ECS K7S5A, SiS 735 chipset!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op maandag 27 augustus 2001 17:44 schreef Carel het volgende:
...en ik vroeg me af of een vette ddr reep die 166 op cas 2,5 aankan er wel is ?.. , want dan is het zeker de moeite waard
Je hebt Corsair PC2400 geheugen.. volgens http://www.tweakers.net/nieuws/17150 ging dit in de review tot 162Mhz CAS2 en op CAS2,5 nog hoger.. Dus dat moet de 166 wel kunnen halen op CAS2,5.

Verwijderd

er is gisteren ook een nieuwe bios op www.ecs.com.tw verschenen heeft iemand deze al geinstaleerd er staat dat de timings veranderd zijn voor meer stability en compatibility. betekent dit dat je nu multiplier kan instellen of dat er meer fsb stapjes zijn?

Verwijderd

Laten we het hopen... Als het goed is krijg ik 'm vandaag. Bij Gistron besteld, ben benieuwd of er een nic op zit!

k ga het jullie nog wel weten...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt me niet. Veranderde timings heeft volgens mij weinig te maken met core voltage en fsb speed.

Verwijderd

Blijf positief! ;) Zoals het nu is (alleen 100/100 100/133 en 133/133 FSB, no MP, no core voltages) kan het alleen maar beter worden, niet?

Trouwens, wat wil je voor 189,- :?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op donderdag 30 augustus 2001 10:47 schreef ---X2--- het volgende:
Blijf positief! ;) Zoals het nu is (alleen 100/100 100/133 en 133/133 FSB, no MP, no core voltages) kan het alleen maar beter worden, niet?

Trouwens, wat wil je voor 189,- :?
Met bios update kan ie ook 150 en 166...

• Carel
Op woensdag 29 augustus 2001 11:58 schreef ziekloon het volgende:

[..]

Je hebt Corsair PC2400 geheugen.. volgens http://www.tweakers.net/nieuws/17150 ging dit in de review tot 162Mhz CAS2 en op CAS2,5 nog hoger.. Dus dat moet de 166 wel kunnen halen op CAS2,5.
Jah, , maar ik vraag me af wat mobo doet, en of de boel niet flipt, want je kan alleen 133/166 en 166/166, maar dat lukt niet als ik de mp zo laat staan... , maar ik wil eerst zien dat een andere gek hem goed aan de praat krijgt :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mm, ik hoop dat mn bordje vandaag komt, ik heb hem maandag al besteld. Ik heb er Crucial pc2100 cas2.5 geheugen bij, daarmee moet ik hem wel op 150 kunnen krijgen, helemaal op cas3 :)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 11:31 schreef Carel het volgende:

[..]

Met bios update kan ie ook 150 en 166...
Is dat die BIOS update van gister of al die oudere?

• Carel
Eeeuh, een niet officiele, dus je vind hem niet op de ecs site d8 ik

http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/bios.htm

hier kan je hem vinden ( de url) :)

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Lees ik net op Ocworkbench.com:
It seems that most of the readers help one another and have resolved those weird no boot problems on their 1.4G Athlon. One of the possible reasons is using non-AMD approved PSU (this is important). Some of the users tried out the old trick suggested by Shawn, myself and fellow readers to join up L7 bridge to make it 1.85v, tada, it's now a champion!
Heeft iemand hier al wat last mee gehad? Volgens mij is dit alleen het geval als je 2HD's, DVD, brander een een GTS erin hebt hangen, maar 'k weet 't nog zo niet.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Waar kan je dan de versie krijgen met onboard NIC ?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
http://gistron.com/

Zou een 250 W voeding ook problemen geven?

Verwijderd

Ik heb hem in mijn systeem (Athlon 1400, 2 casefans, Geforce MX, CDRW, 3 harddisks) draaien met een no-name 250 Watt voeding en hij post zonder problemen bij een koude start. En dat kan ik niet zeggen van mijn vorige processor (Athlon classic 500@665) in dit systeem!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 13:36
Heb hem besteld.....hoop dat ik hem vandaag krijg. Nu alleen hopen dat hij met de nieuwe bios een beetje goed over te clocken is. :P Ik doe er temp. een duron 800 in waarvan is de FSB @133 ga zetten en dat moet lukken met de GlobalWin WBK-38. Afw88en maar :P

• TerraGuy

TerraGuy

'k Heb 'm ook besteld, gisteravond om 21.00, bij Gistron. Wanneer zou die dan aankomen, vandaag al, zaterdag of maandag?

Hoelang kan je een pakje eigenlijk bij de PTT laten liggen, zaterdag ben ik bijv. niet thuis, maandag ook niet, blijftie dan wel tot dinsdag liggen?

• Artcore
  • Niet online
Nou, dat valt ff tegen. Vandaag werd ie bezorgd, ik natuurlijk blij. Haal mn ouwe kt7a eruit, bouw de k7s5a in, doe de pc aan...

Niks. De HD en fans beginnen te ratelen, maar daar houdt het ook mee op. Andere voeding/videokaart/geheugen (ddr en sdr) geprobeerd, cmos gecleared, booten zonder/met hd.... :(

Kortom, een mobo dat het niet doet. Ik heb Gistron al gebeld, ik kan em terugsturen, dan krijg ik een nieuwe. Niet zo heel erg natuurlijk, maar wel klote...

• _JGC_
  • Nu online
Wie weet welke importeur hier in NL dat ding ophaalt? Ik ken een leverancier die die dingen wel kan gebruiken, maar om elke keer alles bij Gistron te halen?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:05 schreef TerraGuy het volgende:
Hoelang kan je een pakje eigenlijk bij de PTT laten liggen, zaterdag ben ik bijv. niet thuis, maandag ook niet, blijftie dan wel tot dinsdag liggen?
Drie weken...
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:46 schreef _JGC_ het volgende:
Wie weet welke importeur hier in NL dat ding ophaalt? Ik ken een leverancier die die dingen wel kan gebruiken, maar om elke keer alles bij Gistron te halen?
PC Chips... >:)

Dinsdag besteld, nu nog niet in huis :( (Gistron)

Verwijderd

Hoe zit het met de ruimte voor koelers? past er bijvoorbeeld een coolermaster ep5-6l51 op?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:46 schreef _JGC_ het volgende:
Klein maar fijn: www.micro-square.nl heeft Elite in z'n gamma zitten...

• Artcore
  • Niet online
W0000T!! Hij doet het nu toch...ik was naar mn werk, had mijn vader alles ff opnieuw ingebouwd, nu doet ie het opeens wel :?

Iig thx dad! :)

Nu nog ff wat benchmarks doen, ik ben benieuwd... :)

• TerraGuy

TerraGuy

Op vrijdag 31 augustus 2001 23:19 schreef Artcore_Trooper het volgende:
W0000T!! Hij doet het nu toch...ik was naar mn werk, had mijn vader alles ff opnieuw ingebouwd, nu doet ie het opeens wel :?
Geef mij zo'n vader. ;)

Verwijderd

M'n kast is zo goed als klaar en het bordje zit erin :)
Na een teleurstellende 1ste boot met piep tonen en geen beeld, proberen uit te zoeken wat nou precies die piep-toon code was.Na wat gezocht te hebben heb ik ledos (de winkel)
gebeld om half 7 :)
Hem het probleem voor gelegd en uit z'n hoofd wist ie wat het was
1 lange 3 korte pieptonen = geheugen probleem
1 lange 8 korte " " = grafische kaart problemen
Ik had dus de laatste :(
Nu heb ik m'n ouwe Gf2 MX er maar ingezet.
Verder was installatie een makkie en hij loopt nu als een trein B-)
( ik had alle benchmarks gemaakt met de kyro2 :( )
Heb in iedergeval nog garantie :)

Verwijderd

Hebben jullie die nieuwe bios al geprobeerd??

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb 'em zelf.
Ben niet zo blij...

Gezeik met m'n ASUS SYM53c875 controller. Moest BIOS downgrade doen (op de SCSI) voor hij van flop wilde booten. Van CD-booten gaat al helemaal niet (SCSI CD), dus ben voorlopig Linux-loos!

Onder WIN98/SE/ME continu gezeik:
System low on memory (256MB DDR!!) or corrupted file in directory iosubsys.

Leuk plankje, maar niet met SCSI

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Artcore
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 11:07 schreef ---X2--- het volgende:
Hebben jullie die nieuwe bios al geprobeerd??
Nope, ik durf niet goed. Als je de verhalen leest op het OCworkbench ECS forum ( http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4 ) gaat het nogal eens fout...

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 11:54 schreef The_Jester het volgende:
Leuk plankje, maar niet met SCSI
Bij mij zit er een Adaptec 2940u in en geen centje pijn hoor...

Heb de BIOS van 6 augustus (uit m'n hoofd) erop gezet, maar daarmee gaat de FSB niet verder dan 133. Volgens mij is dat ook niet die overklokbios die je in een paar draadjes/reviews tegenkomt.

Alleen klopt er toch iets niet met PnP op dit bord; kijk maar eens bij m'n andere draad: [topic=218006/1/25]

• Artcore
  • Niet online
Hier word ik niet echt vrolijk van... :(
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=000253

Dit gaat over de K7S5A.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Om die reden probeer ik dus geen floppies te gebruiken. Altijd data corruption. Ik boot gewoon van mijn HDD (in DOS mode) en flash dan.

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 13:03 schreef OlafvdSpek het volgende:
Om die reden probeer ik dus geen floppies te gebruiken. Altijd data corruption. Ik boot gewoon van mijn HDD (in DOS mode) en flash dan.
Oh, je hebt je flash-file gewoon op je HD staan? Ja, dat kan natuurlijk ook.

Alleen hoe kom jij in DOS? Met een Win'98 bootdisk ofzo? Met XP kom je nl. niet meer in DOS, ook niet via F8.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb geen XP, ik zit nog steeds met 98. Maar als ik 2000 of XP installeer zal ik zeker ook een DOS 6 of Windows 98 installatie erop zetten.

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zondag 02 september 2001 16:03 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Oh, je hebt je flash-file gewoon op je HD staan? Ja, dat kan natuurlijk ook.

Alleen hoe kom jij in DOS? Met een Win'98 bootdisk ofzo? Met XP kom je nl. niet meer in DOS, ook niet via F8.
http://www.bootdisk.com/

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• TerraGuy

TerraGuy

Op zondag 02 september 2001 16:37 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik heb geen XP, ik zit nog steeds met 98. Maar als ik 2000 of XP installeer zal ik zeker ook een DOS 6 of Windows 98 installatie erop zetten.
Dat doe (deed) ik ook altijd: eerst DOS 6.22 installeren, daarna Win95/98/etc. Maar dan kan je niet je C: formatteren in Fat32, want dan doet DOS het niet meer, toch? En FAT32 is toch ook sneller dan FAT16, of maakt dat qua snelheid niet zoveel uit?

En ik word ook een beetje zenuwachtig van het wachten, en ondertussen slechte berichten horen over dat bordje. Als dat maar goed gaat... ik verwacht 'm maandag (vandaag dus), maar je weet 't geloof ik maar nooit met Gistron. Het zal mij niet verbazen als ze die dingen niet aan kunnen slepen. :)

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Kun je op dat boardje nou over een tijdje een palomino planten?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 00:17 schreef TerraGuy het volgende:

[..]

Dat doe (deed) ik ook altijd: eerst DOS 6.22 installeren, daarna Win95/98/etc. Maar dan kan je niet je C: formatteren in Fat32, want dan doet DOS het niet meer, toch? En FAT32 is toch ook sneller dan FAT16, of maakt dat qua snelheid niet zoveel uit?
Als je Windows 98 installeert, heb je DOS 6 niet nodig en kun je toch FAT32 gebruiken. Anders installeer je het toch gewoon in een aparte partitie?
En ik word ook een beetje zenuwachtig van het wachten, en ondertussen slechte berichten horen over dat bordje. Als dat maar goed gaat... ik verwacht 'm maandag (vandaag dus), maar je weet 't geloof ik maar nooit met Gistron. Het zal mij niet verbazen als ze die dingen niet aan kunnen slepen. :)
Als het niet werkt stuur je het gewoon terug.

• TerraGuy

TerraGuy

Op maandag 03 september 2001 08:38 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Als je Windows 98 installeert, heb je DOS 6 niet nodig en kun je toch FAT32 gebruiken. Anders installeer je het toch gewoon in een aparte partitie?
[..]
Nou, ik ben toch wel blij dat ik soms over de originele DOS kan beschikken. Het aantal keren dat ik 't gebruik neemt wel af, maar sommige dingen doe ik 't liefst nog in DOS (een oud spelletje wat beter draait onder DOS, nog wat oude programmaatjes enzo). En dan kan ik ook makkelijk Windows verwijderen & opnieuw installeren, als ik in DOS opstart, scheelt weer een diskette in mijn a-drive duwen. :P
Als het niet werkt stuur je het gewoon terug.
In dat soort heisa heb ik h-e-l-e-m-a-a-l geen zin! 't Moet gewoon werken. En als ik 'm terugstuur zit ik een week of wat zonder PC, ik kan niet ff langsfietsen. Daarom koop ik de overige spullen gewoon bij de locale computerboer (lees: Norrod), als er dan wat is dan is dat veel prettiger & sneller opgelost, over 't algemeen.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 01:47 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Kun je op dat boardje nou over een tijdje een palomino planten?
yep, met de BIOS update...

Verwijderd

Ik zag dit bordje ergens op een prijslijst staan en ik d8 dat het echt zo'n shit moederbord was , maar nou ga ik hem ook zeker zelf halen.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

D'r staat op tomshardware.com een stuk over waarom we nog geen SIS735 chipsets van andere fabrikanten zien en waarom de MSI nog steeds niet officieel uit is. Het schijnt dat VIA dreigt met stopzetting van licenties als men toch SIS borden uitgeeft :(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 11:04 schreef TerraGuy het volgende:

Nou, ik ben toch wel blij dat ik soms over de originele DOS kan beschikken. Het aantal keren dat ik 't gebruik neemt wel af, maar sommige dingen doe ik 't liefst nog in DOS (een oud spelletje wat beter draait onder DOS, nog wat oude programmaatjes enzo). En dan kan ik ook makkelijk Windows verwijderen & opnieuw installeren, als ik in DOS opstart, scheelt weer een diskette in mijn a-drive duwen. :P
Als je gewoon Windows 98 installeert kun je daar toch ook mee booten in DOS mode?

• TerraGuy

TerraGuy

Op maandag 03 september 2001 12:58 schreef Bene het volgende:
D'r staat op tomshardware.com een stuk over waarom we nog geen SIS735 chipsets van andere fabrikanten zien en waarom de MSI nog steeds niet officieel uit is. Het schijnt dat VIA dreigt met stopzetting van licenties als men toch SIS borden uitgeeft :(
Hm, dat riekt naar Intel praktijken! Het zal wel meevallen, het zal waarschijnlijk wel bij dreigen blijven (net zoals Intel die nog steeds in de klinsch ligt met VIA over licenties).
Op maandag 03 september 2001 13:33 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Als je gewoon Windows 98 installeert kun je daar toch ook mee booten in DOS mode?
Ja, dat kan ook, maar er gaat niks boven DOS 6.22, iets wat helemaal buiten Windows staat, waar je dus ook dingen kan doen waar Windows anders problemen mee gaat geven (kweet zo niet meer wat, maar ok..). En 't is een gewoonte om via DOS 6.22 windows te installeren, doe ik al sinds Win3.1, en ben d'r nog nooit mee gestopt. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik zie het verschil niet zo tussen het installeren vanaf DOS 6 of DOS 7.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 12:58 schreef Bene het volgende:
Waar staat dat precies? Ik kon het niet vinden.

• DarkShadow
  • Laatst online: 20-08 23:09
ik vind het nog iets te riskant en te weinig nuttig om mn bios te flashen, dus ik zat een beetje rond te neuzen naar op zoek naar een veilige manier. Nu stond er ook een berichtje over cpu cool, dat werkt perfect met fsb verzetten, bovendien heb je veel meer mogelijk heden dan bij je bios.
Hij draait nu op 1.5 gig, en sisoft sandra vindt dat ook :)

direct linkje:
http://www.podien.onlinehome.de/CPUCOOL9.ZIP

verder voor de rest een erg leuk progje voor warmte in de gaten houden etc.

• DarkShadow
ik kom niet hoger dan 1500 megahertz, en dat is nog niet eens super stabiel, maar het ligt hoogstwaarschijnlijk aan het geheugen
allebei noname en cas 3, wordt binnenkort toch vervangen door ddr, welke kan ik btw het best nemen, en wat waren die geruchten over dat pc2700 nou? dat zou toch op het mobo passen, of zou het alleen compitable zijn met de sis 735 chipset

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 21:59 schreef DarkShadow het volgende:
ik kom niet hoger dan 1500 megahertz, en dat is nog niet eens super stabiel, maar het ligt hoogstwaarschijnlijk aan het geheugen
allebei noname en cas 3, wordt binnenkort toch vervangen door ddr, welke kan ik btw het best nemen, en wat waren die geruchten over dat pc2700 nou? dat zou toch op het mobo passen, of zou het alleen compitable zijn met de sis 735 chipset
Ja, dat had ik ook gehoopt, maar hier hebben ze het er over dat DDR pc 2700 er gewoon niet in past: http://www.tweakers.net/nieuws/17105 :'(

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb m nu 2,5 dag draaien en ben erg tevreden :) Lekker stabiel!

Zelfs geen 1x Dr. Watson ofzow gehad in win2k, 1 BSOD, maar dat kwam door Dynalink kaart die brak was.

Ik ben zeer tevreden over dit boardje, ik denk dat het het Socket A boardje is met beste prijs/prestatie :)

Ik denk zelfs dat ie een stuk stabieler is dan VIA KT133(A) :)

Maarja, dat zal de tijd moeten uitwijzen. Ik heb m 24/7 aanstaan met m'n schotel en heb dus aardig wat datadoorvoer van PCI -> HD (Max. 1 MB/s) en m'n A7V133-R wou nog wel eens een BSOD geven (1x per 3-4 dagen)

webOS all the way!

• Artcore
  • Niet online
Heeft iemand deze al geinstalleerd?

http://www.tweakers.net/meuktracker/878

Zoja, schoot je er wat mee op?

• DarkShadow
xal het ff proberen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Mensen, hoe is de stabiliteit vergeleken met al die andere socket A DDR plankjes ? Overclocken boeit me niet, dus dit bord lijkt me wel relaxed... Alleen de naam SIS staat me een beetje tegen... ;) Niet echt bekent om z'n kwaliteit...
BTW, ik wil een STIL systeem, dus als ik dit mobo koop met een Athlon 1.4/1.5 Ghz proc. en ik ga dat ding niet overclocken, dan is een gewoon coolermaster coolertje de beste/stilste keuze niet? Warm worden vind ik niet zo erg zolang het de stabiliteit maar niet aantast...

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 18:08 schreef Martijn het volgende:
Mensen, hoe is de stabiliteit vergeleken met al die andere socket A DDR plankjes ? Overclocken boeit me niet, dus dit bord lijkt me wel relaxed... Alleen de naam SIS staat me een beetje tegen... ;) Niet echt bekent om z'n kwaliteit...
BTW, ik wil een STIL systeem, dus als ik dit mobo koop met een Athlon 1.4/1.5 Ghz proc. en ik ga dat ding niet overclocken, dan is een gewoon coolermaster coolertje de beste/stilste keuze niet? Warm worden vind ik niet zo erg zolang het de stabiliteit maar niet aantast...
Heel stabiel, nog niet 1 keer gecrashed.

BTW: met oog op de warmte ontwikkeling kan je in een stil systeem beter geen Athlon proppen (1400 = ong. 70 watt). Ik heb zelf (voor m'n pa) een Celly700 systeempje gemaakt met zalman CNP3100gold en voeding met thermisch geregelde fan (da's dus de enige fan). Nu hoor ik alleen nog m'n 7200 rpm IBM, maar die gaat uit na 15 min.... :9 Die Celeron stoot maar 14 watt uit en wordt dus passief gekoeld. Zal je bij een 70 watt thunderbird niet lukken...

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 18:18 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

BTW: met oog op de warmte ontwikkeling kan je in een stil systeem beter geen Athlon proppen (1400 = ong. 70 watt). Ik heb zelf (voor m'n pa) een Celly700 systeempje gemaakt met zalman CNP3100gold en voeding met thermisch geregelde fan (da's dus de enige fan). Nu hoor ik alleen nog m'n 7200 rpm IBM, maar die gaat uit na 15 min.... :9 Die Celeron stoot maar 14 watt uit en wordt dus passief gekoeld. Zal je bij een 70 watt thunderbird niet lukken...
Hij geeft zelf aan dat warmte ontwikkeling hem niet veel uitmaakt, dus lijkt het me dat hij beter voor een AMD Athlon kan kiezen dan voor een verouderd celeron systeem.
Een Athlon valt trouwens ook goed koel te houden met een goede koeler hoor. Met bijvoorbeeld de NoiseControl Silverado houdt je de AMD lekker op temperatuur zonder teveel geluid. Het nadeel is wel dat deze koeler 159,-- kost, maarjaah jongens kom op zo'n lekker snorrend koelertje hoort gewoon bij de computer. Ik vind het eigenlijk wel rustgevend :)

DARKviper

• TerraGuy

TerraGuy

'k Heb de bij Gistron bestelde ECS K7S5A nog steeds niet binnen. :( 'k Heb 'm vorige week donderdag besteld, maar nog niks gehoord what-so-ever. Als ik 'm vrijdag nog niet binnen heb, cancel ik 'm weer. Of zou 'dreigen met' helpen hem sneller hier te krijgen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dreigen zal je niet helpen, dan laten ze je alleen maar barsten, dat zou ik ook doen. Die mensen doen gewoon hun werk. Enne, nog geen week voorbij met een weekend ertussen, dat valt wel mee toch? Aangezien dit vast een veelbesteld item zal zijn voor die prijs.

• Martijn
Op woensdag 05 september 2001 18:39 schreef darkviper het volgende:

[..]

Hij geeft zelf aan dat warmte ontwikkeling hem niet veel uitmaakt, dus lijkt het me dat hij beter voor een AMD Athlon kan kiezen dan voor een verouderd celeron systeem.
Een Athlon valt trouwens ook goed koel te houden met een goede koeler hoor. Met bijvoorbeeld de NoiseControl Silverado houdt je de AMD lekker op temperatuur zonder teveel geluid. Het nadeel is wel dat deze koeler 159,-- kost, maarjaah jongens kom op zo'n lekker snorrend koelertje hoort gewoon bij de computer. Ik vind het eigenlijk wel rustgevend :)

DARKviper
Maar krijg je hem met een gewoon coolermaster coolertje (die tot 1,5Ghz kan) niet koel genoeg? En anders zo'n Silverado ding, maakt dat weinig herrie? En koelen die dingen goed? Qua geluid ben ik een Celly 566@850 systeem met een Golden Orb gewent, die hoor je bijna niet... Is dat vergelijkbaar met zo'n Silverado?

• TerraGuy

TerraGuy

Op woensdag 05 september 2001 19:11 schreef KillerAce_NL het volgende:
Dreigen zal je niet helpen, dan laten ze je alleen maar barsten, dat zou ik ook doen. Die mensen doen gewoon hun werk. Enne, nog geen week voorbij met een weekend ertussen, dat valt wel mee toch? Aangezien dit vast een veelbesteld item zal zijn voor die prijs.
Nou ja, ik vind 't pas erg als ik 'm vrijdag nog niet heb, dan is 't meer dan een week geleden, en niet meer de 'enkele werkdagen' die Gistron beloofd. En ik heb een beetje 'haast', er zou iemand mijn 'oude' computer overkopen, maar dat doe ik pas als ik mijn nieuwe heb. Maar nu word ik wel een beetje gepushed, met "hee, hoe zit dat nou, wanneer krijg ik die computer?".

En de meeste mensen hier hebben dat bordje binnen 4 a 5 dagen gekregen, maar het wordt morgen al dag 6 voor mij, dus ik vind dat ik 'm nu wel mag krijgen. Het zal inderdaad wel een veel bestelt artikel zijn, maar als Gistron ze niet op voorraad heeft of 'm niet kan leveren, dan nemen zij zo snel mogelijk contact met mij op (dit vertellen ze in de orderbevestiging), en aangezien ik geen bericht heb gekregen, zou er in principe niets aan de hand moeten zijn (officiëel gezien natuurlijk he :Z).

Ik wacht geduldig verder.

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 20:08 schreef Martijn het volgende:

[..]

Maar krijg je hem met een gewoon coolermaster coolertje (die tot 1,5Ghz kan) niet koel genoeg? En anders zo'n Silverado ding, maakt dat weinig herrie? En koelen die dingen goed? Qua geluid ben ik een Celly 566@850 systeem met een Golden Orb gewent, die hoor je bijna niet... Is dat vergelijkbaar met zo'n Silverado?
Ja, dat kan je zelf ook bepalen dmv de weerstandejes die bij die Silverado zitten... De vraag is echter: Wil een stil systeem (niet teveel herrie) of wil je een echt stil systeem (geluidsloods, als je er bij moet slapen). Voor het 1ste is een thunderbird + silverado geen slechte optie, maar voor het tweede, dat zou dus inhouden dat je je thunderbird passief moet koelen, gaat zeker niet lukken...

Leuk progje om het wattage van een cpu te berekenen: http://home.wanadoo.nl/indexdir/RADIATE.ZIP
Op woensdag 05 september 2001 22:14 schreef TerraGuy het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind 't pas erg als ik 'm vrijdag nog niet heb, dan is 't meer dan een week geleden, en niet meer de 'enkele werkdagen' die Gistron beloofd. En ik heb een beetje 'haast', er zou iemand mijn 'oude' computer overkopen, maar dat doe ik pas als ik mijn nieuwe heb. Maar nu word ik wel een beetje gepushed, met "hee, hoe zit dat nou, wanneer krijg ik die computer?".

En de meeste mensen hier hebben dat bordje binnen 4 a 5 dagen gekregen, maar het wordt morgen al dag 6 voor mij, dus ik vind dat ik 'm nu wel mag krijgen. Het zal inderdaad wel een veel bestelt artikel zijn, maar als Gistron ze niet op voorraad heeft of 'm niet kan leveren, dan nemen zij zo snel mogelijk contact met mij op (dit vertellen ze in de orderbevestiging), en aangezien ik geen bericht heb gekregen, zou er in principe niets aan de hand moeten zijn (officiëel gezien natuurlijk he :Z).

Vorige maandag bij Gistron besteld, ook pas afgelopen maandag gehad... Tja... Die paar dagen... :z

• Artcore
  • Niet online
Heren, zouden jullie je Sisoft Sandra geheugen benchmarks even kunnen posten? Die van mij zijn wel heel erg laag!!

(ik draai Windows Xp, zou het daaraan liggen? :? )

Ok, dit zijn ze: ( @ ultra settings en ook op cas2, met een duron 700@100 mhz fsb)

Int/ALU: 430 mb/sec :z
Float FPU: 518 mb/sec :z

Wat zijn jullie scores?

• Martijn
Op donderdag 06 september 2001 22:19 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Heren, zouden jullie je Sisoft Sandra geheugen benchmarks even kunnen posten? Die van mij zijn wel heel erg laag!!

(ik draai Windows Xp, zou het daaraan liggen? :? )

Ok, dit zijn ze: ( @ ultra settings en ook op cas2, met een duron 700@100 mhz fsb)

Int/ALU: 430 mb/sec :z
Float FPU: 518 mb/sec :z

Wat zijn jullie scores?
Probeer effe de nieuwste drivers die gisteren (geloof ik) op tweakers.net stonden... Daar waren volgens mij ook XP drivers bij...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 22:14 schreef TerraGuy het volgende:

En ik maar hopen dat mijn bestelling binnen 2 dagen zou komen. Ik kreeg ook van MyCom bericht dat mijn kast niet op voorraad was, dus ik was al bang dat ik het moederbord (van Gistron) eerder zou hebben dat de kast. Maar die kast is inmiddels verstuurd, maar van Gistron nog geen bericht.

• DarkShadow
hmmz, ik kreeg een error bij die nieuwe agp drivers :?
mn videokaart werd iig niet meer gevonden...
De oude eroverheen gooien hielp weer.

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:20
Heren/Dames,

De Sisoft scores zijn van mij ook erg slecht!
Ik heb nog wel de nieuwste biosflash!
int :589
fpu: 733

:(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Was de originele BIOS niet sneller?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Mijn Duron 800 kachelt mooi op 1067 op dit bordje! Gewoon L7 bruggen verbinden, zodat het voltage op 1.85 V staat en een goede koeler op je Duron; Met een beetje geluk haal je de 133 busspeed.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Artcore
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 19:24 schreef barbarian het volgende:
Heren/Dames,

De Sisoft scores zijn van mij ook erg slecht!
Ik heb nog wel de nieuwste biosflash!
int :589
fpu: 733

:(
Damn, dan heb jij nog mazzel, ik heb maar deze scores:
435
529

Maarre, welk OS draai jij barbarian?

Verwijderd

:

Door TerraGuy - woensdag 05 september 2001 19:07

--------------------------------------------------------------------------------
'k Heb de bij Gistron bestelde ECS K7S5A nog steeds niet binnen. 'k Heb 'm vorige week donderdag besteld, maar nog niks gehoord what-so-ever. Als ik 'm vrijdag nog niet binnen heb, cancel

Grrr, heb precies hetzelfde probleem!!

Verwijderd

Haal hem gewoon bij de computerbeurs in hengelo daar kost ie 179 gulden bij winniscompuerschop is een duitse stand.
Lekker goedkoop en geen verzend kosten.
cancel die order internet verkoop pronkt met vandaag besteld morgen in huis, mooi niet dus.

• Martijn
Op zondag 09 september 2001 09:12 schreef tim het volgende:
Haal hem gewoon bij de computerbeurs in hengelo daar kost ie 179 gulden bij winniscompuerschop is een duitse stand.
Lekker goedkoop en geen verzend kosten.
cancel die order internet verkoop pronkt met vandaag besteld morgen in huis, mooi niet dus.
Hej, heeft die van WinnisComputershop onboard LAN?? Zou wel mooi zijn iig... :P

Verwijderd

Nee bij winniscomputerschop hadden ze geen lan.
Die zocht ik zelf ook.
Ik heb er een realtek kaartje van 25 gulden in zitten.
Moet zeggen het bord bevalt me zeer goed.
Ik heb er een scsi uw controller in zitten en de net werkkaart.
Wil me'n readcontter van prommisse er ook nog in doen, nog niet geprobeert.
Ik heb er kingston 256mb in, moet zeggen nog geen 1 conflikt gehad.
Gewoon een zeer goed bord voor een lage prijs, maar je moet wel kijken of je de sis chip set hebt.

• Martijn
Hoezo wel kijken of je de SIS735 chipset hebt? Lijkt me logisch, de K7S5A is er toch alleen met die chipset :?
Was die nergens te krijgen? Dat bord MET LAN??

Verwijderd

Hoezo wel kijken of je de SIS735 chipset hebt? Lijkt me logisch, de K7S5A is er toch alleen met die chipset
Was die nergens te krijgen? Dat bord MET LAN??

Hij is er wel maar ik was op de beurs en daar hadden ze hem niet.
Ik heb daar ook borden gezien met ali chipset.

• TerraGuy

TerraGuy

Hehe, eindelijk het bordje ontvangen (gisteren, vrijdag). Dat heeft 2 weken geduurd en er zit geen nic op, zoals wel op de website staat! :( Nou ja, ik had 'm toch niet echt nodig, maar beloof 't dan niet van te voren, da's geen stijl.

Maar hij doet 't prima! Lekker snel enzo, geen gezeur qua installatie, nagenoeg alles deed het in 1x goed(shit, geeneens problemen om op te lossen ;)). Afgezien van de o.b.-sound, weltevestaan... ik koop wel een losse geluidskaart, maar ik zou toch graag wel wat geluid eruit willen krijgen todat ik de losse kaart heb. 's Ff zoeken hoe dat op te lossen valt. Suggesties?

• dion_b
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 15 september 2001 22:39 schreef TerraGuy het volgende:
Maar hij doet 't prima! Lekker snel enzo, geen gezeur qua installatie, nagenoeg alles deed het in 1x goed(shit, geeneens problemen om op te lossen ;)). Afgezien van de o.b.-sound, weltevestaan... ik koop wel een losse geluidskaart, maar ik zou toch graag wel wat geluid eruit willen krijgen todat ik de losse kaart heb. 's Ff zoeken hoe dat op te lossen valt. Suggesties?
Drivers geinstalleerd vanaf de CD? Welke OS? Bij mij ging het met Win98SE in 1x goed.

Oslik blyat! Oslik!

• TerraGuy

TerraGuy

'k Heb 't al opgelost: ik heb Win98 versie 1, en op de driver cd staan alleen drivers voor Win98se. Ik heb de Win95 drivers geforceerd geinstalleerd (nou ja, Windows raadde het mij gewoon af) en nou doet ie 't prima.

• -Sander-
  • Laatst online: 08:46

-Sander-

///M Powerrrrrr

goed dingetje

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kijk es naar die datum :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

koop dat ECS bordje nou niet, ik heb dr 2 gehad, allebei BAGGER .... ben nu tevreden met mn MSI

• vassago
  • Laatst online: 06:01
Gewoon kopen, ze werken perfect!

Verwijderd

Velen zijn brak, ik heb geluk met mijn exemplaar ondanks dat het een rev4 plankje is.

Verwijderd

Gewoon kopen. Mijn heb ik al een paar maanden en nog nooit problemen mee gehad. Als je een keer een slechte treft ruil je hem toch gewoon??

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 22 december 2001 23:59 schreef Bartke het volgende:
koop dat ECS bordje nou niet, ik heb dr 2 gehad, allebei BAGGER .... ben nu tevreden met mn MSI
Ja, en mijn oma heeft 2 keer in een Mercedes gereden en dat vond ze bagger. Jongens iedere Mercedes is bagger!!!!! |:(

Ik ben er blij mee :) dus ik vind (en mijn vader) dat het geen slecht bord is. Genoeg mensen die MSI hebben gehad en dat nooit meer

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

De SIS735 is een héél goed product, alleen zou ik hem liever op een bvb AOpen, Asus, Iwill, Soltek en dergelijke gehad hebben. Maar naar 't schijnt zet buggy-crappy-VIA de mobo-producenten onder druk om niet met SIS in zee te gaan.

Verwijderd

im happy with the k7s5a, ik wacht op de k7s6a

Verwijderd

Hallo,

Prima bordjes, ik heb al verschillende putertjes van PcChips gebouwd met w98/me/2000 en geen enkel prob. installeren soepel.
Nu ook ECS K7S5A met XP 1600+ helemaal geen probs (WinMe binnenkort ook XP) Heb juist een ECS P4S5A met P4 1700 gebouwd loopt ook als een trein.
Straks WinXP erop ff kijken, als dat goed gaat voor mij geen ander bordje meer. (OC'en doek toch niet) :)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 06:46

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Twee K7S5A's in huis. Eén loopt als een trein, de andere geeft ConfigMG errors en heeft USB/IRQ problemen. Ik zou de laatste vervangen door een andere mobo, maar ik weet echt niet welke reviews ik moet geloven. Soltek, MSI of toch maar Epox? Geen idee. Als ik nou een bordje kon kopen waarvan ik zeker wist dat het bugfree en superstabiel is, dan zou ik het deze week nog doen. Maar dat bord bestaat niet, dus modder ik nog maar aan met mijn buggy K7S5A.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op zondag 23 december 2001 00:04 schreef Musty het volgende:
Velen zijn brak, ik heb geluk met mijn exemplaar ondanks dat het een rev4 plankje is.
geluk ondanks dat het al de vierde revisie is? Ik zou juist zeggen dankzij de vierde revisie!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik heb hem ook, en is tot nu toe, heb hem nu een dag draaiende :), super stabiel! en ben er zeer tevreden over! en zelfs met het huidige bios (rev4, xp stickertjes all over the place) draait me xp1600+ er gewoon in! Denk dat ik wel ff ga flashen naar het laatste bios want die schijnt wel weer een stukje sneller te zijn! :)
En voor de rest alleen maar lof over dit mobo!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Mijn ECS bordje loopt als een speer.

Hij is erg mooi met die zwarte printerplaat.

En het oog wil ook wat! Toch?

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 02:05 schreef 0siris het volgende:

[..]

geluk ondanks dat het al de vierde revisie is? Ik zou juist zeggen dankzij de vierde revisie!
Ik zou zeggen: zoek n's wat info over deze plankjes bij elkaar voor je met zo'n reply komt aandraven !!!!
Het zijn net de plankjes rev4 of hoger die het befaamde Memtest86-probleem vertonen.

Verwijderd

Waar kan je trouwens zien welke revisie je hebt?
Volgens mij heb ik namelijk revisie 1 maar er zitten wel allemaal XP stickers op. :?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
geen oude }:O uitde sloot halen...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 08:59 schreef KIP het volgende:
Waar kan je trouwens zien welke revisie je hebt?
Volgens mij heb ik namelijk revisie 1 maar er zitten wel allemaal XP stickers op. :?
Dat vraag ik me eigen ook af.

Ik heb er inderdaad ook XP stickers op zitten maar kan nergens het revisie nummert vinden :(

edit:
Sorry voor het omhoog kicken van deze draad -> was ff niet op aan het letten. :z

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 08 maart 2002 00:43 schreef Reind het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eigen ook af.

Ik heb er inderdaad ook XP stickers op zitten maar kan nergens het revisie nummert vinden :(
en bedankt voor het ophalen van een topic van 2,5 maand oud :P
Maar ik heb ook een ECS K7S5A en je kan gewoon bij het opstarten zien welke BIOS-versie je hebt, en die kan je flashen naar elke versie die je wilt.

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 00:44 schreef Masterdam het volgende:

[..]

en bedankt voor het ophalen van een topic van 2,5 maand oud :P
Maar ik heb ook een ECS K7S5A en je kan gewoon bij het opstarten zien welke BIOS-versie je hebt, en die kan je flashen naar elke versie die je wilt.
biosversie is wat anders als revisie-versie

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 08 maart 2002 14:53 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

biosversie is wat anders als revisie-versie
hmm, ja, revisie versie heb ik met de K7S5A eigenlijk nooit op gelet. Ik heb ook nog de K7VZA en daar heb ik op gelet dat ik rev 3.0 of hoger had, uiteindelijk bleek ik rev3.2 te hebben, en de BIOS-update die ik downde heette volgens mij ook rev3.2c en dan had je voor elke letter erachter een andere BIOS, en rev 3.0 kon je wel BIOS-upgraden naar 3.2c bijvoorbeeld...

Specs

• GoeGie
  • Laatst online: 21-08 08:17
IK ben nu bezig om PC obv een ECS K7S5A te bouwen.
Ik ben benieuwd wie de onboard sound goed aan het lopen heeft. Mij is het niet gelukt.. toch maar een SB kaartje kopen ???

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 14:59 schreef GoeGie het volgende:
IK ben nu bezig om PC obv een ECS K7S5A te bouwen.
Ik ben benieuwd wie de onboard sound goed aan het lopen heeft. Mij is het niet gelukt.. toch maar een SB kaartje kopen ???
die onboard-drivers moet je gewoon door de mobo-cd laten installeren...het werkt, maar de kwaliteit is niet echt super...

Verwijderd

ik heb de onboard audio aan het lopen gekregen met behulp van de drivers op de ecs website
Pagina: 1 2 3 Laatste