Airco en berging probleem met de buren

Pagina: 1
Acties:
  • 17.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxial
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-01-2022
Hallo,

Ik wilde graag andermans mening horen, over een conflict wat met mijn buurman speelt.
Mijn bovenbuurman wilde de bergingen herschikken, zodat hij van zijn berging een slaapkamer kon maken.
Ik ging daarmee akkoord en er werd van mij ook een 1m2 verkocht, zodat zijn slaapkamer goed tot zijn recht kwam.
Wel stelde ik dat mijn berging afsluitbaar kan zijn, zodat spullen er veilig kunnen staan, ik was toen vaak in het buitenland en heb ook plannen om het appartement te verhuren.
Toen ik terugkwam schetste mijn verbazing dat hij een deur in mijn berging naar zijn slaapkamer had gebouwd , waar alleen hij de sleutel van had.
Omdat ik toch wel vertrouwen had in deze buurman, had ik daar toen (2019) niet echt een punt van gemaakt.Hij gebruikt soms recht van overpad om vanaf zijn slaapkamer naar de voorkant van het pand te lopen, omdat daar het touw en blok bevestigd kan worden.
Tot op een keer hij in mijn berging aan het meten was, zonder mijn toestemming en weer wat m2 wilden kopen onder het mom dat we een crisisjaar tegemoet zouden gaan met corona.
Dit zette bij mij de boel op scherp omdat het intrusief voelde dat hij zich bemoeide met mijn financiële positie en ook ongevraagd in mijn berging zat te meten.
Vervolgens kwam ik op het idee om overal sloten op te gooien, zodat zich dat niet nogmaals kon afspelen (ook op de deur naar zijn slaapkamer die hij zelf van zijn kant ook op slot heeft zitten).
Dit voerde ik toen nog niet uit omdat de gemoederen bedaarden en ik een kind op komst had/ andere dingen aan mijn hoofd.
Nu had ik 5 dagen geleden  geklaagd bij hem omdat hij een airco boven mijn balkon heeft gebouwd, die af en toe flinke hoeveelheden condenswater op mijn balkon druppelde. Ik vroeg hem een pijpje naar de afvoer aan te leggen.
Dit deed hij af met " als het regent, is het dan ook mijn schuld?
Dit deed mijn bloed weer koken, omdat er zich al een historie is, verder dan alleen de berging.(andere buren zijn ook weggegaan om andere botsingen)
Hij heeft geen omgevingsvergunning voor deze airco en ik ga nu de gemeente inschakelen en proberen dat ding op die manier weg te krijgen. maar de kans is er ook dat hij dan toch toestemming kan krijgen.
Daarnaast loopt de stroomkabel van die airco ook door mijn berging, hij had destijds gevraagd of dat mocht en ik had daar toestemming voor gegeven.(mondeling niet schriftelijk)Al zei hij dat die door de nok zou lopen, waar hij nu tegen een zijbalk aanzit.
Als statement zou ik die willen doorhakken nu, in mijn berging, of hem sommeren die kabel te verleggen, zijn die opties mogelijk?
Ben ik aansprakelijk als ik die kabel zelf verwijder uit de berging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxial
Ik heb alle deuren trouwens nu goed vergrendeld met hangsloten, inclusief deur die hij had gebouwd naar zijn slaapkamer

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

Kun je iets meer duidelijkheid geven over hoe de woon situatie is? Ik kan het even niet verzinnen namelijk.

Jouw berging komt uit in zijn slaapkamer. Maar het balkon hangt wel boven jou en hij heeft ook nog ergens een berging?

Misschien is het heel simpel. Maar ik snap het nog niet.

Is er een VVE?
Is het vervelend dat een kabel langs een zijbalk ipv een nok loopt?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Adem in... even vasthouden... en adem weer uit....
Rustig, kalm.
Een burenruzie is makkelijk om te beginnen maar heel moeilijk om te beëindigen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxial
Kun je iets meer duidelijkheid geven over hoe de woon situatie is? Ik kan het even niet verzinnen namelijk.

We wonen in een appartementencomplex

Onze bergingen bevinden zich allemaal op de 4de verdieping, maar mijn buurman boven mij, op de derde heeft een interne trap gemaakt naar zijn berging en er een slaapkamer van gemaakt.

dus zijn berging, wat nu een slaapkamer is, zit naast mijn berging op de vierde verdieping dus. Die slaapkamer heeft hij voorzien van een deur naar mijn berging, die hij open en dicht kan maken

de airco hangt boven mijn balkon, die zich op de tweede verdieping bevindt.

er is een vve met 12 leden en het is niet vervelend dat er een kabel loopt, ik was toen ook wel willend.

maar nu de buurman de aanpassing niet wilt maken aan de condens afwatering, wilde ik de kabel, die zijn airco van stroom voorziet, doorknippen in mijn berging, of sommeren dat de kabel weg gaat. mijn welwillendheid is nu namelijk wel weg door deze laatste gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxial
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKnaGZtQf5dHSZZV9npQel4ucAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE742Skfg48GDs7bh8QrCaSe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFIUQGAo4nvPAEeSMP2RlXHA7oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ni7gHSwvWVxpcdSf8pQpYrGT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxial
En hier zijn afsluitbare deur naar mijn berging, wat ik al een bizarre situatie vind, dat iemand anders een deur naar mijn berging bouwt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpA6nYg06HZ2PsKijwM4M0nsiEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQt9FwD8mi53BK5cWytMqEo8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaUT2enP_-UHRF1wl-VpSHSTyjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTITQ7qyuASW7ucala0DUQzC.jpg?f=fotoalbum_largeen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zijn airco lekt op je hoofd als je in de zomer buiten zit. dat is toch waanzinnige overlast? geluidshinder niet eens meegerekend.

lijkt mij dat TS nooit had moeten meewerken aan die illegale woninguitbreiding in de berging. niet vanwege de vierkante meter maar vanwege onvermijdbare privacy inbreuk.
ook lekker als je gaat verhuizen en dit moet uitleggen aan de volgende bewoner dat als ze de berging betreden ze tegen de buurman kunnen aanlopen die in of uit z'n bed stapt.

misschien een advocaat vragen of dit hele gebeuren ongedaan gemaakt kan worden. en weg met die airco ipv. afvoerpijpje toch?

[ Voor 14% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-01-2022 00:05 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxial
Hij heeft een interne trap, dus hoeft niet meer via mijn berging naar de algemene trap.

Daarnaast heb ik die deur nu vergrendeld met hangsloten en een schuif, hij komt er niet meer in zonder toestemming of de boel te forceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wacht ff.. kan dit allemaal zomaar? Is dit koop of huur? ( =Blijkbaar koop te lezen) En mag je zomaar een gat maken naar een berging?

[ Voor 14% gewijzigd door Aapie op 19-01-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxial
Koop, je mag inderdaad intern een trap aanleggen, daar heb ik ook geen problemen mee. Ik had er pas een probleem mee toen ik terug kwam uit portugal en zag dat er bij de afgesproken herverdeling van de vierde verdieping een deur naar mijn berging was aangelegd, en nu al helemaal omdat er een druppende airco zonder omgevingsvergunning boven mijn hoofd hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
Wat je ook doet ga ajb geen kabels zomaar doorknippen. Dat gaat je nog duur komen te staan.

Heb je rechtsbijstand? Die zou ik ook om advies vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bartske op 19-01-2022 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou idd even een paar stappen terug nemen en geen domme dingen gaan doen... Het enige dat je daarmee bereikt is escalatie.
Ik ben bang dat de enige optie dialoog zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:34
Wat heeft hij als reden gegeven voor het plaatsen van een deur?
Vind dat echt te bizar voor woorden.

Vriendelijk verzoeken de deur te vervangen voor een muur en z'n kabels weg te halen uit jou berging, en dan zelf een afvoerpijpje plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe officieel is die verkoop geweest?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:11
heel simpel: van een berging mag niet zomaar leefruimte worden gemaakt ; zijn er wel genoeg ramen etc?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 12:16
daxial schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:14:.
Toen ik terugkwam schetste mijn verbazing dat hij een deur in mijn berging naar zijn slaapkamer had gebouwd , waar alleen hij de sleutel van had.
Omdat ik toch wel vertrouwen had in deze buurman, had ik daar toen (2019) niet echt een punt van gemaakt.Hij gebruikt soms recht van overpad om vanaf zijn slaapkamer naar de voorkant van het pand te lopen, omdat daar het touw en blok bevestigd kan worden.
Hoewel ik het echt bizar vind dat iemand zomaar een deur maakt naar jouw berging toe, lees ik hier ook een stukje “recht van overpad”. Hoe zit dat precies dan? En wat bedoel je met touw en blok? Heeft hij het recht om via jouw berging ergens bij te komen wat anders voor hem ontoegankelijk is?

Zo nee zou ik per direct eisen dat hij de deur verwijderd en het weer maakt zoals het oorspronkelijk was.

[ Voor 3% gewijzigd door NeonovA op 21-01-2022 07:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
VVE -> zijn de wijzigingen ook in de splitsingsakte verwerkt?
VVE -> is het bestuur en de ALV akkoord met de aanpassingen en de airco (buitengevel is gemeenschappelijk)?
Berging naast slaapkamer: Brandwerende scheiding (brandwerende deur)?

Ik vraag me af hoe dit heeft kunnen ontstaan, ik snap de basis van "Goodwill" maar dit gaat wel erg ver!

Is het bestuur überhaupt aktief of is dit een slapende VVE?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
Met @Niels.68, hier heeft duidelijk een VVE zitten slapen. De wijzigingen moeten worden verwerkt in de splitsingsakte. Misschien moet je hiervoor zelfs naar de notaris, omdat de koopakte van de woning wijzigt (de splitsingsakte maakt daar onderdeel van uit). Doe je dat niet, dan kom je (of je buurman) in grote problemen als je het appartement wilt verkopen. De koopakte klopt dan namelijk niet met wat er daadwerkelijk verkocht wordt. De nieuwe bewoners kunnen dan eisen van de buurman dat hij de zaak in de oude staat terugbrengt. Als dat allemaal geregeld is, dan is het nog een groot probleem vanwege andere dingen die al genoemd zijn. Is de verdieping met bergingen geschikt als woonruimte?

Maar dan nog. Die deur hoort daar niet en de buurman moet die vervangen door een dichte muur. Die airco hoort niet op deze manier geinstalleerd te zijn, de condensafvoer moet netjes naar een riool of (desnoods) naar een regenpijp. Ik kan me ook nog voorstellen dat het qua geluid overlast veroorzaakt als je op je balkon zit.

Eisen van je buurman:
  • Dat de situatie officieel wordt verwerkt in de splitsingsakte
  • Dat de situatie met de deur wordt aangepast
  • Dat de airco fatsoenlijk wordt geinstalleerd, dwz de stroomkabel wordt netjes (en conform de richtlijnen! ivm aansprakelijkheid bij kortsluiting) weggewerkt en de condensafvoer wordt ook netjes gemaakt
Als hij niet voldoet aan deze eisen, dan zou ik het koopcontract voor die berging nietig verklaren en eisen van de buurman dat hij alles weer in de oorspronkelijke staat terugbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
daxial schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:47:
Koop, je mag inderdaad intern een trap aanleggen, daar heb ik ook geen problemen mee. Ik had er pas een probleem mee toen ik terug kwam uit portugal en zag dat er bij de afgesproken herverdeling van de vierde verdieping een deur naar mijn berging was aangelegd, en nu al helemaal omdat er een druppende airco zonder omgevingsvergunning boven mijn hoofd hangt.
Maar waarom heeft hij die deur gebouwd?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Yucon

*broem*

Je hebt het over een touw en blok, maar wat is daar nu precies het doel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Ik zou volgen wat @PhilipsFan zegt. En als je rechtsbijstand hebt daar ook contact mee opnemen.

Want ik denk dat je vrij sterk staat (je hebt geen toestemming gegeven voor die deur, die zat er opeens. Meermaals huisvredebreuk, en een airco hoort een goede condensafwatering). Weet je wanneer je niet sterk staat? Als je zelf kabels gaan doorknippen en effectief spullen van een ander sloopt. Dat staat nooit goed bij een rechter of gemeente of VVE.

Daarbij mag een airco nog maar een geluidsdruk van 40dB hebben tot de perceel grens. En de kans is heel klein dat die dat red.... Al is dat voor appartementen misschien anders. Maar je mag ook geen last hebben van dat condens water. Ik krijg binnenkort ook airco, en gaf aan dat het condens zo langs de muur kon lopen. Maar de installateur stond erop dat er een nette afvoer kwam. En dat is bij een hoekhuis waar niemand er last van heeft.....

Eerst via de VVE aangeven dat de airco niet volgens de wettelijke richtlijnen is geplaatst en dat je overlast ondervind. Als die niet meegaan het via de gemeente regelen. In beide gevallen zal de airco weg moeten en dan ben je direct van die kabel verlost.

En voor de toekomst: het is jouw huis. Laat anderen er geen spul doorheen bouwen... Hier had de huurstichting (oud huurhuis dat is opgekocht) een vleermuis kast in ons huis gezet. Was een foutje, maar heb ik meteen ongedaan laten maken. Het is mijn huis, en daar blijf je vanaf....

Want dit brengt enkel gedoe en waardevermindering met zich mee.

Verder klinkt het alsof jij de buurman heel erg tegemoet komt voor zeer kleine ongemakken. Maar als jij echt eens last van hem hebt, is een simpele afvoer aansluiten teveel moeite. Misschien daar je conclusies uit trekken. Maar dat lijk je al gedaan te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 20-01-2022 07:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:48
zeker heel vreemd allemaal

wat ik nog vreemder vind is een berging op de 4de verdieping maar goed dat kan ook aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
Yucon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:42:
Touw en blok gebruik je om spullen te verhuizen, meestal hebben dit soort appartementen geen lift. Overigens is de situatie met die bergingen op de vierde verdieping en het ombouwen naar slaapruimte van de derde niet ongebruikelijk, ken genoeg mensen in Amsterdam die dat zo doen. De deur naar zijn berging is natuurlijk wel ongebruikelijk, my god 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:53
Yucon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:42:
Ik denk misschien in verband met verhuizen? Er zal geen lift zijn aangezien het over vier verdiepingen gaat,
dus dat het op die manier naar boven getakeld kan worden?

Maar ik sla er ook maar een slag naar

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-06 12:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Probeer niet te veel emotie te voeren, dat kan lastig zijn, maar juist in (juridische) discussies is het alleen ruis.

Probeer ook je buurman te begrijpen. Als je hem gaat dwarsbomen bij items waar jij geen problemen bij ondervindt, kun je hetzelfde getreiter terugverwachten.

En ja, jou buurman is niet heel net, maar nee, je moet je niet tot dat niveau verlagen.

Geef bij de buurman aan dat je last ondervindt van zijn airco en hij dit moet oplossen.
Als hij dat niet doet, kun je naar de VvE/gemeente schrijven dat je last ondervindt van zijn airco.
Of zelf een soort afdakje maken, als je de discussie niet de moeite waard vindt.

Wat betreft die deur, mocht de buurman daar iets van vinden, dan geef je aan dat het niet overlegd is en onrechtmatig gebruikt wordt.
Hij gaat echt niet zo'n 'recht van overpad' toetsen bij rechter/VvE, waar het dan uitkomt dat die deur (en slaapkamer) daar überhaupt waarschijnlijk illegaal geplaatste zijn.

Maar aangezien je het opgelost hebt met sloten e.d., zou ik vanuit jou kant daar verder niks mee doen als je d'r geen overlast meer van hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 19:21
Buiten het feit dat het een hele rare uitvoering is, voldoet het ook niet aan de brandveiligheidseisen van het Bouwbesluit! De wand + deur van zijn slaapkamer naar jouw berging dient een brandscheiding van 60 of 30 minuten WBDBO (afhankelijk van een aantal factoren) te zijn! En in de basis ook een zelfsluitende deur voorzien van een deurdranger áls je het al perse zo wil uitvoeren!

Met het oog op verzekeringen die moeilijk kunnen gaan doen in het geval van een brand zou ik dit sowieso al heel snel oplossen!

[ Voor 4% gewijzigd door Chalk op 20-01-2022 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:49
Accretion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:09:

Maar aangezien je het opgelost hebt met sloten e.d., zou ik vanuit jou kant daar verder niks mee doen als je d'r geen overlast meer van hebt.
Met de huidige huizenmarkt is er vast wel een gek te vinden die het zou willen kopen, maar het zou voor mij een flinke afknapper zijn.
Dus stellen dat er geen overlast is door de sloten vind ik wat kort door de bocht om er maar niets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 10:03
PhilipsFan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 00:39:
Die airco hoort niet op deze manier geinstalleerd te zijn, de condensafvoer moet netjes naar een riool of (desnoods) naar een regenpijp.
Dat zou ik maar niet doen zonder een eenweg-klep in die slang ;)
Dat was hier ook eerst (naar de regenpijp) en toen kon het riool het water van de stortbui niet meer kwijt..........
Laat ik het zo zeggen: ik heb de opstal-verzekering kunnen bellen :'(

[ Voor 7% gewijzigd door hackerhater op 20-01-2022 08:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er een VVE? De airco zal nog vóór een omgevingsvergunning eerst moeten worden goedgekeurd door de VVE. (zelfde geldt overigens voor de deur in de berging) Je bent niet de eigenaar van het appartement maar hebt appartementsrecht.

[ Voor 37% gewijzigd door pagani op 20-01-2022 08:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Met de huidige woningnood en het meer thuis zitten begrijp ik best dat je meer woon/leefruimte zoekt binnen de mogelijkheden. Blijkbaar is het bijtrekken van een berging als slaapkamer onder bepaalde voorwaarden best gangbaar als ik dat goed begrijp uit reacties in dit topic. Wat ik echter totaal niet begrijp, nog los van de juridische kant van het verhaal mbt de VVE zelf, waarom de buurman een deur maakt tussen zijn (nieuwe) slaapkamer en jouw berging?!

Voor wat betreft de elektra voor de (misplaatste...) airco, misschien zit dat bij appartementen anders in elkaar maar mag je uberhaupt wel op deze manier de bekabeling aanleggen? Gaat hij wel via 'zijn' stuk van de gevel naar binnen of lopen de koelleidingen ook door jouw berging?

Hier kun je verder niks mee, maar ik vind dit echt een krankzinnige situatie. Opdat dit een mooi topic mag worden! :)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 16:37

LankHoar

Langharig tuig

@daxial wat je ook doet, bedenk je dat je het goed aanpakt. Je buurman heeft er aantoonbaar eem handje van egoïstisch te zijn, je hele hand te nemen ipv een vinger, en lijkt niet mee te willen werken (zoe airco condens). Jij bent anderzijds toegeeflijk (die deur zit er nog steeds). Dat is geen handige combo. Ik zou echt op mijn strepen gaan staan, en buurman vriendelijk doch dringend te sommeren om die deur te verwijderen, alsook die stroomkabel. En die illegaal geplaatste airco zeker aangeven (en vermeld ook je overlast qua water en geluid).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niels.68
Met @Niels.68, hier heeft duidelijk een VVE zitten slapen.
Bij een VVE met maar 12 leden is dat niet ongebruikelijk. Ik neem echter aan dat er ook een partij is die het werkelijke beheer doet (innen servicekosten en aansturen onderhoud), vaak wordt deze partij aangeduid als de VVE terwijl het gewoon personeel is welke door de bewoners wordt ingehuurd. Ik zal sowieso de ontstane situatie daar uitleggen.

Eisen van je buurman:
  • Dat de situatie officieel wordt verwerkt in de splitsingsakte
  • Dat de airco fatsoenlijk wordt geinstalleerd, dwz de stroomkabel wordt netjes (en conform de richtlijnen! ivm aansprakelijkheid bij kortsluiting) weggewerkt en de condensafvoer wordt ook netjes gemaakt
Dit kan alleen als de VVE (de leden dus, ik neem aan dat er geen bestuur is) dit goed keurt met een meerderheid van 80%. Ik doe (wederom) een aanname dat elk lid (appartement) evenveel stemrecht heeft wat zou betekenen dat 10 van de 12 bewoners akkoord moeten gaan.

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Ik weet niet wat ik erger vind. Die airco of die deur.

Kan me niet voorstellen dat de gemeente hier ook aan meewerkt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Laat je overigens niet verleiden om mee te betalen aan de aanpassing van de splitsingsakte, dat kan namelijk nog best prijzig worden. Zeker met 12 leden in een vve.
Ik heb het begin dit jaar moeten doen met 2 leden, en dat kostte al €2500. De notaris moet namelijk aan elke hypotheekverstrekker toestemming vragen om de splitsingsakte aan te passen. Met de tarieven van een notaris (die al een splitsingsakte wil aanpassen, dat zijn er niet zo veel) kost dat makkelijk €300-500 per vve lid. En dan moet de splitsingsakte aangepast worden, nieuwe splitsingstekeningen, een vve goedkeuring, indienen bij het kadaster... Het zal mij niet verbazen dat je boven de €5.000 uit gaat komen voor deze slaapkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsvt
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 16:19
Burenruzie terzijde.

Heb je wel eens de documenten van de VVE en het pand doorgelezen? In mijn oude pand was het verkopen van het berging onderdeel bij het appartement niet toegestaan, met zeer hoge boetes bij de verkoop van het appartement tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
thijsvt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:06:
Burenruzie terzijde.

Heb je wel eens de documenten van de VVE en het pand doorgelezen? In mijn oude pand was het verkopen van het berging onderdeel bij het appartement niet toegestaan, met zeer hoge boetes bij de verkoop van het appartement tot gevolg.
Splitsingsakte (enige malen genoemd)
Huishoudelijk reglement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:27
Hebben we het hier over Nederland of België? Mijn gevoel zegt België.

Voor wat betreft Nederland ==> de VVE dient voor al deze mutaties aangehaakt te worden. Je mag niet doorbreken (constructie aanpassen) zonder VVE accoord, je mag geen airco ophangen zonder VVE accoord, etc. Het pand is niet van jou...je hebt een gebruiksrecht op een specifieke set m2's.

Mocht dit Nederland zijn dan kan ik maar één ding adviseren ==> zet er een advocaat op. Naar je buurman en naar je VVE (ja, ook jezelf dus voor x% voor de rechter slepen, want ook jij bent de VVE).

Is het België, dan kan ik je niet adviseren.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@daxial Wat ik nog niet echt uit het topic naar boven haal, heb je al bij de buurman kenbaar gemaakt dat je toch jouw bedenkingen hebt bij de aanpassingen die hij heeft gedaan? Zo ja, hoe reageerde hij daarop? Als dat net zo is als bij de airco, zou ik er niet al te veel verdere moeite er in steken en zorgen dat alles via de nette, officiele weg bewandeld wordt. Laat hem dus maar alsnog toestemming krijgen voor de VVE (en zo niet, dient hij alles te herstellen naar zoals het was) en de gemeente.

Voor wat betreft de airco, de reactie van de buurman is een beetje egoïstisch, hij zal ook moeten begrijpen dat als hij een airco plaatst hij rekening moet houden met anderen. Helemaal omdat hij de airco dusdanig geplaatst heeft, zodat hij wel de lusten heeft, maar niet de lasten. Je hebt de gemeente ervoor al ingeschakeld, maar zoals anderen hieromtrent ook zeggen (en de verkoop van een gedeelte van de ruimte), laat dit officieel gebeuren, regel dat ook met de VVE. De kosten zijn daarbij voor hem, want hij wilt het aangepast hebben.

Bij sommige VVE's is het niet toegestaan om iets aan de buitenkant te hebben (zoals bij mij dus), wellicht is dat ook bij jou zo, check dus even in de documentatie of met iemand van het bestuur van de VVE (indien beschikbaar).

EDIT:
Lijkt mij overigens ook dat zijn deur naar jouw berging illegaal is, daarvan zou ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken om die te verwijderen en de schade te herstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
Wat een rot situatie.

De airco kan gewoon afvoerbuisje geebruiken je kan gewoon een afvoer aansluiten maar goed dat moet hij wel doen nu kan je eigenlijk geen gebruik maken van je balkon omdat een airco zeker in de zomer continue water moet afvoeren. Dus zeker in de zomer zal het blijven druppelen.

Verder die deur issue is gewoon bizar waarom zou hij daar een deur maken je heb hier geen toestemming voor gegeven. Dus hij moet die gewoon dicht maken lijkt me.

Wij hadden het ooit een in een tijdelijk huur huis maar die hebben we gelijk geblokkeerd door een zware kast voor te zetten. Maar het grotere issue was dat er geuren vandaan kwamen (als ze gingen douchen die dan bij ons in de bijkeuken hing. Was super vreemd. Maar goed het was voor een paar maanden dus boet het ons niet echt maar raar was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 20:26
Wanneer buurman weg is die deur eruit slopen en gat dichtmaken. Buurman zal wel even boos zijn en waarschijnlijk die deur terugplaatsen. Dan zou ik de politie bellen en zeggen "mijn buurman heeft een deur gemaakt in een scheidingswand, wat met mijn privacy etc..."

Balletje zal wel rollen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 11:00
Het lekken van de airco is natuurlijk al overlast, maar qua geluid zijn er sinds 2021 nieuwe regels.
Hij zit zo dichtbij dat ik me niet kan voorstellen dat dit zomaar mag.

Misschien dat deze link helpt:
https://www.rijksoverheid...zaken%20bij%20de%20buren.

Wat betreft de berging, is het lastig, maar ik zie eigenlijk geen reden om die deur te laten zitten.
Is er een specifieke reden waarom daar een deur zit? Hij kan er toch in via zijn kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:45

mwa

Zegt je Buurman ook elke ochtend ook A je to als je hem ziet? Want een beunhazerij zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-06 12:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

celshof schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:49:
[...]
Met de huidige huizenmarkt is er vast wel een gek te vinden die het zou willen kopen, maar het zou voor mij een flinke afknapper zijn.
Dus stellen dat er geen overlast is door de sloten vind ik wat kort door de bocht om er maar niets mee te doen.
Tja, hij kan die deur ook dichtkitten en afstrijken.

De overlast is dan de buurman zelf, niet zozeer die deur.

En ja, niemand wil je huis kopen met zo'n buur, maar daarover gaan klagen gaat de buur echt niet rustig maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niels.68
Accretion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Tja, hij kan die deur ook dichtkitten en afstrijken.
Nee want brandscheiding niet op orde!
Ik zit me ook af te vragen hoe e.e.a. met de trap naar beneden/boven geregeld is.

Interessant topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msd2
  • Laatst online: 20-01-2022
Het is al eerder aangegeven in het topic.
Er mogen geen aanpassingen gedaan worden op de constructie en algemene delen van een appartement. Dit kan alleen via aanpassing van de splitsingsakte. Het aanpassen is een zeer impactvolle klus.

Voor tijdelijke aanpassingen is altijd minimaal een ALV besluit nodig. Wat tijdelijk is, is interpretabel.
Het plaatsen van een airco, en ieder geval een leiding/kabel door muren is niet toegestaan, want dit is een permanente aanpassing op de constructie. Hier is het tal van jurisprudentie van.

Formeel heeft er in jouw situatie ook geen verkoop of verandering van de berging plaatsgevonden. Je bezit het recht van gebruik. De m2 en ruimte liggen vast in de splitsingsakte en jij, en eventuele toekomstige eigenaar, hebben en houden het recht hierop, conform de splitsingsakte.

Je kunt de VVE informeren van de situatie, en als die er niet is, je buurman aangeven de airco en berging te herstellen naar originele situatie. Het VVE bestuur zijn vrijwilligers die zich inzetten voor de bewoners. Dit soort eigen projecten van bewoners is voor hun ook vervelend, om hier hun tijd aan kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoPiDo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben vooral benieuwd hoeveel de buurman betaald heeft voor die aantal vierkante meters berging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het lijkt me een buurman die zich van alles toeeigend. Is die berging niet van hem met die ruil? (moet ook notarieel, maar dat zal het dan zeker niet zijn). Volgens mij hij voor al die dingen (airco, deur) ook toestemming hebben van de vve, het lijkt me sterk dat hij die heeft (want jij bent ook vve en je wist van niks).

Wat iritant zeg, je berging zo raar. Je balkon onbruikbaar. Je zou de rijdende rechter of Frank Visser aan kunnen schrijven, volgens mij zien die er wel een aflevering in.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 20-01-2022 14:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

Chalk schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:19:
Buiten het feit dat het een hele rare uitvoering is, voldoet het ook niet aan de brandveiligheidseisen van het Bouwbesluit! De wand + deur van zijn slaapkamer naar jouw berging dient een brandscheiding van 60 of 30 minuten WBDBO (afhankelijk van een aantal factoren) te zijn! En in de basis ook een zelfsluitende deur voorzien van een deurdranger áls je het al perse zo wil uitvoeren!

Met het oog op verzekeringen die moeilijk kunnen gaan doen in het geval van een brand zou ik dit sowieso al heel snel oplossen!
Gipsplaten staan wel bekend om hun brandwerendheid :)

8)7 Ongeacht de deur, dit moet je toch niet willen zo.

Er is nog een andere reden dat het niet mag;

Het is niet aangeduid als woonruimte. Het is immers een berging. O.a. WOZ zal niet foutief bepaald worden.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-06 20:08
Dit kan best eens een interessant topic worden.

Mijn grootste vraag is: hoezo zit die deur überhaupt in de berging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
@daxial Misschien een update/antwoord op een aantal vragen mogelijk?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• daxial
Ik had vandaag een zeer lange werkdag, morgen namiddag zal ik iedereen beantwoorden en updaten!, Sowieso wil ik iedereen bedanken voor hun inzicht en meedenken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
daxial schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:17:
Ik had vandaag een zeer lange werkdag, morgen namiddag zal ik iedereen beantwoorden en updaten!, Sowieso wil ik iedereen bedanken voor hun inzicht en meedenken.
Is de werkdag al voorbij? Ik ben zo nieuwsgierig.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 10:05

Freakie1NL

Grote Baas

Makkelijk schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Denkt dat de buurman hem heeft opgesloten op een plek zonder telefoon. :+

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Freakie1NL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Denkt dat de buurman hem heeft opgesloten op een plek zonder telefoon. :+
Als hij hem opgesloten heeft in zijn berging kan hij nog ontsnappen via de slaapkamer van de buurman :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Makkelijk schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Ik durfde het niet (weer) te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat een ellende dit. En mogelijk omdat TS dacht: een paar honderd euro kan ik goed gebruiken.

Eveneens benieuwd naar de antwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Lijkt me een situatie die TS zelf gecreëerd heeft door toe te stemmen, de buurman heeft nu het idee dat hij kan doen wat hij wil aangezien TS geen duidelijke grenzen stelt. Gezien het al 2-3 jaar bezig is lijkt het me moeilijk dit nu nog recht te zetten. Ik zou er zelf niet aan beginnen en door een derde partij laten bemiddelen (VVE, advocaat, ... )

Een wijze les voor in de toekomst. Ik ben enorm beschermend over mijn eigendom. Zo wil de buurman links 20cm op mijn erf bouwen, de buurman rechts wil 30cm. Als ik alles gewoon toesta benadeel ik mezelf alleen maar. Ze hebben hun eigendom geïnspecteerd bij de aankoop en wisten op voorhand waaraan ze begonnen. Hun probleem hoeft niet mijn probleem te worden. Iedereen wil een goede buurman zijn (denk ik toch), maar het is ook jouw woning, jouw eigen comfort komt eerst!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 11:38
Geregistreerd op 19 januari 2022, laatste wijziging 19 januari 2022.

kleine kans dat we die weer terug zien

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
Xanthine schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:17:
Lijkt me een situatie die TS zelf gecreëerd heeft door toe te stemmen, de buurman heeft nu het idee dat hij kan doen wat hij wil aangezien TS geen duidelijke grenzen stelt. Gezien het al 2-3 jaar bezig is lijkt het me moeilijk dit nu nog recht te zetten. Ik zou er zelf niet aan beginnen en door een derde partij laten bemiddelen (VVE, advocaat, ... )

Een wijze les voor in de toekomst. Ik ben enorm beschermend over mijn eigendom. Zo wil de buurman links 20cm op mijn erf bouwen, de buurman rechts wil 30cm. Als ik alles gewoon toesta benadeel ik mezelf alleen maar. Ze hebben hun eigendom geïnspecteerd bij de aankoop en wisten op voorhand waaraan ze begonnen. Hun probleem hoeft niet mijn probleem te worden. Iedereen wil een goede buurman zijn (denk ik toch), maar het is ook jouw woning, jouw eigen comfort komt eerst!
De verjaringstermijn is wel wat langer dan 2-3 jaar hoor, dus je hebt zeker nog een kans als dit niet rechtmatig is om hier nog wat aan te doen.

En natuurlijk is voorkomen beter dan genezen maar daar heeft de TS geen fluit aan, dus heel fijn dat je het zelf allemaal goed in de gaten houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 25-01-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Bartske schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:33:
[...]

De verjaringstermijn is wel wat langer dan 2-3 jaar hoor, dus je hebt zeker nog een kans als dit niet rechtmatig is om hier nog wat aan te doen.

En natuurlijk is voorkomen beter dan genezen maar daar heeft de TS geen fluit aan, dus heel fijn dat je het zelf allemaal goed in de gaten houdt.
De verjaringstermijn is inderdaad langer. Maar moest mijn buurman toestemmen en dan 3 jaar later opeens zeggen dat hij er niet akkoord mee is, wel, dan zou ik er ook een probleem van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

daxial schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:32:

We wonen in een appartementencomplex

Onze bergingen bevinden zich allemaal op de 4de verdieping, maar mijn buurman boven mij, op de derde heeft een interne trap gemaakt naar zijn berging en er een slaapkamer van gemaakt.
Dus de buurman woont zowel naast je als heeft zijn berging / slaapkamer boven je?
Die airco, van wie is de muur waarop deze zit gemonteerd?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
torretje2012 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:30:
Geregistreerd op 19 januari 2022, laatste wijziging 19 januari 2022.

kleine kans dat we die weer terug zien
Ook jullie kunnen zien wanneer de TS voor het laatst online is geweest en dat valt nog wel mee.

Dus:
Heb geduld of laat het topic liggen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 19:21
Freakie1NL schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Gipsplaten staan wel bekend om hun brandwerendheid :)

8)7 Ongeacht de deur, dit moet je toch niet willen zo.

Er is nog een andere reden dat het niet mag;

Het is niet aangeduid als woonruimte. Het is immers een berging. O.a. WOZ zal niet foutief bepaald worden.
Brandwerendheid van een gipsplaat zegt enkel iets over het bouwmateriaal. Voor de bepaling van de WBD dient de gehele wandconstructie (materialen + opbouw) in beschouwing genomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:01
Neem contact op met jouw rechtsbijstand als je die hebt, en anders als de VvE een beheerder heeft, daar contact mee opnemen. Als er al een bestuur is, denk ik dat die jou ook niet kunnen helpen, die zullen de kennis niet hebben, maar ook waarschijnlijk niet tegen die buurman in willen gaan (aangezien er al meer buren zijn vertrokken).

Houdt er wel rekening mee dat dit ook voor jou vervelend uit kan gaan pakken. Je hebt namelijk meegewerkt aan het laten ontstaan van een situatie die waarschijnlijk niet conform de splitsingsakte is, dus je zal ook kosten gaan hebben om die situatie weer terug te draaien. Nu zal dat waarschijnlijk beperkt blijven tot het "terug" moeten kopen van jouw deel van de berging omdat je die niet had mogen verkopen en de buurman de structurele aanpassingen heeft gedaan.

Maar nog een tip, volg het advies van jouw andere buren die al vertrokken zijn. Hoe dit ook gaat eindigen, die buurman zal jou het leven zuur gaan maken, maar precies binnen de regels zodat niemand wat kan doen. Want als hij alles terug moet draaien, zal dat geen goedkoop geintje zijn, en is het allemaal jouw schuld in zijn ogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
bombadil schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Dus de buurman woont zowel naast je als heeft zijn berging / slaapkamer boven je?
O.a. Amsterdam staat vol met dit soort appartementencomplexen, dus ik vermoed dat het als volgt in elkaar zit:
Van beneden naar boven heb je het volgende. Begane grond (Hs) is een appartement met een eigen voordeur, een tuintje en een schuurtje. Naast die voordeur is de voordeur waar het trappenhuis voor de appartementen die daarboven liggen achter zit. Boven de begane grond heb je appartementen I, II en III, elk met een eigen toegangsdeur die uitkomt op het trappenhuis. Het trappenhuis gaat nog verder naar de zolder (boven appartement III), waar de bergingen van I, II en III zich bevinden. De bewoner van III heeft daarnaast ergens in zijn eigen appartement een trap gemaakt naar zijn eigen bovenliggende berging, zodat hij niet via het algemene trappenhuis hoeft. I en II kunnen dus nog steeds hun eigen berging bereiken via het trappenhuis.

Volgens mij woont OP dus op II en buurman op III. Buurman woont dan boven OP, en hun bergingen op de vierde verdieping liggen naast elkaar. Buurman heeft de airco opgehangen aan de buitenkant van zijn eigen appartement, en OP heeft zijn balkon daar dus recht onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathia
  • Laatst online: 01-03 17:07
bombadil schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Edit: o ik zie dat Kurma ook al geregeerd heeft. Dat is precies hoe ik de situatie voor me zie.

Zoals ik het begrijp: de buurman woont boven TS, de bergingen zijn op de verdieping boven de buurman. Buurman woont dus direct onder de bergingen, heeft daar een interne trap gemaakt om de vertrekken te verbinden en de berging omgebouwd tot (slaap)kamer. Misschien dat het trapgat teveel ruimte innam, daarom kwam buurman op het idee om een deel van de berging van TS ter uitbreiding aan te kopen. Om zichzelf toegang te verschaffen tot de hijsbalk (?) aan de straatzijde van de woning om spullen makkelijk van en naar zijn berging annex slaapkamer te vervoeren heeft de buurman, zonder te overleggen, een deur gemaakt in de berging van TS.

Dit gaat op ieder niveau werkelijk alle perken te buiten. Alleen al daaruit kun je afleiden dat er hoogstwaarschijnlijk geen vergunning verleend is, niet vanuit de overheid en ook niet vanuit de VvE. Ik vraag me namelijk ten zeerste af of je zomaar een berging om mag bouwen tot een slaapkamer / woonvertrek. De VvE heeft waarschijnlijk niet eens weet van de situatie.

'Buurman eigent zich het recht van overpad toe". Het recht van overpad is niet een of ander universeel mensenrecht ofzo dat je uit de lucht kunt grijpen, zoiets moet gewoon notarieel vastgelegd worden. Maar kan dat überhaupt in een binnenruimte, het lijkt me sterk.

Die situatie met de airco zou relatief makkelijk op te lossen moeten zijn, ware het niet dat de buurman zich gedraagt als een eersteklas hufter.

Je zult hoe dan ook actie moeten ondernemen, niets doen is geen optie. Dit gaat zich wreken, op z'n laatst als je je appartement wilt verkopen. Wat heeft die vierkante meter berging je opgebracht? 3k op z'n hoogst? Bedenk hoe jij uit deze situatie wilt komen, zoek uit wat de kosten zijn van verschillende scenario's (situatie terugdraaien, aktes aanpassen etc), en overleg met de VvE. Daarna eventueel juridische stappen. Emotie is nooit goed in dit soort situaties, probeer zakelijk te blijven. Succes, vervelende leercurve dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

TTLCrazy

Listen to Frankie

Hoe de fuck ga je in godsnaam ooit accoord met een deur in JOUW berging naar ZIJN slaapkamer. Never nooit niet dat ik dat had geaccepteerd. En die airco moet hij gewoon aanpassen zodat het condenswater niet bij jou uitkomt.

En wat @Freakie1NL al aangeeft, het is een berging, geen woonruimte.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
*knip*
Niet doen aub.

[ Voor 78% gewijzigd door tweakduke op 29-01-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Misschien is het toch uit de hand gelopen met de buurman? :S

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 11:38
tweakduke schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Ook jullie kunnen zien wanneer de TS voor het laatst online is geweest en dat valt nog wel mee.

Dus:
[mbr]Heb geduld of laat het topic liggen.[/]
voetvolk kan dit niet zien en krijg stilaan het vermoeden dat ik gelijk krijg

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
torretje2012 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:51:
[...]

voetvolk kan dit niet zien en krijg stilaan het vermoeden dat ik gelijk krijg
22 januari 13:33 maar denk wel dat je gelijk hebt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan doe ik het topic op slot. @daxial als je weer wat wil posten in het topic, laat het ons weten :)

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.