Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Het slaaphoofdtelefoon ervaringen & discussietopic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pERy2I6kVBBncOWH1Prqhkj1P6M=/fit-in/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003984570.jpeg
Voorheen het [Bose Sleepbuds I & II] Ervaringen & discussie-topic, sinds tegenwoordig omgedoopt tot het slaaphoofdtelefoon ervaringen & discussietopic.

Inhoudsopgave

Wat is een slaaphoofdtelefoon?

Slaaphoofdtelefoons zoals de Bose Sleepbuds zijn relatief platte bluetooth oordoppen welke geschikt zijn om mee te slapen. Meestal zijn ze bedoeld om een achtergrondgeluid of ruis te genereren, waarmee omgevingsgeluiden worden verdoezeld.

Van de Bose website:
Dagelijkse stress. Snurken. Luidruchtige buren. Het dagelijkse nieuws. Er is genoeg waarvan je wakker kunt liggen. [...] De Sleepbuds™ zijn klein en comfortabel en zorgen samen met de Bose Sleep-app voor ontspannende geluiden die je helpen in slaap te vallen. Dankzij de geluidsmaskerende technologie van Bose slaap je de hele nacht door.

Er is een eerste en een tweede generatie Sleepbuds. De eerste generatie is rond oktober 2019 door Bose van de markt gehaald wegens accuproblemen. September 2020 heeft Bose een nieuwe generatie Sleepbuds aangekondigd. Deze zijn echter inmiddels ook alweer van de markt verdwenen.

Wat heb ik eraan?

Inhoud van dit hoofdstuk behoeft een update, en volgt op een later moment.

Reviews

Tekst reviews

Video reviews

Overzicht met (ons) bekende slaaphoofdtelefoons

De markt voor slaaphoofdtelefoons is nogal niche. Daardoor zijn er weinig spelers op de markt. Onderstaande lijst is dan ook ongetwijfeld niet volledig, en elke hoofdtelefoon zal zo zijn voor- en nadelen kennen. Voer altijd gedegen vooronderzoek uit, voordat je een uiteindelijke beslissing maakt.Mocht je nog meer (waardige) alternatieven weten? Laat het hieronder weten!

Foutje gespot of aanvullingen op de topicstart? Stuur me een PB'tje zodat we het topic schoon houden

[ Voor 29% gewijzigd door PeacekeeperNL op 02-01-2025 06:52 . Reden: Update voor de startpost ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
*Gereserveerde reply voor eventuele toekomstige aanvullingen*

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Inmiddels heb ik mijn Sleepbuds II na nog geen jaar gebruik retour moeten sturen. In Phone-free mode gingen de Sleepbuds op het laatste moment nog geen 7 uur mee, en werd ik telkens (kort) voor mijn wekker wakker.

Daarnaast ging de charging case niet zo lang meer mee als in het begin. Gelukkig ging de verkopende partij (Coolblue) hier goed mee om en heeft me een tegoedbon gegeven ter waarde van het aankoopbedrag. Hiermee heb ik vervolgens nieuwe besteld.

Ik verwacht geen verandering hierin en denk dat ik met een jaar hetzelfde euvel heb, echter is het vervelende dat ik eigenlijk niet zonder kan. Scheelt dat ik zelf een nieuw product heb kunnen aanschaffen en dat ik niet een nieuw product kreeg toegestuurd met de resterende garantietermijn.

Al met al ben ik nog altijd tevreden met de Sleepbuds, alleen dus wel jammer dat voor het geld het product niet zo lang meegaat als gehoopt/verwacht.

Bovenstaande uiteraard ook verwerkt in een update van mijn review.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUhyenuHARGWN4Dj9qVd--rJoEY=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/535868/1NeERmC7fJR9CRumMJYKnYqGTeNUjNWY6wkHvq31Xs7VDGyxmB.jpeg

Foto van de Sleepbuds na een jaar trouwe dienst.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gek dat er hier nog geen post zijn. De sleepbuds zijn bij BOSE nu voor 219,95 te koop en 90 dagen te proberen.

Ik had de review van @PeacekeeperNL doorgenomen en ik zie dat hij het inmiddels terug gestuurd heeft naar Coolblue? Had je het ook niet bij BOSE aangeschaft? Ik vraag mij voornamelijk ook af hoe goed de 2 jaar garantie is, mocht de accu niet meer goed genoeg zijn. Alleen het vervelende is dan natuurlijk als er garantie wordt verleend, deze garantie niet verlengd wordt. Heb je na 2 jaar alsnog niet bruikbare oordoppen :').

Of zijn er ook mensen met betere ervaring met de accu? Ik kwam deze oordoppen tegen en leken mij misschien interessant voor mijn vrouw. Ze slaapt nu al met oordoppen, maar ze heeft vaak alsnog last van mijn gesnurk zo nu en dan.

Echter slaapt ze het liefst in complete stilte en niet met rustgevende geluidjes en dergelijke. Is dit product dan wel geschikt voor haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:26:
Gek dat er hier nog geen post zijn. De sleepbuds zijn bij BOSE nu voor 219,95 te koop en 90 dagen te proberen.

Ik had de review van @PeacekeeperNL doorgenomen en ik zie dat hij het inmiddels terug gestuurd heeft naar Coolblue? Had je het ook niet bij BOSE aangeschaft? Ik vraag mij voornamelijk ook af hoe goed de 2 jaar garantie is, mocht de accu niet meer goed genoeg zijn. Alleen het vervelende is dan natuurlijk als er garantie wordt verleend, deze garantie niet verlengd wordt. Heb je na 2 jaar alsnog niet bruikbare oordoppen :').
Helaas niet zo actief inderdaad, dit topic.

Ik had initieel via Bose besteld, en na afloop van de proefperiode teruggestuurd omdat ik de prijs toch wel stevig vond. Daarnaast kon ik via Coolblue de Sleepbuds toen een stuk goedkoper krijgen dan via Bose zelf.

Bij Coolblue heb ik inderdaad nu de Sleepbuds geretourneerd. Via Bose kon ik nog wel de Sleepbuds laten vervangen, maar inderdaad zoals je zegt verwacht ik niet dat ze de garantie dan verlengen. Bij Coolblue hebben ze beide keren de koop ontbonden en mijn aankoopbedrag teruggestort. Duurde wel eventjes, maar vind ik top service. Ook doordat ik dus met de tweede keer bestellen weer nieuwe 2 jaar garantie had.

Zelf ga ik nu naar Kokoon Nightbuds overstappen, ben erg benieuwd hoe die gaan bevallen, en of die batterij het uithoudt. Wellicht op termijn via een modje regelen dat dit topic wellicht wat breder wordt getrokken. Misschien dat er dan ook meer respons in komt.

edit:

Qua levensduur van de interne accu's kan wellicht @Commendatore (sorry voor de ietwat at random tag) wat over zijn ervaringen zeggen. Zie ook dit draadje onder de review.
Of zijn er ook mensen met betere ervaring met de accu? Ik kwam deze oordoppen tegen en leken mij misschien interessant voor mijn vrouw. Ze slaapt nu al met oordoppen, maar ze heeft vaak alsnog last van mijn gesnurk zo nu en dan.

Echter slaapt ze het liefst in complete stilte en niet met rustgevende geluidjes en dergelijke. Is dit product dan wel geschikt voor haar?
Dit stuk vergeten op te reageren trouwens. Persoonlijk kan ik inmiddels niet meer zonder het constante ruisgeluid welke ik had ingesteld. Het werkt echt perfect voor het buitensluiten van andere geluiden, zoals de nachtelijke zangkunsten van mijn partner.

Het beste is denk ik om het gewoon te proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door PeacekeeperNL op 25-10-2022 12:25 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Helaas niet zo actief inderdaad, dit topic.

Ik had initieel via Bose besteld, en na afloop van de proefperiode teruggestuurd omdat ik de prijs toch wel stevig vond. Daarnaast kon ik via Coolblue de Sleepbuds toen een stuk goedkoper krijgen dan via Bose zelf.

Bij Coolblue heb ik inderdaad nu de Sleepbuds geretourneerd. Via Bose kon ik nog wel de Sleepbuds laten vervangen, maar inderdaad zoals je zegt verwacht ik niet dat ze de garantie dan verlengen. Bij Coolblue hebben ze beide keren de koop ontbonden en mijn aankoopbedrag teruggestort. Duurde wel eventjes, maar vind ik top service. Ook doordat ik dus met de tweede keer bestellen weer nieuwe 2 jaar garantie had.

Zelf ga ik nu naar Kokoon Nightbuds overstappen, ben erg benieuwd hoe die gaan bevallen, en of die batterij het uithoudt. Wellicht op termijn via een modje regelen dat dit topic wellicht wat breder wordt getrokken. Misschien dat er dan ook meer respons in komt.

edit:

Qua levensduur van de interne accu's kan wellicht @Commendatore (sorry voor de ietwat at random tag) wat over zijn ervaringen zeggen. Zie ook dit draadje onder de review.

[...]

Dit stuk vergeten op te reageren trouwens. Persoonlijk kan ik inmiddels niet meer zonder het constante ruisgeluid welke ik had ingesteld. Het werkt echt perfect voor het buitensluiten van andere geluiden, zoals de nachtelijke zangkunsten van mijn partner.

90 dagen proberen trekt mij inderdaad wel over de streep en als mijn vrouw daarvan beter gaat slapen is het bedrag het ruim waard. Happy wife happy life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
N.a.v. de tag: qua accuduur begin ik nu duidelijk te merken dat de rechterdop wat minder wordt, want ook in phone free mode valt deze duidelijk eerder uit dan de andere. Daarnaast heb ik aan die kant wat problemen gehad met het volume, vermoedelijk door vervuiling van de speaker, maar dat heb ik met wat Blu Tack (grotendeels) kunnen oplossen. Ik kan alleen niet uitsluiten dat daar ergens een verband is.

Twee jaar in gebruik trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Commendatore op 25-10-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Commendatore schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:44:
N.a.v. de tag: qua accuduur begin ik nu duidelijk te merken dat de rechterdop wat minder wordt, want ook in phone free mode valt deze duidelijk eerder uit dan de andere. Daarnaast heb ik aan die kant wat problemen gehad met het volume, vermoedelijk door vervuiling van de speaker, maar dat heb ik met wat Blu Tack (grotendeels) kunnen oplossen. Ik kan alleen niet uitsluiten dat daar ergens een verband is.

Dank voor je reactie ;)

Gebruik je de Sleepbuds ook iedere dag? Of dat niet? Mocht je nog net binnen de 2 jaar zitten, kan je eventueel overwegen een garantie aanvraag te doen, zodat je weer goed werkende Sleepbuds hebt en dan hopelijk voor wederom twee jaar.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Ja, iedere dag, of eigenlijk iedere nacht. ;)

Ze zitten volgens mij net buiten die termijn en een vervangende set heb ik ook al klaarliggen, alleen is het nog niet zo erg dat ik ze meteen wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Toch wel een dingetje. Oordoppen voor het slapen die na een paar jaar niet eens meer 8 uur meegaan op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53
Mijn vrouw heeft de Sleepbuds 2 een tijd terug van mij gekregen. Maar denk dat ze meer normale oordoppen draagt.
Ja, tegen mijn gesnurk, maar daar hielp het niet echt tegen.
Nu is het wel zo dat ik ook ondertussen aardig ben afgevallen en een MRA beugel heb laten aanmeten. Maar die laatste slaap ik weer niet lekker door, maar hoor mijn vrouw alleen klagen als ik verkouden ben.

Weet eigenlijk niet hoe die dingen bevallen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb toch even gekeken naar de alternatieven en als ik het zo zie is de QuietOn 3 wellicht wel interessant voor mijn partner. Gewoon alleen noise cancelling, dus (complete) stilte. Geen geluidjes enzo, ze zegt daar niet tegen te kunnen. Met dit in gedacht lijkt de BOSE niet de juiste keuze.

Zo te zien is de accu van de QuietOn 3 ook beter. Deze is binnen 30 Dagen te retourneren en wordt verzonden vanuit EU zo ver ik het kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 22:09
Commendatore schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:44:

Welke doppen gebruik je nu inmiddels?
Ik ben nog zoekende. Ik slaap nu met een reguliere koptelefoon en white noise maar dan kan ik niet op m’n zij slapen wat weer vervelend voor m’n partner is omdat ik dan zelf snurk.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Nog steeds dezelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Ora et Labora schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:58:
[...]

Welke doppen gebruik je nu inmiddels?
Ik ben nog zoekende. Ik slaap nu met een reguliere koptelefoon en white noise maar dan kan ik niet op m’n zij slapen wat weer vervelend voor m’n partner is omdat ik dan zelf snurk.
Zelf ben ik weer teruggekomen bij de Sleepbuds II, na een korte uitstap naar Kokoon. Dit viel toch wel tegen en schrijf ik tzt zodra ik weer eens tijd heb nog een uitgebreide review over.

De voornaamste tegenvallers voor mij waren:
- Kokoon heeft altijd bluetooth verbinding met je telefoon nodig, en je telefoon een actieve internetverbinding voor het afspelen van whitenoise. Je kan eventueel ook een lokaal audiobestand afspelen (ze fungeren gewoon als bluetooth oordopjes)
- De whitenoise van Kokoon hoor je na een x-aantal (even uit het hoofd, 22 of 27 minuten) een korte onderbreking, alsof het audiofragment is afgelopen en hij terug gaat naar het begin. Hierin heb ik als feedback richting Kokoon gegeven een crossfade in te stellen zodat deze overgang niet meer hoorbaar is. Ik lig namelijk niet zo snel al te slapen, en merkte dat ik ging liggen wachten op die onderbreking en dat dit de nodige stress veroorzaakte.
- De oordoppen sluiten niet zo prettig af zoals die van Bose dat doen. Hierdoor moest ik het volume harder zetten om omgevingsgeluiden niet meer te horen/te overstemmen.
- Ik miste de charging case van Bose wel. De meegeleverde hardcase is prettig, echter met de Bose weet ik dat de oortjes volledig zijn opgeladen zodra ik ze eruit haal (en dat ik de case evt weer aan de lader moet hangen).

Het is niet alleen bar en boos met Kokoon natuurlijk:
- Pasvorm is voor mij goed, dunner dan de Sleepbuds II. Voel ze ook niet zitten (vergelijkbaar met de Sleepbuds)
- Je kunt er ook andere geluiden mee afspelen, eigen muziek, podcasts, audioboeken etc.
- Eenvoudig in gebruik
- Volumetoetsen 'achter op je hoofd', dus makkelijk het volume verhogen of verlagen

Mijn reviews al gezien?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Interessant, ik ga even wat reviews lezen! Wil ze vooral gebruiken tegen tinnitus snachts. Zie wel dat ze vrijwel niet meer verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:20:
Interessant, ik ga even wat reviews lezen! Wil ze vooral gebruiken tegen tinnitus snachts. Zie wel dat ze vrijwel niet meer verkrijgbaar zijn?
Welke bedoel je dan? De Bose Sleepbuds II? Ik zie het inderdaad, ook echt net twee dagen uit de pricewatch... maar ze zouden nog niet uit het assortiment moeten gaan volgens Bose (info van eind november rechtstreeks vanuit Bose).

Mijn reviews al gezien?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 22:09
PeacekeeperNL schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:56:
[...]

Zelf ben ik weer teruggekomen bij de Sleepbuds II, na een korte uitstap naar Kokoon. Dit viel toch wel tegen en schrijf ik tzt zodra ik weer eens tijd heb nog een uitgebreide review over.

De voornaamste tegenvallers voor mij waren:
- Kokoon heeft altijd bluetooth verbinding met je telefoon nodig, en je telefoon een actieve internetverbinding voor het afspelen van whitenoise. Je kan eventueel ook een lokaal audiobestand afspelen (ze fungeren gewoon als bluetooth oordopjes)
- De whitenoise van Kokoon hoor je na een x-aantal (even uit het hoofd, 22 of 27 minuten) een korte onderbreking, alsof het audiofragment is afgelopen en hij terug gaat naar het begin. Hierin heb ik als feedback richting Kokoon gegeven een crossfade in te stellen zodat deze overgang niet meer hoorbaar is. Ik lig namelijk niet zo snel al te slapen, en merkte dat ik ging liggen wachten op die onderbreking en dat dit de nodige stress veroorzaakte.
- De oordoppen sluiten niet zo prettig af zoals die van Bose dat doen. Hierdoor moest ik het volume harder zetten om omgevingsgeluiden niet meer te horen/te overstemmen.
- Ik miste de charging case van Bose wel. De meegeleverde hardcase is prettig, echter met de Bose weet ik dat de oortjes volledig zijn opgeladen zodra ik ze eruit haal (en dat ik de case evt weer aan de lader moet hangen).

Het is niet alleen bar en boos met Kokoon natuurlijk:
- Pasvorm is voor mij goed, dunner dan de Sleepbuds II. Voel ze ook niet zitten (vergelijkbaar met de Sleepbuds)
- Je kunt er ook andere geluiden mee afspelen, eigen muziek, podcasts, audioboeken etc.
- Eenvoudig in gebruik
- Volumetoetsen 'achter op je hoofd', dus makkelijk het volume verhogen of verlagen
Hartelijk dank.
Maar hoe zit het nu met de batterijduur van Bose? Hij moet wel minimaal 8 uur meegaan natuurlijk en ik las dat je daar nogal ontevreden over was? Gaat dat met Kokoon wel goed?
Kokoon klinkt misschien wel interessant voor mij. Ik gebruik nu een gewone koptelefoon met een app die white (brown) noise genereerd, dat geluid vind ik uitstekend. Het voordeel vind ik ook dat ik de babyfoon er nog doorheen kan horen en niet m'n partner er elke keer uit moet omdat ik met Bose niets zou horen omdat het geen andere geluiden dan die uit de app kan afspelen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Ora et Labora schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:49:
[...]

Hartelijk dank.
Maar hoe zit het nu met de batterijduur van Bose? Hij moet wel minimaal 8 uur meegaan natuurlijk en ik las dat je daar nogal ontevreden over was? Gaat dat met Kokoon wel goed?
Kokoon klinkt misschien wel interessant voor mij. Ik gebruik nu een gewone koptelefoon met een app die white (brown) noise genereerd, dat geluid vind ik uitstekend. Het voordeel vind ik ook dat ik de babyfoon er nog doorheen kan horen en niet m'n partner er elke keer uit moet omdat ik met Bose niets zou horen omdat het geen andere geluiden dan die uit de app kan afspelen.
In theorie kan de Kokoon minimaal 10 uur mee op de lading, waardoor je hem dus wel in principe iedere dag aan de lader moet hangen. Of ik die 10 uur zou halen durf ik niet te zeggen. Door rugklachten slaap ik niet langer dan een uur of 6 op een nacht.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:20:
Ben ondertussen bezig om de review van de Kokoon Nightbuds te schrijven en zie trouwens net dat de refurbished versie wel weer op voorraad is, mocht je nog geïnteresseerd zijn. Proefperiode van 90 dagen blijft staan en zover ik weet zijn de refurbished producten van Bose wel van goede kwaliteit. Is dus eventueel het overwegen waard ;) Do as you please!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 12:34

two

Hoi allen. Hebben jullie deze toevallig nog ergens te koop zien aangeboden? Ik probeer ze te vinden, maar lukt nergens helaas. Ook helaas uitverkocht op de bose site.

Ik zou erg graag dit willen proberen, maar ik heb echt geen enkel alternatief gezien wat in de buurt komt.

Hebben jullie misschien tips hier? Het belangrijkste voor mij zijn de 4 volgende eigenschappen

-noise cancellation
-wekker
-in je oor (dat je echt op je zij kan liggen)
-geluiden

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
two schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:07:
Hoi allen. Hebben jullie deze toevallig nog ergens te koop zien aangeboden? Ik probeer ze te vinden, maar lukt nergens helaas. Ook helaas uitverkocht op de bose site.

Ik zou erg graag dit willen proberen, maar ik heb echt geen enkel alternatief gezien wat in de buurt komt.

Hebben jullie misschien tips hier? Het belangrijkste voor mij zijn de 4 volgende eigenschappen

-noise cancellation
-wekker
-in je oor (dat je echt op je zij kan liggen)
-geluiden
Hi Two,

Op de site van Bose zijn ze inderdaad alweer even uitverkocht, ook de refurbished producten. Eventueel kan je proberen de Bose klantenservice een bericht te sturen, aangezien de laatste info die ik had (maand of 2 oud nu) aangeeft dat de Sleepbuds II er nog niet uit gaan, en er ook nog geen opvolger aankomt.

Je zou eventueel dus de Kokoon Nightbuds kunnen overwegen, al was ik daar zelf minder fan van doordat ik de Sleepbuds gewens ben. Voordeel is dat je alle soorten geluiden kunt afspelen die je maar kunt streamen of op je telefoon kunt afspelen. Ze werken als een stel Bluetooth oordoppen. Wekken gaat dan wel via je telefoon als ik het mij goed herinner. De Nightbuds moeten echter wel de gehele nacht via Bluetooth verbonden blijven, aangezien ze de afspelende geluiden niet op intern geheugen opslaan.

Nog een andere optie is de Amazfit ZenBuds. Ik weet echter niet of en hoe de wekfunctie daarvan werkt, aangezien ik nog geen ervaring met dat product heb.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
@two alsof we het over de duivel hebben:
nieuws: TP Vision kondigt Philips Fidelio L4- en T2-anc-koptelefoons aan

TP Vision heeft in samenwerking met Kokoon een Philips branded hoofdtelefoon uitgebracht. Ik vermoed ergens dat het gewoon een rebranded Kokoon is, maar ik ga kijken of ik er een kan bemachtigen om te testen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 12:34

two

PeacekeeperNL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:37:
[...]

Hi Two,

Op de site van Bose zijn ze inderdaad alweer even uitverkocht, ook de refurbished producten. Eventueel kan je proberen de Bose klantenservice een bericht te sturen, aangezien de laatste info die ik had (maand of 2 oud nu) aangeeft dat de Sleepbuds II er nog niet uit gaan, en er ook nog geen opvolger aankomt.

Je zou eventueel dus de Kokoon Nightbuds kunnen overwegen, al was ik daar zelf minder fan van doordat ik de Sleepbuds gewens ben. Voordeel is dat je alle soorten geluiden kunt afspelen die je maar kunt streamen of op je telefoon kunt afspelen. Ze werken als een stel Bluetooth oordoppen. Wekken gaat dan wel via je telefoon als ik het mij goed herinner. De Nightbuds moeten echter wel de gehele nacht via Bluetooth verbonden blijven, aangezien ze de afspelende geluiden niet op intern geheugen opslaan.

Nog een andere optie is de Amazfit ZenBuds. Ik weet echter niet of en hoe de wekfunctie daarvan werkt, aangezien ik nog geen ervaring met dat product heb.
Hey @PeacekeeperNL !

Toevallig heeft een tweaker mij bericht. Voor 200 euro kan ik een nieuw paar met fabrieksgarantie overnemen. Erg fijn.

Super bedankt. Hopelijk zijn over 2 jaar als de batterijen op zijn er nieuwe modellen op de markt

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://nl.pepper.com/aan...leep-a10-oordopjes-268023

Deze wellicht ook nog interessant? Ik heb er verder (nog) niks over gelezen. Uiteindelijk heb ik geen 1 variant van deze dopjes meer besteld, mijn gesnurk is zo goed als gestopt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:51:
https://nl.pepper.com/aan...leep-a10-oordopjes-268023

Deze wellicht ook nog interessant? Ik heb er verder (nog) niks over gelezen. Uiteindelijk heb ik geen 1 variant van deze dopjes meer besteld, mijn gesnurk is zo goed als gestopt :).
De Anker Soundcore Sleep A10 kende ik nog niet. Interessant en dank voor het delen! Ik ga ondertussen eens op onderzoek uit!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Enkele voormalige medewerkers van Bose hebben de rechten overgenomen en gaan op eigen houtje verder met de Sleepbuds:

https://www.theverge.com/...epbuds-bose-sleep-earbuds

https://www.kickstarter.c...reaming-sensing-sleepbuds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Commendatore schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:10:
Enkele voormalige medewerkers van Bose hebben de rechten overgenomen en gaan op eigen houtje verder met de Sleepbuds:

https://www.theverge.com/...epbuds-bose-sleep-earbuds

https://www.kickstarter.c...reaming-sensing-sleepbuds
Oh dit is wel tof, dank voor het delen! Heb de opvolgers voor mijn Sleepbuds II gevonden, thanks! *O*

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Is het al bekend wanneer de OZLO sleepbuds verkrijgbaar zijn in Nederland?

Ik kon gelukkig mijn 'oude' sleepbuds II nog laten vervangen bij Bose voor een 'nieuw' paar voor € 200.
Moest wel eerst de oude buds retourneren en zit nu waarschijnlijk iets meer dan een week zonder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
AnjaT850 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:41:
Is het al bekend wanneer de OZLO sleepbuds verkrijgbaar zijn in Nederland?

Ik kon gelukkig mijn 'oude' sleepbuds II nog laten vervangen bij Bose voor een 'nieuw' paar voor € 200.
Moest wel eerst de oude buds retourneren en zit nu waarschijnlijk iets meer dan een week zonder :(
Pfoe, pittig wel, maar dat ze überhaupt nog hebben. Ze zijn inmiddels uit de handel genomen. Was je al buiten de garantie dan eigenlijk? Want van wat ik begreep, betalen ze (binnen de garantie) het aankoopbedrag terug.

Op dit moment is de verwachting vanuit Ozlo dat de early-birds (VS) eind januari hun units krijgen. De rest krijgt waarschijnlijk rond maart hun bestelling. Dit is langer dan de initiële planning. Zodra ik mijn unit heb, verwacht ik in ieder geval enkele weken later een mooie, uitgebreide review te kunnen plaatsen met mijn eerste impressie.

Je kan op dit moment nog preorderen via Indiegogo met korting. De verwachte marktprijs is 350 euro als ik Kickstarter en Indiegogo mag geloven.

Maar, je moet dus wel nog geduld hebben. En als ik de comments her en der zo lees, is het de verwachting van mensen (ook mijzelf) dat de bestellingen nog (iets) verder uitlopen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:52:
[...]

Pfoe, pittig wel, maar dat ze überhaupt nog hebben. Ze zijn inmiddels uit de handel genomen. Was je al buiten de garantie dan eigenlijk? Want van wat ik begreep, betalen ze (binnen de garantie) het aankoopbedrag terug.
Helaas net buiten de garantie.

Bedankt voor de info, ben zeer benieuwd.
Hoop dat het een goede vervanger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:11
Ik ben ook heel benieuwd naar de reviews van de OZLO. Zelf heb ik de Philips Sleep Headphones with Kokoon gekocht via Indiegogo. Die zal hopelijk deze maand komen.

Ik ben helaas 1 oortje van de sleepbuds kwijt dus gebruik nu een paar maanden de Galaxy Buds. Dat ligt niet heel fijn als zij slaper ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Ik heb de Ozlo’s nu een tijdje in gebruik en als je ze net zo gebruikt als de voorgangers, dan werken ze eigenlijk al prima, ondanks dat de software nog steeds niet helemaal af is.

Het enige dat ik momenteel nog echt mis is een maskeergeluid dat lijkt op warm static, maar dat zou eraan moeten komen. (En ‘Crimson Cloak’ werkt voorlopig ook wel.)

Ozlo communiceert daarnaast ook heel goed via: https://www.reddit.com/r/Ozlo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Commendatore schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:29:
Ik heb de Ozlo’s nu een tijdje in gebruik en als je ze net zo gebruikt als de voorgangers, dan werken ze eigenlijk al prima, ondanks dat de software nog steeds niet helemaal af is.

Het enige dat ik momenteel nog echt mis is een maskeergeluid dat lijkt op warm static, maar dat zou eraan moeten komen. (En ‘Crimson Cloak’ werkt voorlopig ook wel.)

Ozlo communiceert daarnaast ook heel goed via: https://www.reddit.com/r/Ozlo/
Helemaal mee eens, heb ze inmiddels ook een tijdje. Komen nog de nodige functies aan. Batterijduur van de case is wel minder, maar dat kan ook komen door de extra sensoren die er nu in zitten.
Warm static mis ik inderdaad ook, kan nu even zo snel niet zien welke ik gebruik. Wel mooie toevoeging dat je nu ook audio kan luisteren en sinds laatste update ook automatisch naar masking sounds kan overgaan.

Ik zal tzt review van de Ozlo Sleepbuds delen hier.

offtopic:
Kan beter een algemeen slaapoordoppen topic worden
8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Dat met die batterijduur is mij niet echt opgevallen, maar ik heb ze meestal ook aan de netspanning liggen. Ik heb ze wel een tijdje achter de hand gehad totdat één van m'n Bose-doppen echt te ver achteruit was gegaan qua accu en toen was er eigenlijk maar heel beperkt leegloop, terwijl de case van de voorgangers binnen twee weken volledig leeg is als je er niks mee doet.

En hoppa, nu ook bij LTT: YouTube: My Employees say I Need more Sleep….Lets try these

offtopic:
Voor de Ozlo's hoeft dat op zich niet, want dat is voor een groot deel een sterk verbeterde doorontwikkeling van de Bose Sleepbuds II.

[ Voor 12% gewijzigd door Commendatore op 26-10-2024 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Hier ook een kleine update. Inmiddels staan er van de Ozlo Sleepbuds twee korte reviews en sinds de jaarwisseling ook mijn uitgebreide review. Ik ben erg benieuwd óf, en zo ja, wanneer er een uitgebreidere audio-bibliotheek komt, en of de slaapanalyse ook ooit nog wordt uitgebracht (en of dat überhaupt toegevoegde waarde heeft).

De Ozlo Sleepbuds bevallen me prima, maar voor het geld wat ze kosten vind ik ze nog wel wat tegenvallen, mede door de diverse functies/toevoegingen die nog als 'belofte' staan. Laatste firmware-update is ook al weer 2 maanden geleden uitgebracht en sindsdien niks meer.

Het zal me benieuwen.

Mede ook aan de hand van een reactie van @A-Curiosity op mijn review, zal ik met een schuin oog kijken naar de Anker Sleep A20's. Eens kijken of ik die wellicht een keer wat aangenamer geprijsd op de kop kan tikken 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52

13art

Moderator Mobile
Op verzoek van TS de titel van dit topic aangepast

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

franssie

Save the albatross

Mijn vriendin heeft Anker Soundcore sleep A10 en is daar wel tevreden mee, was ooit een iBood aanbieding, als zoiets nog eens voorbij komt koop ik zelf ook een paar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:13:
Hier ook een kleine update. Inmiddels staan er van de Ozlo Sleepbuds twee korte reviews en sinds de jaarwisseling ook mijn uitgebreide review. Ik ben erg benieuwd óf, en zo ja, wanneer er een uitgebreidere audio-bibliotheek komt, en of de slaapanalyse ook ooit nog wordt uitgebracht (en of dat überhaupt toegevoegde waarde heeft).

De Ozlo Sleepbuds bevallen me prima, maar voor het geld wat ze kosten vind ik ze nog wel wat tegenvallen, mede door de diverse functies/toevoegingen die nog als 'belofte' staan. Laatste firmware-update is ook al weer 2 maanden geleden uitgebracht en sindsdien niks meer.

Het zal me benieuwen.
Op extra geluiden zit ik ook nog wel te wachten, op slaaptracking wat minder, tenzij ze dat zonder al te veel impact op de accuduur weten te implementeren. Ik gebruik nu standaard 'Crimson Cloak', maar eigenlijk is dat me net iets te 'koel' en onregelmatig. Nu was 'Warm Static' op de Bose Sleepbuds II ook niet perfect, maar toch wel wat fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Die headset was inderdaad vorige week op de fp in het nieuws. Ziet er wel weer interessant uit.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grappig, dit topic niet eerder gezien. Ik had die A30 begin juni elders genoemd ivm de ANC: gambieter in "[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)"
gambieter schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:47:
Even een zijstraatje in. On-topic vanwege ANC, maar niet voor muziek, maar voor slapen.

Sinds dat ik nieuwe buren heb met een zwembad/toekomstig vijvertje die aan het begin de pomp 's nachts aan lieten staan, en ik het idee had dat ik naast een lopende kraan moest gaan slapen, heb ik de Soundcore A20 sleepbuds gekocht. Die gebruiken passieve isolatie, heel dun voor zijslapers en met white/andere noise, etc, en dat werkt niet eens zo slecht (al wil ik liever niets in mijn oren hebben). De buren gedragen zich na wat duidelijke communicatie :p , maar het heeft mijn interesse gewekt in slaapbuds.

Soundcore is nu een kickstarter begonnen voor de opvolger, de A30: https://www.kickstarter.c...t-smart-anc-sleep-earbuds

De A20, maar dan met ANC en snurkmaskering. Hier een video review van Picky Audio, want zoals gebruikelijk heeft Soundcore het vol gestopt met opties die lang niet altijd duidelijk zijn:
[YouTube: The ULTIMATE Sleeping Earbud! soundcore Sleep A30]
De videoreview van Picky Audio kan mensen ook helpen, die heeft ze getest:

Ik heb dus zelf de A20, gebruik ze nog wel eens als de buren vergeten de pomp uit te zetten, of als ik vroeg wakker wordt en dat ding weer aan staat om nog wat extra slaap te vatten.

Maar als ik eerlijk ben, vind ik mijn Loop Quiet2 oorplugs net zo goed. En die hebben geen batterij nodig ;)

Oh, en een tip: nooit de merkloze dingen kopen. Ik heb ook de IFECCO sleepbuds gekocht, en die zijn waardeloos, geen app en geen blokkering. https://www.amazon.co.uk/dp/B0DSW2TW8M

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 22-06-2025 23:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[b]gambieter schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:43:

Maar als ik eerlijk ben, vind ik mijn Loop Quiet2 oorplugs net zo goed. En die hebben geen batterij nodig ;)
Oh echt? Mijn vrouw slaapt inmiddels in een andere kamer vanwege mijn gesnurk, terwijl het naar mijn idee echt meevalt :'). Ze is al gewend om met dempende oordoppen te slapen. Ik weet niet welke ze nu precies gebruikt, maar heeft ook weleens 1 op maat laten maken. Ook daarmee wordt ze blijkbaar nog wakker van wat (licht) gesnurk.

Ze slaapt het liefst zo stil mogelijk en wilt ook helemaal geen ontspannende geluiden enzo. Dus ik weet even niet of bv de sleepbuds wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
xileS schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:07:
[...]

Oh echt? Mijn vrouw slaapt inmiddels in een andere kamer vanwege mijn gesnurk, terwijl het naar mijn idee echt meevalt :'). Ze is al gewend om met dempende oordoppen te slapen. Ik weet niet welke ze nu precies gebruikt, maar heeft ook weleens 1 op maat laten maken. Ook daarmee wordt ze blijkbaar nog wakker van wat (licht) gesnurk.

Ze slaapt het liefst zo stil mogelijk en wilt ook helemaal geen ontspannende geluiden enzo. Dus ik weet even niet of bv de sleepbuds wel interessant zijn.
Dit (haar zijde) klinkt zo herkenbaar haha.
Mijn partner en ik slapen nu eindelijk weer samen, na bijna een half jaar apart slapen, sinds ze een snurkbeugel heeft (ook wel slaapapneu beugel). Sindsdien is het gesnurk voorbij en kunnen we gelukkig weer samen slapen.

Het gesnurk kwam zelfs door mijn Ozlo Sleepbuds heen, en leverde een hele dosis stress op, doordat ik onbewust erop lag te wachten tot ze ging snurken, en ik dan kon verkassen naar het logeerbed (tot ik dat dus gewoon standaard deed).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
[...]

Ook niet met ruis? In mijn ervaring is dat eerst even wennen, maar daarna merk je het eigenlijk niet meer. (Tenzij het plotseling stopt. Kuch, oudere Bose Sleepbuds II, kuch, kuch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:11:
[...]

Dit (haar zijde) klinkt zo herkenbaar haha.
Mijn partner en ik slapen nu eindelijk weer samen, na bijna een half jaar apart slapen, sinds ze een snurkbeugel heeft (ook wel slaapapneu beugel). Sindsdien is het gesnurk voorbij en kunnen we gelukkig weer samen slapen.

Het gesnurk kwam zelfs door mijn Ozlo Sleepbuds heen, en leverde een hele dosis stress op, doordat ik onbewust erop lag te wachten tot ze ging snurken, en ik dan kon verkassen naar het logeerbed (tot ik dat dus gewoon standaard deed).
Ze is een slechte slaper en heeft er nu een gewoonte van gemaakt om in een andere kamer te slapen. Ze stresst idd ook om genoeg slaap te halen, want uitslapen kan ze ook al niet (staat altijd vroeg op).

Er zijn wel een aantal dingen dat mij geholpen hebben om niet/minder te snurken, maar allemaal blijkbaar van tijdelijke duur ;s. Ik heb zelf het idee dat het lang niet altijd zo erg is, maar het zal vast per dag verschillen. Een snurk beugel heb ik nog niet geprobeerd. Dat is een beugel dat je op maat moet laten maken geloof ik? Als ik niet snurk is er denk ik geklaag dat ik teveel beweeg in mijn slaap :').
Commendatore schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:16:
[...]

Ook niet met ruis? In mijn ervaring is dat eerst even wennen, maar daarna merk je het eigenlijk niet meer. (Tenzij het plotseling stopt. Kuch, oudere Bose Sleepbuds II, kuch, kuch.)
Met stil bedoelt ze echt stil idd, maar ik kan ook niet zeggen dat ze het echt geprobeerd heeft.

Ook dat zou met sleepbuds denk ik mogelijk zijn, aangezien het ANC heeft met snurk detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toevallig ze vannacht weer gebruikt (*** buren). De Soundcore A20 werkten toch fijner dan de oordopjes.

Ik heb zelf de ruis heel zacht gezet (20% volume of zo), dan hoor je het niet echt maar heeft het toch nog zin mbt geluid uitsluiten (in mijn geval van de waterval).

Waar je alleen op moet letten is welk geluid geprogrammeerd staat. De default was regen, dus ik had ze een week of zo in, werd 's nachts wakker en toen was het regengeluid aangegaan. Moest ik toch nog plassen... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:45:
[...]

Toevallig ze vannacht weer gebruikt (*** buren). De Soundcore A20 werkten toch fijner dan de oordopjes.

Ik heb zelf de ruis heel zacht gezet (20% volume of zo), dan hoor je het niet echt maar heeft het toch nog zin mbt geluid uitsluiten (in mijn geval van de waterval).

Waar je alleen op moet letten is welk geluid geprogrammeerd staat. De default was regen, dus ik had ze een week of zo in, werd 's nachts wakker en toen was het regengeluid aangegaan. Moest ik toch nog plassen... ;)
Hmm denk toch maar de Soundcore A30 preorderen dan, dan hebben we dat ook maar weer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xileS schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:58:
Hmm denk toch maar de Soundcore A30 preorderen dan, dan hebben we dat ook maar weer geprobeerd.
Heb je de video van PickyAudio gekeken? Weet niet of de A30 zoveel gaat oplossen.

Voor ik ze had, heb ik een nachtje met de Soundcore A40 buds geprobeerd. Die steken wel iets uit, maar vielen niet tegen. Wel een stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:05:
[...]

Heb je de video van PickyAudio gekeken? Weet niet of de A30 zoveel gaat oplossen.

Voor ik ze had, heb ik een nachtje met de Soundcore A40 buds geprobeerd. Die steken wel iets uit, maar vielen niet tegen. Wel een stuk goedkoper...
Vluchtig gekeken, maar je gaf aan dat je ruis ook heel zacht kon zetten? Wellicht dat er toch nog een setting is dat het zo stil mogelijk voor haar maakt en beter dan niets is. En het heeft microfoons voor snurk detectie, dus dat zal ook wel iets helpen.

Zo niet dan hebben we weer een setje oordoppen erbij die ik kan gebruiken tijdens het vliegen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xileS schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:49:
Vluchtig gekeken, maar je gaf aan dat je ruis ook heel zacht kon zetten? Wellicht dat er toch nog een setting is dat het zo stil mogelijk voor haar maakt en beter dan niets is. En het heeft microfoons voor snurk detectie, dus dat zal ook wel iets helpen.
Bij de A20 kan dat in de app, dus ga er vanuit dat dit niet veranderd is voor de A30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:51:
[...]

Bij de A20 kan dat in de app, dus ga er vanuit dat dit niet veranderd is voor de A30.
1e optie is denk ik gewoon ANC en snurkdetectie aan en kijken of dat stil genoeg is. Zo niet, dan nog een extra maskerende geluid op low zodat ze nog minder gesnurk hoort.

Ik begrijp dat dit gewoon mogelijk is toch? Elke x als ik Instagram open krijg ik er nu reclame over, dus ik kan er nauwelijks omheen :').
Pagina: 1