Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik loop al jaren tegen het steeds beperkter wordende assortiment oordopjes aan, de soort die je gewoon in je oorschelp 'hing' zoals de Sony dopjes die ook altijd goed klonken. Tegenwoordig is alles 'in ear'. Ik al jaren in-ear setjes (kreeg ik o.a. altijd bij mijn Samsung toestellen) maar dat synct echt niet met mijn oren.

Nu heb ik echter geen keuze meer. Mijn telefoon heeft geen 3.5mm jack meer...

Ik heb zojuist die Buds 2 binnen gehad van Samsung (uit de actie) en uiteraard lukt het weer niet.

De issue is dat de dopjes gewoon langzaam weer uit mijn oor glijden, het blijft niet zitten. Deze komen dan met verschillende maten siliconen dopjes, maar of ik nou groot of klein doe, na een paar seconden tot een minuut pleuren ze eruit. De app zegt dan ook steeds 'poor fit' en als ik ze echt vreselijk diep in mijn oor jos krijg ik een 'good fit' maar donderen ze na een minuut nog steeds uit mijn oren.

Ben ik nou zo'n neanderthaler die niet weet hoe ik in-ear moet gebruiken? Wat doe ik fout?
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:26
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:37:
Ik loop al jaren tegen het steeds beperkter wordende assortiment oordopjes aan, de soort die je gewoon in je oorschelp 'hing' zoals de Sony dopjes die ook altijd goed klonken. Tegenwoordig is alles 'in ear'. Ik al jaren in-ear setjes (kreeg ik o.a. altijd bij mijn Samsung toestellen) maar dat synct echt niet met mijn oren.

Nu heb ik echter geen keuze meer. Mijn telefoon heeft geen 3.5mm jack meer...

Ik heb zojuist die Buds 2 binnen gehad van Samsung (uit de actie) en uiteraard lukt het weer niet.

De issue is dat de dopjes gewoon langzaam weer uit mijn oor glijden, het blijft niet zitten. Deze komen dan met verschillende maten siliconen dopjes, maar of ik nou groot of klein doe, na een paar seconden tot een minuut pleuren ze eruit. De app zegt dan ook steeds 'poor fit' en als ik ze echt vreselijk diep in mijn oor jos krijg ik een 'good fit' maar donderen ze na een minuut nog steeds uit mijn oren.

Ben ik nou zo'n neanderthaler die niet weet hoe ik in-ear moet gebruiken? Wat doe ik fout?
Herkent iemand dit?
Ik heb hetzelfde issue, al is het bij mij specifiek m'n linkeroor (die heeft ook al 3 operaties ondergaan, wat mogelijk meespeelt (niet voor dit probleem trouwens)).

Ik heb uiteindelijk voor mijn Airpods Pro deze foam tips gekocht: https://www.complyfoam.co...le-with-apple-airpods-pro

En dit werkt top, blijven beter zitten en glijden dus niet langzaam m'n oor uit (wat de standaard siliconen tips wel doen).

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Hmm, dat werkt een beetje als die wegwerp oordoppen dus? Die werken bij mij ook al zo slecht }:O.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zeer herkenbaar. Dopjes blijven nooit zitten en zijn oncomfortabel. Bovendien vind ik het ranzig, ik zie bij sommige mensen er gewoon oorsmeer aan zitten. "Wil je meeluisteren? Nee, dank je, ik hoef niks wat in jouw oor gezeten heeft :r

Ik gebruik dus alleen on-ear of over ear headphones. Comfortabel en een veel beter geluid.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:21

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik herken dit ook. Daarnaast heb ik snel last van de vibratie van bastonen die beginnen te "jeuken" in het oor. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-05 20:20
Je zou eens naar de Jabra 85T kunnen kijken, die heeft ovale oordopjes.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb wel een normale (over-ear dus) headset met noise cancelling, maar dit is zo'n elegante en lichte oplossing, fijn voor op reis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenblauw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 10:30
Herkenbaar. Airpods pro werken nog het beste bij mij, zijn ook geen echte in ear oordoppen. De rubberen tips zitten meer tegen je hoorkanaal aan dan erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:05

fxs81

Julianadorp

Inderdaad herkenbaar, is een USB C to 3.5mm Audio Adapter niets voor je?

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb om ongeveer dezelfde reden de Galaxy Buds Live gekocht, die zitten niet met siliconen propjes in je oor, maar liggen min of meer klem in je oorschelp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
fxs81 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:55:
Inderdaad herkenbaar, is een USB C to 3.5mm Audio Adapter niets voor je?
Eh, da's wel een beetje dom, dat ik daar als self-proclaimed tech savvy persoon niet bij heb stilgestaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
gwystyl schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:55:
Ik heb om ongeveer dezelfde reden de Galaxy Buds Live gekocht, die zitten niet met siliconen propjes in je oor, maar liggen min of meer klem in je oorschelp
Ik heb me er nooit in verdiept omdat ik al al geconcludeerd 'dit is niks voor mij' maar deze kreeg ik gratis bij de telefoon en ik ben te Hollandsch om dat dan niet aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
Er bestaan ook oordopjes met een klem over het oor.
Op amazon zie ik er voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik denk dat het momenteel vooral te maken heeft met uitdagingen rond miniaturisatie van alle componenten in combinatie met pasvorm. Het is meestal een zenderunit met een dopje eraan onder een hoek en als dat voor jouw oren niet past heb je pech. Best suf.

In ears gebruikte ik al langer, van shure, die blijven prima zitten. Van die standaard doppen die bij telefoons zitten vond ik sowieso al waardeloos qua pasvorm. Het ligt niet aan de in ears lijkt me, die kan je ook op maat laten maken, past gegarandeerd goed.

Nu alles draadloos begint te worden heb ik nog niks gezien dat potentieel voor mij werkt. Ik heb een keer iets van Xiaomi geprobeerd omdat zonder draad soms belangrijker is dan de geluidskwaliteit maar die blijven niet normaal zitten, ik moet ze een soort van in mijn gehoorgang klemmen. Werkt voor geen meter.

Als ik mijn shure se215 vergelijk met de Xiaomi draadloze variant zie je ook meteen waar het mis gaat. Bij die Xiaomi's zit het deel wat je oor in moet direct op die zender onder een vrij flauwe hoek. De shure variant heeft die dop die je oor ingaat haaks op het deel met de driver, en dan zit er ook nog een keer een soort stiftje aan zodat de dop verder je oor in steekt waardoor de pasvorm van siliconen of foam ook beter kan zijn.

Ik vroeg me af of shure niet iets draadloos heeft, die hebben ze maar de meeste daarvan zijn dus een stuk groter en hebben een dingetje over je oor heen met de zender kennelijk achter je oor, dat helpt a) de pasvorm en b) te zorgen dat ze ook blijven zitten. Bij in-ear systemen is het namelijk de combinatie van pasvorm in je oor en de draad die over en achter je oor langsloopt die zorgt dat ze goed blijven zitten, bedenk ik me net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
gwystyl schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:55:
Idem hier. Houd ook niet van het afgesloten gevoel van in-ear oordopjes + ze vallen er na een tijdje uit. De galaxy buds live vallen niet uit, en geven ook niet dat afgesloten gevoel. Ik moet wel zeggen dat ik ze alleen voor Teams gebruik, daar is het geluid goed genoeg voor. Voor muziek zou ik het niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb ik eerder een topic over geopend: [Bluetooth oordopjes, niet in-ear] Ervaringen & Discussie

Mijn favorieten tot nu toe: [Samsung Galaxy Buds Live] Ervaringen & Discussie
Met de grotere eartips die ik apart gekocht heb.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:22

dragonhaertt

@_'.'

Er bestaan naast siliconen tips, ook schuim tips voor in-ear.
Heb je die al eens geprobeerd? Schijnt een oplossing te zijn voor precies jouw probleem.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik heb ook een hekel aan die harde dingen in je oren.
Heb al jaren pricewatch: Sony MDR-EX450 (Wit). Zitten verschillende maten silicon tips bij, en ja idd.. een adapter audio jack - Lightining. Gaat prima.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb nu de kleinst meegeleverde siliconen tips erop gefrommeld en ik krijg ze _enigzins_ in. Je moet wel ongemakkelijke oorgymnastiek doen om ze erin te krijgen :X maar, toegegeven, het geluid is wel erg goed. En de 'ambient sound' functie is best slim voor op straat (wandeling).

De live versie klinkt als wat ik nodig heb, maar die zijn dus minder goed voor muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:51:
De live versie klinkt als wat ik nodig heb, maar die zijn dus minder goed voor muziek?
Het geluid is gewoon goed, zeker met de noise-cancellation aan (functioneert meer als loudness) en de bass boost aan in de settings. Ik heb er zelf een tweede paar bijgekocht, eentje die op het werk ligt en eentje voor thuis.

Dus nee, ze zijn heel goed voor muziek.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ik ben ook lang opzoek geweest en heb sinds van de week een setje Jabra 7 Pro.
Eindelijk een set die comfortabel zit en waar ik geen pijn van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 20:51
Ik heb dit probleem ook. Zelf vind ik airpods achtige oortjes die niet geheel je oor in gaan prettiger zitten. Ik heb onderstaande review site gebruikt en ben uiteindelijk uitgekomen op de SoundPeats True Air 2. Dat is ongetwijfeld niet de beste geluidskwaliteit maar voor mij klinken ze prima, je hoort nog wat van je omgeving en ze zijn lekker compact om mee te nemen. Ik zie op de review site nu al weer nieuwe varianten staan, maar misschien is dit een optie.
https://www.scarbir.com/g...pple-airpods-alternatives

Oost west 127.0.0.1 best

Pagina: 1