Valt me op dat alles hier gelijk in het extreme wordt getrokken.
Wij zijn in (beperkte) gemeenschap van goederen getrouwd en in de basis is dus het meeste "sam-sam" maar mijn pinpas/pincode, telefoon en computer zijn prive.
Dat houdt niet in dat ze nóóit mijn code zou krijgen of iets op mijn telefoon of computer zou mogen doen/zien maar in de basis is dat van mij en weet ik haar pincodes niet en zij die van mij niet.
Wachtwoord voor de password manager is beschikbaar op een gezamenlijk bekende locatie voor noodgevallen en als ze zou vragen "wat app je" (wat ze overigens nooit doet en ik ook niet) dan laat ik mijn telefoon zien maar in principe zijn een aantal dingen gewoon prive en daar voel ik me prettig bij.
Zelfde voor email en digid, die is prive en dat houdt ik zo, al is het alleen maar om er zeker van te zijn dat ik de enige ben die hem weet en dat een stuk veiliger is dan meerdere personen.
Qua financien hebben we gezamelijke (beleggings) rekeningen voor ons en de kleine en verder onze eigen prive rekening. Heb totaal de behoefte niet om te gaan checken wat er op haar prive spul staat (ook al is de helft van mij) en andersom ook niet.
Een pinpas + code is persoonlijk en aangezien je daarmee ongeveer alles online kunt doen is het gewoon slim die voor jezelf te houden en er veilig mee om te gaan. In een noodgeval zou ze hem heus wel krijgen maar dan heeft ze haar eigen pas wel of maak ik geld over of vul zelf in.
Vrienden krijgen al helemaal mijn pas en code niet, net als dat ze mijn wachtwoorden niet krijgen. Waarom zou je?
Sommige mensen vinden het gewoon fijn om niet alles standaard maar te delen maar dat heeft niet gelijk met wantrouwen te maken.
[
Voor 10% gewijzigd door
GG85 op 12-01-2022 17:24
]