Een compressie meting gaat op de start motor.icter-tje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:08:
[...]
Ik ga het oordeel van de andere garage afwachten volgende week. Ik hoop alsnog dat het iets kleins is, only time will tell.
De fabrikant geeft altijd aan wat het toerental moet zijn voor een goede meting. bv minimaal 200rpm.
Tijdens de compressie meting check je dit toerental door het aantal slagen te tellen in een bepaalde tijdsperiode. Bij een te laag toerental zal de compressie meting ook veel lager uitvallen.
Je zal niet de eerste zijn die een complete koprevisie laat uitvoeren omdat de compressie meting niet juist was gedaan en te laag uitviel,
De oorzaak van een lager toerental door de startmotor kan zitten in versleten koolborstels, slechte accu, accu terminals, verroest massa punt, etc etc
Als de compressie meting juist is gedaan (juiste toerental) en hij komt te laag uit dan doe je een vervolg test namelijk een cilinderlek meting.
https://www.mvwautotechni...ie_meten_cilinderlektest/
Pas als dit gedaan is kun je een conclusie trekken over de staat van de motor.
Met de meting die ze nu hebben gedaan is het daar nu nog veel te vroeg voor.
De foutcode komt overeen met het beeld dat de bougies laten zien en heeft niets te maken met een lage compressie. Mijn tip is dan ook laat de compressie meting doen door iemand die echt weet wat hij doet anders zit je straks aan nodeloos hoge kosten.