Lekkage bovenwoning, buurman wilt niet repareren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ik zit op dit moment een beetje in de stress door het volgende:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik willen door met de verbouwing en het enige punt waar we nu vertraging op lopen is de kamer waar de lekkage is.

Zijn er nog meer zaken die ik kan doen om het te versnellen/heeft iemand nog tips?

Mocht er meer info nodig zijn zal ik dit delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 12:26

SambalBij

We're all MAD here

Ga eens neuzen in de VVE statuten of neem contact op met de VVE voorzitter/beheerder?
Redelijke kans dat daar wel het een en ander in staat waarmee de VVE de buurman kan dwingen de boel te repareren, of bij aanhoudende weigering het het in opdracht van de VVE laten repareren en de kosten daarna verhalen op de buurman. Zeker als dit een lekkage is die de constructie van het pand in gevaar brengt. (Risico op schimmel of houtrot?)
Ook nog kans dat wanneer het onder de constructie van het pand valt (bij gedeelde waterleidingen of afvoeren) dat reparatie onder de VVE valt en het daaruit betaald kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door SambalBij op 30-01-2022 17:48 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
SambalBij schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:47:
Ga eens neuzen in de VVE statuten of neem contact op met de VVE voorzitter/beheerder?
Redelijke kans dat daar wel het een en ander in staat waarmee de VVE de buurman kan dwingen de boel te repareren, of bij aanhoudende weigering het het in opdracht van de VVE laten repareren en de kosten daarna verhalen op de buurman. Zeker als dit een lekkage is die de constructie van het pand in gevaar brengt. (Risico op schimmel of houtrot?)
Ook nog kans dat wanneer het onder de constructie van het pand valt (bij gedeelde waterleidingen of afvoeren) dat reparatie onder de VVE valt en het daaruit betaald kan worden.
VVE beheerder is al op de hoogte van dit alles en heeft ook de opstalverzekering van de VVE ingeschakeld. Nadeel is dat het een zeer kleine VVE is en niet iedereen alles precies weet. De balken waren al wit uitgeslagen door de mineralen in het water en zijn ook gewoon vochtig, ik kan mij voorstellen dat de opstalverzekering na de reactie van de buurman het eea zou willen forceren qua reparaties.

Ik zit zelf te denken om gewoon verder te gaan met de verbouwing en het plafond dicht te maken. Alle schade die dan ontstaat kan ik gewoon via de inboedelverzekering claimen lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:03
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:00:
[...]
Alle schade die dan ontstaat kan ik gewoon via de inboedelverzekering claimen lijkt mij?
Nou daar twijfel ik aan. De schade komt van je buurman toch? Dus die is aansprakelijk, dan heeft jouw eigen inboedelverzekering geen zin om te gaan betalen hoor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:28

Dennis1812

Amateur prutser

Citroentjuh schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Nou daar twijfel ik aan. De schade komt van je buurman toch? Dus die is aansprakelijk, dan heeft jouw eigen inboedelverzekering geen zin om te gaan betalen hoor.
Dat. En je bent al op de hoogte van de lekkage. Dus je gaat bewust zorgen dat je schade krijgt door je plafond dicht te maken.

Ik gok dat het een traject van de lange adem zal worden

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:30
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:00:
[...]
Ik zit zelf te denken om gewoon verder te gaan met de verbouwing en het plafond dicht te maken. Alle schade die dan ontstaat kan ik gewoon via de inboedelverzekering claimen lijkt mij?
Wat veroorzaakt de lekkage precies? En heb je enig idee hoe de schade in dit stadium hersteld kan worden? Moet daarvoor bij jou alles open worden gemaakt? Of gaat dat via de zijde van de bovenbuurman?

Je zou iom VVE kunnen overwegen de kosten voor te schieten en vervolgens te verhalen. Dan wordt de schade niet erger en kun jij verder met de verbouwing. Als je deze kamer niet per se nodig hebt, zou ik afwachten wat de aansprakeljjkheidsstelling teweegbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
Dennis1812 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Dat. En je bent al op de hoogte van de lekkage. Dus je gaat bewust zorgen dat je schade krijgt door je plafond dicht te maken.

Ik gok dat het een traject van de lange adem zal worden
Oké duidelijk, zal het plafond nog wel open houden en kijken of men al wel verder kan in die ruimte (badkamer/wc). Probleem is alleen wel dat ik niet echt in kan trekken als de badkamer niet gebouwd kan worden en dus kosten moet gaan maken door alles uit te stellen.
Toke_gt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Wat veroorzaakt de lekkage precies? En heb je enig idee hoe de schade in dit stadium hersteld kan worden? Moet daarvoor bij jou alles open worden gemaakt? Of gaat dat via de zijde van de bovenbuurman?

Je zou iom VVE kunnen overwegen de kosten voor te schieten en vervolgens te verhalen. Dan wordt de schade niet erger en kun jij verder met de verbouwing. Als je deze kamer niet per se nodig hebt, zou ik afwachten wat de aansprakeljjkheidsstelling teweegbrengt.
Members only:

[ Voor 47% gewijzigd door Vaelin op 30-01-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Oké duidelijk, zal het plafond nog wel open houden en kijken of men al wel verder kan in die ruimte (badkamer/wc). Probleem is alleen wel dat ik niet echt in kan trekken als de badkamer niet gebouwd kan worden en dus kosten moet gaan maken door alles uit te stellen.
Helder. Ik zou badkamer/toilet zoveel mogelijk afronden en alleen het deel waar de schade zit open laten. Eventueel afdekken met plastic. Mogelijk kun je je badkamer dan wel in gebruik nemen?
Wat zegt je rechtsbijstand over je kansen en verloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
Toke_gt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Helder. Ik zou badkamer/toilet zoveel mogelijk afronden en alleen het deel waar de schade zit open laten. Eventueel afdekken met plastic. Mogelijk kun je je badkamer dan wel in gebruik nemen?
Wat zegt je rechtsbijstand over je kansen en verloop?
Rechtsbijstand gaf aan dat er eerst een aangetekende brief verstuurd moest worden en een kopie via gewone post en e-mail. Aangetekende brief is nog niet opgehaald door de bewoner maar de rest heeft hij al wel ontvangen en op gereageerd.

Morgen dus maar weer met de rechtsbijstand bellen voor een opvolging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je rechtsbijstandsverzekering ?
Heb je de buurman al persoonlijk aansprakelijk gesteld, evt via je eigen verz. ?
laat een offerte maken met de schade, en dit verhaal je op de buurman. evt. via gerechtsdeurwaarder een proces-verbaal van constatering laten opmaken, en traject instarten.

edit: lees nu MO tag deel pas

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 30-01-2022 18:25 . Reden: MO ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
Randen kitten is best een eenvoudige klus. Misschien toch een suggestie om het samen op een zaterdagmiddag met je buurman aan te pakken. Dan kun jij verder en hebben jullie een betere verstandhouding dan wanneer het via de rechtbank gaat.

Begrijp ik dat er aan de vochtige balken niets gedaan hoeft te worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 30-01-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
Hackus schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:23:
Heb je rechtsbijstandsverzekering ?
Heb je de buurman al persoonlijk aansprakelijk gesteld, evt via je eigen verz. ?
laat een offerte maken met de schade, en dit verhaal je op de buurman. evt. via gerechtsdeurwaarder een proces-verbaal van constatering laten opmaken, en traject instarten.
1. Ja
2. Gedaan
3. Er is nog geen schade tenzij ik het plafond dicht ga maken. Er is wel een rapport gemaakt door de opstalverzekering.
4. Proces verbaal zal denk de volgende stap worden die de rechtsbijstand zal adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hoe handig ben je? Lijkt me iets dat in een uurtje of twee volledig op te lossen moet zijn als dat het enige probleem is.

Uiteindelijk is je buurman gewoon aansprakelijk voor jouw schade, maar is het lastig omdat je nog geen schade hebt, en het dichtmaken terwijl je weet dat er schade komt ook niet de juiste oplossing is. Moet gewoon opgelost worden, maar als het alleen wat kitrandjes zijn dan is dat een stuk goedkoper dan de mogelijke schade die er op kan volgen

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Vaelin
Heb een paar keer de kit randen hier in de douchecabine gedaan en ik kan met 100% zekerheid vertellen dat ik daar niet goed in ben. Vooral ook niet voor een buurman die elke keer dwars ligt en mij de schuld kan gaan geven voor het slecht kitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 21:18
Ik ben zelf bestuurder geweest bij een grotere VVE en de VVE is er niet om als politieagent op te treden. Als er een geschil is tussen twee partijen, dan moeten ze er gewoon onderling uitkomen. Als er schade ontstaat aan het gebouw, dan pas is de VVE wel een partij. Maar een bij een kleine VVE is dit vaak ook een lastig iets.

Een bedrag voorschieten zal de VVE niet doen. Het is gewoon geld dat meestal in de pot zit t.b.v. onderhoud en niet voor dit soort gevallen. Ook is het gewoon geld van alle eigenaren, dus het is niet logisch dat die moeten "betalen" omdat de bovenbuurman dat niet wil.

Ik zou ook oppassen met het zelf repareren van de schade, want als je het niet goed doet dan kan die jou daarvoor ook nog eens aansprakelijk stellen.

Een bovenbuurman kan het je erg lastig maken. Zou er toch nog een keer langs gaan en het bespreken dat het uiteindelijk voor jullie allebei beter is dat dit opgelost wordt. Kitranden vervangen is echt een klusje van niks.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:34:
Heb een paar keer de kit randen hier in de douchecabine gedaan en ik kan met 100% zekerheid vertellen dat ik daar niet goed in ben. Vooral ook niet voor een buurman die elke keer dwars ligt en mij de schuld kan gaan geven voor het slecht kitten.
In dat geval zou ik degene die je badkamer aanlegt toch op mijn buurman afsturen. Of, als zij niet meer willen, een andere klusser. Paar uurtjes werk en dan kan jouw badkamer afgerond worden. Lijkt me zinvoller (en uiteindelijk goedkoper) dan een hele procedure beginnen. Kosten regel je dan achteraf met je buurman.
Bedenk ook wat het kost als je je appartement niet kunt gaan bewonen. Dat zou ik niet van een paar kitrandjes af laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En als je hem een krat pils brengt ter kennismaking. Die samen leegdrinken en zodra hij leeg is zeg je dat morgen de badkamerman langs komt en hij ook wat nieuw kitrandjes krijgt.

Of is hij echt zo anti sociaal dat dat niet gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaelin
Dennis1812 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:38:
En als je hem een krat pils brengt ter kennismaking. Die samen leegdrinken en zodra hij leeg is zeg je dat morgen de badkamerman langs komt en hij ook wat nieuw kitrandjes krijgt.

Of is hij echt zo anti sociaal dat dat niet gaat?
Members only:

Ik denk dus niet dat we er onderling uit zullen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Balen. Je hebt hem ook hierna nog boven je zitten.

Ruzie met de buren kan je woongenot goed bederven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Dennis1812 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:38:
en zodra hij leeg is zeg je dat morgen de badkamerman langs komt en hij ook wat nieuw kitrandjes krijgt.
Gezien het track record van de buurman in dit topic (ja ik weet dat het een eenzijdig verhaal is) zou ik de reparatie absoluut niet zelf initiëren. Je kan er op wachten dat er in de toekomst nog een keer een issue is, en dan staat hij jou of jouw reparateur te beschuldigen van zijn lekkage. En begint het hele geikel weer opnieuw.

Laat hem zijn eigen kotter maar zoeken. Als het dan in de toekomst weer lekt is het opnieuw volledig zijn probleem.

Met dit soort lui zou ik oppassen met potentiële eigen graven graven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 12:00
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:27:
[...]

1. Ja
2. Gedaan
3. Er is nog geen schade tenzij ik het plafond dicht ga maken. Er is wel een rapport gemaakt door de opstalverzekering.
4. Proces verbaal zal denk de volgende stap worden die de rechtsbijstand zal adviseren.
Vervelend zo'n bovenbuurman, zeker omdat jij verder wil. Even een pragmatisch idee buiten het juridische om; wat als jij een andere kitter voorstelt aan jouw bovenbuurman. Die gaat vervolgens de opdracht aan met jouw bovenbuurman, niet jou.

Ik zou onder geen beding jouw bouwlui laten kitten bij hem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:50
Sterkte met deze vervelende situatie. Wat kan je er aan doen? Niets meer en niets minder dat je al gedaan hebt ==> De rechtsbijstand er op zetten.

Ik zou die kamer niet gaan afmaken....je weet niet wat voor ellende er nog meer boven water komt (sorry voor de woordspeling ;) ). En vergeet ook niet dat het best lang kan duren aleer e.e.a. droog is.

Overleg eens met je advocaat of deze het niet zo kan draaien dat jij nu dus tijdelijk in een hotel moet omdat je niet kunt wonen in je appartement en je bovenbuurman voor de kosten laten opdraaien. Vergeet ook niet om "woongenot" te declareren.

Er is maar één uitweg uit deze situatie ==> advocaten advocaten advocaten!

Ps....misschien toch maar eens over verhuizen gaan nadenken. Ik bedoel...het is je bovenbuurman en de vloeren zijn zo te horen van hout? Die gast kan jou het leven zo zuur gaan maken met geluidsoverlast. Daar wordt een mens gek van.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:39
Kijk nog even VVE notulen na of dit soort situaties met de buurman zich vaker hebben voorgedaan en misschien zelfs al eerder de lekkage is gemeld. Dan kun je nog bij vorige bewoners terecht voor een verborgen gebrek?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 20:19

M2M

medicijnman

Maar is het probleem aan de kant van de TS niet af te vangen?

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Wat is de reden dat bovenbuurman de kitranden van zijn douchebak niet af wil kitten? Zit er nog oud of recent zeer? Misschien moet die hobbel eerst genomen worden, voordat er over kitranden gepraat wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 31-01-2022 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
M2M schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:48:
Maar is het probleem aan de kant van de TS niet af te vangen?
Als de kitnaden in de douche van de buurman lekken kun je er weinig doen.
Er zal dan hoe dan ook vocht in de constructie komen.

Een creatieve oplossing waar je het opvangt en dan naar een afvoer gaat leiden is misschien creatief. Maar er blijft vocht in zitten. En het is een kwestie van tijd tot de kitrand meer en meer gaat lekken. En dan zit het hele plafond van TS al op zijn plek en kun je niet meer spreken van schade door de buurman. Je heb immers zelf willens en wetens een tikkende tijdbom aangelegd.

tenzij de waterleidingen natuurlijk door de flat van TS omhoog lopen. Als je het water afsluit zou het toch op korte termijn moeten stoppen met lekken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 20:19

M2M

medicijnman

timberleek schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Een creatieve oplossing waar je het opvangt en dan naar een afvoer gaat leiden is misschien creatief. Maar er blijft vocht in zitten. En het is een kwestie van tijd tot de kitrand meer en meer gaat lekken. En dan zit het hele plafond van TS al op zijn plek en kun je niet meer spreken van schade door de buurman. Je heb immers zelf willens en wetens een tikkende tijdbom aangelegd.

tenzij de waterleidingen natuurlijk door de flat van TS omhoog lopen. Als je het water afsluit zou het toch op korte termijn moeten stoppen met lekken >:)
Maar als je het met een drain oplost, kan de TS in ieder geval in zijn nieuwe appartement wonen. Dat het nog lang gaat duren voordat de bovenbuurman zover is om zijn kitrandjes bij te werken weten we inmiddels allemaal. Dat traject kan dan mooi parallel lopen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
timberleek schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Daarom lijkt het mij wel een aangelegenheid die ook de VVE aangaat.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Serieus? Dat is voor een paar euro op te lossen. Ik dacht aan leidingen en een vloer die open moet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

VW-Arjan

★★★★★

Als je niet in je appartement kan lijdt je toch schade?
Ofwel de huur die je maandelijks overmaakt, ofwel de hypotheekkosten.

Wellicht eens bij je rechtsbijstandsverzekering navragen of je die schade wel kan claimen op je bovenbuurman.
De relatie is, voor zover die er was, toch al naar de haaien.

Wellicht dat ie er gevoeliger voor is als het z'n portemonnee echt gaat raken ipv een eenmalige kit klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 23:28
Panzer_V schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:42:
[...]
Ik zou die kamer niet gaan afmaken...[...]

Ps....misschien toch maar eens over verhuizen gaan nadenken. [...]
Je hebt met je bericht helemaal gelijk hoor, maar

1) het is de badkamer, best een essentiële kamer om af te maken.
2) hij heeft net het huis gekocht, dus verhuizen is ook niet echt een optie.

Vervelende situatie, succes ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-04 21:38
Mij lijkt dat in de statuten toch staat dat een gebruiker ervoor dient te zorgen dat de andere gebruiker geen schade lijdt. En mij lijkt dat een lekkage die van de ene gebruiker naar de andere gaat per definitie schadelijk is voor de constructie van het gebouw. Dus dient de VVE de bovenbuurman te overtuigen dat hij de lekkage moet laten oplossen. Je kan je ook op het standpunt stellen dat je schade leidt door water wat door de constructie komt en het daarmee het probleem van de VVE maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Reken hem anders voor wat de kosten van tijdelijke huisvesting zullen zijn, waar je hem voor aansprakelijk gaat stellen. Dat gaat snel aantikken en dan gaat hij waarschijnlijk wel wat meer druk ervaren.

Maar dat gaat de RBV straks ook waarschijnlijk wel doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 12:26

SambalBij

We're all MAD here

Met een kleine VVE heb je een grote kans dat er destijds tijden het oprichten daarvan (slapend of niet) modelreglementen gebruikt zijn?

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.vvewijzer.nl/downloads/vve-reglement/
Daar staan van diverse jaren reglementen. Gezien de houten constructie zal het oude bouw zijn, en mogelijk het 1972 reglement gebruikt.

Daar staat bijvoorbeeld in;
Artikel 10
1. Iedere eigenaar of gebruiker is verplicht zijn privé gedeelte behoorlijk te onderhouden. Tot dat onderhoud behoort met name het schilder-, behang- en tegelwerk, de plafonds, de afwerklagen van vloeren en balkons, het stucwerk, het schoonhouden en ontstoppen van alle sanitair en leidingen, de reparatie en vervanging van hang- en sluitwerk aan deuren en ramen, ook aan die, welke zich in de buitengevel bevinden of de scheiding vormen tussen de gemeenschappelijke gedeelten en het privé gedeelte, de reparatie en vervanging van de privé brievenbus, de reparatie van radiatoren en radiatorkranen.
en
Artikel 12
Iedere eigenaar of gebruiker is tegenover de andere eigenaars of gebruikers aansprakelijk voor de schade toegebracht aan het gebouw of de gemeenschappelijke zaken en voor onredelijke hinder veroorzaakt door de schuld van hemzelf of van zijn huisgenoten en hij is verplicht voorzover dit redelijk is maatregelen te nemen of te dulden die de strekking hebben bedoelde schade te voorkomen.
Als straks de rotte vloerbalken vervangen moeten worden, staat die buurman een aanzienlijke rekening te wachten. Misschien hem dat ook eens voorrekenen?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
M2M schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:59:
[...]
Maar als je het met een drain oplost, kan de TS in ieder geval in zijn nieuwe appartement wonen. Dat het nog lang gaat duren voordat de bovenbuurman zover is om zijn kitrandjes bij te werken weten we inmiddels allemaal. Dat traject kan dan mooi parallel lopen.
Maar ook het risico dat het uiteindelijk een stille dood sterft imo.
Dan is het probleem effectief opgelost en je kan lekker in je huisje gaan wonen. Dan kan het best moeizaam worden om alsnog ten strijde te trekken tegen de buurman.

Maar als je het niet doet kom je er een keer op terug (En dan omdat het water door je nieuwe plafond heen komt of de constructie beschadigd). Misschien zelfs als verborgen gebrek bij een volgende bewoner (je wist er immers van).

Ik kan de situatie natuurlijk ook moeilijk inschatten. Maar ik zou verwachten dat je de vloer en muren prima kan doen, alleen het plafond eigenlijk niet omdat het daar boven lekt. Die zou ik dan open laten (eventueel provisorisch een beetje netjes maken), maar niet stucen/afwerken/whatever.

Nadeel is dan ook dat je na een reparatie nooit kan controleren of de constructie inderdaad weer droog is. Of dat het misschien niet de enige bron van lekkage was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:41:
Zijn er nog meer zaken die ik kan doen om het te versnellen/heeft iemand nog tips?
Er is geen toegang nodig om dit probleem op te lossen, ga je toch gewoon door met de verbouwing.
14 dagen om een kitrandje te fixen is prima en dat dekt zijn verzekering verder ook niet.

De buurman kan de kitrand fixen, niet meer douchen of hij gaat de (vervolg)schade betalen.

Als je na die 14 dagen je gipsplaten plaatst (die dingen zijn niet zo duur, en niet meteen afwerken) en het gaat lekken bel je gewoon weer de verzekeringsmaatschappij. Je hebt immers weer waterschade!
En dan wordt het interessant. Want dan moet de verzekeringsmaatschappij iets gaan doen, als zij willen dat jouw verbouwing stil ligt, dan mogen ze dat ook vergoeden en verhalen op de veroorzaker.
Als je huis niet bewoonbaar is, dan is een hotel het alternatief, daarvoor hebben verzekeringsmaatschappijen ook gewoon regelingen.

Houd er wel rekening mee dat je die paar gipsplaatjes misschien zelf moet betalen, als het mis gaat. Maar het voordeel is dat je wel met een stok kunt slaan. Nu is het zo dat je alleen maar kunt klagen en dat de buurman dat lekker kan negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 19:10

ewf

Lijkt mij een gevalletje "rijdende rechter"!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Door zijn mail heeft hij bewezen dat het bericht ontvangen is, bezorg dit bewijs aan de RBV.
Na de termijn van 14 dagen heeft buurman kans gehad en geweigerd, dan word er vast een juridisch traject met dwangsommen oid gestart door de RBV; het lijkt er helaas op dat dat de weg vooruit is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueWaffle
  • Laatst online: 13-04 15:08

BlueWaffle

baba booey~

Ik hoop voor je dat de schade beperkt blijft. In mijn vorige huurwoning was de douche van de bovenwoning precies boven mijn keuken. Begon met wat gedruppel bij het douchen, na 3x "fixen" op zn goedkoopst was het regen en toen kwamen ze erachter dat de hele steunbalk in de vloer verrot was en de hele vloer boven eruit moest om deze te vervangen. Zoiets kan over een periode van maanden van kwaad tot erger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Vaelin hoewel je in een vroeg stadium zit kan je de VVE (financieel) aansprakelijk stellen voor de schade die door de bovenburen veroorzaakt word. (uitspraak van de rijdende rechter over soortgelijke vve situatie)
kan je meer info DM-en als je wilt
In het ergste geval kan men afdwingen dat het gebruik van de woning ontzegt word van de bewoner.

Achterover leunen bij rechtsbijstand zou ik niet doen, zoeken op precedenten (eerdere soortgelijke gerechtelijke uitspraken) of situaties (rechstbank online database) kortom specialist worden kan je veel stress besparen.

ik zou aangezien de houding van je bovenbuurman
* aankondigen dat je gezien zijn houding begint over een maand met verbouwen van de kamer
* als schade onstaat door zijn gebrekkig onderhoud dit op hem verhaald word / al dan niet via de VVE / deurwaarder.
* de VVE voor schade die groter is dan "heden" aansprakelijk stellen
* bouwkundig rapport op laten stellen, door bouw expert, indien schade van je bovenbuurman onomstotelijk vast staat kan men er ook lastig omheen (rechtsbijstand kan dit vergoeden)
[sub] let wel dat je de goeie vragen stelt, en dat het rapport naar jou zin is + de buurman erbij aanwezig is (kan en dient te zijn) en/of iemand van de VVE ?

optie = wellicht kan je minder betalen omdat je niet van de ruimte gebruik maakt (lees kosten bij die van je bovenbuurman optellen)
Wellicht kan je een gedeelte van je hypotheek verhalen ?

Laten we eerlijk zijn, je bovenbuurman zit ook niet op een verbouwing te wachten en reden x.y.z (geen geld) om het te laten fixen.. want het is net nieuw oid..
Als hij morgen zegt "het is gefixt" duurt het ook nog een tijdje wellicht voordat het zichtbaar is ?

zorg dat je elke actie/reactie schriftelijk bevestigd. (en formeel/netjes blijft) + kort en krachtig (geen emotie)

houd voor jezelf een logboek bij met datum/tijd hoe langer zoiets duurt, hoe minder je vergeet.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-04 23:09
Had de TS beter moeten lezen :)

[ Voor 92% gewijzigd door Bozariusz op 31-01-2022 12:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hij veroorzaakt schade aan jouw eigendom en aan het gebouw, dan vind ik een termijn van 14 dagen eigenlijk al raar. Het lijkt me niet onredelijk om te eisen dat hij onmiddellijk stopt met gebruiken van de douche tot er een (nood-)reparatie kan worden gedaan. Als hij toch gewoon doorgaat met schade veroorzaken dan zou ik als VVE gewoon zijn water afsluiten, wat een mafkees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Chaos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:33:
Hij veroorzaakt schade aan jouw eigendom en aan het gebouw, dan vind ik een termijn van 14 dagen eigenlijk al raar. Het lijkt me niet onredelijk om te eisen dat hij onmiddellijk stopt met gebruiken van de douche tot er een (nood-)reparatie kan worden gedaan. Als hij toch gewoon doorgaat met schade veroorzaken dan zou ik als VVE gewoon zijn water afsluiten, wat een mafkees.
Zou jij het tof vinden als je elektra uitvalt als je een keertje de radio/tv te hard hebt staan ?

Dit is 1 van de reden dat hoofdaansluitingen alleen toegangbaar behoren te zijn aan de bewoner van het pand en met extreme maatregelen de netbeheerder(s) ..

Je kunnen wassen is eerste levensbehoefte, eisen dat je stopt is ook wel een puntje.

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
vso schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Zou jij het tof vinden als je elektra uitvalt als je een keertje de radio/tv te hard hebt staan ?

Dit is 1 van de reden dat hoofdaansluitingen alleen toegangbaar behoren te zijn aan de bewoner van het pand en met extreme maatregelen de netbeheerder(s) ..

Je kunnen wassen is eerste levensbehoefte, eisen dat je stopt is ook wel een puntje.
Heb je wel gelezen dat de betreffende buurman weigert de lekkage te verhelpen?

In dat geval zou ik het zeer begrijpelijk vinden om de kraan dicht te draaien als stok achter de deur, als je die mogelijkheid zou hebben :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:46
Om uit je vel van te springen dit verhaal, wat heb je toch een idioten rondlopen soms.
Misschien voorstellen de kitter 50/50 te betalen? Geheel onterechte aardigheid maar misschien is het dan wel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Glenfiddich schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Heb je wel gelezen dat de betreffende buurman weigert de lekkage te verhelpen?

In dat geval zou ik het zeer begrijpelijk vinden om de kraan dicht te draaien als stok achter de deur, als je die mogelijkheid zou hebben :P
:+ ja gelezen

ik zou denk ik eerder zelf een verplaatsbare douchcel op zijn "prive" parkeerplek of voor zijn deur laten plaatsen en de rekening naar hem sturen . dat zou hem net zo hard bewegen tot een oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 31-01-2022 13:29 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik zou dit verder oppakken met de rechtsbijstand. Zo meteen lekken de nieuw kitranden die jij of in opdracht van jou zijn gemaakt en is het jouw schuld. Hij moet hier zelf een opdracht voor geven (of zelf doen, op zijn risico). Verder alle afgesproken zaken op papier zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:48:
[...]

***members only***

Maar in je eerdere reactie voor members only gaf je toch aan dat hij na het lezen van het rapport maar al te graag gebruik wilde maken van jouw eerdere aanbod om je bouwmensen beschikbaar te stellen. Hoe zit dat dan? Jouw mensen wilden niet en dat snap ik, maar wellicht kun je hem helpen aan iemand die buiten het conflict staat?

Via juridische procedures gaat het lang duren en bouw je bepaald geen goede verstandhouding op. Wees verstandig en pragmatisch, zou ik zeggen. Jij hebt hier veel te verliezen en hij kan gerust achteroverleunen tot jij iets gaat doen. En dat iets kan een kitter zijn of een advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanpuffelen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-04-2022
Toke_gt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:55:
[...]
En dat iets kan een kitter zijn of een advocaat.
Met beiden heb ik helaas ervaring. Ik kan vertellen dat een kitter een pak goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
Vandaag contact gehad met de rechtsbijstand en ze gaan een expert inschakelen voor de juridische hulp, deze expert zou mij deze week gaan bellen voor de te volgen stappen.

Ik heb de VVE ook om de reglementen gevraagd om zo te kijken of er iets geforceerd kan worden vanuit de VVE.

Ik ga ook nog proberen om een afspraak te maken met de buurman om iets te kunnen regelen. Ik zat zelf te denken om de loodgieter/klusjesman te betalen maar alles in zijn naam te laten doen, ik ga er vanuit dat ik dan veilig zit qua aansprakelijkheid.

@Toke_gt , Nadat mijn werklui aangaven dat ze het niet wilden kwam de brief bij hem binnen en reageerde hij dat hij het niet meer repareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 11:21
Er komt ook een moment dat je de gemeente kunt inschakelen, afdeling bouw- en woningtoezicht. Maar houdt er dan rekening mee dat er mogelijk een onbewoonbaarverklaring van jouw woning kan volgen. Dan moet je verplicht een hotel in. Dit is heel vergaand en ik raad het niet aan maar het is de uiterste maatregel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Vaelin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:38:
Ik ga ook nog proberen om een afspraak te maken met de buurman om iets te kunnen regelen. Ik zat zelf te denken om de loodgieter/klusjesman te betalen maar alles in zijn naam te laten doen, ik ga er vanuit dat ik dan veilig zit qua aansprakelijkheid.

@Toke_gt , Nadat mijn werklui aangaven dat ze het niet wilden kwam de brief bij hem binnen en reageerde hij dat hij het niet meer repareert.
Ah op die manier. Dat was dan misschien toch een reactie door de schok na zo’n brief op de deurmat.
Ik vind jouw aanpak met de afspraak daarom echt de meest zinvolle. Gewoon aangeven dat je die brief hebt laten sturen omdat je wel wilt dat er wat gebeurt. Je kunt nu immers je huis niet in. Maar dat je dit het liefst gewoon onderling oplost, als in: jij draagt een goede kitter aan, hij tekent en betaalt. Mogelijk kun je vast informeren wat het kost. Soms denken mensen dat zulke schade honderden euro’s kost en dan is het fijn als je kunt aangeven wat het ongeveer gaat worden.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat je van de VVE niet veel hoeft te verwachten. Die zijn er niet voor geschillen tussen twee buren, alleen voor gezamenlijk onderhoud en aansprakelijkheid. Als ooit het pand half instort is het een ander verhaal, maar dan komt VVE waarschijnlijk bij jullie beiden verhaal halen.
Wel zou je kunnen vragen of zij een bemiddelende rol willen spelen. Kan handig zijn, omdat zij deze buurman langer kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 28-04 13:06

Maar dan zijn het wel door jou uitgevoerde acties, aansturingen en afspraken. Dit gaat de buurman tegen je gebruiken, als het hem uitkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 31-01-2022 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:18
Wel apart dat hij die kitranden niet even wil fixen. Is het een ouwe man die net is begonnen met dementeren ofzo?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
haarbal schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:55:
Wel apart dat hij die kitranden niet even wil fixen. Is het een ouwe man die net is begonnen met dementeren ofzo?
Onnodig stigmatiserend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
Misschien, maar als er zoiets aan de hand is kan je het misschien beter via familie spelen dan de rechtbank.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
haarbal schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:59:
[...]

Misschien, maar als er zoiets aan de hand is kan je het misschien beter via familie spelen dan de rechtbank.
Ah bedoelde je dat, ja dat kan dan een oplossing zijn. Het klinkt mij echter niet zo in de oren, gezien de fermheid van weigeren. Edit: via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
haarbal schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:55:
Het is een wat oudere man en de VVE beheerder heeft ook een dergelijk gevoel maar kan daar niet op acteren.

Voor wat betreft de reparaties en het feit dat hij dit later tegen mij kan gebruiken heb ik het volgende nog achter de hand
Members only:
De VVE beheerder heeft zijn ergernis ook al over bovenstaand geuit maar had nog niemand achter zich om dit aan te pakken.

Members only:

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Stop. Serieus, stop.

Neen. Integendeel zelfs. Puur een punt van advies: aangezien je nu hulp hebt van je RBV en er een expert door hen ingeschakeld wordt, stop met zelf beoordelen en beslissen - het is niet zonder reden dat expertise ingeschakeld wordt.

Dit soort ideeën zijn leuk, maar het raakt juridisch kant noch wal. Sterker nog, je neemt een aandeel in aansprakelijkheid en dat kan op allerlei manieren zich uitwerken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
Vaelin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Het is een wat oudere man en de VVE beheerder heeft ook een dergelijk gevoel maar kan daar niet op acteren.

Voor wat betreft de reparaties en het feit dat hij dit later tegen mij kan gebruiken heb ik het volgende nog achter de hand

***members only***
De VVE beheerder heeft zijn ergernis ook al over bovenstaand geuit maar had nog niemand achter zich om dit aan te pakken.

***members only***
Offtopic: Die bergingen op de 4e verdieping leveren wel vaker creativiteit op in A'dam... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Laatst online: 28-04 23:28
Vaelin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:14:
[...]

***members only***

***members only***
Kan je de onderhuurder niet aanspreken ? Misschien dat die de kitranden wel wil fixen, aangezien die ook gebruik maakt van de douche zoals ik het begrijp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Vaelin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:48:
[...]

***members only***

Dan moet je wel heel ver gaan als werklui betaald werk weigeren.

Maar snapt die idioot wel dat hun nu met twee tubes kit en 2 uur werk opgelost kan worden en bij een of meer verotte balken dit in de tienduizenden euro’s kan lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaelin
Vandaag een vriendelijke mail gestuurd naar de buurman met de vraag of hij binnenkort tijd heeft om te zitten om alles door te nemen. Hij had in zijn vorige mail ook dingen aangegeven zoals:
Members only:

Ik hoop dat hij tijdig reageert en het nog een beetje te sussen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
Update:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaelin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:15:
Vandaag een vriendelijke mail gestuurd naar de buurman met de vraag of hij binnenkort tijd heeft om te zitten om alles door te nemen. Hij had in zijn vorige mail ook dingen aangegeven zoals:

***members only***

Ik hoop dat hij tijdig reageert en het nog een beetje te sussen is.
Een beetje de omgekeerde wereld als jij hem moet sussen :) Ik zou ook niet meer zo vriendelijk zijn denk ik. Je bent er al een hele tijd mee bezig en er zijn twee appartementen beschadigd omdat hij een kitrand niet wil vernieuwen.

Ik heb een drugsdealer boven mij gehad die mij moest sussen en meteen geld ging betalen om me te kalmeren (terwijl ik in andere omstandigheden bang van hem zou zijn, maar ik was toen zo boos. Ook door een lekkage door zijn business).

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 03-02-2022 12:28 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Er komt toch hopelijk wel een punt waarop jij niet meer zo vriendelijk en redelijk blijft? Deze man is om niets eigenwijs en loopt nu 2 appartementen te beschadigen met zijn rare gedrag. :X Klinkt alsof hij je totaal niet serieus gaat nemen. Dan maar een blafbrief van een jurist, wellicht gaat hij daar wel naar luisteren.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaelin
SmurfLink schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Er komt toch hopelijk wel een punt waarop jij niet meer zo vriendelijk en redelijk blijft? Deze man is om niets eigenwijs en loopt nu 2 appartementen te beschadigen met zijn rare gedrag. :X Klinkt alsof hij je totaal niet serieus gaat nemen. Dan maar een blafbrief van een jurist, wellicht gaat hij daar wel naar luisteren.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is een voordeeltje ja, dan hoef je je misschien niet boos te gaan maken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
VVE beheerder kan inderdaad een eerste blafbrief sturen. Als het goed is heeft de VVE rechtsbijstand dus dan zouden zij het helemaal over kunnen nemen. Zou wel een stuk fijner zijn dan het vanuit jouw persoon te moeten doen. Hopelijk pakt je onderbuurman het op!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met die informatie had ik bijna zelf een gietertje langs de muur leeggegoten om te laten escaleren ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Remember: de VVE, dat ben jij (ook). De beheerder handelt in opdracht van- en legt verantwoording af aan de VVE.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

teacher schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:51:
Remember: de VVE, dat ben jij (ook). De beheerder handelt in opdracht van- en legt verantwoording af aan de VVE.
Ja, maar als de beheerder er last van heeft zal het wat vlotter verlopen. Dat is hetzelfde dat als je zegt dat we zelf de regering zijn van het land als er beleid gemaakt moet worden. Ja, ergens klopt dat maar Mark Rutten zit toch wat korter op de bal ;)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:24:
Randen kitten is best een eenvoudige klus. Misschien toch een suggestie om het samen op een zaterdagmiddag met je buurman aan te pakken. Dan kun jij verder en hebben jullie een betere verstandhouding dan wanneer het via de rechtbank gaat.

Begrijp ik dat er aan de vochtige balken niets gedaan hoeft te worden?
Ik snap de bedoeling maar niet verstandig.

Daarmee haal je het probleem namelijk naar jezelf toe. Als het niet goed/netjes gebeurt of er ontstaat ooit weer eens lekkage of probleem ben jij destijds degene geweest die het opgelost heeft, dus verantwoordelijk.

Hij moet het zelf maar oplossen, ik zou zelf niks aanbieden of aan lopen prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Viper® schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Daarmee haal je het probleem namelijk naar jezelf toe. Als het niet goed/netjes gebeurt of er ontstaat ooit weer eens lekkage of probleem ben jij destijds degene geweest die het opgelost heeft, dus verantwoordelijk.

Hij moet het zelf maar oplossen, ik zou zelf niks aanbieden of aan lopen prutsen.
Nee, zeker nu niet. Als het een goede buur was zou ik het misschien wel doen maar hier zijn problemen gegarandeerd als het probleem terug komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-02-2022 14:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Viper® schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Nou ja, op zich kun je natuurlijk best als buurman en buurman een simpel klusje klaren. Maar inmiddels is de boel aan het escaleren en dan werkt die vriendelijke behulpzaamheid niet meer. Helemaal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik vind wel dat als alleen een simpel kitrandje ervoor zorgt dat er niet een enorme lekkage als nu is, er een constructiefout is. Kitranden gaan maar een paar jaar mee dus je blijft er mee zitten elke paar jaar, en je bent helemaal afhankelijk van de kwaliteiten van zowel kit als kitter. Dit moet beter opgelost worden meteen *onder de douchebak en op de vloer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
pennywiser schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:46:
Ik vind wel dat als alleen een simpel kitrandje ervoor zorgt dat er niet een enorme lekkage als nu is, er een constructiefout is. Kitranden gaan maar een paar jaar mee dus je blijft er mee zitten elke paar jaar, en je bent helemaal afhankelijk van de kwaliteiten van zowel kit als kitter. Dit moet beter opgelost worden meteen *onder de douchebak en op de vloer zelf.
Hij is de enige in het gebouw waar al zeker 30 jaar dezelfde standaard badkamer in zit (betonnen bak grijs/zwart/wit gespikkeld, je kent het wel). De douchebak lakt ook op de houten dragers van het pand geplaatst te zijn. Het zou het mooiste zijn als hij die vervangt door iets wat een beetje up2date is maar zal hier waarschijnlijk geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
TheGhostInc schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Er is geen toegang nodig om dit probleem op te lossen, ga je toch gewoon door met de verbouwing.
14 dagen om een kitrandje te fixen is prima en dat dekt zijn verzekering verder ook niet.

De buurman kan de kitrand fixen, niet meer douchen of hij gaat de (vervolg)schade betalen.

Als je na die 14 dagen je gipsplaten plaatst (die dingen zijn niet zo duur, en niet meteen afwerken) en het gaat lekken bel je gewoon weer de verzekeringsmaatschappij. Je hebt immers weer waterschade!
En dan wordt het interessant. Want dan moet de verzekeringsmaatschappij iets gaan doen, als zij willen dat jouw verbouwing stil ligt, dan mogen ze dat ook vergoeden en verhalen op de veroorzaker.
Als je huis niet bewoonbaar is, dan is een hotel het alternatief, daarvoor hebben verzekeringsmaatschappijen ook gewoon regelingen.

Houd er wel rekening mee dat je die paar gipsplaatjes misschien zelf moet betalen, als het mis gaat. Maar het voordeel is dat je wel met een stok kunt slaan. Nu is het zo dat je alleen maar kunt klagen en dat de buurman dat lekker kan negeren.
toon volledige bericht
Voor wat ik begrijp moet iedereen voor waterschade bij zijn eigen inboedelverzekering zijn. Ik had lekkage waardoor 2 woningen onder mij waterschade hadden. Niets voor hoeven doen iedereen heeft schade via eigen inboedel vergoed gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik weet niet waar de hoofdkraan zit, maar als er een kraan voor het hele gebouw is dan is dit het moment om die dicht te draaien ter voorkoming van verdere schade. Uiteraard stem je dat even af met de andere 3 bewoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Vaelin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Hij is de enige in het gebouw waar al zeker 30 jaar dezelfde standaard badkamer in zit (betonnen bak grijs/zwart/wit gespikkeld, je kent het wel). De douchebak lakt ook op de houten dragers van het pand geplaatst te zijn. Het zou het mooiste zijn als hij die vervangt door iets wat een beetje up2date is maar zal hier waarschijnlijk geen zin in hebben.
Je blijft er mee zitten, over 3 of 4 jaar is de nieuwe kitrand weer losgelaten, zolang gaan ze meestal mee in een douche. En ik denk dat hier dwang vanuit de VVE op zijn plaats is, tenzij jullie reglement daar helemaal geen houvast voor biedt.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 03-02-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:43
Heb je een opstalverzekering via de VVE? Grote kans dat je buurman dat dan ook heeft. Dit werkt in je voordeel, want dan kun je de VVE voor je karretje spannen.

Ik heb eenzelfde situatie gehad. Lekkage gehad, boven buren gaven nooit reactie op de aannemer om het te fixen. Uiteindelijk flink druk gezet op de VVE dat het uiteindelijk hun pakkie-aan is. Duurde even maar uiteindelijk ben ik er via deze weg (+ stopzetten van de VVE bijdrage en dreigen met juridische stappen ri VVE) uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
jessy100 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:13:
Heb je een opstalverzekering via de VVE? Grote kans dat je buurman dat dan ook heeft. Dit werkt in je voordeel, want dan kun je de VVE voor je karretje spannen.

Ik heb eenzelfde situatie gehad. Lekkage gehad, boven buren gaven nooit reactie op de aannemer om het te fixen. Uiteindelijk flink druk gezet op de VVE dat het uiteindelijk hun pakkie-aan is. Duurde even maar uiteindelijk ben ik er via deze weg (+ stopzetten van de VVE bijdrage en dreigen met juridische stappen ri VVE) uitgekomen.
Members only:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:14
Hier even iets uit eigen ervaring. In ons vorige huis een vergelijkbaar iets met de buren aan de hand gehad. Houten huis, staat natuurlijk een stuk van de grond zodat er ventilatie is door de kruipruimte. Buurman had aan zijn kant mijn kruipruimte vol zand gestort en dicht gemaakt met multiplex platen om daar de bestrating van zijn steeg tegen aan te tegelen. Dat had een aantal gevolgen. Op korte termijn de multiplex platen die gingen schimmelen en de enorme schimmellucht die daardoor mijn huis introk. Huis is daardoor langere tijd onbewoonbaar geweest. Op lange termijn een vloerbalk en geveldelen die verrot waren.
De buurman wist dat mijn huis onbewoonbaar was, dat ik daarom kosten maakte en gebruikte dit min of meer als wapen. Hij had nergens last van en voor hem was het dus gewoon een kwestie van wachten en telkens allerhande onredelijke voorwaarden stellen. Uiteindelijk heeft het 8 maanden geduurd voordat ik weer mijn huis in kon.
Kort samen gevat:
1. Ik heb op mijn kosten een grondkering in zijn steeg laten aanleggen om maar van het gezeur af te zijn en weer in mijn huis te kunnen wonen. Anders had het nog langer geduurd. Daar was veel gezeur mee want hij had overal wat over te zeuren. Achteraf heb ik daar maar de helft van terug kunnen krijgen.
2. Schade aan vloerbalk en gevel zijn om dezelfde reden ook op mijn kosten hersteld. Ook daar achteraf maar de helft van terug kunnen krijgen.
3. De kosten van elders wonen heb ik niet kunnen verhalen. Ook heb ik geen hypotheekkosten of gederfd woongenot kunnen verhalen.
4. De hele zaak, van schade tot aan geld terugkrijgen heeft 4 jaar geduurd.

Het lijkt allemaal heel makkelijk met mensen die hier roepen dat je volgens de wet van alles kunt verhalen. In de praktijk is dat simpelweg niet zo. Het heeft mij uiteindelijk meer gekost dan het heeft opgeleverd. Zowel financieel als qua stress. Dus tenzij je rechtsbijstandsverzekering snel een kort geding wilt aanspannen en 100% zeker is dat ze winnen raad ik je aan om toch te proberen er samen uit te komen. Het is het anders gewoon niet waard. Schakel bijvoorbeeld buurtbemiddeling in en stel voor om het op gezamenlijke kosten te laten repareren. Schakel dan een aannemer in die een aantal jaar garantie geeft en zorg dat jij niet alleen de opdrachtgever bent. Dat klinkt misschien niet rechtvaardig maar soms is het beter om eieren voor je geld te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
pennywiser schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:46:
Dat is geen constructiefout. Zo'n kitrand zit er niet voor niets, die is er nou juist ter voorkoming van lekkage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Kurma schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Dat is geen constructiefout. Zo'n kitrand zit er niet voor niets, die is er nou juist ter voorkoming van lekkage.
Hoe je het ook wilt noemen. Lekkage of niet lekkage is afhankelijk van 1 simpele kitrand, dat moet onderliggend worden opgelost, zodat als er geen kitrand is, de onderburen daar niet direct last van hebben. Elke douche, ook op de begane grond heeft overal kitranden, op verdiepingen met onderburen moet je meer voorzorg nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
pennywiser schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Hoe je het ook wilt noemen. Lekkage of niet lekkage is afhankelijk van 1 simpele kitrand, dat moet onderliggend worden opgelost, zodat als er geen kitrand is, de onderburen daar niet direct last van hebben. Elke douche, ook op de begane grond heeft overal kitranden, op verdiepingen met onderburen moet je meer voorzorg nemen.
Als ik de kitranden of de voegen in de badkamer weghaal (of er geen onderhoud aan pleeg), dan gaat er water langs wat uiteindelijk voor lekkage zorgt. Hoe langer het lekt, hoe verder het komt door muren en vloeren heen.
Ik heb nog nooit gezien dat er op meerdere plekken een waterdichte kering zit om eventuele lekkage op een ander niveau tegen te gaan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 07:33
BounceMeister schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Als ik de kitranden of de voegen in de badkamer weghaal (of er geen onderhoud aan pleeg), dan gaat er water langs wat uiteindelijk voor lekkage zorgt. Hoe langer het lekt, hoe verder het komt door muren en vloeren heen.
Ik heb nog nooit gezien dat er op meerdere plekken een waterdichte kering zit om eventuele lekkage op een ander niveau tegen te gaan?
Wel hoor. Kimband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Bij een Vereniging Van Eigenaren is de opstal altijd gemeenschappelijk.
Ik neem aan dat je bij deze de beheerder of het bestuur bedoelt, de VVE ben je zelf incl. de buren.

Je zult eens in het huishoudelijk reglement moeten kijken of er dwang mogelijk is (veelal wel aangezien de meeste gebaseerd zijn op een Modelreglement)

Als ik in bijvoorbeeld het modelreglement van 2017 kijk:

Artikel 3
Aansprakelijkheid voor schade en hinder
Iedere Eigenaar en Gebruiker is aansprakelijk voor de door hem aan het Gebouw en/of de Grond toegebrachte schade en voor onrechtmatige hinder, voor zover deze schade of hinder aan hemzelf, zijn huisgenoten, bezoekers of personeel kan worden toegerekend. Hij is verplicht,
voor zover dit redelijk is, maatregelen te nemen of te dulden die de strekking hebben bedoelde schade of hinder te voorkomen of beperken.

Artikel 4
Waarschuwingsplicht en maatregelen bij schade of hinder
In het geval dat in een Privé-gedeelte belangrijke schade is ontstaan of dreigt te ontstaan of gevaar dreigt voor ernstige hinder voor de andere Eigenaars en Gebruikers, is iedere Eigenaar en Gebruiker verplicht het Bestuur of de Beheerder onverwijld te waarschuwen en de nodige maatregelen te nemen.

En een stukje verder:

Artikel 12
Schulden en kosten die voor rekening zijn van de individuele Eigenaars
Tot de schulden en kosten die voor rekening zijn van de individuele Eigenaars worden onder
meer gerekend:
(i) de schulden en kosten die worden gemaakt in verband met het onderhoud, verbetering
en schoonhouden van het Privé-gedeelte; en
(ii) de schulden en kosten die worden gemaakt ter zake van:
a. het onderhoud, herstel en de vervanging van de niet-dragende wanden in het Privégedeelte;
b. het onderhoud, herstel en de vervanging van plafonds en overige afwerklagen, zoals dekvloeren, tegelwerk, stucwerk, schilderwerk, behang en de bekleding van de vloeren en wanden binnen het Privé-gedeelte, met uitzondering van de plafonds en afwerklagen van de vloeren van de tot het Privé-gedeelte behorende balkons en terrassen, tenzij het betreft een na de bouw gerealiseerd balkon of terras;
c. het onderhoud, herstel en de vervanging van de in het Privé-gedeelte aanwezige (inpandige) raamkozijnen inclusief ramen en het daarin aanwezige glas alsmede van de (inpandige) deurkozijnen met de deuren en drempels, waaronder begrepen het inpandige hang- en sluitwerk, met uitzondering van hetgeen is vermeld in Artikel 11.1 onder d;
d. het schilderen van de onder c bedoelde kozijnen, ramen en deuren alsmede van de gedeelten van de ramen en deuren (inclusief schuifdeuren) die zich in gesloten toestand aan de binnenzijde van het Privé-gedeelte bevinden;
e. het onderhoud, herstel en de vervanging van de in het Privé-gedeelte aanwezige douchecabines, baden, wastafels, waterclosets en wasbakken, een en ander met de bijbehorende kranen en leidingwerk tot de begrenzing van het Privé-gedeelte alsmede de kasten en apparatuur in de sanitaire ruimten en de keuken;
f. het schoonhouden en ontstoppen van alle sanitaire voorzieningen en daarbij behorende afvoerleidingen tot de begrenzing van het Privé-gedeelte;
g. het onderhoud, herstel en de vervanging van afvoerbuizen van hemelwater en afvalwater, de meterkast en de leidingen voor het transport van gas, water, elektriciteit en telefoon, audio- en videosignalen van de meterkast naar het Privégedeelte en/of in het Privé-gedeelte, waaronder tevens begrepen de afvoerbuizen en leidingen die zich bevinden in een vloer of een wand die het Privé-gedeelte
omsluit en die bereikbaar zijn zonder schade van betekenis toe te brengen aan de betreffende vloer of wand, een en ander voor zover de betreffende voorzieningen uitsluitend strekken ten behoeve van het betreffende Privé-gedeelte. Onder schade van betekenis valt schade die niet eenvoudig door de Eigenaar hersteld kan worden;
h. het onderhoud, herstel en de vervanging van de installaties met daarbij behorende leidingen, voorzieningen en overige werken voor de zelfstandige verwarming en koeling van het Privé-gedeelte;
i. het onderhoud, herstel en de vervanging van de andere onderdelen van het Gebouw en/of voorzieningen die in de Akte als zodanig zijn aangewezen.

Of hier:

30.3 Indien voor het verrichten van een handeling met betrekking tot een ander Privé-gedeelte of met betrekking tot een Gemeenschappelijk Gedeelte, de toegang tot of het gebruik van een Privé-gedeelte naar het oordeel van het Bestuur noodzakelijk is, is iedere desbetreffende Eigenaar en Gebruiker verplicht de toegang te verlenen respectievelijk het gebruik toe te staan. Eventuele schade die hieruit voortvloeit, wordt door de Eigenaar van het andere Appartementsrecht respectievelijk de Vereniging vergoed.

En als laatste:

Artikel 32
Risico
32.1 Schade aan een Privé-gedeelte, met uitzondering van schade aan de zich daarin bevindende Gemeenschappelijke Gedeelten en/of Gemeenschappelijke Zaken, is voor rekening en risico van de betrokken Eigenaar.
32.2 Het in Artikel 32.1 bepaalde geldt niet voor schade die veroorzaakt is door een gebeurtenis die buiten het betrokken Privé-gedeelte heeft plaatsgehad. In dat geval komt de schade aan het Privé-gedeelte voor rekening en risico van de Eigenaars gezamenlijk, onverminderd hun verhaal op degene die voor de schade aansprakelijk is. Voor glasschade in of aan een Privé-gedeelte geldt het bepaalde in Artikel 30.7.

Let op, dit reglement hoeft niet in deze questie in gebruik te zijn!

Ik denk dat je vanuit het huishoudelijk reglement grote kans heb om via het bestuur de buurman tot aktie kan laten overgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ikwilwp8 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:24:
Om uit je vel van te springen dit verhaal, wat heb je toch een idioten rondlopen soms.
Ik ben benieuwd of de TS zichzelf bij de boven/onder/zijburen heeft voorgesteld toen hij het appartement kocht.

Je gaat even langs om je voor te stellen, een klein praatje maken over hoe je het gaat inrichten, of hij nog leuke tips heeft, over de werkzaamheden die je gaat verrichten enzovoorts.

Als je dat dan gedaan hebt heb je een informele sfeer gemaakt waarin zo'n issue gemakkelijk opgelost kan worden en kan ik me bijna niet voorstellen dat zo'n conflict ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 22:58

DDX

Is het niet tijd om gemeente of politie in te seinen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
joopv schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Ik ben benieuwd of de TS zichzelf bij de boven/onder/zijburen heeft voorgesteld toen hij het appartement kocht.

Je gaat even langs om je voor te stellen, een klein praatje maken over hoe je het gaat inrichten, of hij nog leuke tips heeft, over de werkzaamheden die je gaat verrichten enzovoorts.

Als je dat dan gedaan hebt heb je een informele sfeer gemaakt waarin zo'n issue gemakkelijk opgelost kan worden en kan ik me bijna niet voorstellen dat zo'n conflict ontstaat.
Ik wel.

Ik heb eens een garagebox gekocht. Omdat er metselwerk hersteld moest worden in de achtergevel kennis gemaakt met de bewoners van het aanpalende perceel. Ook om te vragen of werkzaamheden vanuit hun tuin gedaan konden worden. Ondanks overmatige achterdocht en stugheid ging dat nog. Echter toen de metselaar aan de gang ging vertoonde de bewoner zodanig vreemd gedrag (bespieden, foto's maken, etc.) dat de metselaar het alsnog niet zag zitten. In plaats van opnieuw op te metselen heeft hij de voegen maar van binnenuit gerenoveerd 8)7

De buurvrouw was maar matig beter. Zij was eigenaar van aangrenzende garagebox + woning, en de oorzaak van het feit dat de boel gescheurd was. Ook hier redelijk wat achterdocht en stugheid. Gelukkig dat we via een gezamenlijk contact in de buurt het herstel konden coordineren (incl dus de metselaar) want anders was dat mogelijk net zo'n drama geworden 8)7

Of mijn buurman die ondanks een ogenschijnlijk normale burenrelatie, een nieuwe afzuigkapdoorvoer zo verklootte met diverse aantoonbare fouten en gebreken dat het overlast gaf, het na een paar halfslachtige pogingen opgaf omdat hij geen tijd/kosten meer wilde spenderen (ging financieel nergens over in verhouding tot de totale verbouwingskosten die hij had gemaakt), en pas na een brief van een advocaat weer in beweging kwam 8)7

Mensen zijn soms rare irrationele wezens 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
pennywiser schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Niet direct, nee. Maar dat is hier ook niet het geval. Het betreft een lekkage die niet wordt opgelost. Ik ben het niet helemaal met je oneens hoor, maar als er genoeg water ophoopt op een plek waar het niet hoort ( zonder afvoer), dan krijg je uiteindelijk gewoon ergens een lekkage. Dat water verdwijnt immers niet op geheel magische wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
joopv schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Dat hebben we gedaan en we hebben een mail gestuurd naar iedereen met de plannen, duur, contactgegevens en werktijden van de werklui. Naar mijn inziens meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kurma schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Niet direct, nee. Maar dat is hier ook niet het geval. Het betreft een lekkage die niet wordt opgelost. Ik ben het niet helemaal met je oneens hoor, maar als er genoeg water ophoopt op een plek waar het niet hoort ( zonder afvoer), dan krijg je uiteindelijk gewoon ergens een lekkage. Dat water verdwijnt immers niet op geheel magische wijze.
Afvoer en afschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dat dus, de boel moet gewoon waterdicht zijn. Een kitrand bungelt na 3 jaar alweer los, helemaal als een "expert" de boel niet goed ontvet heeft. Daar kan je niet duurzaam van op aan.

De bovenbuurman heeft zo te lezen een oude jaren 50/60 granito douchebak, die ooit helemaal waterdicht was. Is nu gebarsten of wat ook. Deze hebben opstaande randen, en de rest van de douche heeft dat met dat oude granito vaak ook. Dat werkt prima tot het gaat barsten. Ik ben bang dat kitten langs de randen helemaal niet voldoende is.

@Vaelin Schakel die VVE en ga na welke dwangmiddelen er in het reglement zijn opgenomen om overlast te en lekkage gedwongen te verhelpen. Ik kan me niet voorstellen dat er niets in staat. Als dat toch blijkt hebben jullie als VVE gewoon werk aan de winkel.

[ Voor 55% gewijzigd door pennywiser op 03-02-2022 17:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vaelin
pennywiser schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:11:
[...]

Dat dus, de boel moet gewoon waterdicht zijn. Een kitrand bungelt na 3 jaar alweer los, helemaal als een "expert" de boel niet goed ontvet heeft. Daar kan je niet duurzaam van op aan.

De bovenbuurman heeft zo te lezen een oude jaren 50/60 granito douchebak, die ooit helemaal waterdicht was. Is nu gebarsten of wat ook. Deze hebben opstaande randen, en de rest van de douche heeft dat met dat oude granito vaak ook. Dat werkt prima tot het gaat barsten. Ik ben bang dat kitten langs de randen helemaal niet voldoende is.

@Vaelin Schakel die VVE en ga na welke dwangmiddelen er in het reglement zijn opgenomen om overlast te en lekkage gedwongen te verhelpen. Ik kan me niet voorstellen dat er niets in staat. Als dat toch blijkt hebben jullie als VVE gewoon werk aan de winkel.
Members only:

Er staan dus genoeg zaken in die de VVE kan gebruiken om het te forceren het te repareren.

Daarnaast heb ik weer een aantal video's van de aannemer en werklui ontvangen en het lijkt er op dat de lekkage erger aan het worden is.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Vaelin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Ja die ken ik. Terrazzo is volgensmij de naam. Dat hadden wij in ons studentenhuis ook. Wij douchen. Onderbuurman lekkage. Hebben het toen gefixeerd met een coating. Dat ging paar jaar goed en weer zelfde probleem. Nadien zoals ik heb vernomen (woonde er niet meer) hebben ze de hele bak vervangen.

Bij de onderbuurman begon het met paar druppels tot na flinke tijd gewoon flinke ladingen douchewater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Laatst online: 08:01

LankHoar

Langharig tuig

Wat een drama zeg. Maar goed dat er wat beweging in lijkt te zitten (als in, er gaat gepraat worden). Het is centrum Amsterdan toch? Als die man er al 30 jaar woont zal hij vast een directe aanpak gewend zijn. Als het gesprek op niets uit loopt, gewoon aangeven dat hij of zorgt dat het binnen een week gefixt is, of je zijn [insert typisch Amsterdamse scheldwoorden] voordeur intrapt en het [insert typisch Amsterdamse scheldwoorden] zelf komt fixen :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Alles wat vast zit in het pand.
Dingen apparaten die je niet kan mee verhuizen zijn voor de opstalverzekering die gaat meestal via de VVe.

Wat verhuisd kan worden is voor de inboedel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vaelin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:34:
[...]

***members only***

Er staan dus genoeg zaken in die de VVE kan gebruiken om het te forceren het te repareren.

Daarnaast heb ik weer een aantal video's van de aannemer en werklui ontvangen en het lijkt er op dat de lekkage erger aan het worden is.

***members only***
Niet heel verbazend, eerder postte je ook al dat hij het wilde laten repareren maar dat de werklui het toen uit rancune weigerden?
Vaelin in "Lekkage bovenwoning, buurman wilt niet repareren"
Members only:

Klinkt meer als een uit de hand gelopen burenfittie oid.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 03-02-2022 23:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 2 Laatste