• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01
Een nieuwe persconferentie in aantocht... Weinig nieuws? We zullen het snel weten, al dan niet op basis van 'Haagse bronnen'.

Ik verwacht eigenlijk alleen dat hoger onderwijs weer open mag en dan misschien per eind januari. Al hebben veel scholen aangegeven de komend weken sowieso nog online onderwijs aan te bieden om het gejojo voor te zijn.

En de rest van de lockdown in stand blijft tot sowieso eind januari en wellicht wel de voorjaarsvakantie (eind februari/begin maart). Of heel misschien weer alles tot 17:00 uur open op een gegeven moment maar nu zeker niet omdat de besmettingen weer oplopen en ze die juist willen voorkomen. Zeker met een nieuwe voorzichtige minister als Kuipers.

[Voor 5% gewijzigd door Deezers op 08-01-2022 10:12]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Onderwijs gaat (gedeeltelijk) open en omdat 2G regeling er niet doorheen is gekomen gaat het kabinet waarschijnlijk de rest dicht houden om zo de burger nog meer te treiteren, mogelijk dat bepaalde zaken zoals kappers wel weer open gaan.

[Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 08-01-2022 10:15]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:00
Ik hoop toch dat ze winkels weer openen op afspraak. Keuken en badkamer uitzoeken via internet is toch klein beetje lastig

Freelance Drupal developer

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Geen peil op te trekken. Realistisch gezien weten ze dat de lockdown weinig tot geen effect heeft, maar het natuurlijk heel onnatuurlijk om in het heetst van de strijd te gaan versoepelen. Als in een oorlog stoppen met vechten en jezelf overgeven... vaak het verstandigste, maar niet wat je makkelijk kan verkopen.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
Deze lockdown voelt echt super onzinnig inderdaad. Daar we meestal achter de feiten aanliepen met het beleid lijken we nu de andere kant opgeslagen.

Ik zeg alles opengooien, we zien wel wat er gebeurt. Ja, er zullen wat ouderen/pechvogels sterven. Enige uitweg uit deze crisis lijkt het virus zelf. Want van lockdown naar lockdown leven gaat volgens mij totaal niet werken. En je gaat mensen echt niet massaal aan de booster krijgen elke 6 maanden tenzij je het verplicht. Wat niet gaat gebeuren (imo kan dat ook nergens goed voor zijn). Heb zelf m'n booster maar ben tegen verplichte vaccinatie. Dan zit er toch nog maar één ding op en dat is de boel opengooien. Yolo! ;)

Ik weet het ook niet. Maar dit is ook niets. Baggerbeleid.

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
Als een idioot boosteren, en alles open gooien. Er moeten weer knaken verdiend worden... Anders hebben we nog jaren last van al die failliete ondernemers / zelfmoorden etc.

Wat mij betreft ook nooit meer een lockdown doen, het is zulke totale bullshit om fysieke winkels dicht te doen. Hoeveel mensen worden nou aangestoken in de bouwmarkt als ze een doos schroeven halen ? Hanteer alleen mondkapjes plichten en reduceer aantallen als het echt de spuigaten uitloopt, maar winkels dichtdoen is gewoon waanzin.

[Voor 49% gewijzigd door Lollercopter op 08-01-2022 12:43]

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:08
Even buiten alles om wat sentimenteel is (oa booster/vax)

Maar de huidige lockdown loopt t/m 14 januari.
En op 14 januari krijgen we dan een persco?
Wat moet ik tegen de mensen zeggen die al een reservering hebben gemaakt bij mij?
Ja ik verwacht dat het verlengd wordt, maar genoeg mensen die zeggen: laten we het maar even afwachten.

Dit keer is communicatie nog erger dan voorheen. Dat hele kabinet vorming kan me gestolen worden. Het is een ander poppetje op een andere plek, maar zelfde resultaat.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Persconferentie is morgen, lees ik net in de Volkskrant.
En het OMT adviseert meer mondkapjes, en dan eigenlijk alleen nog maar FFP2-maskers. Op straat, op school... bij demonstraties ( :P )

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:44
Jester-NL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:00:
En het OMT adviseert meer mondkapjes, en dan eigenlijk alleen nog maar FFP2-maskers. Op straat, op school... bij demonstraties ( :P )
Zouden ze dan toch weer mensen bij voetbal wedstrijden laten komen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:57
mr_evil08 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:14:
Onderwijs gaat (gedeeltelijk) open en omdat 2G regeling er niet doorheen is gekomen gaat het kabinet waarschijnlijk de rest dicht houden om zo de burger nog meer te treiteren, mogelijk dat bepaalde zaken zoals kappers wel weer open gaan.
Als de kapper open kan en de slijterij/snoepwinkel als essentieel gezien worden dan mag wat mij betreft de sportschool ook per direct weer open (net als de rest uiteraard). Zoals nu is het gewoon veel te krom. Doe dan alles of niets, ook de kerk op slot als het niets is :)

Ben heel benieuwd waar ze vrijdag mee komen, maar denk dat we nog wel even door gaan met deze lockdown helaas. Ondanks de hoge besmettingen wel positief dat het minder wordt in de ziekenhuizen. Maar ik heb het idee dat meneer Kuipers een stuk voorzichtiger is dan de Jonge dus open zal t vast niet worden!

<GoT>NightStalker

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
Heb een keer zo'n ffp2 masker gedragen. Daar heb je na half uurtje geen zin meer in. Misschien foute merk gekocht maar mijn oren hadden bloedsporen en erdoor ademen was ... darth vader.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-03 16:35
Het volledige OMT-advies voor de geïnteresseerden.

Voor mij is het belangrijk dat de universiteiten weer open kunnen maar ik hou mijn hart vast. Hoewel ik maar twee dagen online college heb, kijk ik er nu al tegen op en het zou fijn zijn als dit weer fysiek kan voor diegenen die dat willen.

Als de bioscopen en sportscholen ook open kunnen zou het helemaal fantastisch zijn maar ik wil niet te vroeg juichen.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:25

BazzH

Kei-goed...

FFP2 komt volgens mij helemaal niet voor in het advies van het OMT? Het gaat gewoon om die standaard wegwerkmaskertjes, alleen moeten ze nu CE goedgekeurd zijn én medisch. In 2020 kon je daar een boete voor krijgen overigens. :)

Je kunt ze herkennen aan de tekst op de verpakking. :)

Think smart........ Act stupid........

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
BazzH schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:09:
FFP2 komt volgens mij helemaal niet voor in het advies van het OMT? Het gaat gewoon om die standaard wegwerkmaskertjes, alleen moeten ze nu CE goedgekeurd zijn én medisch. In 2020 kon je daar een boete voor krijgen overigens. :)

Allereerst is het natuurlijk een advies om ze te dragen, en wat doen wij als Nederlanders met adviezen? Helemaal. Niets. sorry de hele situatie maakt me wat sarcastisch.

Wat betreft de persco; ik verwacht dat alles gewoon weer open gaat. Iets anders is volstrekt ongeloofwaardig met alle data die we hebben verzameld hebben (en met 'we' bedoel ik iedereen ter wereld maar die vergeten zijn onze regering en het OMT in de CC mee te nemen)

waarschijnlijk ga ik teleurgesteld raken

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

RodeStabilo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Allereerst is het natuurlijk een advies om ze te dragen, en wat doen wij als Nederlanders met adviezen? Helemaal. Niets. sorry de hele situatie maakt me wat sarcastisch.

Wat betreft de persco; ik verwacht dat alles gewoon weer open gaat. Iets anders is volstrekt ongeloofwaardig met alle data die we hebben verzameld hebben (en met 'we' bedoel ik iedereen ter wereld maar die vergeten zijn onze regering en het OMT in de CC mee te nemen)

Ja, het is een OMT advies. Den Haag gaat beleid baseren op dat advies en dán wordt het dus een verplichting. Het is dus nog maar afwachten in welke vorm we dit advies precies terug gaan zien.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32

Dacht het niet. Misschien de hoge scholen.

En als dingen opengaan: alles 2G. En die gaat komende jaren niet meer weg.... :(

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43
Net zoals de afgelopen 2 jaar verwacht ik voornamelijk dat Rutte de meest populaire maatregelen zal aankondigen. Als de luidste mensen versoepelingen willen, dan komen er versoepelingen. Zeker nu net z'n nieuwe kabinet even mooi weer wil spelen natuurlijk.
Grote kans dat de vorige "harde" lockdown daar gewoon alvast voor bedoeld was. Rutte wil natuurlijk niet 4 dagen na de grote stoelendans strengere maatregelen aankondigen omdat ziekenhuizen overlopen, dus heeft hij voor de kerst meer maatregelen genomen die er nu weer af kunnen.

[Voor 35% gewijzigd door RemcoDelft op 10-01-2022 11:41]

• kx22
oh ik vernam op diverse sites dat het 14 januari was.
https://corona-teller.nl/nieuws/persconferenties/
https://www.rtlnieuws.nl/...e-verwachtingen-we-moeten

citaat:
Volgende week bespreekt het kabinet de coronamaatregelen. Het OMT komt woensdag eerst nog met een advies. Daarna zijn er nog verschillende overleggen met de betrokken ministers en vrijdag is er dan weer een persconferentie, op de dag dat de huidige lockdownmaatregelen aflopen.

Vrijdag is 14 januari.

Dan slaat dit toch wel alles, dat er zelfs geen duidelijkheid is wanneer er een persco komt }:O }:O

[Voor 19% gewijzigd door kx22 op 10-01-2022 12:10]

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
In andere landen als Polen en Hongarije hebben de kleine ondernemers altijd massaal scheit aan de lockdowns gehad (mijn ouders wonen in Polen en schoonfamilie in Hongarije). Ze konden letterlijk kiezen tussen dicht gaan en dood gaan van de honger, of open blijven en gewoon gezond verstand ???? 3 keer raden waar de meesten voor hebben gekozen.

We hebben nu letterlijk een maand lang Belgie en Duitsland staan spekken 8)7 ten koste van onze eigen middenstand. Als ze de boel niet open gooien deze week verwacht ik echt een opstand onder de ondernemers. Ik wil ook weer sporten, en naar de kapper. Ik zit hier als een verwildere boskat achter de PC. Als dat uiteindelijk indirect het leven kost van een antivaxer van 50 jaar, so be it. Dit is wat ze zelf ook willen dus ja :z
Die enorme pechvogel van 20-30 die ook de sjaak gaat zijn (al zijn het er maar 100 dan nog is het een enorm drama), is hoe dan ook de sjaak ... is het niet nu, dan wel na golf x,y,z. Je stelt het uiteindelijk alleen maar uit.

Massaal boosteren en dan gewoon alles open gooien, desnoods met een mondkapje.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
BazzH schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Ja, het is een OMT advies. Den Haag gaat beleid baseren op dat advies en dán wordt het dus een verplichting. Het is dus nog maar afwachten in welke vorm we dit advies precies terug gaan zien.
Niet alles wat de regering van het OMT overneemt wordt een verplichting, soms spreekt men van een 'dringend advies'.

La Batterie des Hommes sans Peur

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BazzH schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:09:

Inderdaad, het zou gaan om type II chirurgische mondkapjes en niet FFP2.

Zie https://www.ad.nl/binnenl...innen-en-buiten~a4d89ad0/ voor meer uitleg.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Daarnaast, ik kan mij niet goed voorstellen dat horeca/bouwmarkt/whatever (als het weer opengaat) zou controleren of de klanten wel het juiste masker dragen.

Maar er zullen altijd mensen zijn die de regels wel opvolgen, en dan is er ook al winst :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De gevolgen van de lockdown (geestelijk, sociaal, economisch) vallen veel zwaarder dan het virus zelf, dus de lockdown afschaffen lijkt me de enige logische vervolgstap :)

• kx22
Lollercopter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:40:
In andere landen als Polen en Hongarije hebben de kleine ondernemers altijd massaal scheit aan de lockdowns gehad (mijn ouders wonen in Polen en schoonfamilie in Hongarije). Ze konden letterlijk kiezen tussen dicht gaan en dood gaan van de honger, of open blijven en gewoon gezond verstand ???? 3 keer raden waar de meesten voor hebben gekozen.

We hebben nu letterlijk een maand lang Belgie en Duitsland staan spekken 8)7 ten koste van onze eigen middenstand. Als ze de boel niet open gooien deze week verwacht ik echt een opstand onder de ondernemers. Ik wil ook weer sporten, en naar de kapper. Ik zit hier als een verwildere boskat achter de PC. Als dat uiteindelijk indirect het leven kost van een antivaxer van 50 jaar, so be it. Dit is wat ze zelf ook willen dus ja :z
Die enorme pechvogel van 20-30 die ook de sjaak gaat zijn (al zijn het er maar 100 dan nog is het een enorm drama), is hoe dan ook de sjaak ... is het niet nu, dan wel na golf x,y,z. Je stelt het uiteindelijk alleen maar uit.

Massaal boosteren en dan gewoon alles open gooien, desnoods met een mondkapje.
Hier ook, alsof die 1,5m werd gehouden in horeca/cafe/leisure.
Alleen open/dicht is een ander verhaal.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26
XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Daarnaast, ik kan mij niet goed voorstellen dat horeca/bouwmarkt/whatever (als het weer opengaat) zou controleren of de klanten wel het juiste masker dragen.
Doen ze nu ook al niet in de supermarkt, geneog mensen die of zonder mondkapje lopen, of alleen over mond.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• RodeStabilo
  • Niet online
Als ze de boel niet open gooien deze week verwacht ik echt een opstand onder de ondernemers.
Ondanks dat ik dat ook hoop denk ik niet dat het realistisch is. Zodra de eerste dwangbevel/boete wordt uitgedeeld door een gemeente dooft zo'n lokaal initiatief direct. Dat hebben we vaker gezien.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kx22 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Hier ook, alsof die 1,5m werd gehouden in horeca/cafe/leisure.
Alleen open/dicht is een ander verhaal.
En daarom moet de horeca ook steeds weer dicht. Blijkbaar zijn de compensatieregelingen veel te riant want de horeca doet elke keer weer z’n best om alle maatregelen die bedoeld waren om open te kunnen weer de nek om te draaien.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Of de lockdown wel of geen nut heeft is denk niet zwart wit te benoemen. Wel zie ik diverse winkels zich houden aan de gestelde regels. Andere winkels “doen maar wat” of gaan wel heeeeeeel creatief om met de regels. Zo heb ik al meermaals kleding winkels gezien die een pashokje , spiegel en hun kledingrekken bij de ingang hebben gezet. Valt wat voor te zeggen, maar intussen staan er ook nog eens meerdere mensen bovenop elkaar bij de rekken kleding uit te zoeken.
Tuurlijk, er zijn altijd wel uitzonderingen te vinden maar de kruidvat, trekpleister staan stampvol.

39

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als dat uiteindelijk indirect het leven kost van een antivaxer van 50 jaar, so be it. Dit is wat ze zelf ook willen dus ja :z
Je vergeet de grote groep ernstig zieke mensen die nu wachten op een operatie die icm gebrek aan capaciteit uitgesteld wordt. Dat wordt het echte drama mocht het op de ICs vol gaan lopen als we nu alle remmen los gooien.

Ik zou zelf hopen op een gedeeltelijke opening: dus winkels met mondkapje en max aantal bezoekers, en nog geen bekende brandhaarden als nachtclubs.
Wel restaurants open met vaste zitplaats etc.

Aan het eind van deze maand heeft iedereen zn booster kunnen hebben en is die ook werkzaam (2 weken na de prik).
In de tussentijd goed opletten wat er in andere landen gebeurt, want er is veel onduidelijk nog..

Als je eenmaal alles opent is het echt heel moeilijk om weer een lockdown te doen, dat wil niemand..
stin00 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:10:
De gevolgen van de lockdown (geestelijk, sociaal, economisch) vallen veel zwaarder dan het virus zelf, dus de lockdown afschaffen lijkt me de enige logische vervolgstap :)
Dat is jouw mening. Ik vind dat we nooit een echte lockdown hebben gehad.
Mag je nu naar buiten? Ja? Dan is er geen lockdown. Er is nu zelfs geen avondklok meer.
Dus qua sociale impact valt het wel mee, tenzij je leven bestaat uit dagelijks in de kroeg hangen natuurlijk ;)
Economisch valt het ook mee, economie draait lekker door muv de horeca en de retail zonder webshop.
Maar laat duidelijk zijn dat ik ook net als ieder ander graag van alle maatregelen af wil, hopelijk krijgen we het virus er onder door ons massaal te (blijven) vacinneren.

[Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-01-2022 14:32]

• RodeStabilo
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:26:
Als je eenmaal alles opent is het echt heel moeilijk om weer een lockdown te doen, dat wil niemand..
Dat leek afgelopen december niet zo'n probleem :)

Dat was toen nog te verdedigen met de opkomst van de omicron-variant maar nu een maand verder niet meer.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:37
Dit was echt de meest onzinnige lockdown ooit... Het enige wie het geholpen heeft zijn de ondernemers in België en Duitsland.. En Rutte staat weer strak te verkondigen dat hij zo trots is op de Nederlandse ondernemers. 8)7

Waarom als Nederland toch nooit in de middenmoot? Of we lopen achter de feiten aan of we zijn veel te vroeg.

[Voor 16% gewijzigd door M@cer op 10-01-2022 14:38]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• kx22
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:21:
[...]

En daarom moet de horeca ook steeds weer dicht. Blijkbaar zijn de compensatieregelingen veel te riant want de horeca doet elke keer weer z’n best om alle maatregelen die bedoeld waren om open te kunnen weer de nek om te draaien.
Onzin.
Horeca doet zijn best? Als je gaat zaalvoetballen kan je toch ook niet vragen of de mensen 1,5 van elkaar af willen voetballen?
In de horeca (ook de supermarkten) loop je langs elkaar heen. Je kan onmogelijk een persoon neerzetten om als BOA op te treden.

Sterker nog, waarom niet in de supermarkt? Daar zie ik ook genoeg mensen binnen 1 meter van elkaar praten en sterker nog soms zelfs zonder mondkapje.

Je kan absoluut niet de schuld neerleggen bij de ondernemers.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:48
M@cer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:36:
Dit was echt de meest onzinnige lockdown ooit... Het enige wie het geholpen heeft zijn de ondernemers in België en Duitsland.. En Rutte staat weer strak te verkondigen dat hij zo trots is op de Nederlandse ondernemers. 8)7

Waarom als Nederland toch nooit in de middenmoot? Of we lopen achter de feiten aan of we zijn veel te vroeg.
Omdat we de meest incompetente OMT hebben van de EU (wereld). Deze personen blijken het niet te snappen hoe een virus zich gedraagd en ontwikkeld.. Andere landen zijn hier een stuk beter in.

Voorbeelden
* Mondkapjes
* Verspreiding virus via kleine speeksel deeltjes
* Omicron besmetting vs ziekenhuis opname
* Booster
* Etc.

You only live once, so enjoy the ride.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kx22 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Je kan absoluut niet de schuld neerleggen bij de ondernemers.
Het is steeds hetzelfde riedeltje: Tijdens een lockdown willen ze graag openen en beloven dat ze hun best zullen doen om weer veilig open te kunnen. En zodra ze dan weer open zijn worden alle regels genegeerd en roepen ze om het hardst dat niemand van hun kan verwachten dat ze ook echt handhaven. En als dan de boel weer dicht moet dan komen de krokodillentranen weer. En zo gaat het al twee jaar.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:18
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Het is steeds hetzelfde riedeltje: Tijdens een lockdown willen ze graag openen en beloven dat ze hun best zullen doen om weer veilig open te kunnen. En zodra ze dan weer open zijn worden alle regels genegeerd en roepen ze om het hardst dat niemand van hun kan verwachten dat ze ook echt handhaven. En als dan de boel weer dicht moet dan komen de krokodillentranen weer. En zo gaat het al twee jaar.
Daar snap ik nou echt niks van die tranen. Waarom zouden die mensen huilen? Het is niet alsof hun hele hebben en houden door het putje gespoeld wordt.

Krokodillentranen. 7(8)7

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dehardstyler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Daar snap ik nou echt niks van die tranen. Waarom zouden die mensen huilen? Het is niet alsof hun hele hebben en houden door het putje gespoeld wordt.

Krokodillentranen. 7(8)7
Dat doen ze zelf. Als je eerst beloftes doet en die dan niet nakomt dan heeft dat gevolgen. Ik heb er inmiddels allang geen medelijden meer mee. Wie niet luisteren wil moet het maar in de portemonnee voelen.

[Voor 12% gewijzigd door downtime op 10-01-2022 15:19]

• dehardstyler
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Dat doen ze zelf. Als je eerst beloftes doet en die dan niet nakomt dan heeft dat gevolgen. Ik heb er inmiddels allang geen medelijden meer mee. Wie niet luisteren wil moet het maar in de portemonnee voelen.
Hoppa en we scheren zo even alle ondernemers over een kam. Waanzinnig. d:)b
Er zijn zoveel zaakjes die door elke hoepel die maar gevraagd werd gesprongen zijn en die zitten alsnog in de shit.
Dat je er geen medelijden mee hebt begrijp ik, je hebt immers een mooie IT baan en zit lekker thuis. :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dehardstyler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Er zijn zoveel zaakjes die door elke hoepel die maar gevraagd werd gesprongen zijn en die zitten alsnog in de shit.
Dan moeten de welwillenden hun eigen branchevereniging maar aanspreken. KHN heeft niet bepaald een positieve rol in het geheel.

• dehardstyler
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Dan moeten de welwillenden hun eigen branchevereniging maar aanspreken. KHN heeft niet bepaald een positieve rol in het geheel.
Nou snap ik iets beter waar je reacties vandaan komen. KHN heeft misschien wel wat controversiële uitspraken gedaan, maar dat is toch niet zo gek? Zij verdedigen immers de belangen van horecaondernemers, soms tot het onredelijke aan toe. Ik denk niet dat het dan eerlijk is om zomaar alle ondernemers over een kam te scheren, voor uitspraken die KHN doet. Natuurlijk zeggen zij dat alles open moet, puur eigen belang. :P

• kx22
[...]

Is het echt heel moeilijk om je eens in te beelden in hoe het werkt in de horeca?
Stel jij eens voor hoe je wel zou moeten ondernemen als je een kroeg hebt?

Daarnaast is het een foute gedachte om de schuld bij horeca neer te leggen. Want waar worden de meeste mensen besmet? Thuis/familiefeesten/vrienden onderling. Dus als je de horeca sluit, gebeurd er dan niks meer met het eerder genoemde?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43
[...]

Daarom zou het goed zijn als de overheid eens wat aan handhaving zou doen. Dat doen ze toch ook voor verkeersregels? Dit kost veel meer levens!
Maar i.p.v. gewoon te handhaven komen er eerst waarschuwingen en lage boetes. Het zou zoveel makkelijker kunnen: af en toe controleren, en bij overtreding van de regels gaat die tent verplicht in lockdown zonder staatssteun. Dan kunnen ondernemers die zich wel aan de regels houden gewoon open blijven.

• kx22
[...]

Dat je er geen medelijden mee hebt begrijp ik, je hebt immers een mooie IT baan en zit lekker thuis. :)
Dat laatste denk ik ook....

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dehardstyler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Zij verdedigen immers de belangen van horecaondernemers, soms tot het onredelijke aan toe. Ik denk niet dat het dan eerlijk is om zomaar alle ondernemers over een kam te scheren, voor uitspraken die KHN doet. Natuurlijk zeggen zij dat alles open moet, puur eigen belang. :P
Als belangenvereniging moet je je leden niet kritiekloos napraten maar juist perspectief bieden. Kom met een plan en voer het uit. Alleen maar de leden napraten en de verantwoordelijkheid bij iedereen behalve jezelf zoeken levert de leden uiteindelijk niets op.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kx22 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Daarnaast is het een foute gedachte om de schuld bij horeca neer te leggen. Want waar worden de meeste mensen besmet? Thuis/familiefeesten/vrienden onderling.
Maar dat is een drogreden tenzij je serieus voorstelt dat gezinnen gesplitst moeten worden en dat kinderen hun ouders niet meer mogen zien? Of dat de politie invallen in woonwijken moet doen om mensen te pakken die “illegaal” familie bezoeken?
Het is zo goed als onmogelijk, zowel praktisch als ethisch, om besmettingen in de familiekring aan te pakken. Dus richt men zich op de besmettingen elders. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
kx22 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:02:
Daarnaast is het een foute gedachte om de schuld bij horeca neer te leggen. Want waar worden de meeste mensen besmet? Thuis/familiefeesten/vrienden onderling. Dus als je de horeca sluit, gebeurd er dan niks meer met het eerder genoemde?
Niet helemaal correct wat je hier schetst. Van de meeste besmettingen (67.1% in de laatste rapportageperiode) weten we niet waar deze besmetting is opgelopen. Van de besmettingen waar ze het hebben aangegeven is het een vermoeden dat het op een bepaalde plek is opgelopen.

Of de primaire besmettingsplek dan thuis, de horeca, of een andere locatie is is op basis van de beschikbare informatie vrijwel niet vast te stellen.

• dehardstyler
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Als belangenvereniging moet je je leden niet kritiekloos napraten maar juist perspectief bieden. Kom met een plan en voer het uit. Alleen maar de leden napraten en de verantwoordelijkheid bij iedereen behalve jezelf zoeken levert de leden uiteindelijk niets op.
Wie betaald bepaald. En uiteindelijk wordt de belangenvereniging betaald door de leden, dus wordt mening van de leden verkondigd. Lijkt mij niet gek.

Verder: https://www.khn.nl/nieuws...verantwoorde-heropening-1

Het is niet de KHN die de horeca weer heeft dichtgegooid. De overheid moddert nu ook maar wat aan, laat die eens een plan zien. Ow ja die hadden we: alles opengooien op 25 september net voordat het koud wordt en de verkoudheidsvirussen weer opduiken.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mooi inderdaad, zo’n routekaart die ze uiteindelijk zelf negeren als de boel weer open gaat, en waarmee ze zich een onbetrouwbare partner tonen.

• dehardstyler
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Mooi inderdaad, zo’n routekaart die ze uiteindelijk zelf negeren als de boel weer open gaat, en waarmee ze zich een onbetrouwbare partner tonen.
Leuk hoe je de doelpalen weer verzet. Eerst moeten ze met een plan komen, dan is er een plan maar is het niet goed uitgevoerd. :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
Ik had een beetje de hoop dat men vrijdag in de persconf op z'n minst iets zou versoepelen, maar vandaag:
- OMT adviseert MEER gebruik van mondkapjes
- vandaag een toename van ziekenhuisopnames

Vooral als dat laatste doorzet, denk ik dat we geen versoepelingen hoeven te verwachten. :(

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
horizon1978 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:03:
Heb een keer zo'n ffp2 masker gedragen. Daar heb je na half uurtje geen zin meer in. Misschien foute merk gekocht maar mijn oren hadden bloedsporen en erdoor ademen was ... darth vader.
Ik heb ze ook eens gekocht. Onder het mom van: die zijn vet goed.
Maar ze zitten mij ook als een ramp. Als dat de standaard wordt dan doe ik mezelf wel in lockdown thuis.

• Dennahz
  • Laatst online: 06:52

Dennahz

Life feels like hell should.

enverlin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb ze ook eens gekocht. Onder het mom van: die zijn vet goed.
Maar ze zitten mij ook als een ramp. Als dat de standaard wordt dan doe ik mezelf wel in lockdown thuis.
Pssst: https://cambridgemask.com/collections/all. Deze zitten wel goed. Is FFP2. Koop wel de maskers zonder ventiel als je naar het buitenland gaat. Sommige landen doen daar namelijk moeilijk over (België bijv).

We dragen deze zelf al vanaf het begin en ze zitten echt prima.

Twitter

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17
OMT adviseert straks om FFP2 maskers te dragen, of twee stuks op elkaar. En daarnaast adviseren ze een speciale onderbroek te dragen om verspreiding via de uitgang te voorkomen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dennahz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Pssst: https://cambridgemask.com/collections/all. Deze zitten wel goed. Is FFP2. Koop wel de maskers zonder ventiel als je naar het buitenland gaat. Sommige landen doen daar namelijk moeilijk over (België bijv).

We dragen deze zelf al vanaf het begin en ze zitten echt prima.
Maar het nieuwe beleid gaat dus niet over FFP2 maar wel over type II chirurgische maskers.

• Dennahz

Dennahz

XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Maar het nieuwe beleid gaat dus niet over FFP2 maar wel over type II chirurgische maskers.
Weet ik, maar deze zijn en zitten beter :p

Die wegwerpmaskers zitten verschrikkelijk. Mijn insteek vanaf het begin van de pandemie is altijd geweest: anderen dragen hun masker toch niet goed, dus ik bescherm mezelf wel :)

Denk niet dat er nog veel animo voor is inmiddels, maar wou het toch even meegeven dat deze optie er ook is.

Twitter

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ok, maar kan je die hippe FFP2 maskers dan ook schoonmaken en hergebruiken? De huidige stoffen maskers kunnen zo de wasmachine is, geen idee of dat een issue is voor de maskers met ventiel?
Die wegwerpmaskers zitten verschrikkelijk.
Kost ook een fortuin om ze elke keer opnieuw te moeten kopen.

[Voor 24% gewijzigd door XWB op 10-01-2022 16:58]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18

Deathchant

Don't intend. Do!

horizon1978 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:03:
Dat vind ik wel schromelijk overdreven als je het mij vraagt ;) Ik draag niks anders meer, want gewone mondkapjes, daar adem je gewoon alles via de zijkant mee naar binnen hoor. In ieder geval ik draag ze vaak 3,5u achter elkaar (boodschappen doen in het weekend), geen problemen. Nou weet ik dat ik niks kan zeggen over hoe het voor iemand anders is, en ik geloof ook best dat het soms oncomfortabel aanvoelt door warme lucht in te ademen, maar darthvader en bloedsporen...nee dat lijkt me echt wat te zwaar aangezet.
XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:58:
Ik kan niemand in de beurs kijken, maar 50 euro voor 50 mondkapjes van bijvoorbeeld BlueBec doe ik toch best lang mee. Zijn ook nog zonder grafeen en hebben het DEKRA-testlab doorstaan ;) Ik gebruik gemiddeld zo'n 3 mondkapjes per week dus ik kan toch echt wel wat maandjes vooruit met deze dingen.

[Voor 26% gewijzigd door Deathchant op 10-01-2022 17:03]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dehardstyler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Leuk hoe je de doelpalen weer verzet. Eerst moeten ze met een plan komen, dan is er een plan maar is het niet goed uitgevoerd. :)
Beter lezen. Mijn hele probleem met KHN is juist die mooie beloftes over naleving als ze dicht zijn en dan de regels negeren (en dat ook nog verdedigen) als ze weer even open mogen. Elke keer weer datzelfde kringetje van beloftes doen en die dan niet uitvoeren.

• Dennahz

Dennahz

XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:58:
Ok, maar kan je die hippe FFP2 maskers dan ook schoonmaken en hergebruiken? De huidige stoffen maskers kunnen zo de wasmachine is, geen idee of dat een issue is voor de maskers met ventiel?

[...]

Info

Gebruik ze zelf in ieder geval al vanaf februari 2020. M'n broertje komt dagelijks bij veel verschillende mensen over de vloer voor z'n werk (woningbouw onderhoud, dus tig klanten per dag) en draagt dit type de hele dag, elke dag. Tot op heden nooit besmet geweest. Geen idee of het toeval is natuurlijk ;)

Begrijp ook oprecht niet waarom het kabinet niet gewoon dit soort maskers heeft aangeraden vanaf het begin. Als ik als leek in februari 2020 al wist dat deze maskers beter waren dan de normale van 't Kruidvat, dan zou je toch zeggen dat de experts dat ook zouden moeten weten :)

[Voor 6% gewijzigd door Dennahz op 10-01-2022 17:07]

Twitter

• dehardstyler
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Beter lezen. Mijn hele probleem met KHN is juist die mooie beloftes over naleving als ze dicht zijn en dan de regels negeren (en dat ook nog verdedigen) als ze weer even open mogen. Elke keer weer datzelfde kringetje van beloftes doen en die dan niet uitvoeren.
Ja precies, het lijkt de overheid wel. ;)

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
downtime schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Wie is 'Ze'?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
de branchevereniging of horeca in het algemeen?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Deathchant schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Ik kan niemand in de beurs kijken, maar 50 euro voor 50 mondkapjes van bijvoorbeeld BlueBec doe ik toch best lang mee. Zijn ook nog zonder grafeen en hebben het DEKRA-testlab doorstaan ;) Ik gebruik gemiddeld zo'n 3 mondkapjes per week dus ik kan toch echt wel wat maandjes vooruit met deze dingen.
Dat komt dan neer op ~ 150 euro per jaar, het stoffen mondkapje kost doorgaans ~ 12 euro voor drie stuks en hoef je nooit meer te vervangen. Vanuit dat perspectief is FFP2 toch fors duurder.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

P-Rock schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:18:
[...]

de branchevereniging of horeca in het algemeen?
De branchevereniging vooral. Er zijn vast ook veel ondernemers die hun best doen maar de branchevereniging lijkt vooral te luisteren naar degenen die vinden dat het allemaal hun probleem niet is.

• pagani
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:06:
[...]

[Afbeelding]

Info

Gebruik ze zelf in ieder geval al vanaf februari 2020. M'n broertje komt dagelijks bij veel verschillende mensen over de vloer voor z'n werk (woningbouw onderhoud, dus tig klanten per dag) en draagt dit type de hele dag, elke dag. Tot op heden nooit besmet geweest. Geen idee of het toeval is natuurlijk ;)

Begrijp ook oprecht niet waarom het kabinet niet gewoon dit soort maskers heeft aangeraden vanaf het begin. Als ik als leek in februari 2020 al wist dat deze maskers beter waren dan de normale van 't Kruidvat, dan zou je toch zeggen dat de experts dat ook zouden moeten weten :)
Omdat nog altijd geldt dat dergelijke maskers alleen goed werken als je ze ook goed gebruikt, en in dat laatste zit hem de crux. Plus dat je door zwaarder ademende maskers verplicht te stellen meer uitzonderingsgevallen gaat krijgen (praktisch iedereen met wat zwaardere copd/emfyseem/insert andere ademhalingsapparaataandoening)

[Voor 7% gewijzigd door pagani op 10-01-2022 17:27]

• dehardstyler
XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Dat komt dan neer op ~ 150 euro per jaar, het stoffen mondkapje kost doorgaans ~ 12 euro voor drie stuks en hoef je nooit meer te vervangen. Vanuit dat perspectief is FFP2 toch fors duurder.
Maar als je het stoffen mondkapje elke keer recycled, waarom zou je dat dan niet doen met die FFP2?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dennahz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:06:
[...]

In het begin was er sowieso FFP2 schaarste.

Andere redenen waarom FFP2 (toen) niet aanbevolen werd kan je lezen op https://www.gezondheidenw...l-ffp2-mondmaskers-dragen

Plus, toen was er nog geen omikronvariant :)

[Voor 3% gewijzigd door XWB op 10-01-2022 17:30]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dehardstyler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Maar als je het stoffen mondkapje elke keer recycled, waarom zou je dat dan niet doen met die FFP2?
Dat is heel lastig, FFP2 is (blijkbaar) alleen na sterilisatie herbruikbaar. Je kan ze dus niet even in de wasmachine gooien.

• dehardstyler
XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:32:
[...]

Dat is heel lastig, FFP2 is (blijkbaar) alleen na sterilisatie herbruikbaar. Je kan ze dus niet even in de wasmachine gooien.
Ahh je wast je stoffen mondkapje daadwerkelijk, dan is het wat anders inderdaad. Ik dacht dat je hem net zoals half Nederland gewoon in je jaszak deed en hem zo gewoon elke keer gebruikte. :P

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dehardstyler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Ahh je wast je stoffen mondkapje daadwerkelijk
Jazeker :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:44
[...]

Het is bizar. Ik organiseer game toernooien bij sportclubs en jongerencentra. Sinds half november tot nu had in 40 game toernooien staan. Daar zijn er 6 van door gegaan.

Leuk die kantines dicht.... En 0 euro compensatie ontvangen sinds maart 2020

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06
vanaalten schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:44:
Ik had een beetje de hoop dat men vrijdag in de persconf op z'n minst iets zou versoepelen, maar vandaag:
- OMT adviseert MEER gebruik van mondkapjes
- vandaag een toename van ziekenhuisopnames

Vooral als dat laatste doorzet, denk ik dat we geen versoepelingen hoeven te verwachten. :(
Maandag is altijd toename. Corrigeert zichzelf morgen.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-03 20:30
Deathchant schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:00:
Tsja, ze gaan eigenlijk maar een aantal uur mee en zou je ze dus moeten vervangen. Ook zou je ze niet tussentijds af moeten zetten wil je het goed gebruiken.

Oftewel, indien je met bijvoorbeeld het OV van en naar je werk reist, ben je er eigenlijk al minimaal 2 per dag kwijt. Op je werk zelf, afhankelijk van of je daar maskers via je werk krijgt of niet, kan het zijn dat je er dus eigenlijk al snel aan 3 op een dag zit. En dat is dan, ten minste. Want indien je tussentijds dingen doet waarbij een masker af gaat, zoals bijvoorbeeld eten, zou je dus eigenlijk moeten switchen.

Met andere woorden, bij goed gebruik is 100 euro aan mondkapjes per maand niet ondenkbaar in dat scenario. En dat is dan bovendien nog eens per persoon. Voor een gezin van 4 bijvoorbeeld kun je denken aan al snel 300 - 400 euro per maand bij goed gebruik indien beide ouders en kinderen OV gebruikers zijn.

Indien je ze nauwelijks weggooit, dan zal het niet zo duur zijn. Maar is niet helemaal gewenst uiteraard.

De chirurgische mondneusmaskers zijn goedkoper. Maar ook daarbij kan ik mij voorstellen dat voor veel minima in het bijzonder zal gelden dat dit er toch ook eigenlijk niet/nauwelijks vanaf kan. Je hebt het toch al snel alsnog over enkele tientjes per maand. En voor mensen/gezinnen waarbij ieder dubbeltje omgedraaid dient te worden, is dat toch best wat geld.

Ik vraag mij persoonlijk dan ook af of dit advies überhaupt opgevolgd zal worden. Om eigenlijk nog maar te zwijgen over het feit dat als je het mij vraagt, dit ruim 2 jaar na bekendwording van dit virus, toch wel redelijk mosterd na de maaltijd is.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:16

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

codex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:50:
[...]

Maandag is altijd toename. Corrigeert zichzelf morgen.
Op maandag zie je de uitstroom van de afgelopen zondag omdat de cijfers van 10 uur sochtends zijn.
De uitstroom op zondag is altijd lager ivm dat er dan gewoon minder mensen ontslagen worden.

(het is dus niet helemaal 'Maandag is altijd toename', je kan ook wel maandagen vinden waar het geen toename was ;) )

[Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 10-01-2022 18:40]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:56
Heb je een linkje?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:16

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Aangezien het OMT juist adviseert om niet de FFP2 voor dagelijks gebruik te doen, zal je ook met linkje er niet veel aan hebben omdat dit ingehaald is door de werkelijkheid :)
https://www.nu.nl/coronav...bij-sportevenementen.html
https://www.nu.nl/economi...je-dat-omt-adviseert.html
Bij zowel Etos als Kruidvat zijn de FFP2-maskers online uitverkocht. "Ze zijn wel nog in de winkels verkrijgbaar", zegt de woordvoerder van Etos. "We hebben de vraag daarnaar zien verdubbelen", aldus de Kruidvat-woordvoerder. Het OMT adviseert deze mondkapjes niet voor algemeen gebruik.

[Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 10-01-2022 18:48]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Turdie
YakuzA schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Aangezien het OMT juist adviseert om niet de FFP2 voor dagelijks gebruik te doen, zal je ook met linkje er niet veel aan hebben omdat dit ingehaald is door de werkelijkheid :)
https://www.nu.nl/coronav...bij-sportevenementen.html
https://www.nu.nl/economi...je-dat-omt-adviseert.html
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde een linkje waarin staat dat de persco morgen is.Sorry ik had beter moeten quoten ;). Dat hele verhaal boeit me echt geen ene reet, ik heb toch vrijstelling vanwege mijn astma.

[Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2022 21:07]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:10
Ik zet alles op mijn snoet als ik maar naar het stadion en restaurant kan.

Belachelijk advies weer, mag hopen dat de overheid wel bij zinnen is. Al ben ik er bang van…

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Turdie
Of ik lees eroverhen, maar ik lees daarin niks over een tijdstip van een eventuele perso.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:11
Dus type 2 mondkapjes als ik die opzoek zie ik werkelijk geen verschil tussen de standaard blauwe dingen die ze verkopen en de type 2 variant. Alleen op de specificatie zie je dat dus. Hoe willen ze dit dan op straat etc gaan handhaven? Moet ik met de doos op zak gaan lopen om re laten zien wat het is?

Untappd: Louwke80

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:15
@Turdie Ze "muilkorven" noemen en tegelijk een uitzondering claimen. Erg geloofwaardig ja.
@Louwke Op het oog zie je het niet, en gaat (dus) ook niet op gecontroleerd worden. Het is niet eens gezegd of de niet goedgekeurde chirurgische maskers werkelijk slechter zijn, of alleen ongekeurd; hoewel het gezien de markt waarschijnlijk lagere kwaliteit zal zijn. Het sowieso goed dat er eindelijk een keer een kwaliteitseis aan gegeven wordt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:19
.

[Voor 99% gewijzigd door Johan Bogle op 10-01-2022 21:43]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:49
Louwke schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:42:
Dus type 2 mondkapjes als ik die opzoek zie ik werkelijk geen verschil tussen de standaard blauwe dingen die ze verkopen en de type 2 variant. Alleen op de specificatie zie je dat dus. Hoe willen ze dit dan op straat etc gaan handhaven? Moet ik met de doos op zak gaan lopen om re laten zien wat het is?
Ja, bizar.

Vorige week bij de supermarkt een doos in de aanbieding gekocht. 50 stuks voor 4,80 geloof ik. Na de berichtgeving van vandaag het doosje er eens bijgepakt. Zelfs met de doos erbij kon ik nauwelijks concluderen of ze goed waren.

Staat ook CE op dus dan denk je toch gecertificeerd.

Alleen staat er nergens 2.

https://www.verpakkingenx...ia4PTQWuNzABoCW3cQAvD_BwE
Deze bijvoorbeeld zijn dus ook niet goed.

• Lycaon
  • Laatst online: 18:39
Mijn verwachting voor de persconferentie van a.s. vrijdag:

– Mondkapjesadvies wordt overgenomen.
– Niet-essentiële winkels open (max. x bezoekers per m2).
– Hervatting niet-cruciale contactberoepen.
– Horeca open tot 20:00 (geplaceerd).
– Hoger onderwijs volledig geopend.
– Pretparken, dierentuinen, etc. open (met inachtneming hernieuwde mondkapjesadvies)

Ik verwacht dat het dragen van mondkapjes buiten voorlopig bij ‘n advies blijft.

[Voor 10% gewijzigd door Lycaon op 10-01-2022 23:16]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01
Lycaon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:13:

– Pretparken, dierentuinen, etc. open (met inachtneming hernieuwde mondkapjesadvies)

Ik verwacht dat het dragen van mondkapjes buiten voorlopig bij ‘n advies blijft.
Ik denk toch tot eind januari lockdown in stand, want te onzeker nog. Hogescholen wel open, maar die hebben al gezegd veelal online onderwijs te geven de komende weken dus gaat niet heel veel uitmaken. En horeca van dicht tot 20:00 uur open is niet haalbaar. Heel misschien tot 17:00 uur. Maar ze moeten wel wat want in weekenden zijn dagtrips naar België en Duitsland inmiddels al normaal geworden en als je ondernemer bent is dat natuurlijk niet te verkroppen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lycaon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:13:

Vergeet ook niet uitbreiding van de coronapas naar niet-essentiële winkels, die wetgeving is al goedgekeurd door de Eerste Kamer.

Overigens verwacht ik dat de horeca dichtblijft, Kuipers zei al dat er heel weinig ruimte is.

[Voor 6% gewijzigd door XWB op 10-01-2022 23:46]

• Turdie
Louwke schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:42:
Ik zie wel degelijk een verschil als ik zoek op FFP2, sowieso de prijs
https://www.deboerdental.nl/ffp2-mondkapjes-kopen.html
https://www.24pharma.nl/mondmaskers-ffp2-ce-gekeurd-20-stuks

[Voor 5% gewijzigd door Turdie op 11-01-2022 05:30]

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Als je met een compleet ander type mondkapje vergelijkt, dan zie je wel verschil inderdaad. Type 2(R) is namelijk een compleet ander masker dan FFP2. Type 2(R) ziet er voor de leek inderdaad precies hetzelfde uit als de met dit advies niet meer "goede" mondkapjes. Ze zijn hooguit wat dikker. FFP2 wordt niet aangeraden voor normaal dagelijks gebruik en is beter dan type 2(R).

Als je iemand met een niet-medisch wegwerpkapje naast iemand met een type 2(R) zet, dan ziet de leek geen verschil. Het zijn allebei geplooide rechthoekige mondkapjes met doorgaans een blauwe buitenkant en een witte binnenkant.

Ik was gisteren bij de plaatselijke snackbar. Die zit een beetje in een volksbuurt en dit nieuws kwam toevallig voorbij op de radio toen ik stond te wachten op mijn bestelling. Je hoeft niet te raden hoe er gereageerd werd op dit nieuws. Breed hoongelach, vooral toen de geadviseerde wondermaskers eigenlijk nauwelijks leverbaar bleken te zijn. "Daar kan Siewert vast wel wat mee!"

[Voor 17% gewijzigd door BazzH op 11-01-2022 06:19]

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:05
Ik ben bang dat er niet versoepeld gaat worden. Maar ik sta volledig achter ondernemers die massaal open willen na 14 januari.

Het is een keer genoeg.

Misschien dan de volgende lockdown extra belastingen activeren, zodat die ondernemers direct gecompenseerd kunnen worden.

10% pensioen heffing op aanvullend pensioen.
40% schijf oprekken naar 42% zo lang de lockdown duurt.

Hoe kun je deze rekening vooruit blijven schuiven?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:53
Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:03:
Ik ben bang dat er niet versoepeld gaat worden. Maar ik sta volledig achter ondernemers die massaal open willen na 14 januari.

Het is een keer genoeg.

Misschien dan de volgende lockdown extra belastingen activeren, zodat die ondernemers direct gecompenseerd kunnen worden.

10% pensioen heffing op aanvullend pensioen.
40% schijf oprekken naar 42% zo lang de lockdown duurt.

Hoe kun je deze rekening vooruit blijven schuiven?
Maar, heb je dan ergens getallen om deze uitspraken mee te staven? Bijvoorbeeld bedrijven die voor de corona miljoenen winst maakten en afgelopen kalenderjaar ineens een verlies draaiden?

Dus niet van 100 miljoen winst afgezakt naar 40 miljoen winst...

Want volgens mij zorgt de lockdown vooral ook voor uitstel van aankopen, wel afstel van impuls aankopen (wat weer goed is voor consumenten, dan kunnen ze eindelijk aan hun buffer werken).

Overigens ben ik ook voor versoepelingen:
- 1 klant per xx vierkante meter oppervlakte (of gingen winkels dan niet open omdat ze niet genoeg winst maken?)
- de zit horeca met 1,5 meter afstand weer open tot 20u
- sportscholen en binnensport open, wel met maximum per vierkante meter en afstand

[Voor 13% gewijzigd door President op 11-01-2022 07:12]

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Mag de horeca wel open gaan of open willen, maar ik ga niet tussen al die coronahoesters een biertje zitten drinken, dank je feestelijk.

• Lycaon
  • Laatst online: 18:39
KelvinX schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:12:
Mag de horeca wel open gaan of open willen, maar ik ga niet tussen al die coronahoesters een biertje zitten drinken, dank je feestelijk.
Geen probleem. Zijn zat gegadigden O-)

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Lycaon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:19:
[...]

Geen probleem. Zijn zat gegadigden O-)
Wat, voor de IC bedden?

• Tweak_ers
KelvinX schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:12:
Jij niet, ik en anderen vinden het prima.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:03:

Direct gecompenseerd worden zie je op welke manier voor je?

• Tweak_ers
President schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:10:
[...]

Maar, heb je dan ergens getallen om deze uitspraken mee te staven? Bijvoorbeeld bedrijven die voor de corona miljoenen winst maakten en afgelopen kalenderjaar ineens een verlies draaiden?

Dus niet van 100 miljoen winst afgezakt naar 40 miljoen winst...

Want volgens mij zorgt de lockdown vooral ook voor uitstel van aankopen, wel afstel van impuls aankopen (wat weer goed is voor consumenten, dan kunnen ze eindelijk aan hun buffer werken).

Overigens ben ik ook voor versoepelingen:
- 1 klant per xx vierkante meter oppervlakte (of gingen winkels dan niet open omdat ze niet genoeg winst maken?)
- de zit horeca met 1,5 meter afstand weer open tot 20u
- sportscholen en binnensport open, wel met maximum per vierkante meter en afstand
Serieus?
https://www.trouw.nl/nieu...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

• Tweak_ers
Napo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:32:
[...]

Direct gecompenseerd worden zie je op welke manier voor je?
Geen idee, verzin het maar.

Het gaat om het punt dat de rekening fors oploopt en vooruit wordt geschoven.

We doen het voor de ouderen. Aanvullend pensioen heffing is een mooi begin.

Ben dan erg benieuwd of die groep nog voor maatregelen zou zijn. Of dat zelfs die groep iets zou hebben van: laat maar gaan.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat komt al 2 jaar langs, uitspraken van de sectoren dat ze op het punt staan om in te storten en steun nodig hebben. En hoe kan het ook anders, geen enkele belangenorganisatie zal zeggen "wij redden het wel, geef die steun maar aan anderen". Maar ik zie met m'n eigen ogen dat er gewoon nog nieuwe horeca gelegenheden worden geopend en dat het aantal winkels dat leeg staat niet harder oploopt dan het al voor 2020 deed door kopen via internet.

Dan moet ik altijd weer denken aan die horecabaas die in 2020 verklaarde "ik heb 18 zaken en ga het niet redden" en in 2021 "ik heb 23 zaken en ga het niet redden".

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee