Toon posts:

Op zoek: Positieve verhalen WTW

Pagina: 1
Acties:

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-03 20:12
Ik woon in een huis gebouwd in 2004. Destijds zijn alle huizen hier uit de wijk voorzien van WTW. Wel met mogelijkheid om je ramen open te doen. Maar binnen de kortste tijd hebben de meeste mensen de WTW vervangen door mechanische ventilatie in combinatie met roosters of uitgezet en raampjes open om te luchten. Zonde van alle initiële investeringen, maar er waren voornamelijk gezondheids-/geluidsproblemen. Ook ons huis was voorzien van mechanische ventilatie toen we het in 2012 kochten. Alle buizen zitten nog in het huis.

De mechanische ventilatie is nog eentje op wisselstroom, en vervanging zou ook al een energiewinst opleveren, daarnaast moest alles schoonngemaakt. Dus er kwam een installateur langs. Die gaf gelijk aan waarom wij niet weer de WTW zouden doen. Het zou veel energiezuiniger zijn, en de lucht gezonder. Investering is wel een stuk hoger, dus we wilden dit eerst even onderzoeken.

Als ik op het internet ga zoeken, kom ik de meest vreselijke verhalen tegen. Met als toppunt een speciale uitzending van Zembla (https://www.bnnvara.nl/ze...n/ziek-door-je-eigen-huis). Nou laat ik me niet gauw gek maken, dus ik op de positieve manier blijven zoeken naar WTW verhalen, maar ik zie voornamelijk instanties die er blij van worden (door de energie die bespaart wordt, en de theoretische stelling dat als je het goed inregelt het veel gezonder moet zijn. Alleen ik kom bijna geen praktijk voorbeelden tegen die dat ondersteunen. Dat verbaasd me wel en weerhoudt me om voor de WTW te gaan.

Dus wie voorziet me van positieve verhalen en waar moet ik op letten bij het opnieuw instellen van de WTW. De offerte die ik nu gekregen heb is voor een Brink Flair 300 met nieuwe ventilatieventielen, inregelen en schoonmaak van alle buizen. De buizen die door mijn huis lopen zijn 12,5 cm doorsnede.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

DropjesLover

Dit dus ->

Probleem is/was vaak tweeledig, zoals je al aangaf.
Geluid, ze bromden vaak. Dit is sterk verbeterd in nieuwe units, en ook op te lossen door een stuk buis vlakbij de wtw-unit te vervangen door een geluidsdemper.
Qua gezondheid was er vaak een issue omdat alles potdicht zat (moest) maar de wtw-unit veel te zacht stond, deels vanwege geluid, of het gevoel van tocht. Voor een groot deel de schuld van nauwelijks tot niet inregelen van het systeem. En natuurlijk ook omdat er filters in zitten die elke 3 tot 6 maanden vervangen moeten worden. Doe je dat niet, tsja...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:29

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik woon zelf in een wijk uit 2004/2005 ook met in de bouw ingepaste WTW. Ramen kunnen net als bij jou gewoon open. Ook hier snappen bijna alle buren totaal niet dat ze goud in handen hebben en een fantastisch comfortabel geventileerd huis met balansventilatie kunnen hebben. Ik zie om mij heen constant ramen openstaan om te ventileren en moet dan lachen omdat ze dus het principe van balansventilatie met WTW mijns insziens niet snappen.

Die Zembla uitzending gaat over Amersfoort Vathorst waar een totaal verkeerde approach is gedaan door de bouwer compleet met onjuiste toepassing van het principe.

Mits goed toegepast heb je met balansventilatie met WTW de beste manier van ventileren in huis te pakken. In mijn woning zat een StorkAir Unit en die heb ik vervangen door een BuVa EcoStream WTW met vocht en CO2-sensor. Volledig automatisch gestuurd. Eerst heb ik een bedrijf laten komen om het hele buizensysteem te laten schoonmaken en de afstelling te doen zodat er weer BALANS is in het systeem. Inblazen in de leefruimtes, afzuigen in de natte ruimtes (WC, Badkamer, Keuken, Waskamer).

Nu heb ik een heerlijk binnenklimaat, in de zomer mogelijkheid tot zomerkoeling en kon ik mijn huis echt goed kierdicht maken. Geen warmtelekken meer en besparen maar.

Look behind you! A three headed monkey!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

wagt schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:08:
Dus wie voorziet me van positieve verhalen en waar moet ik op letten bij het opnieuw instellen van de WTW. De offerte die ik nu gekregen heb is voor een Brink Flair 300 met nieuwe ventilatieventielen, inregelen en schoonmaak van alle buizen. De buizen die door mijn huis lopen zijn 12,5 cm doorsnede.
Ik ben zelf veel aan het werk in de bouw en heb enkele honderden WTW-installaties gezien.

Bij isoleren hoort ventileren. Geluid is op te lossen door extra dempers te plaatsen en stillere machines/lagers vervangen etc, maar anderzijds wat voor geluid zou je hebben als je overal roosters in de ramen zou hebben? Ik vind roosters in ramen qua komfoor echt vervelend, het gaat snel tochten en komt veel geluid/rook door binnen.

Bij een WTW maak je een gesloten systeem met ook wat gevaren met zich mee kan brengen als deze uit staan of het systeem vervuild is. Ik ben wel fan van om ramen open te kunnen zetten in geval van brand en/of calamiteiten. Maar tochtstand zou eigenlijk niet mogen.

Het is een beetje als met eerste CV-ketels. Bij de eerste generatie kwm veel hitte bij vrij en werd vaak asbest gebruikt voor brandveiligheid. Het duurt gewoon enkele jaren (20+) voordat techniek volwassen is. En ja, dus met het kopen van een nieuw huis heb je ook kans op kinderziektes. Net zoals dat met een nieuwe auto of computer kan gebeuren.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:53
Hier een tevreden WTW gebruiker. Tis een geniaal systeem en de luchtkwaliteit in huis is juist altijd hoog hier (meetbaar), want lage Co2 waarde door verversing en filters die ik online koop met HEPA laag maakt dat ik nooit meer hooikoorts heb binnen. Stroomverbruik heb ik er voor over. Geen lawaai ook, tis al 16 jaar een stil systeem en heb 2 jaar terug een nieuwe WTW gekocht voor nog meer comfort.

Enige wat niet ideaal werkt, maar in theorie oplosbaar is, is de luchtvochtigheid als het vriest buiten. Die wordt in huis door toevoeging van relatief droge, bevroren, lucht heel laag en dat is onprettig. Inmiddels met vier mensen en een zooi planten en warmer weer in de winters al een jaar of 5-6 geen last van maar in het begin dat we hier woonden was sloffen op de laminaat vloer boven garantie op geknetter :+ Er zijn ook warmte wisselunits die ook vocht uitwisselen, maar die zijn wel enorm duur. Wij hebben nog een tijdje een normale luchtbevochtiger in gebruik gehad, dat deed de truc.

[Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-12-2021 15:25]

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:22
In onze vorige woning (appartement bj 2003, gekocht 2007) zat een WTW systeem. Altijd tevreden over geweest. Ja het maakt wat geluid, maar een rooster of open raam maakte meer geluid vanwege stadsgeluiden.
Filters regelmatig schoonmaken en vervangen. Waren altijd na enkele maanden zwart vanwege (vlieg)verkeer.

Nu wonen we sinds kort in een rijtjeswoning (bj 1985) en gaan we hier komend jaar WTW (laten) aanleggen. De woning heeft vanuit de bouw mechanische afzuiging, maar die werkte al jaren niet.

WTW is zoveel gezonder door de filtering, rustgevender vanwege coninu zacht geluid ipv geluiden van buiten en bespaart heel veel energie in de winter, omdat je geen warmte lucht naar buiten pompt.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Begin deze eeuw was er veel onkeunde bij zowel de instalateurs als de bewoners, die bewoners zijn doorgaans nog steeds onkundig, maar de instalateurs hebben wel wat geleerd inmiddels, er zijn echt wel foutjes gemaakt in de begin jaren van wtw's en die worden doorgaans nu niet meer zo snel gemaakt.

Alles is anders in een nieuwe woning en mensen zoeken naar de reden waarom ze niet alles postief ervaren en geven een grote doos die een wat onaangenaam geluid maakt dan al snel de schuld. Daar komt bij dat veel mensen frisse lucht ook zo ervaren, dus ze willen het koude element ook. Dat de WTW de toevoerlucht opwarmt maakt het dus dat die mensen het frisse element missen zeker bij het slapen. Uit eindelijk is het een persoonlijke voorkeur maar omdat wtw energetisch beter is en bv voor een astma patient gezonder is (mits goed onderhouden, minder pollen, houtrook etc binnen.) Is het wat mij betreft wel waard om er gewoon aan te wennen en mee leren omgaan. Toch zullen er mensen blijven die er nooit aan kunnen/willen wennen.

Uiteindelijk zou ik niet anders willen.

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:43
Ik woon in een nieuwbouwwoning met wtw ventilatie, ik zou niet meer anders willen.
Geen gekloot met die roosters, die in de winter ijskoude lucht naar binnen laten en altijd geluid van buiten doorlaten.
Ikeet CO2 in huis en blijft bij a altijd onder de 1000 ppm, werkt super dus.
Ander groot voordeel: geen muggen in huis omdat het raam open staat. Die blijven hangen in het filter.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:03

JT

VETAK y0

WTW balans hier in een redelijk recent nieuwbouwhuis. Geluid is minimaal, je hoort een hele lichte luchtstroom, meer niet. In ieder geval stiller dan wanneer je roosters in je raam hebt en er buiten enige vorm van lawaai is. Echt dikke vette prima vind ik het, mooi dat je niet meer een shitload warmte weggooit. Ik heb filters erin die niet alleen pollen maar ook fijnstof filteren. Als je ziet wat een zooi daar in zit dan weet je hoeveel schoner de lucht in huis nu is. De grap is dat met het goedkope invoerfilter het uitvoerfilter ook nog aardig vies werd, met dit invoerfilter blijft het uitvoerfilter brandschoon.

Daar komt bij dat ik heb ingesteld in de zomer dat de bypassklep open gaat wanneer het buiten koeler is dan binnen zodat op de warme dagen ik koele lucht binnen krijg omdat de warmtewisselaar dan wordt overgeslagen. Daar moet je je overigens niet van voorstellen dat je airco-effect hebt, maar omdat we met de dikke isolatie al weinig last hebben van extreme hitte, is het voor de nacht een mooi extra'tje.

Als ik zelf het huis zou bouwen dan zou ik inderdaad kijken of ik het zoals @NiGeLaToR met co2-sensoren kan automatiseren.

[Voor 6% gewijzigd door JT op 20-12-2021 16:18]

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:49
NiGeLaToR schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:24:
Hier een tevreden WTW gebruiker. Tis een geniaal systeem en de luchtkwaliteit in huis is juist altijd hoog hier (meetbaar), want lage Co2 waarde door verversing en filters die ik online koop met HEPA laag maakt dat ik nooit meer hooikoorts heb binnen. Stroomverbruik heb ik er voor over. Geen lawaai ook, tis al 16 jaar een stil systeem en heb 2 jaar terug een nieuwe WTW gekocht voor nog meer comfort.
Mag ik vragen welke WTW je hebt gekocht? Ik sta ook voor vervanging en wil een juiste afweging maken.

[edit] Ik had even moeten Googlen. Antwoord (Brink Excellent 300) gevonden op Aansturing ventilatie op basis van temperatuur en logica

[Voor 11% gewijzigd door Sendak239 op 23-12-2021 16:31]

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

duderuud

Sliden is koel

Hier ook een nieuwbouwhuis (dit jaar opgeleverd) met Duco Energy Premium WTW unit.

Bevalt prima. Onhoorbaar stil in de automatische stand, hoorbaar in de hoogste stand (tijdens douchen zetten we 'm soms op de hoogste stand).

Ik heb wat extra filters gekocht. Standaard zitten er normale filterset in maar ik heb een pollenfilterset aangeschaft, filteren meer (ik heb last van hooikoorts).
Die zitten er nog niet in, zal de lente worden.

En inderdaad, geen muggen binnen!

Motor-Forum.nl

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 18:19
Hier ook een tevreden gebruiker. Ik durf zeker te stellen dat het stiller is in ons huis door de lucht WTW en het het dus ontbreken van roosters.
Ook wordt het bij ons vrij droog binnen bij vorst, maar naar mijn idee is dat een teken van goede ventilatie. Een gewoon bevochtiger met een flink reservoir lost dit op voor ons.
Naar keuze kun je zoals vermeld zelf pollen uit de lucht filteren.

Mijn vriendin heeft nog wel eens de neiging om het boven "lekker door te luchten" in de winter door de ramen te openen. Ik heb hier eigenlijk geen behoefte aan met ons systeem.

Ook ben ik erg tevreden of het gas verbruik van ons huis. Rond de 1000m3 per jaar voor een riante vrijstaande woning.

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:57
Wij hebben in 2010 een huis gekocht uit 2002 met brink wtw unit.
onwetend als we waren hebben wij destijds een schakeling gemaakt die de wtw aanzet wanneer het toilet/de badkamer was gebruikt. Veel harder dan standje 1 heeft ie nooit gestaan wat achteraf veel te weinig was.
Dit was genoeg voor toiletluchtjes en badkamer vocht af te voeren, maar CO2 gehalte in de woning zal veel te hoog zijn geweest.

afgelopen jaar van MP een ongebruikte WHR930 op de kop getikt. Deze zelf geinstalleerd en hier ook meteen 2 1m dempers achter gezet.
Alle in en afvoer ventielen vervangen voor nieuwe (mooiere en stillere) zehnders en ook nog innodempers geplaats achter de ventielen.

Het systeem 'grof afgeregeld' via een anemomenter (maar alsnog waarschijnlijk preciezer als de professionals)

Uiteindelijk een schakelingetje gemaakt waarmee ik de WTW aan/uit en de standen kan schakelen. En deze samen met 2CO2 sensoren (1woonkamer en 1master bedroom) en 1 vochtigheidssensor (badkamer) aangesloten via domoticz.

Als we nu gaan douchen en of CO2 gehalte stijgt --> gaat de WTW aan/hoger
Als we niet thuis zijn en CO2 is <500ppm op slaapkamer en woonkamer gaat de WTW uit. Op dat moment zie je de temperatuur daling ook stagneren en kunnen we dus nog wat extra energie (zowel E als G) besparen.

Al met al tevreden met hoe alles nu werkt, een hele verbetering, maar ook een flinke ontdekkingsreis....

Vocht onttrekking blijft echter het grootste issue. We hebben hiervoor een
Xiaomi Smartmi evaporative air humidifier gekocht. Hier kan 4l water in en ik doe nix anders als iedere dag een 2-3L water erin gooien. Ondanks dit zakt de vochtigheid naar +-40% met dit koude weer.
Een investering vaan >1000euro voor een homevap vind ik het niet waard....

Maar het hele systeem valt of staat met onderhoud. Regelmatig filters schoonmaken/vervangen. Roosters schoonmaken om de zoveel tijd en ieder jaar de hele unit ff uit elkaar en alles schoonmaken.

Ik ben er van overtuigd dat het dan een aanwinst is, maar helaas zijn 9/10 mensen hier te laks voor (dat hoor ik hier ook in de straat)

[Voor 10% gewijzigd door darklord007 op 23-12-2021 17:22]

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-03 20:12
Wat goed om de positieve verhalen te horen. Ik had zelf ook al het vermoeden dat het vooral aan onderhoud lag en ontwetendheid. Hier in de wijk allemaal mensen die klagen, terwijl aan de andere kant van het dorp allemaal positieve mensen (afgelopen week een rondje gemaakt). Wat me opviel dat ze allemaal zeiden dat filters vervangen belangrijk was, terwijl hier juist een deel van de mensen niet wisten dat ze iets met filters moesten doen. Ik hoorde van de monteur dat ook vaak de bouwfilters erin blijven en dat mensen daar pas bij onderhoud achterkomen. Tja, dan is het helemaal waardeloos.

Hoe zit het bij jullie met de inlaten en uitlaten in de kamer? Ik hoorde dat er mensen zijn die 6 inlaten hebben (3 voor en 3 achter, en dan maar 1 uitlaat bij de keuken en 1 in de wc op de beneden verdieping. Wij hebben 2 inlaten in de kamer en 1 in de keuken (en 1 in de wc). Waarom zijn het er zoveel en kan het met 2 inlaten wel goed werken?

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 23:22

Vliegvlug

Flight Simple

Hier nog iemand die positieve ervaringen heeft met WTW.
Had dat in mijn vorige huis en besef nu pas in mijn huidige woning die enkel mechanische ventilatie heeft met roosters hoe prettig WTW is.

Grootste nadeel van die roosters vind ik de koude die er binnenkomt, zeker nu net het zo koud is geweest, en de hoeveelheid geluid die het doorlaat op de slaapkamers. Dat laatste is vooral vervelend omdat er hier veel meer vliegtuigen over komen dan bij het oude huis.

Ik ben dan ook van plan de boel in dit huis ook om te bouwen naar WTW.

Met betrekking tot jouw vraag tot in- en uitlaten.
Vorige woning was een huis uit 1989 en daar zat het als volgt:

Benedenverdieping bestond uit een L-vormige woonkamer met open keuken, en een klein halletje met wc.
Bij de woonkamer werd met een vrij groot rechthoekige rooster ingeblazen boven de deur tussen hal en woonkamer en waren er twee afzuigventielen in de keuken.
Verder was er nog een afzuigventiel in de wc.

Op de bovenverdieping waren 3 slaapkamers en 1 badkamer welke allemaal uitkwamen op een centrale overloop.
Elke slaapkamer had er inblaasventiel boven de deur zitten en op de overloop zat zo’n zelfde rechthoekig rooster als in de woonkamer. De badkamer had 1 afzuigventiel.
De hal beneden en overloop boven waren verbonden een open trap en stonden dus met elkaar in verbinding.

Nu ik dit zo zit te typen vraag ik me af waarom er eigenlijk zoveel inblaasventielen waren en maar 3 afzuigventielen maar dat zal wel zo berekend zijn bij de bouw. Ik heb in elk geval niet de indruk dat het achteraf is aangepast.

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Vliegvlug schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:10:
Hier nog iemand die positieve ervaringen heeft met WTW.
Had dat in mijn vorige huis en besef nu pas in mijn huidige woning die enkel mechanische ventilatie heeft met roosters hoe prettig WTW is.

Grootste nadeel van die roosters vind ik de koude die er binnenkomt, zeker nu net het zo koud is geweest, en de hoeveelheid geluid die het doorlaat op de slaapkamers. Dat laatste is vooral vervelend omdat er hier veel meer vliegtuigen over komen dan bij het oude huis.

Ik ben dan ook van plan de boel in dit huis ook om te bouwen naar WTW.

Met betrekking tot jouw vraag tot in- en uitlaten.
Vorige woning was een huis uit 1989 en daar zat het als volgt:

Benedenverdieping bestond uit een L-vormige woonkamer met open keuken, en een klein halletje met wc.
Bij de woonkamer werd met een vrij groot rechthoekige rooster ingeblazen boven de deur tussen hal en woonkamer en waren er twee afzuigventielen in de keuken.
Verder was er nog een afzuigventiel in de wc.

Op de bovenverdieping waren 3 slaapkamers en 1 badkamer welke allemaal uitkwamen op een centrale overloop.
Elke slaapkamer had er inblaasventiel boven de deur zitten en op de overloop zat zo’n zelfde rechthoekig rooster als in de woonkamer. De badkamer had 1 afzuigventiel.
De hal beneden en overloop boven waren verbonden een open trap en stonden dus met elkaar in verbinding.

Nu ik dit zo zit te typen vraag ik me af waarom er eigenlijk zoveel inblaasventielen waren en maar 3 afzuigventielen maar dat zal wel zo berekend zijn bij de bouw. Ik heb in elk geval niet de indruk dat het achteraf is aangepast.
Roosters boven de ramen; ik begrijp niet dat dat anno 2021 in een nieuwbouw woning nog mag worden toegepast.
Ik werk aan 13 nieuwbouwwoningen, gemiddeld 4 ton; geen WTW, dus wel energie verlies, tocht, koudeval, meer geluid, en zelfs een fluitend geluid van de roosters zelf als de wind er precies 'goed' op staat.
Daarnaast zijn die roosters aan de buitenzijde een -helaas- perfecte schuilplaats voor spinnen; met spinrag en etensresten eromheen.

In mijn -al bewoonde- nieuwe huis komt ook WTW die ik zelf ga plaatsen, helaas wist de aannemer dat niet en heeft ramen geplaatst met roosters...
Er komen 2 kleinere WTW units, één voor de woonkamer met open keuken, en één voor overige ruimten.
Via de warmtepomp zal het mogelijk zijn om de ingeblazen lucht te koelen of te verwarmen (naast vloerverwarming).
Alle luchtkanalen worden zeer goed geïsoleerd , de afgezogen lucht heeft per m3 maar zeer weinig energie.
De inblaas ventielen zijn gewone open lamellen roosters, de afvoer ventielen worden de bekende ventielen die je moet inregelen, of ventielen met een vaste luchtdoorlaat per uur.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 23:22

Vliegvlug

Flight Simple

frisianstar schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:55:
[...]

Roosters boven de ramen; ik begrijp niet dat dat anno 2021 in een nieuwbouw woning nog mag worden toegepast.
Ik weet niet waarom je mij quote maar mijn huidige woning is geen nieuwbouw dus dat er geen WTW in zit vind ik niet zo verassend. ;)

Dat het nog in nieuwbouw wordt gedaan is inderdaad wel vreemd.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Vliegvlug schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:14:
[...]

Dat het nog in nieuwbouw wordt gedaan is inderdaad wel vreemd.
Dat is gewoon keuzevrijheid zolang je de energie prestaties maar behaald is het goed. Waar imho weinig mis mee is en wat overgens onder de beng knap lastig is zonder door hoepels te springen.

[Voor 4% gewijzigd door twain4me op 25-12-2021 23:24]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee