• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:26
Dit topic is bedoeld om specifiek ervaringen met de omicron variant te delen.

Het kan helpen in de beslissing om na besmetting wel of niet in isolatie te gaan binnen het gezin.

Wij hebben nu een positieve test uitslag van mijn vrouw, maar alle ervaringen van mensen om ons heen stammen nog van de delta variant.

Situatie bij ons:
Beide ouders half juli gevaccineerd.
Kinderen nog nooit niet.

Mijn vrouw heeft het op werk opgelopen, kinderen en ik testen nog negatief.

Mijn vrouw begint nu wat klachten te ontwikkelen, moe en hoesten.

Op basis van de ervaringen met delta zouden wij niet isoleren.

Maar we twijfelen nu, wat als mijn vrouw 2 weken klachten houdt? Is dat te verachten bij een Omicron besmetting?

Isolatie binnen het gezin lijkt ons erg lastig in de praktijk te brengen, maar zou betekenen dat wij allemaal over 5 dagen een GGD test inplannen.

Wanneer wij geen isolatie toepassen, moeten we 5 dagen nadat mijn vrouw klachtenvrij is een GSgD test inplannen.

Maar wat zijn jullie ervaringen met omicron? Ik weet dat de dominantie nog kort geleden is, dus ervaringen komen eigenlijk nu pas binnen.

Waarom denken wij zelf dat mijn vrouw omicron heeft? Zelftest neus was negatief, met keel erbij positief. Dit schijnt typerend voor Omicron te zijn.

• Tweak_ers
Ik ben wat aan het zoeken, in Zuid Afrika is het natuurlijk al lang geweest, dus genoeg ervaringen:

Die patiënten waren erg vermoeid, maar niemand had klachten over smaak- of reukverlies.

“ In de meeste gevallen waren het gezonde mannen die zich erg vermoeid voelen en klagen over een pijnlijk lichaam.”

Wat ik nog niet goed kan inschatten is de duur van klachten bij Omicron. Hoe lang houden klachten doorgaans aan.

Door de vermoeidheid en pijn in het lichaam, lijkt het nu heel erg op griep. Een goede griep kan zo 2 weken aanhouden.

[Voor 27% gewijzigd door Tweak_ers op 14-01-2022 03:09]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 02:03

Nobby

Nuts!

Ik heb een golf van Omicron gezien bij mijn collega's in de UK en US.

Het lijkt erop dat ie niet zo heftig is als de Delta. Ik heb zelf nog geen Corana gehad voor zover ik weet.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Tweak_ers
Nobby schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 03:10:
Ik heb een golf van Omicron gezien bij mijn collega's in de UK en US.

Het lijkt erop dat ie niet zo heftig is als de Delta. Ik heb zelf nog geen Corana gehad voor zover ik weet.
dan gaat het waarschijnlijk om ziekenhuis ervaringen?
Wij hebben persoonlijk enkel positieve verhalen uit de omgeving als het om Delta gaat. Het ging om weinig tot geen klachten. Soms hoesten, soms een snotneus.

Daarbij lijkt de Omicron besmetting van mijn vrouw wel heftiger, vermoeidheid (uitgeput voelen), licht hoesten en overal pijn in het lichaam.

Quarantaine is veranderd, als je positief test: minimaal 7 dagen quarantaine, ook als je eerder klachtenvrij bent. Maar is dat te verwachten? Of kan dit langer gaan duren dan 7 dagen?

Lastige keuzes met isolatie, we hebben bijvoorbeeld één badkamer en één keuken.

Los van de vraag of isolatie niet veel te laat is, gezien Omicron erg besmettelijk lijkt te zijn.

Maandag en dinsdag waren de eerste werkdagen van mijn vrouw, daarvoor had zij vakantie. Verder kwamen we eigenlijk nergens.

Dus de tijd tussen besmetten en klachten is zo’n 2-3 dagen lijkt het.

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:51
Bedoel je of de rest van het huishouden in quarantaine moet?

Of dat je binnen het huis elkaar isoleert om de verspreiding binnenshuis te limiteren?

(En is dit tweede (isolatie) in combinatie met quarantaine of als vervanging voor quarantaine?)

[Voor 24% gewijzigd door FuaZe op 14-01-2022 05:47]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:00

Nox

Noxiuz

Edit: nog geen koffie gehad :p

[Voor 90% gewijzigd door Nox op 14-01-2022 06:09]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:58
Hoe kan je weten dat het de Omicron variant is?

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26

Yucon

*broem*

Tweak_ers schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 03:25:
[...]
Lastige keuzes met isolatie, we hebben bijvoorbeeld één badkamer en één keuken.

Los van de vraag of isolatie niet veel te laat is, gezien Omicron erg besmettelijk lijkt te zijn.
Geef je daar niet direct een beetje het antwoord? Het concept van isolatie in huis vind ik sowieso nogal een hoog tekentafelgehalte hebben. In de praktijk is dat zeker bij gezinnen met kinderen gewoon niet realistisch.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:10
Zo er ik weet(3 weken geleden besmetting) is het minimaal 7 dagen quarantaine en mag je naar "buiten" als je 24 uur klacht vrij bent. Met een maximum van 2 weken. Ik heb buiten tussen haakjes gezet omdat je adviseren pas na 14 dagen ook op de wat drukkere plekken te komen waar je makkelijk andere kan besmetten dan wel lastig is afstand te houden.

[Voor 10% gewijzigd door loki504 op 14-01-2022 06:55]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Tweak_ers
FuaZe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 05:46:
Bedoel je of de rest van het huishouden in quarantaine moet?

Of dat je binnen het huis elkaar isoleert om de verspreiding binnenshuis te limiteren?

(En is dit tweede (isolatie) in combinatie met quarantaine of als vervanging voor quarantaine?)
Nee, iedereen zit nu in quarantaine.
Als we nu kiezen voor zelf isolatie van mijn vrouw, dan moeten ik en de kinderen over 5 dagen GGD testen. Bij negatief resultaat, mogen wij het huis weer uit. Maar ja, iedere positieve test in de komende dagen is uitstel.

Als we niet nu voor zelf isolatie kiezen en stel mijn vrouw blijft 2 weken klachten houden, dan ben je gewoon 24 dagen zoet met de officiële regels.

• Tweak_ers
loki504 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 06:53:
Zo er ik weet(3 weken geleden besmetting) is het minimaal 7 dagen quarantaine en mag je naar "buiten" als je 24 uur klacht vrij bent. Met een maximum van 2 weken. Ik heb buiten tussen haakjes gezet omdat je adviseren pas na 14 dagen ook op de wat drukkere plekken te komen waar je makkelijk andere kan besmetten dan wel lastig is afstand te houden.
Klopt voor de besmette persoon, voor de rest van je huishouden gaat daarna de 10 dagen quarantaine in. Bovenop die 7-14 dagen.

• Tweak_ers
Yucon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 06:49:
[...]

Geef je daar niet direct een beetje het antwoord? Het concept van isolatie in huis vind ik sowieso nogal een hoog tekentafelgehalte hebben. In de praktijk is dat zeker bij gezinnen met kinderen gewoon niet realistisch.
Ondanks dat het niet kan, zou je het door de quarantaine regels bijna wel gaan proberen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit wordt niks anders dan een opsomtopic. Zo kunnen we voor elke mutatie wel een nieuw topic openen, wat niet de bedoeling is. Als je een bredere discussie wil hebben, dan zijn er genoeg topics waar je hier je ervaringen kunt delen (oa in
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 of De Covid kroeg

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee