Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:42
Beste Tweakers,

Ik heb met regelmaat dat lampen in huis gaan knipperen. Heel bijzonder... in ons oude huis hadden we dit ook heel af en toe.

Waar kan dit door komen? Het knipperen vindt plaats in zowel de woonkamer, keuken als boven.

De hoofdzekering (1x35A, een stop) zag er nog goed uit conform de netbeheerder. Vandaag de overstap gemaakt naar 3x25A en een nieuwe automaat erin. Ben benieuwd of het hiermee is opgelost..

Meterkast is ook net nieuw..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Wat voor lampen? LED, spaar, halogeen/gloei?

Vooral in dat laatste geval, is dit een indicatie van slechte verbindingen, ofwel binnen je eigen huis, ofwel in de kabels naar je huis toe. Dit kan gevaarlijk zijn - slechte verbindingen worden heet, en dat kan (in een pech-geval) zelfs brand veroorzaken. Ook zonder dat de zekering er uit slaat. Kan bijvoorbeeld ook een aftakking onder de grond in de straat zijn die op de nul of een van de fasen slecht contact maakt. Ook dan is dat niet goed, want kan apparatuur in je huis slopen.

Als je een voltmeter of verbruiksmeter hebt liggen die ook het voltage laat zien, zou je eens kunnen observeren of je deze regelmatig ziet afwijken buiten het bereik 230V +/-10%. Met name als je verschillende fases gaat belasten (oven aan, waterkoker aan, beide aan enz.)

Bij LED-lampen kan het ook aan shitty drivers liggen of ongeschikte dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wilke schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:16:
Wat voor lampen? LED, spaar, halogeen/gloei?

Vooral in dat laatste geval, is dit een indicatie van slechte verbindingen, ofwel binnen je eigen huis, ofwel in de kabels naar je huis toe. Dit kan gevaarlijk zijn - slechte verbindingen worden heet, en dat kan (in een pech-geval) zelfs brand veroorzaken. Ook zonder dat de zekering er uit slaat. Kan bijvoorbeeld ook een aftakking onder de grond in de straat zijn die op de nul of een van de fasen slecht contact maakt. Ook dan is dat niet goed, want kan apparatuur in je huis slopen.

Als je een voltmeter of verbruiksmeter hebt liggen die ook het voltage laat zien, zou je eens kunnen observeren of je deze regelmatig ziet afwijken buiten het bereik 230V +/-10%. Met name als je verschillende fases gaat belasten (oven aan, waterkoker aan, beide aan enz.)

Bij LED-lampen kan het ook aan shitty drivers liggen of ongeschikte dimmers.
Betreft LED verlichting. Nu heb ik E27 led lampen van de Action, maar ook Philips verlichting boven en nog een ander Duits merk. Ze doen het allemaal willekeurig. Soms heb ik er geen last van, en soms gebeurd het regelmatig achter elkaar.

Volgens mij wordt het erger bij inschakeling inductieplaat en oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij het inschakelen van zware apparaten krijg je een spanningsdip, dat is niet te voorkomen tenzij je de keuze hebt op een softstart van die apparaten. Helaas hebben de meeste huishoudelijk apparaten deze voorziening niet en is het meteen 100% power wat er gevraagd wordt.

Wanneer je merkt dat het bij het inschakelen van je kookplaat gebeurt zou je kunnen kijken of die alle 3 de fasen gebruikt of een kookgroep van 2 fasen. Wanneer het laatste het geval is kun je op een groep die op de overgebleven fase zit kijken of daar het licht ook gaat knipperen bij het inschakelen van je kookplaat. Zo kom je er achter of het je eigen spanningsdip is of dat die van extern komt.

Vervolgens kun je met je verlichting gaan kijken of je die kunt aanpassen naar een ander type, wanneer het dusdanig hinderlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is het echt knipperen of alleen even wat minder fel branden?

In het laatste geval zou ik gewoon verwachten dat er een grote verbruiker inschakelt en d bekabeling wat aan de dunne kant is.

En er zitten geen dimmers tussen? Die willen storing op het net ook nog wel eens fout interpreteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

Bij ons gebeurt het ook (LED). Wanneer de straatlantaarns aan gaan. Zo'n 5 a 10 seconden. Iedere dag weer.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
NDF82 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:19:
Bij ons gebeurt het ook (LED). Wanneer de straatlantaarns aan gaan. Zo'n 5 a 10 seconden. Iedere dag weer.
Dat lijkt mij het reageren op een signaal dat over het net gestuurd wordt om de straatlantaarns aan te schakelen. Wij hadden vroeger van die goedkope touch dim nachtlampjes en die gingen als een gek op en neer dansen op bepaalde tijdstippen. Bijvoorbeeld bij de omschakeling naar nachttarief maar blijkbaar worden er ook allerlei signalen verstuurd naar grootverbruikers en goedkope apparatuur kan daar op reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

MrG

Er kan een installatiefout zitten ergens. Heb ooit een keer meegemaakt dat de nuldraad geschakeld werd. i.p.v. de fasedraad. Daar deed de verlichting het ook niet lekker op.
Wellicht kun je ergens bij een schakelaar dit zien om te draaien en dan kijken wat het resultaat.
Zoals eerder genoemd; grootverbruikers kunnen hier ook voor zorgen, wasmachine, vaatwasser, etc. Ook dat kun je in de gaten houden door een energiemeter op je stroommeter van je leverancier te zetten (Smile P1 o.i.d.)

Je hebt nu 3 fase, probeer te achterhalen welke verlichting op welke van de 3 fases zit en verhuis desnoods die groep naar een andere fase. Leg alles vast op papier en zorg dat het in je meterkast hangt.
Zo kun je met wat tijdsinspanning redelijk snel e.e.a. achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dank alleen voor het meedenken!

Het is echt knipperen, soms zo erg dat mijn oom (die voor mij een kast in elkaar aan het zetten was) zich omdraaide en afvroeg wat er gebeurde.

Op het moment van schrijven knippert de lamp boven mijn hoofd weer, en in principe staat mijn laptop aan en één lamp (los van de koelkast en vriezer).

Er zitten geen dimmers tussen. Alleen aan/uit.

Het bijzondere is dat het niet altijd aanwezig is. Soms wel, soms niet.

PS: 2 minuten later en het is weg. En zo kan het soms de hele dag door gaan. Maar ik moet zeggen dat ik in de afgelopen week er veel meer last van heb gekregen. De afgelopen weken totaal geen last van gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door turkeyhakan op 06-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53

Emiel1984

Made in NL

turkeyhakan schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:34:
Dank alleen voor het meedenken!

Het is echt knipperen, soms zo erg dat mijn oom (die voor mij een kast in elkaar aan het zetten was) zich omdraaide en afvroeg wat er gebeurde.

Op het moment van schrijven knippert de lamp boven mijn hoofd weer, en in principe staat mijn laptop aan en één lamp (los van de koelkast en vriezer).

Er zitten geen dimmers tussen. Alleen aan/uit.

Het bijzondere is dat het niet altijd aanwezig is. Soms wel, soms niet.

PS: 2 minuten later en het is weg. En zo kan het soms de hele dag door gaan. Maar ik moet zeggen dat ik in de afgelopen week er veel meer last van heb gekregen. De afgelopen weken totaal geen last van gehad.
Je koelkast en vriezer kunnen plotseling veel stroom vragen.
Heb je deze meegenomen uit de oude woning of zijn deze uit het vorige huis meegenomen ?
Zitten deze op dezelfde groep ? Als de lampen ?

Omdat het deze week koud wordt zal je is kunnen kijken of het probleem zich ook voordat als je koelkast en vriezer even uit zet. Kan je ze direct schoonmaken als dat nodig is :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Emiel1984 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:44:
[...]

Je koelkast en vriezer kunnen plotseling veel stroom vragen.
Heb je deze meegenomen uit de oude woning of zijn deze uit het vorige huis meegenomen ?
Zitten deze op dezelfde groep ? Als de lampen ?

Omdat het deze week koud wordt zal je is kunnen kijken of het probleem zich ook voordat als je koelkast en vriezer even uit zet. Kan je ze direct schoonmaken als dat nodig is :+ .
Zijn beiden nieuw en heb ik niet meegenomen uit de oude woning.. of deze op dezelfde groep zitten durf ik niet te zeggen. Maar dat het probleem daarvan afkomstig is lijkt mij sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben je onlangs gevaccineerd :+

Als je een slimme meter hebt kan je vaak d.m.v. het knopje en het display meer informatie zien.
Ik dacht dat je vaak ook het voltage op de fase kan terugzien, mogelijk dat deze vrij laag dipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Viper® schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:51:
Ben je onlangs gevaccineerd :+

Als je een slimme meter hebt kan je vaak d.m.v. het knopje en het display meer informatie zien.
Ik dacht dat je vaak ook het voltage op de fase kan terugzien, mogelijk dat deze vrij laag dipt.
Het huidige verbruik is 0,55 kWh. Je kunt de voltages helaas niet aflezen op de slimme meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

Je kunt bij de buren vragen of ze dit geknipper ook hebben. Als dat zo is, is de kans dat het aan jou ligt alweer een stuk kleiner.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53

Emiel1984

Made in NL

turkeyhakan schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:48:
[...]

Zijn beiden nieuw en heb ik niet meegenomen uit de oude woning.. of deze op dezelfde groep zitten durf ik niet te zeggen. Maar dat het probleem daarvan afkomstig is lijkt mij sterk.
Als je nog niet weet op welke groep wat is aangesloten kan je dit vrij vlot uitzoeken.
Dit is erg vrij simpel en snel te doen. Als het goed is zit er een logische verdeling in elk huis.

Dus de wasmachine ruimte apart van de keuken bijvoorbeeld. Een keuken bevat vaak ook meer groepen. En de keuken zit normaal ook los van de woonkamer.
Als je een koelkast en vriezer op een onlogische plek\groep staat dan weet je dat ook meteen.
Daarnaast de zekering die op de groep zit van de koelkast en\of vriezer en wat het verbruik van de koelkast en vriezer is was ik in jouw situatie zeker is gaan controleren.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Als het probleem op al je groepen gelijktijdig optreedt, dan ligt het aan iets voor jouw elektra. De meter of de bekabeling onder de straat. Dan wordt het tijd om de netwerkbeheerder te bellen.

Als het probleem slechts in een gedeelte van je huis optreedt (m.a.w. terwijl het optreedt heb je elders in huis wel normaal stroom) dan zit het probleem in je eigen elektra. Dan wordt het tijd om een installateur of elektricien te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mappy schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:02:
Je kunt bij de buren vragen of ze dit geknipper ook hebben. Als dat zo is, is de kans dat het aan jou ligt alweer een stuk kleiner.
Dit ga ik ook zeker doen! Was ook het advies van de netbeheerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Emiel1984 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:07:
[...]

Als je nog niet weet op welke groep wat is aangesloten kan je dit vrij vlot uitzoeken.
Dit is erg vrij simpel en snel te doen. Als het goed is zit er een logische verdeling in elk huis.

Dus de wasmachine ruimte apart van de keuken bijvoorbeeld. Een keuken bevat vaak ook meer groepen. En de keuken zit normaal ook los van de woonkamer.
Als je een koelkast en vriezer op een onlogische plek\groep staat dan weet je dat ook meteen.
Daarnaast de zekering die op de groep zit van de koelkast en\of vriezer en wat het verbruik van de koelkast en vriezer is was ik in jouw situatie zeker is gaan controleren.
Mijn meterkast is net nieuw en zag er volgens de netbeheerder ook erg netjes uit (was ook voorbereid op 3F).

Mijn boiler, inductieplaat, koelkast/oven hebben allemaal een eigen groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PhilipsFan schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:12:
Als het probleem op al je groepen gelijktijdig optreedt, dan ligt het aan iets voor jouw elektra. De meter of de bekabeling onder de straat. Dan wordt het tijd om de netwerkbeheerder te bellen.

Als het probleem slechts in een gedeelte van je huis optreedt (m.a.w. terwijl het optreedt heb je elders in huis wel normaal stroom) dan zit het probleem in je eigen elektra. Dan wordt het tijd om een installateur of elektricien te bellen.
Mijn slimme meter is ook vervangen vandaag. Dus die kunnen we dan ook uitsluiten. Ik ga de netbeheerder maar even bellen nadat ik de buren heb gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Eén ding is mij al wel in positieve zin opgevallen: bij inschakeling stofzuiger heb ik geen last meer van heel kort dimmende verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

MrG schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:30:
Er kan een installatiefout zitten ergens. Heb ooit een keer meegemaakt dat de nuldraad geschakeld werd. i.p.v. de fasedraad. Daar deed de verlichting het ook niet lekker op.
Vanuit veiligheids oogpunt is dat een slechte zaak, maar ik zie niet in hoe dat het probleem van ts kan veroorzaken ?

Als de schakelaar "op uit"staat, dan brand de lamp niet, dus kan ook niet knipperen.
ALs de schakelaar "op aan" , dan is dat vanuit de lamps oogpunt gewoon een gesloten circuit, dus maakt het niet uit op welke draad de schakelaar zit.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nog een ander punt: heb net beide airco’s ook aangezet om het voor de zekerheid te testen. Geen enkel knipperend lampje.

Dus ik kan wel concluderen dat het niet aan mijn eigen bedrading ligt, eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@turkeyhakan Ik kwam onlangs toevallig dit document tegen, over spanningsvariatie. Kan het niet gewoon dit zijn (en dan in het specifiek de 'snelle spanningsvariatie')? https://www.enexis.nl/zak...B329038931474DE34B583BCA5 (PDF)
Snelle spanningsvariatie (flikker) is een snelle variatie
van het spanningsniveau. Dit resulteert bij verlichting in
variaties van de lichtsterkte. [...]

Oorzaken Spanningsvariaties in het elektriciteitsnet ontstaan door
stroomvariaties. Deze variaties worden vooral
veroorzaakt door het inschakelen van apparatuur die
veel stroom verbruiken, zoals bijvoorbeeld grote
motoren, lasapparaten, kopieermachines enz. De mate
van snelle spanningsvariatie is afhankelijk van de plaats
in het net waarop een grote belasting gekoppeld is aan
het net. Afnemers die dicht bij een aansluiting zitten
waarop een lasapparaat aangesloten is, ervaren in regel
meer last van snelle spanningsvariatie dan afnemers die
verder weg in het net gekoppeld zijn.
Sorry voor de opmaak, beetje gare kopie uit die PDF.

Het kan afaik ook door de buren worden veroorzaakt, als jullie op dezelfde kabel vanaf de straat zitten.

Edit: Hier nog wat info over spanningsvariatie en de netkwaliteit https://www.liander.nl/si...er_Spanningskwaliteit.pdf

En hier een kaart die spanningskwaliteit inzichtelijk maakt. Bij mij in de omgeving lijkt het overigens niet te kloppen, maar bij jou wellicht wel: https://www.netbeheernede...anningskwaliteit/metingen

[ Voor 91% gewijzigd door sOid op 06-12-2021 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Installatievraagjes graag een deur verder: BK >>> DEI

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
sOid schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:39:
@turkeyhakan Ik kwam onlangs toevallig dit document tegen, over spanningsvariatie. Kan het niet gewoon dit zijn (en dan in het specifiek de 'snelle spanningsvariatie')? https://www.enexis.nl/zak...B329038931474DE34B583BCA5 (PDF)

[...]

Sorry voor de opmaak, beetje gare kopie uit die PDF.

Het kan afaik ook door de buren worden veroorzaakt, als jullie op dezelfde kabel vanaf de straat zitten.

Edit: Hier nog wat info over spanningsvariatie en de netkwaliteit https://www.liander.nl/si...er_Spanningskwaliteit.pdf

En hier een kaart die spanningskwaliteit inzichtelijk maakt. Bij mij in de omgeving lijkt het overigens niet te kloppen, maar bij jou wellicht wel: https://www.netbeheernede...anningskwaliteit/metingen
Wellicht is dit het inderdaad… maar hoe kom ik daarachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:02:
[...]

Wellicht is dit het inderdaad… maar hoe kom ik daarachter?
Dát is een goede vraag, waar ik ook niet zo direct een antwoord op heb. Anderen hier ongetwijfeld wel.

Ik had zelf wat last van lampen die minder fel gaan branden na inschakelen van een wat grotere gebruiker (stofzuiger, boormachine, opmerkelijk genoeg ook de printer) en heb toen een boor op verschillende wcd's aangesloten om te kijken waar het gebeurde. Je schrijft dat je al de airco's hebt ingeschakeld, maar wellicht hebben die een soft start of weinig piekspanning.

Heb je iets van een boormachine of ander gereedschap met veel piekvermogen liggen? Dan zou ik daar eens mee door huis lopen en in verschillende wcd's steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
sOid schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:17:
[...]

Dát is een goede vraag, waar ik ook niet zo direct een antwoord op heb. Anderen hier ongetwijfeld wel.

Ik had zelf wat last van lampen die minder fel gaan branden na inschakelen van een wat grotere gebruiker (stofzuiger, boormachine, opmerkelijk genoeg ook de printer) en heb toen een boor op verschillende wcd's aangesloten om te kijken waar het gebeurde. Je schrijft dat je al de airco's hebt ingeschakeld, maar wellicht hebben die een soft start of weinig piekspanning.

Heb je iets van een boormachine of ander gereedschap met veel piekvermogen liggen? Dan zou ik daar eens mee door huis lopen en in verschillende wcd's steken.
Ik ga het proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00

Proton_

Team Welles

Je zou kunnen beginnen met opschrijven van de tijden wanneer het optreedt - misschien ontdek je een patroon, wat samenhangt met de TF signalen (piek/daltarief, straatverlichting etc).
Die vind je vooral om 07:00, 21:00, 23:00 en de verlichting gaat nu ca 17:00? aan.

En je slimme meter uitlezen met een pi (p1 poort) geeft ook veel informatie over stromen en spanningen per fase per seconde (v5) of per tien seconden (ouder).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

Admiral Freebee schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:25:
[...]

Dat lijkt mij het reageren op een signaal dat over het net gestuurd wordt om de straatlantaarns aan te schakelen. Wij hadden vroeger van die goedkope touch dim nachtlampjes en die gingen als een gek op en neer dansen op bepaalde tijdstippen. Bijvoorbeeld bij de omschakeling naar nachttarief maar blijkbaar worden er ook allerlei signalen verstuurd naar grootverbruikers en goedkope apparatuur kan daar op reageren.
Het zijn Niko dimmers. Weet niet meer wat ze kostten, maar vond ze best duur...

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
De netbeheerder wil nu een spanningsonderzoek uitvoeren. Ben benieuwd of zoiets ook echt iets oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Iemand een tip welk apparaat ik kan gebruiken om mijn p1 poort uit te lezen? Het liefst sla ik de data lokaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00

Proton_

Team Welles

@turkeyhakan volgens mij kan p1monitor dat, op een raspberry pi (of iets anders, docker image).
Pi's zijn alleen tot volgend jaar niet meer te krijgen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:49

BTS

Woon je in de Liemers?
Is bij ons ook voorgekomen, toen ik buiten keek was het in de gehele wijk aanwezig behalve juist de straatverlichting.
De beheerder kreeg uit meerdere plaatsen meldingen over dit, het komt vaker voor schijnt

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bij mij was de oplossing het domweg een halve slag draaien van de ledlamp in z'n GU10 voetje..

[sub] bij een E14/E27 is dat niet zo makkelijk. want de nul geleider hoort dan op de schroefdraadkant van de fitting

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
BTS schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:04:
Woon je in de Liemers?
Is bij ons ook voorgekomen, toen ik buiten keek was het in de gehele wijk aanwezig behalve juist de straatverlichting.
De beheerder kreeg uit meerdere plaatsen meldingen over dit, het komt vaker voor schijnt
Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
SMSfreakie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:10:
bij mij was de oplossing het domweg een halve slag draaien van de ledlamp in z'n GU10 voetje..

[sub] bij een E14/E27 is dat niet zo makkelijk. want de nul geleider hoort dan op de schroefdraadkant van de fitting
Ik heb o.a. ook lampen waarbij de led geïntergreerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Emiel1984 schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:44:
[...]

Je koelkast en vriezer kunnen plotseling veel stroom vragen. .
Amerikaanse koelkast: aansluitwaarde maar liefst 120W, koelvriescombinatie 90W?

Veel stroom?

Verwar lang en weinig niet met kort en veel... Dit is het eerste waardoor het vrij veel stroom op jaarbasis gebruikt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:13:
[...]

Ik heb o.a. ook lampen waarbij de led geïntergreerd zit.
Waar het kan valt het te proberen dat was t idee

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik denk dat het inderdaad met het TF-signaal te maken heeft! Zojuist zijn de lantarenpalen ingeschakeld en zijn mijn lampen heel even gaan knipperen.

Weten jullie of dit TF-signaal eenmalig wordt verstuurd of dat het continue aanwezig is tussen bepaalde tijdstippen?

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 15-12-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:03
TF signaal wordt of is door veel netbeheerders afgelopen jaar uitgezet. Dan zou overblijven vervuiling van het net op het moment dat de staarverlichting ingeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik heb sinds gisteren een Raspberry Pi en deze ook aan mijn slimme meter verbonden.

Nu valt mij het volgende op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrF6Mx1UFeWDJZI0AlbDlu1YCcA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/955KIR0eWwgSkefF46RAMsIk.png?f=user_large

Kan Voltage Sags Phase L3 (spanningsdip fase 3) verklaren dat ik alleen op sommige plekken in huis last heb van knipperende verlichting, op willekeurige momenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:17

BCC

Wat zegt de stroom meting van de energiemaatschappij ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
BCC schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:15:
Wat zegt de stroom meting van de energiemaatschappij ?
Heb ik (nog) niet laten uitvoeren.
Pagina: 1