Duurder betekent niet altijd (vaak wel) beter! Bij ECS bijv. bakken ze betere mobo's dan sommige andere bedrijven die duurder zijn.Op woensdag 22 augustus 2001 17:06 schreef TerraGuy het volgende:
als ECS met z'n budgetborden al sneller is, hoeveel sneller zal een Abit dan wel niet zijn!
Niet helemaal. Het gaat hier namelijk om de snelheid van de chipset zelf. En dat heeft niks te maken of het bord van ECS afkomt of van Abit of Asus. De SiS chipset is gewoon sneller als zijn concurrenten. Heel simpel.Op vrijdag 08 maart 2002 15:11 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Duurder betekent niet altijd (vaak wel) beter! Bij ECS bijv. bakken ze betere mobo's dan sommige andere bedrijven die duurder zijn.
Ik krijg om de haverklap register problemen in windows, dan zegt die dat die het register wilt terugzetten en dat ik hem opnieuw moet opstarten 
Maar dan na een paar keer zegt die het weer.
Kan dit liggen aan dit mobo ???
Klinkt als geheugen. Staat jouw geheugen op de supported lijst? K7S5Ais daar nogal kieskeurig in.Op vrijdag 08 maart 2002 23:25 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Ik krijg om de haverklap register problemen in windows, dan zegt die dat die het register wilt terugzetten en dat ik hem opnieuw moet opstarten
Oslik blyat! Oslik!
Ik had er ook een reep no name geheugen in zitten en dan wou het bord zoiezo al slecht rebooten (bleef hangen bij het opnieuw opstarten) en ik had ook probs in windows.
Reep vervangen voor een kingston DDR rammetje en probs waren over
mmm weet ik niet...het is oem geheugen van Gistron. Alles is bij gistron gekocht wat in mijn sig staat met uitzondering van monitor, geluidsdingen en videokaart en wat andere "oude" rotzooi zoals je ziet zoals oude cdspeler en brander, maar de rest bij Gistron gekocht.Op vrijdag 08 maart 2002 23:50 schreef dion_b het volgende:
[..]
Klinkt als geheugen. Staat jouw geheugen op de supported lijst? K7S5Ais daar nogal kieskeurig in.
Ik heb het sinds 5 December(raar hé
Maar vervangen...hoe ??? Gewoon kopen ? Of geld terugvragen en dan een klein beetje bijleggen ?Op zaterdag 09 maart 2002 00:02 schreef Reind het volgende:
Ik had er ook een reep no name geheugen in zitten en dan wou het bord zoiezo al slecht rebooten (bleef hangen bij het opnieuw opstarten) en ik had ook probs in windows.
Hey ken ik jou trouwens niet ergens van -> Radio P..... -> Nachtbrakers? It's me ReindOp zaterdag 09 maart 2002 00:03 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
[..]
Maar vervangen...hoe ??? Gewoon kopen ? Of geld terugvragen en dan een klein beetje bijleggen ?
Maarre gewoon ff bellen inderdaad naar Gistron en vragen of je die reep terug mag sturen + omruilen voor een merk dimm
Verwijderd
Echt een heel goed boardje... Ik hebbum ook met 2*256Mb hyundai memory. Overclocken doe ik niet aan, dus dat is ook geen probleem.
Verder een snel boardje met regelmatig bios updates. Ik hebbum nu 4 maanden ofzoiets en hij draait zo stabiel als wat.
ECS K7S5A
ATI RADEON 8500 Retail
512 Mb Hyundai
Verder een snel boardje met regelmatig bios updates. Ik hebbum nu 4 maanden ofzoiets en hij draait zo stabiel als wat.
ECS K7S5A
ATI RADEON 8500 Retail
512 Mb Hyundai
Verwijderd
Heb helaas de K7S5A overgeslagen en dus gelijk 2x de 6a gekocht.
Is dus net als de 5a rete stabiel en heb mijn xp1600+ momenteel op 1575mhz lopen zonder 1 enkele mod.
Is dus net als de 5a rete stabiel en heb mijn xp1600+ momenteel op 1575mhz lopen zonder 1 enkele mod.
Verwijderd
215 gulden ???? ik had voor 175 ofzo bij 1to0.nl, nooit probs mee, loopt als een trein , met een XP1700 en 256 kingston DDR
Verwijderd
Dat was de prijs een paar maanden geleden215 gulden
Het is zeker een goed boardje, ik heb een maand geleden ongeveer nog een systeem gebouwd met dit board als basis. Retestabiel
Pakte ook gewoon nameless ram, maar ik kan natuurlijk geluk hebben gehad.
Tip: leen ff tijdelijk van iemand anders wat geheugen (alles v.a. PC-133 is voor diagnostische doeleinden prima, sterker nog hij slikt bijna alle PC-133, dus is dat ideaal voor de diagnose) en doe dat erin ipv je huidige OEM DDR. Als je registry problemen en BSODs dan voorbij zijn, Gistron ff een briefje sturen waarin je stelt dat de RAM die zij je verkocht hebben niet geschikt is voor de mobo die zij je ook verkocht hebben en of ze die RAM ff ruilen voor iets wat er wel mee werkt (je kocht ze samen dus mag je ervan uitgaan dat ze samen zullen werken)Op zaterdag 09 maart 2002 00:03 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
[..]
mmm weet ik niet...het is oem geheugen van Gistron. Alles is bij gistron gekocht wat in mijn sig staat met uitzondering van monitor, geluidsdingen en videokaart en wat andere "oude" rotzooi zoals je ziet zoals oude cdspeler en brander, maar de rest bij Gistron gekocht.
Ik heb het sinds 5 December(raar hé).
Oslik blyat! Oslik!
Heel erg bedankt voor de tip !Op zaterdag 09 maart 2002 16:57 schreef dion_b het volgende:
[..]
Tip: leen ff tijdelijk van iemand anders wat geheugen (alles v.a. PC-133 is voor diagnostische doeleinden prima, sterker nog hij slikt bijna alle PC-133, dus is dat ideaal voor de diagnose) en doe dat erin ipv je huidige OEM DDR. Als je registry problemen en BSODs dan voorbij zijn, Gistron ff een briefje sturen waarin je stelt dat de RAM die zij je verkocht hebben niet geschikt is voor de mobo die zij je ook verkocht hebben en of ze die RAM ff ruilen voor iets wat er wel mee werkt (je kocht ze samen dus mag je ervan uitgaan dat ze samen zullen werken)
Ik ga het gauw uitproberen...tenminste als ik iemand zo gek ga krijgen;)
Of ik moet mijn vader maar eens een dagje erop uit sturen zodat ik ff zijn compie open kan schroeven en zijn reepje eruit kan halen:D
En moet ik dan gewoon memtest draaien ?
Reind kloptOp zaterdag 09 maart 2002 11:33 schreef Reind het volgende:
[..]
Hey ken ik jou trouwens niet ergens van -> Radio P..... -> Nachtbrakers? It's me Reind(mail me maar ff als het wel zo is
)
Maarre gewoon ff bellen inderdaad naar Gistron en vragen of je die reep terug mag sturen + omruilen voor een merk dimm
Ok:) Zal ik maar eens doen maar niet nadat ik de tip heb opgevolgd van de gene waar ik net op hem gereageerd
Droppies, dit topic is bijna een half jaar oudOp vrijdag 08 maart 2002 00:43 schreef Reind het volgende:
[..]
Dat vraag ik me eigen ook af.
Ik heb er inderdaad ook XP stickers op zitten maar kan nergens het revisie nummert vinden
edit:
Sorry voor het omhoog kicken van deze draad -> was ff niet op aan het letten.![]()
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Ik heb het geheugen terug gestuurd nadat ik heb gebeld met ze en ze waren erg vriendelijk 
Ik heb gevraagd om Kingston geheugen inplaats van OEM geheugen. Via de telefoon maar ook op de meegestuurde brief.
Ze zeiden dat ik het hoogstens een week kwijt ben.
Ik heb gevraagd om Kingston geheugen inplaats van OEM geheugen. Via de telefoon maar ook op de meegestuurde brief.
Ze zeiden dat ik het hoogstens een week kwijt ben.
Verwijderd
Heb ik ook soms met mijn K7S5A , maar dan ben ik ook mijn bios instellingen kwijt, zet ik die niet terug en start windows op met een bios wat bv. aangeeft dat ik een 700Mhz proc heb (FSB staat dus op 66)ipv een 1400 dan geeft windows dezelfde meldingen als jij ze krijgt.Op vrijdag 08 maart 2002 23:25 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Mijn geheugen is goed (infineon DDR)en getest.
heel vervelend dit geneuzel
Misschien nog meer mensen met hetzelfde?
Aha...mmm vreemd bij ging der niets mis met de bios enzo alles was helemaal goed maar ik kreeg gewoon vaak register problemen.Op maandag 11 maart 2002 15:39 schreef Crushit het volgende:
[..]
Heb ik ook soms met mijn K7S5A , maar dan ben ik ook mijn bios instellingen kwijt, zet ik die niet terug en start windows op met een bios wat bv. aangeeft dat ik een 700Mhz proc heb (FSB staat dus op 66)ipv een 1400 dan geeft windows dezelfde meldingen als jij ze krijgt.
Mijn geheugen is goed (infineon DDR)en getest.
heel vervelend dit geneuzel
Misschien nog meer mensen met hetzelfde?
Ik heb nu Kingston geheugen besteld.
Zou ik dat geheugen op de Fast/Ultra settings kunnen draaien en op CAS2 ???
Verwijderd
Mijn K7S5A(zonder LAN) heeft ook problemen gehad van spontane biosresets als de spanning eraf was. Bij mij werd het veroorzaakt doordat ik mijn DURON 750 op 1000 mhz laat lopen(133 mhz bussnelheid). Zolang er spanning op het systeem was alles stabiel maar bij spanningsloosheid ging alles weer naar default.
Na verhogen van de Vcore naar 1.98 met voltagemod is alles weer opgelost.
Na verhogen van de Vcore naar 1.98 met voltagemod is alles weer opgelost.
/edit
de volt mod heb ik inmiddels gevonden. (voor de liefhebber: hier)
maar ik ben nog steeds opzoek naar die geheugen supported lijst, iemand een linkje?
de volt mod heb ik inmiddels gevonden. (voor de liefhebber: hier)
maar ik ben nog steeds opzoek naar die geheugen supported lijst, iemand een linkje?
Hier wil ie wel op defast settings maar zodra ik hem op ultra zet gaat ie af en toe raar doenOp maandag 11 maart 2002 16:02 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
[..]
Aha...mmm vreemd bij ging der niets mis met de bios enzo alles was helemaal goed maar ik kreeg gewoon vaak register problemen.
Ik heb nu Kingston geheugen besteld.
Zou ik dat geheugen op de Fast/Ultra settings kunnen draaien en op CAS2 ???
Gewoon cas2 en alles op fast -> no probs over here