Acties:
  • +16 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Misschien een beetje vreemd topic.

Wij wonen in een woning uit 2015. We zijn hier na de bouw ingetrokken.

Wat me al vanaf dag 1 irriteerde gezien we in oktober het huis zijn ingetrokken. Was de brievenbus.

Een simpele klep met aan de binnenkant een brienbus borstel. Wij wonen met redelijk vrij uitzicht en de wind kan via de brievenbus makkelijk naar binnen. Als het een beetje waait kan de temperatuur in de gang al snel een aantal graden dalen. Zeker in de winter is het al snel 17 graden in de gang wat werking heeft op de woonkamer temperatuur.

Nu heeft de postbode door doorduwen, de brievenbus borstel stuk gemaakt.

Dat was voor mij gelijk een reden om eens verder te kijken wat er in brievenbus land speelt.

Ik wilde geen buiten brievenbus. Gezien we de voordeur nagenoeg niet gebruiken.

Verder zoeken leverde eigenlijk maar standaard kleppen op. Met een uitzondering. HomeBox.

Het is een brievenbus met een veer die de klep dicht houd en aan de binnenkant een Foam-rubber rand heeft die de brievenbus tocht vrij houd. Een eigen schacht naar een binnen bus die een simpelere vorm heeft.

Nu we de HomeBox in gebruik hebben moet ik wel zeggen dat de temperatuur in de gang deze week constructief 1,5 tot 2,5 graad hoger is. Ook de temperatuur in de toilet is aangenamer :+

Maar ook dat de temperatuur eigenlijk in de woning veel langzamer daalt dan met de oude brievenbus. Al met al tevreden. Maar met 150euro best wel aan de prijs.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +125 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Aan het begin van je topic dacht ik dat je een vraag zou gaan stellen, maar uiteindelijk wou je alleen maar kwijt dat je een geschikte brievenbus(klep) hebt gevonden? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:05

martijn v o

Certified by Enphase.

Nee hoor geen vreemd topic.
Wij hebben hem ook met dezelfde conclusie.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Nou ja soort ervaring delen. Maar ook wel benieuwd naar andere alternatieven. 150 euro is best prijzig.

Denk best wel dat meer mensen geïnteresseerd kunnen zijn. Hier in de straat klagen meer mensen. Maar als je dan om de hoek komt zetten. Ja hier heb ik een brievenbus van 150 euro. Dan neemt een groot deel van de mensen wel de kou voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-06 20:20

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik vond het merkwaardig dat bij alle nieuwe huizen een buitenbrievenbus lijkt te zitten.

Maar ik kwam tot de conclusie dat het qua milieu/isolatie wel een voordeel zou zijn.

Een andere voordeel is dat ze geen vuurwerkbom je gang in kunnen gooien ;) (of wellicht moeilijker inbreken, kunnen ze geen lusje om je deurklink gooien).

--

Wat betreft hierboven, is eigenlijk toch ook prima, een topic hoeft niet altijd een vraag te zijn, juist mooi dat hij zelf iets heeft kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Accretion op 26-12-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:15

Crazy-

Best life ever

Exact mijn vraag sinds onze huidige woning (ook 2015, 01/2020 ingetrokken)

Ik neig er naar om inderdaad dat ding van 130/150€ te kopen (homebox). Is het enige wat ik kan bedenken (oke; een buiten brievenbus kan ook nog ;-))

Ben dus wel blij met je post: ervaring!

[ Voor 8% gewijzigd door Crazy- op 26-12-2021 21:38 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Accretion schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:33:

Wat betreft hierboven, is eigenlijk toch ook prima, een topic hoeft niet altijd een vraag te zijn, juist mooi dat hij zelf iets heeft kunnen vinden.
Zeker mooi dat 'ie een oplossing heeft gevonden, maar een forum is voor hulp en/of discussies. Hulp heeft 'ie niet nodig, want hij heeft de oplossing al. En discussie leek er ook niet gevraagd te worden, want hij gaf alleen maar aan dat 'ie een oplossing had gevonden. Vandaar mijn vraag.

@To_Tall prima natuurlijk dat je benieuwd bent naar andere oplossingen, en voor anderen ook zeker interessant, maar dat bleek niet uit je startpost :) Nu kwam ik eigenlijk niet veel verder dan "Oke, leuk voor je" als eerste reactie :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30
Wij hebben bij het laten plaatsen van kunststofkozijnen een dubbele brievenbusklep laten plaatsen. Geen idee of het uberhaupt uit maakt.
Maar er zit dus een klep aan de buitenkant, en daarnaast aan de binnenkant. Ja, het is wat rottiger voor de postbode, maar de binnenklep gaat op zich wel makkelijk open.

Net even gekeken, maar hetzelfde principe, maar bij lange niet zo duur als homebox. Geen idee wat het verschil zou moeten zijn eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 26-12-2021 21:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
@Hahn ja dat zijn ervaringen topics :-).

Vind het een beetje ver gaan om dit topic “het grote geïsoleerde brievenbus topic” te nomen :+.

Gezien brievenbussen vaak tocht hollen zijn waar veel kou onbedoeld een huis binnen stroomt. Is de reden dat ik mijn ervaring deel. Misschien zijn er meer mensen die tegen een gelijk probleem aan lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:37:
Net even gekeken, maar hetzelfde principe, maar bij lange niet zo duur als homebox. Geen idee wat het verschil zou moeten zijn eigenlijk.
De website doet het behoorlijk indrukwekkend overkomen. Maar ik vraag me inderdaad af wat het nou echt bied ten opzichte van een goed afgewerkte "gewone" binnenklep.

Overigens hebben wij de brievenbus buiten, aan het begin van de oprit. Scheelt de postbode weer wat meters. Of dat qua tocht efficient is betwijfel ik, nu moet ik immers de deur openen om de post te gaan halen. Dat is ook een flinke bak kou naar binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De meeste tocht merk ik wanneer de post niet op de mat valt en dus in de brievenbus blijft steken. Ik begrijp niet hoe zo'n constructie met dubbele klep in dat geval tocht tegenhoudt. Immers de post houdt de klep deels open.

Ik kan me voorstellen dat een borstel in zo'n geval juist wel wat doet. Echter ook al meegemaakt dat hele kleine pakketjes dan IN de deur blijven zitten tussen buitenklep en binnenborstel.... ook niet 100% ideaal.

Ik neig toch sterk naar een losse bak aan de muur buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 10:53
Wij hebben bij het laten plaatsen van kunststofkozijnen een dubbele brievenbusklep laten plaatsen. Geen idee of het uberhaupt uit maakt.
Maar er zit dus een klep aan de buitenkant, en daarnaast aan de binnenkant. Ja, het is wat rottiger voor de postbode, maar de binnenklep gaat op zich wel makkelijk open.

Ik heb hier ook een dubbele brievenbusklep waarvan de binnenste klep van rvs is. Het vervelende is dat nu met deze buitentemperaturen de binnenste klep begint te condenseren en te druppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:17
To_Tall schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:25:
Misschien een beetje vreemd topic.

Wij wonen in een woning uit 2015. We zijn hier na de bouw ingetrokken.

Wat me al vanaf dag 1 irriteerde gezien we in oktober het huis zijn ingetrokken. Was de brievenbus.

Een simpele klep met aan de binnenkant een brienbus borstel. Wij wonen met redelijk vrij uitzicht en de wind kan via de brievenbus makkelijk naar binnen. Als het een beetje waait kan de temperatuur in de gang al snel een aantal graden dalen. Zeker in de winter is het al snel 17 graden in de gang wat werking heeft op de woonkamer temperatuur.

Nu heeft de postbode door doorduwen, de brievenbus borstel stuk gemaakt.

Dat was voor mij gelijk een reden om eens verder te kijken wat er in brievenbus land speelt.

Ik wilde geen buiten brievenbus. Gezien we de voordeur nagenoeg niet gebruiken.

Verder zoeken leverde eigenlijk maar standaard kleppen op. Met een uitzondering. HomeBox.

Het is een brievenbus met een veer die de klep dicht houd en aan de binnenkant een Foam-rubber rand heeft die de brievenbus tocht vrij houd. Een eigen schacht naar een binnen bus die een simpelere vorm heeft.

Nu we de HomeBox in gebruik hebben moet ik wel zeggen dat de temperatuur in de gang deze week constructief 1,5 tot 2,5 graad hoger is. Ook de temperatuur in de toilet is aangenamer :+

Maar ook dat de temperatuur eigenlijk in de woning veel langzamer daalt dan met de oude brievenbus. Al met al tevreden. Maar met 150euro best wel aan de prijs.
Ik heb wel eens gekeken naar zo'n homebox.

Ik heb nu een brievenbus met een klep binnen en buiten, maar zit geen foamrand op. Dat ding tocht gewoon vrolijk verder aangezien er aan de buitenkant wat rubber dopjes zitten, tegen het dichtslaan van plastic op plastic. Afdichting nihil natuurlijk.

Ik heb helaas een afwijkende maat brievenbus nodig. Iets van 36,5cm breed, de homebox is 34 cm.
Dan wordt het of prutsen met tochtstrips op de huidige bus meer tochtvrij te maken, of maar een buitenbus aan de muur schroeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-06 20:20

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tja.

Isoleren doe je door:
- stralingswarmte tegen te houden (zegmaar zilverfolie)
- luchtdicht te maken (geen kieren/gaten)
- slecht warmtegeleidend tussenmedium.

Maar inderdaad, als de post half in de brievenbus hangt, wordt het lastig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
To_Tall schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:25:

Maar heb je wel nog voldoende ventilatie in de gang?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

To_Tall schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:33:
Nou ja soort ervaring delen. Maar ook wel benieuwd naar andere alternatieven. 150 euro is best prijzig.

Denk best wel dat meer mensen geïnteresseerd kunnen zijn. Hier in de straat klagen meer mensen. Maar als je dan om de hoek komt zetten. Ja hier heb ik een brievenbus van 150 euro. Dan neemt een groot deel van de mensen wel de kou voor lief.
Thanks, heb ook al eens zitten zoeken naar een betere brievenbus.
Vraagje: hoe makkelijk is het nu voor de postbode om een enkele slappe envelop door de brievenbus te duwen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:15
Hier hebben we na 30 jaar onze voordeur met brievenbus laten vervangen door een superisolerende kunststof Kochs voordeur met automatische 4-puntssluiting, maar zonder de traditionele brievenbus. Er hangt nu dus een box naast onze ingang. De gang is nu veel minder koud dan vroeger en lopen we niet meer het risico van vuurwerkbommen en brandstichting. De laatste jaren zijn er op gebied tal van ernstige incidenten geweest, waarbij ook doden te betreuren waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Rocketman schreef op maandag 27 december 2021 @ 03:32:
Hier hebben we na 30 jaar onze voordeur met brievenbus laten vervangen door een superisolerende kunststof Kochs voordeur met automatische 4-puntssluiting, maar zonder de traditionele brievenbus. Er hangt nu dus een box naast onze ingang. De gang is nu veel minder koud dan vroeger en lopen we niet meer het risico van vuurwerkbommen en brandstichting. De laatste jaren zijn er op gebied tal van ernstige incidenten geweest, waarbij ook doden te betreuren waren.
Serieus? Had je dan niet beter kunnen verhuizen of eerder al je brievenbus dicht kunnen maken? Landelijk gezien gebeuren dat soort dingen natuurlijk wel, maar volgens mij speelt er dan meestal toch al wel wat en is het dan iets van vergelding of escalatie.

Wij hebben ook een box overigens, maar die hangt binnen naast de voordeur. Ik ga een nieuwe geïsoleerde box maken om de entree wat warmer te maken. Koude wind blaast daar nu gewoon naar binnen. Het portaal naar de hal houdt wel wat tegen, maar lang niet alles. Onze voordeur krijgt weer nieuwe tocht maatregelen. Die is 84 jaar oud en willen we niet vervangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 27-12-2021 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36

Yucon

*broem*

Die klep zat er bij ons eerst op, maar hij is een maandje of twee kapot geweest voor ik hem vervangen had. Het verschil in temperatuur is echt groot.. als je nog geen binnenklepje hebt --> zeker doen, het is echt de moeite waard. Ze zijn gewoon los bij de bouwmarkt te koop. Het is geen setje met de buitenkant.

[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 27-12-2021 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Anoniem: 39993 schreef op maandag 27 december 2021 @ 06:29:
[...]

Serieus? Had je dan niet beter kunnen verhuizen of eerder al je brievenbus dicht kunnen maken? Landelijk gezien gebeuren dat soort dingen natuurlijk wel, maar volgens mij speelt er dan meestal toch al wel wat en is het dan iets van vergelding of escalatie.

Wij hebben ook een box overigens, maar die hangt binnen naast de voordeur. Ik ga een nieuwe geïsoleerde box maken om de entree wat warmer te maken. Koude wind blaast daar nu gewoon naar binnen. Het portaal naar de hal houdt wel wat tegen, maar lang niet alles. Onze voordeur krijgt weer nieuwe tocht maatregelen. Die is 84 jaar oud en willen we niet vervangen.
Die voordeur hebben we in de eerste plaats vervangen vanwege de warmteisolatie en in de tweede plaats is deze deur moeilijk te kraken door inbrekers. Dat brievenbus verhaal komt pas in de derde plaats, maar onderschat het risico op brandstichting niet. In Hilversum, niet ver hier vandaan, is vorig jaar nog een echtpaar om het leven gekomen door brandstichting via de brievenbus en in deze tijd van het jaar zijn er regelmatig incidenten met vuurwerk(bommen) via de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rocketman schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:28:
[...]

Die voordeur hebben we in de eerste plaats vervangen vanwege de warmteisolatie en in de tweede plaats is deze deur moeilijk te kraken door inbrekers. Dat brievenbus verhaal komt pas in de derde plaats, maar onderschat het risico op brandstichting niet. In Hilversum, niet ver hier vandaan, is vorig jaar nog een echtpaar om het leven gekomen door brandstichting via de brievenbus en in deze tijd van het jaar zijn er regelmatig incidenten met vuurwerk(bommen) via de voordeur.
Hier zijn ook weleens incidenten, maar meestal zit daar wel wat meer achter dus. Door een ruit gooien is maar een klein stapje verder dan door de brievenbus voor zo'n aanslagpleger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Anoniem: 39993 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:30:
[...]

Hier zijn ook weleens incidenten, maar meestal zit daar wel wat meer achter dus. Door een ruit gooien is maar een klein stapje verder dan door de brievenbus voor zo'n aanslagpleger.
Door de ruiten gooien wordt ook lastig bij ons vanwege triple glas op de hele benedenverdieping. Gelukkig verwachten wij hier geen aanslagen, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Net voor de lockdown bij de bouwmarkt ook een binnen brievenbus klep van 16 euro gehaald. Merk Hanson geloof ik. Kwa tocht en temperatuur in de hal een enorme vooruitgang in vergelijking met de borstel. Alleen als het buiten vriest hangen de condensdruppels er inderdaad wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rocketman schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:28:
[...]

Risico is kans maal impact. De kans op brandstichting (vuurwerk of niet) door de brievenbus is extreem klein, en daarmee het risico ook.

Ik heb ook naar deze brievenbus gekeken, maar ik vind ze qua vormgeving niet bij huizen van <1950 passen.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 27-12-2021 09:41 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:58

_Apache_

For life.

Toch wel een interresant topic, wij willen onze brievenbus vervangen omdat hij bij een beetje wind, al heel irritant gaat klepperen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 07:24
Toen ik op homebox zocht kreeg ik ook Ami Briefplaat EP975. Lijkt me een goedkoper alternatief maar verder geen ervaring mee.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Snowhite0901 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:50:
Toen ik op homebox zocht kreeg ik ook Ami Briefplaat EP975. Lijkt me een goedkoper alternatief maar verder geen ervaring mee.
Die heb ik uiteindelijk gekocht en geplaatst verleden jaar. De afgeronde variant met de buitenklep die naar buiten beweegt. Vond de homebox veel te duur. Kwa isolatiewaardeverbetering verdien je dat nooit terug.

De ami bevalt uitstekend. Totaal geen tocht of condens. Sluit prima en de opening is ook ruim in hoogte voor de brievenbus pakjes. Ik moest de bestaande opening wel iets groter maken.

Het is een enorme verbetering tot standaard klep met achterzetborstel+klep die je bij een bouwmarkt haalt.

[ Voor 16% gewijzigd door Zuluman op 27-12-2021 10:07 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wij hebben ook de Ami variant een paar jaar geleden gekocht, was toen 65 euro (inmiddels iets duurder, maar nog steeds veel goedkoper dan de homebox). Sluit goed door een stevige veer, isolatie aan de binnenkant waardoor er merkbaar minder tocht en kou de gang in komt. Zeker een aanrader, maar als wij ooit een nieuwe voordeur moeten wil ik ook gewoon een buitenunit voor de post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
Niemand die er over gedacht heeft om een hokje aan de binnenkant te timmeren wat aan de deur hangt? Nu begrijp ik wel dat in vele gevallen er misschien geen ruimte voor is. Maar dan ben je wel van het tochtprobleem af als de post er opgesloten inzit. Risico is misschien wel dat hij vol loopt zoals een buiten brievenbus dat ook doet.

Ik snap niet zo goed waarom het zo duur moet zijn, misschien is het design mooi, dat is ok als je dat er voor over hebt.

Alternatief:
https://www.bol.com/nl/nl...02awL2EAQYAiABEgKwoPD_BwE
et klep en borstel.

Daarnaast ga ik mee met @XWB Er moet wel nog wat ventilatie overblijven als je geen WTW systeem in huis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 19:53
Ik heb sinds een half jaar een homebox, vond het aardig wat geld maar eindelijk geen klapperende brievenbus of tocht meer vond het zijn geld meer dan waard uiteindelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 20:58
Misschien een box monteren aan de binnenkant van de deur met een opening (klepje) aan de bovenkant om de post eruit te halen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:17
DjAntoon schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:13:
Niemand die er over gedacht heeft om een hokje aan de binnenkant te timmeren wat aan de deur hangt? Nu begrijp ik wel dat in vele gevallen er misschien geen ruimte voor is. Maar dan ben je wel van het tochtprobleem af als de post er opgesloten inzit. Risico is misschien wel dat hij vol loopt zoals een buiten brievenbus dat ook doet.

Ik snap niet zo goed waarom het zo duur moet zijn, misschien is het design mooi, dat is ok als je dat er voor over hebt.

Alternatief:
https://www.bol.com/nl/nl...02awL2EAQYAiABEgKwoPD_BwE
et klep en borstel.

Daarnaast ga ik mee met @XWB Er moet wel nog wat ventilatie overblijven als je geen WTW systeem in huis hebt.
Mijn brievenbus zit tussen 2 ramen in een kunststof kozijn. Niet in de deur. En de klep uit de link past niet, dan hou ik een gat van 2,5cm over. Kijk ik zo naar buiten :+

Ventilatie genoeg als de ramen open staan. Ik kies er liever zelf voor, dan constant koude lucht binnen te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Trichoglossus op 27-12-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-06 18:28
Ik ben voor de houtje-touwtje oplossing gegaan.
Buitenbrievenbus aan de muur en de brievenbus in de deur dichtgezet. Gewoon een dik stuk piepschuim op maat gezaagd en die in de brievenbus gedrukt. Geen tocht meer.

Post hoeft wat mij betreft niet warm te blijven door op de deurmat te vallen. 1x per 2-3 dagen de brievenbus legen is meer dan voldoende. Vooral omdat de hoeveelheid post al jaren afneemt.

[ Voor 30% gewijzigd door m181087 op 27-12-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:59
EcoR schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:12:
Wij hebben ook de Ami variant een paar jaar geleden gekocht, was toen 65 euro (inmiddels iets duurder, maar nog steeds veel goedkoper dan de homebox). Sluit goed door een stevige veer, isolatie aan de binnenkant waardoor er merkbaar minder tocht en kou de gang in komt. Zeker een aanrader, maar als wij ooit een nieuwe voordeur moeten wil ik ook gewoon een buitenunit voor de post.
de oplossing van @m181087 kun je nu direct al toepassen hoor. Dan hoeft je niet te wachten tot er een nieuwe deur komt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 13-06 16:46
Hopelijk niet te offtopic:
Ben zeer blij met mijn buiten "pakketbrievenbus" die een signaaltje zend naar mijn domotica als ik post heb.
Dit is denk ik de meest "duurzame" oplossing. De postbode hoeft nooit nog keer langs te rijden. Geen toch. En ik doe alleen de deur open als ik weet dat ik post heb.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 13-06 20:58
Ah, dus dat is Homebox. Moest ff zoeken wat het is.
Koos heeft er wel een mooie review over gemaakt:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 15:14
com2,1ghz schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:58:
[...]

Ik heb hier ook een dubbele brievenbusklep waarvan de binnenste klep van rvs is. Het vervelende is dat nu met deze buitentemperaturen de binnenste klep begint te condenseren en te druppelen.
Dat probleem heb ik niet, mijn probleem zit juist aan de buitenklep. Daar zit dus een foam op voor de tocht ( denk ik ) maar die is steeds zeiknat door dit weer, waardoor de post soms een beetje nat binnenkomt :X
CyBeRSPiN schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:13:
[...]

Thanks, heb ook al eens zitten zoeken naar een betere brievenbus.
Vraagje: hoe makkelijk is het nu voor de postbode om een enkele slappe envelop door de brievenbus te duwen?
Naast dat het dus soms nat wordt is het probleem met 1 enkele post wel wat groter. Zo werd er laatst een brief van de belastingdienst door de brievenbus geduwd maar bleef halverwege zitten natuurlijk. Dit dingen zijn zo slap als wat. En uiteraard vond de foam aan de buitenklep het ook leuk om de brief te bevochtigen, alsof hij wist dat het van de belastingdienst was O-)

Maar het is wel een goed geïsoleerde deur + brievenbus moet ik zeggen, dus ik neem deze "problemen" voor lief. Vooral omdat de meeste belangrijke post toch al digitaal komt

[ Voor 6% gewijzigd door hollandnick op 27-12-2021 10:58 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
m181087 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:46:
Ik ben voor de houtje-touwtje oplossing gegaan.
Buitenbrievenbus aan de muur en de brievenbus in de deur dichtgezet. Gewoon een dik stuk piepschuim op maat gezaagd en die in de brievenbus gedrukt. Geen tocht meer.

Post hoeft wat mij betreft niet warm te blijven door op de deurmat te vallen. 1x per 2-3 dagen de brievenbus legen is meer dan voldoende. Vooral omdat de hoeveelheid post al jaren afneemt.
En je hebt je oude brievenbus laten zitten met een sticker 'defect' erop?

Ik heb mijn oude brievenbus dichtgezet met multiplex, maar niet eraan gedacht om het met piepschuim in het midden te doen. Gevolg is dat de verf steeds barst op de overgang van deurhout met het multiplex |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
m181087 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:46:
IPost hoeft wat mij betreft niet warm te blijven door op de deurmat te vallen. 1x per 2-3 dagen de brievenbus legen is meer dan voldoende. Vooral omdat de hoeveelheid post al jaren afneemt.
Ik vrees dat het vaak meer is dat de bewoner niet naar buiten wil, de kou in, om de post uit de bus te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-06 18:28
DjAntoon schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:00:
[...]

Ik vrees dat het vaak meer is dat de bewoner niet naar buiten wil, de kou in, om de post uit de bus te halen...
Hoe vaak is dat per week/jaar?
@Wolly tape er overheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 17:49
hier opgelost door aan beide kanten een klepje te hebben met daartussen de borstel nog een keer

postbode vind het niet fijn, maar dat is niet mijn probleem. het is ieder geval tochtvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
XWB schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:57:
[...]

Maar heb je wel nog voldoende ventilatie in de gang?
Volgens de papieren van het huis zou het huis tocht dicht moeten zijn voor optimale ventilatie. De ventilatie roosters boven de ramen zijn hierop "ontworpen"

Nu hebben we in de toilet een eigen mechanische ventilatie punt.. door de brievenbus tocht dicht te maken zal er meer lucht vanuit de gang door de mechanische ventilatie wegstromen dan de lucht wat van de brievenbus vandaan komt.

De buiten en binnen klep hebben een veer. deze veer is krachtig genoeg om de brievenbus dicht te houden en tocht dicht te maken. Maar niet zo zwaar dat de postbode er moeite mee zou hebben. De binnen klep heeft daarnaast een veel slappere veer. Zodat zelfs een losblaadje makkelijk er door heen vallen.
Er zit ook een soort bobbel aan de buitenklep die post kan doorduwen.

Risico blijft altijd een luie postbode die de krant maar half in je brievenbus stopt.. Een binnen bus zal daar niet heel veel tegen kunnen doen :+

Ik heb ook zitten kijken naar een binnen bus. Dat wilde ik weer niet aan de deur hebben maar aan de zijkant.. Dat kan wel maar krijg ik een verticale bus. en moest ik het gat waar nu de brievenbus zit dicht maken :+

Ook dubbel klep systeem bekeken, Ook hier bleef ik wel tegen een probleem aan lopen dat tocht nog steeds redelijk vrijspel heeft.. En condens door dat de kleppen over het algemeen aluminium zijn..

Wij hebben een water/water warmte pomp vanuit de bouw. Het opstoken van het huis met 1 graden kost een dag. We zien nu ook dat de temperatuur in de woning minder snel daalt dan hiervoor. Wij houden het huis op 21 graden. Om dit vast te houden zien we met de brievenbus de temperatuur minder snel zakken. Hierdoor werkt de warmte pomp nu al een halfuur tot een uur minder per dag. Dat is een besparing van 2,5kWh per dag. wij betalen nu 24ct per kWh dat komt in het stook seizoen a ~160 dagen al op. een ruwe besparing 400kWhX0,24=96 euro.
Nu zal dit plaatje niet helemaal aansluiten en zeker niet bij iedereen.

Bovenstaande kan ook komen omdat de vloer in de gang minder koud is en de warmte pomp minder hard hoeft te werken om die kou uit de leiding te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 08-06 09:08

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Wij hebben de homebox gehaald voor veel minder door gebruik te maken van de gemeente subsidie die iedereen ergens in de afgelopen 2 jaar heeft gekregen.
maar ons Probleem is nog niet opgelost want de deur is krom dus de wind waait alsnog naar binnen

[ Voor 24% gewijzigd door Tetsuo55 op 27-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 19:29
_Apache_ schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:49:
Toch wel een interresant topic, wij willen onze brievenbus vervangen omdat hij bij een beetje wind, al heel irritant gaat klepperen.
Even naar de lokale garage en een strip balanceer gewicht halen, plak je zo aan de binnenkant van de klep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb deze, werkt ook erg goed.

https://www.toolprof.nl/d...=004c70696400383733323640

Ben benieuwd of de Homebox het prijsverschil waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Wat een geld voor een briefklep zeg...
Mooi systeem hoor, daar niet van.

Ik heb een 'zware' RVS buiten klep, en binnen klep met nog een borstel er achter.
Totaal geen tocht, fractie van de prijs.

Dat systeem van Homebox wordt al jaren gebruikt voor kunststof deuren, en bijvoorbeeld die van AMI.
Zag dat Tonzon ook een vergelijkbaar systeem heeft, ook zo duur.
Valt me op dat mensen prompt een klap meer geld uit geven als het 'isoleert'.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 22:12
Voor de aanstaande liefhebbers die 20% korting op de homebox via hmbx.nl willen:
code:
1
01HMBXACTIE

Mijn mening als eigenaar van een homebox. Duur, maar doet zeker wat het belooft. De tocht in de hal is vrijwel verdwenen en het voelt ook warmer. Kortom: comfort is weer op niveau (huis uit 2008).

[ Voor 4% gewijzigd door mar-10 op 27-12-2021 13:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 10:17
hansie_k schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:38:
Valt me op dat mensen prompt een klap meer geld uit geven als het 'isoleert'.
Dat is toch ook wel logisch? Je krijgt er veel voor terug:
-Meer comfort in huis
-Lagere energierekening
-Je bent milieubewust bezig (ivm minder energie nodig om te compenseren).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Rev! schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:02:
Ik heb deze, werkt ook erg goed.

https://www.toolprof.nl/d...=004c70696400383733323640

Ben benieuwd of de Homebox het prijsverschil waard is.
Deze lijkt me niet handig voor een huis met balansventilatie als er als nog lucht doorheen gaat.
Daarnaast lijkt er geen isolatie te zijn, die homebox maakt gebruikt de stilstaande lucht aan de binnenkant om te isoleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeslampers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06 00:33
En een kastje om de brievenbus aan de binnenkant van de voordeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-06 14:59
Iets dunnere post is niet meer in die brievenbussen te stoppen. Er zit zoveel weerstand op. Wel eens post bezorgt voor een vereniging. Gene idee hoe het er aan de andere kant uitzag, maar het voelde alsof het 1 prop werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

MeTooPV schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:28:
Iets dunnere post is niet meer in die brievenbussen te stoppen. Er zit zoveel weerstand op. Wel eens post bezorgt voor een vereniging. Gene idee hoe het er aan de andere kant uitzag, maar het voelde alsof het 1 prop werd.
Die super dunne mini folders hebben 50/50 kans om zonder kreukels binnen te komen.
Reguliere folders en post komen er onbeschadigd doorheen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:34
Wou je ook nog ervaring vanaf de andere kant? Ben in het dagelijks leven postbode en als er een borstel kapot gedrukt kan worden, is het 9 van de 10x een brievenbus die niet voldoet aan de postwet.https://wetten.overheid.nl/BWBR0028650/2010-10-10 Zodra hier je bus aan voldoet, zullen zelfs de bol.com pakjes er soepeltjes in glijden.
madbwr schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:06:
hier opgelost door aan beide kanten een klepje te hebben met daartussen de borstel nog een keer

postbode vind het niet fijn, maar dat is niet mijn probleem. het is ieder geval tochtvrij :)
Zodra je post kaduk is, is het dan zeker de schuld van de postbode? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door torretje2012 op 27-12-2021 18:18 ]

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom geen postopvangbak? AKA een kastje binnen op de deur waar de post in valt.

Zoiets:
https://www.brievenbusdir...th-wit-5060217010211.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
FirePuma142 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:39:
[...]

Risico is kans maal impact. De kans op brandstichting (vuurwerk of niet) door de brievenbus is extreem klein, en daarmee het risico ook.

Ik heb ook naar deze brievenbus gekeken, maar ik vind ze qua vormgeving niet bij huizen van <1950 passen.
Jij rijdt toch ook het liefste met een auto met veiligheidsriemen? Bij niemand heeft die dingen ooit getest, toch fijn dat ze in iedere auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Rocketman schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:26:
[...]

Jij rijdt toch ook het liefste met een auto met veiligheidsriemen? Bij niemand heeft die dingen ooit getest, toch fijn dat ze in iedere auto zitten.
Daar is de kans dan ook vele malen hoger en het risico dus ook ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:33
Deze brievenbus ziet me er inderdaad een ramp uit voor de postbodes.

Heb in een ver verleden, heel vaak reclamefolders gebust.
Maar bij deze bus zal dit geen pretje zijn.

Ik denk dus dat je naast je 150 euro ook riskeert om je post op de stoep te vinden.

Ik zou zeggen doe de test zelf een keer. Pak een eenvoudige brief en steek deze er eens 50 keer in.
Best nu doen.. met koude vingers.
En dan ook nog met 1 hand. (in de andere hand steken meestal de volgende brieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:34
zacht schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:12:
Waarom geen postopvangbak? AKA een kastje binnen op de deur waar de post in valt.

Zoiets:
Deze is niet diep genoeg om de draai naar beneden te maken voor brievenbus pakjes. Je gleuf dient 25x3,2 te zijn en de beschikbare ruimte er achter 38x15. Dan blijven je pakjes uitsteken, worden ze nat of gejat of je postbode brengt ze altijd naar de retailer waar je 7 dagen krijgt om op te halen (met vaak openingstijden in je werktijd... dus retour afzender)

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
xmen schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:02:
Deze brievenbus ziet me er inderdaad een ramp uit voor de postbodes.

Heb in een ver verleden, heel vaak reclamefolders gebust.
Maar bij deze bus zal dit geen pretje zijn.

Ik denk dus dat je naast je 150 euro ook riskeert om je post op de stoep te vinden.

Ik zou zeggen doe de test zelf een keer. Pak een eenvoudige brief en steek deze er eens 50 keer in.
Best nu doen.. met koude vingers.
En dan ook nog met 1 hand. (in de andere hand steken meestal de volgende brieven).
Er is een postwet, zolang je brievenbus voldoet aan de postwet is er niets aan de hand.

De binnen klep van deze brievenbus heeft met doorduwen geen weerstand. een simpel A4 papier gaat er zonder moren doorheen.

Vind ik de post naast de bus. Gaat er een klacht naar PostNL. Post mag niet op straat gegooid worden. Dan overtreed de postbode de postwet. Je zou daar dan aangifte van kunnen doen.
Is zijn overtuiging dat de brievenbus niet voldoet aan de postwet dan moet de postbode dat ook kenbaar maken bij de bewoners. al dan niet via PostNL.
torretje2012 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:16:
Wou je ook nog ervaring vanaf de andere kant? Ben in het dagelijks leven postbode en als er een borstel kapot gedrukt kan worden, is het 9 van de 10x een brievenbus die niet voldoet aan de postwet.https://wetten.overheid.nl/BWBR0028650/2010-10-10 Zodra hier je bus aan voldoet, zullen zelfs de bol.com pakjes er soepeltjes in glijden.

[...]

Zodra je post kaduk is, is het dan zeker de schuld van de postbode? ;)
Dat zou je denken. Het probleem is denk ik meer dat brievenbus pakketen meer de oorzaak zijn.. De brievenbus borstels zijn van een stripje aluminium, in een kunstof flexibel behuizing. Die links en rechts met een schroef vast zit aan de deur. Pakketje wordt door de brievenbus heen geduwd en de strip kan het jaren houden maar eens zegt het kunststof krak.
Het is een goedkope manier van de bouwer om iets tegen tocht te doen via de brievenbus :+
zacht schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:12:

Zoiets:
Nu heb je een deur met boven onder een raam? Dat ziet er dan toch ook niet uit als je tegen een kastje aankijkt? Naast dat ik betwijfel of een brievenbus pakket er wel normaal in zou kunnen vallen.

Zoals ik nu tegen dergelijke investering aan kijk, ben ik het er helemaal mee eens het is duur. voor veel mensen zal het ook een non issue zijn. Als de brievenbus borstels niet stuk waren. Had ik waarschijnlijk nog steeds de oude klep hangen.
Daarnaast ben ik er achtergekomen dat de warmte pomp gemiddeld nu 30 tot 60 minuten minder draait. dat is een besparing van 5kWh op 60 minuten draaien. op 160 stookdagen dat er in een jaar zit. kan dat een flinke besparing zijn..
Voor woningen op gas. Die radiatoren hebben hangen zal de besparing mogelijk veel lager zijn.

Nu lopen de leidingen van de gang vlak langs de voordeur. De vloer is daar in de winter erg koud. De warmtepomp hoeft deze kou niet meer uit het systeem te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolaGanz
  • Laatst online: 12-06 16:35
Zuluman schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:57:
[...]

Die heb ik uiteindelijk gekocht en geplaatst verleden jaar. De afgeronde variant met de buitenklep die naar buiten beweegt. Vond de homebox veel te duur. Kwa isolatiewaardeverbetering verdien je dat nooit terug.

De ami bevalt uitstekend. Totaal geen tocht of condens. Sluit prima en de opening is ook ruim in hoogte voor de brievenbus pakjes. Ik moest de bestaande opening wel iets groter maken.

Het is een enorme verbetering tot standaard klep met achterzetborstel+klep die je bij een bouwmarkt haalt.
Ik denk er over na om deze ook aan te schaffen. Kun je ook aangeven in hoeverre de klep geluidsdempend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

HolaGanz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Ik denk er over na om deze ook aan te schaffen. Kun je ook aangeven in hoeverre de klep geluidsdempend is?
Lastige vraag. Uiterst subjectief om te beantwoorden zonder metingen te verrichten. Mijn subjectieve waarneming is dat hij in ieder geval stiller is dan een standaard klep. Doordat je een buiten en binnenklep hebt die goed afsluiten dempt het geluid goed. Nu is het zo dat wij een gewoongers gangdeur hebben die enorm geluiddempend is.

Net even gekeken maar hij is goed tocht dicht zelf als ik de binnenste klep open houdt. totaal geen tocht. en als ik de buitenste ook open doe dan is de tocht echt stevig. Je zou de binnenste en buitenste aan de binnenste klep zelf wat extra isolatie kunnen aanbrengen om m nog beter geluid en warmte isolerend kunnen maken. maar dat gaat af van je hoogte voor je post.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzP60YrccJhi2PXdwGbginOKv3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fl4x756nrsbeKrFb3rwdb88t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FydvhmSH70Ek7XRI3wpcr8Tz_a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ccxwYFDb5gxQtZT8igX88tq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Zuluman op 12-01-2022 17:41 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolaGanz
  • Laatst online: 12-06 16:35
Bedankt, ik heb hem inmiddels binnen dus ga hem maar gewoon testen. Winst wordt het sowieso gezien de huidige situatie met bouwmarkt-instap-briefplaatmodelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reductio
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-05 23:52
Is het nou zo (bij de Ami Briefplaat en de Homebox) dat de binnenklep automatisch opent als de buitenklep opent? Dat zou voor 140 euro toch best te maken zijn zou je zeggen. Daarmee zou het postbode-argument wegvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Ik heb nu de brievenbus een aantal weken hangen.
Postbode als folder bezorgen als krant bezorgen en ook enkele voddige reclame blaadjes.
Geen enkel probleem, heb zelfs minder verkreukelde post dan toen met de brievenbus borstels.

Heb de postbode ook zijn mening gevraagd, hij gaf aan dat deze brievenbus prettiger is dan die met zo'n borstel. :+

@reductio De binnen klep open niet automatisch, tot op heden lijkt dat ook helemaal niet nodig te zijn gezien de klep niet zo'n zware veer heeft, en vrij makkelijk zelfs voor een enkelvoudig 80grams A4 papiertje, dat door de brievenbus borstels meestal half in de bus bleef steken.

Kwa terug verdienen.. Sinds de klep hangt. blijft het in de gang zeker 1,5 tot 2 graden warmer. De vloer voelt ook niet meer ijskoud aan.
Ik merk daarbij ook dat de Warmte Pomp, zeker een half uur tot een uur per dag minder draait. met 160 dagen x0,24ct per kWh en de warmte pomp zo'n 2 kWh trekt is dat toch 76 euro besparing over het stook seizoen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 14:44
mar-10 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:58:
Voor de aanstaande liefhebbers die 20% korting op de homebox via hmbx.nl willen:
code:
1
01HMBXACTIE

Mijn mening als eigenaar van een homebox. Duur, maar doet zeker wat het belooft. De tocht in de hal is vrijwel verdwenen en het voelt ook warmer. Kortom: comfort is weer op niveau (huis uit 2008).
Dank, besteld.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor anderen die bezig zijn met het upgraden van hun brievenbus: volgens mij kan het goedkoper dan de Homebox met ongeveer dezelfde kwaliteit en functionaliteit. Ik ben eerst gaan zoeken en rondvragen en kwam eerst de brievenbussen van AMI tegen en later pas de Homebox (zie ook mijn post in het DIY-topic)

Volgens mij zijn de AMI briefplaten EP965 en EP975 met 'Climate Comfort' vergelijkbaar met de Homebox, maar dan voor de helft van wat een Homebox kost.

Er zit een sterke sterke veer in de aluminium voorklep. De voorklep zelf en het vaste deel dat je op de buitenzijde van je deur installeert is geheel bedekt met isolerend schuim. Je hebt een schacht, een aluminium binnenklep. Klinkt hetzelfde als de functionaliteit van een Homebox?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
code:
1
01HMBXACTIE

Bedankt, die code werkt nogsteeds, was al aan het kijken hiervoor maar met de code wordt het toch wat betaalbaarder :)

Benieuwd of het hier ook het gewenste resultaat oplevert nu voel ik de tocht en omdat de trap in de hal zit gaat de koud meteen het hele huis door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerhardBurger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 10:23
En werkt nog steeds op 1 februari, dank! Ben heel benieuwd.
code:
1
01HMBXACTIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hier nu anderhalve week erg tevreden met de EP975. Ook gisteren met de storm kwam er geen zuchtje wind naar binnen :) Met een prijs van €74 een interessant alternatief voor de Homebox lijkt me.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-06 21:20
Tetsuo55 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:42:
Wij hebben de homebox gehaald voor veel minder door gebruik te maken van de gemeente subsidie die iedereen ergens in de afgelopen 2 jaar heeft gekregen.
maar ons Probleem is nog niet opgelost want de deur is krom dus de wind waait alsnog naar binnen
Inderdaad, ook hier de HMBX gekocht met gemeentekorting :)
Bij onze voordeur heb ik de standaard rubbers met aluminium profiel vervangen door deze:
https://www.sloterop.nl/q...levend-zwart-doos-a-7mtr/
Onze deur is ook wat krom, maar nu wel over de hele lengte luchtdict. In combinatie met de HMBX is de hal nu een stuk warmer. Zeker ook met de wind van de afgelopen dagen een succes.

let wel even op hoe je de rubbers aanbrengt. Aan de scharnier kant met de deur mee, aan de slotkant en boven tegen de deur in. Dan wordt het rubber goed dichtgedrukt bij harde wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik wil ook mijn brievenbus vervangen voor een geïsoleerde brievenbus. Alleen zijn die van ami en homebox niet in het zwart verkrijgbaar. Ben bang dat grijs / aluminium een beetje misstaat op een zwarte deur. Nu kwam ik er 1 tegen van AXA, ook met schacht en 2 kleppen. AXA briefplaat. Zal dit hetzelfde/even goed werken of heeft iemand ervaring met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Qua uiterlijk vind ik ze persoonlijk allemaal veel te dik, de homebox steekt maar liefst 2 cm uit. Ik zou eerder gaan voor 2 aankopen, een mooie brievenbus en aparte tochtwering. Waarom is er niet een batterij gestuurde tochtklep met post detector. M’n vuilnisbak is al zo, zou geen probleem moeten zijn voor de tochtwering.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 07:03
Hier opgelost door een gordijn op te hangen, probleem opgelost.
Ook in de zomer een stuk fijner om de zon buiten te houden.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Ad de Jong schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:37:
Dat hadden mijn opa en oma :+

Wat helpt en fijn vind is prima. De een steekt 100 euro in een brievenbus de ander in een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:22

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ad de Jong schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:37:
In de meeste gevallen hou je alleen helemaal niets buiten.. alleen eventuele koudeval blijft meer achter het gordijn. maar die kou (of warmte) komt gewoon de ruimte in. Uiteindelijk schiet je er energetisch heel erg weinig mee op. of je moet je gordijn buiten ophangen :+

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 12-02-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Sir Bacon schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Inderdaad, ook hier de HMBX gekocht met gemeentekorting :)
Bij onze voordeur heb ik de standaard rubbers met aluminium profiel vervangen door deze:
https://www.sloterop.nl/q...levend-zwart-doos-a-7mtr/
Onze deur is ook wat krom, maar nu wel over de hele lengte luchtdict. In combinatie met de HMBX is de hal nu een stuk warmer. Zeker ook met de wind van de afgelopen dagen een succes.

let wel even op hoe je de rubbers aanbrengt. Aan de scharnier kant met de deur mee, aan de slotkant en boven tegen de deur in. Dan wordt het rubber goed dichtgedrukt bij harde wind.
Dank je ik ga daar naar kijken.
Hoe is bij jou de onderkant van de deur geïsoleerd? Valdorpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25

Tsuranim

There is only one

Wij zitten ook te kijken naar een isolerende brievenbus. De homebox heeft een betere U-waarde (U-waarde = 1,23 W/m2.K) tov de AMI (2.06 W/m2.K). Zou dit een reëel l verschil qua energieverbruik opleveren?

Ik gok zo van niet, maar over 10 jaar tijdsbeloop is mijn natte vinger niet zo zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:22

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Tsuranim schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:17:
Wij zitten ook te kijken naar een isolerende brievenbus. De homebox heeft een betere U-waarde (U-waarde = 1,23 W/m2.K) tov de AMI (2.06 W/m2.K). Zou dit een reëel l verschil qua energieverbruik opleveren?

Ik gok zo van niet, maar over 10 jaar tijdsbeloop is mijn natte vinger niet zo zuiver.
het gaat imho meer om de afdichting dan om de U waarde ik zou die kiezen die de meest degelijke afsluiting lijkt te hebben. (dus niet alleen nu, maar ook na 5 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Tsuranim schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:17:

Dat is meer afhankelijk van het weer denk ik. Koude winter of een winderige winter.

Buren hier hadden afgelopen weekend de klep dicht geplakt. Ik had nergens last van. Moet ook zeggen geluiden van buiten worden ook meer buiten gehouden.

Hier is de temperatuur stabieler dan met de oude klep, en de warmte pomp staat een half uur minder te draaien.

Heb gevraagd aan de buren of ik tijdelijk een temperatuur sensor mocht ophangen. Zij willen ook voor z’n brievenbus kijken.

Toch zit er kwa temperatuur gemiddeld 2 graden warmer op de gang dan bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-06 21:20
Tetsuo55 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:44:
[...]

Dank je ik ga daar naar kijken.
Hoe is bij jou de onderkant van de deur geïsoleerd? Valdorpel?
Aan de onderkant van de deur heb ik niks gedaan. Daar zit alleen het originele rubber op mijn dorpel. Die was gelukkig nog best goed. Ik weet ook niet of een valdorpel in een deur van 38 mm kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32
Zelf de AMI bestelt. Wel slecht te leveren en weinig winkels die hem leveren. Kijken of die inderdaad zijn geld waard is. Ik heb nu een klep (die naar binnen open gaat....) en een borstel met klep aan de binnenkant. 1 groot tochtgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-06 21:56
code:
1
01HMBXACTIE

De code werkt helaas niet meer (niet gek gezien de tijd). Mocht je nog een werkende hebben, dan houd ik me aanbevolen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Jesse- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:21:
[...]

De code werkt helaas niet meer (niet gek gezien de tijd). Mocht je nog een werkende hebben, dan houd ik me aanbevolen. :9
Bellen, Brutaal mens heeft de halve wereld. Aangeven dat het een prijzige brievenbus is en dat je hem best wil hebben als er iets aan de prijs gedaan kan worden met verwijzing naar de kortingskaart actie.

Misschien geven ze wel aan wacht een maandje of twee dan hebben we weer nieuwe acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:59
Heb de mijne dicht gemaakt in houtendeur.
Vulstuk en strak gemaakt
Conclusie; had dit 7 jaar geleden meteen moeten doen. Wat een genot dat tocht ding weg. Mooie oude ptt bus buiten geplaatst waardoor er ook nog veel vaker pakketjes worden bezorgd bij niet thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Phony schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:54:
De meeste tocht merk ik wanneer de post niet op de mat valt en dus in de brievenbus blijft steken. Ik begrijp niet hoe zo'n constructie met dubbele klep in dat geval tocht tegenhoudt. Immers de post houdt de klep deels open.

Ik kan me voorstellen dat een borstel in zo'n geval juist wel wat doet. Echter ook al meegemaakt dat hele kleine pakketjes dan IN de deur blijven zitten tussen buitenklep en binnenborstel.... ook niet 100% ideaal.

Ik neig toch sterk naar een losse bak aan de muur buiten.
Verbaas mij een beetje dat ik dit niet vaker lees in dit topic, hebben jullie bezorgers die de post volledig door de deur duwt?

Wij krijgen behoorlijk veel post (Nee/Nee sticker krijg ik er bij mijn vriendin niet doorheen) en die post hangt de helft van de dag half in de brievenbus. De anti tocht binnenklep met borstel die ik heb heeft dan amper zin.

Om die reden neig ook ik naar een losse bus aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Af en toe blijft post hangen. Maar dat zijn vaak enkele brieven. Pakketten zoals gebundelde reclame folders vallen gewoon.

Doordat de buitenklep een veer heeft, blijft deze wel dicht. Ook als er post blijft hangen op de binnen klep. Binnen klep heeft wel een zwakkere veer, hierdoor vallen enkele brieven 9 van de 10 gewoon door.

Moet zeggen nu ik een jaar deze brievenbus heb. Nog steeds heel blij met de brievenbus ben.

we Hebben al wat stevige wind op de deur gehad. Buurman wilde met de storm toch ook even kijken naar de brieven bus. Hij heeft hem nu ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mrnn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Verbaas mij een beetje dat ik dit niet vaker lees in dit topic, hebben jullie bezorgers die de post volledig door de deur duwt?

Wij krijgen behoorlijk veel post (Nee/Nee sticker krijg ik er bij mijn vriendin niet doorheen) en die post hangt de helft van de dag half in de brievenbus. De anti tocht binnenklep met borstel die ik heb heeft dan amper zin.

Om die reden neig ook ik naar een losse bus aan de muur.
Ik moet eerlijkhheidshalve toch even terugkomen op mijn eerdere post. Ik kon een tweedehands Homebox voor een zeer schappelijke prijs overnemen en dat leek me de gok wel waard. Ik heb een tijdje onze post in de gaten gehouden en we krijgen vrijwel niets meer. De nee-nee sticker werkt ook goed. Voor de meeste pakketten wordt gewoon aangebeld. Het risico op een open hangende klep is dus nog maar zeer klein.

Hoewel de verwarming nog niet aan hoeft merk ik in de gang nu al duidelijk verschil. Het was daar altijd beduidend kouder dan in de woonkamer en nu is de temperatuur gewoon vrijwel gelijk. Qua comfort dus een dikke plus. :Y Nu nog even aankijken of dat met lagere temperaturen ook zo blijft, maar ik heb goede hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:15
Wij hebben denk ik nu iets zoals https://www.hornbach.nl/s...WZLvTPY1oQxEaAiCvEALw_wcB

In principe komt er geen directe wind doorheen, wel voelt de klep heel koud en is het in de gang ook echt stuk kouder dan in de huiskamer.

Huis uit 2015.

Zal een homebox denk jullie de temperatuur in de gang comfortabeler maken? Of zal ik amper verschil gaan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 07:53

mno

Ik heb deze plastic variant van jouw brievenbus:
https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=vv

Het helpt denk ik wel iets, maar de borstel sluit m.i. niet goed af en ik voel nog steeds koude wind door het scharnierende deel komen. Misschien ook maar eens een homebox bestellen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Voor wie geen 150 euro wilt uitgeven.

Heb zelf een normbau brievenbus, het is zelfde idee, werkt erg goed. Alleen dan 100 euro minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzfeed
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:48
Ik heb op BOL.com een briefplaat van Ami gekocht de https://www.bol.com/nl/nl...mm/9200000021131273/?s2a=.

De buitenklep is geïsoleerd met een centimeter dikke schuimlaag en heeft een veer die de klep goed dicht trekt. Ik merk nu de temperatuur in onze hal en woonkamer niet veel verschilt.
Voorheen was onze hal altijd een koude ruimte. Ondanks de tochtharen tochtte de brievenbus altijd in ons huis, toen ik de borstel verwijderde zag ik dat de buitenklep gewoon ook niet goed aansloot en kon langs de kieren gewoon naar buiten kijken.(huis 2018). Dat is nu zeker het geval niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-06 05:31
Anoniem: 39993 schreef op maandag 27 december 2021 @ 06:29:
[...]

Verhuizen hoeft niet altijd te helpen. Zelf sluit ik ook op oudjaarsdag de brievenbus in de deur af puur omdat het een geruster gevoel geeft. Toch wonen we in een fijne wijk fijne met fijne buren. Helaas is er maar 1 op de 1000 personen of minder nodig om iemand anders zijn leven/huis te verpesten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

fastedje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

Verhuizen hoeft niet altijd te helpen. Zelf sluit ik ook op oudjaarsdag de brievenbus in de deur afm puur omdat het een geruster gevoel is. Toch wonen we in een fijne wijk fijne buten. Helaas is er maar 1 op de 1000 personen of minder nodig om iemand anders zijn leven/huis te verpesten
Dat deed ik in onze vorige woning ook. 2 schroefjes aan de binnenkant. Tegen kwajongens met rotjes, maar ik vraag me af of het nou echt nodig was. Maar veel ernstige incidenten met zelfs doden, waar het hier over ging, heb ik echt nog nooit van dichtbij meegemaakt hoor. Een idioot kan het immers ook gewoon aan een steen binden en door een ruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Er hoeft maar 1 kwa jongen te zijn. En je binnen boel is naar zijn grootje. Of erger.

Op YouTube is genoeg te vinden over vuurwerk en brievenbus.

Als wij thuis zijn vergrendel ik zelf de klep niet. Als we weg zijn gaat hier ook een vergrendeling er op. Voorkomen is beter dan genezen.

Een steen naar binnen is ook vervelend. Maar een cobra in je brievenbus die vaak dan ook nog in je deur blijft hangen. Door een binnen klep of borstels. Kan behoorlijk wat meer schade en leed veroorzaken dan een baksteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jlampie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 14:50
Ziet er goed uit, maar de ami set 975 doet bijna hetzelfde maar veel goedkoper. Ik ben met die van Ami erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

To_Tall schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:29:
Er hoeft maar 1 kwa jongen te zijn. En je binnen boel is naar zijn grootje. Of erger.

Op YouTube is genoeg te vinden over vuurwerk en brievenbus.

Als wij thuis zijn vergrendel ik zelf de klep niet. Als we weg zijn gaat hier ook een vergrendeling er op. Voorkomen is beter dan genezen.

Een steen naar binnen is ook vervelend. Maar een cobra in je brievenbus die vaak dan ook nog in je deur blijft hangen. Door een binnen klep of borstels. Kan behoorlijk wat meer schade en leed veroorzaken dan een baksteen.
Nog nooit meegemaakt en de beveiligingscanera schrikt gelukkig ook erg goed af. Ik zit zelf niet te wachten op schade in mijn deur van een extra schroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
Anoniem: 91634 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Nog nooit meegemaakt en de beveiligingscanera schrikt gelukkig ook erg goed af. Ik zit zelf niet te wachten op schade in mijn deur van een extra schroef.
Je hebt mooie brievenbus klemmen. Geen schroef nodig door je deur.

Helaas gebeurt het wel vaak. Helaas vaker dan je denkt.

En helaas beveiligings camera’s kunnen afschrikken. Maar ventje van 15/16 denkt daar vaak niet eens overna. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 07:53

mno

Jlampie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:13:
Ziet er goed uit, maar de ami set 975 doet bijna hetzelfde maar veel goedkoper. Ik ben met die van Ami erg tevreden.
Weet jij wat het verschil is tussen de EP965 en EP975?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wij hebben een model als deze buiten hangen. geen brievenbus in de deur od.

https://www.bol.com/nl/nl...-t5Hcg_0_7.8.ProductTitle

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 19:10
mno schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:31:
[...]

Weet jij wat het verschil is tussen de EP965 en EP975?
Volgens mij de deurdikte.
Pagina: 1 2 Laatste