• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Ik mis eigenlijk een algemeen topic waar je over muziek kunt discussiëren (de muziek zelf (een nummer, een album, een EP, of de verhalen erachter) of nieuwe/oude muziek aan medetweakers aan kan bevelen. Of misschien heb je laatst ergens een (in jouw ogen) legendarisch concert 'opgevist' en raadt je je medetweaker aan deze te gaan kijken.
Of wellicht heb je laatst een documentaire over een artiest of band gezien die je je medetweakers aanraadt.
Eigenlijk veel over muziek wat nog niet in andere muziektopics besproken wordt.

Om zelf met de deur in huis te vallen:

Is het je smaak en hou je van muziekhistorie, of vraag je je af hoe het achter de schermen ging bij de best verkopende band ooit, dan moet je echt 'Get Back' op Disney+ kijken!

Het is af en toe wat langdradig, maar om hun werkproces te zien (aan het einde van hun samenwerking) waar je een nummer als Get Back hoort ontstaan, maar ook de awkward situaties te zien (het boterde al een tijdje niet tussen onze Fab4), tot aan het moment van hun legendarische laatste live-optreden.

Mijn moeder was in haar jeugd een Beatle-fan en heb dat daardoor van huis uit ook wel meegekregen, maar ik heb de laatste weken wel aardig het Beatle-virus te pakken door deze docu.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:30

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hopelijk mag ik deze vraag in je nieuwe topic stellen.

Ik ben sinds kort helemaal fan van een nieuw soort muziek (voor mij dan, aangezien ik doorgaans naar rock en 80s luister) een soort folk/dance achtige combo.

Wellerman - Nathan Evens ft. 220 Kid
Dolly Song - Vize, Leony
Thunder - Gabry Ponte

Hebben jullie tips voor meer van dit soort nummers?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Mad-Matt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:55:
Hopelijk mag ik deze vraag in je nieuwe topic stellen.

Ik ben sinds kort helemaal fan van een nieuw soort muziek (voor mij dan, aangezien ik doorgaans naar rock en 80s luister) een soort folk/dance achtige combo.

Wellerman - Nathan Evens ft. 220 Kid
Dolly Song - Vize, Leony
Thunder - Gabry Ponte

Hebben jullie tips voor meer van dit soort nummers?
Ik vermoed dat je deze vraag beter hier kunt stellen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb de laatste tijd wat tips geplaatst in Het rare/wazige/vage/weirde muziek topic en iets langer geleden in [YSLT] You Should Listen To ...
En soms post ik in wat genre-specifiekere draadjes.

Een 'algemeen' topic heeft (wat mij betreft) een behoorlijke kans om of te verzanden in een topic waarbij het midden van de weg behoorlijk betreden wordt, maar de bermen buiten beschouwing worden gelaten, of in een linkdump waarbij een youtube-filmpje neergekwakt wordt, zonder verhaal...
En dan moet je (met gevaar voor eigen trommelvliezen) gaan klikken... als je al nieuwsgierig genoeg bent ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 17:34
Een flinke bump, maar toch even aandacht voor Taylor Hawkins van de Foo Fighters die overleden is, onverwacht tijdens de tour, op 50 jarige leeftijd. Een uur voor het optreden is ie dood op z’n hotelkamer gevonden.

Een enorm gemis omdat het een fantastische muzikant was en hij en Dave als twee broers de Foo Fighters maakten in mijn ogen. Veelzijdige artiest die naast fantastisch drummen ook nog een goed liedje kon zingen.

Ben er zelf wel enig sinds verdrietig over ook al staat zo iemand ver van je af.

Een quote van Dave Grohl over Taylor:
"Tearing through the room like an F5 tornado was Taylor Hawkins, my brother from another mother, my best friend, a man for whom I would take a bullet. Upon first meeting, our bond was immediate, and we grew closer with every day, every song, every note that we ever played together. I am not afraid to say that our chance meeting was a kind of love at first sight, igniting a musical "twin flame" that still burns to this day. Together, we have become an unstoppable duo, onstage and off, in pursuit of any and all adventure we can find. We are absolutely meant to be, and I am grateful that we found each other in this lifetime."

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee