Doorstroom Apparaat als invoer voor Hotfill keuken boiler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zula Zabor
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-02-2022
In mijn keuken heb ik nog een geiser(gas). Ik wil de keuken onderhanden nemen en de geiser niet terug laten komen. Scheelt ook in schoonmaaktijd als ik kijk hoe vaak ik het plafond moet schoonmaken.
Omdat een keuken boiler al snel de hele dag aan staat en wij met 2-en niet echt vaak warm water nodig hebben, handen wassen, afwassen ( met de hand ), thee koken en ook voor schoonmaak. Volgens mij is een normale boiler dus duur. Ik dacht daarom aan een doorstroom apparaat die mijn Hotfill boiler in een korte tijd kan aanvullen met 45⁰C water en een hotfill gebruikt standaard maar 450 watt. Dus heb ik veel warm water nodig doet de doorstromer het werk en heb ik weinig heet water nodig doet doen ze beide hun taak.

Kan iemand hierop kunnen reageren met kennis van energie besparing, Want als het geen besparing geeft heeft het dus geen zin.
Dan graag een goed advies in wat te gebruiken
met vriendelijke groet.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Er is x hoeveelheid energie nodig om y hoeveelheid water te verwarmen.
Wat je kan veranderen is waar die x vandaan komt (gas, electra, zonneboiler etc.)
Wat je niet kan veranderen is hoeveel energie je nodig hebt om een hoeveelheid water op te warmen.

Je plan gaat geen energie besparen. In beide gevallen komt de benodigde energie uit het stopcontact, je varieert alleen de snelheid waarmee het eruit wordt gehaald. (als je een uur lang 50km/h rijd ben je net zover als wanneer je 30min 100 km/h gaat)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wie zegt dat de doorstromer op elektriciteit is? Die kan toch evengoed op gas zijn? De reden waarom wij geen hotfill boiler hebben genomen is dat we niet willen dat de ketel elke keer aanslaat als we een beetje warm water hebben gebruikt uit de boiler om de handen te wassen. De afstand ketel > boiler is bij ons erg lang en het duurt dus ook lang eer er warm water uit de leiding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:55

ericplan

5180 Wp PV

De keus voor een elektrische keukenboiler is niet vreemd. Belangrijk dat de boiler niet teveel stilstandsverlies heeft. Dat scheelt per merk en wordt verder toegelicht in de topics die hierover al zijn.
Een Quooker is de duurste oplossing, maar een goedkope oplossing zoals een boiler van de Gamma kan ook. De 7 liter Quooker Combi is genoeg voor de handafwas, weet ik uit eigen ervaring. Met een Quooker heb je ook direct echt kokend water voor de thee.

De topics:
Ervaringen met kokend waterkranen

Quooker en Boilers stroombesparing

[ Voor 20% gewijzigd door ericplan op 20-01-2022 21:19 . Reden: link toegevoegd ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zula Zabor
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-02-2022
@Arjan Tuurlijk, zo vanzelfsprekend dat ik er niet aan dacht. En als een Hotfill de hoogst gevraagde temperatuur heeft is het verlies van straling ook gelijk. Dus geen enkele besparing.

@Admiral Freebee Het doorstroom apparaat zou idd op elektra zijn. Wij hebben een zelfde situatie onze CV staat op de zolder en er ligt geen WW-buis naar de keuken. Ook omdat daar al een geiser hing. Dus de oplossing zal gelijk aan die van jou gaan worden.

@ericplan Van warmte afgiften door straling weet ik wel iets. Ik zou de boiler ook nog kunnen in pakken met pir en een reflectielaag aan de buitenkant waardoor het stralingsvermogen behoorlijk wordt verkleind. Zoiets als wat voor de bouw wordt gebruikt op daken maar dan iets dunner, bv een R van 1,8 of zo.

Jullie alle bedankt, ik denk dat ik een duidelijke input heb gekregen en een beslissing kan nemen. Fijn dit was ook nog eens de eerste vraag op dit forum.

Zz
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_