Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:35:
[...]

Geen idee, verzin het maar.
Je stelt iets voor maar hebt vervolgens geen enkel idee hoe en wat er direct gecompenseert dient te worden?
Het gaat om het punt dat de rekening fors oploopt en vooruit wordt geschoven.
Over welke rekening heb je het nu? Bij de ondernemers of ook bij de algehele bevolking? Beide zullen opgaan. Enerzijds middels compensatieregelingen wordt de rekening al bij de inwoners gelegd. Een additionele heffing gaat die rekening enkel op een andere manier bekostigen tenzij je wil stellen dat er de ondernemers nog meer moeten compenseren?
[...]

We doen het voor de ouderen. Aanvullend pensioen heffing is een mooi begin.
Hoewel ik niet per definitie tegen additionele heffingen ben is de pensioengenietende populatie wel altijd een bijzonder lastige. Die groep heeft namelijk de minste mogelijkheid om nog iets te kunnen doen aan de huidige inkomsten dan wel de inkomsten in de toekomst. Houdt dat in dat je ze compleet buiten schot dient te houden van enige maatregelen? Nee, zeker niet maar daar moet je wel doordacht mee omgaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Napo op 11-01-2022 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:03
IJzerlijm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:47:
[...]

Dat komt al 2 jaar langs, uitspraken van de sectoren dat ze op het punt staan om in te storten en steun nodig hebben. En hoe kan het ook anders, geen enkele belangenorganisatie zal zeggen "wij redden het wel, geef die steun maar aan anderen". Maar ik zie met m'n eigen ogen dat er gewoon nog nieuwe horeca gelegenheden worden geopend en dat het aantal winkels dat leeg staat niet harder oploopt dan het al voor 2020 deed door kopen via internet.

Dan moet ik altijd weer denken aan die horecabaas die in 2020 verklaarde "ik heb 18 zaken en ga het niet redden" en in 2021 "ik heb 23 zaken en ga het niet redden".
Er zijn in 2020 inderdaad 16% minder faillissementen geweest dan in 2019. En ditt was tevens het laagste cijfer in 20 jaar. Volgens het CBS komt dit door onder andere door coronasteun van de overheid. Zaken die eigenlijk failliet zouden moeten gaan, omdat zij niet rendabel genoeg zijn, blijven nu ook overeind.

Volgens mij zijn er nog geen cijfers over heel 2021, maar nieuwsberichten op CBS.nl geven aan dat er in 2021 ook weinig faillissementen waren.

Hiermee probeer ik overigens niet weg te nemen dat er schrijnende gevallen zijn waarbij ondernemers nauwelijks rond kunnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-07 22:33
Een bezoek aan het restaurant resulteert natuurlijk voor vrijwel niemand in een opname op de IC.

Ik zou je willen adviseren om wat van deze angst los te laten en het leven wat meer te ‘leven’ binnen de maatregelen die er gelden. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Lycaon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Een bezoek aan het restaurant resulteert natuurlijk voor vrijwel niemand in een opname op de IC.

Ik zou je willen adviseren om wat van deze angst los te laten en het leven wat meer te ‘leven’ binnen de maatregelen die er gelden. *O*
Dat doe ik ook *O*

Maar anderen niet -O-

Zeker niet in de horeca -O-

Dus dan blijf ik liever thuis -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-07 18:29
Mijn verwachting voor vrijdag a.s. is gewoon een verlenging tot midden februari. Dit keer zullen ze wel de scholen gaan gebruiken als extra argument rond de onzekerheid. En half februari dan kleine stapjes. Horeca verwacht ik niet open tot in maart. Vorige keren zat de horeca ergens achteraan qua openen. Dan begonnen ze eerst met het terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Louwke schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:42:
Dus type 2 mondkapjes als ik die opzoek zie ik werkelijk geen verschil tussen de standaard blauwe dingen die ze verkopen en de type 2 variant. Alleen op de specificatie zie je dat dus. Hoe willen ze dit dan op straat etc gaan handhaven? Moet ik met de doos op zak gaan lopen om re laten zien wat het is?
Geen home-made mondkapjes meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand of er al duidelijkheid wanneer de perso plaatsvindt, ik lees verschillende verhalen, vandaag of vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Turdie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:07:
Weet iemand of er al duidelijkheid wanneer de perso plaatsvindt, ik lees verschillende verhalen, vandaag of vrijdag?
Vrijdag!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik hoop dat het qua mondkapjes/types nog steeds een advies blijft.

Heb nu hele goede stoffen mondkapjes (waar de kaars-uitblaas test op goed gaat) en die werken ideaal icm mijn bril, zit een goede neusbeugel in. En ze zitten ook nog prettig.
Heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik goede mondkapjes had icm mijn bril en nu ik dus goede heb wil ik liever niet veranderen :)

En daarnaast denk dat het beeld ook wordt verpest als je een boete krijgt als je een "niet-goede" mondkapje draagt maar heb wel goed draagt. Terwijl de mensen zonder mondkapje of de bloot-neuzen geen boete krijgen :) (Kom in mijn supermarkt nog genoeg mensen tegen zonder mondkapje, dat snap ik echt niet eigenlijk!)

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 11-01-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:45
Lycaon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Het gaat dan ook om aantal contactmomenten in de hele populatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:59:
Mijn verwachting voor vrijdag a.s. is gewoon een verlenging tot midden februari. Dit keer zullen ze wel de scholen gaan gebruiken als extra argument rond de onzekerheid. En half februari dan kleine stapjes. Horeca verwacht ik niet open tot in maart. Vorige keren zat de horeca ergens achteraan qua openen. Dan begonnen ze eerst met het terras.
Kan me niet voorstellen dat de (geplaceerde) horeca tot maart dichtblijft.

Waar ik wel bang voor ben is dat er geschermd gaat worden met een te lage boostervaccinatiegraad om maar niet te gaan versoepelen. De bekende wortelchantage.

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 11-01-2022 09:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:12:
Mag de horeca wel open gaan of open willen, maar ik ga niet tussen al die coronahoesters een biertje zitten drinken, dank je feestelijk.
Beetje overdreven reactie, niet?

Gewoon alles open en als je bang bent om besmet te raken, blijf lekker thuis. Ga ik wel lekker weer sporten zaterdag ochtend om vervolgens 's avonds heerlijk te kunnen uit eten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Kan me niet voorstellen dat de (geplaceerde) horeca tot maart dichtblijft.
Ja hoor. Was de vorige keer in december ook. Toen gingen de terrassen als eerste pas eind april open. Nu hebben we wel de vaccinatie incl boosters maar ik denk niet dat de overheid nu als een dolle gaat heropenen. Vandaar mijn verwachting dat we niet voor maart daar iets zien. Ik denk niet dat Kuipers 180 graden anders gaat handelen. Ik verwacht daarom wederom een ultra-voorzichtige overheid met kleine stapjes vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Ja hoor. Was de vorige keer in december ook.
Die situatie is totaal onvergelijkbaar met die van nu. In veel opzichten.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 11-01-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:28
Ik denk niet dat we iets moeten verwachten qua versoepelingen de komende tijd. Besmettingen gaan nog steeds hard en dan moet het effect van openen basisscholen en middelbare scholen nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:41
Napo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:54:
[...]

Je stelt iets voor maar hebt vervolgens geen enkel idee hoe en wat er direct gecompenseert dient te worden?

[...]

Over welke rekening heb je het nu? Bij de ondernemers of ook bij de algehele bevolking? Beide zullen opgaan. Enerzijds middels compensatieregelingen wordt de rekening al bij de inwoners gelegd. Een additionele heffing gaat die rekening enkel op een andere manier bekostigen tenzij je wil stellen dat er de ondernemers nog meer moeten compenseren?

[...]

Hoewel ik niet per definitie tegen additionele heffingen ben is de pensioengenietende populatie wel altijd een bijzonder lastige. Die groep heeft namelijk de minste mogelijkheid om nog iets te kunnen doen aan de huidige inkomsten dan wel de inkomsten in de toekomst. Houdt dat in dat je ze compleet buiten schot dient te houden van enige maatregelen? Nee, zeker niet maar daar moet je wel doordacht mee omgaan.
Het is ook verreweg de rijkste bevolkingsgroep met het meeste eigen vermogen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Het is ook verreweg de rijkste bevolkingsgroep met het meeste eigen vermogen!
Dat grotendeels in een huis zit. Je kan de waarde van dat huis extra belasten maar dan dwing je ze feitelijk te verhuizen naar goedkopere woningen die er niet zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:02
Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:03:
Ik ben bang dat er niet versoepeld gaat worden. Maar ik sta volledig achter ondernemers die massaal open willen na 14 januari.

Het is een keer genoeg.

Misschien dan de volgende lockdown extra belastingen activeren, zodat die ondernemers direct gecompenseerd kunnen worden.

10% pensioen heffing op aanvullend pensioen.
40% schijf oprekken naar 42% zo lang de lockdown duurt.

Hoe kun je deze rekening vooruit blijven schuiven?
Komt dat dan bovenop die 20% niet gecompenseerde inflatie over de laatste 10 jaar (die onlangs berekend werd over de pensioenen)? (AOW kwam wel iets bij, heb geen exacte cijfers tov inflatie).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:02
[...]

Geen idee, verzin het maar.

Het gaat om het punt dat de rekening fors oploopt en vooruit wordt geschoven.

We doen het voor de ouderen. Aanvullend pensioen heffing is een mooi begin.

Ben dan erg benieuwd of die groep nog voor maatregelen zou zijn. Of dat zelfs die groep iets zou hebben van: laat maar gaan.
Allemaal of alleen de ongevaccineerden?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:48:
Ik denk niet dat we iets moeten verwachten qua versoepelingen de komende tijd. Besmettingen gaan nog steeds hard en dan moet het effect van openen basisscholen en middelbare scholen nog komen.
Ik denk dat inmiddels wel meer en meer duidelijk wordt wat het ziektebeeld is van Omicron (althans dat weet men in het buitenland al, wij blijkbaar nog niet). Waar kinderen met delta al bijna niet in het ziekenhuis kwamen zal dat met omicron alleen maar minder zijn. Dus ja als we sturen op het aantal besmettingen dan kunnen we inderdaad niet versoepelen.

maar goed, rutte weet het zelf ook niet zo goed. in de tweet staat een link naar een filmpje

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 11-01-2022 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-07 06:49
Ik hoop dat ze besluiten om in ieder geval de de sportscholen en contact beroepen te openen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat inmiddels wel meer en meer duidelijk wordt wat het ziektebeeld is van Omicron (althans dat weet men in het buitenland al, wij blijkbaar nog niet). Waar kinderen met delta al bijna niet in het ziekenhuis kwamen zal dat met omicron alleen maar minder zijn. Dus ja als we sturen op het aantal besmettingen dan kunnen we inderdaad niet versoepelen.

maar goed, rutte weet het zelf ook niet zo goed. in de tweet staat een link naar een filmpje

[Twitter]
Die liepen tot Omikron aardig in de pas. Wat context eruit knippen en het lijkt opeens alsof men geen idee heeft waar men mee bezig is. Flauw en kinderachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

worldfastest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:11:
Ik hoop dat ze besluiten om in ieder geval de de sportscholen en contact beroepen te openen.
Zou wel fijn zijn als er qua sport in ieder geval weer íets mogelijk zou zijn. Onze dochter moet op zwemles, maar tot nu toe is het alleen maar "uitstel hier, uitstel daar". Ze proberen vanalles te bedenken om de wachtlijsten te verkorten en op het moment dat ze met die nieuwe initiatieven kunnen beginnen.... veranderen de regels weer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 14:22
worldfastest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:11:
En de sportkantines ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:00:
[...]

[Twitter]
Met selectief knip & plakwerk kan je alles wel vreemd laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-07 06:49
Zullen we dan in alle kroegen een dartbord ophangen en ze een sportkantine noemen :+
Ik ben voor..

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:16:
en het lijkt opeens alsof men geen idee heeft waar men mee bezig is.
Daar hebben we dit filmpje niet voor nodig toch. Van het land waar we lang niets deden zijn we vervallen in een land waar we bijna als enige zitten in iets wat op een lockdown lijkt. Dat geeft mij inderdaad het gevoel (lees goed: gevoel voordat je daar over struikelt) dat men geen idee heeft waar men mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Daar hebben we dit filmpje niet voor nodig toch. Van het land waar we lang niets deden zijn we vervallen in een land waar we bijna als enige zitten in iets wat op een lockdown lijkt. Dat geeft mij inderdaad het gevoel (lees goed: gevoel voordat je daar over struikelt) dat men geen idee heeft waar men mee bezig is.
Prima dat dat je opvatting is, maar laten we niet doen alsof sturen op besmettingen/ziekenhuisopnamens daar een duidelijk bewijs voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Prima dat dat je opvatting is, maar laten we niet doen alsof sturen op besmettingen/ziekenhuisopnamens daar een duidelijk bewijs voor is.
Mijn probleem is dat het (ondanks een gemonteerd filmpje) het nog wel eens wil verschillen waar men op stuurt. Dat geeft mij als burger niet het goede gevoel. Dan komt het over dat het gebruikt wordt zoals het maar uitkomt om bepaalde zaken in stand te houden.

Mijn vrees is dat bepaalde cijfers gebruikt gaan worden om de lockdown nog langer in stand te houden aanstaande vrijdag bij het volgende persmoment. Ik vind dat niet meer verenigbaar met wat andere landen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Mijn probleem is dat het (ondanks een gemonteerd filmpje) het nog wel eens wil verschillen waar men op stuurt. Dat geeft mij als burger niet het goede gevoel. Dan komt het over dat het gebruikt wordt zoals het maar uitkomt om bepaalde zaken in stand te houden.

Mijn vrees is dat bepaalde cijfers gebruikt gaan worden om de lockdown nog langer in stand te houden aanstaande vrijdag bij het volgende persmoment. Ik vind dat niet meer verenigbaar met wat andere landen doen.
Nee hoor, het is altijd ziekenhuisopnames geweest. Tot Omikron waren besmettingen echter een goede voorspeller wat de komende 2-3 weken zou gaan brengen. Als men dan zegt "er moeten maatregelen komen omdat de besmettingen oplopen" dan heeft men altijd bedoeld "er moeten maatregelen komen omdat de ziekenhuisopnames over 2-3 weken gaan oplopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Wat is er mis met voortschrijdend inzicht dan? Het is toch juist mooi dat ze op andere cijfers sturen? Met Delta zag je duidelijk dat als de besmettingen omhoog gingen de ziekenhuisopnames iets later volgde. Dan wil je de besmettingen laag houden. Nu met Omikron lijkt het erop dat de ziekenhuisopnames achter blijven en dan kan je mogelijk meer sturen op ziekenhuisbezetting dan besmettingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Wat is er mis met voortschrijdend inzicht dan? Het is toch juist mooi dat ze op andere cijfers sturen? Met Delta zag je duidelijk dat als de besmettingen omhoog gingen de ziekenhuisopnames iets later volgde. Dan wil je de besmettingen laag houden. Nu met Omikron lijkt het erop dat de ziekenhuisopnames achter blijven en dan kan je mogelijk meer sturen op ziekenhuisbezetting dan besmettingen.
Niets. Maar de ziekenhuiscijfers zijn inmiddels aan een stevige daling bezig en nog krijgen we vage snippets over dat er 'weinig tot geen ruimte' voor versoepelingen is. hoe leeg moet het ziekenhuis dan zijn voordat dat dan wel kan?

Je mag me citeren vrijdag, maar ik gok dat er een aantal keren het woordje 'onzekerheid' 'ominkron' 'hoge aantal besmettingen' in voor zal komen. En dat de huidige dalingen in het ziekenhuis geen reden zijn om te gaan versoepelen.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 11-01-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Niets. Maar de ziekenhuiscijfers zijn inmiddels aan een stevige daling bezig en nog krijgen we vage snippets over dat er 'weinig tot geen ruimte' voor versoepelingen is. hoe leeg moet het ziekenhuis dan zijn voordat dat dan wel kan?

Je mag me citeren vrijdag, maar ik gok dat er een aantal keren het woordje 'onzekerheid' 'ominkron' 'hoge aantal besmettingen' in voor zal komen. En dat de huidige dalingen in het ziekenhuis geen reden zijn om te gaan versoepelen.
Denk dat het met Omikron en de huidige besmettingsaantallen niet alleen zaak is om naar de ziekenhuisopnames te kijken maar ook naar de beschikbaarheid van personeel in bijvoorbeeld de ziekenhuizen. Het is leuk als je i.p.v. 200 maar 100 bedden bezet hebt maar als je door ziekte amper genoeg personeel voor 50 bedden hebt is het nog niet heel handig.

Hoop overigens wel op versoepelingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 12:44

Empathy

Extreme Audio

edit:
Nevermind, verkeerde topic..

[ Voor 75% gewijzigd door Empathy op 11-01-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:20
Is dat landelijk? Ja 1500 mensen in ziekenhuis is heel veel, maar verdeeld over alle 69....is ieder 22 corona patienten. Dat moet toch wel te doen zijn als je de overige zorg ook al bent aan het vertragen.

Ik ben niet van de zorg en heb er totaal geen kennis over en zal ongetwijfeld maar wat roepen (net zoals sommigen die denken iets van de horeca/gastvrijheid te snappen op dit forum), maar 22 moet toch wel te doen zijn voor een enkele afdeling?

[ Voor 22% gewijzigd door kx22 op 11-01-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:03:
Hoop overigens wel op versoepelingen. :)
Ik ook natuurlijk. Al is niet alles voor iedereen een versoepeling. Als alleen buitensporten weer wordt toegestaan in bepaalde vormen, dan is dat voor mij geen versoepeling want ik sport op een andere manier en schiet ik er dus per saldo niets mee op.
Het is leuk als je i.p.v. 200 maar 100 bedden bezet hebt maar als je door ziekte amper genoeg personeel voor 50 bedden hebt is het nog niet heel handig.
Klopt, dat is een ander structureel probleem. Maar moeten we het land sluiten omdat we in de afgelopen jaren de zorg zo hebben afgebroken?

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 11-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Ik ook natuurlijk. Al is niet alles voor iedereen een versoepeling. Als alleen buitensporten weer wordt toegestaan in bepaalde vormen, dan is dat voor mij geen versoepeling want ik sport op een andere manier en schiet ik er dus per saldo niets mee op.
Dat is inderdaad waar. Laten we hopen dat iedereen weer een beetje vrijheid/mogelijkheden terugkrijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:38
Horeca blijft nog dicht. Scholen open. Winkels op afspraak en contactberoepen ook weer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
En de binnensport locaties weer open; ook niet onbelangrijk na de Kerst.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55
Van mij mogen de huidige maatregelen nog wel 2 tot 3 weken doorgaan zodat het ziekenhuispersoneel het ook eens een keer wat rustiger aan kan doen (of zelfs enkele dagen vrij nemen).

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Deezers schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:14:
Horeca blijft nog dicht. Scholen open. Winkels op afspraak en contactberoepen ook weer open.
En sportlocaties weer open. En dan mogen ze over 3 weken behalve de scholen weer dicht want nieuwe golf door jeugd. Ik denk dat veel winkels niet staan te springen om hieraan mee te doen. Op afspraak gaat weinig opleveren. Weinig verschil met nu behalve dat je even een half uur binnen mag zijn. Dus wil je meerdere winkels dan kan je tijdsloten gaan plannen. En de koffie mag je staand opdrinken want zitten in een winkelcentrum mag niet. Niet echt gezellig dus. Ik denk dat het grensverkeer gewoon doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31

dr.lowtune

Deugt niet

edie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:06:
Van mij mogen de huidige maatregelen nog wel 2 tot 3 weken doorgaan zodat het ziekenhuispersoneel het ook eens een keer wat rustiger aan kan doen (of zelfs enkele dagen vrij nemen).
Wat gaan ze dan doen met die vrije tijd? Shoppen? Uit eten? Ik vraag dit omdat ik ook een aantal medewerkers in de (ouderen)zorg ken die actief met corona bezig zijn en het ook zat zijn om alleen hun slaapkamer en de verpleegafdeling te zien.

[ Voor 45% gewijzigd door dr.lowtune op 14-01-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 21:57
Uitrusten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:12
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Zou wel fijn zijn als er qua sport in ieder geval weer íets mogelijk zou zijn. Onze dochter moet op zwemles, maar tot nu toe is het alleen maar "uitstel hier, uitstel daar". Ze proberen vanalles te bedenken om de wachtlijsten te verkorten en op het moment dat ze met die nieuwe initiatieven kunnen beginnen.... veranderen de regels weer. :)
Onze dochter is waarschijnlijk 7 als ze kan beginnen aan haar zwemlessen. De wachtlijsten zijn enorm.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-07 19:38

Amphiebietje

In de blubber

Als ik zie wat ze aankondigen, vermoed ik dat we hard op weg zijn naar Code Zwart.

Gokken over drie weken: "Jezus, wie had gedacht dat Omikron zo om zich heen zou grijpen?" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Kunnen we welicht in de TS een overzichtje bijhouden tot vrijdag wat er allemaal is uitgelekt om een overzicht te hebben?

Ik lees dat de sportscholen vermoedelijk weer open gaan, daar ben ik echt blij mee. Door even te gaan sporten kun je naast al dat thuiswerken en thuis zijn toch even ergens in een andere omgeving je gedachten verzetten. Horeca maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, ik ben toch niet iemand die naar de kroeg gaat, al is het voor beroepsgroep wel klote.

[ Voor 67% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Amphiebietje schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:57:
Als ik zie wat ze aankondigen, vermoed ik dat we hard op weg zijn naar Code Zwart.

Gokken over drie weken: "Jezus, wie had gedacht dat Omikron zo om zich heen zou grijpen?" :/
Al naar de ziekenhuis cijfers gekeken? 0,0 zorgen tot paniek. Horeca had ook wel open gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 374460 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Al naar de ziekenhuis cijfers gekeken? 0,0 zorgen tot paniek. Horeca had ook wel open gemogen
Ja dat is nu maar we weten niet wat de komende weken doet na de records in besmettingen. Het blijft een lastige afweging waar een keuze altijd voor een groep nadelig zal uitvallen. Horeca wordt natuurlijk als risico gezien omdat je daar veel mensen bij elkaar hebt en het virus zich wellicht snel kan overdragen door slechte ventilatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:54

Sjonge jonge, je bent wel erg pessimistisch.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 20:53
Turdie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Ja dat is nu maar we weten niet wat de komende weken doet na de records in besmettingen. Het blijft een lastige afweging waar een keuze altijd voor een groep nadelig zal uitvallen. Horeca wordt natuurlijk als risico gezien omdat je daar veel mensen bij elkaar hebt en het virus zich wellicht snel kan overdragen door slechte ventilatie.
Als ik dit bekijk en hierin UK met NL vergelijk, is het waarschijnlijk wel verstandig om cafe's en clubs nog in ieder geval een week dicht te houden. Restaurants kunnen wat mij betreft met reserveringen open.

De scholen zijn nu net weer begonnen en evt impact daarvan moet nu/komende week zichtbaar worden in de ziekenhuisopnames. Eventuele sterfgevallen worden dan een paar dagen later zichtbaar. Ik hoop van ganser harte dat de impact meevalt en de daling in overlijdens zelfs door blijft zetten en we volgende week een keer 0 sterfgevallen gaan zien.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 15:52
In kader van pandemie, en ter leringh en den vermaeck: op diverse platforms is de game Plague te downloaden.

Speel/denk als het virus of vecht mee om een medicijn te ontwikkelen.

Link naar de apple appstore (iphone, ipad):
https://apps.apple.com/nl/app/plague-inc/id525818839

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:12
Nog iets bekend over of Bioscopen open mogen? Als sportscholen open kunnen met al dat gehijg en oud (ben er zelf ook eentje) dan kunnen die ook wel open lijkt mij.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:03:
Nog iets bekend over of Bioscopen open mogen? Als sportscholen open kunnen met al dat gehijg en oud (ben er zelf ook eentje) dan kunnen die ook wel open lijkt mij.
https://www.ad.nl/dossier...-versoepelingen~a5e25dc5/

hieruit haal ik dat die, in mijn ogen volledig onzinnig, nog gesloten blijven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
edie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:06:
Lijkt me gek om daarvoor een land grotendeels op slot te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

NielsTn schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:12:
In kader van pandemie, en ter leringh en den vermaeck: op diverse platforms is de game Plague te downloaden.

Speel/denk als het virus of vecht mee om een medicijn te ontwikkelen.

Link naar de apple appstore (iphone, ipad):
https://apps.apple.com/nl/app/plague-inc/id525818839
Die heb ik al uitgespeeld toen ik vorig jaar corona had. :X :+ Spel is trouwens veel ouder dan corona, en toen corona er was hebben ze uiteindelijk de cure-mode maar toegevoegd omdat mensen het anders toch wel erg macaber vonden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Soccer98 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:10:
Lijkt me gek om daarvoor een land grotendeels op slot te houden.
Inderdaad. Ze hebben hun applaus immers al gehad, en duizend euro. Dus waarom zouden we ze na bijna 2 jaar op hun tandvlees lopen rust gunnen :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dido schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Inderdaad. Ze hebben hun applaus immers al gehad, en duizend euro. Dus waarom zouden we ze na bijna 2 jaar op hun tandvlees lopen rust gunnen :X
Niet ten koste van sectoren om puur die reden dichthouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Soccer98 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:53:
Niet ten koste van sectoren om puur die reden dichthouden.
Los van dat dat dichthouden ook wel andere redenen heeft dan voorkomen dat de zorg omvalt (en jij en ik dus aan een gebroken been dood kunnen gaan) geeft het wel aan hoe welgemeend dat applaus anderhalf jaar geleden was. Goed gedaan jongens! Ga zo door! We steunen jullie! Zolang we er zelf maar niet te veel voor hoeven te doen!

Niet dat ik me daar meer over verbaas, overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dido schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Los van dat dat dichthouden ook wel andere redenen heeft dan voorkomen dat de zorg omvalt (en jij en ik dus aan een gebroken been dood kunnen gaan) geeft het wel aan hoe welgemeend dat applaus anderhalf jaar geleden was. Goed gedaan jongens! Ga zo door! We steunen jullie! Zolang we er zelf maar niet te veel voor hoeven te doen!

Niet dat ik me daar meer over verbaas, overigens.
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel leed en onzekerheid ondernemers hebben die getroffen worden door de lockdown.
Vaak worden alles reserves opgebruikt, je hebt geen enkel idee wanneer je open kan, en eventueel weer gesloten wordt. Je droom staat het op spel, je gezinssituatie lijdt eronder.

Meestal worden de problemen van de ondernemers gebagatelliseerd door mensen die geen eigen bedrijf hebben die flink getroffen is door de corona crisis.
Net als dat alle beleidsbepalers/ambtenaren niet "voelen" hoeveel pijn sommige maatregelen doen, simpelweg omdat zij er persoonlijk niet door getroffen worden.

Ja, de faillissementen zijn minder, maar er zijn veel ondernemingen zie "zichzelf opheffen" en bij veel ondernemers is hun pensioen/spaargeld in hun onderneming gestoken, verder moeten ze de komende 5 jaar de achterstallige belasting inhalen. Veel leed is daar niet direct zichtbaar.

Zet dat af tegen zorgmedewerkers die het 2 jaar enorm zwaar hebben (met wellicht een paar maanden een normalere werkdruk), geen risico lopen op ontslag, maar wel op bijvoorbeeld burn-out etc.

Ik benijd allebei de groepen niet, maar soms wordt hier echt wel erg makkelijk over het leed van de lockdown heen gekeken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

geenstijl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:20:
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel leed en onzekerheid ondernemers hebben die getroffen worden door de lockdown.

Zet dat af tegen zorgmedewerkers die het 2 jaar enorm zwaar hebben (met wellicht een paar maanden een normalere werkdruk), geen risico lopen op ontslag, maar wel op bijvoorbeeld burn-out etc.
Met andere woorden, corona sucks. Maar dat is niets nieuws. Er lijkt wel eens gedacht te worden dat de klotesituatie van (bepaalde groepen) mensen een gevolg zijn van frivole keuzes van een politici die mensen dwars willen zitten, maar uiteindelijk is het gewoon een pandemie die zorgt voor de noodzaak van maatregelen die impact hebben.

Het regent nog steeds, en de kinderen blijven maar jengelen dat ze buiten willen spelen. En papa krijgt er nu de schuld van dat het nog steeds regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dido schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Met andere woorden, corona sucks. Maar dat is niets nieuws. Er lijkt wel eens gedacht te worden dat de klotesituatie van (bepaalde groepen) mensen een gevolg zijn van frivole keuzes van een politici die mensen dwars willen zitten, maar uiteindelijk is het gewoon een pandemie die zorgt voor de noodzaak van maatregelen die impact hebben.

Het regent nog steeds, en de kinderen blijven maar jengelen dat ze buiten willen spelen. En papa krijgt er nu de schuld van dat het nog steeds regent.
Klopt, alleen jouw stukje
lijkt alsof jij het sec vanuit de zorg bekijkt.
Ik wilde die nuance aanbrengen, dat ik begrijp dat sommigen nu het water aan hun lippen staat, voor zichzelf op gaan komen.
En dus begrip op kan brengen als zij de zorg(medewerkers) niet meer als het belangrijkste zien, maar zelf willen "overleven".

Maar goed, vanavond wat meer ruimte en hopelijk bieden ze wat perspectief en zeggen ze niet weer "tot over drie weken".
In deze fase vind ik een wekelijks persmoment best logisch, gezien de snelle piek (en daling) in bijvoorbeeld ZA, DK en GB. Met een week of 4 is de piek in de ZH voorbij zoals het er nu naar uit ziet.
Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat ze sporten niet tot bv 22:00 mogelijk maken (zoals het er nu naar uit ziet) en dan buiten én binnen. Nu ontneem je alsnog voor heel veel mensen de mogelijkheid te sporten (vooral de teamsporten zijn hiermee erg de dupe).

Het lijk mij ook goed te reflecteren op de vorige prognoses.
In ieder geval prettig dat ze na 1.5 jaar eindelijk tot de conclusie zijn gekomen dat ze wat meer plaatjes etc. moeten laten zijn. Onbegrijpelijk dat dat niet veel eerder aangepast is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:49
Voor de mensen die het vanavond iets spannender willen maken. Ik ga zelf bij een paar vrienden op bezoek vanavond en we gaan persco bingo spelen. Heb een lijst met 34 woorden verzameld die waarschijnlijk wel in de persconferentie en/of tijdens de vragen van journalisten voorbij gaan komen.

Voor cadeautjes of een drankspelvariant moet je zelf even wat spullen halen. De kaarten zijn hieronder te vinden en digitaal te gebruiken. Ik heb ze zelf even geprint en we gaan met stiften aan de slag. Maar mocht iemand de digitale variant willen gebruiken of de kaarten zelf willen affdrukken: Go nuts :)

https://mfbc.us/m/psrjjqb/1
https://mfbc.us/m/psrjjqb/2
https://mfbc.us/m/psrjjqb/3
https://mfbc.us/m/psrjjqb/4
https://mfbc.us/m/psrjjqb/5
https://mfbc.us/m/psrjjqb/6
https://mfbc.us/m/psrjjqb/7
https://mfbc.us/m/psrjjqb/8
https://mfbc.us/m/psrjjqb/9
https://mfbc.us/m/psrjjqb/10
https://mfbc.us/m/psrjjqb/11
https://mfbc.us/m/psrjjqb/12
https://mfbc.us/m/psrjjqb/13
https://mfbc.us/m/psrjjqb/14
https://mfbc.us/m/psrjjqb/15
https://mfbc.us/m/psrjjqb/16
https://mfbc.us/m/psrjjqb/17
https://mfbc.us/m/psrjjqb/18
https://mfbc.us/m/psrjjqb/19
https://mfbc.us/m/psrjjqb/20
https://mfbc.us/m/psrjjqb/21
https://mfbc.us/m/psrjjqb/22
https://mfbc.us/m/psrjjqb/23
https://mfbc.us/m/psrjjqb/24
https://mfbc.us/m/psrjjqb/25
https://mfbc.us/m/psrjjqb/26
https://mfbc.us/m/psrjjqb/27
https://mfbc.us/m/psrjjqb/28
https://mfbc.us/m/psrjjqb/29
https://mfbc.us/m/psrjjqb/30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
haha leuk initiatief @Robkazoe

Ik mis wel een paar spannende woorden;

onzekerheid
twee weken
hou vol
modellen

:+

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 14-01-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat er wel wat meer mag. Niet omdat de situatie het toelaat maar omdat ze niet zo veel keus hebben. Als burgemeesters ook al vinden dat de winkels in hun dorp open mogen wordt de lockdown onhanteerbaar. Ik neem aan dat het toch de lokale politie is die moet handhaven en die wordt aangestuurd door de burgemeester :p

Ik woon net over de grens in Belgie en ben de Nederlanders ook wel een beetje beu (als Nederlander :p ). Ik sta overal langer in de file, de sportschool zit vol (mogen maar beperkt aantal mensen binnen zijn en hoewel het iets minder is geworden zijn dat ook voor een groot deel Nederlanders). Zondag in een parkeergarage in het centrum gestaan en meer dan de helft van de auto's daar had Nederlandse kentekens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Marzman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:01:
Zondag in een parkeergarage in het centrum gestaan en meer dan de helft van de auto's daar had Nederlandse kentekens.
Dat zag ik laatst ook in Turnhout. Ik denk dat 80-90% van de auto's een geel kenteken had incl ondergetekende. Zal morgen wel niet anders zijn in Kleve schat ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:48

Omnicron grijpt snel om zich heen ja. maar er komen nu niet echt veel mensen in het ziekenhuis/IC. We kunnen wel blijven wachten maar daar schieten we niets mee op. Wij zijn Europa geloof ik het enige land in Europa waar alles op essentiële winkels na alles dicht is. En dan moeten we nog langer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
martwoutnl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Dat zag ik laatst ook in Turnhout. Ik denk dat 80-90% van de auto's een geel kenteken had incl ondergetekende. Zal morgen wel niet anders zijn in Kleve schat ik in.
Wat ik had gelezen is dat winkels gewoon open mogen morgen. Dan blijft bios/museum/horeca over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-07 19:38

Amphiebietje

In de blubber

loki504 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Omnicron grijpt snel om zich heen ja. maar er komen nu niet echt veel mensen in het ziekenhuis/IC. We kunnen wel blijven wachten maar daar schieten we niets mee op. Wij zijn Europa geloof ik het enige land in Europa waar alles op essentiële winkels na alles dicht is. En dan moeten we nog langer wachten?
Het probleem is dat dusdanig meer mensen ziek gaan worden door de grotere verspreidbaarheid dat de ziekenhuizen alsnog risico lopen overspoeld te worden. Dat is wat je nu bijvoorbeeld in de VS ziet gebeuren.

Nou ja, NL leert niet, dus blijkbaar moeten mensen maar voelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Amphiebietje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Het probleem is dat dusdanig meer mensen ziek gaan worden door de grotere verspreidbaarheid dat de ziekenhuizen alsnog risico lopen overspoeld te worden. Dat is wat je nu bijvoorbeeld in de VS ziet gebeuren.

Oh maar in de VS doen ze meer dingen die wij gelukkig niet hoeven leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Amphiebietje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Maar kijken we naar onze buurlanden dan is het eigenlijk best oké gegaan en bv Engeland zit over de piek en zal het nu beter gaan. Hoe en wat er in NL gebeurt is afwachten. Maar om nu al te roepen dat we niet leren en dus maar moeten voelen vind ik wat overdreven en een hoog mijn glas is half leeg gehalten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
[...]

Misschien aan het begin van de crisis maar nu 2 jaar verder heeft niet alleen de zorg het zwaar maar iedereen loopt op zijn tandvlees. Dus rust gunnen, ik gun ze net zoveel als dat ik de rest van de wereld gun. Niet meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Omdat we iedereen die rust en ook vooruitgang willen bieden, niet alleen de zorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Sport na 20u :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dit lijkt wel slecht cabaret... :+

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Grafieken zonder schaal.... Mijn wiskunde hart bloedt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Grafiek van Kuipers is erg vertekend, de stabilisatie van afgelopen week laten we gemakshalve weg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Besmettingen door het dak maar leeglopende Ics is niet belangrijk.

Slap verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:48
AMARONE|IA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:11:
Besmettingen door het dak maar leeglopende Ics is niet belangrijk.

Slap verhaal
Daar hoor je ze dan weer niet over idd.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
75k-80k besmettingen per dag, gewoon gelul!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 16:41
Is het raar dat ik nu al terug verlang naar De Jonge? :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
hoevenpe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:12:
Ohja? Landen die open zijn hebben naar rato precies die getallen, dus zo gek is de gedachte niet.

makkelijk schreeuwen weer zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-07 11:55
Lijkt me niet geheel onmogelijk wanneer je al bijna op de helft zit wanneer "alles" dicht is, maar op deze manier zonder onderbouwing lijken het gewoon losse getallen in de ruimte roepen...

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 14-01-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50
Ik snap er geen klote van. Iedereen moet in quarantaine als ie in contact met corona is geweest. Maar niet als je corona hebt gehad of een booster hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Gaan we wel halen, ik zet in de pool in op 101k als maximum op een dag, maar dat wel met wat inhaalnummers van storingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
En dan nog? Prima toch, ze vergeten even totaal dat het meevalt qua verloop en er geen draagvlak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:13
LZ86 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:13:
[...]

Ohja? Landen die open zijn hebben naar rato precies die getallen, dus zo gek is de gedachte niet.

makkelijk schreeuwen weer zo.
Precies. Tis een helder verhaal met meer oog voor menselijke aspecten. Ik vind het nog steeds shit, maar ervaar er meer draagvlak voor bij mezelf.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
LZ86 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:13:
Ze stabiliseren nu rond 30k, deze relatief kleine versoepeling gaat echt geen factor 2-3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dutchy88 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:12:
Ja, ik vind deze presentatie van Kuipers een stuk fijner. Er wordt betere onderbouwing te geven met behulp van grafieken en dergelijke (ondanks te ontbrekende x/y as)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:48
De Jonge vond ik wel wat aangenamer klinken, ivm Kuipers.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:13
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:14:
Ik snap er geen klote van. Iedereen moet in quarantaine als ie in contact met corona is geweest. Maar niet als je corona hebt gehad of een booster hebt?
Bij nauw contact met een besmet iemand. Als je het zelf hebt dus wel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-07 11:55
hoevenpe schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Ze stabiliseren nu rond 30k, deze relatief kleine versoepeling gaat echt geen factor 2-3 zijn.
Het gaat niet om deze versoepeling, de vraag ging over het openen van de totale samenleving.
stylezzz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:14:
Ja klopt, als je een langer dan een week geleden een booster hebt gehad of dit jaar? :? (neem aan periode van een jaar) al corona hebt gehad hoeft het niet. Mits je zelf geen klachten hebt.

Anders wel gewoon.

Zojuist online gekomen, op de site van de Overheid.
Wie een boosterprik heeft van minimaal een week oud of wie korter dan 8 weken geleden corona heeft gehad, hoeft niet meer in quarantaine na nauw contact met een besmet persoon. Mits iemand geen klachten heeft. Deze wijziging gaat per direct in. Het quarantaine advies voor mensen met bepaalde beroepen die geen booster of infectie hebben gehad, wordt nog verder uitgewerkt.
https://www.rijksoverheid...isquarantaine-door-corona

Bij doorklikken:
Uw huisgenoten gaan in quarantaine als u positief bent getest op corona. Heeft u daarnaast andere nauwe contacten? Dan gaan die ook in quarantaine.
Zal ook wel ineens weer een "stormloop" op de boosterlocaties opleveren, alleen uit principe om niet in Quarantaine te hoeven.

[ Voor 80% gewijzigd door TIGER1125 op 14-01-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik wilde het nog net niet zeggen. :P Maar dat komt ook mede omdat onze nieuwe minister van Volksgezondheid niet bepaald gezond eruit ziet en gezond klinkt (zeker als je 'm zo direct naast Rutte ziet staan). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 21:27
[...]

Vergis je niet dat de basisscholen open ook pa nu te zien gaat worden in de cijfers. En met exponentiële groei hoeft het verschil in groei niet heel groot te zijn om toch flink hogere getallen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Pukson schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:15:
[...]

De Jonge vond ik wel wat aangenamer klinken, ivm Kuipers.
Kuipers heeft wel een heel leven ervaring in slecht nieuws melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

IJzerlijm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Gaan we wel halen, ik zet in de pool in op 101k als maximum op een dag, maar dat wel met wat inhaalnummers van storingen.
Verwacht ik toch niet. De groei lijkt er nu al praktisch uit te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
TIGER1125 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:15:
Het gaat niet om deze versoepeling, de vraag ging over het openen van de totale samenleving.
Kuipers zegt net dat het waarschijnlijk nog veel verder omhoog gaat, dat is met dit pakket.

Daar klopt gewoon niet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Oh kijk, de kleuters mogen weer vragen stellen.. waarom wel snoepwinkel maar geen kroeg 8)7 Zijn die nou echt zo achterlijk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
[...]

Ohja? Hoe weet je dat zo zeker? In andere landen was dit dus wel zo. De getallen in DK en de UK zijn als je het naar besmettingen per 100.000 doet precies naar een dergelijk getal gestegen.

Edit: Ah Kuipers noemt het nu ook in een voorbeeld uit het buitenland

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 14-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Niet sterk om te verwijzen naar de cijfers waar het OMT mee rekent. Die zitten er al 2 jaar naast.

De grafieken hadden sterk geweest als er ook leegloop meegenomen was. Het gaat alleen over besmettingen nu...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Opvallend ook dat Rutte structureel de vraag waarom wij anders zijn dan onze buurlanden negeert. Een journalist vraagt daar 2 keer naar maar hij ontwijkt dat gewoon met een heel verhaal ergens anders over.

Ik vind het een buitengewoon zwak verhaal waarom de horeca nu niet open zou kunnen maar over 10 dagen wel.

En inderdaad ziekenhuis grafieken worden ook vakkundig niet getoond.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 14-01-2022 19:18 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.