Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:37
Tweak_ers schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 06:33:
[...]

Voor jezelf ja, is er al voldoende onderzoek naar de verspreiding na de boosters? De komende dagen gaat dit duidelijk worden. In ieder geval bij mijn vrouw op werk. Eens kijken of die de overige gezinsleden dan niet meer besmetten.

Je laat immers heel de samenleving mondkapjes dragen, om het risico op verspreiding terug te dringen. Maar mensen waarvan bevestigd is dat ze in contact staan met besmette personen laat je vrij. Je ligt iedere nacht naast je besmette partner, maar ga lekker naar de winkel zonder te testen, dat hoeft pas op dag 5.

Ik vind dit echt zo krom, ik doe morgen ochtend een zelftest in keel en neus. Als die weer negatief is, ga ik weer even boodschappen doen. Zo krom en oneerlijk vind ik dit.

Je raakt mensen kwijt in logica van regels. Dat gebeurde al, maar dit doet er -voor mij- een schepje bovenop!
Fijn, als mijn vrouw dus zondag positief test mag ik gewoon maandag t/m vrijdag voor de klas staan (waarbij ik geen 1,5 meter afstand meer hoef te houden) en mij dan pas te laten testen zolang ik geen andere klachten heb dan normaal... En ik ben altijd al verkouden :9~

Ben benieuwd hoeveel kinderen er positief testen na zo'n week 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15
Bart-Willem schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 00:13:
[...]

Zit jij in de het booster-promotieteam of heb je aandelen Pfizer ofzo? :? Het enige wat écht bekend is, is dat de boosterprikken het aantal ziekenhuisopnames naar beneden heeft gedrukt (in ieder geval overduidelijk in het buitenland, voor Nederland is de data niet heel duidelijk omdat we hier natuurlijk te laat begonnen zijn). Qua besmettelijkheid lijkt er niet bar veel verschil te zijn tussen gevaccineerden met symptomen, geboosterden met symptomen (al is dit wel een aanname bij gebrek aan data) en ongevaccineerden. Maar die data is al maanden bekend, dus ik ben reuze benieuwd waar jij die stelling over dat recent boosteren vandaan haalt.
De eerste resultaten zijn er inmiddels wel die lijken te wijzen op een lagere transmissie voor geboosterden.
https://www.medrxiv.org/c....21268278v1.full.pdf+html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 12:39
President schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 07:57:
[...]

Fijn, als mijn vrouw dus zondag positief test mag ik gewoon maandag t/m vrijdag voor de klas staan (waarbij ik geen 1,5 meter afstand meer hoef te houden) en mij dan pas te laten testen zolang ik geen andere klachten heb dan normaal... En ik ben altijd al verkouden :9~

Ben benieuwd hoeveel kinderen er positief testen na zo'n week 8)
Eindelijk iemand die snapt hoe krom dit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Fuwor schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:06:
[...]

De eerste resultaten zijn er inmiddels wel die lijken te wijzen op een lagere transmissie voor geboosterden.
Lagere transmissie in het geval van bevestigde COVID besmettingen.
Wat heb je dan aan lagere transmissie?!

Als Omicron een R heeft van 4, dan zit je met 30% lagere transmissie nog steeds op R 3.

Het is werkelijk te zot voor woorden.

Maar goed, dankzij deze keuze ben ik vandaag uit quarantaine. Net negatief getest, dus ik ga vanochtend weer eens boodschappen doen.

Ik ben dan wel niet geboosterd, maar zo klaar met dit soort kromme keuzes.

Een restaurant bezoeken gaat mij dan weer te ver, maar mocht hier thuis geen Corona heersen, was ik ook gewoon vanavond naar een restaurant gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Fuwor schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:06:
[...]

Ik snap niet zo veel van die cijfers in dit onderzoek:

Comparing households infected with the Omicron to Delta VOC, we found an

1.17 (95%-CI: 0.99-1.38) times higher SAR for unvaccinated,

2.61 times (95%-CI: 2.34-2.90) higher for fully vaccinated and

3.66 (95%-CI: 2.65-5.05) times higher for booster-vaccinated individuals, demonstrating strong evidence of immune evasiveness of the Omicron VOC.

Our findings confirm that the rapid spread of the Omicron VOC primarily can be ascribed to the immune evasiveness rather than an inherent increase in the basic transmissibility.

Zegt dit niet juist dat Omicron in verhouding tot de delta variant erg snel om zich heen slaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze gaat dicht en een nieuw algemeen deel is er Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.