Even een klein schopje. Ik heb de QuietOn 4 toegestuurd gekregen om te testen en reviewen. Deze review ben ik nu aan het schrijven en hoop ik zondag te kunnen publiceren.xileS schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:37:
QuietOn 4 bestaat blijkbaar ook al een tijdje. Wellicht interessant voor iemand die helemaal geen maskeer geluiden, app en BT wilt.
Kan er alleen 123 weinig reviews over vinden.
In het kort alvast: het is een prima hoofdtelefoon, dempt geluiden wel aardig met de ANC. Er is geen bluetooth verbinding, het is echt simpelweg, uit de case halen en na ong. 15 sec start de ANC.
Langer verhaal met mijn ervaring:
Voor mij was het echter niet Hosanna. Toen mijn partner een lang weekend weg was, sliep het echt top. Buiten mijn tinnitus hoorde ik eigenlijk niks meer van buitenaf. Heel af en toe in de verte, als onze poezels het huis aan het verbouwen waren in de nachtelijke uren, kon ik vaag wat horen, maar het was niet storend meer en erg goed gedempt.
Maar dan... de nachtelijke zangkunsten van mijn partner, werden wel wat gedempt, maar niet dusdanig dat ik er niet meer op focuste. Dus dit heeft me tijdens de testperiode een paar slapeloze nachten opgeleverd.
In resumé, het is in de juiste situatie een hele goede hoofdtelefoon. Of ik het z'n geld waard vind... woah, een wat zachter prijsje zou niet vervelend zijn, máár, het is wel designed in Finland, en als ik me niet vergis volledig geproduceerd in de EU. Dit zou ergens het hogere prijskaartje kunnen verklaren.
Maar voor mijn situatie is dit dus niet de juiste hoofdtelefoon, dus ik ben gewoon nog aan de A20's, zonder ANC. Wil je noise masking én ANC, kun je de Soundcore Sleep A30's overwegen, die op het moment voor 169 redelijk goed geprijsd zijn. Ik verwacht echter dat die accu het niet de volle twee jaar een volledige nachtrust uitzingt.
Met de QuietOn 4's heb ik het eind van de batterijduur niet gehaald, zelfs niet na een ultra-luie zondag, waarin ik een uurtje of 12 in mijn bed heb liggen meuren.
Hopelijk zondag (en anders maandag) dus de complete review, voor de geïnteresseerden!
Mijn reviews al gezien?