Vorige week afscheid genomen van de combi 50. De compressor was toch lek en heeft ruim 2 maanden nog goed gewerkt na het vullen. Maar nu is het echt einde verhaal.
Nu heb ik de Inventum Modul-Air via een faillissement op de kop weten te tikken en deze gisteren aangesloten. Helemaal nieuw. Ik moet zeggen een wereld van verschil. Helemaal qua geluid. Er trilde nog wat in het apparaat, dus dat heb ik nog even extra geïsoleerd. Daarnaast werken de CV en de warmtepomp niet samen en hebben ze allebei een eigen thermostaat. Net zoals de oude opstelling, waarbij de CV bijspringt, wanneer de warmtepomp het niet redt.
Het levert bij mij een verschil van aan en afvoer CV van bijna 5 graden met 120m3 luchtdebiet en 290W aan continu verbruik. Dat was bij de combi 50 3 graden. Ik heb een modul-air combi versie, maar nog geen boiler. Dus moest even wat verzinnen voor deze aansluiting, T stuk ertussen, anders ging het bij het ontluchten fout
vanwege de 3-weg klep.
upgraden naar de laatste software ging ook prima en de hele aansturing is mooi verwerkt in een schermpje. Beter dan de oude combi 50. In mijn geval 10 jaar oud. parameters zijn zo goed als hetzelfde. Nu nog koppelen met een HA. Dat zou mooi zijn.
Nu vroeg ik mij af wat voor versies boilers er zijn. Max tank indirect en direct?
Wil dat zeggen indirect via de warmtepomp en direct met een elektrisch element van 2KW? Kun je een indirecte ook upgraden? en bestaat directe uit beide elementen? Zodat je eerst deze indirect kunt laten lopen en daarna met een electrisch element ernaast.
Dit is mij niet duidelijk.
:strip_exif()/f/image/QYGjgPgobP1aVl1vtt96TjYO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FN1pDTBdeCdku0RjpBlhEmKy.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik de Inventum Modul-Air via een faillissement op de kop weten te tikken en deze gisteren aangesloten. Helemaal nieuw. Ik moet zeggen een wereld van verschil. Helemaal qua geluid. Er trilde nog wat in het apparaat, dus dat heb ik nog even extra geïsoleerd. Daarnaast werken de CV en de warmtepomp niet samen en hebben ze allebei een eigen thermostaat. Net zoals de oude opstelling, waarbij de CV bijspringt, wanneer de warmtepomp het niet redt.
Het levert bij mij een verschil van aan en afvoer CV van bijna 5 graden met 120m3 luchtdebiet en 290W aan continu verbruik. Dat was bij de combi 50 3 graden. Ik heb een modul-air combi versie, maar nog geen boiler. Dus moest even wat verzinnen voor deze aansluiting, T stuk ertussen, anders ging het bij het ontluchten fout
upgraden naar de laatste software ging ook prima en de hele aansturing is mooi verwerkt in een schermpje. Beter dan de oude combi 50. In mijn geval 10 jaar oud. parameters zijn zo goed als hetzelfde. Nu nog koppelen met een HA. Dat zou mooi zijn.
Nu vroeg ik mij af wat voor versies boilers er zijn. Max tank indirect en direct?
Wil dat zeggen indirect via de warmtepomp en direct met een elektrisch element van 2KW? Kun je een indirecte ook upgraden? en bestaat directe uit beide elementen? Zodat je eerst deze indirect kunt laten lopen en daarna met een electrisch element ernaast.
Dit is mij niet duidelijk.
:strip_exif()/f/image/QYGjgPgobP1aVl1vtt96TjYO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FN1pDTBdeCdku0RjpBlhEmKy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Simpel78 op 08-03-2022 17:22 ]
:strip_exif()/f/image/gUAIP6OpQEMRpfLByt5EnCAb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aSmfKnIBzpGaHsdXQSXlDkR1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zsDDPVxLoc7qzXLE8k89mnbi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WZ9W3qyfvJNXv49QEqEdFEpT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7A5071klfSDf4sBF8s2Y3pHP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9uVNljn1uNYJAnqBDG88BwLk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VKd7z5zGIKwjfkPHsl73Z68X.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tLDYVNFg5fnzCaLjkVN2oT1F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ogCRFA6H8tVsoEkXEgYxIAmj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lSOxIksmLLgVBGmmHazBgN3d.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PSA5Ebgx50KWERuwLfmnyvjX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A4Xdd1Ep8QdXHqtkIEVMGGvE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dR75n7YKAEhN5d5WJx1b6wAc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UaV7G0iYw6tG1Z1iebIDpCbJ.jpg?f=fotoalbum_large)