Naar aanleiding van dit artikeltje ging ik eens in de Pricewatch snuffelen of het ECS bordje, wat er in de test als beste uitkwam, er al in stond. En ja, dit is hem! Voor slechts 215 gulden een topbord! Wie gaat hem halen, ik denk er zeker wel over na...
ECS = niet PcChips !
ECS = Elitegroup (wordt in nederland wel gedistribueert door PcChips aldus de site)
ECS = Elitegroup (wordt in nederland wel gedistribueert door PcChips aldus de site)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Zelf ben ik niet geinteresseerd in dat mobo... Maar eigenlijk zou ik wel es een onderbouwde mening van deze opmerking willen horenOp dinsdag 21 augustus 2001 23:10 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
ECS =(PCCHIPS)
Lees de laatste socket a round up van anandtech maar 
Alleen overclocken is nog bagger (schijnt met bios update verholpen te worden) , voor de rest beat hij alle plankjes!!!
Ik denk er ook serieus na om hem te halen.
Iemand met ervaring?
Alleen overclocken is nog bagger (schijnt met bios update verholpen te worden) , voor de rest beat hij alle plankjes!!!
Ik denk er ook serieus na om hem te halen.
Iemand met ervaring?
Onderbouwde versie:
Allemaal zelfde concern- zoiets als dat Konmar, maar ook Lekker & Laag onderdeel van Vendex zijn.
Heb het lopen uitzoeken na herhaalde gedonder met een PC-Chips mobo (bleek uiteindelijk niet de mobo maar een brakke DIMM te zijn, maar het duurde ff om andere dingen uit te sluiten). Distributiecentrum is idd officieel van PC-Chips en zit op de Nieuweweg in Wychen (bij Nijmegen).
Vergelijk overigens de modellen maar eens- PC-Chips heeft geen full-ATX plankjes, maar als je een micro-ATX van ECS (Eaglemax, Eagletech etc.) naast een PC-Chips legt, is het identiek tot op alles in de silkscreen muv de firmanaam.
Maar goed, ook PC-Chips produceert de laatste tijd redelijke mobo's (veel mensen die de M810LMR met SiS730 in hun servers doen), en ECS is met een ware inhaalslag bezig om zowel de snelste als goedkoopste voor zowat alle chipsets te worden- betrouwbaar, maar verwacht geen flitsende features (D-led, RAID, gevorderde OC spul etc.).
Voor KT133A lukte het al met de K7VZA3 (THG testte het als beste koop en op twee na snelste KT133A plank, alleen zwaar jammer van gebrek aan OC mogelijkheden). Hier heb ik voor een vriendin een sys mee gebouwd, en geen enkel probleem met de mobo gehad (muv 4-in-1 gedonder, maar dat kun je ECS niet verwijten).
De K7AMA (ALi Magik1) was ook al niet slechter dan de andere (A7A266 enzo), en nu is de K7S5A zelfs in doorsnee genomen de snelste SoA plank op de markt voor 215,-
Ik ben dus best erg enthousiast, en zal als m'n loon volgende week binnen is een en ander bestellen- ook al is het best onderbouwd PC-Chips troep te noemen
Allemaal zelfde concern- zoiets als dat Konmar, maar ook Lekker & Laag onderdeel van Vendex zijn.
Heb het lopen uitzoeken na herhaalde gedonder met een PC-Chips mobo (bleek uiteindelijk niet de mobo maar een brakke DIMM te zijn, maar het duurde ff om andere dingen uit te sluiten). Distributiecentrum is idd officieel van PC-Chips en zit op de Nieuweweg in Wychen (bij Nijmegen).
Vergelijk overigens de modellen maar eens- PC-Chips heeft geen full-ATX plankjes, maar als je een micro-ATX van ECS (Eaglemax, Eagletech etc.) naast een PC-Chips legt, is het identiek tot op alles in de silkscreen muv de firmanaam.
Maar goed, ook PC-Chips produceert de laatste tijd redelijke mobo's (veel mensen die de M810LMR met SiS730 in hun servers doen), en ECS is met een ware inhaalslag bezig om zowel de snelste als goedkoopste voor zowat alle chipsets te worden- betrouwbaar, maar verwacht geen flitsende features (D-led, RAID, gevorderde OC spul etc.).
Voor KT133A lukte het al met de K7VZA3 (THG testte het als beste koop en op twee na snelste KT133A plank, alleen zwaar jammer van gebrek aan OC mogelijkheden). Hier heb ik voor een vriendin een sys mee gebouwd, en geen enkel probleem met de mobo gehad (muv 4-in-1 gedonder, maar dat kun je ECS niet verwijten).
De K7AMA (ALi Magik1) was ook al niet slechter dan de andere (A7A266 enzo), en nu is de K7S5A zelfs in doorsnee genomen de snelste SoA plank op de markt voor 215,-
Ik ben dus best erg enthousiast, en zal als m'n loon volgende week binnen is een en ander bestellen- ook al is het best onderbouwd PC-Chips troep te noemen
Oslik blyat! Oslik!
Ik kon niet meer wachten op jullie reacties, kheb de bestelknop ingedrukt (khad alles alvast ingevuld) 
Nu maar wachten
Nu maar wachten
Voor dat geld heb je een mobo + 256 mb ddr + nog geld over, waar je bij andere fabrikanten alleen nog maar een mobo hebt...
ik zou 'm absoluut aanschaffen, ware het niet dat ik net anderhalve week geleden een a7v133 heb gekocht
Vandaag wordt mijn ECS K7S5A bezorgd, samen met 256MB DDR.. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen....
Waar hebben jullie dat plankje besteld? Bij Ledos pc factory?
Ik wel.. tot nu toe is de afhandeling heel netjes. Ik heb vrijdag (per email) gevraagd of het mobo voorradig was, en kreeg snel antwoord dat het niet op voorraad was, maar maandag of dinsdag weer binnen zou komen. Zaterdag besteld (rembours), keurig een opdrachtbevestiging per email. Gisteren (dinsdag) een mailtje dat het verzonden was, met het PTT pakketnummer erbij vermeld. Ik ben benieuwd of het er vanavond is!!Op woensdag 22 augustus 2001 09:35 schreef Sdancka het volgende:
Waar hebben jullie dat plankje besteld? Bij Ledos pc factory?
edit:
Als de KPN niet liegt (en dat doen ze noooooooit natuurlijk) moet-ie vandaag arriveren..
Als de KPN niet liegt (en dat doen ze noooooooit natuurlijk) moet-ie vandaag arriveren..
Well, keep me posted. Ik ben ook wel heel geinteresseerd in dit plankje, na de benchmarks gezien te hebben. Al dat moois voor 215 piek?
Ze hebben het nu dus weer op voorraad, ik heb een orderbevestiging ontvangen, nu maar hopen dat ze hem snel versturen.
Misschien morgen...
Misschien morgen...
Ledos doet goeie zaken 
kep der gelijk ook 1 besteld + 256mb ddr dimmetje
kep der gelijk ook 1 besteld + 256mb ddr dimmetje
Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'
Verwijderd
Bordje besteld bij Ledos, erg stabiel en goede performance.
Let wel ff op : Veel mensen die het bordje al hebben, hebben dit bordje ook al geflashed met een bios-update van de ECS site. Bij de een lukt het wel bij de ander niet.
Mijn advies : Wacht ff met bios upgraden totdat dit opgehelderd is door ECS, anders riskeer je je bord te vernaggelen. Of je hebt geld zat en je besteld twee van die borden tegelijk
('t is maar 215 piek ja)
Voor mensen die een SiS735 bordje willen kopen maar dan met meer overklokmogelijkheden zullen even moeten wachten op de andere fabrikanten.
Let wel ff op : Veel mensen die het bordje al hebben, hebben dit bordje ook al geflashed met een bios-update van de ECS site. Bij de een lukt het wel bij de ander niet.
Mijn advies : Wacht ff met bios upgraden totdat dit opgehelderd is door ECS, anders riskeer je je bord te vernaggelen. Of je hebt geld zat en je besteld twee van die borden tegelijk
Voor mensen die een SiS735 bordje willen kopen maar dan met meer overklokmogelijkheden zullen even moeten wachten op de andere fabrikanten.
Wordt dat verholpen door een bios-update van ECS, althans dat las ik elders in dit topicOp woensdag 22 augustus 2001 12:06 schreef JoeyC het volgende:
waar vind je die bios upgrades eik...op www.ecs.uk.com vinnik ze nie echt...
Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'
Hier misschien
http://www.ecsusa.com
edit: ja
http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/bios.htm
edit: ja
Verwijderd
Overklokkersbios is te vinden in de oc workbench forum
http://www.ocworkbench.com
Alleen een aantal nieuwe busfrequencies worden toegevoegd, geen voltage of multiplier opties. Misschien dat dit later wordt toegevoegd.
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=000002
Nog een keer : Let wel op !. Niet bij iedereen wil een bios update lukken. Ik raad je aan om de messages in het forum te lezen.
http://www.ocworkbench.com
Alleen een aantal nieuwe busfrequencies worden toegevoegd, geen voltage of multiplier opties. Misschien dat dit later wordt toegevoegd.
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=000002
Nog een keer : Let wel op !. Niet bij iedereen wil een bios update lukken. Ik raad je aan om de messages in het forum te lezen.
Betreffend bordje draait hier nu al weer een week.
Prima bordje , pas alleen op met flashen van de bios , blijkt nogal eens fout te gaan.
Meer info hierover kwam ik tegen op het ecs forum van ocworkbench waar men ook zegt dat je met een dos-flop met daarop de standaard bios de boel soms weer kunt repareren.
Het enigste probleem wat ik tegen kwam waren de geluiddrivers onder W98 (niet w98se).
Deze wilden dus niet installeren.
WinME ging wel prima ,...........dus.....een aanrader!
Prima bordje , pas alleen op met flashen van de bios , blijkt nogal eens fout te gaan.
Meer info hierover kwam ik tegen op het ecs forum van ocworkbench waar men ook zegt dat je met een dos-flop met daarop de standaard bios de boel soms weer kunt repareren.
Het enigste probleem wat ik tegen kwam waren de geluiddrivers onder W98 (niet w98se).
Deze wilden dus niet installeren.
WinME ging wel prima ,...........dus.....een aanrader!
Kheb nu mn T-bird 1400 + cooler in harderwijk besteld.
winticel ofzow, ze reageren snel op meel, en vriendelijk.
Jammer genoeg hadden ze dit bordje niet, ik heb ze aangeraden het aan te schaffen.
Ik wacht wel ff met die bios update, 1400 mhz is voorlopig zat
winticel ofzow, ze reageren snel op meel, en vriendelijk.
Jammer genoeg hadden ze dit bordje niet, ik heb ze aangeraden het aan te schaffen.
Ik wacht wel ff met die bios update, 1400 mhz is voorlopig zat
'k Wil eigenlijk wel eens weten wat voor performance je krijgt als Abit of Asus (noem maar op) zo'n ding gaat implanteren: als ECS met z'n budgetborden al sneller is, hoeveel sneller zal een Abit dan wel niet zijn!
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Ik weet niet of dat veel verschil gaat uitmaken, zoals je in de reviews had kunnen lezen is ecs geen kleintje, en aangezien het verschil in performance tussen mobo's tegenwoordig erg klein is, denk ik niet dat abit in een keer een supermobo gaat neerzetten.
Ik verwacht eerder een mobo waarmee je wel goed kan overclocken (voltage tweaking, multipliers veranderen, en bussnelheid veranderen per mhz), en leuke extra's als raid, en minder leuke als onboard shit. (alhoewel bij abit dat laatste waarschijnlijk wel zal ontbreken).
Hij zal dan een stuk beter zijn dan deze, qua oc'ing etc. maar ook duurder.
btw. De mijne is op de post gedaan, hoe kan je je pakketje btw. tracen, je moet dan een barcode invoeren, maar hoe weet ik die
[off topic]
Nog meer tweakers met the same religion
(Alhoewel ik die icon mooier zou maken, kruisje erin ofzow?)
[/off topic]
Ik verwacht eerder een mobo waarmee je wel goed kan overclocken (voltage tweaking, multipliers veranderen, en bussnelheid veranderen per mhz), en leuke extra's als raid, en minder leuke als onboard shit. (alhoewel bij abit dat laatste waarschijnlijk wel zal ontbreken).
Hij zal dan een stuk beter zijn dan deze, qua oc'ing etc. maar ook duurder.
btw. De mijne is op de post gedaan, hoe kan je je pakketje btw. tracen, je moet dan een barcode invoeren, maar hoe weet ik die
[off topic]
[/off topic]
Verwijderd
Als je hem bij Ledos hebt besteld krijg je dat te horen via een e-mail.[b]
Iemand misschien enig idee wanneer de Asus (A7S266) versie uit gaat komen?
khad de postcode waarschijnlijk met spatie ingevoerd, want hij doet het nu gewoon wel.
Zucht...me mobo ligt al sinds gister middag in Heerlen...lekker die ptt
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar dit moederbord. Ik had alleen na een brak pentium 2 moederbord zoiets van "bezuinig nooit op een moederbord" maar dit soort prijzen brengen me weer aan het twijfelen. Degene die dit bordje hebben zijn julie er tevreden over? Hoe zit het de stabiliteit met de socket clearance. En is de onboard sound brak of is het voldoende om bv een dvdtje op boxen van tv of stereo mee te luisteren?
Ik ben benieuwd als dit de mb is voor 2e pctje om goedkoop dvd, divx en te internetten is of misschien mijn classic athlon 700@900 hievoor te degraderen
Ik ben benieuwd als dit de mb is voor 2e pctje om goedkoop dvd, divx en te internetten is of misschien mijn classic athlon 700@900 hievoor te degraderen
Verwijderd
Alles leuk en aardig, maar voor vijf tientjes meer ofzo kan je een Asus A7V133 kopen bij mycom. Staat niet op hun site geloof ik, maar in hun winkels(jaaha, die hebben ze!) staat hij voor 265,-.
Neem je een duron 800 voor 160 erbij kan ook nog wel, een reepje geheugen van 128mb(Hyundai) voor 55,- en je hebt een leuke set! Trouwens heb een offerte laten maken, standaard setje (300W)met deze specs + tnt2 m64+20gig hdd en assemblage voor nog geen 1200,-!
Verwijderd
ja maar waarom 50 gulden meer uitgeven als dit bordje ook goed zou zijn en hij is nog sneller ook. Maar als dit mb'tje goed is weet ik niet en dat zou ik graag willen weten.
Das wel met een KT133 chipset, geen KT133A. Dus dan ben je nog 50,- meer kwijt en heb je nog niet eens een bord met "officiele" 133Mhz ondersteuning.Op donderdag 23 augustus 2001 17:46 schreef Tag-Team het volgende:
Alles leuk en aardig, maar voor vijf tientjes meer ofzo kan je een Asus A7V133 kopen bij mycom.
*insert signature here
kutzooi, dan ding blijft daar maar in heerlen liggen bij de ptt
Je hebt voor allebei 2 sloten, maar je kunt niet ddr en sdr tegelijk gebruiken.
Vertel straks eens ff wat je ervaringen zijn
*insert signature here
Ja...zou wel erg aardig zijn, ben nl vanplan dit bordje ook aan te schaffen.. Hij is goedz, zoals veel zeggen en blijft er wat meer geld over voor de videokaart :):)
Volgens mij kan je de multiplier veranderen op dit bord, althans gezien op een screenshot. Voor de mensen die hem hebben, kan dit? Uitgaande dat je de proc. unlocked hebt.
Hij werkt erg goed, alles stabiel, lekker snel, geen problemen. Overclocken wil niet, maar ik denk dat het met een bios update wel verholpen wordt, waar je normaal de multiplier kan veranderen, kan je nu alleen de bussnelheid veranderen (en dan maar heel weinig opties)
de multiplier staat er wel, maar dan grijs. Duz waarschijnlijk wil het wel met een bios updatetje, zelfde geld voor voltage etc
relaxed mobootje, wel fijn ingedeeld, alleen de ide aansluitingen zitten wat laag, met een bigtower heb je dan een lange kabel nodig, mn cdrom speler en writer zijn dan ook wat naar beneden gegaan. Voor de rest lekker ruim.
de multiplier staat er wel, maar dan grijs. Duz waarschijnlijk wil het wel met een bios updatetje, zelfde geld voor voltage etc
relaxed mobootje, wel fijn ingedeeld, alleen de ide aansluitingen zitten wat laag, met een bigtower heb je dan een lange kabel nodig, mn cdrom speler en writer zijn dan ook wat naar beneden gegaan. Voor de rest lekker ruim.
Kortom, mijn toekomstige bordje... Heb er alleen nog maar lovende woorden over gehoord....
Wat voor geheugen hebbie dan precies , want ik denk dat je geheugen de 150 fsb niet aankanOp zondag 26 augustus 2001 22:16 schreef DarkShadow het volgende:
Hij werkt erg goed, alles stabiel, lekker snel, geen problemen. Overclocken wil niet, maar ik denk dat het met een bios update wel verholpen wordt, waar je normaal de multiplier kan veranderen, kan je nu alleen de bussnelheid veranderen (en dan maar heel weinig opties)
heb 256 megjes sdram 133 (cas 3
)
wordt binnenkort vervangen door ddr, (het is fijn om met dit mobo over te stappen). Maar ik kan sowieso nog geen fsb op 150, misschien lukt dat wel, is nog niet zo heel ver. Ik kan alleen nog maar downclocken naar 100 fsb
Als je ddr erin stopt, kan je de fsb op 166 zetten, de multiplier blijft dan op 10,5, dus je komt dan op de 1750 mhz, kdacht dat je dan wel een goeie cooler nodig had. Kheb wel de ayhja core. maar een goedkoop spire coolertje, die houdt hem wel goed cool als ik de bios mag geloven of sisoft sandra, maar ong 40 graadjes.
wordt binnenkort vervangen door ddr, (het is fijn om met dit mobo over te stappen). Maar ik kan sowieso nog geen fsb op 150, misschien lukt dat wel, is nog niet zo heel ver. Ik kan alleen nog maar downclocken naar 100 fsb
Als je ddr erin stopt, kan je de fsb op 166 zetten, de multiplier blijft dan op 10,5, dus je komt dan op de 1750 mhz, kdacht dat je dan wel een goeie cooler nodig had. Kheb wel de ayhja core. maar een goedkoop spire coolertje, die houdt hem wel goed cool als ik de bios mag geloven of sisoft sandra, maar ong 40 graadjes.
Hij behoort nu btw ook bij de meest gezochte produkten
(pricewatch)
En de prijs daalt ook wat. Ik kocht hem voor 215, hij is nu 25 gulden omlaag gegaan
Echt heerlijk zon mobo. kheb mn proc verkocht voor 275,- (PIII 550 slot 1) als ik mn oude mobo ook nog verkoop voor 150 gulden. kost mn hele upgrade maar iets van 200 gulden.
Dat is ong een kwartje per mhz
En de prijs daalt ook wat. Ik kocht hem voor 215, hij is nu 25 gulden omlaag gegaan
Echt heerlijk zon mobo. kheb mn proc verkocht voor 275,- (PIII 550 slot 1) als ik mn oude mobo ook nog verkoop voor 150 gulden. kost mn hele upgrade maar iets van 200 gulden.
Dat is ong een kwartje per mhz
heb net ff bij gistron gecheckt:
voor 463,- heb je die mobo een duron800 en 256ddr mb (!!)
das toch gewoon super! en ik 2/3 weken geleden net een abit kt7a voor 335,- gehaald
ik met m'n stomme kop kon niet wachten
en overklokken doe ik toch niet want amd t-bird 1333mhz is voorlopig genoeg
(voor mij)
misschien dat ik dit bordje met geheugen gewoon koop en dat ik mijn kt7a aan mijn broertje verkoop
maak ik waarschijnlijk ook nog winst
(ten opzichte van dat sis bordje)
das toch gewoon super! en ik 2/3 weken geleden net een abit kt7a voor 335,- gehaald
ik met m'n stomme kop kon niet wachten
en overklokken doe ik toch niet want amd t-bird 1333mhz is voorlopig genoeg
misschien dat ik dit bordje met geheugen gewoon koop en dat ik mijn kt7a aan mijn broertje verkoop
denk dat ik m'n mobo van me server(P2 266mhz, 128mb ram jetway mobo, jaja mobo moest goedkoop zijn) vervang met deze en gelijk een amd proc van 800mhz(kan die weer 4jaar voorruit als server) en wat geheugen ddr(en gelijk een super systeem voor weinig geld)
De mijne is der nog steeds niet 
Maandag avond besteld... ligt nu in Dordrecht ofzo...
Maandag avond besteld... ligt nu in Dordrecht ofzo...
Ik heb m ook besteld bij RoAs, wordt vandaag afgeleverd volgens de Track page van PTT, morgen m'n 256 MB DDR 2100 (Kingston van Gistron) binnen. Vanavond alvast ff bouwen met SDRAM en Duron 800 die ik er ook bij heb besteld.
Jullie horen nog wel of ie bevalt.
Jullie horen nog wel of ie bevalt.
webOS all the way!
Had je ze gemaild? Want in de prijslijst kon ik dat moederbord niet vinden.Op maandag 27 augustus 2001 01:31 schreef patryk het volgende:
heb net ff bij gistron gecheckt:
Nu zie ik hem ook ineens. Ik zou toch zweren dat ik op "sis" gezocht had binnen die page.
Verwijderd
weet nu zeker dat dit mijn nieuwe mobo gaat worden...maar gaan hier straks ook palomino's in?
Ik heb mijn ECS K7S5A ingebouwd.. en hij werkt prima. Enige probleem was dat (in Win98SE) ik bij de installatie van de drivers voor mijn Terratec i512 problemen had.. ik heb voorlopig even die geluidkaart eruit gerukt en gebruik voorlopig (?) de on-board audio (ik ben toch geen hardcore gamer). Verder uiterst stabiel (geen crashes o.i.d. meegemaakt), Win98SE en Win2K installeren probleemloos. Is behoorlijk snel terwijl ik nog niet aan finetuning van het BIOS ben toegekomen. Mijn TB 1Ghz AXIA draait op een FSB van 133Mhz, zonder voltagewijziging!
Minpuntje: De connectoren voor IDE en vooral FDD zitten helemaal linksonder, en als je een bigtower hebt met de FDD helemaal bovenin moet je wel erg je best doen om de kabels allemaal passend te krijgen (m.a.w. erg strak spannen).
Minpuntje: De connectoren voor IDE en vooral FDD zitten helemaal linksonder, en als je een bigtower hebt met de FDD helemaal bovenin moet je wel erg je best doen om de kabels allemaal passend te krijgen (m.a.w. erg strak spannen).
Verwijderd
Weet iemand hoe je het onboard geluid aan de praat krijgt onder Win98? Of moet ik maar weer eens Win98SE installeren?
Ik zit ook wel aan dit bordje te denken, maar ik ben toch ook benieuwd naar andere bordjes met deze chipset. Weet iemand wanneer we Abit en Asus bordjes kunnen verwachten?
Het antwoord is jaweet nu zeker dat dit mijn nieuwe mobo gaat worden...maar gaan hier straks ook palomino's in?
Was getekend, enz. | specs
Ok, ik heb hem ook besteld, samen met 256 mb Crucial DDR. Ik ben benieuwd!
Ik heb in een review gelezen dat er inderdaad problemen waren met het onboard geluid onder Win98. Win98SE en Win2K doen het goed (eigen ondervinding), WinMe schijnt het ook te doen.Op maandag 27 augustus 2001 15:20 schreef PiRix het volgende:
Weet iemand hoe je het onboard geluid aan de praat krijgt onder Win98? Of moet ik maar weer eens Win98SE installeren?
Ach ja, maar 't blijft een beetje een no-name achtig moederbord, eentje die quantiteit voorop heeft staan. Ik weet wel dat vroeger de brand-moederborden sneller waren dan mijn ECS-moederborden, misschien dat dat nu geheel anders is. Maar ik wil 't graag wel ff met eigen ogen zien!Op woensdag 22 augustus 2001 23:11 schreef DarkShadow het volgende:
Ik weet niet of dat veel verschil gaat uitmaken, zoals je in de reviews had kunnen lezen is ecs geen kleintje, en aangezien het verschil in performance tussen mobo's tegenwoordig erg klein is, denk ik niet dat abit in een keer een supermobo gaat neerzetten.
Nou, je mag wel proberen er iets leuks van te maken, ik ben hier al een half uur mee bezig geweest ('k ben een beetje traaaaaaaaag, net als mijn pc, btw[off topic]
[/off topic]
[off-topic]Op maandag 27 augustus 2001 15:50 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Naar school gaan roeleert en werken zuigt!!
Het afgelopen jaar ben ik erachter gekomen dat dit maar al te waar is.
[/off-topic]
Ik moet toch zeggen dat in de vakantie werken en de rest van het jaar vakantie vieren op school ook leuk is. Zeker als je even een nieuw systeem kan kopen van het in de vakantie verdiende geld.
Op maandag 27 augustus 2001 17:06 schreef TerraGuy het volgende:
[..]
[off-topic]
[/off-topic]
Mjah, ik heb 6 weken fulltime bij de Konmar gewerkt voor ik op vakantie ging. Op het eind werd ik er zo ziek van, niet normaal meer!!Op maandag 27 augustus 2001 17:10 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik moet toch zeggen dat in de vakantie werken en de rest van het jaar vakantie vieren op school ook leuk is. Zeker als je even een nieuw systeem kan kopen van het in de vakantie verdiende geld.
Het erge is dat toen ik terugkwam van vakantie ik nog een week moest
Vandaar mijn sig
Jij heb maar 'n weekje of 6 a 7 gewerkt, ik een heel jaar! Nou ja, ik nam zoveel vakantie als mijn bankrekening toeliet.
Maar ik heb toch nog wel zo'n 6 a 7 maanden gewerkt, en daar ben ik niet vrolijker van geworden... toch maar weer naar school, ik kan werkelijk niet wachten totdat ik mag beginnen!
[on-topic]
Ik zit nu echt midden in de twijfels: die Sis735 is nu zo goedkoop (189), je kan 'm bijna niet laten liggen. Maar ik moet een moederbord hebben met een ISA-slotje, voor m'n TerraTec Maestro, anders moet ik weer een nieuwe geluidskaart kopen. En dan moet 't wel een goeie worden, weer eentje van zo'n 300 piek,- (ik wil wel quality). Maar ja, de game-performance is dan ook wat beter dan met zo'n oude ISA-kaart. Maar zoveel spelletjes speel ik ook weer niet. Maar soms toch weer wel, en als ik een >1.2GHz koop dan speel je zeker wel 's een spelletje, gewoon om ff te likkebaarden.
'k Weet 't echt niet meer! Ff m'n bankrekening checken i.i.g...
Ik zit nu echt midden in de twijfels: die Sis735 is nu zo goedkoop (189), je kan 'm bijna niet laten liggen. Maar ik moet een moederbord hebben met een ISA-slotje, voor m'n TerraTec Maestro, anders moet ik weer een nieuwe geluidskaart kopen. En dan moet 't wel een goeie worden, weer eentje van zo'n 300 piek,- (ik wil wel quality). Maar ja, de game-performance is dan ook wat beter dan met zo'n oude ISA-kaart. Maar zoveel spelletjes speel ik ook weer niet. Maar soms toch weer wel, en als ik een >1.2GHz koop dan speel je zeker wel 's een spelletje, gewoon om ff te likkebaarden.
'k Weet 't echt niet meer! Ff m'n bankrekening checken i.i.g...
Wie heeft dat ECS k7s5a mobo nou allemaal ?, en met welke geheugen snelheden, want 166/166 kan ook, of heeft wel al iemand 133/166, ik vroeg me af of dit mobo dat wel stabiel aankan ?.., als je ddr hebt wat op 166(333) kan , volgens mij haal je dan wel een aardig zieke geheugen performance 
Voorlopig zit er een Klote 512 mb dimm in die maar tot 140 cas 2 kan, hmm nouja, mobo heeft alleen maar 138/150/166, en ik vroeg me af of een vette ddr reep die 166 op cas 2,5 aankan er wel is ?.. , want dan is het zeker de moeite waard
Voorlopig zit er een Klote 512 mb dimm in die maar tot 140 cas 2 kan, hmm nouja, mobo heeft alleen maar 138/150/166, en ik vroeg me af of een vette ddr reep die 166 op cas 2,5 aankan er wel is ?.. , want dan is het zeker de moeite waard
Ik wist niet dat die chipset ook een asynchrone geheugenbus ondersteunde. Iemand van gistron.com mailde trouwens net dat de meeste DDRs van hun CAS 2 waren. Maar jij noemt 2,5 en dat heb ik ergens anders ook gelezen. Heeft die gast het fout of is dat inderdaad CAS 2?
Verwijderd
Wat een tsjil bordje voor die prijs... Kwijl
Daar zit ik dan met met KT133 (MSI) en met Duron 800@1050... Niet dat m'n bankrekening het niet toelaat maar ik vind het een beetje zonde om nu alweer up te graden terwijl ik nog een goed systeem heb. je kan wel bezig blijven...
Daar zit ik dan met met KT133 (MSI) en met Duron 800@1050... Niet dat m'n bankrekening het niet toelaat maar ik vind het een beetje zonde om nu alweer up te graden terwijl ik nog een goed systeem heb. je kan wel bezig blijven...
Verwijderd
Ik heb het bordje ook gekocht maar ik moet nog op een onderdeel wachten voordat ik kan gaan bouwen...(de kast)
Want die ben ik eerst een beetje aan het modden en ze hadden de kolomboor nodig vandaag (morgenvroeg ben ik de eerste
<--b.t.w. vakantie werk is toch wel tof!!)
geld en case mod
I keep you posted.
Want die ben ik eerst een beetje aan het modden en ze hadden de kolomboor nodig vandaag (morgenvroeg ben ik de eerste
geld en case mod
I keep you posted.
Il las op het OC-forum dat er problemen zijn met dit mobo en bepaalde merken geheugen, hitachi 256 MB ddr dacht ik. iemand ervaring?
hoe zit het met overclocken ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Niet bijster goed, je hebt maar enkele fsb-opties en geen multiplier opties.Op maandag 27 augustus 2001 20:16 schreef funkflex het volgende:
hoe zit het met overclocken ?
jij ook alOp maandag 27 augustus 2001 17:06 schreef TerraGuy het volgende:
[..]
[off-topic]
[/off-topic]
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
ik ga mijn a7m266 weg doen en zoek een leuk alternatief deze valt dus weg ?Op maandag 27 augustus 2001 20:17 schreef Artcore_Trooper het volgende:
[..]
Niet bijster goed, je hebt maar enkele fsb-opties en geen multiplier opties.
wordt dit bordje misschien de nieuwe hype??
of zijn er nog meer van dat soort bordjes voor socket A die heel erg interresant zijn?
Die DDR en 266 Bus staan nog wel een beetje in de kinderschoenen dacht ik zo ...
of zijn er nog meer van dat soort bordjes voor socket A die heel erg interresant zijn?
Die DDR en 266 Bus staan nog wel een beetje in de kinderschoenen dacht ik zo ...
McFraGG de gekste !!
ik dnek dat Abit en Asus de schoentjes wel laten grooien Epox blijft echter een stukkie achter dacht ik zo , maar toch wil ik een Epox kopen , leuke vervanger voor mijn A7M266 , of Mischien een A7V266Op maandag 27 augustus 2001 20:20 schreef RaR het volgende:
wordt dit bordje misschien de nieuwe hype??
Ik heb hier een AbitKt7 met Duron800@1000 en nog een servertje met een dfi mobo en celeron 333.
Aangezien ik binnenkort op me eigen ga is die servert niet meer nodig en wilde ik er een gamestation van maken door deze Duron daarin overteplaatsen met Abit mobo.
Hierna komt er ook een Athlon 1400 of hoger met nog een bordje waarvan ik nog niet echt weet welk..
Ik geef toe .. ik ben een altijd een beetje bang voor de toekomst..niet w8en ofzo, maar ik wil wel elk kleine detail en elke review gelezen hebben voordat ik een mobo oid koop
Aangezien ik binnenkort op me eigen ga is die servert niet meer nodig en wilde ik er een gamestation van maken door deze Duron daarin overteplaatsen met Abit mobo.
Hierna komt er ook een Athlon 1400 of hoger met nog een bordje waarvan ik nog niet echt weet welk..
Ik geef toe .. ik ben een altijd een beetje bang voor de toekomst..niet w8en ofzo, maar ik wil wel elk kleine detail en elke review gelezen hebben voordat ik een mobo oid koop
McFraGG de gekste !!
weet niet of het al gezegt is, maar als je nog ff wacht, krijg je er ook een gratis NIC onboard 
de versies die nu te koop zijn zijn ZONDER NIC, maar binnenkort krijg je er wel een gratis NIC bij, onboard
de versies die nu te koop zijn zijn ZONDER NIC, maar binnenkort krijg je er wel een gratis NIC bij, onboard
Voor nix gaat alleen de zon opOp maandag 27 augustus 2001 20:28 schreef Cutebritney het volgende:
weet niet of het al gezegt is, maar als je nog ff wacht, krijg je er ook een gratis NIC onboard
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
Wegens een defect mainboard had de leverancier bij mij een Amptron P6BAP-A+ mainboard geplaatst en dat bleek een waardeloos prul. Iedere schone Windows installatie was in drie weken volkomen verwoest, het ding was sloom, had last van crashes en de grafische support was ver onder de maat.
Wat dit met ECS te maken heeft? De AMR P6BAP-A+ is gewoon een ECS P6BAP-A+ met Amptron handleiding.
ECS? Voor mij noooooooooooit meer.:(
Wat dit met ECS te maken heeft? De AMR P6BAP-A+ is gewoon een ECS P6BAP-A+ met Amptron handleiding.
In die review hebben ze het wel over een NIC.
iddOp maandag 27 augustus 2001 21:19 schreef OlafvdSpek het volgende:
In die review hebben ze het wel over een NIC.
[off topic]
[/off topic]
En zelfs dat is niet waar, maar das weer iets voor wetenschap en levensbeschouwingVoor nix gaat alleen de zon op
[/off topic]
De MSI versie die eraan komt M735 is een tijdje geleden al bij reviewers verschenen in een retail doos en heeft betere clockopties (MP en VCore) maar helaas ook geen per mhz overclock optie.
Verwijderd
Deze zijn al uit onder de naam K7S5A2 ... als ik het goed heb.Op maandag 27 augustus 2001 20:28 schreef Cutebritney het volgende:
Euh, excuse me eventjes, maar wat is een NIC, en is 't waard om daar op te wachten?
NIC = NetwerkkaartOp dinsdag 28 augustus 2001 21:13 schreef TerraGuy het volgende:
Euh, excuse me eventjes, maar wat is een NIC, en is 't waard om daar op te wachten?
Deze is dus onboard, wat betekent dat je geen los pci kaartje erin hoeft te doen.
ps, mijn K7S5A wordt morgen bezorgd
Network Interface (Card). Netwerkkaart dus. Als je toch een netwerkaansluiting wilt lijkt het me wel de moeite erop te wachten.
Oh, nee, 'k heb al wel een netwerkkaartje, da's dus gewoon overbodig. Maar 't zit er wel gratis en voor nop extra erbij op?
yup, volgens RoAs-Computers. wel in ieder gevalOp dinsdag 28 augustus 2001 21:18 schreef TerraGuy het volgende:
Oh, nee, 'k heb al wel een netwerkkaartje, da's dus gewoon overbodig. Maar 't zit er wel gratis en voor nop extra erbij op?
Volgens Gistron ook, en daar heb ik em besteldOp dinsdag 28 augustus 2001 21:23 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
yup, volgens RoAs-Computers. wel in ieder geval
Verwijderd
amptron is een merk wat door funprice geleverd is en kan misschien wel van de ecs fabriek komen maar hoort toch echt bij amptron en service van amptron....niet de service/kwaliteit van ecs...Op maandag 27 augustus 2001 20:48 schreef 480 het volgende:
Wegens een defect mainboard had de leverancier bij mij een Amptron P6BAP-A+ mainboard geplaatst en dat bleek een waardeloos prul. Iedere schone Windows installatie was in drie weken volkomen verwoest, het ding was sloom, had last van crashes en de grafische support was ver onder de maat.
ecs is de grootste leverancier aan oem fabrikanten...enb wordt in heel veel merk pc's aangetroffen dus....
denk dat je hem beter om had kunnen ruilen voor een andere of een ander merk tijdens je garantie periode..
Daar heb je Fuzzylogic voorOp dinsdag 28 augustus 2001 01:03 schreef Bene het volgende:
De MSI versie die eraan komt M735 is een tijdje geleden al bij reviewers verschenen in een retail doos en heeft betere clockopties (MP en VCore) maar helaas ook geen per mhz overclock optie.
Ik heb nu een K7T PRO, geen overclock opties, maar volgende mainboardje wordt weer een MSI.