Hoop op wat advies van ervaringsdeskundigen, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Zo te zien bieden alle grote fabrikanten prima oplossingen voor warmtepompen en zijn er net zoveel opties voor SWW, en hebben tweakers allemaal hun persoonlijke voorkeur.
We zijn onlangs verhuisd, en hebben de volgende situatie:
- Relatief nieuw huis uit 2012, vrijstaand
- Beneden ongeveer 130m2, boven 80m2
- Zowel beneden als boven volledig vloerverwarming
- WTW Orcon HRC-300
- 18 zonnepanelen totaal 5040 wp
- Goed geisoleerd, overal triple glas (muv dakramen)
- Nu ongeveer gasverbruik van 0,43 M3 per graaddag, verwacht plusminus 1400 m3 op jaarbasis nodig te hebben. Ketel is een Nefit Topline Compact HRC25/CW4
- Aanvoer staat op 40 graden max, maximale modulatie op 6.3 KW. We hebben het overdag 21 graden in huis, nachtverlaging tussen 22:00 en 07:00, huis koelt dan tussen de 1 en 0.5 graad af.
Ik vermoed met een 6-7 KW warmtepomp uit te kunnen, maar ben voornamelijk op zoek naar combinaties van WP en SWW (boiler?).
Kunnen bv verschillende merken goed met elkaar gecombineerd worden?
Zit er verschil tussen de vele soorten SWW boilers?
Heeft het synergie voordelen om juist alles van 1 merk te nemen, bv Vaillant Arotherm plus met Unistor Plus?
Is het juist beter om een Panasonic Aquarea te nemen met een Edel Auer Eau?
We zijn onlangs verhuisd, en hebben de volgende situatie:
- Relatief nieuw huis uit 2012, vrijstaand
- Beneden ongeveer 130m2, boven 80m2
- Zowel beneden als boven volledig vloerverwarming
- WTW Orcon HRC-300
- 18 zonnepanelen totaal 5040 wp
- Goed geisoleerd, overal triple glas (muv dakramen)
- Nu ongeveer gasverbruik van 0,43 M3 per graaddag, verwacht plusminus 1400 m3 op jaarbasis nodig te hebben. Ketel is een Nefit Topline Compact HRC25/CW4
- Aanvoer staat op 40 graden max, maximale modulatie op 6.3 KW. We hebben het overdag 21 graden in huis, nachtverlaging tussen 22:00 en 07:00, huis koelt dan tussen de 1 en 0.5 graad af.
Ik vermoed met een 6-7 KW warmtepomp uit te kunnen, maar ben voornamelijk op zoek naar combinaties van WP en SWW (boiler?).
Kunnen bv verschillende merken goed met elkaar gecombineerd worden?
Zit er verschil tussen de vele soorten SWW boilers?
Heeft het synergie voordelen om juist alles van 1 merk te nemen, bv Vaillant Arotherm plus met Unistor Plus?
Is het juist beter om een Panasonic Aquarea te nemen met een Edel Auer Eau?