Garantie wordt geweigerd / serienummer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 15:33
Beste mensen, ik zit met een issue *knip*.

Ik had bij 4Launch een GTX 970 FTW gekocht vorig jaar, na zo'n 14 maanden begonnen er vlekken te komen op het scherm en later starte niks meer op en bleef het hangen op 'no singal'

Ik alles geteset, andere 970 van een vriend er in gedaan en alles werkte perfect, dus de kaart was defect binnen in de garantie. Ik heb het toen allemaal in originele doos en verpakking opgestuurd naar 4Launch en zij namen het aan.

Na beoordeling door kreeg ik een mail van 4Launch met ''EVGA Videokaart is doorgezet naar het servicecentrum van EVGA, voor nadere beoordeling'' Die heeft er 4 weken naar gekeken.

Nu kreeg ik een mail van 4Launch met de info:

''Wij willen u middels dit bericht informeren dat wij vanuit het servicecentrum van de fabrikant hebben vernomen dat uw videokaart niet de juiste kaart is. Wij vernemen dat het serienummer van de kaart niet overeenkomt met het serienummer van uw aankoop.

Wij willen u verzoeken indien mogelijk de juiste kaart na te sturen, zodat wij het alsnog voor u in behandeling kunnen nemen. Als u naar het vendor part number kijkt op de bijgeleverde foto’s kunt u terug zien dat deze niet overeen komen''

8)7
Nu zit ik dus met een geweigerde garantie dus, terwijl de doos en videokaart gewoon van hun zijn, de kaart heeft geen licht gezien sinds het moment van inbouwen tot het moment van uithalen, waarna die direct in zijn doos ging en ik dus niet de verkeerde heb opgestuurd.

Niemand gaat serienummers vergelijken als je een nieuw product koopt, je zet het er in en kijkt of het werkt, dus ik heb geen poot om op te staan hier, ze kunnen makkelijk de doos of videokaart daar switchen en zeggen de nummers komen niet overeen :/

Wat kan ik nu nog doen dan? Controleert 4Lanuch niet op schade/serienummer als een product binnen komt voor ze het door sturen? Lijkt me meer dan logische stap. *knip*

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 14-09-2016 18:33 . Reden: Claims van opgelicht worden enz zijn weg ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Het kan ook een gewone vergissing zijn, dus beginnen bij het begin. Staat er een serienummer op de factuur? Heb je nog ergens de CD met drivers liggen met een serienummer sticker erop? Nergens meer een foto met doos en/of serienummer? Heb je nog ergens een overzicht van een hardwareprogje waar het serienummer in staat? Heb je hierover al gebeld met de winkel?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
Op de digitale factuur van 4Launch niet nee, CD die er bij was heb ik mee teruggestuurd. Na de overstap van 970 kocht ik een 1060 en gewoon die drivers er in gezet, ik weet niet of ik met terugwerkende kracht nog iets kan tracceren uit de 970 tijd op me PC?

Verder heb ik wel wat foto's van de video kaart in de kast etc, maar niks waar je cijfertjes op kan aflezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Svp het "ik wordt hier genaaid" en andere vergelijkbare kreten achterwege laten.

Vraag eens wat het serienummer is, en vergelijk dat met de kaart van je vriend. Wie weet heb je zijn kaart opgestuurd. Verder: contact opnemen en je niet te snel laten afpoeieren. Jij hebt niets met EVGA te maken, maar met de verkoper.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FSXnoob
Mijn excuus, ik ben nogal pissig en alles, mijn 360e aankoop hangt aan een draadje en ik kan er weinig tegen doen, Video van me vriend komt overeen met zijn doos, dus dat is het ook niet. Het is mijn die zoo geleverd was of verwisseld is bij hun.

Anoniem: 217290

op jouw factuur (digitaal of papier doet er niet toe) staat geen serie nummer vermeld?
Dan is het volgens mij al vrij snel klaar en het probleem voor 4launch om te weerleggen dat jij de verkeerde hebt opgestuurd.

Ik zou dan ook gewoon stellig blijven volhouden dat dit jouw kaart is die bij hun gekocht is. En dat het aan hun is om te bewijzen dat dat niet zo zou zijn. Als hun er zelf pas na 4 weken mee komen is dat wel een beetje erg vreemd. En lijkt het erop dat de fabrikant heeft geconstateerd dat deze kaart niet bij 4launch vandaan zou moeten komen. Maar wie zegt dat 4launch niet aan grijze import heeft gedaan? of andere dingen. niet aan jou in dat geval.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:17
Wat ik zou doen als ze echt koppig blijven. Kaart terug laten sturen en dan direct via EVGA een rma aanvragen met het serienummer wat op de kaart staat.

• FSXnoob
Arn0uDz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:38:
Wat ik zou doen als ze echt koppig blijven. Kaart terug laten sturen en dan direct via EVGA een rma aanvragen met het serienummer wat op de kaart staat.
Ja maar ik heb toch geen doos van dat, als ik de kaart opstuur met dat nummer en met me eigen doos weer, krijgen we het zelfde verhaaltje lijkt me.

En verder krijg je geen serienummer niks bij de factuur bij 4launch:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9351cf90f043197bde3a8af301115f89.png

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vedrano schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:53:
[...]
Ja maar ik heb toch geen doos van dat, als ik de kaart opstuur met dat nummer en met me eigen doos weer, krijgen we het zelfde verhaaltje lijkt me.
Opsturen zonder doos? Waarom zou je een defect product altijd in de originele doos moeten opsturen?

https://discord.com/invite/tweakers

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Laat eens die vendor part foto's zien anders?

• FSXnoob
Op de 3 fotos, 1 van de doos, 1 van de kaart met nummers en 1 met ook wat nummers, kan ik die hier zomaar posten de fotos ? Niet dat ik in problemen kom en iemand mijn doos en de 'vreemde' kaart ineens registreert zelf?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 14:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vedrano schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:53:
[...]

En verder krijg je geen serienummer niks bij de factuur bij 4launch:

[afbeelding]
Wel raar, ik meen dat ik wel een serienummer op de 4Launch factuur van mijn GTX970 kreeg? Op de 280X die ik daar kocht in ieder geval wel, die is ook teruggegaan vanwege een defect na bijna 2 jaar en zonder problemen vervangen. Zo is er ook een waterkoeler zonder problemen vervangen bij 4Launch, ik heb over het algemeen niet de indruk dat ze je proberen te belazeren. Ik zou nog een net mailtje sturen met de situatie.
Vedrano schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:38:
Op de 3 fotos, 1 van de doos, 1 van de kaart met nummers en 1 met ook wat nummers, kan ik die hier zomaar posten de fotos ? Niet dat ik in problemen kom en iemand mijn doos en de 'vreemde' kaart ineens registreert zelf?
Je zou in Paint even een paar cijfertjes kunnen weghalen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:17
redfoxert schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:32:
[...]

Opsturen zonder doos? Waarom zou je een defect product altijd in de originele doos moeten opsturen?
Dit dus. Doos maakt ze vaak geen ruk uit. Als het product maar een eigen sticker met serienummer heeft is het vaak al voldoende. Ze kunnen er niet vanuit gaan dat al hun klanten orginele dozen bewaren.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vedrano schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:38:
Zet ze in
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Met :
code:
1
[mo][/]

Behalve als een Tweaker er mee vandoor gaat, maar die kans is aanzienlijk kleiner.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Vraagje, heb je het serienummer bij EVGA geregistreerd na je aankoop? Want ik neem aan dat je dat netjes gedaan hebt om alles sneller te laten verlopen?

Mijn ervaring is dat het namelijk een paar weken verschil uit maakt bij afhandeling van geregistreerde producten ten opzichte van "we moeten alles nog uitzoeken".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 19:54

WhiteDog

met zwarte hond

Met de doos heeft dit normaal niets te maken. Je mag de videokaart evengoed zonder doos inleveren. Dat verhaal van de originele verpakking speelt bij het terugsturen van goederen die je online koopt en meteen na aankoop wil retourneren.

Waar het hier over gaat is dat, volgens 4Launch en EVGA, deze kaart nooit via hun verkocht is. Dat kan een vergissing zijn... maar ook niet. Iemand anders kan een nieuwe kaart gekocht hebben bij 4Launch en zijn defecte / brakke kaart meteen geretourneerd hebben. Dit is dan niet goed nagekeken en die kaart is vervolgens zo aan jou verkocht. Dit trucje gaat sneller dan wachten op een gerepareerde kaart natuurlijk.

4Launch zal zoiets nooit toegeven en bij een rechtstreekse RMA via EVGA moet je vermoedelijk de factuur meesturen en zal men tot exact dezelfde conclusie komen.

Je hebt dus alles en iedereen tegen je. Indien bovenstaande klopt dan krijgt 4Launch zelf geen nieuwe kaart van EVGA en moeten ze deze uit eigen zak betalen als ze jou willen helpen. Enkel de eerlijkheid van de verkoper kan je hier nog redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 14:10
WhiteDog schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:02:
Enkel de eerlijkheid van de verkoper kan je hier nog redden.
Volgens mij niet alleen dat. Volgens mij heeft hij gewoon recht op een nieuwe kaart. Geen enkele consument kijkt naar serienummers. Hij heeft iets gekocht wat niet deugt en heeft recht op garantie.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 20:34
kemphaas schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:02:
[...]

Volgens mij niet alleen dat. Volgens mij heeft hij gewoon recht op een nieuwe kaart. Geen enkele consument kijkt naar serienummers. Hij heeft iets gekocht wat niet deugt en heeft recht op garantie.
Veel moeilijker als dit is het inderdaad niet.
4launch heeft een kaart verkocht zonder registratie van het serienummer.
Los van de discussie of je wel of niet de goeie kaart hebt opgestuurd, is dit een dispuut tussen 4-launch en eVGA.

(grote) resellers weigeren wel vaker garantie wanneer de fabrikant de claim van de winkel afwijst. Echter heb jij garantie bij 4launch en niets met EVGA te maken.

wanneer 4launch zelf niet kan aantonen in hun systeem of met jouw factuur dat het serienummer wat jij hebt terug gestuurd niet bij hun vandaan komt, dan hebben ze dus niets.
Dat eVGA zegt dat deze kaart *weetikveelwatwaaromzegarantieweigeren* en 4 launch niet kan aantonen dat het probleem bij jou zit, of expliciet niet tussen kun en de fabriekant, dan moeten ze gewoon vervangen/repareren.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het is inderdaad vreemd dat dit niet bij de verkoper eerst wordt gecontroleerd; dat is de patij verantwoordelijk voor garantie. Jij hebt daar je kaart gekocht, en er is blijkbaar niets vastgelegd dat wederzijds te controleren is ter identificatie van de kaart.

De winkel zal toch met meer moeten komen dan enkel een stelling dat ze je deze kaart niet verkocht hebben. Het bevreemdt met ook enigszins dat het een probleem zou zijn: waarom zou die andere kaart geen garantie hebben? Was die zoveel ouder?

Je zal 4launch moeten vragen aan te tonen dat ze je deze kaart niet verkocht hebben. Consumentenwetgeving is er ter bescherming. Een handelaar kan niet gewoon met claims gaan strooien en de handen er vanaf trekken.

Vinden ze het te veel werk om serienummers te tracken en vast te leggen, dan nemen ze bewust een ondernemersrisico ter besparing van tijd en moeite. Tenzij 4Launch overtuigend bewijs kan overleggen dat ze je deze kaart niet verkocht hebben moeten ze het oplossen.

Willen ze dat niet, aangeven dat je vordert dat ze binnen 14 dagen met een passende oplossing komen en jet het anders via de geschillencommissie van hun keurmerken doet:
https://www.4launch.nl/p/67/Aangesloten-waarborgen

Die commissies zijn niet altijd geneigd neutraal te oordelen - het blijven belangenorganisaties voor verkopers, maar het is wel een makkelijker stap dan naar de rechter.

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Probeer vooral op een normale toon met de verkoper in gesprek te blijven. Opwinden zal je niet helpen.

Wat al eerder gevraagd was: Heb je de kaart na aankoop toevallig geregistreerd? Dat zou je qua serienummer/registratiedatum zeker kunnen helpen.

Inderdaad, de doos is niet nodig voor garantie. Al gaat het in een wc eend doos.

Probeer eens de fabrikant zelf te bellen en leg het uit. Zoek op internet naar een Nederlands importeurs nummer.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 10:33
Kan die fabrikant aan de hand van het serienummer niet even kijken of het ding nog onder de garantie valt?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:05
En wat staat er voor serienummer in je account bij 4launch

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-07 20:17
Al met al een vervelende ervaring. Je ziet bij sommige shops geen serienummer op de aankoopbon, maar wel een serienummer op de pakbon. Mogelijk staat die inderdaad in je winkelaccount.

Bij een aankoop kijk ook ik niet naar serienummers, maar jouw verhaal maakt mij helder dat dat helaas misschien toch nodig is. Bij een swap controleer ik het wel om zeker te zijn dat ik ook weer aan kan tonen dat het artikel bij een volgend defect toch echt onder garantie valt.

Verder adviseer ik je om op een opbouwende manier in overleg te treden met de shop ondanks je eerste boosheid (die overigens zeker heel goed te begrijpen is). De vraag stellen of ze toch met je mee willen denken zorgt er vaak voor dat een shop best bereid is even op een wat minder formele toon met je mee te denken en te kijken wat wel mogelijk is.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Serienummers staan op de factuur die op de website staat bij je bestelling.
Had mijn meest recente bestelling gecheckt, bij mijn gtx 970 van 05-2015 staat er inderdaad geen serienummer bij.

Wel apart verhaal, lijkt er inderdaad op dat ze iets met de leverancier op jouw proberen af te schuiven of er is ooit ergens een typo gemaakt

Nu zit ik nu helaas achter een irri websence proxy, maar als daar inderdaad geen nummer staat is het inderdaad raar dat deze niet zou kloppen

[ Voor 38% gewijzigd door brid op 15-09-2016 14:04 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• FSXnoob
vinz98 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:00:

Wat al eerder gevraagd was: Heb je de kaart na aankoop toevallig geregistreerd? Dat zou je qua serienummer/registratiedatum zeker kunnen helpen.
Nee helaas niet, toen deed ik dat nooit met video kaarten, met me nieuwe wel meteen gedaan.

Hier de foto's en licht bewerkt, het lijkt op elkaar maar is het idd net niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3fe75a34cd41d6acb67821d54292c71e.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f894de1dce25e6c7b65313a60ee97902.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e9888387cc9c632bb6e9ccd5516420d8.png

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 12:20
Vrij simpel, er staat geen serienummer op de verkoopfactuur, derhalve is 't niet aan te tonen door jou dat hun (on)gelijk hebben.. en visa versa. garantie is van kracht.
Duidelijk uitleggen dat dit toch echt DIE kaart is die je bij HUN hebt gekocht en dat je recht hebt op garantie.

Voor mij zitten ze om de hoek, ik zou dr persoonlijk even langshobbelen, altijd iets resoluter. of bel ze ?!
In dit soort gevallen lijkt me persoonlijk contact ( telefoon / persoonlijk ) altijd beter probleemoplossend werken ( mits je normaal kunt doen natuurlijk :) ) dan via de email. natuurlijk wel altijd netjes het telefoongesprek even recappen en doormailen en een bevestigende vraag d'r bij vermelden bijv.

Ik weet niet hoeveel parts je normaliter besteld, maar mijn account bij 4launch heeft een aardige trackrecord.. wellicht helpt zoiets ook mee ? :)

succes.

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 13:51
tot nu toe mijn ervaring met evga is dat zodra je de doos opent je meerdere stikkers ziet waarop word verzocht het product bij hun te registreren en dat je alle rma problemen direct met hun kan opnemen

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:55

SomerenV

It's something!

madbwr schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:17:
tot nu toe mijn ervaring met evga is dat zodra je de doos opent je meerdere stikkers ziet waarop word verzocht het product bij hun te registreren en dat je alle rma problemen direct met hun kan opnemen
Allemaal leuk en aardig maar je hebt in eerste instantie te doen met de winkel waar je je product gekocht hebt en zij handelen alles verder af. Met de fabrikant heb je dus de eerste 2 jaar niks te maken. In sommige gevallen biedt een fabrikant zelf wel een verlengde garantietermijn en dan wordt het een ander verhaal. Maar dat jij een bepaald product niet registreert zou niet een reden moeten zijn om een garantie-aanvraag af te wijzen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Op de doos staat letterlijk "make sure that these two stickers match before you buy this card". Dat doen ze dus niet. Dat is voor EVGA en 4Launch een extra argument om niet zomaar garantie te verlenen.

Het punt is dat, volgens EVGA, deze kaart niet via 4Launch verkocht is maar aan een andere winkel / groothandel toehoort. Het is alsof je bij Coolblue en 4Launch dezelfde kaart koopt (SLI, perfect mogelijk) en later de kaart van Coolblue via 4Launch probeert te retourneren (met de verkeerde bon / doos combinatie). Bij EVGA gaan ze er dan vanuit dat er iets niet klopt (oplichting, gestolen, ...) en stopt de procedure.

Ik vermoed dat, als het serienummer wel op de factuur had gestaan, dit het serienummer van de doos zou geweest zijn en deze alsnog niet zou kloppen met je kaart zelf. Het is voor jou quasi onmogelijk om te bewijzen dat het DEZE kaart is die je van 4Launch hebt gekregen en niet een andere. Voor 4Launch is het heel makkelijk aan te tonen dat deze kaart niet van bij hun komt, want dat zegt de fabrikant al...

Anoniem: 93986

WhiteDog schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:03:
Op de doos staat letterlijk "make sure that these two stickers match before you buy this card". Dat doen ze dus niet. Dat is voor EVGA en 4Launch een extra argument om niet zomaar garantie te verlenen.

Het punt is dat, volgens EVGA, deze kaart niet via 4Launch verkocht is maar aan een andere winkel / groothandel toehoort. Het is alsof je bij Coolblue en 4Launch dezelfde kaart koopt (SLI, perfect mogelijk) en later de kaart van Coolblue via 4Launch probeert te retourneren (met de verkeerde bon / doos combinatie). Bij EVGA gaan ze er dan vanuit dat er iets niet klopt (oplichting, gestolen, ...) en stopt de procedure.

Ik vermoed dat, als het serienummer wel op de factuur had gestaan, dit het serienummer van de doos zou geweest zijn en deze alsnog niet zou kloppen met je kaart zelf. Het is voor jou quasi onmogelijk om te bewijzen dat het DEZE kaart is die je van 4Launch hebt gekregen en niet een andere. Voor 4Launch is het heel makkelijk aan te tonen dat deze kaart niet van bij hun komt, want dat zegt de fabrikant al...
Klopt allemaal. Maar, wat maakt het uit? Als de garantie loopt via de fabrikant maakt het serienummer toch niets uit? Het is hun kaart. Geen kaart van een andere fabrikant. Ze kunnen toch exact zien aan de hand van het serienummer wat de status is van die kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Anoniem: 93986 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:07:
[...]
Klopt allemaal. Maar, wat maakt het uit? Als de garantie loopt via de fabrikant maakt het serienummer toch niets uit? Het is hun kaart. Geen kaart van een andere fabrikant. Ze kunnen toch exact zien aan de hand van het serienummer wat de status is van die kaart?
Tja... dat beslist elke fabrikant zelf. Ze mogen perfect ook de factuur erbij vragen en controleren of eea. wel klopt. als het allemaal niet uitmaakt dan gaan ze ook niet "make sure that these two stickers match before you buy this card" op hun dozen zetten.

Om even een voorbeeld te geven: je kaart gaat na 2+ jaar stuk. Je maakt zelf even een valse factuur om toch nog garantie te kunnen claimen. Dat soort "fraude" haal je eruit met dergelijke controles. Vandaar ook dat men graag heeft dat je de kaart meteen bij hun registreert.

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 06:59
Heb je niet altijd al issues met deze kaart gehad? Was de doos wel origineel gesealed? Het kan nog zijn dat iemand deze kaart terug heeft gebracht en dat hij al voordat jij hem kocht ingeruild is geweest in de verkeerde doos. (ander bedrijf wat moeilijk deed over garantie misschien).

Ik zou zeggen dat de winkel dit op moet lossen. Het maakt niet uit in welke doos die zit lijkt mij.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 20:38

XallaX

Meow

Even terug naar het begin, jij stuurt alles origineel terug.

De doos heeft een venster, hierachter zit de sticker met het serienummer op de kaart.
De sticker op de buitenzijde van de doos naast het venster moet gelijk zijn.
Er staat een waarschuwing bij, dit moet je wel zien als je de doos in handen hebt.

4Launch had dit bij binnenkomst zelf al moeten checken, ik ga er vanuit dat een computerwinkel op de hoogte is van de EVGA regels en een eerste check doet bij binnenkomst rma.

Enige wat ik me dus kan bedenken is dat 4Launch de kaart in de verkeerde doos heeft doorgestuurd naar EVGA.

Anoniem: 93986

WhiteDog schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:16:
[...]

Tja... dat beslist elke fabrikant zelf. Ze mogen perfect ook de factuur erbij vragen en controleren of eea. wel klopt. als het allemaal niet uitmaakt dan gaan ze ook niet "make sure that these two stickers match before you buy this card" op hun dozen zetten.

Om even een voorbeeld te geven: je kaart gaat na 2+ jaar stuk. Je maakt zelf even een valse factuur om toch nog garantie te kunnen claimen. Dat soort "fraude" haal je eruit met dergelijke controles. Vandaar ook dat men graag heeft dat je de kaart meteen bij hun registreert.
Leuk en aardig maar die vlieger gaat dus niet op als de winkel geen serienummers registreert. Ik heb vervolgens niets te maken met een fabrikant die zijn eigen regeltjes hanteert.

Zeker niet als die serienummers op stickertjes staan. Dat is vragen om ellende.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:58
WhiteDog schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:03:

Jeetje... Ik heb vorige maand een EVGA GTX 1070 FTW gekocht maar ik heb echt niet gecontroleerd of het serie nummer overeenkomt met dat wat op de doos zou moeten staan. Ik heb daar ook helemaal niets over opgemerkt. Het serie nummer van de doos is het nummer dat ik heb geregistreerd bij EVGA.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

XallaX schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:23:
4Launch had dit bij binnenkomst zelf al moeten checken, ik ga er vanuit dat een computerwinkel op de hoogte is van de EVGA regels en een eerste check doet bij binnenkomst rma.
Dit is een erg sterk argument. Als ze dat al niet controleren als een product RMA gaat, controleren ze het waarschijnlijk ook niet als een product retour komt (WKOA)
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:30:
Leuk en aardig maar die vlieger gaat dus niet op als de winkel geen serienummers registreert. Ik heb vervolgens niets te maken met een fabrikant die zijn eigen regeltjes hanteert.

Zeker niet als die serienummers op stickertjes staan. Dat is vragen om ellende.
Dat is zeker waar, alleen kan de winkel hier blijkbaar aantonen dat DEZE kaart zogezegd niet van bij hun komt. De fabrikant steunt hen daarin (het is 2 tegen 1). Jij kan helemaal niks aantonen en na 6 maanden ligt de bewijslast bij jou. Je hebt zelf geen foto van de kaart en/of doos, je hebt het product niet geregistreerd, je hebt de nummers niet nagekeken, ...

Ik geloof zelf ook wel dat ofwel 4Launch zelf opgelicht is of dat er een vergissing is gebeurd. Ik schets het verhaal alleen even vanuit hun oogpunt en hoe een verzekering dit gaat bekijken. Gelukkig kan je zelf ook fouten van 4Launch aantonen (geen nummer op de bon, niet nagekeken bij ontvangst, ...) wat het verhaal in evenwicht brengt. Ik hoop dan ook van harte dat men je verder helpt!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

Croga

The Unreasonable Man

WhiteDog schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:41:
en na 6 maanden ligt de bewijslast bij jou.
Dat geld alleen voor het bepalen of een defect intrinsiek was of door de gebruiker veroorzaakt... Dat heeft niets met "waar komt het ding vandaan" te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rx101
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik kan mee praten over de niet geweldige afhandeling bij 4launch met betrekking van een slecht werkende videokaart. Hun vermelden de serienummer niet op de bon, maar het is opgeslagen in hun systeem.

Ik kocht een MSI GTX960, die vanaf het begin al raar deed. Het probleem was dat ik met opstarten van mijn systeem gewoon geen geen beeld kreeg van 8 van de 10 keer, totdat ik de kaart een keer uit het PCI-E slot haalde en weer terug in het slot stak. Zet ik mijn systeem een dag later aan kreeg ik weer geen beeld.

Bij het inleveren mijn verhaal gedaan, na 1,5 week belde ze mij op dat de kaart volgens hun in orde was. Hierbij kreeg ik ook de opmerking dat er ook kosten in rekening gebracht kan worden voor het inleveren van hardware mocht het niet serieus zijn. waarom ze dit vertelde aan mij mag onze lieve heer weten, maar mijn kaart werkt gewoon niet goed.

Weer terug ingeleverd en gezegd dat ze de videokaart moeten testen en de videokaart niet verwijderen uit het moederbord van het testsysteem voor een paar dagen.
Kreeg ik gelijk commentaar van dat het niet echt mogelijk is, omdat ze het test systeem nodig hebben.. Dit is niet mijn probleem, maar hun probleem dat ze mij niet geloven dat de kaart niet goed werkt. Na 5 dagen kreeg ik een telefoon dat hun ook het probleem hebben gezien. 2 weken laten kon ik een de andere videokaart ophalen.

Om het kort te zeggen, qua garantie support moet ik hun een onvoldoende geven. Ook de klantvriendelijkheid met inleveren van defecte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:30

Hoogie2004

Whohooooo

Waarom stuurt de winkel een defecte kaart door naar EVGA, als deze niet bij hun gekocht is....

Pas als EVGA er iets van zegt, volgt de winkel. Beetje vreemde situatie...
De winkel accepteert (impliciet) dat die kaart door hun is verkocht door hem door te sturen toch?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

dat de winkel het accepteert is iets te zwart wit.
het kan zijn dat ze het zelf niet gecontroleerd hebben.

Echter waar ze hier de grote steek laten vallen is dat het nergens op de bon vermeld wordt en de klant het dus ook nooit kan controleren. Daarmee is feitelijk het gehele verhaal al omver gehaald. Want wie zegt dat zij niet de verkeerde kaart hebben afgestuurd? Daarmee komt de bewijslast geheel bij de verkoper in dit verhaal en kan die ook niet schemeren met serie nummer klopt niet. Klant heeft 0,0 mogelijkheid om dat te controleren want ontbreekt op de factuur / bon.

Had het wel op de bon gestaan (zoals vaak gebruikelijk) dan was de situatie lastiger geweest voor TS maar dan nog kan je niet eisen dat een klant alle serie nummers gaat verifieren.

In dit geval is het heel simpel, factuur heeft geen serie nummer vermelding dus probleem is voor 4launch. Het is aan hun om het op te lossen, daarnaast vind ik de fotos hierboven een erg on samenhangend geheel.. Het lijkt wel alsof 1 kaart al meerdere nummers heeft?

*Zo te zien is de kaart op de foto van juni 2013 (136) en de doos van jan 2014 (141) vrijwel alle fabrikanten hebben in hun serie nummer namelijk de productie datum staan. Mogelijk dat daar ook het gesteggel over is tussen 4 launch en evga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Maar koopt 4Launch zijn kaarten wel in bij EVGA? Het kan namelijk ook zijn dat er iets fout gegaan is bij de groothandel waar ingekocht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Eerst kijken of 4Launch überhaupt nog reageert, heb enkele punten die we hier hebben besproken aangekaart maar het is al bijna 72 uur stil op de mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je een reactie wilt, dan moet je niet mailen maar bellen. Mailen =/= urgent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Niet urgent klopt niet, minder urgent misschien. De meeste zichzelf respecterende webshops hanteren een service level van 48 uur.

• FSXnoob
We zijn week verder, 4launch is stil en reageert niet. Via de chat heb ik dit als antwoord gekregen.

''Wij zijn momenteel bezig met het bespreken van uw Case om te kijken hoe wij u tegemoet kunnen komen. Wij kunnen echter nog niets garanderen omdat het om een videokaart met een ander serienummer gaat.'

Tja, wat moet je er van maken.. het is dat ik al direct een ander video kaart had gekocht omdat het voor me werk en prive nodig is, maar je zal maar als consument weken moeten wachten op je 'eigen' of vervangende zoo..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wim-Bart schreef op donderdag 15 september 2016 @ 02:27:
Vraagje, heb je het serienummer bij EVGA geregistreerd na je aankoop? Want ik neem aan dat je dat netjes gedaan hebt om alles sneller te laten verlopen?
Dit heeft totaal 0 meerwaarde en versnelt helemaal niets. Daarnaast heb je als klant zaken gedaan met de winkel (4Launch in dit geval) en niet met de fabrikant.
XallaX schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:23:
Even terug naar het begin, jij stuurt alles origineel terug.

De doos heeft een venster, hierachter zit de sticker met het serienummer op de kaart.
De sticker op de buitenzijde van de doos naast het venster moet gelijk zijn.
Er staat een waarschuwing bij, dit moet je wel zien als je de doos in handen hebt.

Enige wat ik me dus kan bedenken is dat 4Launch de kaart in de verkeerde doos heeft doorgestuurd naar EVGA.
De 'EVGA-regels' (wat dat ook moge zijn en hoe ze ook moge duiden) zijn niet van toepassing op de TS / consument, de GPU is binnen garantie defect geraakt en dient dus door de winkel opgelost te worden. Hoe de winkel dat doet, moet de winkel helemaal zelf weten (ook qua kosten, die niet naar TS mogen), ook de afhandeling met EVGA moeten ze zelf uitzoeken, dat is het probleem van de winkel en fabrikant, niet die van de consument. Laat 4Launch dus maar bewijzen dat TS idd de verkeerde GPU opgestuurd zou hebben.
Vedrano schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:13:
Eerst kijken of 4Launch überhaupt nog reageert, heb enkele punten die we hier hebben besproken aangekaart maar het is al bijna 72 uur stil op de mail..
Ik heb zelf ook niet echt positieve ervaringen met 4Launch en garantie / RMA. Destijds waren ze aangesloten bij Q-Shops, maar ik zie intussen dat het Thuiswinkel Waarborg en ICT Waarborg is geworden (zal vast ook niet zonder reden zijn, denk ik dan). Mocht het dus te lang duren, dan kun je bij een van die twee instanties aankloppen en pakken zij het verder op. Vaak gaat de ticket dan ook opeens in een stroomversnelling, is mijn ervaring.
Vedrano schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:21:
We zijn week verder, 4launch is stil en reageert niet. Via de chat heb ik dit als antwoord gekregen.

''Wij zijn momenteel bezig met het bespreken van uw Case om te kijken hoe wij u tegemoet kunnen komen. Wij kunnen echter nog niets garanderen omdat het om een videokaart met een ander serienummer gaat.'

Tja, wat moet je er van maken.. het is dat ik al direct een ander video kaart had gekocht omdat het voor me werk en prive nodig is, maar je zal maar als consument weken moeten wachten op je 'eigen' of vervangende zoo..
Ik kan het maar niet al te veel benadrukken, maar laat je alsjeblieft niet afwimpelen. Bedenken hoe ze je tegemoet willen komen, klinkt mij in de oren als je proberen af te wimpelen met een lekker makertje, om zo hun wettelijke verplichtingen niet te hoeven voldoen. ;)

[ Voor 92% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2016 13:41 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Wat ik eigenlijk nog mis is. Welk serie nummer geeft 4Launch verkocht te hebben aan je.

En uiteraard heeft de TS recht op een goede garantie afhandeling. De vraag is nu alleen bij wie moet/ kan het geclaimd worden. Ik kan begrijpen als ik een product bij Bol.com koopt 4launch mij geen garantie verleen. Heb je al eens contact gezocht met EVGA wat hij zeggen wat er met het serie nummer op de GPU is gebeurt? Waar hij verkocht zou zijn etc.

• FSXnoob
Er word niet echt veel gecommuniceerd, zeg maar helemaal niet. Tis dat ze op de chat er niet omheen kunnen en wel moeten reageren, maar je up-to date houden of helpen, of om meer info vragen gebeurt allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Daarom ook gewoon bellen(vele malen persoonlijker). En direct vragen welk serie nummer ze hebben verkocht aan jou. En waarom het niet door hun controle is gekomen. en wel die van EVGA? En kom je er nog steeds niet door heen. Geef ze een laatse kans. Anders gaat het hele zooitje naar Facebook/twitter en je Rechtsbijstand. 9/10 keer kunnen ze je dan wel iets voor je betekenen.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 14:10
Vedrano schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:03:
Er word niet echt veel gecommuniceerd, zeg maar helemaal niet. Tis dat ze op de chat er niet omheen kunnen en wel moeten reageren, maar je up-to date houden of helpen, of om meer info vragen gebeurt allemaal niet.
Ik weet niet of je een keer tijd hebt/in de buurt bent, maar ik heb een aantal jaren geleden enorme problemen gehad met een laptop (niet zozeer met de laptop zelf, maar hem gerepareerd te krijgen), waarbij ik steeds naar de leverancier werd doorgestuurd in plaats van dat de webwinkel (niet 4launch) verantwoordelijkheid nam. Dat was ik uiteindelijk zo zat (herkenbaar communicatieverhaal net als bij jou hier) dat ik naar de zaak zelf toe ben gegaan (hadden een afhaal en rma balie). Ik heb toen gezegd dat ik net zo lang bleef staan tot ze mijn laptop aannamen en mij daar een bewijs van gaven. Dat duurde even, en de rij achter me werd steeds langer, maar uiteindelijk vertrokken zonder laptop en met inleverwijs. Het zou zo niet moeten hoeven, maar was wel erg effectief en goed voor mijn verhoogde frustratielevel destijds :)

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• FSXnoob
Ja die optie staat ook in me agenda, maar ik geef ze nu ff de tijd om te kijken waar ze zelf mee komen. Ik blijf netjes fair en geduldig, maar als ik na poosje wachten nog de verkeerde antwoord krijg dan gaan we zeker online of offline oorlog voeren.

Geintje van 360e laat ik zeker niet zomaar over me heen lopen, maar omdat het zoo uitzonderlijk iets is geef ik ze nog ff de tijd, wachten op hun reactie, of waar ze mee komen. Ben benieuw, ik heb iig wel genoeg munitie dankzij jullie hier om te gaan vuren op ze, mochten ze tegenstribbelen zal het een leuke en vermoeide strijd gaan worden ben ik bang.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 18:55
Waarom niet gewoon een aanmaning sturen met gelijk een ingebrekestelling en ontbinding? Zo kun je ook duidelijk maken dat je hun gedrag niet accepteert.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• frickY
  • Laatst online: 09-07 15:06
Geef aan dat je hem hebt terug gestuurd in de doos van je vriend, omdat je zelf geen geschikt verpakkingsmateriaal had?

De verpakking waarin je hem terug stuurt hoort niet bepalend te zijn voor de garantieafhandeling.

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 22-09-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:42

LankHoar

Langharig tuig

Inmiddels zijn we bijna twee weken verder, heb je nog iets vernomen van 4launch? Zelf al stappen ondernomen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:27
Zeer kwalijk dat ze bij 4launch geen serienummers op de factuur zetten: hierdoor kan je ze zelf niet eens controleren. Ook leuk als je meerdere keren hetzelfde artikel gekocht hebt en niet weet welke factuur bij welk artikel hoort. Sommige leveranciers zetten de serienummers alleen op de pakbon, ik weet niet of 4launch dit ook ooit gedaan heeft, tegenwoordig krijg je ook geen pakbon meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
base_ schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:54:
Zeer kwalijk dat ze bij 4launch geen serienummers op de factuur zetten: hierdoor kan je ze zelf niet eens controleren.
Ik zie niet in wat hier kwalijk aan zou zijn hoor...

Het maakt het voor mij juist veel simpeler : Ok, 4launch welk serienr beweren jullie dat ik heb ontvangen en hoe had ik dat kunnen controleren?
Geen controle mogelijkheid is vrij simpel : Ok, 4launch dan klopt jullie administratie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:27
Dan krijg je dus een lange discussie en e.v.t. juridische ellende: als je een factuur hebt met bijbehorend serienummer erop dan kan er hierover nooit een discussie/geschil ontstaan. En ik ben het eens dat je juridisch gelijk hebt maar ga dat gelijk maar eens halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
Vedrano schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:14:
[...]

Nee helaas niet, toen deed ik dat nooit met video kaarten, met me nieuwe wel meteen gedaan.

Hier de foto's en licht bewerkt, het lijkt op elkaar maar is het idd net niet.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht je deze ook bij 4Launch hebben gekocht dan spreek je ze er ook gelijk op aan.

Geef aan dat je het nu defecte product in vertrouwen gekocht hebt en nooit verwacht had dat je garantie nodig had.
Daarnaast meld je nadrukkelijk dat het serienummer niet op de factuur en enige communicatie met 4Launch vermeld staat.

Het serienummer nooit vermeld op de factuur en werd er jou inziens niet duidelijk aangegeven dat de serienummers van doos en kaart gecontroleerd moesten worden. Jij kon als koper ook niet weten welk serienummer geregistreerd wordt en dat het nodig deze te controleren.

Geef ook aan aan 4Launch dat je geleerd hebt van deze discussie en de serienummers van je nieuwe videokaart en de doos gecontroleerd hebt. Tot jou grote verbazing blijkt dat deze wederom niet overeenkomen.

Verzoek 4Launch je garantie in behandeling te nemen omdat je ter goeder trouw gehandeld hebt.
Het is of heel toevallig dat 4Launch je producten stuurt met verschillende serienummers. Of het komt regelmatig voor dat serienummers niet overeenkomen van doos en product.

Vraag 4Launch wat je nu moet doen met de nieuwe product omdat ze wederom een product opsturen met verschillende serienummers op product en doos. Desnoods stuur je hem retour met opgaaf van redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-07 18:54
Ik heb ook ooit eens een vaag geschil gehad met CDROMLand. Ging toen over een videokaart die ik bij hun had gekocht, en ongeveer 1,5 jaar later via vraag&aanbod aan een andere Tweaker had verkocht. Uiteraard netjes de doos en de factuur mee gegeven.

Toen die tweaker 2 maanden daarna een garantieclaim wilde indienen (kaart had kuren, maar was nog binnen de garantietermijn van 36 mnd), kwamen ze aan met een verhaal dat alleen de originele koper (ik dus) een garantieclaim mocht indienen. We konden toen hoog en laag springen maar ze deden niks....

TOT ik Thuiswinkel waarborg maar eens even gebeld had en achter hun aan had gestuurd.Toen kreeg ik ineens binnen een week excuses en zou alles opgelost worden (wat toen ook gebeurd is).

Dus lang verhaal kort:
4Launch is aangesloten bij Thuiswinkelwaarborg én ICT waarborg. Ik zou daar even je verhaal gaan doen. Als 4Launch zich niet aan de regels houdt die thuiswinkel/ICT waarborg opstellen, dan kunnen ze hun certificaat kwijtraken en dat zullen ze, naar alle waarschijnlijkheid, niet riskeren vanwege een geschil welke voor hun financieel relatief weinig gevaarlijk is.

EDIT: Dat was dit topic: Webshop weigert ge-RMA'd product aan 2e hands koper te geven

[ Voor 4% gewijzigd door Daffie op 14-10-2016 14:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FSXnoob
Laat dit een waarschuwing zijn voor u allen die kopen of willen kopen bij 4Launch, wie service wilt moet daar niet zijn. Ik word werkelijk gewoon 40 dagen nu genegeerd. 0 Reacties op de mail, via de chat heb ik al 3x belofte gehad dat de persoon die er over gaat contact met me gaat opnemen, maar mij direct met een contact persoon verbinden ' is niet mogelijk '. En al 40 dagen is er geen contact opgenomen.

Dus nu is de maat vol met dat ruk bedrijf, eerste negatieve recensie staat op tweakers nu, 1 klacht loopt op klacht.nl en de volgende gaat via thuiswinkel, maar ze lachen er vast om en blijven door negeren.

Volgende stap is gewoon naar Eindhoven rijden en de boel daar bedreigen, desnoods met politie er bij, ze hebben tenslotte mijn (kapotte) eigendom onder zich wat ze door hun negeren ook niet willen teruggeven.

Ik heb slechte klantenservices gehad en gelezen, maar dit spant werkelijk de kroon :/ Als ze dit lezen mogen ze zeer trots zijn op hun prutsbedrijfje. als ik iemand een faillissement gun dan mogen zij het dan zijn, dan neem ik me 369e verlies wel voor lief en kom ik ze persoonlijk nog uitlachen daar ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 13-07 18:55
Niks bedreigen, gewoon dagvaarden, is veel vervelender voor ze. Politie heeft hiermee niets van doen, het is een civiele zaak.

[ Voor 33% gewijzigd door SkiFan op 21-10-2016 15:33 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Vedrano schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:20:
Laat dit een waarschuwing zijn voor u allen die kopen of willen kopen bij 4Launch, wie service wilt moet daar niet zijn. Ik word werkelijk gewoon 40 dagen nu genegeerd. 0 Reacties op de mail, via de chat heb ik al 3x belofte gehad dat de persoon die er over gaat contact met me gaat opnemen, maar mij direct met een contact persoon verbinden ' is niet mogelijk '. En al 40 dagen is er geen contact opgenomen.

Dus nu is de maat vol met dat ruk bedrijf, eerste negatieve recensie staat op tweakers nu, 1 klacht loopt op klacht.nl en de volgende gaat via thuiswinkel, maar ze lachen er vast om en blijven door negeren.

Volgende stap is gewoon naar Eindhoven rijden en de boel daar bedreigen, desnoods met politie er bij, ze hebben tenslotte mijn (kapotte) eigendom onder zich wat ze door hun negeren ook niet willen teruggeven.

Ik heb slechte klantenservices gehad en gelezen, maar dit spant werkelijk de kroon :/ Als ze dit lezen mogen ze zeer trots zijn op hun prutsbedrijfje. als ik iemand een faillissement gun dan mogen zij het dan zijn, dan neem ik me 369e verlies wel voor lief en kom ik ze persoonlijk nog uitlachen daar ook.
Heb je ze al gebeld?

En wat heeft de politie ermee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
Wonderen bestaan, na klacht te hebben ingediend via 3 sites en manieren werd ik gewoon gebeld net, met duizend keer excuses en dat ik voor eind volgend week echt een antwoord krijg op de zaak.
Malt007 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

Heb je ze al gebeld?

En wat heeft de politie ermee te maken?
Als jij iets van iemand hebt en het niet wilt teruggegeven/antwoorden blijft negeren, of het nou een Porsche of kapotte 970 kaart is, legale toe-eigening is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Duidelijk, maar de eerste vraag was: Heb je ze al gebeld?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
DeBolle schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:50:
Duidelijk, maar de eerste vraag was: Heb je ze al gebeld?
Zelfde verhaal, persoon die er over ging was niet aanwezig, dus ze gingen een memo achterlaten. Chat en bellen was nutteloos. Na me klachten online komen ze pas in actie en met excuses. Teken van leven is al heel wat, nu afwachten waar ze mee komen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Vrees dat de politie niet in actie gaat komen voor jouw zaakje. Wellicht nog een keer het topic lezen voor de tips en die opvolgen. Mailtjes sturen en wachten staat sowieso niet in verhouding tot blijven bellen of aangetekende brieven versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
True, maar toch, negatieve publiciteit en klachten insturen via 3den heeft ze blijkbaar toch wakker gekregen. Het is jammer dat het zoo preuts moet gaan maar ze tonen een teken van leven, dat is al heel wat. Kijken met wat voor antwoord ze volgend week komen.

Of ze zich onderuit gaan lullen, mij de schuld geven of EVGA klantenservice, ik heb zo'n gevoel dat de soap de kerst wel zal halen. Maar ja we praten dus is al een begin, ik heb munitie genoeg dankzij dit topic en veel ge-google, dus mijn aanval zal doorgaan :)

Maar stel ze werken mee, wat moet of kan ik dan, geld eisen of een nieuwe kaart? De FTW 970 word niet meer gemaakt, moet ik dan genoegen nemen met een goedkopere 970 kaartje, ander model of ander kaartje uit de zelfde prijscategorie?

[ Voor 3% gewijzigd door FSXnoob op 21-10-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Vedrano schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:30:
Maar stel ze werken mee, wat moet of kan ik dan, geld eisen of een nieuwe kaart? De FTW 970 word niet meer gemaakt, moet ik dan genoegen nemen met een goedkopere 970 kaartje, ander model of ander kaartje uit de zelfde prijscategorie?
Ik zou geld eisen, ongeacht alles heb je 14 maanden het kunnen gebruiken en die 14 maanden gaan dus van het bedrag af. En het zal ook bij een nieuwe kaart ervanaf gaan, oftewel het wordt er dan eentje uit een beduidend lagere prijscategorie.

Daarom zou ik dus voor het geld gaan, dan er nog wat zelf bijleggen en je kan gewoon weer verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11
Gomez12 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:49:
[...]

Ik zou geld eisen, ongeacht alles heb je 14 maanden het kunnen gebruiken en die 14 maanden gaan dus van het bedrag af. En het zal ook bij een nieuwe kaart ervanaf gaan, oftewel het wordt er dan eentje uit een beduidend lagere prijscategorie.
Zo werkt het niet. Je kán helemaal geen geld eisen (je hebt alleen recht op reparatie of vervanging door dezelfde kaart). Geld terug kan je pas eisen als reparatie of vervanging niet kan (of niet tijdig gebeurt), en dan krijg je wel degelijk het hele bedrag terug. Geld er van af mag in principe niet. Het zou denk ik het handigste zijn om even te wachten wat hun voorstel is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom-Z op 21-10-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tom-Z schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:56:
[...]
Zo werkt het niet. Je kán helemaal geen geld eisen (je hebt alleen recht op reparatie of vervanging door dezelfde kaart). Geld terug kan je pas eisen als reparatie of vervanging niet kan (of niet tijdig gebeurt), en dan krijg je wel degelijk het hele bedrag terug. Geld er van af mag in principe niet. Het zou denk ik het handigste zijn om even te wachten wat hun voorstel is.
Ehm, zo werkt het wel...
Reparatie wilt de fabrikant niet doen zonder overeenkomende serienrs (not my problem, TS heeft met de winkel te maken en niet met de fabrikant) oftewel deze valt af.
Vervanging is niet echt mogelijk begrijp ik van TS (tenminste qua hetzelfde model)

En helaas pindakaas, maar een winkel mag voor 14 maanden gebruik gewoon geld rekenen hoor (geldt ook voor reparatie en vervanging) daar zijn echt 1001 precedenten on en offline te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11
Gomez12 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:39:
[...]

En helaas pindakaas, maar een winkel mag voor 14 maanden gebruik gewoon geld rekenen hoor (geldt ook voor reparatie en vervanging) daar zijn echt 1001 precedenten on en offline te vinden.
Ohja, precedenten zoals deze. En deze.
Na ruim twee jaar wordt de koop ontbonden. Verkoper moet koopprijs terugbetalen. Verkoper heeft geen recht op een vergoeding voor het gebruik van de auto door koper.
Let wel, dit is een zaak waarbij de eiser en de gedaagde het eens zijn over het feit dat een verbruiksvergoeding is verschuldigd (en de zaak gaat alleen over de hoogte van de vergoeding); de rechter besluit géén gebruiksvergoeding toe te kennen, omdat "een dergelijke [...] schadevergoeding [niet] uit de wet [volgt]". Het is dus helemaal niet zo vanzelfsprekend als jij stelt.

Bij reparatie of vervanging mag het al helemaal niet:
Artikel 3 van richtlijn 1999/44 [staat in de weg] aan een nationale regeling volgens welke de verkoper, in geval van levering van een niet-conform consumptiegoed, van de consument een vergoeding mag eisen voor het gebruik van het niet-conforme goed tot aan de vervanging ervan door een nieuw goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:12
Benieuwd waar 4L mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tja, als jij de zaak gaat verdraaien naar dat de verkoper een niet conform-goed heeft geleverd dan gelden jouw precedenten. Maar dat zegt de TS helemaal niet.

Voor zover ik lees is er gewoon een conform goed geleverd alleen is er na 14 maanden iets stukgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gomez12 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:36:
Voor zover ik lees is er gewoon een conform goed geleverd alleen is er na 14 maanden iets stukgegaan.
Als de verkoper een conforme zaak geleverd had, was deze niet na 14 maanden defect geraakt. Zo wordt conformiteit namelijk beredeneerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
Aangaande de serienummers. Een wijze les voor volgende keer.

Ik lees veel aparte verhalen van 4launch zodra er iets mis gaat, als er geen problemen zijn loopt het prima.
Het verhaal van mensen die niet aanwezig zijn, memo's & notities achterlaten (welke vergeten worden) en terugbellen brengt me weer volledig terug.

Die toko heeft mij destijds een gebruikte, gerepareerde en 2 gig RAM missende laptop als nieuw verkocht.

Na het melden, diverse emails en telefoongesprekken met kosten oplopend tot € 30, bleven ze volhouden dat dit 'onmogelijk' was en weigerde de laptop om te ruilen.
Tot ik via de reparatie site van Acer mijn serienummer invulde en de laptop als "CASE CLOSED -REPAIRED" incl datums te boek stond.

Na één screenshot & telefoontje kon ik per direct een nieuwe komen halen..
Bij het uitleggen van het verhaal ter plaatse durfde niemand er wat van te zeggen en stonden ze stom ja en nee te knikken. Ik heb nog verzocht iemand van boven te laten komen zodat ik mijn verhaal kon doen, maar dit werd keihard geweigerd.

Heb al mijn gemaakte kosten bij ze teruggevorderd (benzinekosten, telefoonkosten, prijsdaling product) en alles vergoed gekregen. Ze wilde eerst alleen akkoord gaan met het geven van shoptegoed. Dit geweigerd met de mededeling never nooit meer zaken met ze te gaan doen en gedreigd met rechtsbijstand in het geval van niet betalen.
Aan het einde van de rit alles teruggekregen en een nieuwe laptop.

Zoals TS eerder al post, weest gewaarschuwd met deze schimmige toko.

[ Voor 48% gewijzigd door LocK_Out op 23-10-2016 01:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rx101
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10-2024
@Lock

Zoals je zegt, zolang het hardware blijft werken zijn er geen problemen.
Mooi om zien dat het voor jou toch goed afgerond is ondanks dat hun moeilijk deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-07 18:54
Toch vind ik het vreemd. Ik heb jarenlang spullen besteld bij 4Launch en heb ook meer dan eens aanspraak moeten doen op reparatie/garantie, en dat is mij eigenlijk altijd goed bevallen.

@TS: Zoals ik al eerder adviseerde. Nu is er inmiddels al wel contact geweest, begrijp ik, dus ik zou eerst dat even afwachten. Als dat niet naar tevredenheid is zou ik niet de politie bellen of langsgaan of wat dan ook maar gewoon Thuiswinkel waarborg en ICT Waarborg inschakelen. Dat had ik als ik jou was ook al veel eerder gedaan, JUIST daarvoor zijn die waarborgfondsen er! Als jij je 'klacht' indient bij hen, gaan zij het beoordelen en (kijkend naar je verhaal en er vanuit gaande dat dat klopt) zullen ze jou in het gelijk stellen. Dan gaan ZIJ contact opnemen met 4Launch met de mededeling dat 4Launch zich niet aan de richtlijnen houd. Of ze moeten het dan per direct goed voor je oplossen, of ze verliezen hun waarborg certificaat.

Maar houd ons op de hoogte, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Daffie, wat ik uit diverse topics op deze website heb mogen geloven is dat het thuiswinkel waarborg helemaal niets doet voor de consument. Deze zijn er voor de webshops en deze webshops betalen dik, heel dik voor het voeren van het thuiswinkel waarborg logo op hun site om "vertrouwd" over te (kunnen) komen.

[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 26-10-2016 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Daffie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:02:
Toch vind ik het vreemd. Ik heb jarenlang spullen besteld bij 4Launch en heb ook meer dan eens aanspraak moeten doen op reparatie/garantie, en dat is mij eigenlijk altijd goed bevallen.

@TS: Zoals ik al eerder adviseerde. Nu is er inmiddels al wel contact geweest, begrijp ik, dus ik zou eerst dat even afwachten. Als dat niet naar tevredenheid is zou ik niet de politie bellen of langsgaan of wat dan ook maar gewoon Thuiswinkel waarborg en ICT Waarborg inschakelen. Dat had ik als ik jou was ook al veel eerder gedaan, JUIST daarvoor zijn die waarborgfondsen er! Als jij je 'klacht' indient bij hen, gaan zij het beoordelen en (kijkend naar je verhaal en er vanuit gaande dat dat klopt) zullen ze jou in het gelijk stellen. Dan gaan ZIJ contact opnemen met 4Launch met de mededeling dat 4Launch zich niet aan de richtlijnen houd. Of ze moeten het dan per direct goed voor je oplossen, of ze verliezen hun waarborg certificaat.

Ik kan me ook totaal niet vinden in de zaken die hier genoemd worden, en ik heb al voor duizenden euro's bij ze besteld dus vertrouwen doe ik ze zeker. Altijd goed verpakt en indien er een RMA ingediend wordt is er geen probleem. Overigens ben ik eergisteren met een kapotte AMD CPU wel direct naar AMD gegaan en niet naar 4Launch (waar ik 'm destijds gekocht heb) en dat is ook netjes na 1 dag opgelost met een nieuw product. Misschien ook een optie (tip) dus voor de volgende keer, direct versturen naar de fabrikant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
kuusj98 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 01:37:
[...]
Misschien ook een optie (tip) dus voor de volgende keer, direct versturen naar de fabrikant.
Dat is een terugkerend probleem wat elke keer weer hardnekkig de kop opsteekt... Laten we er nou eens mee kappen.

De nadelen van rechtstreeks naar fabrikant versturen :
- Je kan je hele garantie verliezen want je hebt een 3e ernaar laten kijken ipv het via je garantie kanaal af te handelen.
- De fabrikant kan hele andere regels hanteren en die zijn allemaal niet wettelijk geregeld
- Als er iets niet 100% perfect verloopt heb je geen poot om op te staan terwijl als je dit via de winkel doet heb je 1001 precedenten en consumentenwijzers etc achter je staan.

Natuurlijk kan het perfect verlopen, want het is voor de fabrikant ook een stukje reclame, maar als het fout gaat dan heb je bar weinig om op door te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Gomez12 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 02:36:
[...]

Dat is een terugkerend probleem wat elke keer weer hardnekkig de kop opsteekt... Laten we er nou eens mee kappen.

- Je kan je hele garantie verliezen want je hebt een 3e ernaar laten kijken ipv het via je garantie kanaal af te handelen.
- De fabrikant kan hele andere regels hanteren en die zijn allemaal niet wettelijk geregeld
- Als er iets niet 100% perfect verloopt heb je geen poot om op te staan terwijl als je dit via de winkel doet heb je 1001 precedenten en consumentenwijzers etc achter je staan.

Natuurlijk kan het perfect verlopen, want het is voor de fabrikant ook een stukje reclame, maar als het fout gaat dan heb je bar weinig om op door te gaan.
Goed, dat klopt natuurlijk allemaal, maar af en toe is de service van de fabrikant beter dan die van de webshop. Bij Corsair is dat het geval, dat bedrijf heeft een geweldige RMA service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 12:20
Daffie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:02:

Same here, ooit een DOA gehad, maar die werd direct omgeruild..
Wellicht helpt het dat ik er 20 minuutjes vandaan woon, en dus aan de balie kom ophalen / betalen 8)7

Wel met mijn 970 destijds het volgende aan de hand gehad : kaart kwam met gratis spel...
Dus koop die kaart, en net voor ik mijn pas door die gleuf wil halen, eh waar is dat spel ? ''ja dat zit er nu niet bij.. daar had je wel even voor moeten kiezen''.. en nu ? ''ja dat gaat nu niet meer''
ok.. annuleer alles maar. toen achter hun pc gekropen, bestelling opnieuw MET spel.. ( 1 vinkje ergens.. pff )
En toen kon het wel.. volgens mij had de beste jongen zijn roeping gemist.. klasse ambtenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31
Gomez12 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 02:36:
[...]

Alleen jammer dat het vaak alleen maar onnodig langer duurt als je het via de winkel regelt.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSXnoob
De case is opgelost, schijnt dus zoo te zijn dat de kaart en doos wel door 4L zijn verkocht, maar los van elkaar stonden dus. Alleen de kaart was op de een of ander manier niet geregistreerd in de goede systemen, waardoor ze alleen konden zien dat die verkocht was en verder niks, niks waar die bij hoorde of wanneer ( volgens EVGA )

4Launch bevestigd dat ze de doos en videokaart wel hebben verkocht, alleen dat er iets dus qua serienummers niet matchte. Maar we zijn er over uit, ik krijg de dagwaarde van 250e en ze gaan proberen de videokaart toch gerepareerd te krijgen via EVGA, en dan krijg ik die ook terug.

4L zegt ook dat ze serienummers in het verleden niet konden vermelden op de bon, maar dat dat ondertussen wel gebeurt, Het verhaal van doos en kaart matcht niet klopt dus, maar is beide wel verkocht door 4L, dus waarschijnlijk ligt het probleem bij EVGA en hun administratie, maar de kaart + doos waren dus gewoon legaal en verschillend qua nummers.

Apart en langdurig verhaal, ingewikkeld en vaag ook, maar toch netjes opgelost, al kost het wel wat lange adem. Maat de case was nieuw voor ons beide blijkbaar, en kwestie van pech. Al matchte de doos en kaart en het zat in EVGA systeem niet goed, dan zou die alsnog afgekeurd zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Die 250 is best netjes aangezien ik al 970 GTX-en voor 199 op V&A zie staan weliswaar geen FTW versie maar zo is het nog wel ok om te upgraden toch ;-)

Maar dank je wel voor de update trouwens, blij dat de afloop ook gemeld wordt!

[ Voor 23% gewijzigd door wimpie007 op 27-10-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:42

LankHoar

Langharig tuig

Goed om dit te horen. Ga je nu afwachten tot je je kaart misschien nog terugkrijgt, of gewoon een nieuwe/tweedehands aanschaffen? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
wittereus schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Alleen jammer dat het vaak alleen maar onnodig langer duurt als je het via de winkel regelt.....
Dat is dan maar zo. Maar uit tientallen, zoniet, honderden topics komt naar voren dat direct contact met de fabrikant enkel maar meer problemen oplevert. Er zijn wat uitzonderingen maar in de regel geldt: ga naar de winkel, nooit naar de fabrikant.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hartstikke mooi, die 250 euro is top en als je misschien je oude kaart gerepareerd terugkrijgt helemaal geweldig natuurlijk.
Pagina: 1