Ik heb vandaag nog even met de aannemer gesproken en ze willen er nog wel naar kijken als het gesprek op maandag goed verloopt. Er is wel aangegeven dat ze zeker moeten zijn van het kunnen repareren zonder toekomstige lekkage.YakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:29:
[...]
Niet heel verbazend, eerder postte je ook al dat hij het wilde laten repareren maar dat de werklui het toen uit rancune weigerden?
Vaelin in "Lekkage bovenwoning, buurman wilt niet repareren"
***members only***
Klinkt meer als een uit de hand gelopen burenfittie oid.
Dat kan toch nooit? Een kitrand gaat nu eenmaal niet eeuwig mee en zal t.z.t. opnieuw vervangen moeten worden. Dat kan over 3 jaar zijn of later maar uiteindelijk, indien je het tot in de oneindigheid laat zitten, zal het weer gaan lekken.Vaelin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:49:
[...]
Ik heb vandaag nog even met de aannemer gesproken en ze willen er nog wel naar kijken als het gesprek op maandag goed verloopt. Er is wel aangegeven dat ze zeker moeten zijn van het kunnen repareren zonder toekomstige lekkage.
Note to self; Badkamer opnieuw laten kitten
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Laat dit wel heel goed nakijken. Ik heb zo'n vermoeden dat dit zomaar eens op een hele badkamer renovatie gaat uitlopen. Als er eenmaal een grote hoeveelheid vocht in een houten ondervloer zit kun je maanden lang een bouwdroger neerzetten maar je gaat dat er echt niet uit krijgen. Je zal dus schimmelbende in je plafond houden en dat is niet gezond. Uiteindelijk kan het door houtrot zelfs doorzakken. Dan ook nog eens een granieten douchebak die daar op steunt. Als het hout er onder gaat werken is de kans groot dat die gaat scheuren.
Ofwel, kitranden vervangen is leuk op korte termijn maar de kans dat je na 2 a 3 jaar weer narigheid hebt is vrij groot. Het zou zonde zijn als jij dan je badkamer helemaal in orde hebt en ineens de tegeltjes van de muur komen omdat daar vocht in zit. Ik raad je aan op op zijn minst een vochtmeter voor haardhout oid te kopen en daar goed het vocht in het hout mee in de gaten te houden voordat je een badkamer gaat installeren. Het beste is gewoon om het gewoon goed te laten onderzoeken en zo nodig je buurman te overtuigen dat het toch eens tijd wordt om zijn badkamer te laten renoveren.
Ofwel, kitranden vervangen is leuk op korte termijn maar de kans dat je na 2 a 3 jaar weer narigheid hebt is vrij groot. Het zou zonde zijn als jij dan je badkamer helemaal in orde hebt en ineens de tegeltjes van de muur komen omdat daar vocht in zit. Ik raad je aan op op zijn minst een vochtmeter voor haardhout oid te kopen en daar goed het vocht in het hout mee in de gaten te houden voordat je een badkamer gaat installeren. Het beste is gewoon om het gewoon goed te laten onderzoeken en zo nodig je buurman te overtuigen dat het toch eens tijd wordt om zijn badkamer te laten renoveren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik snap echt niet hoe je rustig een gesprek tot volgende week (komende) maandag kan afwachten terwijl de buurman gewoon thuis in z'n huis zit en jou eigendom verder naar de klote gaat..Vaelin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:18:
***members only***
Zou er echt letterlijk elke dag bovenop zitten.. gewoon om boos van te worden!
Mijn onder buurvrouw kwam mij vandaag ook over een lekkage vertellen, welke waarschijnlijk uit mijn keuken komt: nu schijnt het zo te zijn, dat water enorm makkelijk zijn weg naar onder vind. Wanneer je perongeluk bij de kraan waar de vaatwasser op aangesloten zit water laat lekken....
Shit happens: daarvoor heb ik een aansprakelijkheidsverzekering, mocht de onder buurvrouw mij aansprakelijk stellen. Ik sluit namelijk niet uit dat juist de afvoer lekt, dus ik heb er een theedoek neergelegd. Als die nat is nadat de vaatwasser gelopen heeft, dan weet ik genoeg.
Het lastige is dat buren al gauw hun eigen plan trekken: schijnbaar komt donderdag vanuit de woningvereniging, iemand kijken? Nou fijn dat dit met mij besproken is, zou wel handig zijn. Want wij kunnen echt niet iedere moment van de dag gestoord worden
Heeft de bovenbuurman trouwens geen aansprakelijkheidsverzekering? Dat zou zo'n verzekering gewoon moeten dekken. Ik zei mijn onder buurvrouw ook direct, als ik de lekkage veroorzaakt heb: dan kan dat gewoon via de aansprakelijkheidsverzekering afgehandeld worden, die betaal ik immers niet voor niets
Maar ik heb zelf ook tot tweemaal lekkage van de bovenburen gehad: je doet er gewoon niet zoveel tegen. Een emmer met water die omvalt en het komt door de betonnen vloer, met name bij de randen. Ik heb het uiteindelijk schoongemaakt en vond het wel goed zo, daar ga ik geen heel drama om maken. Al wou de woningvereniging bij mij destijds niet komen kijken
In de vorige woning had ook de onderbuurman een waterlekkage: waarvan hij dacht dat het bij mij vandaan kwam, echter het kwam juist van de buren naast mij. Het zou zelfs bijvoorbeeld uit de gemeenschappelijke gang kunnen komen, als daar water over de vloer gegaan is.
Shit happens: daarvoor heb ik een aansprakelijkheidsverzekering, mocht de onder buurvrouw mij aansprakelijk stellen. Ik sluit namelijk niet uit dat juist de afvoer lekt, dus ik heb er een theedoek neergelegd. Als die nat is nadat de vaatwasser gelopen heeft, dan weet ik genoeg.
Het lastige is dat buren al gauw hun eigen plan trekken: schijnbaar komt donderdag vanuit de woningvereniging, iemand kijken? Nou fijn dat dit met mij besproken is, zou wel handig zijn. Want wij kunnen echt niet iedere moment van de dag gestoord worden
Heeft de bovenbuurman trouwens geen aansprakelijkheidsverzekering? Dat zou zo'n verzekering gewoon moeten dekken. Ik zei mijn onder buurvrouw ook direct, als ik de lekkage veroorzaakt heb: dan kan dat gewoon via de aansprakelijkheidsverzekering afgehandeld worden, die betaal ik immers niet voor niets

Maar ik heb zelf ook tot tweemaal lekkage van de bovenburen gehad: je doet er gewoon niet zoveel tegen. Een emmer met water die omvalt en het komt door de betonnen vloer, met name bij de randen. Ik heb het uiteindelijk schoongemaakt en vond het wel goed zo, daar ga ik geen heel drama om maken. Al wou de woningvereniging bij mij destijds niet komen kijken
In de vorige woning had ook de onderbuurman een waterlekkage: waarvan hij dacht dat het bij mij vandaan kwam, echter het kwam juist van de buren naast mij. Het zou zelfs bijvoorbeeld uit de gemeenschappelijke gang kunnen komen, als daar water over de vloer gegaan is.
[ Voor 21% gewijzigd door Weissbier op 05-02-2022 00:01 ]
Victim blamingjoopv schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:27:
[...]
Ik ben benieuwd of de TS zichzelf bij de boven/onder/zijburen heeft voorgesteld toen hij het appartement kocht.
Je gaat even langs om je voor te stellen, een klein praatje maken over hoe je het gaat inrichten, of hij nog leuke tips heeft, over de werkzaamheden die je gaat verrichten enzovoorts.
Als je dat dan gedaan hebt heb je een informele sfeer gemaakt waarin zo'n issue gemakkelijk opgelost kan worden en kan ik me bijna niet voorstellen dat zo'n conflict ontstaat.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Zover mij bekend is het (vaak) zo dat gebrekkig onderhoud aan kitwerken en gevolgschade hierdoor niet vergoed worden. Paar vrienden van ons hadden een paar jaar terug een oude woning gekocht waarbij dit na een jaar het geval was (ze wilden toch alles verbouwen dus vandaar uitgesteld en niet echt een issue) maar die kregen dus ook niets.Weissbier schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:44:
Mijn onder buurvrouw kwam mij vandaag ook over een lekkage vertellen, welke waarschijnlijk uit mijn keuken komt: nu schijnt het zo te zijn, dat water enorm makkelijk zijn weg naar onder vind. Wanneer je perongeluk bij de kraan waar de vaatwasser op aangesloten zit water laat lekken....
Maar ik heb zelf ook tot tweemaal lekkage van de bovenburen gehad: je doet er gewoon niet zoveel tegen. Een emmer met water die omvalt en het komt door de betonnen vloer, met name bij de randen. Ik heb het uiteindelijk schoongemaakt en vond het wel goed zo, daar ga ik geen heel drama om maken. Al wou de woningvereniging bij mij destijds niet komen kijken![]()
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Hoe is het gesprek verlopen ?Vaelin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:18:
***members only***
De eigenaar woont er niet eens zelf zoals ik het begrijp.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maakt dat wat uit? Er is lekkage en dus schade door iemands nalatigheid. Als je niet meewerkt dat op te lossen ben je gewoon een eikel (en dan hou ik me nog in).Marzman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:59:
[...]
De eigenaar woont er niet eens zelf zoals ik het begrijp.
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Ja tuurlijk maakt dat uit, je gaat dan een praatje maken met de huurder, maar de eigenaar is de eikel die niet meewerkt.Backpacker schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:07:
[...]
Maakt dat wat uit? Er is lekkage en dus schade door iemands nalatigheid. Als je niet meewerkt dat op te lossen ben je gewoon een eikel (en dan hou ik me nog in).
/▌
Lees nu dat kitranden inderdaad voor de eigenaar zijn en niet voor de huurder. Volgens mij ben je als huurder wel verplicht dit dan te melden aan de eigenaar.Marzman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:56:
[...]
Ja tuurlijk maakt dat uit, je gaat dan een praatje maken met de huurder, maar de eigenaar is de eikel die niet meewerkt.
Maar even terug naar jouw stelling dat de buurman een huurder is, dat is volgens mij niet het geval als ik dit stuk lees:
maak je nou een screenshot van iets wat tussen members only tags staat?
[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 10-02-2022 11:45 ]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Haha. Toen ik in Utrecht ging wonen voor studie (Heb altijd in een dorp gewoond), deed ik dat ook. Ze keken mij allemaal aan met een blik van, ben je gek ofzo??!! Wat interesseert mij het dat jij daar bent komen wonenjoopv schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:27:
[...]
Ik ben benieuwd of de TS zichzelf bij de boven/onder/zijburen heeft voorgesteld toen hij het appartement kocht.
Je gaat even langs om je voor te stellen, een klein praatje maken over hoe je het gaat inrichten, of hij nog leuke tips heeft, over de werkzaamheden die je gaat verrichten enzovoorts.
Als je dat dan gedaan hebt heb je een informele sfeer gemaakt waarin zo'n issue gemakkelijk opgelost kan worden en kan ik me bijna niet voorstellen dat zo'n conflict ontstaat.
Woon nu weer in een dorp en daar stond een bord in de tuin klaar met "welkom in de buurt" toen we erin trokken. Klein verschilletje.
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
tilburgs82 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:49:
[...]
Haha. Toen ik in Utrecht ging wonen voor studie (Heb altijd in een dorp gewoond), deed ik dat ook. Ze keken mij allemaal aan met een blik van, ben je gek ofzo??!! Wat interesseert mij het dat jij daar bent komen wonen![]()
Woon nu weer in een dorp en daar stond een bord in de tuin klaar met "welkom in de buurt" toen we erin trokken. Klein verschilletje.
offtopic:
Tja, ik heb hier in Utrecht heel goed contact met mijn bovenburen hoor. We passen soms op elkaars huisdieren en zo. En ook al kennisgemaakt voor we het koopcontract tekenden.
Tja, ik heb hier in Utrecht heel goed contact met mijn bovenburen hoor. We passen soms op elkaars huisdieren en zo. En ook al kennisgemaakt voor we het koopcontract tekenden.
Bij deze een wat late update vanuit mijn kant
Members only:
Inloggen
Dat is erg fijn.Vaelin schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:07:
Bij deze een wat late update vanuit mijn kant
***members only***
Is er inmiddels ook bij jou bekend waarom de buurman eerst zo enorm met zijn hakken in het zand ging? En waarom deze nu ineens wel keurig wilt meewerken? Dreigen met juridische stappen toch genoeg angst ingejaagd om mee te werken?
Fijn, hopelijk gaat het deze keer wel vooruit.
Hij doucht de hele week niet neem ik aan?
Hij doucht de hele week niet neem ik aan?
Ben ook wel benieuwd inderdaad naar de beweegredenen van de buurman. Zoals @Hatsjoe zegt.. waar komt deze plotselinge ommezwaai vandaan?
*sowieso
Dus die gek blijft gewoon in de tussentijd gebruik maken van de douche, wat tot extra schade tot gevolg heeft? Pfff, dat je niet zijn douchekop in zijn hol duwt joh. 
Jij als VVE lid zou nu op z'n minst een onderzoek moeten initiëren naar de onderliggende schade, uiteraard op kosten van de holbewoner boven je. O, en uiteraard de vertraging in rekening moeten brengen bij 'm. Gebruik je RBV daarvoor. Dat zijn de gevolgen van zijn eigen acties. Die denkt straks wel even na voor hij andere vreemde fratsen wilt uithalen.

Jij als VVE lid zou nu op z'n minst een onderzoek moeten initiëren naar de onderliggende schade, uiteraard op kosten van de holbewoner boven je. O, en uiteraard de vertraging in rekening moeten brengen bij 'm. Gebruik je RBV daarvoor. Dat zijn de gevolgen van zijn eigen acties. Die denkt straks wel even na voor hij andere vreemde fratsen wilt uithalen.
[ Voor 51% gewijzigd door TereZz op 10-02-2022 14:43 ]
Zou ik inderdaad ook naar kijken, maar wel nadat het probleem is opgelost, anders ben je nog verder van huis.TereZz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:41:
Dus die gek blijft gewoon in de tussentijd gebruik maken van de douche, wat tot extra schade tot gevolg heeft? Pfff, dat je niet zijn douchekop in zijn hol duwt joh.
Het zou inderdaad common sense zijn om die douche niet te gebruiken tot het opgelost is.TereZz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:41:
/▌
And the plot thickens
Morgen maar weer even contact op nemen met de rechtsbijstand voor deze lekkage.
Members only:
Inloggen
Lekker bezig daar @Vaelin
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Vaelin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:21:
And the plot thickens
***members only***
Hopen dat dit wél snel opgelost gaat worden. Wanneer zou je willen intrekken?
I have stability. The ability to stab.
De bedoeling was om er vanaf maart in te zitten maar dat zit er sowieso niet meer in.SmurfLink schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:36:
[...]
Oh oh, daar gaan we weer...
Hopen dat dit wél snel opgelost gaat worden. Wanneer zou je willen intrekken?
Ik snap het niet meer. Een paar berichten terug liet je nog weten op normale "speaking terms" te zijn met je bovenbuurman, en nu heb je het over een "plot" en contact met de rechtsbijstand...Vaelin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:21:
And the plot thickens
***members only***
Zuur. Hopelijk is dit dan ook zo snel mogelijk gefixt.Vaelin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:40:
[...]
De bedoeling was om er vanaf maart in te zitten maar dat zit er sowieso niet meer in.
I have stability. The ability to stab.