekocht via een fysieke Nederlandse winkel.

Ik gok erop dat die winkel bij de fabrikant aankoopt of via tussenbedrijf kan ook.

Dus de GPU is wel degelijk in Nederland gekocht!
Dan verwijs ik naar mijn vorige post en wat anderen hier hebben gezegd, stel en stuur die brief op naar de NL'se winkel of hoofdvestiging in NL (per e-mail is prima). Dit is gewoon non-conformiteit en de winkel moet dat kosteloos vervangen of repareren. Als ze na 3 weken geen oplossing hebben of bieden dan zien we dat dan wel weer.
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:39:

[...]
Ik snap niet precies wat je hier mee wilt zeggen? Er werd gesteld dat de fabrikant een service biedt en niks verplicht is jegens de consument als die fabrikant een garantie aanbiedt. Dat heb ik bestreden, want het afgeven van een fabrieksgarantie is een garantie waar een consument zich op kan beroepen met in beginsel inachtneming van de voorwaarden, maar dat is niet de wettelijke garantie inderdaad. Hoe ik het zelf zou categoriseren (geen rangorde / volgorde):

*Wettelijke garantie van de verkoper
*Fabrieksgarantie
*Winkelgarantie
*Extra bijgekochte fabrieks of winkelgarantie

[ Voor 9% gewijzigd door Holland1994 op 04-02-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Proxa Wat er gebeurt met de GPU nadat jij het hebt verzonden, is voor de verkoper. Jij weet niet wat ermee is gebeurt, bij verkoper of andere partij door hen ingeschakeld.

Je hebt gewoon recht op een deugdelijk werkend goed, waar je voor hebt betaald !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1