Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 00:15
Hola allemaal,

TL;DR. Heeft er iemand ervaring met Fujitsu DDR4 ECC geheugen? Zijn ze qua rep goed, normaal of slecht of...? Het gaat met name om deze set: Fujitsu klik hier op deze link om te zien welke precies

Ik ben bezig met een nieuwe DIY NAS. Proxmox en Truenas gaan er op draaien (en eventuaal wat containers).

Ik heb jaren geleden gelezen dat voor Truenas/ZFS je eigenlijk het beste ECC geheugen kan gebruiken. Maar toendertijd zat in mijn hoofd dat het miscchien 1% risico zou weg nemen.

Echter nu lees ik steeds vaker dat ze zeggen dat het eigenlijk een noodzaak is als je om je data geeft, dus wellicht heb ik het risico onderschat.

Ik wil dus de Fujitsu mem kopen omdat die verreweg het goedkoopst is...maar is het gewoon goed, of is in dit geval goedkoop is duurkoop?

Alvast bedankt allemaal!
Yves

Merge met Het grote DIY RAID NAS topic deel 3.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 06-12-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

yvez schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:00:
TL;DR. Heeft er iemand ervaring met Fujitsu DDR4 ECC geheugen?

Zijn ze qua rep goed, normaal of slecht of...?
Het gaat met name om deze set: Fujitsu klik hier op deze link om te zien welke precies

Ik wil dus de Fujitsu mem kopen omdat die verreweg het goedkoopst is...maar is het gewoon goed, of is in dit geval goedkoop is duurkoop?
Waarom zou je hun RAM modules niet vertrouwen en hun moederborden juist weer wel :?

Gewoon kopen, testen, KLAAR!!! :Y)

Mocht het niet bevallen : Terugsturen! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
nero355 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:57:
[...]

Waarom zou je hun RAM modules niet vertrouwen en hun moederborden juist weer wel :?

Gewoon kopen, testen, KLAAR!!! :Y)

Mocht het niet bevallen : Terugsturen! d:)b
Bedankt voor je reactie...maar waar zeg ik dat ik hun moederborden wel vertrouw? Volgens mij zeg ik dat nergens.

En gewoon kopen en testen is geen antwoord. Er is een reden dat dit soort topics bestaan zodat we ervaringen kunnen uitwisselen. Misschien weet iemand er iets over wat ik (duidelijk) nog niet weet.

Thanks though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

yvez schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:01:
Bedankt voor je reactie...maar waar zeg ik dat ik hun moederborden wel vertrouw? Volgens mij zeg ik dat nergens.
Omdat er in dit soort topics heel veel Fujitsu moederborden worden gebruikt de laatste jaren! ;)
En gewoon kopen en testen is geen antwoord.
Dat is wel wat ik zou doen in zo'n geval! ;)
Er is een reden dat dit soort topics bestaan zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
Wist ik echt niet na rond de 20 jaar op GoT te hebben gezeten... :+
Thanks though :)
You're welcome! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
Omdat er in dit soort topics heel veel Fujitsu moederborden worden gebruikt de laatste jaren! ;)
Maar ik zeg niet dat ik die moederboorden wel vertrouw, dus je had net zo goed kunnen zeggen dat porsches mooie auto's zijn
Dat is wel wat ik zou doen in zo'n geval! ;)
Ik ga dat doen als mensen geen ervaringen hebben om te delen.
Wist ik echt niet na rond de 20 jaar op GoT te hebben gezeten... :+
Dan snap je toch dat ik naar ervaringen vraag en dat een antwoord "gewoon kopen en testen" dan toch geen constuctief antwoord is waar ik iets mee kan?
You're welcome! :P
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 01:02

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Fujitsu maakt servers, stoppen daar hun geheugen in... Fujitsu is een goed merk, maar dan nog chips zijn van Samsung, hynix etc maakt op zich ook niet uit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
prutser001 schreef op maandag 6 december 2021 @ 23:28:
Fujitsu maakt servers, stoppen daar hun geheugen in... Fujitsu is een goed merk, maar dan nog chips zijn van Samsung, hynix etc maakt op zich ook niet uit.
Thanks! Dan ga ik bestellen :)
Pagina: 1