Toon posts:

[WiFi 6] Repeater plaatsen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien een topic waard, maar ik verrmoed dat een stamgast het me kan uitleggen, maar ik ben van plan om van XS4All naar Ziggo over te stappen.

Nu ga ik wel een tijdje het ingebouwde Wifi gebruiken, maar op een gegeven moment, modem in de bridge-modus en eigen apparatuur erachter, dus ik was me voorzichtig aan het orienteren op 802.11ax "Wifi 6" spulletjes. Het is tenslotte Kerst!

Fritz! vind ik wel leuk om mee te werken, dus ik wordt wel blij van de pricewatch: AVM FRITZ!Box 7530 AX (niet-Duits model) . Zeker niet de allergoedkoopste, maar acceptabel prijsje.

Misschien ook wel leuk om een 'repeater' (nou ja, het is gewoon een AP) erbij te hebben. Ik heb nu de 3000. Ff kijken naar de 6000. Holy #$##, die is 70 euro *duurder* dan de nogal multifunctionele router!

Waarom zou ik voor die repeater gaan als ik, voor minder geld, gewoon een tweede 7530ax erbij kan zetten? Die kan ook gewoon 'follower' zijn op een mesh network. 8)7

Het is ook geen artefact van de prijsstelling in de Pricewatch. Overal waar ik kijk is de 6000 repeater duurder dan de 7530ax router zelf.

[Voor 9% gewijzigd door Keypunchie op 20-12-2021 17:42]

• Loyal Chip
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:45
Ik weet niet hoe de repeater werkt maar heb bij ons 3 routers 7581 en 3 repeaters 1750e samen functioneren ze goed als een Mesh. Lijkt wat overdreven, maar het werkt wel supersnel in huis van tuin tot tuin van kelder tot zolder. (En nu wil ik alles op zigbee hebben draaien ipv op het wifi netwerk)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Keypunchie schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:40:
Nu ga ik wel een tijdje het ingebouwde Wifi gebruiken, maar op een gegeven moment, modem in de bridge-modus en eigen apparatuur erachter, dus ik was me voorzichtig aan het orienteren op 802.11ax "Wifi 6" spulletjes. Het is tenslotte Kerst!

Fritz! vind ik wel leuk om mee te werken, dus ik wordt wel blij van de pricewatch: AVM FRITZ!Box 7530 AX (niet-Duits model) . Zeker niet de allergoedkoopste, maar acceptabel prijsje.
@Keypunchie :
Volgens wat geruchten in dit topic zou het eind januari echt gaan gebeuren: niet meer verplicht een Ziggo-modem nodig. ALS dat gebeurd (en ik moet het nog maar zien...), dan zou je wellicht tzt een Fritz-box die geschikt is voor coax kunnen aanschaffen - geen modem-in-bridge meer nodig en toch je favo merk in gebruik.

[Voor 3% gewijzigd door vanaalten op 21-12-2021 08:43. Reden: Vergeten link naar Ziggo topic te plaatsen]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Keypunchie Ik heb je post toch even naar een eigen topic verplaatst :)

www.google.nl

• Keypunchie
  • Niet online
Volgens mij heb ik mijn vraag niet duidelijk geformuleerd. De setup kom ik wel uit, met wat research.

Ik snap vooral niet waarom de repeater *duurder* is dan een basisstation.

[Voor 14% gewijzigd door Keypunchie op 21-12-2021 19:45]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40
Tja geen idee, marketing?
Het eerste apparaat is relatief goedkoop en bij uitbreiding ga je betalen? (Vendor lock in)
Geen idee

Een router, wifi en switch in 1 is ook vaak goedkoper dan een los ap

CISSP! Drop your encryption keys!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Keypunchie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:43:
Volgens mij heb ik mijn vraag niet duidelijk geformuleerd. De setup kom ik wel uit, met wat research.

Ik snap vooral niet waarom de repeater *duurder* is dan een basisstation.
Vrij simpel:

"Basisstation" is een dual-band apparaat, dus met een enkele 2.4GHz en een enkel 5GHz radio.

Repeater is tri-band, dus met enkele 2.4GHz radio maar twee 5GHz radio's, eentje om met AP te verbinden, eentje om je client devices op aan te sluiten. Dat kunnen ze vervolgens in verschillende kanalen doen, waardoor je niet >50% van je bandbreedte kwijtraakt door in zelfde kanaal te repeaten.

Scheelt bij repeaten flink wat, kost natuurlijk ook wat.

Daarnaast lijkt het erop dat de 7530 een betrekkelijk low-end 2x2 MIMO configuratie heeft waar de 6000 een high-end 4x4 MIMO configuratie heeft. Dat doet voordeel van tri-band natuurlijk weer wat teniet, want link met je AP zal nooit beter zijn dan de 2x2 link die AP aan kan, en je client devices kunnen ook max 2x2 aan (hogere AX clients zijn er simpelweg (nog) niet), dus meerwaarde van 4x4 is vrijwel geheel weggegooid geld.

Advies:

1) Ethernet (laten) trekken is op termijn altijd goedkoper. Een simpele 2x2 AP presteert met draadje eraan altijd beter dan 4x4 repeater, en draadje kan rustig 20-25 jaar blijven zitten waar je die AP's elke 5 jaar moet vervangen. Draadje door professional laten trekken kan voor EUR 125 of minder, doorgaans minder dan prijsverschil 2x2 vs 4x4 apparatuur.
2) als je met repeaters maximale performance wilt, zorg voor een 4x4 AP om met je 4x4 repeater samen te werken.
3) 4x4 te duur? Neem dan 2x2 tri-band repeater als je 2x2 AP wilt, meerwaarde van 4x4 repeter is dus nihil in die situatie.

Soittakaa Paranoid!

• Keypunchie
  • Niet online
De ethernet kabel ligt er al, no worries.

Dat over triband vs dual-band was de sleutel die ik had gemist.

Mijn huidige plannetje is overigens om eerst minstens een maandje te kijken wat de Ziggo ‘smartpods’ of hoe ze hun dingen ook noemen presteren.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:59
Daarnaast is er volgens mij ook een verschil in antennes, waarbij de repeaters er meer hebben dan de 7530 AX.

Overigens hebben ze nu ook de 1200 AX, die kun je ook bedraad aansluiten en dus als AP gebruiken.

[Voor 31% gewijzigd door zunrob op 21-12-2021 23:42]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Keypunchie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:41:
De ethernet kabel ligt er al, no worries.

Dat over triband vs dual-band was de sleutel die ik had gemist.
Allicht ten overvloede, maar tri-band heeft nagenoeg nul meerwaarde bij bedrade aansluiting. Je hebt meer aan degelijke dual-band apparaten in die situatie.
Mijn huidige plannetje is overigens om eerst minstens een maandje te kijken wat de Ziggo ‘smartpods’ of hoe ze hun dingen ook noemen presteren.
Hoe ze ze noemen is minder interessant dan welke je krijgt. Ofwel Plume PowerPods (4x4 MIMO), danwel TP-Link Deco M4 (2x2 MIMO). Meerwaarde van 4x4 is bij gebrek aan 4x4 (of 3x3) clients beperkt en MU-MIMO is nog altijd nagenoeg irrelevant. Relevanter is feit dat de Plume pods vast zitten aan stopcontacten, ongeacht hoe goed/slecht ze zijn voor dekking, teriwjl de Deco's aan een draadje hangen wat mogelijk maakt om optimaal te plaatsen. De Deco's kunnen daardoor beter presteren dan de Plumes ondanks lagere specs.

Soittakaa Paranoid!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:31

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kun je niet gewoon een paar Ubiquiti AP's halen met een POE switch erbij ofzo?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:59
prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:14:
Zelf ben ik ook fan van Fritz!, omdat je relatief eenvoudig toch redelijk veel zaken aan kunt passen. Ubiquiti zal uitgebreider zijn. Leuke van Fritz apparatuur koppelen is dat veel automatisch wordt overgenomen, overzichtelijk is en makkelijk in te stellen is.
Losse AP's van Ubiquiti kan, maar die zul je dan (zoals ik begrijp) los in moeten stellen of ergens een controller plaatsen. Kan dus ook, maar je verliest daarmee iets gemak.

Ik gebruik hier een 7590 en een 3000. Die 3000 heb ik destijds aangeschaft met het idee om hem draadloos te gebruiken, maar dat viel in onze situatie beetje tegen. Toen dus maar een kabel naar de zolder gelegd.

Edit: typo's

• prutser001

prutser001

zunrob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:28:
[...]

Zelf ben ik ook fan van Fritz!, omdat je relatief eenvoudig toch redelijk veel zaken aan kunt passen. Ubiquity zal uitgebreider zijn. Leuke van Fritz apparatuur koppelen is dat veel automatisch wordt overgenomen, overzichtelijk is en makkelijk in te stellen is.
Losse AP's van Ubiquity kan, maar die zul je dan (zoals ik begrijp) los in moeten stellen of ergens een controller plaatsen. Kan dus ook, maar je verliest daarmee iets gemak.

Ik gebruik hier een 7590 en een 3000. Die 3000 heb ik destijds aangeschaft met het idee om hem draadloos te gebruiken, maar dat viel in onze situatie beetje tegen. Toen dus maar een kabel naar de zolder gelegd.
Mjah ik gebruik zelf 4x Ruckus R510(R710's) Unleashed in huis dat is helemaal super makkelijk aan te sluiten/installeren maar is aan de prijs. Spul werkt als een trein, installeren is een fluitje, zodra er 1 werkt deelt die alles uit aan de rest en neemt alle instellingen over, geen controller nodig etc. Handige app waar je dingen mee kan instellen en webportal.

Daarnaast heb ik voor de test/fun/hobby etc 3 x Ubiquity AP's (Zitten lampen e.d. op, ja is overkill maar waarom niet als het kan).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-02 07:53

donny007

Try the Nether!

Er is nog een verschil: de AVM Repeater 6000 heeft één 2.5 Gbps en één 1 Gbps netwerkpoort, de 7530AX router heeft alleen 1 Gbps poorten.

Dat doet vast ook wat met de prijs.

/dev/null

• Keypunchie
  • Niet online
Hoe ze ze noemen is minder interessant dan welke je krijgt. Ofwel Plume PowerPods (4x4 MIMO), danwel TP-Link Deco M4 (2x2 MIMO). Meerwaarde van 4x4 is bij gebrek aan 4x4 (of 3x3) clients beperkt en MU-MIMO is nog altijd nagenoeg irrelevant. Relevanter is feit dat de Plume pods vast zitten aan stopcontacten, ongeacht hoe goed/slecht ze zijn voor dekking, teriwjl de Deco's aan een draadje hangen wat mogelijk maakt om optimaal te plaatsen. De Deco's kunnen daardoor beter presteren dan de Plumes ondanks lagere specs.
Ik heb volgens mij Plumes (hexagonaal frontje met een stekker achterop), maar niks houdt me tegen om die aan een verlengsnoertje te hangen? Misschien minder fraai, maar ja, die Deco's zullen ook stroom nodig hebben via een kabel...

Kan me nog wel iets voorstellen met de orientatie van de antenne's. Ik heb tenminste begrepen dat het "radioveld" van een (moderne) AP niet bolvormig, maar door plaatsing van de antenne's eerder ovaalvormig is: dit omdat nou eenmaal doorgaans meer apparaten "naast" dan "boven" een AP staan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:14:
Iemand die niet weet wat die moet kiezen zomaar klakkeloos Ubiquiti UniFi aanraden is echt een heel slecht idee! :| :/

Ik stel dan ook voor dat men daarmee eens gauw ophoudt op GoT want voor de doorsnee consument is inderdaad iets van AVM/ASUS/D-Link/Linksys/Netgear/non-Omada TP-Link een veel betere keuze!
zunrob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:28:
Zelf ben ik ook fan van Fritz!, omdat je relatief eenvoudig toch redelijk veel zaken aan kunt passen.

Leuke van Fritz apparatuur koppelen is dat veel automatisch wordt overgenomen, overzichtelijk is en makkelijk in te stellen is.
Veel beter geschikt voor de meeste mensen ook! d:)b
Ubiquiti zal uitgebreider zijn.
Losse AP's van Ubiquiti kan, maar die zul je dan (zoals ik begrijp) los in moeten stellen of ergens een controller plaatsen. Kan dus ook, maar je verliest daarmee iets gemak.
Je moet ALTIJD met een UniFi Controller werken en heel veel mensen snappen dat gewoon niet zo goed, naast de vele instellingen die erin zitten en dan ontbreken er nog eens een heleboel! :)

De TP-Link Omada modellen kan je wel via een eigen webGUI instellen, maar wil je ze volledig benutten dan zal je ook aan de Omada Controller moeten! ;)

Beiden hebben IMHO echter een heel groot nadeel als je met hun kant en klare Controllers werkt : Er zit een stukje afhankelijkheid in van de "Cloud" of beter gezegd hun eigen servers die je kan gebruiken om op afstand naar je Controller te verbinden en dat is gewoon bagger!

Dus als je aan dat soort systemen gaat beginnen komt er nog een stukje moeilijkheid bij : Het zelf hosten en opzetten/installeren van de desbetreffende Controller op een willekeurig kastje dat Linux draait zonder Desktop GUI :D
Om over de aanschaf van een betrouwbaar Raspberry Pi kitje of een leuk goedkoop Intel NUC achtig kastje maar te zwijgen...
Alles bekabeld aansluiten is gewoon het beste wat er is! :Y) 8) d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• prutser001

prutser001

@nero355 mjah het is Tweakers toch? Beetje zelf ontwikkeling? Maar kan ook Ruckus aanraden die hebben ook webgui en app support (unleashed).

Unifi is wat dat betreft een fluitje met cloudkey.

• nero355

nero355

prutser001 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:42:
Maar kan ook Ruckus aanraden die hebben ook webgui en app support (unleashed).
Ook zoiets : Wat moet je in vredesnaam met een app voor je WiFi netwerk :?

Of die trend om op elk apparaat Bluetooth te zetten bij Ubiquiti UniFi producten tegenwoordig... VERSCHRIKKELIJK!!! :X :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• prutser001

prutser001

nero355 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:13:
[...]

Ook zoiets : Wat moet je in vredesnaam met een app voor je WiFi netwerk :?

Of die trend om op elk apparaat Bluetooth te zetten bij Ubiquiti UniFi producten tegenwoordig... VERSCHRIKKELIJK!!! :X :F
Nou met de app kun je dus meerdere netwerken beheren maar ook problemen oplossen/inzien als je van huis bent etc.

Doe nou niet of het allemaal achterlijk is want de reacties zijn een beetje vreemd als je het mij vraagt, voor Unifi is er ook gewoon een app, UISP heeft ook een app etc. TPlink/Netgear/Openmesh/Ruckus/HPE/Cisco etc hebben ook gewoon apps/portals etc.

• nero355

nero355

prutser001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:42:
Nou met de app kun je dus meerdere netwerken beheren maar ook problemen oplossen/inzien als je van huis bent etc.
Je kan ook gewoon een Controller van een dergelijk systeem op afstand beheren op vele manieren als je daar echt behoefte aan hebt! :P
Doe nou niet of het allemaal achterlijk is want de reacties zijn een beetje vreemd als je het mij vraagt, voor Unifi is er ook gewoon een app, UISP heeft ook een app etc. TPlink/Netgear/Openmesh/Ruckus/HPE/Cisco etc hebben ook gewoon apps/portals etc.
Apps op je telefoon die je netwerk beheren zijn gewoon totaal overbodig en hadden nooit mogen bestaan! :F

Dat de hele wereld "appsgeil" is geworden is een ander verhaal...

• prutser001

prutser001

nero355 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Je kan ook gewoon een Controller van een dergelijk systeem op afstand beheren op vele manieren als je daar echt behoefte aan hebt! :P

[...]

Apps op je telefoon die je netwerk beheren zijn gewoon totaal overbodig en hadden nooit mogen bestaan! :F

Dat de hele wereld "appsgeil" is geworden is een ander verhaal...
Als je support moet leveren op een wifi netwerk is zo'n app gewoon super handig. Dit bedoel ik dan vanuit zakelijk/support oogpunt even snel op telefoon app starten en kijken of alles goed gaat.

Voor thuisgebruik misschien overkill maar vindt het zelf gewoon super handig. Kan gewoon zien wat er allemaal verbonden is. Diagnose uitvoeren of AP herstart uitvoeren etc.

Zeker Ruckus heeft veel opties en meerdere apps kan zelfs snelheid tussen de AP's meten of vanaf devices tot AP etc.

Ik zie eerlijk gezegd niet waarom het nooit had gemogen aangezien het gewoon perfect werkt. Zeker bij Ruckus, 1 AP instellen en rest die aangesloten wordt neemt automagisch alle instellingen over en klaar is Klara. En ja webgui kan ook maar toch handig als je niet onsite bent.

• nero355

nero355

prutser001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:50:
Ik zie eerlijk gezegd niet waarom het nooit had gemogen aangezien het gewoon perfect werkt. Zeker bij Ruckus, 1 AP instellen en rest die aangesloten wordt neemt automagisch alle instellingen over en klaar is Klara. En ja webgui kan ook maar toch handig als je niet onsite bent.
Dat kan ook met een Controller die niet onsite gehost hoeft te worden, maar dat moet je ook maar net willen... :X

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:11

Nox

Noxiuz

prutser001 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:32:
[...]

Mjah ik gebruik zelf 4x Ruckus R510(R710's) Unleashed in huis dat is helemaal super makkelijk aan te sluiten/installeren maar is aan de prijs. Spul werkt als een trein, installeren is een fluitje, zodra er 1 werkt deelt die alles uit aan de rest en neemt alle instellingen over, geen controller nodig etc. Handige app waar je dingen mee kan instellen en webportal.

Daarnaast heb ik voor de test/fun/hobby etc 3 x Ubiquity AP's (Zitten lampen e.d. op, ja is overkill maar waarom niet als het kan).
Had je geld over ofzo? :P R510 is an sich way overkill voor een thuisnetwerk, laat staan R710. Da's voor high density met 200 clients per AP :+ Een R310 was beter suited geweest en ook unleashed te maken.
prutser001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Als je support moet leveren op een wifi netwerk is zo'n app gewoon super handig. Dit bedoel ik dan vanuit zakelijk/support oogpunt even snel op telefoon app starten en kijken of alles goed gaat.

Voor thuisgebruik misschien overkill maar vindt het zelf gewoon super handig. Kan gewoon zien wat er allemaal verbonden is. Diagnose uitvoeren of AP herstart uitvoeren etc.

Zeker Ruckus heeft veel opties en meerdere apps kan zelfs snelheid tussen de AP's meten of vanaf devices tot AP etc.

Niet lullig bedoeld maar ik vind unleashed echt een waardeloos platform als het om management gaat. Je krijgt veel functies hoor, voor het geld zakelijk prima. Maar je mist gewoon de overview van je netwerk, alles op 1 pagina is gewoon onhandig, maar ook mijn ongezouten mening.

Als je niet onsite bent wil je gewoon remote access.

Betreft de originele vraagstelling: Wifi 6 AP met een kabeltje (PoE als het kan/moet) 2x2 radio's en je komt enorm ver voor vrij weinig.

[Voor 45% gewijzigd door Nox op 07-01-2022 00:16]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• prutser001

prutser001

Nox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:12:
[...]

Had je geld over ofzo? :P R510 is an sich way overkill voor een thuisnetwerk, laat staan R710. Da's voor high density met 200 clients per AP :+ Een R310 was beter suited geweest en ook unleashed te maken.

[...]

Niet lullig bedoeld maar ik vind unleashed echt een waardeloos platform als het om management gaat. Je krijgt veel functies hoor, voor het geld zakelijk prima. Maar je mist gewoon de overview van je netwerk, alles op 1 pagina is gewoon onhandig, maar ook mijn ongezouten mening.

Als je niet onsite bent wil je gewoon remote access.

Betreft de originele vraagstelling: Wifi 6 AP met een kabeltje (PoE als het kan/moet) 2x2 radio's en je komt enorm ver voor vrij weinig.
Overkill of niet nooit WiFi problemen, geld over? Nee. 2de hands zijn ze redelijk vaak te vinden voor 150-250.
En wat je zegt ik kan dus zowel app als webgui gebruiken remote DMV VPN.

Maar weer ontopic, heeft OP wel apparaat die 6E ondersteund?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee