Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:12:

Het gros kijkt streaming.
Wij zijn de enthousiaste happy few. Voor ons is het net wel weggelegd.
Als je al een uhd speler hebt en een goede oled tv met DoVi gaat die 160€ het echt niet maken he.
Maar dat moet iedereen zelf bepalen uiteraard.
Ik rip zelf sowieso mijn films niet, ten eerste heb ik dan zo enorm veel opslag nodig dat het echt ver boven de €160 euro uit zou komen, eerder richting de €1600.

Daarnaast als ik een keer een film digitaal wil hebben (bijvoorbeeld bij Import Japanse films zonder subs) dan is het voor mij vele malen sneller om even een REMUX van usenet te halen, die is dan in 20minuten binnen ;)

Wat betreft Demolition Man, ik heb die film eerlijk gezegd nog nooit gezien. Ik zal die binnenkort eens bekijken en als hij bevalt dan schaf ik die nieuwe Arrow 4K UHD misschien nog wel aan :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Op verschillende forums zie ik steeds weer Arrow films terugkomen, wat maakt deze films zo speciaal in de 4k UHD BluRay community?
Voor zover ik weet heb ik ook nog nooit eerder van die films gehoord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Pimmetjuuh schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:24:
Op verschillende forums zie ik steeds weer Arrow films terugkomen, wat maakt deze films zo speciaal in de 4k UHD BluRay community?
Voor zover ik weet heb ik ook nog nooit eerder van die films gehoord
Het is een onafhankelijke distributeur die zelf ook films restaureert en uitgeeft, en dan voornamelijk films die verder nergens anders te krijgen zijn. Bijvoorbeeld die Demolition Man 4K UHD. Daar bestond voorheen enkel een oude blu-ray disc van uit 2011 maar verder geen andere versie (in Europa in ieder geval)

Nu is deze film er dus in 4K UHD, als je die wilt hebben kan je überhaupt enkel die van Arrow kopen.
Daarnaast doen ze (meestal) best goed werk met de restauraties die ze uitvoeren

Maar Arrow is niet het enige label natuurlijk, zo heb je ook het bekende Criterion Collection, Kino Lorber, Second Sight, Shout Factory, etc etc.

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 16-12-2024 08:45 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
@ReVision. Duidelijke uitleg, fijn! Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:19:
Daarnaast als ik een keer een film digitaal wil hebben (bijvoorbeeld bij Import Japanse films zonder subs) dan is het voor mij vele malen sneller om even een REMUX van usenet te halen, die is dan in 20minuten binnen ;)
Dat zal best. Wel goed uitkijken welke release je pakt, want er zijn er voldoende die een DoVi profile 8.1 gebruiken waar de FEL/MEL gewoon weggegooid is.
Dan rip je hem veel beter zelf (of de goede DoVi profile 7.6 release pakken natuurlijk).

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:47:
[...]

Dat zal best. Wel goed uitkijken welke release je pakt, want er zijn er voldoende die een DoVi profile 8.1 gebruiken waar de FEL/MEL gewoon weggegooid is.
Dan rip je hem veel beter zelf (of de goede DoVi profile 7.6 release pakken natuurlijk).
Ik heb dat een keer vergeleken (voor zover mogelijk aangezien ik geen twee exacte tv's naast elkaar heb) als A/B test en ik zag echt letterlijk 0% verschil, dus dat maakt voor mij helemaal niets uit. Zelfde met de cm2.7 en cm4.0 verhaal. Leuk technisch hoogstandje, maar ik ga dat zeer waarschijnlijk toch ook niet merken :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:22:
[...]

Ik heb dat een keer vergeleken (voor zover mogelijk aangezien ik geen twee exacte tv's naast elkaar heb) als A/B test en ik zag echt letterlijk 0% verschil, dus dat maakt voor mij helemaal niets uit. Zelfde met de cm2.7 en cm4.0 verhaal. Leuk technisch hoogstandje, maar ik ga dat zeer waarschijnlijk toch ook niet merken :)
Het verschil is thans vrij duidelijk.
YouTube: 6 different things FEL Dolby Vision Profile 7 Can Do (P7 FEL is not ...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik raad je aan om eens zelf een A/B test te doen op je eigen TV met precies dezelfde film en kom dan maar weer terug. Ik laat mij niet lijden door een Youtube video waarvan ik niet weet wat er precies gedaan is achter de schermen. :)

Ik geloof in wat ik zelf heb kunnen zien en testen ik neem niet altijd alles aan wat er op internet staat ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:45:
[...]

Ik raad je aan om eens zelf een A/B test te doen op je eigen TV met precies dezelfde film en kom dan maar weer terug. Ik laat mij niet lijden door een Youtube video waarvan ik niet weet wat er precies gedaan is achter de schermen. :)

Ik geloof in wat ik zelf heb kunnen zien en testen ik neem niet altijd alles aan wat er op internet staat.
Zoek maar eens op wie die man is die die YouTube videos maakt.
is de maker van ''DoVI scripts''. Als er iemand weet waar die het over heeft, dan is hij het wel.
Dus ik hoef echt zelf geen A/B test om mijn TV te doen, die Youtube videos zeggen voor mij genoeg (ook omdat ik weet wie er achter de videos zit).

En ja, ik heb zelf ook gewoon al het verschil gezien tussen een crap Profile 8.1 Dovi release en een 7.6 DoVi release met behoud van FEL data.
En ja, op mijn eigen TV van dezelfde film. Geloof me, ik zie het verschil. Net zoals je op die YouTube videos ook kunt zien.

Dat jij het niet kan zien op je apparatuur ligt dan waarschijnlijk... Aan je apparatuur ;)

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 16-12-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:48:
[...]

is de maker van ''DoVI scripts''. Als er iemand weet waar die het over heeft, dan is hij het wel.
Dus ik hoef echt zelf geen A/B test om mijn TV te doen, die Youtube videos zeggen voor mij genoeg (ook omdat ik weet wie er achter de videos zit).
Prima hoor, ik zeg ook enkel dat ik het verschil toch niet ga zien in mijn setup wanneer ik daadwerkelijk een film aan het kijken ben. En als je zelf niet wil testen geen probleem, dat is jou goed recht :) Ik maak me er verder ook niet druk om.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@ReVision. Je had mijn edit gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik heb het gezien, en nogmaals dat is helemaal prima maar dat veranderd niets aan mijn oorspronkelijke reactie en standpunt ;)
Ik heb dat een keer vergeleken (voor zover mogelijk aangezien ik geen twee exacte tv's naast elkaar heb) als A/B test en IK zag echt letterlijk 0% verschil, dus dat maakt VOOR MIJ helemaal niets uit. Zelfde met de cm2.7 en cm4.0 verhaal. Leuk technisch hoogstandje, maar IK ga dat zeer waarschijnlijk toch ook niet merken

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb tot nu toe 3 cmv4.0 films gezien en het scheelde enorm qua beeldkwaliteit en helderheid/contrast.

Gelukkig gaat de industrie langzamerhand over naar cmv4.0.

Bijv. The conversation (1974). Wat een plaatje.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 16-12-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:43:
Ik heb tot nu toe 3 cmv4.0 films gezien en het scheelde enorm qua beeldkwaliteit en helderheid.

The Straight Story
12 Monkeys
Once Upon a time in the West
The Conversation
Late Night with the Devil
The Chronicles of Riddick

Die heb ik in cmv4.0
Helaas een minderheid, maar gaat wel de hoogte in met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:02

freshy98

Atari

Het valt mij op dat de laatste jaar of twee, misschien iets meer, het steeds slechter gesteld is met uitgaves van 4K UHD in Nederland.
Nou kijk ik primair op Bol.com, maar ik bestel nu bijna alleen maar via Amazon.com of Arrow Video/Films (voor hun uitgaven).

Is andere mensen hier dit ook opgevallen, en zijn er nog andere sites?
Amazon.nl levert Duitse uitgaven en opzich maakt dat niet uit, maar heb in veel gevallen toch liever een volledig Engelse uitvoering.
Nederlandse ondertiteling gebruik ik niet, dus dat maakt mij weer niet uit.

Via Amazon.com gaat het ook nog wel eens mis. Staat dan ruim een week in de tracking dat het bij het vliegveld (oid) is, en dan gaat het terug.
Heb nu al drie keer "Alice, Darling" en Godzilla Minus One" besteld, en drie keer gaat het automatisch terug naar de verkoper (Amazon). Bij de eerste keer was het ivm beschadiging, maar drie keer op rij?
Moet daar nog achter aan via Amazon CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@freshy98

Dat is eigenlijk altijd al zo geweest, Amazon.nl heeft echt altijd een waardeloze selectie met vrijwel alleen maar versies uit Duitsland met die grote lelijke FSK logo's en nooit fatsoenlijke prijzen. Bol.com heeft zo nu en dan een leuke aanbieding maar voornamelijk steeds hetzelfde en niets bijzonders. Ik heb het persoonlijk zelf sowieso niet zo op die dunne fragiele NL 4K doosjes.

Ik koop daarom vrijwel alles buiten Nederland, veel bij labels zelf, maar ook heel veel Amazon.com Amazon.co-uk en voor steelbooks Amazon.it.

Heb zelf eigenlijk vrijwel nooit grote issues met Amazon.com, wel eens een keer wat vermist of beschadigd maar werd altijd snel en netjes opgelost.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

@ReVision. Wat is er speciaal aan Amazon.it mbt SteelBooks?

Overigens heb ik ook zelden slechte ervaring met Amazon.com.
Deze keer toevallig wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
freshy98 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:09:

Deze keer toevallig wel.
Zeker met aanbiedingen zijn ze daar regelmatig veel goedkoper dan elders, gewone 4K films vaak ook. Maar die koop ik dan weer niet want ik hou persoonlijk niet zo van hoesjes met een titel erop in een andere taal (frans/italiaans etc) maar bij steelbooks zijn de titels altijd gewoon in het engels op de voorkant en spine of er staat helemaal geen titel op :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

freshy98 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:09:

Deze keer toevallig wel.
Sommige Italiaanse uitgaves (van 4Kult/Eagle Pictures) zijn (iets) beter dan de anderen. Total Recall 4Kult bijvoorbeeld is de Studio Canal versie maar dan met een constante (hogere) bitrate en zonder scenes waarbij de bitrate bijna volledig in elkaar valt. Maar dan wel weer geen Dolby Atmos, maar DTS HD MA 5.1.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Demolition Man ziet er inderdaad ook geweldig uit in cmv4.0 @Farabi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:19:
Demolition Man ziet er inderdaad ook geweldig uit in cmv4.0 @Farabi
Geinig film ook. Het viel me op dat ze veel dingen goed hebben voorspelt in de film op gebied van toekomst. Het speelt zich af in 2032.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

@ReVision. @Gundogan Ik zal eens gaan rondneuzen op Amazon.it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:48:
[...]

En ja, ik heb zelf ook gewoon al het verschil gezien tussen een crap Profile 8.1 Dovi release en een 7.6 DoVi release met behoud van FEL data.
En ja, op mijn eigen TV van dezelfde film. Geloof me, ik zie het verschil. Net zoals je op die YouTube videos ook kunt zien.

Dat jij het niet kan zien op je apparatuur ligt dan waarschijnlijk... Aan je apparatuur ;)
Inderdaad, gewoon zijn hardware en adviezen volgen en je hebt de beste ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@ReVision. welke tv en speler heb je?

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 16-12-2024 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

https://www.avsforum.com/posts/63024317/

Hier nog een uitleg over FEL en CMv4.0. Salty01 = RESET_9999 (YouTube)

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 16-12-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
LG Oled C2 65"
Sony UBP-X800M2 regio vrij
Nvidia Shield Pro

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:46:
[...]

LG Oled C2 65"
Sony UBP-X800M2 regio vrij
Nvidia Shield Pro
Vrij logisch dat je geen verschillen ziet. De Shield kan helemaal geen FEL afspelen zoals het hoort :+
Dan kan je A/B testen tot je een ons weegt natuurlijk.

https://docs.google.com/s...hEyongYMCDlUiLHU9n1f_S74/
Tabje "DoVi playback devices"

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 16-12-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
[b]daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:51:[/b

Vrij logisch dat je geen verschillen ziet. De Shield kan helemaal geen FEL afspelen zoals het hoort :+
Ik gebruik de Shield sowieso al vrijwel niet om mijn 4K UHD's te bekijken want door koop ik ze fysiek voor en heb ik de Sony speler :P

Maar goed dat je het meld, weet ik ook dat ik het niet nog een keer hoef te testen :D

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik de Shield sowieso al niet om mijn 4K UHD's te bekijken want door koop ik ze fysiek voor en heb ik de Sony speler :P

Maar goed dat je het meld, weet ik ook dat ik het niet nog een keer hoef te testen :D
Hoe kan je dan A/B testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik gebruik hem enkel voor die paar import films (plus andere apps). en ik heb het toen eens getest, maar ik zag geen verschil, Blijkt dus door de Shield te komen, goed om te weten maar ik gebruik hem toch al bijna nooit daarvoor :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:40
daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:51:
[...]

De Sony wel volgens het lijstje;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Er gaat dan eindelijk een 4K UHD versie komen van Thief, in iedergeval door Criterion (Maart) maar er zijn ook geruchten dat Arrow misschien ook nog een eigen versie gaat releasen

https://www.blu-ray.com/movies/Thief-4K-Blu-ray/377849/

Verder kom ik er ook net pas achter dat er blijkbaar eindelijk een 4K UHD van Constantine (2005) aan komt in februari, daar kijk ik ook zeker naar uit!

https://www.blu-ray.com/m...antine-4K-Blu-ray/375870/

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wat bedoelen jullie met a/b testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:54:
Wat bedoelen jullie met a/b testen?
In mijn geval ging het met het testen van twee verschillende bron bestanden, Bron A en Bron B waar ik dan steeds tussen switchten, Bron A was dan een remux met de volledige ingebakken FEL laag en B was een standaard profile 5 remux van dezelfde film.

Ik zag dus geen verschil, maar dat schijnt dus door het Shield zelf te komen, ook is die test natuurlijk niet optimaal want het liefst test je natuurlijk alles direct naast elkaar, maar omdat ik geen twee exact dezelfde tv's heb naast elkaar en ook geen twee media spelers was dat geen optie,

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

peptalk schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:45:
[...]

De Sony wel volgens het lijstje;-)
Correct.
Daar ga je het verschil tussen fel en non fel wel op zien.

Op die link staan ook een hoop test files. Daar kan je de verschillen makkelijk mee zien.
EDIT :
DV FEL test files (https://mega.nz/folder/drYRlALT#fbRfBAdVE88fmoLdXoAVJQ).
See the woman (BL_EL.mkv)? if yes, DV FEL is working (read more about DV FEL test - https://www.avsforum.com/posts/60582530/)

[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 17-12-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ReVision. schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:10:
[...]

In mijn geval ging het met het testen van twee verschillende bron bestanden, Bron A en Bron B waar ik dan steeds tussen switchten, Bron A was dan een remux met de volledige ingebakken FEL laag en B was een standaard profile 5 remux van dezelfde film.

Ik zag dus geen verschil, maar dat schijnt dus door het Shield zelf te komen, ook is die test natuurlijk niet optimaal want het liefst test je natuurlijk alles direct naast elkaar, maar omdat ik geen twee exact dezelfde tv's heb naast elkaar en ook geen twee media spelers was dat geen optie,
Het lukt mij regelmatig om met die X800M2 een remux te streamen vanaf mijn netwerk. Dus je zou het daarmee ook nog kunnen proberen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Of gewoon een externe hard disk aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26
Hoppa, weer twee nieuwe films aan de collectie toe mogen voegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVc9VmS8cRwtui6Nv4BerWXmOak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDufWU8NxzGlOrOWc9EqGZ4L.jpg?f=fotoalbum_large

En ‘Transformers One’ is ook onderweg. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Yonix schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:35:
Hoppa, weer twee nieuwe films aan de collectie toe mogen voegen:

[Afbeelding]

En ‘Transformers One’ is ook onderweg. 8)
Is de rechter toevallig een steelbook?

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
MeesKees21 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:41:
[...]

Is de rechter toevallig een steelbook?
Yes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Vind die er prachtig uit zien! Waar heb je die gekocht / besteld?

Transformers One heb ik onlangs gekeken, leuke film, maar houdt mij toch niet zo vast als de overige Transformers films...

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
MeesKees21 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:01:
[...]

Vind die er prachtig uit zien! Waar heb je die gekocht / besteld?

Transformers One heb ik onlangs gekeken, leuke film, maar houdt mij toch niet zo vast als de overige Transformers films...
Via Bol.com: Bekijk Kick-Ass 2 [Blu-Ray 4K]+[Blu-Ray] op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

En ‘Transformers One’ heb ik voor mijn zoontje besteld. De trailer zag er leuk uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Yonix schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:06:
[...]

Via Bol.com: Bekijk Kick-Ass 2 [Blu-Ray 4K]+[Blu-Ray] op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

En ‘Transformers One’ heb ik voor mijn zoontje besteld. De trailer zag er leuk uit. :)
Dank je voor de info! Zal hem waarschijnlijk volgend jaar bestellen.

Ah, tja, volgens mijn wederhelft ben ik soms ook een kind..... :P Op zich is het een leuke film en zit hij dus ook in mijn collectie, de rest heb ik ook, dus deze hoort er gewoon bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:26:
[...]

Correct.
Daar ga je het verschil tussen fel en non fel wel op zien.

Op die link staan ook een hoop test files. Daar kan je de verschillen makkelijk mee zien.
EDIT :
DV FEL test files (https://mega.nz/folder/drYRlALT#fbRfBAdVE88fmoLdXoAVJQ).
See the woman (BL_EL.mkv)? if yes, DV FEL is working (read more about DV FEL test - https://www.avsforum.com/posts/60582530/)
Moet je geen mp4 bestand hebben ipv mkv op de Sony? Met dit mkv bestand zie ik iig niet wat ik zou moeten zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

apis29 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:19:
[...]

Moet je geen mp4 bestand hebben ipv mkv op de Sony? Met dit mkv bestand zie ik iig niet wat ik zou moeten zien ...
Ja, mp4 bestand ipv mkv inderdaad.
Zie ook hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kick-ass 1 vind ik oversatured en lelijk uitzien op 4K. maar krijgt een hoge beoordeling op bluray.com. ben ik de enige?

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Farabi schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:13:
kick-ass 1 vind ik oversatured en lelijk uitzien op 4K. maar krijgt een hoge beoordeling op bluray.com. ben ik de enige?
Dat lees je ook wel terug in de review. Hoort een beetje bij de film zelf (zelfs de DVD heeft het) en de HDR transfer maakt het nog een stukje 'erger'.

Klinkt een beetje als ik mijn SDR blurays en DVDs via Nvidia RTX of MPV inverse tone mapping van HDR ga voorzien. :+

• Farabi
  • Niet online
Gundogan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:34:
[...]

Dat lees je ook wel terug in de review. Hoort een beetje bij de film zelf (zelfs de DVD heeft het) en de HDR transfer maakt het nog een stukje 'erger'.

Klinkt een beetje als ik mijn SDR blurays en DVDs via Nvidia RTX of MPV van HDR ga voorzien. :+
eerlijk gezegd heb ik alleen naar het aantal sterren gekeken. die zou gevoelsmatig op 2,5 ster moeten zitten. waarom zo hoog dan vraag ik me af? het verpest het kijkplezier (voor mij in ieder geval).

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 19-12-2024 09:38 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:43:
Ik heb tot nu toe 3 cmv4.0 films gezien en het scheelde enorm qua beeldkwaliteit en helderheid/contrast.

Bijv. The conversation (1974). Wat een plaatje.
YouTube: Transfer CMv 4.0 Dolby Vision from WEB streaming to Profile 7 Bluray...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
Net Casino en 2001 besteld bij Amazon.co.uk. Mijn Bluray versie van Casino doet het niet op mijn Pana 824 dus maar opnieuw moeten aanschaffen. 2001 had ik nog niet dus een no-brainer. Nu nog een weekje wachten tot het binnen is :)

Lawrence of Arabia 4K moet nog maar wachten. Bedragen die ik nu tegenkom ga ik er niet voor betalen. Al is het wel een must-have.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Casino UHD is een dikke upgrade. Ga je geen spijt van hebben.
2001 ook een top transfer idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Simon says watch. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaYIESVnpg-XkVuRAqBN6guV8UM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtmCI8L4B2z4ZqCMGgxwIFXB.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie editie weer. Nu kijken welke de Taco Bell versie is en welke de Pizza Hut versie van de 80 en 80,5gb versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Taco Bell is de 80,5gb.

After the identical credits, the US version has the MPAA rating card, which explains the few seconds longer runtime.

https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=605562

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

daffie82 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:48:
Taco Bell is de 80,5gb.

After the identical credits, the US version has the MPAA rating card, which explains the few seconds longer runtime.

https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=605562
Ah dan heb ik instinctief de "goede" 'Murica versie gekozen. :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Campo di Casa
Gisteravond een moderne klassieker mogen toevoegen aan de collectie. Geweldige film en een mooie upgrade van mijn DVD exemplaar. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVJI6c8B_e7Zz5CINqamIr78Pgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbVyBIkxkntJnJtGTptdqZtf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gundogan schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:31:
Simon says watch. :9~

[Afbeelding]

Mooie editie weer. Nu kijken welke de Taco Bell versie is en welke de Pizza Hut versie van de 80 en 80,5gb versies.
Deze gaat er bij mij ook zeker komen 8) , alleen niet per se in deze deluxe uitvoering. Nu wel Pitch Black en The Chronicles of Riddick onderweg van Arrow ...

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 23-12-2024 01:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

apis29 schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:45:
[...]

Deze gaat er bij mij ook zeker komen 8) , alleen niet per se in deze deluxe uitvoering. Nu wel Pitch Black en The Chronicles of Riddick onderweg van Arrow ...
Qua transfer is het in ieder geval zeer goed. Zowel Atmos en DTS-HD MA aanwezig in een goede mix (stemmen goed verstaanbaar en surround effecten aanwezig), Dolby Vision met alle toeters en bellen en dat van een 35mm filmnegatief scan die goed is opgeschoond met nog voldoende filmgrain aanwezig.

De film is een beetje vlak qua kleuren, maar dat hoort bij de film. Maar de explosies en neon hebben voldoende HDR pop. Sommige beelden zijn een beetje soft (de helicopter scene aan het begin bijvoorbeeld), maar dat zit in de film en kan je bij een 4k transfer niet zoveel aan doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diUMWfsDVhvRPUQBi8nJFAX_X4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKYd6WASYbnqeKPL2Mz0zJn5.jpg?f=fotoalbum_large

Deze kunnen niet ontbreken in mijn verzameling; ik kan niet wachten om deze samen met mijn zoontje te kijken. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtNWw-Yy2mAsCFR-eDBHLZQhEig=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/w7m9fXCqXMXnLxJvVzMQMPGE.gif?f=user_large

Trouwens, Constantine krijgt ein-de-lijk een 4K-release. _/-\o_ *O* _/-\o_ De release staat gepland voor komende februari. Ik heb de steelbook alvast gereserveerd @Zavvi. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:00:
[...]

Qua transfer is het in ieder geval zeer goed. Zowel Atmos en DTS-HD MA aanwezig in een goede mix (stemmen goed verstaanbaar en surround effecten aanwezig), Dolby Vision met alle toeters en bellen en dat van een 35mm filmnegatief scan die goed is opgeschoond met nog voldoende filmgrain aanwezig.

De film is een beetje vlak qua kleuren, maar dat hoort bij de film. Maar de explosies en neon hebben voldoende HDR pop. Sommige beelden zijn een beetje soft (de helicopter scene aan het begin bijvoorbeeld), maar dat zit in de film en kan je bij een 4k transfer niet zoveel aan doen.
Twister vond ik zelf trouwens ook een hele goede transfer. Keek de film alleen pas vlak voor ik op vakantie ging dus niet meer aan een 'review' toegekomen. Had nog het blurayforum topic doorgespit maar wat ik zelf het minste aan de film vond was niet eens aan bod gekomen daar, namelijk de oerslechte cgi in een enkele scene. Dat lijkt net of die scenes uit een andere film ertussen zijn geplakt :+ . Wel een punt wat ik aan bod zag komen is dat er veranderingen (een verandering) aan de kleur van de lucht (groen) in een bepaalde scene was gedaan die nooit in welke versie dan ook van het origineel zat (volgens de maker omdat het technisch toen niet mogelijk was). Zelf dacht ik in eerste instantie ook dat er wat mis met het beeld was maar met al die stormchaser docu's op Discovery en co. in die tijd had ik al snel door wat er aan de hand was en dat het inderdaad zo bedoeld zou zijn:

Enig ander minpuntje is dat de film aan de donkere kant was, ben ook na verloop van tijd op de Dolby Vision Bright instelling overgestapt, maar over het algemeen kan ik me ook vinden in de review op bluray forum.

Dit is een andere film die ik ergens in de zomer had opgepikt die ik een hele goede 4K transfer vind (maar niet veel mensen zullen gaan kopen): https://www.blu-ray.com/movies/Rudy-4K-Blu-ray/344866/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/oz5QZCtvaQ2MAicXm8ytNEsM.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mooie timing (gister NL binnengekomen en vandaag al bezorgd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMQaqkzYqZQP2pyMeSxlANyp0G4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BCCN162dYfqkFR1iPhbGP7pt.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:01

QuattroNL

It is I.

Cool, een 4k film topic! oOo

Ben de laatste tijd weer meer fysieke films aan het verzamelen; ben/was vnl een streamer en downloader (yes i know...).
Fysieke schijfjes vind ik toch meer hebben, en dan voornamelijk de boxsets. En niet te vergeten de Dolby Vision variant, dat is toch wel genieten op een 'grote' oled (Panasonic 65" icm een Pana UB824 en een leuke 7.1 set).

Onder de kerstboom lag vandaag ook weer het nodige moois dus ik vermaak me de komende tijd wel weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9DcI8T89cNxJoY0OW5Gbgzo3Ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB1RKYx4eraDsoBNW82UqZ5H.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

QuattroNL schreef op donderdag 26 december 2024 @ 00:03:
Cool, een 4k film topic! oOo

Ben de laatste tijd weer meer fysieke films aan het verzamelen; ben/was vnl een streamer en downloader (yes i know...).
Fysieke schijfjes vind ik toch meer hebben, en dan voornamelijk de boxsets. En niet te vergeten de Dolby Vision variant, dat is toch wel genieten op een 'grote' oled (Panasonic 65" icm een Pana UB824 en een leuke 7.1 set).

Onder de kerstboom lag vandaag ook weer het nodige moois dus ik vermaak me de komende tijd wel weer.
[Afbeelding]
Yups, ben hier zelf zo'n half jaar geleden binnen "gestruikeld" :P

Ben zelf sinds begin september 4K schijfjes aan het "verzamelen", heb er nu een stuk of 10, waarvan 3 staalboeken :) Dolby Vision en Atmos voor een goeie filmervaring!

Je hebt 12 films, dus als je nu 2 films per dag gaat kijken, haal je precies het Nieuw van "oud en nieuw" ;)

• Campo di Casa
Ik zie hier wel eens films uit de Criterion collectie voorbij komen. De 4K schijfjes zijn ‘regio-vrij’ maar dat gaat niet op voor de Blu-Ray schijfjes met de extra’s. Dat is Regio A.

Welke speler wordt hiervoor gebruikt?

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Campo di Casa schreef op donderdag 26 december 2024 @ 04:58:
Ik zie hier wel eens films uit de Criterion collectie voorbij komen. De 4K schijfjes zijn ‘regio-vrij’ maar dat gaat niet op voor de Blu-Ray schijfjes met de extra’s. Dat is Regio A.

Klopt, regio A zijn voornamelijk de Engelstalige landen zoals de US, VK, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland.
Europa is regio B en die speelt geen regio A af, tenzij de speler regiovrij is of regio A af kan spelen.
Regio C is trouwens Azië.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online

Ik zelf hem mijn Sony UBP-X800M2 regiovrij laten maken, ik heb een hele collectie regio A blu-rays van o.a. Criterion en gebruik hem ook ook voor alle extra's van 4K films uit de US en Azie
MeesKees21 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 05:11:

Klopt, regio A zijn voornamelijk de Engelstalige landen zoals de US, VK, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland.
Europa is regio B en die speelt geen regio A af, tenzij de speler regiovrij is of regio A af kan spelen.
Regio C is trouwens Azië.... ;)
VK/UK is regio B en hetzelfde als europa. Criterion heeft tegenwoordig ook veel uitgaves in Regio B maar lang niet de gehele collectie, Regio B doen ze pas een jaar of twee.

hoi

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

ReVision. schreef op donderdag 26 december 2024 @ 07:49:
[...]

Ik zelf hem mijn Sony UBP-X800M2 regiovrij laten maken, ik heb een hele collectie regio A blu-rays van o.a. Criterion en gebruik hem ook ook voor alle extra's van 4K films uit de US en Australie

[...]

VK/UK is regio B en hetzelfde als europa. Criterion heeft tegenwoordig ook veel uitgaves in Regio B maar lang niet de gehele collectie, Regio B doen ze pas een jaar of twee.
Je hebt gelijk, ik heb de regio's aardig door elkaar heengegooid, VK, Australië en Nieuw-Zeeland behoren ook tot regio B.... Iets teveel Stroh80 gedronken zo te zien.... :P

https://www.regionfreedvd.net/region-codes.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

De Playstation 3 was vroeger ook volledig regiovrij, maar de nieuwe PS4 en 5 niet meer. }:|

Altijd leuk die artificiele beveiligingen die in werkelijkheid dit zijn:

Afbeeldingslocatie: https://npr.brightspotcdn.com/dims4/default/9b567cc/2147483647/strip/true/crop/750x394+0+96/resize/1200x630!/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fnpr-brightspot.s3.amazonaws.com%2Flegacy%2Fsites%2Fsdpb%2Ffiles%2F202001%2Fgate.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peptalk

Diverse UHD spelers van Panasonic kun je zelf regiovrij maken: https://www.avforums.com/...in-regionfreedom.2441584/
Er zijn er ook meerdere UHD spelers reeds regiovrij gemaakt te koop, maar kost vaak een hoop extra. Heb zelf ooit een Sony UHD speler, de X700, via Ebay in US gekocht. Die kan hier met een verloopstekker gewoon gebruikt worden.

Er zijn meerdere Pioneer en Philips BD spelers die ook relatief makkelijk regiovrij te maken zijn, maar dan moet je 2e hands op jacht. Van de nu verkrijgbare BD spelers weet ik het niet.

• peptalk
ReVision. schreef op donderdag 26 december 2024 @ 07:49:

Criterion regio B in de UK is al wat langer, sinds april 2016;-)
https://www.blu-ray.com/m...ave-Wings-Blu-ray/152048/

• peptalk
apis29 schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:07:
[...]

Dit is een andere film die ik ergens in de zomer had opgepikt die ik een hele goede 4K transfer vind (maar niet veel mensen zullen gaan kopen): https://www.blu-ray.com/movies/Rudy-4K-Blu-ray/344866/

[Afbeelding]
Goede film idd, hopelijk nog een keer ergens voor een heel vriendelijk prijsje op te pikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Klopt inderdaad, ik doelde ook eigenlijk op de 4K UHD's, waarbij de de extra features op Regio B bluray disc staan. :)

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peptalk
4 voor 50 bij amazon.de, jammer dat de verzendkosten daar inmiddels euro 6,99 zijn.

https://www.amazon.de/-/nl/promotion/psp/A39L6QDXCTHMA1

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

peptalk schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:07:
4 voor 50 bij amazon.de, jammer dat de verzendkosten daar inmiddels euro 6,99 zijn.

Je kan ook een 5 euro discount krijgen dus dan is het 4 voor 51,99 euro.

Ideaal om wat films van mijn "b-tier lijst" te bestellen. :+

• apis29
  • Niet online
MeesKees21 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 07:54:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb de regio's aardig door elkaar heengegooid, VK, Australië en Nieuw-Zeeland behoren ook tot regio B.... Iets teveel Stroh80 gedronken zo te zien.... :P

https://www.regionfreedvd.net/region-codes.html
En zo hoort ook Oost-/Zuidoost-Azië tot regio A. Ben zelf net terug uit Indonesië en wilde daar een bluray speler kopen maar dat is gewoon nergens in de winkel te vinden (specifiek de Sony BDP-S6700 maar ben er überhaupt geen een tegengekomen. Wilde eigenlijk nog in Singapore kijken maar niet meer aan toe gekomen). Online varieërden de prijzen iig van de adviesprijs tot dubbel over de kop :+
Qua PS3 kan ik mij niet herinneren dat die regiovrij was voor blurays? Misschien de allereerste versie?
Maar ik lees dat dat zelf te doen is dus tijd om die maar eens op te graven ...

Heb nu wel van Criterion 'Infernal Affairs' onderweg in regio B uitvoering 8)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 26-12-2024 15:56 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:57:
[...]

Je kan ook een 5 euro discount krijgen dus dan is het 4 voor 51,99 euro.

Ideaal om wat films van mijn "b-tier lijst" te bestellen. :+
5 euro discount? Hoe dan?

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Ik kreeg een popup daarvoor. Het was zo'n standaard x-duizend beschikbaar coupon actie van ze. Apply en automatisch 5 euro korting. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bedankt!

The hunt for Red October, Collateral, The Big Lebowski en Babylon (2022) opgepikt voor 45€ incl. verzending *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix

Bedankt voor de tip! (y) Heb meteen deze kans benut om de eerste vier Indiana Jones-films te bestellen, want ik heb alleen ‘Crystal Skull’ ooit gezien - en daarmee ook meteen één van de slechtste. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8l_SRapr25jxOov9itDWYt2d0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNJsUMpjh7ojVjVdkehp6beo.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Bol.com is de set met vier films € 118, dus een mooie deal zo! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Hier zijn de laatste aankopen van het jaar nu ook allemaal binnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8DS30vw/IMG-20241227-120157.jpg

Verder ook nog wat kerstcadeaus mogen ontvangen
Guardians of the Galaxy 4K Mondo Steelbook, Dune Part 1 Steelbook en ExHuma in slipcover

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bLkPn3x/IMG-20241227-120252.jpg

Helemaal happy :)

Ik zal binnenkort ook nog eens eens wat statistieken van de gehele collectie posten, want het is inmiddels aardig uit de hand gelopen ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
The conversation toevallig gisterochtend nog gekeken. Goeie film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Campo di Casa schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:34:
The conversation toevallig gisterochtend nog gekeken. Goeie film :)
Ja, ik ook paar weken terug gezien. Top UHD transfer.
De film vond ik goed maar had ik misschien iets meer van verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
@daffie82 Mij ook vaak overkomen dat de verwachting hoog is en film dan wat tegen valt. Had ik ook met Challengers. Lang geleden dat ik zo'n slechte film heb gezien. Dat terwijl vele het een goeie film vinden.

Vandaag 2001 en Casino ontvangen. beide via Amazon.co.uk.
wat een transfer, beide films.

zondag wat tijd vrij plannen om iig Casino opnieuw te gaan kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDhz-H1gGQV4UBDAnOQ54udvgIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6q5db47gqpZrQByEJuIVALqp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Campo di Casa op 27-12-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ok, ik ben dus toch niet de enige die Challengers beroerd vond.

Ik heb zelf denk ik maar 1 Criterion blu-ray release en dat is er gelukkig wel een van regio B. Heb wat meer UK MUBI releases, ook al zijn dat er niet heel veel. Wel stuk voor stuk fantastische films.

De laatste tijd niet zo heel erg veel blu-rays gekocht eigenlijk. Van recente films die ik leuk vind, komt er nog maar sporadisch ergens een blu-ray van uit. Behoorlijk jammer. Ben daardoor wel wat meer films op streaming aan het kopen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

josh-hill schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:22:
Ok, ik ben dus toch niet de enige die Challengers beroerd vond.

Ik heb zelf denk ik maar 1 Criterion blu-ray release en dat is er gelukkig wel een van regio B. Heb wat meer UK MUBI releases, ook al zijn dat er niet heel veel. Wel stuk voor stuk fantastische films.

De laatste tijd niet zo heel erg veel blu-rays gekocht eigenlijk. Van recente films die ik leuk vind, komt er nog maar sporadisch ergens een blu-ray van uit. Behoorlijk jammer. Ben daardoor wel wat meer films op streaming aan het kopen.
Hou er rekening mee dat gekocht niet bestaat in streamingland.
Kan makkelijk dat je binnen 3 jaar die film niet meer kan afspelen omdat ze de rechten niet meer hebben of omdat de dienst als zodanig niet meer bestaat. Komt vaak voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Nu online
Ja, dat weet ik. Daarom koop ik liever blu-rays. Maar als die er niet zijn, wordt dat natuurlijk moeilijk. Ik koop daarom ook bijna alleen films op streaming als ze niet meer dan 6 euro kosten.

[ Voor 29% gewijzigd door josh-hill op 28-12-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

josh-hill schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:33:
Ja, dat weet ik. Daarom koop ik liever blu-rays. Maar als die er niet zijn, wordt dat natuurlijk moeilijk. Ik koop daarom ook bijna alleen films op streaming als ze niet meer dan 6 euro kosten.
Via welke dienst koop je ze meestal? Just curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Nu online
daffie82 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:10:
[...]

Via welke dienst koop je ze meestal? Just curious.
Meestal Pathe Thuis.

Nadeel: geen 24fps.
Voordeel: de app is zoals ik het wil, met duidelijk wat er de komende weken uit komt en wat er de afgelopen weken uit is gekomen. Zo koop ik ook mijn muziek (ben geabonneerd op een hoop mailinglists van labels/artiesten en dan kan ik zo ongeveer zien wat er allemaal nieuw uit komt/uitgekomen is). Wel jammer voor al die artiesten die niet op bandcamp zitten of waar ik nog niet op de mailinglist ben geabonneerd.

Apps zoals die van Amazon zijn echt om te janken. Alles staat redelijk random door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zou zelf op Apple tv kopen. Als ik ooit zou kopen. Beste kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
idd, beter om via Apple TV te doen. Je krijgt ook gratis een "upgrade" als je een film koopt via Apple TV. Koop je een 1080p versie, kan het maar zo zijn dat je na een tijdje de 4K versie krijgt. Kost je niks extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Campo di Casa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:24:
idd, beter om via Apple TV te doen. Je krijgt ook gratis een "upgrade" als je een film koopt via Apple TV. Koop je een 1080p versie, kan het maar zo zijn dat je na een tijdje de 4K versie krijgt. Kost je niks extra's.
Goede tip. Wist ik niet.

Hou er wel rekening mee dat een 4k streaming versie ongeveer overeenkomt met een 1080p Blu-ray disc qua kwaliteit.

Zag bijvoorbeeld dat AppleTV een 4k versie van Sideways heeft.
Misschien die eens kopen. Hilarische film en een all time favoriet van mij. Enkel in 1080p op disc te koop.

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 28-12-2024 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
@daffie82 Sideways, toppertje. Ik hou wel van dat soort films. Paul Giamatti is ook weer top in The Holdovers. Als je Sideways kan waarderen is The Holdovers een must om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Nu online
Ik lees anders een hele hoop gezeik met op Apple TV gekochte films, die opeens verborgen zijn en/of opnieuw moeten worden aangekocht e.d.

Zelf heb ik een tijdje terug wel een lijstje gemaakt van films die ik Apple TV ga kopen, maar het heeft maanden geduurd voordat ik uberhaupt mijn Apple ID naar een Apple Account kon converteren. Had geen zin om de helpdesk te gebruiken. Gelukkig werkte het op een gegeven moment wel (account was gekoppeld aan cc die net vervangen was en bij het converteren moest je de gekoppelde credit card verifieren, wat dus niet werkte, en met Apple ID inloggen om dat te fixen, kon niet meer).

[ Voor 13% gewijzigd door josh-hill op 28-12-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Campo di Casa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:55:
@daffie82 Sideways, toppertje. Ik hou wel van dat soort films. Paul Giamatti is ook weer top in The Holdovers. Als je Sideways kan waarderen is The Holdovers een must om te kijken.
Yes thanks. Ook gezien en inderdaad ook dikke top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
@josh-hill Ik heb de jaren heen wel wat gekocht bij Apple aan films. Net ff gecontroleerd en zit op 37 titels. Had ze gekocht omdat ze maar iets duurder waren dan huren. Kwaliteit is prima en heb zelf geen problemen gehad dat een film ineens verdween.

Maar ondanks dat gaat mijn voorkeur altijd uit naar het kijken van films vanaf een disc. Ben wel een keertje klaar met die lage bitrates bij Netflix etc. Ook het aanpassen van films op streaming diensten.
Ga maar eens Taxi Driver kijken op Prime. redelijk in het begin loopt Travis een adult bioscoop in en zie je het doek waarop de porno film wordt weergegeven. Alleen bij Amazon Prime hebben ze dat beeld geblurred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Nu online
Campo di Casa schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:12:
@josh-hill Ik heb de jaren heen wel wat gekocht bij Apple aan films. Net ff gecontroleerd en zit op 37 titels. Had ze gekocht omdat ze maar iets duurder waren dan huren. Kwaliteit is prima en heb zelf geen problemen gehad dat een film ineens verdween.

Maar ondanks dat gaat mijn voorkeur altijd uit naar het kijken van films vanaf een disc. Ben wel een keertje klaar met die lage bitrates bij Netflix etc. Ook het aanpassen van films op streaming diensten.
Ga maar eens Taxi Driver kijken op Prime. redelijk in het begin loopt Travis een adult bioscoop in en zie je het doek waarop de porno film wordt weergegeven. Alleen bij Amazon Prime hebben ze dat beeld geblurred.
Daar moet je wel mee oppassen. De ene blu-ray is de andere niet. Er zijn ook best veel gekuiste blu-rays. Net als dat bij de ene streaming dienst er stukken uit een film kunnen zijn gesneden en bij een andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
@josh-hill dat is zeker waar. Helemaal in de woke periode waar wij nu in zitten en van alles ineens gevoelig ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sideways 4k ziet er netjes uit op Apple TV trouwens.
Misschien zelfs net iets beter dan de Blu-ray wegens de HDR (DoVi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
Sideways heb ik alleen op DVD. wel een titel die een upgrade verdient in mijn collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:10

Ik heb 4 films genomen uit de lijst maar als ik naar mijn winkelwagen ga om de bestelling te plaatsen blijft de originele prijs staan ipv 50 euro?

Of komt dat pas nadat je op knop 'naar kassa' drukt?
Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste