Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Op het onlangs afgesloten Galaxy Unpacked launch event heeft Samsung eindelijk de doeken van de geheel nieuwe Galaxy Note 20 serie, de Galaxy Z Fold 2, de Galaxy Tab S7 serie, en de Galaxy Watch 3 opgeheven. Samen met deze toestellen heeft Samsung ook de nieuwe Galaxy Buds Live onthuld die we de afgelopen maanden in talloze lekken en geruchten hebben gezien. Samsung's nieuwste oortelefoons zijn een grote stap omhoog van de Galaxy Buds+ van eerder dit jaar en ze bieden een geheel nieuw ontwerp, actieve ruisonderdrukking en tot 28 uur levensduur van de batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIZzMaTA6P1V-GVOzscfO8ODvqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pJ3WlQdOLT5sbMPTlD6zCOyO.png?f=fotoalbum_large

Actieve ruisonderdrukking
Samen met de nieuwe smartphones komen er ook de nieuwe Galaxy Buds Live, met als grote nieuwe feature actieve ruisonderdrukking. Hiervoor zitten in elk oortje drie microfoons. De volledig draadloze oortjes zijn boonvormig en steken niet uit je oor. Vanwege de ruisonderdrukking is de accuduur een stuk korter: 6 uur in plaats van 11 uur. Daar staat tegenover dat je inclusief het doosje totaal 21 uur muziek zou kunnen luisteren. Ze komen in drie kleuren: wit, brons en zwart. In de winkel zullen ze 189 euro gaan kosten.
Specificaties
Dimensions & Weight
  • Buds: 27.2 x 17.3 x 15.5 mm, 5.6g (each)
  • Case: 50.0 x 50.2 x 27.8 mm, 42.2g
Battery and Charging
  • Earbud: 60mAh (each)
  • Case: 472 mAh (Wireless charging support)
Speaker and Mic
  • 12mm driver tuned by AKG
  • Bass duct
  • 3 microphones + Voice Pickup Unit
Connectivity
  • Bluetooth 5.0 BLE
  • Codec: AAC, SBC, Scalable Codec
Sensors and other features
  • Proximity sensor
  • Accelerometer
  • Touch-sensitive sensor
  • Hall sensor
  • IPX2 water resistance
Colors
  • Mystic Bronze, Mystic White, Mystic Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:07
Fijn dat er een topic gemaakt is voor de nieuwe buds, ben zeer benieuwd naar de ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 19:35
Ik ben benieuwd of deze wel met meerdere devices tegelijk kunnen pairen. Dit was bij de Buds+ belooft maar bleek later niet het geval. Wel kon er tegelijk gepaired worden met meerdere Samsung devices.

Dit was voor mij wel een gemis aangezien ik op dit moment een Jabra headset gebruik om deze met mijn laptop en telefoon tegelijk te pairen. Had het mooi gevonden om dat met het luisteren van muziek te combineren. ;-)

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:39
DPhoenix schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:32:
Ik ben benieuwd of deze wel met meerdere devices tegelijk kunnen pairen. Dit was bij de Buds+ belooft maar bleek later niet het geval. Wel kon er tegelijk gepaired worden met meerdere Samsung devices.

Dit was voor mij wel een gemis aangezien ik op dit moment een Jabra headset gebruik om deze met mijn laptop en telefoon tegelijk te pairen. Had het mooi gevonden om dat met het luisteren van muziek te combineren. ;-)
Mijn Galaxy buds + Kan ik gewoon koppelen met mijn carkit(android headunit) en telefoon(oppo) op hetzelfde moment. Wel last dat ze ontzettend snel overhit raken en dan gaan miepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 19:35
Kev!n schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Mijn Galaxy buds + Kan ik gewoon koppelen met mijn carkit(android headunit) en telefoon(oppo) op hetzelfde moment. Wel last dat ze ontzettend snel overhit raken en dan gaan miepen.
Ok, bijzonder. Dan ga ik even op onderzoek uit hoe ik het toch werkend kan krijgen met mijn Buds+ icm met een Samsung S20+ en een Dell laptop. De bevindingen en eventuele andere vragen zal ik buiten dit topic laten aangezien deze over de Buds Live gaat ;-)

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shbeuving
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:12
Kev!n schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Op welke manier raken ze oververhit? en gebeurt dit alleen door ze te koppelen met 2 apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
Nice topic, ik ben erg benieuwd naar de ervaringen, ik zoek kleine earbuds zonder dat je ze in je oorkanaal moet proppen, daar hou ik niet zo van.

De reviews zijn best oke.
https://www.techradar.com/reviews/samsung-galaxy-buds-live
FOR
Surprisingly good fit
Extra helping of bass
Combined 20-hour battery life

AGAINST
Middling sound quality
Poor noise cancellation
Low IP rating
De mindere audiokwaliteit maakt me niet zo veel uit, luister meer naar podcasts en audioboeken. Evenals de mindere noise cancellation, wat de andere buds aan noise cancellation hebben, is natuurlijk dat rubbertje wat je in je oor drukt.

De live buds druk je ook in je oor maar minder erg dan zo'n tip, denk ik. Ik hoop daar nog wel meer info over te vinden.
Fitting them inside your ear requires you to push the speaker grille all the way inside the ear while the charging contacts sit in the upper part of the outer ear. When properly aligned, the Buds should be a near perfect fit - sealing the ear with a snug grip.
Ik ben iig benieuwd. Het is alleen lastig om ff te testen... Ik ga liever niet in een winkel earbuds die iedereen probeert, als dat al mogelijk zou zijn hygienisch gezien.

Ik vind de namen van de kleuren wel erg oncreatief. Als ze allemaal mystic zijn dan kun je net zo goed dat woord weglaten, meestal gebruik je dan meerdere termen. Mystic Bronze, Virgin White, Holy Black. Misschien moet ik bij Samsung gaan werken. :P

[ Voor 9% gewijzigd door SeenD op 17-08-2020 15:12 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ze zouden beter klinken dan AirPods 2 als ik de filmpjes op YouTube mag geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:33

muhda

Time & Space traveler

Ik ben benieuwed hoe ze in de oren aanvoelen. Ik gebruik momenteel de Galaxy Buds voor Audioboeken, Podcasts en vooral voor relax sounds/ASMR. En val er vaak mee in slaap. Alleen in de morgen laten mijn oren me weten dat niet prettig te vinden. Omdat de Buds wat uitsteken, de Buds live doen dat niet.
Dus hopelijk zitten ze wat prettiger.

• Albert020
muhda schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:10:
Ik ben benieuwed hoe ze in de oren aanvoelen. Ik gebruik momenteel de Galaxy Buds voor Audioboeken, Podcasts en vooral voor relax sounds/ASMR. En val er vaak mee in slaap. Alleen in de morgen laten mijn oren me weten dat niet prettig te vinden. Omdat de Buds wat uitsteken, de Buds live doen dat niet.
Dus hopelijk zitten ze wat prettiger.
Wat ik ook hoop is dat ze in mijn helm kunnen, dat zou een uitkomst zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12
Albert020 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Wat ik ook hoop is dat ze in mijn helm kunnen, dat zou een uitkomst zijn ;)
In combinatie met gehoorbescherming neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
418O2 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:16:
[...]

In combinatie met gehoorbescherming neem ik aan?
Klopt, nou vandaag zullen sommige hem binnen krijgen, ben benieuwd ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Albert020 op 22-08-2020 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
Weinig animo denk ik. :)
https://www.androidpolice...-galaxy-buds-live-review/

De pro's en cons zijn voor mij goed bij deze review. Ik denk dat ik ze toch maar gewoon ga bestellen.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 10:46

bdu

Er is nu 25 euro extra inruil wanneer je je 'oude' oordoppen opstuurd. Het is alleen niet helemaal duidelijk of dat bij beperkte (web) shops is.

In de actievoorwaarden worden de bekende shops benoemd. Maar bij de inruilsite kan je alle (web)shops selecteren.

Jullie enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
SeenD schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:39:
Weinig animo denk ik. :)
https://www.androidpolice...-galaxy-buds-live-review/

De pro's en cons zijn voor mij goed bij deze review. Ik denk dat ik ze toch maar gewoon ga bestellen.
Hoor graag jou ervaring, las de review op Coolblue, daar was ie binnen 10 min retour gestuurd,
wegens schel geluid en niet goed in oor blijven zittende buds....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeenD
Albert020 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Hoor graag jou ervaring, las de review op Coolblue, daar was ie binnen 10 min retour gestuurd,
wegens schel geluid en niet goed in oor blijven zittende buds....
Ze komen vanmiddag binnen, maar ja hoeveel waarde kun je hechten aan de mening van een 2e random internet persoon. :)
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en mn gebruik is mogelijk anders dan het jouwe. :) Desalniettemin, wil ik wel een mini reviewtje hier posten. En hopelijk heeft iemand er iets aan.
Als de buds schel lijken te zijn en niet goed passen, dan heeft Samsung wel een probleempje. :S

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
SeenD schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Ze komen vanmiddag binnen, maar ja hoeveel waarde kun je hechten aan de mening van een 2e random internet persoon. :)
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en mn gebruik is mogelijk anders dan het jouwe. :) Desalniettemin, wil ik wel een mini reviewtje hier posten. En hopelijk heeft iemand er iets aan.
Als de buds schel lijken te zijn en niet goed passen, dan heeft Samsung wel een probleempje. :S
Heb ze ook besteld in de kleur wit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 25-08-2020 16:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SeenD
Net 10 minuutjes in gehad, niks schels, ze zitten erg lekker, Come Together van The Beatles test ik meestal voor de bass en die klinkt gewoon goed. :) Yo-Yo Ma - Bach Cello Suites klinkt ook helder. Ik hoor de bewegingen over de cello met de strijkstok.
Ik heb, denk ik, middel tot grote oren, 1m93. Mn vrouw, vrij klein :), vond ze ook goed zitten, maar mochten wel een slagje kleiner, zei ze.

Ze zitten heel erg lekker licht, je voelt ze niet.

De noise cancelling lijkt minimaal te werken. Ik ben nu aan het typen en als ik het ANC aan zet hoor ik weinig tot geen verschil.
Wellicht dat het werkt voor andere geluiden? Misschien lagere geluiden. Ik heb ze iig niet daar voor gekocht, ik vind sound bleed nooit erg.

Ik ben iig super blij tot nu toe, geen idee of dat zo blijft. :) Ik schrijf van de week wel een update, want ik gebruik wel vaak mn koptelefoons.
Albert020 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Heb ze ook besteld in de kleur wit ;)
Je kon niet wachten :)

Edit: zit nu Greta van Fleet te luisteren, dat klinkt toch wel ietsje anders, ivm bedrade dopjes. Nog niet helemaal zeker of t slechter of beter klinkt.

[ Voor 22% gewijzigd door SeenD op 25-08-2020 16:59 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
SeenD schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:54:
Net 10 minuutjes in gehad, niks schels, ze zitten erg lekker, Come Together van The Beatles test ik meestal voor de bass en die klinkt gewoon goed. :) Yo-Yo Ma - Bach Cello Suites klinkt ook helder. Ik hoor de bewegingen over de cello met de strijkstok.
Ik heb, denk ik, middel tot grote oren, 1m93. Mn vrouw, vrij klein :), vond ze ook goed zitten, maar mochten wel een slagje kleiner, zei ze.

Ze zitten heel erg lekker licht, je voelt ze niet.

De noise cancelling lijkt minimaal te werken. Ik ben nu aan het typen en als ik het ANC aan zet hoor ik weinig tot geen verschil.
Wellicht dat het werkt voor andere geluiden? Misschien lagere geluiden. Ik heb ze iig niet daar voor gekocht, ik vind sound bleed nooit erg.

Ik ben iig super blij tot nu toe, geen idee of dat zo blijft. :) Ik schrijf van de week wel een update, want ik gebruik wel vaak mn koptelefoons.

[...]

Je kon niet wachten :)

Edit: zit nu Greta van Fleet te luisteren, dat klinkt toch wel ietsje anders, ivm bedrade dopjes. Nog niet helemaal zeker of t slechter of beter klinkt.
toon volledige bericht
Idd, ik kon niet wachten, het geluid is dus goed, ben blij dat te lezen, hoor het morgen zelf, bedankt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 25-08-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, deze zien er interessant uit. Ik kan niet tegen de in-ear buds, mijn gehoorgang gaat daar pijn van doen en ik krijg te snel buitenoorontstekingen. Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden.

Dat de ANC niet groots is vind ik niet zo erg. Dat zou voor mij niet echt belangrijk zijn. Jammer dat er alleen SBC is voor niet-Samsung verbindingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank voor de eerste indruk @SeenD, dat was net het zetje dat ik nodig had om ze ook te bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
@gwystyl op eigen risico. Niet mij komen opzoeken hè. ;)

@Albert020 Geen probleem

Nu ben ik benieuwd naar jullie mini reviews. :)

@gambieter ja, dat heb ik ook, nou ja niet ontstekingen. Maar die rubberen tips vind ik altijd vervelend. Hier totaal niet dat gevoel, erg lekker. :)

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@SeenD wees niet ongerust :). Ik heb net als @gambieter een hekel aan in ear dopjes. Ik heb heel lang Sennheiser MX400 gehad omdat die gewoon simpel voor je oor hangen en de meegeleverde dopjes vaak in-ear waren. Laatst heb ik een Jabra Elite 45E gehaald, maar naast het irritante kabeltje tussen links en rechts stoor ik me daarbij ook aan het afgesloten gevoel en de druk op mijn oor als ik hem een tijdje op heb.
Ik zal de buds voornamelijk gebruiken om tijdens thuiswerken te bellen, dus ANC is voor mij minder van belang, en het zou leuk zijn als er mooi geluid uit komt maar ik ga weinig meer met het OV dus dat is nu ook minder belangrijk. De lange accuduur en het open karakter zijn voor mij de belangrijkste motieven om deze buds te kiezen in plaats van de bergen dopjes met in-ear siliconen pluggen.
Daarnaast heb ik een Galaxy S20, dus kan ik volledig gebruik maken van alle features. Of ik dat ga doen moet ik natuurlijk nog afwachten :P

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 25-08-2020 21:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albert020
Heb ze binnen en even getest, kwam dus van Apple Airpods 2
De Buds Live klinken vele malen beter, veel diepere bas en hoge tonen,
ze gaan ook harder, zonder vervorming, dit overtreft mijn verwachting, ik sta versteld !
Gebruik de Buds Live in combinatie met S20 plus, echt een aanrader, je krijgt hier geen spijt van ;)

***Edit***

Gelijk een bescherm case erbij gekocht, link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIe4pIWY10ORnc13sosK4XE8C30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SvSpOYdljvEZQOo76QZ8zqeL.jpg?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Albert020 op 27-08-2020 08:55 ]

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Wauw, wauw.... dat is het enige dat ik kan zeggen! Ik heb ze net binnen en echt wauw. Ik had al de:
  • Sony 1000XM3's over-ear headphones
  • Apple AirPods 1
  • Jabra Elite 75t in-ear buds
De AirPods waren letterlijk op dus was ik overgestapt naar de Jabra omdat die overal geweldig scoorde. En de Jabra's zijn geweldig! Met de juiste ear tips wordt het geluid van de Sony's benaderd. Maaaaaaar...... mijn oren zijn blijkbaar niet gemaakt voor in-ear buds. Die gaan na 1 uur echt pijn doen, ik kan niet eten als ik ze in heb, etc.

De Galaxy Buds Live leken qua design en comfort perfect voor mij, maar hoe zou het geluid zijn? De reviews van YouTubers en Tech sites waren heel goed alleen de user reviews zijn mixed. Ik heb toch maar vertrouwd op de echte reviews en wauw......

Ze zitten zoooooo comfortabel, dat was het belangrijkste voor me. Ik voel ze niet eens en ze zitten echt perfect in mijn oor. Voor mijn vrouw bijvoorbeeld zijn ze iets te groot, maar voor mij helemaal goed.

Maar het geluid..... echt heel impressive! Hele diepe bass, overige tonen klinken ook goed, het geluid kan erg hard, etc. En ja, je hoort alles om je heen en noise cancelling helpt alleen bij lage tonen van buitenaf, maar dat maakt mij niet uit, want als ik mij wil afsluiten zet ik mijn Sony's op.

Overigens... ik heb alles van Apple (iPhone, Mac, iPad, Watch) en de Buds Live werken met alles. Connected met mijn iPhone kan ik door mijn hele huis lopen en het geluid blijft werken, de range met mijn MacBook is helaas wel een stuk minder dan met de Jabra's, Sony's en AirPods. Dat is voor mij het enige minpuntje.

Echt een aanrader de Buds Live als je geen noise cancelling nodig hebt! En de Mystic Bronze is overal al in de aanbieding (rond de €155 al). Good job Samsung!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hebben jullie al geprobeerd te bellen met één bud in? Ik heb nu alleen rechts in, maar heb nog niet gebeld dus kan weinig zeggen over geluidskwaliteit en verstaanbaarheid. Ik heb in een grijs verleden een Jawbone headsetje gehad die ook botgeleiding gebruikte, en dat werkte toen erg goed. Ik ben benieuwd of de buds live hier in de buurt komen.

Zo enthousiast als hierboven ben ik niet, maar het geluid is zeker prima, en de buds zitten veel fijner dan de Jabra Elite 45E omdat ze niet met die siliconendopjes in je oor zitten. De bas is ook veel beter; in het algemeen heb ik het idee dat ik alle onderdelen van de muziek goed meekrijg. Ik heb geluisterd naar onder andere Foo Fighters, Queen (zowel studio als live), 3 Doors down, Aerosmith, Muse, Adele, Air, Acda en de Munnik (allemaal 320 kbps MP3's, zelf geript vanaf audio-CD)
Ik heb tot nu toe voornamelijk geluisterd met equalizer in de Wearable app op "normaal". Je hoort wel verschil in de andere modi, maar ik vond het nog niet echt een duidelijke verbetering. Komende tijd ga ik er wel mee spelen tijdens het luisteren naar verschillende soorten muziek.

De buds passen goed in mijn oren en lijken erg goed te blijven hangen. Ik heb ze nog niet lang in gehad, maar de eerste indruk is erg goed.

Een aparte gewaarwording is dat ik mezelf hoor tikken als ik met de buds in aan het typen ben, terwijl dat normaal niet opvalt.

Een minpuntje (of kwestie van wennen) is dat bij het indoen van de buds bijna altijd mijn muziek gaat spelen omdat ik blijkbaar een keer op de onzichtbare knop druk.

@Albert020 ik heb die hoesjes ook gezien, en hoewel dat er leuk uitziet, vraag ik me het nut er een beetje van af. Waarvoor gebruik jij ze? Ben je bang het originele doosje kwijt te raken of dat hij beschadigt oid?

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 27-08-2020 14:03 ]

• Albert020
gwystyl schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:00:

@Albert020 ik heb die hoesjes ook gezien, en hoewel dat er leuk uitziet, vraag ik me het nut er een beetje van af. Waarvoor gebruik jij ze? Ben je bang het originele doosje kwijt te raken of dat hij beschadigt oid?
Voor als deze een keer valt en tegen beschadiging....
btw, als je het originele doosje kwijt raakt is de case ook zoek ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 27-08-2020 14:30 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Albert020 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Voor als deze een keer valt en tegen beschadiging....
btw, als je het originele doosje kwijt raakt is de case ook zoek ;)
Haha ja ik bedoel meer dat het originele doosje nogal klein en glad is, en daardoor misschien makkelijk ergens achtergelaten wordt of ergens achter valt, terwijl aan jouw hoesje nog een haak zit die je aan een lus (tas/broek) kan haken.

Ik neem aan dat draadloos laden nog wel gewoon werkt in dat hoesje?

• SeenD
Met de hond uitlaten heb ik bij mijn telefoon, Pixel 3, dat de verbinding een beetje wegvalt. Dat is vrij storend... :(
Misschien moet ik wat afvallen dan is er minder water/vet om de bluetooth te absorberen. :S Want als ik in huis loop dat is het bereik best goed, zolang ik maar niet een verdieping hoger of lager ga.

Something something

• deuxani
SeenD schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:08:
Met de hond uitlaten heb ik bij mijn telefoon, Pixel 3, dat de verbinding een beetje wegvalt. Dat is vrij storend... :(
Misschien moet ik wat afvallen dan is er minder water/vet om de bluetooth te absorberen. :S Want als ik in huis loop dat is het bereik best goed, zolang ik maar niet een verdieping hoger of lager ga.
Ik vraag me toch af waar dat aan ligt. Ik heb dat meer gelezen online, de ene persoon heeft er last van en de andere totaal niet. Bij mijn iPhone 11 Pro helemaal nergens last van, maar met mijn MacBook 12" wel als ik 12 meter verderop in de keuken ga staan. Kan het aan de Bluetooth range van de telefoon/laptop liggen? Of misschien aan de gebruikte audio codec?

• Albert020
deuxani schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Ik vraag me toch af waar dat aan ligt. Ik heb dat meer gelezen online, de ene persoon heeft er last van en de andere totaal niet. Bij mijn iPhone 11 Pro helemaal nergens last van, maar met mijn MacBook 12" wel als ik 12 meter verderop in de keuken ga staan. Kan het aan de Bluetooth range van de telefoon/laptop liggen? Of misschien aan de gebruikte audio codec?
Telefoon Galaxy S20 Plus beneden liggen, heb boven op 1e etage gewoon verbinding met de Buds Live ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 04:13
Die inruil actie is ook om hoofdpijn van te krijgen. Voor de grap mijn OnePlus 6 als inruil zogenaamd willen doen, €0.-
Voorwaarde; werkend apparaat en mag geen namaak zijn. Vrij beperkt opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:01
Kan iemand mij uitleggen hoe die inruil werkt? Ik kom er zelfs na uitvoerig lezen niet uit. Kun je elke willekeurige koptelefoon/oortjes opsturen voor die 25 euro extra korting?

Ik heb nog van die Philips schelpjes. Of desnoods de oordopjes die bij mijn Galaxy S10 zaten. Je kan bij het invullen wel wat merken kiezen, maar ook 'ander merk' of 'ander type'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
brainovic schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:38:
Kan iemand mij uitleggen hoe die inruil werkt? Ik kom er zelfs na uitvoerig lezen niet uit. Kun je elke willekeurige koptelefoon/oortjes opsturen voor die 25 euro extra korting?

Ik heb nog van die Philips schelpjes. Of desnoods de oordopjes die bij mijn Galaxy S10 zaten. Je kan bij het invullen wel wat merken kiezen, maar ook 'ander merk' of 'ander type'.
Dit is puur mijn onderbuik gevoel alsmede van wat ik begrijp uit de voorwaarde die op de Samsung site staat. Ligt niet aan jouw dat je het idee hebt dat er grijze gebieden zouden zitten.

Allereerst is dat een externe partij waarmee Samsung samenwerk die oordeelt wat je instuurt op Kwaliteit en functionaliteit.
De selectie die zij al hebben in de " drop-down-menus" zijn waarschijnlijk dingen wat zij het liefst willen. Er is een mogelijkheid om afwijkend van hun selectie toch jouw apparaat in te sturen. Maar dan ben je overgeleverd aan wat zij oordelen.

Expliciet, staat er niet bij dat jij elk (geen namaak, zoals chinesium luchtpods) willekeurige apparaat kan op sturen voor €25 korting.

Er staat wel dat je extra €25 bovenop de waarde van de apparaat erbij krijgt, mits werkend. Maar dat is denk ik dus alleen voor hun geselecteerde items in die drop down lijst.

Dus het is of niks, €25, of waarde apparaat dat je inlevert + extra €25 en als het geen waarde aangeeft bij dat formulier dan ben je overgeleverd aan het process van diegene die jouw apparaat gaat oordelen.

En dat formulier zoals ik eerder aangaf.... Gaf mijn zogenaamde Oneplus 6 een waarde van €0.... Wat natuurlijk absurd is.

Verzenden is "gratis" naar het antwoord nummer. Je betaald alleen materiaal dat je gebruikt om te verzenden.... Zou mooi zijn geweest als je naar een winkel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-04 08:47
Ze dalen al behoorlijk snel in prijs.
Het feit dat er in totaal al 8 refurbished retourexemplaren in de Pricewatch staan, wat vinden jullie daarvan? Zegt dat iets over de te hoge verwachtingen die de kopers hadden?
Allemaal geprijsd boven de laagste nieuwprijs, je moet wel een sukkel zijn om daar op in te gaan trouwens.

• deuxani
Ik ben er nog steeds net zo happy mee als de eerste dag, de enige reden dat ik denk dat mensen hem terug brengen is omdat de Live niet in hun oren past of dat ze wonderen verwachten van de noise cancelling.

Er is maar 1 ding dat ik mis en dat is een MUTE knop / gesture als ik aan het bellen ben. De Buds+ hebben dat wel (en de Jabra Elite's ook bijvoorbeeld). Ik mis dat wel heel erg tijdens de Teams calls dat je de microfoon kan muten / unmuten, nu moet ik steeds naar mijn computer lopen.

• Albert020
deuxani schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:47:
Ik ben er nog steeds net zo happy mee als de eerste dag, de enige reden dat ik denk dat mensen hem terug brengen is omdat de Live niet in hun oren past of dat ze wonderen verwachten van de noise cancelling.

Er is maar 1 ding dat ik mis en dat is een MUTE knop / gesture als ik aan het bellen ben. De Buds+ hebben dat wel (en de Jabra Elite's ook bijvoorbeeld). Ik mis dat wel heel erg tijdens de Teams calls dat je de microfoon kan muten / unmuten, nu moet ik steeds naar mijn computer lopen.
Serieus dit zijn de beste doppen die ik ooit gehad heb, schandalig goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, ik vind dat ik een kadootje verdiend heb, dus heb ze besteld. Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan zijn, en of ze bij het sporten bruikbaar zijn.

De bruine, zodat ze misschien wat minder opvallen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, heb ze ontvangen. Op ebay gekocht, het zijn duidelijk grijze import aangezien het quick start boekje in het Hongaars, Pools, Roemenisch etc is maar niet in het Engels :p . Maar ja, 25% goedkoper :)

Koppelen aan verschillende apparaten (Surface Pro laptop, Blackberry Key2, Sony Z5compact, sony NW-A45 mp3 speler) gaat goed, bluetooth bereik is redelijk maar niet groots in het huis.

Heb ze nu ruim 2 uur in gebruik, liggend, staand en lopend. Zitten comfortabel, geluid is goed. De ANC versterkt de bas, ik heb deze nu uit staan en het extra bas profiel gekozen. Merk verder niet veel van de ANC, zoals in reviews ook wordt aangegeven. De drukpunten werken voor mij niet, veel meer miss dan hit, veel erger dan op mijn XM3 headphones.

Batterij: 2u 30m gebruik met muziek, geen ANC, nog 70% over.

Edit: heb net de microfoon geprobeerd in Zoom, even recorden en dan vergelijken met mijn Logitech C270HD en C925e. De Buds zijn een stuk lager in volume dan de webcams, maar op zich wel verstaanbaar.

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 06-09-2020 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 11:18
ben ook in de markt voor deze doppen, maar ik lees dat je ze maar aan 1 apparaat tegelijk kunt verbinden. Zelf zou ik ze willen verbinden aan de laptop (voor conference calls) en uiteraard de telefoon voor muziek, bellen etc. Hoe werkt dit in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

stijnec1 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:44:
ben ook in de markt voor deze doppen, maar ik lees dat je ze maar aan 1 apparaat tegelijk kunt verbinden. Zelf zou ik ze willen verbinden aan de laptop (voor conference calls) en uiteraard de telefoon voor muziek, bellen etc. Hoe werkt dit in de praktijk?
De app/buds heeft een optie voor "rapid switching" maar heeft het over een Samsung account. Het waarschuwt wel voor de mogelijkheid van verbindingen die je niet wilt. Ik heb het zelf uitgeschakeld, en geen Samsung account.

Ik vond de microfoon niet fantastisch, zou het zelf niet gebruiken voor conference calls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
Ik kan ze best snel switchen tussen mn telefoon of mn Macbook.
Hoe ik dat doe, ik stop de dopjes in t doosje en zet die open en dan klik ik in mn macbook bij bluetooth op de headset en binnen 1 sec zijn ze verbonden.
En bij mn telefoon doe ik ongeveer t zelfde, doosje open, en dan samsung app openen en dan zijn ze meteen verbonden, en dan zie ik ook meteen de batterij percentage.

Ik ben er nog steeds blij mee. Alleen met wandelen en de telefoon zit in mn broekzak rechts. En ik kijk naar rechts, dan onderbreekt het signaal. Dus nu met oversteken kijken ik links, naar voren, links, gelukkig nog geen ongeluk gehad. :)
gambieter schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:05:
De drukpunten werken voor mij niet, veel meer miss dan hit, veel erger dan op mijn XM3 headphones.
Als je ze wat meer aan de voorkant aan tikt? Vlakbij de tragus. (Dat kraakbeen flapje dat over je gehoorgang heen hangt. :))

[ Voor 21% gewijzigd door SeenD op 19-09-2020 14:53 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SeenD schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:50:
Ik ben er nog steeds blij mee. Alleen met wandelen en de telefoon zit in mn broekzak rechts. En ik kijk naar rechts, dan onderbreekt het signaal. Dus nu met oversteken kijken ik links, naar voren, links, gelukkig nog geen ongeluk gehad. :)
Het bluetooth bereik is inderdaad matigjes. Telefoon in de broekzak is al bijna te ver, ik ben langer dan gemiddeld ;)
Als je ze wat meer aan de voorkant aan tikt? Vlakbij de tragus. (Dat kraakbeen flapje dat over je gehoorgang heen hangt. :))
Het blijft gewoon hit and miss. Maakt niet uit, het voldoet. Ik gebruik ze in de tuin en voor rustmomenten op bed. Voor sporten vind ik ze niet stabiel genoeg zitten en te duur om te verliezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb intussen de kans gehad ze te testen in de trein. De ANC is echt waardeloos, geen enkel effect. Je hoort alleen de bas beter, maar verder geen vermindering van het lawaai.

Voordelen zijn de vorm en gewicht, en geluid op zich goed. Nadelen het slecht bluetoothbereik, terwijl de ANC er gewoon niet echt is, het is meer een "loudness" knop die je op versterkers had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:04
gambieter schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:10:
[...]

Het bluetooth bereik is inderdaad matigjes. Telefoon in de broekzak is al bijna te ver, ik ben langer dan gemiddeld ;)
Dat is wel een heel erg slecht bereik dan...

Zie ze nu overigens op Coolblue voor 99 euro voor de + variant. Mooie prijs denk ik maar dat verhaal van het bereik schrikt mij dan af, heb met sporten telefoon niet in de zak maar op de grond liggen. Dat zou dan dus al te ver zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aiqo schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:24:
Dat is wel een heel erg slecht bereik dan...

Zie ze nu overigens op Coolblue voor 99 euro voor de + variant. Mooie prijs denk ik maar dat verhaal van het bereik schrikt mij dan af, heb met sporten telefoon niet in de zak maar op de grond liggen. Dat zou dan dus al te ver zijn...
Op de grond zonder dingen in de weg? Dat zou nog wel kunnen werken. In de broekzak is er meer interferentie van kleding en zo.

Zal eens kijken hoe het in de "open lucht" binnenshuis gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:33:
Op de grond zonder dingen in de weg? Dat zou nog wel kunnen werken. In de broekzak is er meer interferentie van kleding en zo.

Zal eens kijken hoe het in de "open lucht" binnenshuis gaat :)
Als er geen deuren/muren/mensen in de weg zitten, dan is het bereik meerdere meters (heb tot aan 10 meter geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:04
gambieter schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:45:
[...]

Als er geen deuren/muren/mensen in de weg zitten, dan is het bereik meerdere meters (heb tot aan 10 meter geprobeerd).
Dat klinkt al beter. Bedankt voor de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Ik vraag me af hoe het kan dat sommige mensen al geen bereik hebben bij een telefoon in de broekzak. Ik vermoed dat het versturende apparaat ook een belangrijke rol speelt daarin.

Ik kan namelijk beamen dat het bereik zeker minder is dan andere Bluetooth koptelefoons (Sony, Jabra, Apple), maar niet zo extreem. Ik merk bijvoorbeeld dat mijn MacBook veel minder bereik heeft dan mijn iPhone. Met mijn iPhone kan ik 14 meter verderop staan (telefoon in het kantoor laten en zelf naar de keuken lopen) met twee dikke muren er tussen en dan nog heb ik perfect geluid. Terwijl met mijn MacBook vanaf dezelfde plek op 6 meter het geluid al begin te haperen. Dus telefoon in de broekzak is bij mij totaal geen probleem.

• RBNPLM
LET OP AANBIEDING VIA IBOOD.
€99,95 excl verzendkosten, maar dat mag de pret niet drukken lijkt mij gezien iBood Hunt bezig is zodat iemand zich daarmee extra voordeel kan doen met eventueel andere aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 21:28
Sinds gisteren deze buds in gebruik, en tevreden met het geluid en pasvorm. Ik ben geen fan van de echte in-ears met een siliconen tip die in je oor zit, en dit is een goed compromis.

Ik merk wel dat er een audio delay op treedt bij mijn tablet (Huawei mediapad M5). Op mijn telefoon hier eigenlijk nauwelijks last van (Nokia 7 plus). Het kijken van bijv een YouTube video is erg irritant met die vertraging. Codec switchen tussen sbc en aac maakt niets uit, en verder kan ik geen instellingen vinden... Is er iets te doen aan de audio delay op mijn tablet?

Ik moet nog testen hoe de buds werken als ze met een laptop verbonden zijn. Ik lees verschillende reacties van mensen die aangeven dat het microfoon volume zo laag is dat ze onbruikbaar zijn in ms teams of zoom calls. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:02
Buds Live zijn wel via Bluetooth en app gekoppeld met de iphone 12 op 14.2, maar het geluid loopt gewoon via de telefoonspeakers ....

[ Voor 4% gewijzigd door danda op 17-11-2020 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintjexp
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik vind de bugs live fantastisch. Een nadeel ze blijven niet in mijn oor zitten. Ben er al eentje verloren.
Iemand raad hoe ik deze wel in mijn oor kan laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlmwaalwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-12-2020
Helaas, jammer en erg vervelend maar ik kan mijn buts live niet inhouden, als het erg goed gaat blijven ze 30 min zitten. Ze zakken weg, gelukkig voel je dat meestel aankomen en kun je voorkomen dat ze op de grond vallen wat ook al gebeurd is en ik lang moest zoeken in het hoge gras. Als ze wegzakken is de geluidsweergave beduidend minder tot slecht.
Ik heb nu een visdraad achter de rubberen schelpjes geknoopt, die dan in mijn nek hangt, om te voorkomen dat tijdens een wandeling de dopjes op straat vallen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Wie heeft er een oplossing voor mij? Overigens zit er wel een heel mooi geluid in en voel je ze niet zitten er irriteren niet.

tlmwaalwijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Laatst online: 28-04 18:27
Ik heb ook de Buds+ nu en ben er zeer tevreden mee.
Was even een beetje puzzelen met de rubbertjes etc, maar eenmaal de juiste gevonden blijven ze goed zitten.
Ik heb ze voornamelijk voor op de motor gekocht en tot 130 km/h hoor ik flitsmeister nog redelijk.....LOL

Maar, van de week een USB bluetooth dongle aangeschaft voor mijn pc...Had nog geen Bluetooth.
Uiteindelijk voor een Avantree dongle gekozen, want de verbinding werd automatisch verbroken met de andere dongles.
Geluid is prima, verbinding ging ook vlekkeloos, alleen 1 ding valt mij op...
Wanneer ik met mijn game maatjes via Skype of Discord verbonden ben, dan hoor ik het geluid van de game niet.
Muziek via bv YouTube en een game gaat goed, muziek via de pc (VLC) afspelen en gamen gaat ook prima, alleen wanneer je verbonden bent met Skype of Discord dan stopt het.

Kan dit aan de Buds+ liggen of is dit zo met elke BT Headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

stretch schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:02:
Ik heb ook de Buds+ nu en ben er zeer tevreden mee.
De Buds + zijn ander oordopjes, dit topic gaat over de Buds Live. Welke heb je?
Afbeeldingslocatie: https://m-cdn.phonearena.com/images/article/126474-two_940/Samsung-Galaxy-Buds-Live-vs-Buds-Plus.webp
Links de Buds+, rechts de Buds Live.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 06-01-2021 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
Hmmm, Buds Live of Buds of Buds+.....Wist ik niet.
Ik heb dus de Buds+, de linker.
Qua werking zullen ze toch niet veel verschillen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zijn compleet verschillende producten, je kunt beter een Buds + topic zoeken of een apart topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
Yep, daar ben ik nu ook achter. Maar heb al een Buds+ topic gevonden. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Vraagje, hoe zit het met het horen van je eigen stappen als je deze in hebt? Net de Jabra Elite Active 75 teruggestuurd want dat was niet te doen, hoorde meer gebonkt van me eigen stappen als van de muziek Ik zoek nu dus voornamelijk voor wandelen/hardlopen iets dat dit niet doet, beetje omgevings geluid is net zo erg

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@BurnHard ik heb daar zelf vooral last van bij in-ear doppen met van die siliconen pluggen, omdat die je gehoorgang helemaal afsluiten. Dat is voor mij ook één van de redenen geweest om voor de Buds Live te gaan. Ik had de Jabra Elite 45e, maar kon daar niet aan wennen.
Het dreunen van je eigen stappen is veel minder bij de Buds Live, maar daardoor sluit hij ook minder omgevingsgeluid af, en is noice cancellation ook minder goed. Aangezien ik ze meestal binnen gebruik in een redelijk stil kantoor of thuis is dat voor mij niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Misschien kan iemand mij helpen. Ik kan het zo snel niet uit de handleiding halen en heb ze momenteel nog niet in huis (ik krijg ze via de pre-order actie van de S21).

Is het mogelijk om de buds live uit te schakelen voor als je ze een lange tijd niet gebruikt? Om zo te voorkomen dat de batterijen leeg gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Gismo1979 op 01-02-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
Gismo1979 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:48:
Misschien kan iemand mij helpen. Ik kan het zo snel niet uit de handleiding halen en heb ze momenteel nog niet in huis (ik krijg ze via de pre-order actie van de S21).

Is het mogelijk om de buds live uit te schakelen voor als je ze een lange tijd niet gebruikt? Om zo te voorkomen dat de batterijen leeg gaan.
Halfvol opgeladen in gesloten doosje zijn de buds uit en kan je ze zo lang mogelijk bewaren, zodra je het doosje opent wordt bluetooth actief...

• Ronnie1977
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik heb de live buds nu een week in huis. Onder de indruk van het geluid en het voordeel dat het open buds zijn maakt me enthousiast. Helaas breng ik ze wel terug naar de winkel.

De buds weten geen stabiele bluetooth verbinding te kunnen onderhouden. Mijn telefoon in linker broekzak levert al interrupties, stutter, haperingen en uitval op. Dit terwijl mijn Anker doppies van een paar tientjes dit wel kunnen.

Ik heb de buds getest op mijn Galaxy s9, Mi9, Lenovo tablet en zelfs op m'n lg Oled tv. Allen een instabiele verbinding. Wat opvalt, is dat met name als ik buiten ben, de verbinding verder verslechterd.

Iemand de oplossing voor dit probleem?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12
danda schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 06:51:
[...]

Halfvol opgeladen in gesloten doosje zijn de buds uit en kan je ze zo lang mogelijk bewaren, zodra je het doosje opent wordt bluetooth actief...
Dan laden ze zich toch gewoon vol? Tenzij je doosje leeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
418O2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:46:
[...]

Dan laden ze zich toch gewoon vol? Tenzij je doosje leeg is
Als de lading van je doosje 100% is wel, die moet dan ook halfvol zijn. Percentage kan je checken met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zijn nu verkrijgbaar voor zeer zacht prijsje ;)

pricewatch: Samsung Galaxy Buds Live (Wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is een mooie prijs. Ik heb intussen wat "vleugeltjes" bijgekocht (het lijkt wel maandverband), die heb ik blijkbaar niet gekregen toendertijd of ze gemist bij het uitpakken. Een groter vleugeltje maakt ze veel stabieler bij mij, ze zitten nu een stuk beter en en beter vast.

Ik gebruik ze nu bij het sporten en voor het dutten/uitrusten, en daar zijn ze qua geluid echt beter dan mijn andere oordopjes. Uiteindelijk zijn geld meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
gambieter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:30:
Dat is een mooie prijs. Ik heb intussen wat "vleugeltjes" bijgekocht (het lijkt wel maandverband), die heb ik blijkbaar niet gekregen toendertijd of ze gemist bij het uitpakken. Een groter vleugeltje maakt ze veel stabieler bij mij, ze zitten nu een stuk beter en en beter vast.

Ik gebruik ze nu bij het sporten en voor het dutten/uitrusten, en daar zijn ze qua geluid echt beter dan mijn andere oordopjes. Uiteindelijk zijn geld meer dan waard :)
Zeker weten, ze klink dan ook echt uitzonderlijk goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 16:44
danda schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:11:
[...]

Als de lading van je doosje 100% is wel, die moet dan ook halfvol zijn. Percentage kan je checken met de app.
Ik lees net dit topic aangezien ik de buds live net heb gekocht op amazon.de voor 49 euro :P
Maar wat je zegt klopt niet, als je accu van het doosje 50% heeft, zal hij je oortjes opladen tot 100% en zelf dan iets van 25% overhouden. Dat is het concept van het laden. Het zou raar zijn als de buds worden opgeladen tot het percentage van het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:59
gambieter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:30:

Mag ik vragen waar jij ze hebt gekocht en hoe ze zitten, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoek termen.
Bij mij zat er maar één set bij of ook gemist 8)7

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rambocus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:45:
Mag ik vragen waar jij ze hebt gekocht en hoe ze zitten, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoek termen.
Bij mij zat er maar één set bij of ook gemist 8)7
Ik woon in het Verenigd Koninkrijk, dus gekocht bij Britse eBay. Die is de link naar mijn aankoop.

Kleur matcht niet volledig (en ik had per ongeluk de gele gekocht voor mijn bruine Buds), maar who cares. De grootse past goed in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
dank je , gekocht via een andere seller ( deze verzond wel naar Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

rambocus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:42:
dank je , gekocht via een andere seller ( deze verzond wel naar Nederland).
Kun je de link naar het artikel/seller posten, nuttig voor anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
https://www.ebay.nl/itm/284117793037

De kwaliteit weet ik nog pas over een maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

Vandaag het pakketje ontvangen van de S21 actie met Buds live en Smarttag. Meteen even geprobeerd, pairen gaat soepel via de popup, meteen een update geinstalleerd. Daarna wat Tool opgezet, man dat klinkt een stuk beter dan ik had verwacht op basis van de berichten die ik gelezen had. Volle duidelijke bas, gedetaileerd mix. Niet verkeerd als eerste impressie dus.

Ik heb alleen wel vrij grote gehoor gangen, dus alle plaatjes kloppen niet echt bij mij, ze zitten voor ruim de helft verzonken in de gehoorgangen (zonder ze erin te duwen.. ) _O-
Moet nog even testen of de microfoontjes dan nog wel fatsoenlijk werken, bij het onderste gaatje bij het streepje, zie je nog net het laatste uiteinde vanhet streepje, grotere ovaal zit aan net voor rand van de gehoorgang..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floorkoppejan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Hallo mensen,

Misschien dat niemand dit meer leest maar ik wilde het toch even delen.

Ik heb voor mijn vrouw de Buds Live gekocht, in de Mystic Bronze kleur. Daar was ik altijd al van gecharmeerd, en het past mooi bij haar Galaxy telefoon en Galaxy Watch.

Nu waren ze 65 euro 99 bij Coolblue, terwijl ik mijn eigen Galaxy Buds+ twee jaar geleden met een Black Friday deal van 170 euro voor 95 euro heb gekocht. Dit was dus een koopje.

Bij Coolblue werd er een Samsung draadloze lader aangeboden waar je drie apparaten tegelijk mee kon opladen. Geweldig! Zie foto.

Nou komt het. Mijn vrouw doet die oortjes in. Ze zegt ik vind het nog al blikkerig. Je hoorde ook net zoveel geluid aan de buitenkant als aan de binnenkant, zegmaar omgekeerde ANC. Ik ook proberen, potverdikke wat een verschrikkelijk geluid. Hoe kan dat nou?!

Ik hier naar Tweakers deze hele draad doorspitten, nog eens de review van de tech jongens lezen. Zouden we net rotte exemplaren hebben? Ik die doppen nog eens bekijken. Wat blijkt? We hadden ze allebei verkeerd om ingedaan, met de oplaadpunten in de gehoorgang en de speakers in de oorschelp. 7(8)7

Ik heb me niet vaak zó dom gevoeld, maar we lagen wel allebei dubbel van het lachen. _O-

En nu gewoon een goeie sound! oOo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6pwaDjVZ2xKQAXVAhliC7W6IN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glnV7rXs1hu5qwSr0JctKRmY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
De Buds Live zijn voor mij nog steeds de best klinken en zittende oortjes die ik ooit heb gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Aangezien de prijs steeds gunstiger wordt zit ik er steeds meer aan te denken om deze oordoppen te halen.

Nu heb ik alleen 2 dingen. Als eerste heb een iPhone en ik ben benieuwd of er beperkende issues zijn. Van wat ik kan lezen niet maar dat zijn vooral de reviews. Als het werkt als normale oordopjes icm een app is dat echt prima de biema.

Daarnaast wat belangrijker is en dat is wat moeilijk terug te vinden, hoe is het geluid? Ik wil vooral niet een bassig apparaat in mijn oren hebben. Dus dat is belangrijk en wat ik terug lees is dat in orde. Alleen hoe is de rest? Heb thuis vooral als headphones en ook oordoppen meer wat in de buurt komt van studiomonitoren. Hoe is die in verhouding? Zijn er mensen hier die ook op die manier muziek kan vergelijken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:29:
Aangezien de prijs steeds gunstiger wordt zit ik er steeds meer aan te denken om deze oordoppen te halen.

Nu heb ik alleen 2 dingen. Als eerste heb een iPhone en ik ben benieuwd of er beperkende issues zijn. Van wat ik kan lezen niet maar dat zijn vooral de reviews. Als het werkt als normale oordopjes icm een app is dat echt prima de biema.

Daarnaast wat belangrijker is en dat is wat moeilijk terug te vinden, hoe is het geluid? Ik wil vooral niet een bassig apparaat in mijn oren hebben. Dus dat is belangrijk en wat ik terug lees is dat in orde. Alleen hoe is de rest? Heb thuis vooral als headphones en ook oordoppen meer wat in de buurt komt van studiomonitoren. Hoe is die in verhouding? Zijn er mensen hier die ook op die manier muziek kan vergelijken?
Ik gebruik ze ook icm een iPhone, dat werkt prima, er is zelfs een app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDEYgD8ejhSpNCmoM4D1YmjoQCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U8jCK5x0z8ySL1cAGqqEDCSW.jpg?f=user_large

Het geluid is uitstekend, en ik nogal kritisch, het geluid is mooi gebalanceerd met een rijke diepe bass die niet overheerst en niet de midden en hoge tonen wegdrukt.

Ik gebruik ze op de fiets, goed geluid, bijzonder comfortabel (siliconen dopjes gaan bij mij irriteren na een uurtje, als is dan 3 uur wil fietsen..), en ik kan het verkeer nog horen.

Dat laatste brengt me bij het enige nadeel, de Noice Cancellation, die werkt niet. Het gehoorkanaal wordt niet afgesloten dus het kan ook helemaal niet werken, gewoon direct uitzetten en nooit meer aan denken.

Ik ben ZEER tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jodeltje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:44:
[...]

[Afbeelding]

Het geluid is uitstekend, en ik nogal kritisch, het geluid is mooi gebalanceerd met een rijke diepe bass die niet overheerst en niet de midden en hoge tonen wegdrukt.

Ik gebruik ze op de fiets, goed geluid, bijzonder comfortabel (siliconen dopjes gaan bij mij irriteren na een uurtje, als is dan 3 uur wil fietsen..), en ik kan het verkeer nog horen.

Dat laatste brengt me bij het enige nadeel, de Noice Cancellation, die werkt niet. Het gehoorkanaal wordt niet afgesloten dus het kan ook helemaal niet werken, gewoon direct uitzetten en nooit meer aan denken.

toon volledige bericht
Ik wil ze juist hebben vanwege het open karakter. Dus mijn andere optie is die nieuwe sony buds maar die zijn mij te duur.

Maar top, alleen nu een kleurtje uitzoeken :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Ik wil ze juist hebben vanwege het open karakter. Dus mijn andere optie is die nieuwe sony buds maar die zijn mij te duur.

Maar top, alleen nu een kleurtje uitzoeken :P
Ik heb de witte genomen omdat die het minst op sieraden lijken, de zwarte lijken zilver en de bruine goud, omdat ze zo ontzettend glimmen. Ze hadden wmb een matte afwerking moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jodeltje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Ik heb de witte genomen omdat die het minst op sieraden lijken, de zwarte lijken zilver en de bruine goud, omdat ze zo ontzettend glimmen. Ze hadden wmb een matte afwerking moeten hebben.
Ik baal er vooral van dat de rode of blauwe niet goedkoop hier te krijgen zijn :P

Fiets straks langs de Mediamarkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die werkt inderdaad niet als noise cancellation, maar wel als loudness. Voor mij klinkt het geluid beter met noise cancellation aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Die werkt inderdaad niet als noise cancellation, maar wel als loudness. Voor mij klinkt het geluid beter met noise cancellation aan :)
Oh? Dat ga ik eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Heb hem nu een paar dagen maar geluid vind ik niet zijn sterkste punt. Heb de EQ op clear gezet maar dan nog vind ik hem aan de bassige kant. Verder niet hinderlijk maar had meer mogelijkheden voor het geluid verwacht om instellingen te doen. Dan had het wat meer naar mijn smaak gekund.

Voor de rest werkt als een trein. Dopjes zijn top. Zitten goed. Comfort is echt wel beter dan ik had verwacht. Isolatie is imho ook voldoende. Ook van geluid buiten de doppen vind ik het acceptabel lekken.

Noise Cancellation vind ik eigenlijk best prima werken. Zal het niet gebruiken want was daar niet op uit.

Pagina: 1