Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Beste Tweakers,

Afgelopen week is mijn 3 maanden oude Asus rog strix 2080ti overleden. Nu heb ik deze voor garantie retour gestuurd aan de webwinkel waar ik deze gekocht heb.
Het pakket is in de originele verpakking terug gestuurd.
Vandaag een email gehad dat ze weigeren garantie te geven van wegen een missende serie nummer sticker.
Persoonlijk kan ik niet herinneren dat ik een sticker heb verwijderd, ook heb ik geen sticker gezien op mij kaart. (niet dat ik daar echt op let maar ok).

Ik heb wat foto's gezocht op internet van de desbetreffende kaart en zie inderdaad een sticker zitten. Echter zo ver ik kan zien op die foto's staat er niets op van warranty void if removed.

Het is toch van de zotte dat een 1500€ videokaart van 3 maanden oud niet gerepareerd!/vervangen word door een missende sticker?

Staat de winkel in hun recht? Hebben jullie een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Bedankt voor het mee denken alvast.

Colin

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• laborat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10-2024
Je zit binnen de 6 maanden, dus aan de winkel om aan te tonen dat die sticker inderdaad door jou verwijderd is, in plaats van er nooit op te hebben gezeten. Wettelijk gezien moeten ze dus gewoon garantie bieden (overigens zouden ze dat ook nog steeds moeten als je die sticker er wel zelf afgehaald zou hebben, maar laten we het niet moeilijker maken dan het zijn moet). Recht hebben is natuurlijk altijd iets anders dan recht krijgen, maar voor €1500 zou ik het er in ieder geval niet bij laten zitten... heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:23
laborat schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:11:
Je zit binnen de 6 maanden, dus aan de winkel om aan te tonen dat die sticker inderdaad door jou verwijderd is, in plaats van er nooit op te hebben gezeten. Wettelijk gezien moeten ze dus gewoon garantie bieden (overigens zouden ze dat ook nog steeds moeten als je die sticker er wel zelf afgehaald zou hebben, maar laten we het niet moeilijker maken dan het zijn moet). Recht hebben is natuurlijk altijd iets anders dan recht krijgen, maar voor €1500 zou ik het er in ieder geval niet bij laten zitten... heb je een rechtsbijstandsverzekering?
??? Die 6 maanden gaat er over dat je 6 maanden als consument er niet direct vanuit kan gaan dat het product een defect had op het moment van aankoop. Dit heeft niets met wel of niet hebben van een sticker.

Zover ik weet staat er wel in de wet wie eist wie bewijst. Dus zullen zij met bewijs moeten komen. En dat gaat lastig worden. Ja je kan er een aantal van de plank trekken en kijken of er een sticker aanwezig is. Maar ik twijvel of een rechter daar mee akkoord gaat. En hoeveel moet je er dan controlleren?

Lijkt mij dat ze hem gewoon in behandeling moeten nemen.

Is hij echt dood dood?(als in computer herkent hem ook niet meer) of kan de computer als nog het SN uitlezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:16
loki504 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:38:
[...]

??? Die 6 maanden gaat er over dat je 6 maanden als consument er niet direct vanuit kan gaan dat het product een defect had op het moment van aankoop. Dit heeft niets met wel of niet hebben van een sticker.

Zover ik weet staat er wel in de wet wie eist wie bewijst. Dus zullen zij met bewijs moeten komen. En dat gaat lastig worden. Ja je kan er een aantal van de plank trekken en kijken of er een sticker aanwezig is. Maar ik twijvel of een rechter daar mee akkoord gaat. En hoeveel moet je er dan controlleren?

Lijkt mij dat ze hem gewoon in behandeling moeten nemen.

Is hij echt dood dood?(als in computer herkent hem ook niet meer) of kan de computer als nog het SN uitlezen?
Die 6 maanden gaat erover dat bij een defect de eerste 6 maanden de bewijslast bij de fabrikant/leverancier ligt dat het product door toedoen van de klant stuk is. Ik ben geen jurist maar ik denk dat het aannemelijk genoeg is dat als er 1000 videokaarten zijn met een sticker en die van de TS heeft geen sticker dat het aannamelijk is dat deze door de TS is verwijderd.

Of het ontbreken van een sticker voldoende reden is om garantie te weigeren is een ander verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik kan mij niet voorstellen dat een sticker de enige wijze is waarmee het serienummer is vastgelegd voor een stuk electronica.

Stel dat iemand die nummers/sticker kopieert of de sticker ineens onleesbaar is geworden, nog buiten de problemen die Asus ondervindt tijdens de productielijnen om serienummers te gaan vinden en vastleggen.

Ik denk toch wel dat het serienummer hardwarematige in een non rewritable chip/prom whatever is ingebakken in die PCB en Asus of een erkend repaircentet kan uitlezen.

Laat de verkopende partij maar aantonen dat het serienummer niet is verkocht en of niet toebehoort aan die videokaart. Ze moeten dat ding gewoon bij Asus aanmelden met de melding dat serienummer niet aan de buitenkant is uit te lezen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
loki504 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:38:
[...]

Ik kwam niet meer tot in windows zodra de video kaart geplaatst was. Ook niet als ik de onboard graphics als main selecteerde. Zonder videokaart er in starte de pc probleemloos op.
Is het SN nummer vanuit de bios te vinden? En mocht ik in windows komen is hij van daar uit te lezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scamid
Dit is een quote vanuit de verkoper:
"Hierop staat wel een serienummer, maar het ontbreken van het serienummer op de grafische kaart zelf, zorgt ervoor dat wij deze niet kunnen claimen voor garantie."

Maar als ik het goed heb is volgende nederlandse wet is de verkoper verantwoordelijk voor de garantie en niet de distributeur of fabrikant, toch?
In dat geval heb ik er niets mee te maken of ze hem wel of niet kunnen clamen bij de fabrikant/distributeur.

Ik ga het morgen in iedergeval oppakken met mijn rechtsbijstand en evt. de geschillencommisie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Onafhankelijk van de rechtsgeldigheid: staat er ergens in voorwaarden dat die sticker er moet zijn? Zo nee, op welke basis meent de winkel dan te kunnen weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Indien het product binnen 6 maanden kapot gaat, is het aan de verkoper (de winkel) te bewijzen dat het defect is veroorzaakt door koper (bijv verkeerd gebruik).

Dat de sticker eraf is is sowieso geen argument, wat heeft dat te maken met het defect? Staat het trouwens niet ook op de doos van de kaart of de bon? Heb je de videokaart aangemeld bij Asus? Bij Nvidia kan dat.

Je hebt de bon en je hebt de kaart. De winkel heeft een slechte case hier om dit af te wijzen.

Ik ben wel jurist, geen orakel, maar wat voor winkel is dit? Wie weet hebben zij je een kaart geleverd zonder sticker etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07 21:28
Scamid schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:57:
Dit is een quote vanuit de verkoper:
"Hierop staat wel een serienummer, maar het ontbreken van het serienummer op de grafische kaart zelf, zorgt ervoor dat wij deze niet kunnen claimen voor garantie."
Hun probleem. Maar gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Ik ben wel benieuwd om welke shop het gaat trouwens.

Wellicht dat Asus nederland iets voor je kan betekenen in deze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En dan nog, geen enkele 2080ti is ouder dan een half jaar. Pech als hun leverancier het nodig heeft. Hitte zorgt vaak genoeg dat de sticker er af valt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
LucyLG schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:59:
Indien het product binnen 6 maanden kapot gaat, is het aan de verkoper (de winkel) te bewijzen dat het defect is veroorzaakt door koper (bijv verkeerd gebruik).

Dat de sticker eraf is is sowieso geen argument, wat heeft dat te maken met het defect? Staat het trouwens niet ook op de doos van de kaart of de bon? Heb je de videokaart aangemeld bij Asus? Bij Nvidia kan dat.

Je hebt de bon en je hebt de kaart. De winkel heeft een slechte case hier om dit af te wijzen.

Ik ben wel jurist, geen orakel, maar wat voor winkel is dit? Wie weet hebben zij je een kaart geleverd zonder sticker etc.
Het product is retour gestuurd in de originele doos waar het SN op staat. Video kaart is inderdaad aangemeld bij asus, dit is gebeurd met serial nummer. Heb dat ook aangehaald maar ze zeggen dat ze perse een foto van de sticker willen hebben.

Het gaat om een van de grotere webshops van NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:15

KDL

*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 29-03-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 21:50
loki504 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:58:
[...]

Zo dat is nog al... ook nog een bron? Of gewoon onderbuik gevoel? Of blinde haat tegen Asus?
denk niet dat je zijn opmerking letterlijk moet nemen. komt behoorlijk sarcastisch over namelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 21:59

Mx. Alba

hen/die/zij

Oké, zo zit het:

De eindverkoper is naar de klant to verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product. Dus het bedrijf dat jou die kaart verkocht moet jou garantie leveren.

Of Asus naar die verkoper toe wel of geen garantie levert (in dit geval dus niet ivm de missende serienummersticker), dat staat daar los van. Ongeacht of Asus wel of geen garantie geeft aan de verkoper, de verkoper moet jou wel garantie geven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ter naslag: Garantie wordt geweigerd / serienummer.

[ Voor 4% gewijzigd door Luit op 29-03-2019 09:20 . Reden: ander probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight77
  • Laatst online: 22:47
Scamid schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 05:58:

Het product is retour gestuurd in de originele doos waar het SN op staat. Video kaart is inderdaad aangemeld bij asus, dit is gebeurd met serial nummer. Heb dat ook aangehaald maar ze zeggen dat ze perse een foto van de sticker willen hebben.
Om hen perspectief te belichten: Ik kan me voorstellen dat ze willen verifieren dat de kaart in de doos ook daadwerkelijk de kaart met dat serienummer is. Niet dat je (bij een andere winkel) een kaart gekocht hebt, verkeerd in de pc gestopt, of overgeklokt en gesloopt. En vervolgens bij hen eenzelfde model koopt, en na een paar weken de kapotte kaart terug stuurt.

Aangezien de kaart waarschijnlijk sowieso voor controle terug naar Asus moet, vind ik het gek dat ze daar super moeilijk over doen. En wettelijk moeten zij inderdaad dan bewijzen dat de kaart die jij opgestuurd hebt dan niet de juiste is.

Mijn advies is gedulding en vriendelijk blijven, en proberen er onderling uit te komen (niet meteen gaan zwaaien met je rechten en hun plichten, maar probeer te achterhalen waarvoor ze die sticker nodig hebben. Eventueel meedenken over hoe ze het serienummer wel kunnen uitlezen van de kaart. Als je empathy toont over hun kant van het verhaal, gaat dat meestal al een heel eind.)
Als ze moeilijk blijven doen kun je altijd met wet en de bewijslast gaan zwaaien.

disclaimer, ik ben geen jurist, maar op basis van wat ik weet sta je de eerste 6 maanden sterk vwb garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 07:53
Probleem doet me terug denken aan de "goeie oude tijd" van EVGA videokaarten (meen geforce 8800 of zo) waar ook een sticker op zat (met serienummer) die voor geen meter bleef zitten. Het kwam soms voor dat deze nog onder in de kast lag, maar ik heb daar ook nooit begrepen dat het op die manier ging.

Kijk onderin je kast of de sticker nog toevallig daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
Kan de fabrikant niet op andere manieren het serienummer van de videokaart eruit halen?
Lijkt me een beetje stug dat het serienummer alleen op de doos en sticker zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Als die sticker zo belangrijk is; zou ik de kaart eerst maar aanmelden voor garantie vanwege ontbrekende/defecte sticker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:56
Ik ben ook wel benieuwd dat als er wel een WARRANTY VOID IF REMOVED sticker op zit dat alleen al voldoende is.
Op een Engelstalige sticker gaan claimen als winkel/fabrikant in Nederland vind ik al twijfelachtig, zeker als er niet apart voor gewaarschuwd wordt.

Is een beetje hetzelfde grijze gebied als bij mij schoenen komen ruilen zonder doos, we hebben er natuurlijk een bloedhekel aan, maar we laten klanten bij verkoop ook niet tekenen dat ze zonder doos niet kunnen ruilen. Dus wordt het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jopie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:19:
Ik ben ook wel benieuwd dat als er wel een WARRANTY VOID IF REMOVED sticker op zit dat alleen al voldoende is.
Leuk zo'n tekst...
Maar als die sticker er gewoonweg niet op zit en/of al eerder verloren gegaan is, hoe kun je dan weten dat je die sticker niet zou mogen/moeten verwijderen... :+ O-)
Je hebt immers die tekst nooit gezien...

Het omgekeerde is ook waar: "WARRANTY VALID IF PRESENT" ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:11
Het punt in deze is vooral; ja je staat waarschijnlijk in je recht maar het gaat lastig worden je recht ook daadwerkelijk te krijgen.
De verkoper zal wel een contract hebben met Asus dat als die speciale sticker er niet op zit, dat Asus deze dus niet in behandeling wil nemen.
Of ook wel; ze moeten op eigen kosten de kaart repareren / nieuwe aanbieden of wijzen jouw garantie claim gewoon af in de hoop dat je het er bij laat.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Wellicht brengt dit artikel verheldering: https://blog.iusmentis.co...ntenwet-garantiestickers/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:26
Ik zou als de winkel na een paar vriendelijke mailtjes niet akkoord gaat met jouw eisen gewoon naar het keurmerk gaan waarbij ze zijn aangesloten. Dat heeft mij in meerdere situaties direct iets opgeleverd waar de winkels zelf echt zeiden niets te kunnen doen. Vaak met excuses en extra waardebonnen er op toe.

Ze weten namelijk heel goed dat ze elke eventuele zaak hierover gaan verliezen maar ze proberen je gewoon eerst af te schepen in de hoop dat je er geen zaak van maakt. Dus maakt vooral duidelijk, niet alleen in woorden maar ook door direct een klacht in te dienen bij het keurmerk, dat je er wel een zaak van gaat maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scamid schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:18:
Beste Tweakers,

Afgelopen week is mijn 3 maanden oude Asus rog strix 2080ti overleden. Nu heb ik deze voor garantie retour gestuurd aan de webwinkel waar ik deze gekocht heb.
Het pakket is in de originele verpakking terug gestuurd.
Vandaag een email gehad dat ze weigeren garantie te geven van wegen een missende serie nummer sticker.
Persoonlijk kan ik niet herinneren dat ik een sticker heb verwijderd, ook heb ik geen sticker gezien op mij kaart. (niet dat ik daar echt op let maar ok).

Ik heb wat foto's gezocht op internet van de desbetreffende kaart en zie inderdaad een sticker zitten. Echter zo ver ik kan zien op die foto's staat er niets op van warranty void if removed.

Het is toch van de zotte dat een 1500€ videokaart van 3 maanden oud niet gerepareerd!/vervangen word door een missende sticker?

Staat de winkel in hun recht? Hebben jullie een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Bedankt voor het mee denken alvast.

Colin
Men kan niet uitgaan dat jij als consument weet wat er wel en niet op de videokaart hoort te zitten.
De shop van aankoop is verantwoordelijk om een deugdelijk product te leveren, wat niet binnen 3 mnd defect raakt. Hoe zij dat oplossen met jantje of pietje heb jij als koper niets mee van doen. 'ik weet uit ervaring dat die stickers snel ergens in de kast belanden' vanwege 'hitte' laten die snel los. Je levert netjes in org. doos de GPU retour. wil men geen garantie geven of vervangen, kun jij de koop ontbinden. zeker binnen 6mnd na ontvangst is dat geen probleem. dus of de verkoper aanspraak kan maken op fabrieksgarantie heb jij niets mee te maken. jij hebt een overeenkomst met de verkoper, en niet met een fabrikant. Jij bent niet apart gewezen op het feit bij aankoop, dat dit geldt voor evt garantieclaim. als dat wel het geval was, had jij de gpu kunnen weigeren vanwege ontbreken van de sticker. (het kan dus twee kanten op werken) Ze proberen je af te schepen met verhaaltje zoals vaker gebeurt. ( veel consumenten zijn niet op de hoogte van hun rechten -en plichten-) Het is niet zo dat de verkoper voor jou als tussenpersoon iets voor jou probeert te regelen bij de fabrikant. Men moet zelf garant staat voor goede service en garantie volgens de Nederlandse wetgeving, 'hier bij Koop op afstand'

* (wie zegt er niet dat jij een refurbished/gerepareerde GPU hebt ontvangen, ipv nieuw) ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Nee want dat gaat om een dwingent amerikaanse wet. Die totaal niet geldig is in Nederland/EU. Tevens gaat dat artikel om "garantie" stickers. En niet om Serienummer stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:43:
Onafhankelijk van de rechtsgeldigheid: staat er ergens in voorwaarden dat die sticker er moet zijn? Zo nee, op welke basis meent de winkel dan te kunnen weigeren?
Maar er staat ook vast niet in dat je hem niet door midden mag buigen etc. De voorwaarden hoeven in geen geval alle mogelijke uitsluitingen te bevatten. Dat zou namelijk volslagen onmogelijk zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Anoniem: 310408 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Maar er staat ook vast niet in dat je hem niet door midden mag buigen etc. De voorwaarden hoeven in geen geval alle mogelijke uitsluitingen te bevatten. Dat zou namelijk volslagen onmogelijk zijn
Excuseer? Op enige wijze zullen alle situaties afgedekt moeten zijn. Onder een paraplu of niet. Ter plekke regels bijverzinnen in het recht zou grappig zijn. Buigen zou ik onder geen normaal gebruik afdekken. Een stickertje ligt nogal wat anders.

Als koper een bon kan overleggen dan is het aan de winkel aan te tonen dat dat nirt de verkochte kaart is. Wil men op kunnen leggen dat een sticker verplicht is dan moet dat minimaal expliciet duidelijk zijn bij aankoop en moet er aantoonbaar voldoende zorg zijn besteed dat die sticker niet zomaar weg raakt of beschadigt. En zelfs dan is het nog erg afhankelijk van de situatie of daar in meegegaan wordt.

Dwingend recht richting een sterkere partij, daar kom je niet zomaar onderuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:29
Daarnaast als de sticker tot het product behoord en deze valt er makkelijk af dan is dat ook niet degelijk en kunnen ze dat gelijk mooi onder de garantie oplossen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 27535 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:43:
Hierop inhakend; ik meen mij te herinneren dat stickers sowieso mogen ontbreken? Of gaat dat enkel en alleen op voor de bekende 'warranty void if removed' stickers waar destijds een rechtszaak om was tegen Dell danwel Packard Bell?

En op welke voorwaarden doel je? Die van de fabrikant (ivm fabrieksgarantie) of die van de (web)winkel?
De garantiestickers zijn de stickers zoals ook in het voorbeeld bij het artikel: 'warranty void if removed', die zijn naar mijn weten sowieso niet meer toegestaan, daar is ooit een uitspraak over geweest tegen Dell danwel Packard Bell.

Vraag is echter of een sticker met het serienummer van het apparaat (GPU in dit geval) ook onder zo'n garantiesticker valt of niet; de winkel en de fabrikant moeten ergens mee kunnen vergelijken danwel controleren dat het echt het product is van de factuur anders kan je elke willekeurige videokaart aanbieden voor garantie en onder garantie laten repareren. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 29-03-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:05

servies

Veni Vidi Servici

loki504 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Nee want dat gaat om een dwingent amerikaanse wet. Die totaal niet geldig is in Nederland/EU. Tevens gaat dat artikel om "garantie" stickers. En niet om Serienummer stickers.
Misschien moet je het artikel ook eens gaan lezen als je er naar verwijst.
Er staat letterlijk in het artikel dat zo'n sticker OOK in Nederland nietszeggend is...
En verder: with @Anoniem: 27535

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
servies schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:46:
[...]

Misschien moet je het artikel ook eens gaan lezen als je er naar verwijst.
Er staat letterlijk in het artikel dat zo'n sticker OOK in Nederland nietszeggend is...
En verder: with @Anoniem: 27535
Dan nog gaat het om een hele andere sticker. Dus compleet nutteloos....

Daarmee zegt ik niet dat de winkel gelijk heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 29-03-2019 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Scamid schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:18:
Ik zou het in 1e instantie vrij luchtig insteken en vragen hoe ze dit nu denken op te gaan lossen, want nu wil je graag 2 defecten bij hun neerleggen :
- Je originele klacht
- blijkbaar hebben zij een ondeugdelijk product geleverd (namelijk zonder sticker).

Met een subtiele verwijzing naar het feit dat aangezien het binnen de 6 maanden is, de bewijslast 100% bij hun ligt.

Jij hebt geretourneerd wat jij gekregen hebt, alles wat daar aan mist daar ga jij er dus vanuit dat hun het niet geleverd hebben.
En als het dus blijkbaar zo erg is dat het de garantie aantast dan is het een ondeugdelijke levering geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:46
LucyLG schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:59:

Dat heeft niets te maken het defect uiteraard, echter ik snap wel dat de verkoper zekerheid wil hebben dat het ook de door hem verkochte kaart betreft en er niet ergens kaarten omgeruild zijn.
Dat je een bon en een kaart hebt, betekent natuurlijk niet direct dat het ook de kaart is die op de bon staat.

Nu verwacht ik niet dat de winkel ver zal komen met dit argument, maar de reden erachter snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:50
Als je het serienummer weet, print een sticker uit en stuur deze op. Kunnen ze die er mooi opplakken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39

liberque

Vrijzinnig!

Dennism schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:30:
[...]

Dat heeft niets te maken het defect uiteraard, echter ik snap wel dat de verkoper zekerheid wil hebben dat het ook de door hem verkochte kaart betreft en er niet ergens kaarten omgeruild zijn.

[...]

Dat je een bon en een kaart hebt, betekent natuurlijk niet direct dat het ook de kaart is die op de bon staat.

Nu verwacht ik niet dat de winkel ver zal komen met dit argument, maar de reden erachter snap ik wel.
Hoewel ik dat vanuit een winkel wel eventueel kan snappen - als dit de reden is mag dit gewoonweg niet. Ze gaan er nu dus vanuit dat een klant vanuit malafide bewegingen handelt en de klant moet aantonen dat dit niet zo is. Grofweg: de klant is schuldig totdat hij het tegendeel bewijst en laten we nu juist in Nederland onschuldig zijn totdat het tegendeel wordt bewezen. Precies het omgekeerde dus.

Stuur een email naar de fabrikant en leg het probleem voor: mijn kaart wordt niet aangenomen voor RMA wegens het ontbreken van een sticker waarvan ik het bestaan niet wist, terwijl deze in originele verpakking is aangeboden. Ga met het antwoord van de fabrikant naar de leverancier en leg ze dit voor. Zelfs als de fabrikant aangeeft dat je het artikel bij hen RMA mag aanbieden doe je dat nog steeds via de leverancier, maar je kan dan tenminste aantonen dat het voor de fabrikant geen heet hangijzer is.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
liberque schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:23:
[...]
Stuur een email naar de fabrikant en leg het probleem voor: mijn kaart wordt niet aangenomen voor RMA wegens het ontbreken van een sticker waarvan ik het bestaan niet wist, terwijl deze in originele verpakking is aangeboden. Ga met het antwoord van de fabrikant naar de leverancier en leg ze dit voor. Zelfs als de fabrikant aangeeft dat je het artikel bij hen RMA mag aanbieden doe je dat nog steeds via de leverancier, maar je kan dan tenminste aantonen dat het voor de fabrikant geen heet hangijzer is.
Dit absoluut niet doen, als je al het gewenste resultaat vanuit de fabrikant krijgt dan heeft de leverancier er niets mee te maken je kan het net zo goed aan je buurman vragen die heeft net zoveel te maken met deze case.
En als je het verkeerde antwoord krijgt dan geef je de winkelier gelijk, terwijl dat niet relevant is.

Ik zou gewoon op het punt staan dat ik alles geretourneerd heb en als er dus blijkbaar een sticker mist dat hun deze niet geleverd hebben en dus naast de reparatie ook nog eens een involledige levering hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

loki504 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:51:
[...]

Dan nog gaat het om een hele andere sticker. Dus compleet nutteloos....
Zoals ook in het artikel uitgelegd verbied die wet helemaal niet alleen specifiek "warrantry void if removed"-stickers, maar alle vormen van koppeling van garantie aan niet-relevante onderdelen of handelingen. Dus dat het een "heel andere sticker" is is juist geen argument.

Ik lees in dat artikel toch echt:
Die wet is er ooit gekomen omdat autofabrikanten alleen garantie gaven als je bij de dealer je auto liet repareren met originele onderdelen, maar de wet is generiek genoeg om ook op computerhardware en gadgets te lezen.
...
Een product moet voldoen aan de redelijkerwijs gewekte verwachtingen, en doet deze dat niet dan moet de winkel het gratis herstellen of vervangen. Daar kunnen geen voorwaarden aan worden gesteld, en al helemaal niet “je mag het product niet open maken”.
...
Wat je met dat apparaat hebt gedaan, is alleen relevant als daar het probleem door is ontstaan.

Al met al zou het enige punt van de verkoper kunnen zijn dat ze zo niet controleren of het product überhaupt wel door hun verkocht is, en dat de TS misschien gewoon een videokaart van een andere winkel bij hun ter garantie aanbiedt. Maar dat wordt ten eerste niet door de winkel geclaimd (en ik zou er dus in alle communicatie ook niet vanuit gaan dat dat het probleem is), en zou ten tweede wel erg gemakkelijk zijn - zo zou elke winkel bij praktisch elk verkocht product onder garantie uit kunnen komen. Zeker als het serienummer gewoon op de doos staat is dat wel erg vergezocht.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 02-04-2019 13:37 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scamid
De webwinkel heeft contact gezocht met Asus en wacht op antwoord.
Zelf heb ik ook contact gehad met ASUS ROG Benelux en volgens hun moet het geen probleem zijn.
Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 13:48
Scamid schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:08:
De webwinkel heeft contact gezocht met Asus en wacht op antwoord.
Zelf heb ik ook contact gehad met ASUS ROG Benelux en volgens hun moet het geen probleem zijn.
Even afwachten dus.
Leuk voor de webwinkel maar dat maakt jouw rekening echt niet. Als Asus zegt dat ze een stickertje willen, is dat pech voor de webwinkel.
Maar ja, gelijk hebben <> gelijk krijgen in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Net bericht gehad dat Alternate de videokaart doorstuurt naar Asus. Dit terwijl bij het eerste telefonische contact met de klantenservice was toegezegd dat ik een vervangende videokaart krijg toegestuurd als Alternate de videokaart defect beoordeeld.
Ze houden zich dus niet aan hun afspraak.
Helaas heb ik deze afspraak niet op schrift staan.

Dat wordt dus zeker 3-4 wachten schat ik zo.

Tenzij iemand andere ideeen heeft? Koop ontbinden zou ik ook wel graag willen maar ik zie hier geen grond voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tijdelijke gpu kan zeker, is geen rare eis. Zeker als de verwachting 4 weken is. Maar heb je nog beeld via iGPU, en heb je de gpu nodig voor je werk of gamen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:28
Je moet ze de kans geven om te repareren, voor ontbinding heb je geen goede reden.

De reparatie moet plaatsvinden in een reëel tijdsbestek waarbij het niet tot overmatige overlast voor jou leidt. Hier staan geen vast aantal werkdagen voor.

https://www.consuwijzer.n...elang-mag-reparatie-duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 10:25
Zou ik persoonlijk mogen weten om welke webshop dit gaat? dan streep ik die van mijn lijstje af?

Ik wil dit gezeur gewoon niet met een videokaart van 1500 euro, zit al een tijdje op de loer voor 1.
Ik ben niet van plan om een welles nietes spelletje te spelen.

NVM niet gelezen! goed om te zien dat het uiteindelijk toch gelukt is!
Goed om te zien dat Alternate er wat mee aan het doen is. allicht meer als aan het begin.
Hopen dat Alternate het juiste besluit neemt en het product repareert of vervangt.

Van mij kregen ze al geen geld, en dat zal zo blijven!

[ Voor 38% gewijzigd door Beat The Best op 08-11-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Beat The Best schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:16:
NVM niet gelezen! goed om te zien dat het uiteindelijk toch gelukt is!
Dat haal ik niet uit de laatste post van @Scamid . Heb je misschien een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
RodeStabilo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:19:
[...]

Dat haal ik niet uit de laatste post van @Scamid . Heb je misschien een update?
Asus heeft de videokaart gerepareerd (nieuw geheugen) en deze heb ik na ongeveer 3-4 weken via alternate terug gekregen.

Ik had zelf contact gezocht met Asus en deze hadden me verteld dat het geen probleem was.
Na dat ik dat richting Alternate gecommuniceerd had hebben ze de kaart alsnog opgestuurd naar asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Kreeg je de kaart wel terug met een sticker of ontbreekt die nog steeds? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na 6 maanden kicken met een vraag die allang is beantwoord, is niet de bedoeling.

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.